پرسش ها | حسین

سلام به همگی دوستان عطر افشانی عزیز و تشکر از مسئولان سایت که همچین محیطی تهیه کردند برای تبادل تجربیات و اطلاعات.

من به شدت در دنیای عطر مبتدی و تازه کارم و تجربه عطر های زیادی رو ندارم . ولی قصد دارم برای شروع چندین عطر برای موقعیت های مختلف تهیه کنم و بابت این موضوع خواستم از دوستانی که آشنایی با عطر ها و رایحه ها دارند منو توی انتخاب مناسب راهنمایی کنند.

قبل از شروع لازمه که ویژگی شخصیتی خودم و آب و هوای محل زندگیم رو بگم که به شدت توی انتخاب عطر مهمه. من 28 سالم هست و شخصیتی درونگرا و کم حرف دارم ولی با دوستان صمیمی به شدت برعکسم. خوزستان هم زندگی میکنم که هوا حداقل 7-8 ماه گرمه و 3 ماه تابستان هم که بالای 60 درجه..برای تابستان باید عطری استفاده کنم که قادر باشه جهنم رو خنک کنه😂.

ضمنا از روایحی که خوشم میاد شامل : تنباکو . شکلات . زعفران . مشک . کهربا . وانیل . روایح دودی . بوی خاک بارون خورده . بهار نارنج . گل مریم . نارنگی و مرکبات . آناناس . و البته چندین رایحه دیگه که حقیقتش اسمشون رو نمیدونم.

همچنین از عطر هایی که بو کردم و خوشم میاد :

Mont Blanc Legend #مونت بلنک لجند (مون بلان لیجند) Mont Blanc Legend ( بسیار از این عطر خوشم میاد.) .

#آرماف کلاب دی نایت اینتنس ( از بوی این عطر راضیم ولی نه خیلی زیاد. توی این سبک رایحه مرکباتی ورساچه اروس رو خیلی بیشتر میپسندم چون فرش تره و بسیار سبک و خوراکی هست.بوی کلاب دی نایت اینتس یه مقدار حس میکنم مصنوعی هست )

 #کلوین کلین اینفوریا مردانه ( از این عطر هم خوشم میاد ولی اولش شیرینی زیادی داره که دوست ندارم ولی لطیف هست رایحه اون و البته پخش بو و ماندگار پایینی هم داره.)

#دیویدوف چمپیون ( از این عطر هم خوشم میاد و خنکه  و متاسفانه پخش بو و ماندگاری بسیار پایینی داره.)

#بوگارت سیلورسنت اینتنس ( از بوی این عطر هم خوشم میاد در ابتدا مخصوصا ولی بعد از گذشت حدود نیم ساعت رایحه شبیه عطر های عربی بسیار سنتی و سن بالا میشه که به شدت بدم میاد. و پخش بو هم حدود  الی دو ساعت داره.)

#سنسیرو اکسوس بلک ( از رایحه این عطر پس از گذشت چند دقیقه خوشم میاد یه رایحه خنک شبیه نعنا داره .)

#کاپتان بلک ( از رایحه وانیلی و تنباکویی اینم خوشم میاد ولی اصلا رایحه خاص و تمیز و دقیقی نداره. یعنی رایحه ها تنظیم نیستند به میزان دقیق و همین باعث میشه بعد گذشت چند ساعت سریع دلم زده بشه از عطر و بدم بیاد.)

# فاکینگ فابلوس از فرگرانس ورد . ( از سنگینی این عطر خوشم اومد ولی فقط همین. یعنی سبک رایحه این عطر رو میپسندم ولی این ادکلن شرکتی اصلا جالب نست. بوی تام فورد فاکینگ فابلوس اورجینال رو بود نکردم ولی مطمعنم بسیار زیبا تره ولی متاسفانه توی سبد خرید من جا نداره به دلیل هزینه ماورایی اون.)

#پاکو رابان اینوکتوس رو هم بو کردم و ادکلن شرکتی اون رو هم دارم. برای یه عطر روزانه برای بهار مناسبه ولی به نظرم شیرینی زیادی داره .

#امپر  اپیک ادونچر ( از بوی این عطر هم خوشم میاد و دلنشین هست ولی باز مثل بقیه خیلی پخش بو و ماندگاری نداره.)

عطر های شرکتی ساواج ( از این رایحه هم بدم نیومده ولی باز نسخه اصلی رو هنوز بو نکردم که قطعا خیلی بهتر هست )

در کل ماندگاری و پخش بوی عطر برام بسیار مهمه و بسته به موقعیت هم بازخورد و همه پسند بودن عطر هم برام مهمه.

از بین عطر های بالا که داشتم یا بو کردم مونت بلنک لجن بیشتر دوست داشتم .

خواب بریم سراغ اصل ماجر

1-  اولین عطری که میخوام برای محیط رسمی کار و مصاحبه کاری و اداری هست. چون معمولا اینجا هوا گرمه به نظرم یه عطر معتدل که نه خیلی خنک  باشه و نه گرم و سنگین. که 4 فصل باشه هم برای تابستان و هم زمستان.

2- دومین عطری که میخوام برای تیپ اسپرت و باز گرما باشه..یه عطر فرش و فرح بخش که قدرت خاموش کردن آتیش جهنم رو داشته باشه.😄 برای دورهمی های دوستانه و استفاده روزانه. میتونه رایحه خوراکی داشته باشه.

3- سومین عطری که میخوام برای قرار های خاص و مهمانی های خاص مثل خواستگاری و بازخورد مناسب از جنس مخالف باشه و یه طورایی رومانتیک باشن. فکر میکنم رایحه باید گرم باشه ولی نه خیلی سنگین.

فکر میکنم کافی باشه برای شروع ؟ نه؟ 

ماجرای مهم بعدی هم بودجه هست. حقیقتش بین 10- 15 تومن قیمت این 3 عطر میخوام باشه...بیشتر امکان پذیر نیست.

لطفا پخش بو و ماندگاری رو مدنظر قرار بدید برای پیشنهاد.

چندین عطر هم انتخاب کردم اگر به نظرتون مناسب هستند بگین. ضمنا چون من شهرستان هستم امکان تست و بو کردن ادکلن های اورجینال نیست .  و احتمال 80 درصد میخوام بلاند بای کنم. امیدوارم پشیمون نشم.

#بنتلی اینتنس مردانه  ( به نظرم میتونه برای محیط های کاری مناسب باشه البته بوش نکردم.)

# دولچه گابانا وان رویال نایت (لیل ملکی)  ( این عطر رو هم بر اساس نظرات توی سایت انتخاب کردم برای قرار های خاص و مراسمات خاص مثل خواستگاری و دامادی و البته باز بوش نکردم.)

# مرسدس بنز کلاب بلک ( این عطر هم بر اساس نظرات توی سایت انتخاب کردم که میتونه تو سبک کاپیتان بلک باشه ولی با کیفیت خیلی بیشتر .)

عطر خنک نتونستم انتخاب کنم هنوز ولی تعریف مگامار رو خیلی باز از بچه های سایت شنیدم ولی قیمتش به مقدار زیاده و آیا ارزش خرید داره؟ #

مورد بعدی اینه که تا حد ممکن در هزینه ها صرفه جویی بشه یعنی اگر مثلا برای عطر خنک انتخاب مگامار هست که قیمتش حدود 10 میلیون هست اگر عطری با این پرفورمنس و قدرت و قیمت کمتر هست اون ترجیحا پیشنهاد بشه.

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir