نظرات | شکیلا میلانی
ترتیب نمایش
الهام اصلی این عطر دوران زندگی دیوید بویی توی برلین دهه ۷۰ هست
زمانی که بویی برای مدتی از شلوغی شهرت و لس‌آنجلس فاصله گرفت و توی برلین یکی از خلاقانه‌ترین دوره‌های هنری زندگیش رو گذروند،دورانی که منجر به تولید آلبوم‌های سه‌گانه Berlin Trilogy شد
برند ویلهم پرفیومری راجب این عطر گفته:
"این رایحه ادای احترامی هست به انرژی مغناطیسی، آزادی هنری و جنبش خلاقانه‌ای که آن دوره از برلین را تعریف می‌شد. "
و اما خود رایحه
یکی از دلایلی که باعث شد این رایحه رو تست کنم شباهتش به عطر دکادنس مارک جیکوبز بود که محبوب‌ترین عطر منه و متاسفانه دیگه تولید نمی‌شه
شروع این عطر ترکیب همزمان مرکباتِ ضعیف+حس شیرینی و گسی از بلوبری هست
نت بلوبری به وضوح از دقایق اول مشخص هست که یه حالت میوه‌ای-مربایی(مثل نت آلو دکادنس) به رایحه اضافه می‌کنه،به مرور روایح سبز و خاکی با فضای غالب وانیل سر و کلشون پیدا می‌شه و به دلچسب‌ترین بخش ماجرا تبدیل می‌شن
مجموعا یه رایحه میوه‌ای گسِ شیرین/چوبی/وانیلی/سبز و خاکی داره و یه مقدار می‌شه گفت عطر صفر و صدی هست
اما اشتراکی که دیدم اون دسته از دوستانم که تجربه بالایی از تست روایح و دنیای عطر داشتن خیلی‌خیلی بهتر با این رایحه ارتباط می‌گرفتن و براشون یونیک و خاص بود
یکی از دلایلی که این رایحه و دکادنس رو دوست دارم دقیقا همین هست که یه شیکی انکارناپذیرِ مرموز داره و به نسبت بسیار خاص هستن
صدرصد مناسب خانم‌هاست و ذره‌ای حتی نمی‌تونم بگم یونیسک*س هست
مناسب تمام فصول،سیاژ و ماندگاری نسبتا بالا
طراحی شیشه بی‌نهایت شیک و گیرا
19 تشکر شده توسط : مرتضی ع Huseyin_taheri_official
سیب آبدار بهشتی
کلمه Eden اشاره مستقیم به مفهوم باغ عدن(بهشت یا محل آفرینش آدم و حوا) داره
مونا کتن گفته الهام اصلی عطر، سیب نمادین و وسوسه‌انگیز بهشتی حوا بوده نه صرفا میوه سیب به‌عنوان یک نت خوراکی
درواقع سیب‌قرمزی که حس وسوسه،ممنوعه‌بودن،بازیگوشی و لذت آنی رو بده
اولین گاز زدن به یک سیب آبدار و شیرینِ قرمز
نکته جالبی که راجب این عطر دیدم،این بود که عدد فرمولاسیونش ۱ بود،یعنی همون اولین فورمالسیون رو مونا کتن تائید کرده
رایحه این عطر برای من خیلی نوستالژیک بود و قبلا توی ریویوهام گفته بودم که مادرم یه زمانی خیلی از عطرهای اسکادا استفاده می‌کرد و اسکادا توی ایران جز اولین برندهایی بود که یجورایی ساختارشکن حساب میشد و توی اوج ترند بودن روایح چوبی/گلی/آلدهیدی،روایحی با غلبیت میوه،فرش و آبنباتی لانچ کرد و من اولین رایحه میوه‌ای آبنباتیِ خنک از مادرم رو با عطر مون اسپارکل اسکادا شناختم و بعدها مگنتیزم که یه مقدار وانیلی و گرم‌تر بود
این عطر برای من دقیقا حس شبیه به مون‌اسپارکل رو تداعی کرد
باوجود اینکه شیرین و میوه‌ای هست و بیشتر میوه‌های قرمز توش حس میشه،درعین حال خنک و فرش و تابستونی هم هست
رایحه شیرین،آبنباتی،شاداب و نسبتا فرش داره
سیب‌قرمزی به شکل آبدار در کنار روایح توت‌محور و سرخالو حس می‌شه با یه شیرینی آبنباتی که اصلا گرم نیست و کاملا فرش،تازه و تابستونیه
اگر به روایح میوه‌ای‌شیرین خصوصا میوه‌های قرمز مثل سرخالو و توت‌های قرمز و سیب‌شیرین علاقه دارین و نمی‌خواین خیلی گرم و دسرگونه باشه و دوست دارین میوه اون حالت فرش و تازه و آبدارش رو داشته باشه و توی تابستون بتونید استفاده کنید،انتخاب خیلی خوبیه
توی عطر های ویکتوریا سیکرت و اسکادا مشابهش رو خیلی حس کردم و نمی‌تونم بگم خیلی واو و خاصه،اما دخترونه و جذاب و دوست داشتنیه و فکر نمیکنم شخصی باشه که با رایحش مشکل داشته باشه و بنظرم خیلی امن و همه‌پسنده

سپاس از نگاه ارزشمندتان
14 تشکر شده توسط : مرتضی ع Huseyin_taheri_official
این عطر از کالکشن vanilla کِیالی که بیشتر با عطر وانیلا28 میشناسیمش هست
مونا کتن یکی از موردعلاقه‌ترین نت‌هاش وانیل هست و موفق‌ترین عطر برندش هم تا الان همون‌طور که گفتم vanilla28 بوده
ایده وانیلا کندی راک شوگر این نبود که صرفا یه وانیل سنگین و شیرین باشه،درواقع هدف برند،خلق یه نسخه شاد و شنگول‌تر،دخترونه‌تر با محوریت آبنبات و میوه بوده
و مونا کتن هم توضیح داده که می‌خواسته عطری بسازه که حس حضور توی آبنبات‌فروشی را منتقل کنه و در عین حال کیفیت و پیچیدگی یک عطر لوکس هم حفظ کنه
کندی راک شوگر هم به معنی نبات‌های کریستالی چوبدار هست که به چشم ما ایرانیا خیلی آشنا هست
برسیم به خود رایحه که گرم و شیرین هست و طبق‌معمول یه هرم بویایی شلوغ‌پلوغ رو داریم که باید دنبال نت غالب بگردیم
نت غالب این عطر گلابی هست اما نه از اون مدل‌های تازه و تمیز و ملس و گس،کاملا کاراملیزه شده و جوری که انگار کمپوت‌گلابی رو روی حرارت گذاشتی(کاملا داغ و شکری)
جنس گلابیش دقیقا شبیه به لابل ژان پل گوتیه هست و من اولین گلابی کاراملیزه و دسرگونه و دارک رو توی این کالکشن شناختم و وانیلا کندی راک شوگر هم عینا همینطوره
نت های غالبش از دید من:گلابی،وانیل،قند و کارامل هست
راستش اونطور که انتظار داشتم مثلا مثل یارا کندی لطافه حس آبنباتی،ژله‌ای،کریسپ،ترش و لایت رو نداد و بیشتر حالت گرم ،داغ،شیرین وکاراملی داشت
از اونجایی که شخصا فن لابل و لابل له پارفوم هستم،این رایحه هم دوست دارم اما اون چیزی که مخاطب ازش انتظار داره نیست
خیلی به قول معروف girly girly و شاداب و شیرین آبنباتی نیست
بخاطر جنس نت‌هاش توی گرما ممکنه حس چسبناکی و داغی بده و خفه‌کننده باشه،بخاطر همین از دید من بیشتر مناسب پاییز و زمستون و اوایل بهاره
پخش و ماندگاری نسبتا خوبی داره
اگه با روایح گرم و شیرین،کاراملی و شکری/وانیلی و غلبیت گلابی ارتباط برقرار می‌کنین،قطعا مورد توجهتون قراره می‌گیره
اگر دنبال محوریت مارشمالو و یه چیز شاداب‌تر و دخترونه‌تر هستین یام بوجی مارشمالو و از کالکشن ادن(اپل و لیچی) مناسب‌تر هستن

سپاس از نگاه ارزشمندتان

15 تشکر شده توسط : مرتضی ع Huseyin_taheri_official
یام پیستاشیو ژلاتو اولین عطر از کالکشن Yumاز برند کِیالی(این کالکشن فعلا دوتا عطر داره یام پیستاشیو ژلاتو و یام بوجی مارشمالو)
برسیم به ماجرا خود عطر که ظاهرا مثل یام بوجی مارشمالو داستان‌دار هست و یه الهامی داشته
طبق گفته‌ مونا کتن ایده‌ی عطر از یک سفر به رم توی سال ۲۰۱۴ شروع شده
توی سفرش عاشق بستنی پسته‌ای ایتالیایی (Pistachio Gelato) شده و این دسر تبدیل به دسر مورد علاقه‌ی تمام عمرش شده
مونا توضیح داده که توی مراحل تولید رایحه از دسرهای پسته‌ای معروف قنادی‌های لوکس و مخصوصا دسرهای پسته‌ای سرآشپز مشهور فرانسوی Cédric Grolet الهام گرفته‌

برسیم به خود رایحه

شاید هرم بویایی یه مقدار گیجتون کنه و به‌قولی شهر فرنگیه واسه خودش
هر شیرینی و چیزخوشمزه‌ای که توی دنیا پیدا شه،توی نت‌های این عطر هست و شخصا فکر کردم چقدر قراره با عطر گرم و شیرینی روبرو شم
اما اصلا اینطور نبود
شروعش یه مقدار مرکباتی و تیز هست و نت برگاموت نسبتا واضحه و در ادامه به سرعت نت‌های چوبی/آجیلی پررنگ می‌شن و به فضای پودری/چوبی/وانیلی فضا رو پر می‌کنه
به مرور حس و حال یه اسکوپ بستنی پسته‌ای/وانیلی‌خامه‌ای براتون تداعی می‌شه که اصلا اونطوری که فکر کنید گرم و شیرین نیست و در کنارش یه رایحه پودری(شاید چیزی شبیه پودربچه یا پودرلوازم آرایش) حس می‌کنید که هم اون حس شیرینی و گورماند بودن رو کنترل می‌کنه،هم یه حس پودریِ تمیز و جذاب به کامپلکس اضافه می‌کنه
روایح گلی و میوه‌ای هم اونقدرها حس نکردم و به مشام من گم بود

از دیدمن نسبت به یام بوجی مارشمالو کم‌شیرین‌تر هست
مجموعا یه رایحه معتدل(شیرینی و گرمی زیادی نداره)+وانیلی‌پسته‌ای+پودری سافت و تمیز داره
اگر به روایح پودری و تمیز و کمی گورماند(نه خیلی گرم و شیرین و چسبناک) علاقه دارین،بنظرم انتخاب جذاب و خوبیه
عطر خیلی حال خوب کن و سِیفی هستش و ابدا رایحه آبنباتی یا بیش از حد گورماند نداره و همون‌طور که گفتم بیشتر وانیلی،پودری و چوبیه
دوست‌داشتنی و بسیار خوش ‌باخورد و ارتباط گرفتن باهاش واقعا آسونه برای هر شخصی با هر سلیقه‌ای
چهارفصله،سیاژ بسیار خوب و ماندگاری معقولی داره

سپاس از نگاه ارزشمندتان

16 تشکر شده توسط : مرتضی ع Huseyin_taheri_official
رویو تکمیلی کلاود

کلاود یکی از نازنین‌ترین روایح سلبریتی منه و واقعا دوسش دارم و خاطرم هست اون موقع که خریدم خیلی رایحش جدید و خاص بنظرم میومد و بی‌نهایت بازخورد می‌گرفت
اون‌زمان(یکی‌دوسال قبل از پاندمی کرونا) روایح اکسترا خامه‌ای و فانتزی اونقدر ترند نبودن و دوران پادشاهی و سردمدار عطرهای شیرین،لانکوم لاویه‌بل بود و کلاود واقعا متفاوت بنظر می‌رسید
بخوام یه مقدار ریلستیک‌تر کنم(طبق‌معمول با روش خودم و بیان جزئیات😅)این عطر رو دوران مانتوهای جلوباز ونوشته دار،شلوارهای جذب و زاپ‌دار،کتونی های آدیداس سه‌خط سوپراستار و سبک chunky(لژهای پهن)،آیفون سون و ایت،اسنپ‌چت فیلتر داگ،دیت‌های اسکای لانژ و ربلان و عصرونه نوتلابار،سلفی با لب‌های غنچه و شروع شدن استوری های ۱۰ثانیه‌ای پشت فرمونی عموما با آلبوم تصویر شادمهر،گردبند های چوکر،رژ های برند کایلی جنر و ترند شدن پلت سایه‌های هدابیوتی،ست براش‌های فانتزی با طرح یونی‌کورن و اکسسوری‌های هولوگرامی....
برای من که یکی از جذاب‌ترین دوران زندگیم بود
این عطر یادگاری اون روزها هست که بنظرم واقعا یه رنگ و لعاب خاصی داشت در نوع خودش و تقریبا عطر روزمرم بود

مثل همیشه پرحرفی کردیم برسیم به خود عطر...

-چه نوع رایحه‌ای داره؟

+رایحه این عطر خامه‌ای با محوریت نارگیل و میوه هست و بااینکه عطر گورماندیه ابدا حس کیک و شیرینی‌پزی ملموس نداره و بخاطر همین واقعا شیکه
شروعش با حس ترشی و ملسی ترنج و گلابی هست و به مرور ادغام وانیل+خامه+نارگیل یه حس سوییتِ گورماند به رایحه اضافه می‌شه،شخصا یه نتی شبیه به آدامس توت‌فرنگی هم متوجه می‌شم که نت توت‌فرنگی توی نرم بویایی نیست
اسطوخودوس یه وجه آرامش‌بخش و دلنشین به رایحه اضافه می‌کنه که شخصا خیلی دوسش داشتم(نه بیش از حد تمیز و حس شوینده میداد نه خیلی تنده،کاملا ملایم و بِجا)
همترازهای امروزیش رو بخوام بگم از برند کِیالی می‌تونم مثال بزنم از کالکشن یام(یام پیستاشیو ژلاتو+یام بوجی مارشمالو)
درسته فانتزی هستن اما از دید من یه کارکتر خاصی دارن و نمی‌تونید بگید مثلا یام پیستاشیو ژلاتو رو توی صدتا بادی‌اسپلش مشابهش رو دیدم،شخصا شبیه این روایح رو تست نکردم و چیزی که شاید یه مقدار باعث می‌شه به‌قول معروف لوس دیده بشه،سبک گورماند رایحشون هست
وگرنه از دید من واقعا روایح خاصی دارن و کمتر تکرار شدن

-زیادی شیرینه و مناسب چه فصلی هست؟

+شیرین هست اما جنس رایحه‌اش cloying(خفه‌کننده و غلیظ)و cozy(گرم و راحت) نیست،بیشتر میوه‌ای/گورماند هست و مثال بخوام بزنم سبکش مشابه:
بربری‌هر،کِیالی یام پیستاشیو ژلاتو،یام بوجی مارشمالو،یار صورتی،پارفومز د مارلی اوریانا هست
بنابراین می‌شه گفت دوز شیرینی بالایی داره اما طبع و کانسپتش حالت مطلقا زمستونی نداره و از دید من چهارفصل هم استفاده می‌شه

-سیاژ و ماندگاری و ارزش خریدش چطوره؟

شخصا برای من که هم از عطرهای سبک استفاده می‌کنم هم اکستریت و قوی،پخش این عطر واقعا بالا و ماندگاری خوبی داره
خط بو داره و از اون عطراست که کاملا متوجه رایحتون می‌شن و صرفا نزدیک به پوست حس نمی‌شه و سیاژ نسبتا بالایی داره
مجموعا از اونجایی که رایحه‌اش هم نسبتا خاصه،هم دوست‌داشتنیه،هم پخش و ماندگاری خوبی داره،هم پکیجینگ جذابی داره
بین کالکشن آریانا ارزش خرید بالایی از دید من داره حتی بیشتر از عطر اول آریانا(Ari) که هم رایحه‌اش معمولی‌تره(به وفور توی بادی‌میست های ویکتوریا پیدا می‌شه)،هم پخش و ماندگاری پایین‌تری داره
این مدل هم یونیک‌تره هم پخش دامینیت داره

+مقایسه کن با یه عطر سلبریتی هایپ(مثلا بیلی آیلیش)؟

فعلا توی بازار سلبریتی برند کلاود و بیلی‌آیلیش نامبروان،فروش بیشتری دارن و اگه بخوام مقایسه کنم آریانا کلاود ارزش خرید بالاتری داره(جدا از سلیقه‌ای بودن رایحه)
چرا؟
بیلی‌آیلیش بااینکه عطر خیلی قوی نیست اما جنس رایحه‌اش زمستونی هست،همون داستان cloying&cozy که بالاتر گرفتم
از دید من و سایر رویو های تیک‌تاک و یوتیوب که دیدم بیلی آیلیش صرفا وانیله
absolutely and only vanilla and vanilla(جمله معروفی که خیلی شنیدم)
یه وانیل ریلستیک کیکی و یامی اما آریانا بیشتر از یه عطر تک‌عنصری و خطی،یه کامپلکس(مجموعه‌نت) هست که رقص‌نت و آکوردنبدی بهتری داره
سیاژ و ماندگاری آریانا مجدد به مراتب بهتره
یه نکته مثبتی که راجب بیلی وجود داره چون کامپلکس نیست و وانیل محور و خطیه،مناسب لیرینگ هست،درصورتی که آریانا کلاود رو نمی‌شه لیر کرد
و اینکه شیرینی بیلی ملایم‌تر هست

موفق باشید

19 تشکر شده توسط : مرتضی ع Huseyin_taheri_official
R.E.M اسم یکی از ترک‌های آلبوم سوییتنر آریانا هست و مخفف Rapid Eye Movement هستش،درواقع مرحله‌ای از خواب که بیشترین رویاها توش اتفاق میوفته
بر اساس همین نامگذاری،طبعا هدف طراحی رایحه‌ای بوده که فرای نرمال و فرازمینی باشه و خیلی دریمی و رویایی بنظر برسه
ترجمه چیزی که راجب این عطر گفته شده:

وقتی خواب می‌بینی، نسخه‌ای آزادتر، رویایی‌تر و قدرتمندتر از خودت هستی.

کمپین تبلیغاتی این عطر فضای خیلی کهکشانی،فانتزی و فرازمینی با فیس خود آریانا گرانده رو داره و برای کسایی که بیشتر از ۲۳/۲۴ سالشون هست یجورایی مثل بعضی عطر های کِیالی پرتشون می‌کنه به دنیای بچگی و فانتزی و پرزرق و برق که شخصا بعضی اوقات خصوصا برای فرار از اتفاقات عجیب‌غریب اما واقعی،روزمرگی و دنیای خاکستری که گاها گرفتارش میشیم و آدم های عجوج مجوج دوست دارم سمتشون برم و یه لحظم که شده فراموش کنم که چندسالم شده و چیارو تا الان پشت سر گذاشتم
خصوصا آریانا که برای من میشه تقریبا اواخر دوران تینیجی و و سلبریتی آبسشن🥲
وقتی آهنگ break free رو ۱۲ سال پیش ریلیز کرد،۱۶/۱۷ سالم بود و به قول معروف تازه به آرایش افتاده بودم و مدل موی half-up high پانی‌تِیل که امضای آریانا بود رو توی یوتیوب سرچ میکردم که چطور تمیز درش بیارم و با خط چشم گربه‌ایش به خیال خودم،کاملا می‌رفتم توی aura و وایب آریانا😂

بگذریم...
برسیم به رایحه این عطر که غلبیتش با لوندر یا اسطوخودوس هست(لوندر+گلابی دو جز جدانشدنی عطرهای آریانا😂) و لوندر یه فضای تمیز،آروماتیک که چندان هم سنگین نیست توی این عطر ایجاد می‌کنه و نه میشه گفت خیلی بالغانست،نه بچگونه
بالانس و کیفیت نسبتا خوبی داره نت لوندر توی این عطر
شروعش با حس شیرینی کارامل و زفیر(شیرینی روسی/اوکراینی که فضایی نرم شبیه به مارشمالو یا مرنگ ایجاد می‌کنه)هست و یه مقدار خیلی‌خیلی جزئی و کمی حس نمکی داره که به مشام خیلیا حس نمی‌شه
شیرینی نت‌های گورماند به سرعت کمرنگ می‌شه و چیزی که نهایتا داریم یه رایحه وانیلی/لوندری/مشکی/پودری ملایم+کمی نوسان میوه‌ای معطرِ خشک(جویسی و آبدار و تازه نیست) که مجدد خیلی متعادل و دوست داشتنیه
فضای رایحش رو دقیق‌تر بخوام بگم:

بعد یه روزطولانی قبل خواب حموم می‌رم اما همچنان استرس و انرژی منفی تلنبار شده دارم و می‌خوام موقع خوابیدن یه حالی به خودم بدم که هم خوشبو باشم،هم آرامش بگیرم،هم خیلی حس گوگولی و پنبه‌ای و سبک کنم و میام این عطر رو می‌زنم
دقــیــقا همچین چیزیه(🤍🧖‍♀️🧘‍♀️🌸🌌)

برای چه کسایی مناسبه؟

اگر با فضای خیلی شیرین و گورماند عطرهای آریانا ارتباط نمی‌گیرید و ترجیح میدید یه فضای آروم‌تر و ملایم با همون سبک و تاچ آریانا داشته باشین بنظرم عطر خیلی خوبیه اما خیلی رایحه متفاوتی نداره
بخاطر بالانس روایح شیرین و انعطاف و غلبیت اسطوخودوس خیلی آرامش‌بخشه و شاد و شنگول نیست
سیاژ خیلی بالایی نداره و نزدیک به پوست و بغلی هست
شیشه و پکیجینگ خیلی جذابی داره
14 تشکر شده توسط : 🍁Shahab🍁 عسل
فراموش کردم راجب سیاژ و ماندگاریش بگم و متاسفانه موفق به ادیت نشدم
همون‌طور که دو/سه سال قبل و رویو اولم گفتم،همچنان معتقدم پخش معمولی و حتی(رو به پایین) داره اما ماندگاری یا لانجویتی رو لباس یه مقدار بهتره و حدودا تا 6 ساعت حس می‌شه
البته این نظر من نیست و من برای اطمینان همیشه رویوهای بلاگرهای عطر یوتیوب و تیک‌تاک رو می‌بینم و چیزی که به مراتب توی رویوها شنیدم اینکه این عطر stays close to your skin یا درواقع نزدیک به پوستتون باقی می‌مونه
فاز نهایی این عطر یه وانیل‌پودری بسیار سبک و ملایم هست که دوز شیرینی و ادویه‌ایش کاملا از بین می‌ره و از طرفی طبیعی هست که یه وانیلِ پودری سبک و کم‌شیرین اونقدر خط بو نداشته باشه و چیزی که مجدد به مراتب شنیدم با حرکت دست یا رد شدن شما خط بو نمیندازه و دنبالتون نمیاد،بلکه با درآغوش گرفتن شما حس می‌شه و به اصطلاح یه عطر "بغلیه"
البته مجدد مثال شناخته شده و بارز می‌زنم عطرهای گوماندی مثل ایتالیکا یا لیرا تا لحظه آخر اون حس دامینیت یا غالب بودن وانیل و نت‌های گورماندشون رو حفظ میکنن و شاید بعد سه/چهار روز بدون تمدید روی لباستون به یه بوی "بغلی" تبدیل بشن
یعنی درای داون کارهایی مثل لیرا یا ایتالیکا همچنان اون دوز شیرینی و به معنای واقعی کامپلکس خودشون رو تا دو روز بدون تمدید حفظ می‌کنن با همون قوت،صرفا نت ها بالا پایین می‌شن اما بیلی آیلیش خیلی زود اون شروع اسپایسی و شیرینش رو از دست می‌ده و حدودا بین چهل دقیقه تا یک ساعت به ملایم‌ترین حالت خودش می‌رسه
یه اینفلوئنسر ترک(ترکیه)یادمه گفته بود اونقدر ملایم می‌شه بویی شبیه به کله پلاستیکی عروسک‌ها رو پیدا می‌کنه
بنابراین انتظاری از این جهت که قراره یه پخش بوی کیلومتری بهتون بده و متاسفانه توی بعضی پیج‌ها با این لیبل معرفی می‌کنن رو نداشته باشین
مجموعا باز می‌گم اگه یه بوی وانیلی سیف،cozy،آروم و بغلی می‌پسندین بنظرم عالیه و خصوصا توی فاز درای‌داون بهتون سردرد نمی‌ده
اون شیرینی زیادی هم که ازش صحبت می‌کنن صرفا در شروع کار هست

موفق باشین
17 تشکر شده توسط : FARNIYA Huseyin_taheri_official
مجدد باتوجه به هایپ شدن این رایحه رویو تکمیلی و مکمل‌قبلی میذارم تا راهنمایی بهتری باشه،خصوصا برای کسایی که قصد خرید این عطر رو دارن یا حتی می‌خوان بلایند بای کنن

-بیلی آیلیش اونقدر که می‌گن توی سوشال(خصوصا اکسپلور عطر ایران) بوی شکلاتی/کاکائویی داره؟

+اصولا شناختی که ما از بوی شکلاتی داریم همون شکلات فرآوری شده یا chocolate هست و توی عطر عینا نتش رو می‌زنه chocolate(شکلات) و حتی با تصویر شکلات تخته‌ای یا مربع دیده می‌شه،امـــا.....
توی بیلی آیلیش یا حتی مثال بارزتر بزنم که همه بشناسن،عطر گودگرل سی اچ یا بلک‌اپیوم فلنکر سوپریم از نت cocoa Powder یا پودر کاکائو به شکل غیرفرآوری شده استفاده می‌شه که رایحش کمتر دسرگونه هست و حتی یه حال‌وهوای چوبی/خشک و آجیلی هم داره و اونطوری حس شیرینی شکلات فرآوری شده که بهش شیر یا مشتقات دیگه اضافه کردن رو نداره و دقیـــقـــا بخاط همینه که بعضی دوستان تست می‌کنن میگن عه!!!بوی شکلاتش پس کجاست؟فکر کردم بوی شکلات تخته‌ای یا هات‌چاکلت رو می‌ده ولی اینکه وانیله!!!
بنابراین اون بوی شکلاتی که از دسرهای غلیظ شکلاتی یا هات‌چاکلت یا شکلات‌ تخته‌ای می‌شناسین رو بهتون مطلقا تاکید می‌کنم،مـــطــلقـا نمی‌ده

-پس بیلی آیلیش بیشتر بوی چی می‌ده؟

بیلی آیلیش غالبا بوی وانیلِ بوربون قندی و کره‌ای داره،جنس وانیلی که توش بکار رفته از نوع اسموکی،اِیری یا حتی ابسولو نیست و کاملا همون وانیل بوربون یا ماداگاسکار که حس شیرینی‌پزی و کیک می‌ده و این نت تا آخر پایدار هست و در کنارش بشدت رایحه buttery یا کره‌ای حس می‌کنم
نت غالب دوم یه رایحه‌ای شبیه کرنبری یا توت قرمز و حتی کمی شبیه با آلبالو هست که شروع کار رو یه مقدار سیروپی و ملس می‌کنه،دقیقا وایب سیروپ های توت یا آلبالو که هم ترشن هم شیرین اما به سرعت از بین می‌ره و پایدار نیست
نت غالب سوم روایح ادویه‌ای هست که توی نت ها با عنوان اسپایسی نتس درج شده که احتمالا ترکیبی از جوز و دارچین باشه و یه فضای معطر و سبکِ ادویه‌ای در شروع کار ایجاد می‌کنه و این هم چندان پایدار نیست و به سرعت از بین می‌ره

مجــموعــا=فرض کنید یه لیوان سرپر وانیلِ شکری دارید که حرارت دادید و با کره تفت دادید و صرفا روش یه قاشق پودر کاکائو ریخته باشین،یعنی کاکائو بین روایح وانیلی،شکری چندان وضوح نداره و هر از چندگاه به مشام می‌رسه+رگه های کرنبری خصوصا بلافاصله بعد از اسپری و رگه های سبک اسپایسی که از بین می‌ره
شما اگه یه اسلایس کیک اسفنجی وانیل که تزئین پودر کاکائو داره رو بخورید قطعا مزه وانیل و کیک رو به خوبی متوجه میشید تا اون پودر کاکائو روش که ممکنم هست حین برش دادن کاملا بریزه کف ظرف
بیلی آیلیش هم دقیقا همینطوره

-ارزش خرید داره و شبیه که عطرایی هست؟

+راستش من عین این کانسپت رو عینا و دقیقا توی بادی‌اسپلش bare vanilla و coconut passion ویکتوریا سیکرت و بادی اسپلش وانیلا اسکین فلر دیدم
حتی اولین بار تستش کردم خصوصا وقتی یکی دوساعت میگذره عین رایحه وانیلی bare vanilla می‌شه
دقیقا سر همینه که بلاگرای خصوصا خارجی عطر اونقدر واسش اکلیل نمیریزن و میگن خوشبو و دوست داشتنیه ولی خاص نبود و سورپرایزمون نکرد و اونقدر واو نیست
از دید من بیشتر شبیه یه بادی میست با کانسپت وانیلی/شوگری هست که کاملا رایحه جذاب و وانیلی داره و مناسب layer کردن هست تا full wear(یعنی از دید من یه مقدار رایحش خام هست و باید با یکی دو عطر هم استایلش استفاده کنید،نه به صورت تک تا خاص‌تر از چیزی که هست بنظر بیاد)
یه مقدار کمی هم شباهت داره به لیرا کازاموراتی با این تفاوت که جنس ادویه لیرا پیچیده تره،وانیلش کمی اسموکیه و کارامل داره و مجموعا پیچیده تره ولی می‌تونم بگم بِیس یا پایه مشابهی دارن

-پس چرا یسری میگن بوی شکلاتی و تعاریف اغراق‌آمیز می‌کنن؟

+متاسفانه مشام بعضیا قادر به تفکیک نت نیست مثلا عطر بوی کارامل می‌ده و وقتی میخواد توصیفش کنه میگه بوی شکلاتی کاراملی!!!
یعنی خیلی بی‌دلیل چون هم‌خانوادن صرفا واسه اینکه جملش رو طولانی کنه و شبکه معنایی درست کنه،شکلات هم می‌زنه تنگ کارامل درصورتی که توی دنیای روایح رایحه کارامل یجور هست و شکلات یجور دیگه،بیشتر بخوام توضیح بدم بستنی کاراملی و شکلاتی یکیه؟قطعا خیر
بیلی آیلیش چون کامپلکس کیک‌گونه و وانیلی داره ممکنه بعضیارو یاد شکلات هم بندازه ولی رایحه خود شکلات اصلا

-پیشنهادت با قیمت مناسب واسه کسایی که دقیقا دنبال رایحه شکلاتن؟

اگر بوی شکلات واقعی و به قول معروف تخته‌‌ای می‌خواین و هزینه هم نمی‌خواید زیاد کنید و مثل بیلی،شیشه عطر هم براتون مهمه می‌تونید عطر choco overdose از لطافه که جدیدا لانچ شده رو سفارش بدین و اون موقع قطعا متوجه رایحه شکلات واقعی با قیمت خیلی خیلی کم میشین
اگر هم یه چیز خاص‌تر و جذاب‌تر و لوکس‌تر می‌خواین قطعا chocolate greedy

-تهش بیلی آیلیش نامبروان خوش‌بو هست یا نه؟

قطعا...
رایحه بسیار همه‌پسندی داره و بنظرم امکان نداره سلیقه‌ای باشه،فکر می‌کنم همه این مدل رایحه وانیل موردعلاقشون باشه و خاص یا سلیقه‌ای نیست،برای همه دلنشینه اما:
خاص و واو نیست،جنریک هست یه مقدار،قطعا باید توی فصول سرد استفاده بشه و چهارفصل نیست
اونقدر گورماند ریلستیک(واقعی) هست که کسی به عنوان عطر ثابت استفاده نمی‌کنه و بیشتر اُکیژنال(موقعیتی و موردی) استفاده می‌کنه چون رایحه مطلق وانیلی/یکی داره و ممکنه مثلا برای دیت یا قرار کاری به اندازه کافی رسمی و شیک نباشه

ن
27 تشکر شده توسط : مریم میربیک فرنـاز
درود عسل عزیز
چقدر رویوتون منو یاد یه خاطره‌ای که از این عطر داشتم انداخت🥲😂
من از بچگی بوی هیپنوتیک پویزنش EDT رو توی ذهن داشتم و یکی از عطرهای محبوب مادرم بود
یکی از دوستان بسیار نزدیکم حدود ده سال پیش به سفارش خودم برام هیپنوتیک پویزن دیور رو آورد و متاسفانه اشتباهی که کردم نگفتم EDT و اونی که شیشه مات داره و از شانس بدم هیپنوتیک پویزن EDP که شیشه شفاف و تیره داشت رو برام آورد
اولین اسپری که کردم گفتم چرا این اینقدر تند و تلخ و خشک شده،این چیه!!!!!
بعد گفتم بذار حالا شاید درای‌داون اون بوی مخملی،وانیلی،نارگیلی و پودری معروفم سر و کلش پیدا شه🥲😥
دیدم از شروع هم متاسفانه به مشام من بدتر شد و یه بویی شبیه لباسی که آفتاب مستقیم بهش خورده یا بخار اتو گرفت و اون شیرینی ابتداییش هم از بین رفته
اون موقع متاسفانه با سایت فرگرنتیکا آشنایی نداشتم و فهمیدم اون ورژنی که من دوست داشتم ادوتویلیتش بود که اصلا لانچ اولش که سال 1998 بوده همون ورژن ادوتویلیتش بوده
چیزی که جالبه هنوزم توی سایت فرگرنتیکا میبینم این عطر که شباهت دادن به EDT!!!
حتی ته بوشون هم شبیه نیست
قطعا عطر بدی نیست و همیشه گفتم خصوصا اخیرا هیچ عطری به مشامم بد نیست اما این نظرم احتمالا بخاطر اینه اون موقع خیلی تو ذوقم خورده بود و انتظار ادوتویلیتش رو داشتم

22 تشکر شده توسط : broken Huseyin_taheri_official
یام‌ بوجی مارشمالو برای من بیشتر از یه عطر،یه خاطره و یجورایی دروازه ورود به دوران بچگیمه
برند کیالی غالبا عطرهای فانتزی و گورماند تولید می‌کنه یا حداقل روایح گورماند و فانتزیش بیشتر محبوب و می‌شن و یجورایی خود برند هم خیلی ترندمحور و تجاریه
دیدگاه حرفه‌ای و جدی بهش ندارم اما انرژی و خوشحالی که بعدا اسپری کردن رواحیش پیدا میکنم،غیرقابل توصیف و به مراتب حتی از عطرهای موردعلاقه و امضام هم خیلی بیشتره و بخاطر همین میگم:لاین دوپامین من!
برگردیم به یام بوجی مارشمالو گوگولی و نازنازی
داستان این عطر اینطوری بوده که مونا کتن(خالق برند کیالی و خواهر هدابیوتی) بعد از ازدواج،همسرش تا مدت‌ها مارشمالو خطابش می‌کرده چون همیشه یه بوی نرم و شیرین و بغل‌کردنی می‌داده
کلمه boujee درواقع همون bourgeois(به فرانسوی بروژوآ) هست که تعبیری از تجملی اشرافی اما به نوع نمایشی و پرزرق و برق هست و در نهایت ۸۱،عددی هست که برای رسیدن به فرمول نهایی درج شده و نشون میده ۸۱ فرمول آزمایشی تست شدن تا نتیجه نهایی این رایحه بشه
برسیم به رایحش که برای من بیشتر از بوی توت‌فرنگی اون جنس و حس رایحه‌اش جذاب بود
عطار این رایحه گابریلا چلاریو توضیح داده که هدفش این بوده که بافت مارشمالو و اون حس آب شدن مارشمالو توی دهن رو تداعی کنه،یعنی بیشتر حس نرمیِ بافت رو بده تا صرفا حس شیرینی
شروعش رایحه توت‌فرنگی و تمشک رو درکنار یه حس ترشی و حتی نعناگونه حس می‌کنید که احتمالا ترکیب لیمو و سیب باشه و بشدت جذابه اما فوری فِید می‌شه و با شروع درای‌داون اون حس نرمی و لطافت مارشمالویی‌طور توت‌فرنگی رو حس می‌کنید که بی‌نهایت کرمی و لاکتونیکی هست
به نسبت رقباش توی بازار مثل بربری هر و یاراکندی و یاراصورتی،شخصا این رایحه رو بیشتر دوست داشتم و بنظرم بازخوردهای بهتری داشته باشه
پخش و ماندگاری معقول و نسبتا خوبی داره

26 تشکر شده توسط : broken میثم

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2026 Atrafshan