نظرات | احمد شجاعی
ترتیب نمایش
درود
امیدوارم این سبک تبلیغات و زندگی مسموم، همچنان هم از ما دور بمونه. از تفریط "باربی باشید" دهه هفتادشان خلایق را رسانیده اند به افراط "۱۵۰کیلو بودن خوب است". چرا تبلیغ زندگی نرمال و متعادل و انسان وار اینقدر سخت است؟
یکروز داس و چکش و جهان وطنی به خورد مردم میدهند و روز دیگر نژادپرستی و شوونیسم...
پ.ن: خود هنر-صنعت عطر از هر منظر که بنگرید مقوله پیچیده و پولسازیست، بقول یکی از همراهان اینجا، هنر هشتم است. پس اگر وقتی در تفسیر عطری، چه از منظر کانسپت آن چه از منظر بویایی، از هنرها و علوم و صنایع دیگر گرفته تا شرایط اجتماعی و فرهنگی صحبت میشود، جای خواندن برای علاقه مندان عطرها را دارد.
9 تشکر شده توسط : ادیب جلالی TIMELESS
درست میگویید و زیبا، شاهکارهایش "بویناک" هستند...
پساامپرسیونیسم را با قلم مویش شخم زد، همچون همان مزرعه آفتابگردان داغ و مغز برشته شده اش... شاید با همان قلم مو، گوشش را هم برید.برای راشل؟ فکر نمیکنم. میخواست کر شود تا نشنود و بیشتر در جنونش فرو رود و باز هم شگفتی بیافریند...
احتمالا "اینجا" کمتر کسی نخوانده است "شور زندگی" را...
اما باز هم بخوانید و مرور کنید جنون، عشق، فقر و نبوغ را... "شور زندگی"، بوهای هنوز زنده و مانوس خودش را دارد...
6 تشکر شده توسط : کامیار فخر سالمی
Ganymede
لینک به نظر 8 اردیبهشت 1403 تشکر پاسخ به سپهر
درود بر شما
دقیقا👌
اون بوی فلزی-مینرال یخ و خشک (شبیه خود یخِ خشک! Co2جامد) که مثلا در گری وتیور پارفوم حس میشه، اینجا متفاوته؛ رایح اش گرمتره، هم از منظر بویایی هم از منظر سلوک!
8 تشکر شده توسط : هاشم پور حسین رفیعی
ترکیب بوی بتادین، وسایل استنلس استیل بیمارستانی که اتوکلاو شدند و گاز استریل... بوی اتاق ریکاوری... پر از استرسه ولی مدام دوست دارم بوش کنم. تو ذهنم تکرار میکنم لعنتیا چیکار کردن با این روایح که دوست داری مدام بوش کنی؟ چه ترکیبیه که هم استرس میده هم آرامش؟ شاید ترکیبش یادت میندازه محبت و مهارت پرستار شیفت شب رو؟ یا پزشک متخصص خوشتیپ ولی نحیف و مسنی که تو رو بعد از عمل موفق پریتونیت از مرگ نجات داده؟ نمیدونم... ولی دوستان برای یک بار هم که شده بوش کنید، تجربه غریبیه..
16 تشکر شده توسط : هاشم پور حسین رفیعی
Fleurs d'Oranger
لینک به نظر 7 اردیبهشت 1403 تشکر پاسخ به Neroli
درود بر شما
خواستم تجربه شخصیم رو با توجه به اینکه یک علاقه مندم تا تفکیک گر روایح و شامه ام بنوعی آماتور است بیان کنم بخصوص با این رایحه که معروف شده.
حقیقتا رایحه یاس، بهارنارنج، مریم، نرگس و رز صورتی(محمدی یا گلاب) و.. رو اگر تک به تک و بشکل طبیعی بو کنیم، شگفت انگیزند. مگر میشود در نارنجستان پرشکوفه و نمناک قدم زد و مدهوش نشد؟ یا اردیبهشت از کنار یاس و اقاقی گذشت و دم را پر نکرد؟ حال همین بهارنارنج، یاس یا گلاب وقتی در عطری عصاره میشوند، برایم دوست داشتنی نیستند. حتی در عطرهای بسیار باکیفیت نیش. سه حالت برای خودم متصور شده ام: اول اینکه هنوز نمیتوانم رایحه تمیز و شفاف این گلها رو از عطرها بگیرم و تفکیک کنم؛ دوم اینکه شاید مواد سازنده این مدل بوها یا عصاره آنها، در کمپلکس عطر برای شامه ام خراب شوند و غیردوستداشتنی؛ و سوم (که فکر کنم برای شخص من جواب خودم همین سومی بود)، "خاطرات" این روایح است: در کودکی ام هستم، در مسجدی که مراسم ترحیم است، بوی گلاب می آید، یکی اسکلپچر زده و دیگری بیژن، آن یکی دانهیل ادیشن و دیگری اسکیپ... عطرهای مردانه و زنانه قدیمی رو که بیاد می آورم، حافظه بویایی ام روی گلاب و یاس و بهارنارنج و... قفل میکند؛ چون روایح غالب عطرها عموما اینها بودند. چون بینی ام اینها رو در مساجد، حرمها و بخصوص قبور اقوام بیشتر از همه جا حس کرده است، بوی غالب اقوام و آشنایان عذادار. و البته از محیط.. باغ رضوان اصفهان پر از یاس بود. دسته گلهای عرض تسلیت غیر از گلایول! انواع گل سفید رو داشت عموما. و قص علی هذا...
19 تشکر شده توسط : هاشم پور حسین رفیعی
درود
بعلاوه: هرمس او د باسیلیک پورپری، تا حدی دانهیل فرش و کمتر از اونها هم آزارو کروم آکوا.
و اینکه روایح ریحان سبز و بنفش در عطرها کاملا متفاوت هستند.
شخصا در تمام عطرها با رایحه ریحان سبز، بویی شبیه جعفری و شوید که با هم له و میکس شده اند یا بویی شبیه به پوست خیار حس کرده ام. حال یا شامه من اینطور برداشت میکند یا هنوز عطری با رایحه شفاف و عینی ریحان سبز نبوئیده ام
12 تشکر شده توسط : هاشم پور حسین رفیعی
برادر گرامی قلبم دو پاره شد.. 💔😔 پنج روز بستری پسرک دوساله ام که بازی جدیدش چیدن شیشه عطرهایم کنار هم است بر من و همسرم عمری گذشت.. وای که چه بر شما و همسرتان گذشته است🤦‍♂️🤦‍♂️ شکیبایی از خداوند برایتان خواستارم.. روان دخترک معصومتان شاد باد 😔
32 تشکر شده توسط : هاشم پور حسین رفیعی
درود
این بیچاره از اول هم خیلی پخش بو و تا حدی ماندگاری نداشت دیگه ببین چه بلایی سرش آوردن😑
از معدود عطرهای خنکیه که سالها استفاده میکنم چون رگه شیرین نداره. عطرهای خنک ولی شیرین باعث سردرد میشند برام
13 تشکر شده توسط : هاشم پور Arash A
مونتال عربینز تونکا، برعکس خاطره بد و تلخم از وود اند اسپایس از همین برند، بسیاررر خوب، شیرین و خوشمزه بود! تجربه ایی جدید از ترکیب روایح نیشکرین در کنار هم!..
اصولا روایح هارش قندی-شکری و گورمند رو نمیپسندم ولی در این عطر کمپلکس مشک-رز-زعفران و از همه قویتر: تونکا، رایحه ایی شیک، دوست داشتنی و بسیار قوی رو ایجاد میکنند که دوستش دارم..
عود رو نگرفتم ولی ازین عطر..
برای دوستداران "این نوع روایح" توصیه اش میکنم و اینکه پخش بوی انفجاری و ماندگاری بالایی هم دارد..
16 تشکر شده توسط : هاشم پور Arash A
درود و سپاس بابت توصیفات زیبا🙏
کاریه که واقعا لیاقت قیمت بیشترو داره.. رایحه چرمی که ازش گرفتم برام متفاوت بود واقعا.. عطری خوشبو، متوازن و با ماندگاری قابل قبول
14 تشکر شده توسط : هاشم پور Arash A

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir