نظرات | محمد جواد باقری
ترتیب نمایش
این سایت جای انسان های فرهیخته است که خیلی برای خود ارزش قائل هستند. یک بار برای همیشه این بحث را تمام کنید.
با توجه به غلظت عطر، حداقل 75% و حداکثر 95% از حجم شیشه عطر رو الکل سفید (اتانول) یا همان الکل خوراکی تشکیل می دهند. (همه عطرهای دنیا، همه ی همه). حالا این الکل طبیعی (خوراکی) رو از 100 تا میوه مختلف می توان تولید کرد. از هر میوه ای که تولید بشود، کمی بوی آن میوه در الکلش حس میشود. برای کاربردهای پزشکی حتما حتما باید اسانس به جا مانده از زمان تقطیر حذف شود چون عفونت ایجاد می کند. (مگر در شرایط دشوار و عدم دسترسی، نباید زخم را با نوشیدنی های الکلی، ضد عفونی کرد).
حالا در عطر سازی بر عکس پزشکی است، فلان میوه را برای استخراج اسانسش تقطیر می کنند و الکلش را نمی خواهند. اگر هم الکلش را بخواهند میشود جزیی از 75 تا 90 درصد الکل همه عطرهای دنیا. خیلی از عطرها هستند که الکل پایه شان از یک میوه استخراج شده است و اسانس های میوه های دیگر را دارند.

الکل هم چند تا نقش دارد در عطرها:
1ـ پخش عطر: در هنگام تبخیر عطر، اسانس هم پخش می شود.
2ـ استفاده به عنوان حلال: اتانول حلال جامعی است، بدین دلیل که شاید اسانس های مختلف موجود در یک عطر با هم حل نشوند، ولی همه آنها در اتانول حل می شوند.
3ـ نگهدارنده: به مانند نگهداری جنین در الکل، اتانول از فساد اسانس ها جلوگیری می کند. درست بعضی ها از تاریخ انقضای 3 سال برای عطر حرف می زنند. من خودم عطر دارم برای 15 سال پیش، نه بو، نه ماندگاری و نه پخش اش ذره ای تغییر نکرده است. همین الان برند nasomatto، به صورت محدود سفارش 2 لیتری برای بلک افغان می گیرد. 2000 میلی لیتر، عطری به اون سنگینی رو نمیشه توی کمتر از 10 سال مصرف کرد.
پاسخ مدیر : این مسأله منافاتی با فرهیختگی نداشت. بحث در این مورد مفصله که در اینجا نمی‌گنجه.
اونتوس اصلا روی شیشه اش برچسب نداره
پشت شیشه، در حاشیه برجسته لبه پایینی بارکد لیزری سیاه رنگ داره
شک نکن مطمئن باش تقلبیه
بعضی از مغازه ها توی ایران، شیشه های اصل اونتوس رو با اسانس پر می کنن، ان شاء الله عطر افشان نمایندگی اش رو بگیره راحت شیم از دست این همه کلاهبردار
Shervin جان سلام. خیلی کامنت هات رو دوست دارم. ولی این آخریه خیلی با حال بود. اگر این عطرهایی رو که شما گفتی، این خانم می خرید، چه دردسری برات درست میشد.
با عرض سلام خدمت آقا Kian. (من برای احترام به شما ایستاده این متن رو تایپ می کنم).
همیشه کامنت هاتون رو توی --- می خوندم. از تعداد بالای نظرات شما، اوایل خیال می کردم شما ایرانی نیستید و از مدیران --- هستید و به صورت اتومات نظراتتون ترجمه میشه ولی بعدا دیدم که نظرات فارسی و انگلیسی شما فرق دارند با هم.
خلاصه اینکه خیلی خوشحالم که اینجا آمدید.
1 تشکر شده توسط :  لاشاری
من اونتوس رو دارم. واقعا عالیه. من هیچ ایرادی به این عطر نمی تونم بگیرم. شنل آلور هوم اسپرت (معمولی و نه اکستریم) رو 2 ماه قبل از اونتوس خریدم، به نظرم عالی بود ولی بعد از اینکه اونتوس رو خریدم، فقط وقتی که بخوام برم آشغال بزارم سر کوچه از شنل استفاده می کنم.
در نتیجه من به عنوان یکی از <سایر دوستان> نظر دادم. و فقط دو تا از این عطر ها رو داشتم.

برای بررسی دقیق تر باید برید پیش متخصص و اگر شانس بیاری، وقت داشته باشند فوق تخصص. آقای میثم وظیفه و آقای سید امیر حسین احمدیان (ملقب به ساحا) از فوق تخصص های این امر هستند. اگر تونستی یه وقت تا آخر شهریور ازشون بگیر. از این دکتر پروازی هستند. 6 ماه اول رو به خاطر گرما و مصرف بالای عطر ایران هستند (عطر افشان) ، 6 ماه دوم هم میرند خارج (اصولا نیم کره جنوبی)
خیلی خیلی خیلی از سخاوتمندی شما، در نشر علم، مشعوفم..
با توجه به غلظت عطر، حداقل 75% و حداکثر 95% از حجم شیشه عطر رو الکل سفید (اتانول) یا همان الکل خوراکی تشکیل می دهند. اگر منظورتان این است که درتمام عطرهای دنیا مشروبات الکلی به کار رفته.

ولی لحن سوال شما طوری هست که انگار یه مغازه دار این حرف رو بهتون زده!!!
جان من این رو از کجا آوردی؟؟؟ داری شوخی می کنی؟؟؟ دارم از خنده می ترکم؟؟؟ یه زمانی بود عطر فروش ها می خواستن بگن فلان عطر خاصه، می گفتن که با سیگار خیلی با حال میشه (اون موقع سیگاری بودن کلاس داشت). ولی تو فقط بگو این رو کی بهت گفته من برم ماچش کنم. آخه از کجاش در آورده این رو به تو گفته. من روزی 4 تا پاف اونتوس می زنم. واقعا جالب بود. کل کامنت های fragrancex و fragrantica و عطر افشان رو هم در مورد این عطر خوندم . شدیدا از مدیر عزیز خواهش می کنم پاسخ این دوستمون به من رو سانسور نکنه، یه بار همه بچه ها با هم قرار بزاریم بریم دم در مغازه این یارو که این حرف خنده دار رو به آقای باغبان زده، فقط می خوام دکور مغازه اش رو ببینم.
پاسخ مدیر : ؟؟؟
من با شما موافقم. در مورد آقا سید (امیرحسین) هم، که من به شخصه نظرات ایشون رو در داخل یک فایل word نگه داری می کنم، تا با راهنمایی گرفتن از آنها، خریدهای بعدیم رو انجام بدم.

از زمان قدیم یک ضرب المثلی بود که صدای سکوت، رساتر است و این رو الان دارند برای تبلیغ عطر استفاده می کنند. اصولا عطر، آرامش اعصابی به انسان می دهد که فرد را از پرخاش جویی باز می دارد. البته من باز هم فکر می کنم آقا مهدی منظوری نداشتند؛ ولی برند ساحا، احترام بیشتری را می طلبد.
نه. شما یه اونتوس براش بخر از سال دیگه هوا آنقدر گرم میشه که توی زمستون هم باید اونتوس بزنه.
ولی به نظر من چون شما می دونی ایشون اونتوس و توسکان استفاده می کنند. یا یکی از همین ها رو بخر. و اگر دوست نداری اینقدر هزینه کنی، اصلا عطر نخر براش و یه کادو دیگه بگیر.
Eau Extreme: یعنی افراطی، یعنی شدید، یعنی همون خیلی تند که خودتون به کار بردید.

شما باید اول Allure Homme Sport رو استفاده می کردید و اگر عاشقش می شدید، دفعه بعد باید این عطر رو می خریدید. برند شنل این عطر را برای عاشقان افراطی عطر Allure Homme Sport طراحی کرده است.

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir