نظرات | 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆
ترتیب نمایش
با درود خدمت عزیزان همراه و دست اندرکاران سایت معطر عطر افشان-

بررسی عطر "کرید رویال انگلیش لدر"

#Creed- Royal English Leather

این عطر اولین عطر تولید شده توسط برند سلطنتی کرید است که توسط پادشاه جورج سوم در سال ۱۷۸۱ میلادی سفارش داده شد.
برند کرید که در طول قرن هجدهم تا اوایل قرن بیستم سازنده ی دستکش برای پادشاهان و خاندان سلطنتی مختلف بود و دستکش‌های معطری تولید میکرد که معروف بودند به دستکش‌های معطر چرم انگلیسی، جورج سوم آنقدر عاشق این دستکش های معطر بود که از کرید خواست تا یک عطر شخصی با رایحه ی این دستکش ها تولید کند و نتیجه ی آن طراحی و تولید عطر رویال انگلیش لدر شد ،عطری غنی ،تشکیل شده از مرکبات ملایم بر پایه‌ی چرم و چوب
یک عطر کلاسیک واقعی و تاریخی
نت های ابتدایی تشکیل شده از: ماندارین و ترنج
نت میانی: امبرگریس و نت های پایه: چرم و چوب صندل هستند ، این عطر در غلظت ادوتویلت تولید شده بود.
این عطر کلاسیک با گذشت زمان و بدلیل اینکه  کمتر از سایر محصولات کرید مورد استقبال قرار گرفت یا شاید بدلیل نداشتن توجیه اقتصادی نسبت به سایر تولیدات این برند توقف تولید شد!
ولی به جرأت می‌توان گفت یکی از بینظیر ترین عطرها در مجموعه ی عطرهای برند کرید بود و شاید دلیل کنار گذاشته شدن آن از مجموعه نداشتن توجیه اقتصادی نسبت به سایر محصولات این برند بوده چرا که موفقیت بازار فروش عطری نظیر اونتوس، عطرهای خلاقانه تر و خاص تر این برند نظیر این عطر یا کوئیر د روسی که بعدها درسال ۱۹۵۳ توسط کرید تولید شده بود را به حاشیه برد.
میتوان گفت:رویال انگلیش لدر (چرم سلطنتی انگلیسی) در واقع ارتباط بیشتری با شیپغ های چرمی اوایل تا اواسط قرن بیستم مانند:
"نایز تن(کنیژه تن)" ،"شنل کوئیر د روسی"،و"رابرت پیگه بندی"دارد.
اگر بخواهیم آنرا با کوئیر د روسی که در آن دوران مورد توجه و استقبال قرار گرفته بود،مقایسه کنیم از شدت روایح گلی آن کاسته شده و در مقابل رایحه چرمی آن تقویت شده است.
در مقایسه با عطر کلاسیک نایز تِن(کنیژه تِن) کمی شفاف تر و تصفیه شده تر است و تا حدودی میتواند مورد مقایسه با عطر گوما از برند اِترو قرار بگیرد البته کمی کِرِمی و خامه ای تر از عطر گوما- ترکیبی خارق‌العاده که در این ژانر کمی شیرین تر از مشابه های نامبرده شده است.
شیرینی متعادل و بالانس گُلی و مومی که از این عطر دریافت میشود بر جذابیت هر چه بیشتر آن افزوده و در مجموع کیفیت مواد معطر مصرف شده در آن بخوبی ملموس و محسوس است که شاید برای اولین بار در عطر نایز تِن مشاهده میشد ولی براحتی میتوان گفت: ترکیب رویال انگلیش لدر با توجه به کاهش اجزای گُلی به مراتب جذاب تر از نایز تِن است و نزدیکترین گزینه مشابه به آنرا را در حال حاضر شاید بتوان بلامی از هرمس دانست.
در این میان نمیتوان از کوئیر د روسی کرید غافل شد که خود با وجود تضاد ایجاد شده در نتها و وجود کمی حس شوری و نمکی در مجموعه عطرهای کرید از موارد خاص و ساختار شکن عطرهای چرمی زمان خود محسوب میشد.
با توجه به اینکه عطرهای نامبرده در فضای مشابه رویال انگلیش لدر به دلیل شرایط محدودیت واردات اکثر موارد مشابه مثل نایزتن و رابرت پیگه بندی یا اِترو گوما بسختی در دسترس هستند خود رویال انگلیش لدر هم بخاطر توقف تولید علاوه بر اینکه بسختی در دسترس است، در صورت دسترسی با قیمت نجومی از یک طرف و مشکل اصالت عطر از طرف دیگر مواجه خواهیم شد.
با این حساب بهترین گزینه در فضای مشابه(البته نه تشابه نظیر به نظیر) میتواند بلامی هرمس و پیور دیستنس ام باشد.
از بابت سن این عطر و مشابه های آن میتوانند مناسب سنین بالای ۳۵ سال باشند و هر چند که برند کرید از این عطر بعنوان عطری یونیسکس نامبرده ولی با توجه به رایحه عطری بیشتر مردانه است و بعید بنظر می‌رسد که بانوان خصوصاً در سنین پایین آنرا برای استفاده ی خود انتخاب کنند.
قسمتی از توضیحات برگرفته از سایت رسمی برند کرید بود، امیدوارم توضیحات تا حدودی بیانگر فضای عطر برای علاقمندان باشد.
سپاس از همراهی عزیزان-
و تقدیر از سایت معتبر و جامع عطر افشان
ارادتمند-
معطر و مانا باشید. 🥀🥀
30 تشکر شده توسط : محمد☆mm کامیار فخر
با درود و آرزوی سلامتی، خدمت دوستان عزیز و عوامل سایت معطر عطر افشان-

بررسی عطر بدیع العود آمتیست از برند لطافه عرضه شده در سال ۲۰۲۱:
Bade'e Al Oud Amethyst Lattafa Perfumes#

با توجه به اینکه عطر ترکیبی از رایحه های رُزی،عودی،ادویه ای و وانیلی است ولی در شروع ترکیب عود و رُز، فلفل صورتی و کهربا، نمایشی از چرمِ گلی را القاء میکنند که در شروع و پس از اولین اسپری با چرمی تهاجمی و در عین حال دلپذیر با اشاره ای به نت های گلی مواجه می‌شویم!! ...در جایی که هنوز رُز به وضوح خودنمایی نکرده است.
همانطور که رایحه بسمت خشک شدن میرود، گل رُز به شکلی سنگین و برجسته تر نمایان می شود.
حالت چرمی پس از این در پس زمینه قرار می گیرد و پس از حدود نیم ساعت تا چهل دقیقه، که وانیل وارد میشود، تا به گل رُز حالتی کِرِمی یا کره ای بدهد ،در این زمان، حالت چرمی رایحه به حداقل خود رسیده و بسختی و با دقت قابل دریافت است و تقریباً محو می‌شود.
این عطر در مقایسه با برادر بزرگترش بدیع العود فور گلوری که در سال ۲۰۲۰ عرضه شد، لطیف تر و گلی تر است و با توجه به ضعیف تر شدن نت عود و تقویت نت‌های گلی براحتی میتواند توسط بانوان نیز استفاده شود.
و نسبت به قیمت از کیفیت قابل قبولی برخوردار است.
با توجه به رایحه بهتر است عطر در فصول سرد سال (زمستان و پاییز یا نهایتاً در ابتدای بهار که هوا هنوز مقداری خنک است) مورد استفاده قرار بگیرد.
ماندگاری حدود 7 تا 7.5 ساعت روی پوست در فضایی حدود یک الی یک ونیم متر قابل تشخیص است(البته این زمان را میتوان با اسپری بروی لباسهای زمستانی تا حدود ۱۰ ساعت افزایش داد)، اما وقتی پخش رایحه به پوست نزدیکتر میشود چیزی حدود سه الی چهار ساعت همچنان قابل تشخیص است.
عطر از بابت جنسیت یونیسکس با کمی گرایش بسمت مردانه است.
در مورد بسته بندی و پکیج این عطر نیز همانند دیگر عطرهای این برند طوری طراحی شده که ظاهری لوکس به عطر میدهد و حس لوکس بودن را به خریدار القاء میکند.
این عطر را میتوان بعنوان جایگزین اقتصادی عطر "اتمیک رُز" از لاین پرایو اینیشیو در نظر گرفت.
همچنین در فضای مشابه و البته با کیفیت بالاتر عطرهای
"فلامنکو"از برند رامون مونگال و "آ عود پرپل رُز" از برند مونتاله تا حدودی مشابه این عطر هستند، البته این تشابه ها، تشابه نظیر به نظیر نیستند و گاهاً با توجه به وجه مشترک در قسمت‌هایی از عطر در نظر گرفته میشوند،
و بخاطر قیمت اقتصادی میتوان از اختلاف جزئی رایحه چشم پوشی کرد.
با تشکر از همراهی عزیزان و تقدیر از دست اندرکاران سایت جامع و معتبر عطر افشان-
ارادتمند-
مهرتان مانا 🥀🥀
30 تشکر شده توسط : مهدی رشیدی Rezvani
درود خدمت شما جناب مهرداد و دوستان همراه سایتِ معطر عطر افشان-
امیدوارم سلامت باشید.
واقعیت اینکه صِرف به تعریف و تمجید بلاگرهای عطر انتخاب و خرید عطر نمیتونه ملاک صحیحی برای خرید عطر باشه چرا که تعداد زیادی از بلاگرهای یوتویوب یا اینستاگرام بعنوان مُبلغین برندها یا فروشگاه ها،عطرها رو ریویو میکنند و طبیعتاً بلاگری که از برند یا فروشگاه ،مَبلغ یا گاهاً عطر رایگان دریافت کرده نمیتونه واقعیات عطر و نکات منفی رو مورد بررسی و انتقاد قرار بده و در توضیحات فقط به تعریف و تمجید از عطر بسنده می‌کند.
متأسفانه تعداد چنین بلاگرهایی در فضای مجازی کم نیستند و نکته ی بد ماجرا اینکه این افراد بعنوان مرجع تقلید عده ای از علاقمندان قرار میگیرند و تمام نظراتشان بدون کم و کاست توسط همین افراد دنباله رو تأیید و انتقال پیدا میکند و این اطلاعات اشتباه، نتیجه ای جز متضرر شدن افراد ندارد!!
البته با توجه به بالا رفتن قیمت عطر تعداد زیادی از فروشگاه ها اقدام به فروش دستریز عطرها میکنند که میتواند بهترین گزینه قبل از اقدام به خرید باشد که البته در این مورد هم باید دقت کرد از فروشگاه های معتبر دستریز تهیه شود.
امّا در مورد عطر هوس از برند رساسی ، این عطر در واقع مشابهی از عطر اینوکتوس و اینوکتوس آکوا از برند پاکو رایان هست البته با کمی اختلاف یعنی مشابه نظیر به نظیر نیست.
هر سه ی این عطرها از گزینه های پر طرفداری جهت استفاده در فصول گرم هستند و عطر هوس بخاطر ماندگاری و پخش رایحه ی بالا نسبت به موردهای مشابه بیشتر مورد توجه قرار گرفته - حال اگر عطر خریداری شده از بابت پخش و ماندگاری مشکل دارد همون‌طور که بانو شقایق فرمودند احتمال تقلبی بودن عطر رو هم باید در نظر داشته باشید که با توجه با استقبالی که از این عطر شده نمونه های تقلبی هم در بازار فراوان هستند، اما اگر رایحه مورد پسندتون واقع نشده بحثی سلیقه ای هست و طبق گفته ی جناب متین بهترین عطر انتخاب شده توسط هر شخص میتواند بدترین گزینه ی انتخابی شخصی دیگر باشد.
موردی هم که باید در نظر داشت گاهی پس از اولین اسپری عطر شامه ی ما پرشده و تنها بوی الکل از عطر دریافت میشود، برای اینکه در این مورد دچار خطا نشویم بهتر است مقداری از عطر را روی تکه ای پارچه یا دستمال کاغذی اسپری کنیم و در مکانی بگذاریم و پس از گذشت زمانی حداقل حدود یک ربع ساعت برگردیم و دستمال آغشته شده به عطر را بو کنیم و اگر با بوی الکل مواجه شدیم، مطمئناً عطر خریداری شده میتواند مشکل دار باشد.
و در مورد بلاند بای درست ترین تصمیم رو گرفتید با توجه به قیمت های نجومی عطرها!!
بهترین گزینه تست قبل از خرید هست در مکان معتبر و البته دادن زمان به عطر قبل از نهایی شدن تصمیم به خرید چرا که گاها عطرهایی هستند که شروع خوبی دارند ولی با کمی گذشت زمان با تغییر رایحه احتمال نپسندیدن رایحه هست یا بر عکس -
چنانچه شرایط تست نبود گزینه ی تهیه ی سمپل یا دکانت عطر مطمئن ترین گزینه ی انتخاب و خرید است.
پوزش از طولانی شدن توضیحات-
سپاس از دوستان همراه-
و تقدیر و تشکر از دست اندرکاران سایت جامع و معتبر عطر افشان-
معطر و مانا باشید.
ارادتمند🥀🥀
24 تشکر شده توسط : آرش گودرزی احسان
Ombre Leather 2018
لینک به نظر 7 اسفند 1401 تشکر پاسخ به کامبیز سخی
درود ها خدمت شما جناب سخی عزیز و بزرگوار و دوستان عزیز حاضر در این خانه ی معطر-
و سپاس از اینکه یادی از بنده کردید.
احوال پرسیدید و به زیبایی با قلم تواناتون دلیل غیبت من و دوستان رو توضیح دادید که جایی برای توضیح من نگذاشتید.
واقعیت اینکه در روزگاری هستیم که با وجود تمام علاقه به دنیای روایح وقتی میبینم عطر با شرایط موجود جایی در سبد خرید خیلی از مردم ندارد و وقتی میبینم عده ی زیادی از مردم صبور ایران برای حداقل مایحتاج خود مشکل دارند و انگشت شمارند افرادی که به این مقوله ی عطر دسترسی دارند،
و معمول ترین عطرها تبدیل شده اند به کالایی لوکس غیر قابل دسترس!!!
دست برای نوشتن نمیرود که نمیرود!!!
و چه سخت که به هنری مثل عطر و عطرسازی علاقمند باشی و ببینی عده ی زیادی به این هنر علاقمندند و از دسترسی به آن بی نصیب هستن!!
بهر حال عشق و علاقه هم چیزی نیست که قابل چشم پوشی باشد و همین امر باعث شده تا گهگاهی سری به این خانه ی معطر بزنم و بررسی دوستانی چون شما و سایر عزیزان رو مطالعه کنم و لذت ببرم و شکرگزار حضور همه ی عزیزان باشم.
امیدوارم که شرایط طوری رقم بخورد تا همه ی عزیزان کما فی السابق در این جمع زیبا حضور داشته باشند.
سپاس از اظهار لطف و محبت شما دوست گرامی و با آرزوی روزهای پر از آرامش برای همه ی عزیزان.
ارادتمند-
معطر و مانا باشید 🥀🥀
32 تشکر شده توسط : Mahmoudreza ganjali محمد☆mm
درود خدمت عزیزان همراه و دست اندرکاران سایت معطر عطر افشان و آرزوی سلامتی برای دوستان عزیز -
بررسی عطر:
Tom Ford Ombré Leather" (2018)"

"تامفورد اُمبره لدر" ۲۰۱۸
(سایه ی چرم)
تامفورد اُمبر لدر عطریست چرمی برگرفته شده از نسخه‌ی پیلار(نسخه اصلی) یعنی عطرِ
"Ombré Leather 16"
که سال در 2016 توسط تامفورد لانچ و وارد بازار روایح شده بود، و توقف تولید شد، که این بار به‌عنوان عطری مستقل خارج از مجموعه ی
"Private Blend"
عرضه شده است. ×پرفیومر:Sonia Constant
(سونیا کنستانت)
×نتهای ذکر شده: تاپ نت: هل.
نت های میانی: یاس سمباک و چرم
نت های پایه عبارتند از: نعناع هندی، عنبر و خزه هستند.
عطری با رایحه‌ای لطیف چرمی همراه جیر، دودی و کمی شیرین
این عطر چرمی از تامفورد اُمبره لدر(سایه ی چرم) 2018
قطعاً استفاده کننده را یاد عطر چرمی اُمبره لدر 16 و توسکان لدر می‌اندازد.
این در حالیست که توسکان لدر با ترکیب تمشک و زعفران کمی ترش تر است و اُمبره لدر دارای طراوت مطبوعی از یاس و هل است.
من تفاوت زیادی بین نسخه های 2016 و 2018 بر اساس حافظه ی بویایی از نسخه اصلی که اکنون توقف تولید شده است،را دریافت نمیکنم و تفاوتها بسیار جزئی و نامحسوس هستند.
چیزی که بنظر میرسد، این عطر"نسخه میوه ای تر و غیررسمی تر از توسکان لدر است،که همچنان پوشیدنی،شیک و جذاب است، و برای استفاده ی روزمره بسیار مناسب تر است.
تاپ نت و نت‌های میانی در این نسخه زیاد ماندگار نیستند و زمانی حدود 3 الی 4 ساعت از زمانی که اسپری میشود دوام می آورد و پس از آن رایحه ای که استشمام میشود نت‌های پایه ی خزه است.
شروع عطر رایحه بیشتر زنانه یا یونسکس است ولی در آخر روح باقی‌مانده از رایحه مردانه است.
این عطر بیشتر مناسب آب و هوای معتدل و سرد است که میتواند مناسب فصلهای پاییز و زمستان و ابتدای بهار باشد.
در مجموع
Tom Ford Ombré Leather" (2018)"
رایحه ای چرمیست کمی تیره‌ تر و عمیق‌تر از توسکان لدر، همچنین بسیار تصفیه‌شده‌تر و با ظرافت بیشتر است که وقتی آنرا اسپری میکنید، نسبت به توسکان لدر ملایم تر شروع می شود و همچنان یک جنبه میوه ای در ترکیب با چرم وجود دارد. ولی چرم در این عطر تیره تر و در عین حال صاف تر است. چیزی شبیه به یک کاناپه چرمی!!
پنج دقیقه پس از اسپری اُمبره لدر ظاهر اصلی خود را نشان می دهد مرحله ی میانی عطر رایحه ایست باشکوه، که میتوان گفت یکی از صاف ترین آکوردهای چرمی در بازار روایح است،تیره، سیاه و خام!
این عطر بیشتر ایده آل برای آقایانیست که علاقه به عطر های چرمی دارند، خشن و در عین حال شفاف!
من رایحه ای از کهربا و نعناع هندی نیز در این مرحله دریافت میکنم. که پس از گذشت زمانی خشک می شود و سپس کهربا کمی تقویت می شود و رایحه ای از نت خزه ای عالی و جذاب به آن می پیوندد، در این مرحله است که رایحه کمی غبارآلود به نظر می رسد و یک حس بیابانی به وجود می آورد!!
توصیه می‌شود که منتظر خشک شدن باشید چرا که این عطر قطعاً یک عطر خشک است، به این معنی که اگر می خواهید این عطر را بپوشید، باید کمی صبور باشید و بگذارید قبل از خروج از منزل کمی رام و خشک شود چون شروع عطر بسیار تند و تهاجمیست و وقتی این رایحه خشک می شود، به طرز جادویی به یک رایحه ی ارزشمند تبدیل می شود.
×بسته‌بندی این گروه از عطرهای تامفورد کاملاً مینیمالیستی است و در مقایسه با بطری های مجلل تر مجموعه ی
"Private Blend"
جذابیت خاصی ندارد ولی در هر حال عطری نیست که بتوان از آن به راحتی چشم پوشی کرد.
*ساعت ابتدایی پس از اسپری این عطر: اُمبره لدر با ترکیبی قوی از هل، سیتریک و درخشان، روی پتویی از گرمای غنی، گلدار و چرمی آغاز می‌شود در این زمان فضای عطر مقداری پودریست، که شما را به یاد گل بوته های کوهی می اندازد و آکوردی که باعث می شود رایحه ای ترنج مانند احساس شود (اگرچه هیچ یک از این نت ها در مواد اعلام شده توسط برند ذکر نشده اند).
چرم به طرز ماهرانه ای دودیست و به راحتی احساس ایستادن در فروشگاه کالاهای چرمی را یاد آور میشود.
همچنین بوی یک نت جوهری حس میشود،که بی شباهت به درخشندگی وتیور(خس خس) در

"Lalique Encre noire"

لالیک انکر نویر نیست!! هر چند این رایحه نیز در لیست نتها نیست(به احتمال دریافت شخصی باشد و توسط همه احساس نشود)
به نوعی، میتوان گفت: اُمبره لدر با استفاده از یاس گلدار برای نرم کردن نت های چرمی، نوعی ظاهر تازه تر از چرم تیره یا کَره ایست.

*حدود ساعت دوم تا سوم پس از اسپری: وقتی عطر آرام می‌شود، هل و روایح گلی شروع به محو شدن می‌کنند و در واقع رایحه رنگ‌هایش را به خاکستری غبار آلود تغییر می‌دهد (که در این قسمت کلمه ی سایه ی نامبرده شده در نام عطر معنی پیدا میکند و تداعی میشود) همچنین نعناع هندی و کهربا یک آکورد پایه شرقی ظریف ایجاد می کنند.
*پس از آن در ساعت‌های پایانی عمر رایحه: عطر به یک رایحه پوستی ماندگار تبدیل می‌شود که به راحتی توسکان لدر را در این مرحله به یاد می‌آورد.

×ماندگاری: اُمبر لدر چیزی بیش از حدوداً 5-6 ساعت دوام دارد. که این مقدار نسبت به دمای هوا و رطوبت، خشکی و چربی پوست بستگی دارد و چنانچه روی لباس اسپری شود بیش از ۲۴ ساعت ماندگاری دارد که این مقدار نیز می‌تواند نسبت به الیاف و جنس پارچه متفاوت باشد.
×پخش رایحه:اُمبره لدر جسورترین عطر چرمی نیست که طراحی و ساخته شده و پس از یک ساعت اول نسبتاً آرام می‌شود و محیطی در حدود کمی بیش از یک دست را پوشش میدهد.

نکته ی مهمی که در مورد عطرهای چرمی باید در نظر داشت اینست که از آنجایی که عطرهای چرمی معمولاً پیچیدگی های خاص خود را دارند و تشکیل شده از آکوردهای مختلفی هستند،ممکن است افراد دریافت های متفاوتی از این گروه روایح را داشته باشند و برای تفکیک رایحه ی چرمی در عطر نیاز به تست های فراوان و تقویت شامه است تا دریافتی صحیح را داشته باشیم و در غیر این صورت ممکن است در تشخیص دچار اشتباه شویم.بهر حال باید در نظر گرفت که شرح عطر توسط هریک از دوستان یک برداشت شخصیست و ممکن است با چیزی که افراد دیگر نسبت به تجربه و قدرت تفکیک دریافت میکنند متفاوت باشد.
برای عطرهای چرمی بهتر است گروهی از عطرهای چرمی کلاسیک و مطرح بصورت منظم و طبقه بندی شده تست و مورد بررسی قرار گیرند تا بهتر و دقیق تر قادر به تفکیک نُتهای عطرهای چرمی باشیم و بتوانیم با این گروه از روایح ارتباط برقرار کنیم.
و در هر صورت بخاطر شرایط رایحه ی این گروه بهیچ وجه بلاند بای این عطرها صرفاً با توجه به کامنت ها پیشنهاد نمیشود.
پوزش از طولانی شدن مطلب-
و سپاس از همراهی دوستان عزیز
تقدیر از سایت معتبر و جامع عطر افشان
روزگار بکام
معطر و مانا باشید.🥀🥀
36 تشکر شده توسط : كورش محمدزاده Mahmoudreza ganjali
Bel Ami Vetiver
لینک به نظر 10 آذر 1401 تشکر پاسخ به davood yaghoubi
درود بر شما و همراهان سایت ،امیدوارم که سلامت باشید-
بله متأسفانه یکسری عطرها بخاطر ممنوعیت واردات کمیاب هستند و بهمین دلیل هم قیمتشون منطقی نیست.البته ام رو کمابیش در سایتهای معتبر و با قیمت درست میشه پیدا کرد، بل آمی وتیور هم هست ،ولی رّژا داو فتیش و بل آمی بسختی گیر میاد خصوصاً که چون کمیاب هستن شرایط تست هم ندارند، مگر با تهیه ی دستریز از سایت اصفهانی که مدتی پیش هر دو گزینه ی بل آمی و بل آمی وتیور رو موجود کرده بود و موقعیت مناسبی بود برای تست و مقایسه-
البته سایت‌هایی متصل به آمازون هستند که از خارج از کشور عطر تٱمین میکنند، که با توجه به قیمت تمام شده ی عجیب و غریب ،معقول و منطقی نیستند!! چون مبلغی حدود دو الی سه برابر قیمت را با توجه به بیمه ی کالا فاکتور میکنند!! و با توجه به تنوعی که در بازار عطر هست ،براحتی میتوان جایگزین های مناسبی برای عطرهایی که مد نظر هست پیدا کرد که درگیر چنین سایتهایی و چنین مبالغی نشد.
ارادتمند.
روزگار بکام.
معطر و مانا باشید.🥀🥀
15 تشکر شده توسط : کامبیز سخی derrick
Bel Ami Vetiver
لینک به نظر 4 آذر 1401 تشکر پاسخ به davood yaghoubi
درود بر شما جناب یعقوبی عزیز و دوستان همراه
امیدوارم سلامت باشید.
از بابت تشابه بل آمی هرمس نزدیک تر هست به پیور دیستنس اِم ،البته این شباهت نظیر به نظیر نیست، اِم اسپایسی تر هست همچنین شیک تر و لاکچری تر و از طرفی خشن تر-در اِم نُتهای دارچین و زیره بخوبی قابل دریافت هستن، در حالی که در بلامی بیشتر نُتهای خاکی و چوبی محسوس هست ، اما بلامی وتیور عطر به روزتری از بلامی هست، و تا حدودی هم شباهت هایی به هر دو داره، از اونجایی که هر سه عطر چرمی هستند ،توصیه میکنم حتماً قبل از تهیه تست بفرمایید.
از بابت استفاده در فضای اداری بل آمی و بل آمی وتیور پخش کنترل شده تری نسبت به اِم دارند و فضایی رو که پوشش میدن طوری نیست که باعث آزار اطرافیان بشن و ماندگاری مناسبی دارند.
بل آمی بخاطر قدیمی بودن کمتر از دو مورد دیگر در بازار موجود است.
با توجه به قیمت نجومی عطرهای پیوردیستنس و کمیاب بودن بل آمی- بل آمی وتیور رو پیشنهاد میدم چرا که با توجه به ماندگاری مناسب و پخش رایحه ی کنترل شده برای هر دو فضای مورد نظر مناسب تر هست.
ارادتمند
پایدار باشید.🥀🥀
17 تشکر شده توسط : کامبیز سخی رضا یگانه
با درود خدمت جناب بهروز عزیز و دوستان همراه و آرزوی سلامتی برای عزیزان-
در مورد رد توباکو از مانسرا همانطور که دوستان و جناب محبی عزیز بخوبی اشاره داشتند عطریست ارزشمند در دسته عطرهای تنباکویی، ولی دو مورد در این عطر باید در نظر گرفته شود،اول اینکه با توجه به رایحه ی شروع ارتباط برقرار کردن با این عطر کمی صبر و حوصله می‌طلبد تا بتوان با تفکیک نت ها به مرور زمان به آن علاقمند شد و شاید شروع تهاجمی عطر قضاوت زود هنگام را بهمراه داشته باشد، و مورد دوم اینکه شرایط آب و هوایی در این عطر بسیار مهم هست چرا که با توجه به قدرت رایحه در هوای گرم یا حتی معتدل ممکن است برای عده ای کمی زننده و سنگین بنظر برسد ولی در هوای سرد زمستان و فضای باز یکی از بهترین های تنباکوییست ،بنابراین تست مجدد رو به هوای سردتر موکول بفرمایید تا نتیجه ی بهتری بگیرید و اینکه برای دور شدن از شروع تهاجمی عطر یکبار قبل از خروج از منزل عطر رو روی دستمال یا پارچه یا حتی لباسی اسپری کنید و پس از برگشت عطر رو بررسی کنید.
اما از بابت معرفی عطرهای تنباکویی خارج از لیستی که فرمودید عطرهای تنباکویی زیر رو پیشنهاد میکنم که امیدوارم مفید باشه برای شما و دوستان علاقمند به این دسته از روایح:

۱-#Don Xerjoff for women and men

۲-#Tobacolor Dior for women and men

۳-#Side Effect Initio Parfums Prives for women and men

۴-#Tabac Rose BDK Parfums for women and men

۵-#Arrakis Tiziana Terenzi for women and men

۶-#Mystery Tobacco Carolina Herrera for women and men

۷-#Perfect Tobacco S.T. Dupont for women and men

۸-#Invite Only Amber | 23 Kayali for women and men

۹-#Tobacco Collection Rich Warm Addictive Zara for men

۱۰-#Oud Tobacco Montale for women and men

۱۱-#Tobacco Oud Tom Ford for women and men
&
#Tobacco Oud Intense Tom Ford for women and men

12-#Egyptian Smoke Alfred Dunhill for men

و برای مهربانوانی که به روایح تنباکویی علاقمند هستند
عطرهای زیر میتونه گزینه ی مناسبی باشه که تستشون خالی از لطف نیست-

1-#Jasmin et Cigarette Etat Libre d'Orange for women

2-#Habanita Eau de Parfum Molinard for women

3-#Rose En Noir Miller Harris for women

ارادتمند-
با سپاس از همراهی عزیزان-
و تقدیر از سایت جامع و معتبر عطر افشان
مهرتان مانا 🥀🥀

29 تشکر شده توسط : رضا عطردوست فرشاد
Epic for Men
لینک به نظر 26 مهر 1401 تشکر پاسخ به علی
درود بر شما و دوستان همراه امیدوارم سلامت باشید
عطر معرفی شده این عطر هست.

#Coquillete - Herat

و عطر دوم معرفی شده

Black No. 1 (Fka Blackbird) House of #
Matriarch for men

اگر بزنید روش (یا کپی بفرمایید بعد در سرچ جایگزین کنید) تو همین سایت عطر افشان هست مشخصاتشون، البته برای خرید موجود نیستند.

پایدار باشید🥀🥀
15 تشکر شده توسط : فاطمه فیضی ژیوان
درود خدمت دوستان عزیز و گردانندگان سایت معطر عطر افشان-

"Tobacolor-Dior"
-بررسی عطر توباکالر از لاین خصوصی مزون کریستین دیور
در واقع عطرهایی که در این خط تولید برند قرار دارند برای رقابت با برندهای نیش بازار تولید و وارد دنیای روایح میشوند.
عطر تنباکویی توباکالر (به رنگ تنباکو) پس از عطر رُژ ترافالگار(Rouge Trafalgar) که یک عطر شیپغ فروتی (چایپری میوه ای) بود و در سال ۲۰۲۰ لانچ شده بود توسط پرفیومر توانای برند فرانسوا دماشی طراحی و در سال ۲۰۲۱ وارد بازار روایح شد.

پرفیومر در این عطر آکورد کلاسیک تنباکوی گرم را به روش خود تفسیر میکند و به این آکورد گرم تنباکویی عناصر متناقض خُنکی را اضافه کرده و همانطور که در سایت برند توضیح میدهد قصد داشته تا تجربه ی بویایی متفاوت از قلیان با تنباکوی معطر و خنک را به تصویر بکشد. (چیزی مشابه تنباکوهای میوه ای خنک قلیان)
که نتیجه ی آن ترکیبی کاریزماتیک و قدرتمند شده که مجموعه ی پرایوت دیور را مزیّن کرده است.
عطر توباکالر عطریست که چیزی حدود ۱۸ الی ۲۴ ساعت بخوبی روی پوست دوام می آورد،که البته با در نظر گرفتن خشکی یا چربی پوست این زمان میتواند نتیجه متغیر باشد و نتیجه ی کمی متفاوت داشته باشد. و نتیجه ی *تست روی لباس چیزی حدود ۱۰ روز را از خود بصورت محسوس بجا میگذارد!!!
از بابت پخش رایحه محیطی حدود ۳ متر را بخوبی پوشش میدهد تا جایی که روی کاغذ بلاتر در یک اتاق ۹ متری پس از گذشت نیم‌ساعت فضای اتاق بخوبی توسط عطر احاطه میشود!!
و از این نظر(پخش رایحه) رقیبی برای باکارات رژ است.

در این عطر اورنیل مسول ایجاد رایحه ی قلیانی خنک است که از آن یاد شده و با رایحه ی برگهای تنباکوی طبیعی تعدیل شده است.
طبق تست و بررسی اینطور که بنظر می‌رسد، این عطر ترکیبی در هم تنیده است از تنباکوی مطلق با رایحه ای بوخوری و دودی شیرین از قلیان ،میوه های خشک،عسل،ادویجات همراه رایحه ای ملایم از چرم (که دریافت آن کمی دقت بیشتر را می‌طلبد)
البته تنباکو در این عطر تنباکوی چند وجهیست که بیش از سایر نتها قابل دریافت است و خودنمایی میکند
"Evernyl"
که در این عطر نقش رایحه ی تنباکوی مطلق را دارد و در تمام طول عمر عطر به وضوح خودنمایی میکند عنصریست که از تنباکوی طبیعی حاصل شده یا بصورت سنتتیک (مصنوعی یا آزمایشگاهی) تولید میشود.
آکورد تنباکوی مطلق که شامل ترکیبات ترپنیک، پیرازین و مشتقات ایزوبوتیل کنیولین است که جنبه ی چرمی و ترش بوی عطر را نیز تشکیل میدهد. بتا داماسکتون نیز در این عطر نقش ویژه ای دارد که رایحه ای عسلی و شیرین و میوه ای ایجاد میکند، البته پرفیومر خارج از این نت به عطر نت‌های میوه ای تازه نظیر هلو،آلو و مرکبات نیز افزوده البته لازم به ذکر که بنظر می‌رسد در اینجا آکورد تنباکو مبتنی بر تنباکوی طبیعی با مواد مدرن غنی شده تا رایحه ی جذابتری نسبت به استفاده ی بیش از حد اتیل مالتول بدست آید.
«اتیل مالتول در عطرها رایحه ای همچون مربای شیرین کاراملی میوه ای گرم با ظاهری از آب نبات پاستیلی ایجاد میکند»
شکی نیست که عطر توباکالر میتواند افراد علاقمند به روایح تنباکویی را شگفت زده کند و جایگاه ویژه ای در بین عطرهای تنباکویی داشته باشد.
در مجموع عطریست بیشتر مناسب فصول سرد سال که میتوان آنرا با کمی رعایت در تعداد اسپری در آب و هوای معتدل نیز استفاده کرد.
از باب استایل مناسب و مکملی برای استایل رسمی و نیمه رسمی میتواند باشد.
ماندگاری و پخش هم، همانطور که در متن توضیح داده شد از عطرهای با ماندگاری بالا و پخش رایحه ی بالاست.
با تشکر از همراهان گرامی.
و تقدیر از سایت معتبر و جامع عطر افشان
روزگار بکام-
معطر و مانا باشید.🥀🥀
32 تشکر شده توسط : کوروش هاشم پور

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir