نظرات | Mohammad Mahdi Sarhadi
ترتیب نمایش
تسلیم کننده و آرام ولی قدرتمند

یه اصطلاح معروفی راجع به بازیگر ها هست که میگه :
"یک سری از بازیگرها وقتی سن‌شون بره بالا و جا افتاده بشن، تازه جذابیت‌شون به چشم میاد." این اصطلاح خیلی برای این عطر هم صادقِ؛
عطری آرام ، متشخص ، و در عین حال مستقل و قدرتمند
شاید تک کلمه ای اگه بخوام بگم من این عطر رو معادل کلمه "مدهوش کننده (seductive) " میدونم.

شاهکاری از عطار های هنرمندی که هر کدوم هنرمندی هایی رو توی رزومه شون دارن.
شاهکاری که در سال های بعد تصمیم گرفته شد، فلنکر های متعددی ازش رو بیرون بدن که خود این نشونه موفقیت نسخه اصلی در بحث محبوبیت و مقبولیت هست.
مَستر پرفیومر ناتالی لارسون (ایشون طراح عطر مردانه لالیک هم هستن که نیازی به تعریف نداره ( و ماری سالامان، استادان عطرساز این عطر هستن ولی در کنارشون همکاری اولیویه کرسپ و هونورین بلانک رو هم داشتن.
نکته قابل توجه این هست که حضور ماری سالامان خودش وزنه خوبی هست که نشون میده این عطر، عطر معمولی نیست چرا که ایشون هم عطر های مهمی مثل " Florence Roberto Cavalli" یا سری عطر های برند " Atelier des Ors " رو توی کارنامه‌شون دارن.

این عطر از گروه بویایی "شرقی وانیلی" هست که خیلی خوب تونسته تعریف و سمبلی برای این گروه بویایی باشه:
- توی نت های اولیه شکوفه پرتقال ، فلفل صورتی ، گلابی رو داریم که شکوفه پرتقال شیرین توی ابتدای عطر واقعا کارش رو بلده؛
- توی نت های میانی هم قهوه ، گل یاس ، و شیرین بیان رو داریم (حضور رایحه غالب «گل یاس» در کنار رایحه وانیلیِ بیس نت، رایحه "گلی – وانیلی" غالب عطر رو شکل میده که تقریبا حضور اون در کل مسیر زندگی عطر واضح و مشخصه)
شاید بشه گفت حضور شیرین بیان در کنار نت قهوه که حس تلخی خاصی در کنار شیرینی به آدم میده؛ هارمونی خیلی قشنگی ساخته که چنین همنشینی رو توی کمتر عطری دیدیم. البته حضور نت قهوه واضح یا harsh نیست پس دافعه ای ایجاد نمیکنه که کسی بابتش نگران‌ ای داشته باشه.
- در نت های پایانی هم حضور وانیل به عنوان نت غالب عطر و در کنار اون چوب سدر ، چوب کشمیر و پچولی رو داریم (حضور پچولی خیلی خوب معرف اون شخصیت مستقل و قدرتمندی هست که میشه از یه عطر زنونه گرفت)

سن استفاده ی این عطر به نظرم برای خانم های 30 سال به بالا مناسب هست؛ سنی که دیگه شیطنت های «اضافی» دخترونه جاش رو به یک وقار و منش خانمانه داده که البته هنوز رگه هایی از اون شیطنت ها رو توی خودش نگه داشته ولی دیگه کنترل شده.

اگه بخوام راجع به طراحی و دیزاین شیشه عطر صحبت کنم :
طراحی مشکی رنگ شیشه عطر و اون لمس زمختی خاص روی بدنه؛ معرف نمود بیرونی شخصیت مستقل و قدرتمند و در عین حال نشون دهنده mysterious side عطر و کسی که از عطر استفاده میکنه هستش.
و در عین حال رنگ صورتی مایل به گلبهی مایع عطر که این بدنه قدرتمند، اونو در برگرفته معرف شخصیت لطیف، آرام و انعطاف پذیری هست که از نمود درونی اون دریافت میشه.

نکته جالبی که میشه بهش اشاره کرد اینه که مایع عطر رو ما از یک دایره که درون یک مربع سیاه و ناصاف محاط شده میتونیم ببینیم، دایره ای که به خاطر ماهیتش گوشه تیز نداره پس اثری جز انعطاف پذیری ازش نمیبینی ولی برعکس شیشه زبر و زمخت مربعی عطر با گوشه های تیز هست که حس قدرتمندی رو بهت القا میکنه.
همه میدونیم برای رسیدن به قلب رایحه‌ی عطر و استفاده از اون نیازه که بدنه ی بیرونی شیشه عطر رو لمس کنی؛
شاید از نظر من در این عطر بشه اینجور دید؛ که برای رسیدن به یک قلب لطیف ، انعطاف پذیر و همراه از عطر نیازِ که ظرفیت پذیرش زمختی و ناصافی بیرونی وجودش رو داشته باشی و بتونی تعامل کنی باهاش تا این اجازه بهت داده بشه که اون قلب خوش رایحه رو لمس کنی.

از نظر بحث ماندگاری ، به واسطه بیس وانیلی – چوبی شامل نت قوی وانیل ، چوب سدر، و چوب کشمیر و قدرت گل یاس ماندگاری قابل قبولی رو میشه ازش انتظار داشت. من عدد متوسط رو به بالایی رو بهش میدم

از نظر بحث پخش بو و سیاژ (Sillage) عطر هم، عدد خیلی خوبی رو میگیره به شرطی که نواحی اسپری نواحی درستی انتخاب بشن
چون به خاطر ماهیت فلورال - وانیلی عطر و اون حرارتی که تو وجودش داره هم در بحث ماندگاری و هم پخش بو شما رو خیلی خوب همراهی میکنه و ازش نا امید نمی‌شید و به واسطه همین پارامتر هم بازخورد های خیلی خوبی میتونید ازش بگیرید.

در مورد زمان استفاده این عطر هم به واسطه گرمی و حرارتی که همراه خودش داره بیشتر مناسب فصول پاییز و زمستان هست تا بهار و تابستان البته در تایم های خنک بهاری در تایم شب هم خیلی خوب با شما همراهی میکنه.

در بحث ارزش خرید هم با توجه به قیمت های فعلی دلار و ارزش ریال, ارزش خرید معقولی داره (که البته جیب شما تعیین میکنه که معقول بودن چه معنی ای میده!!)

از طرفی هم گزینه safe ای برای هدیه دادن به حساب میاد؛
به واسطه لطافت و آرامش خاصی که رایحه اش داره مورد طبع و پسند خانم ها قرار میگیره و همینطور با لحاظ مبحث سن برای استفاده کننده عطر، یکی از عطر های خوب و قابل قبول برای تبدیل شدن به یک "عطر امضا" برای موقعیت های خاص خانم هاست.
15 تشکر شده توسط : نسرین فولادگر ع میرزایی
سلام به همگی دوستان،
پرفورمنس تولیدات ۲۰۲۱ فاجعه هست. پخش بو تقریبا هیچی یعنی ۳ از ۱۰ رو هم نمیگیره و ماندگاری هم کم شده که البته واسه طبیعت این عطر توقعی نیست که خیلی زیاد باشه.

من ۱۰ اسپری رو انجام دادم اما واقعا پخش بو تو فاصله پوستی هست تا متوجه اش بشید.
یعنی عملا من برادرم رو بغل کردم که بررسی کنم پخش بوی عطر رو.
بچ کد عطر من A6121329 هست و تولید 2021-11-25

یعنی الان با خودم میگم کاشکی یه عطر دیگه از امواج خریده بودم با این قیمت
7 تشکر شده توسط : نيما علیرضا ر

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir