نظرات | Mahyar
ترتیب نمایش
اصالت. قدرت. معنویت درون.
کلیدواژه هایی که میتونن یک فرد یا متن نگاشته شده ای از یک فرد را از بقیه متمایز کنند.

همه متفاوتیم البته. همه خاص هستیم. اما انگار بعضی خاص ها کمی خاص تر اند. خاص بودنشان بیشتر به دل میشیند. خوش آیند اند.

سلام به شما
گاهی با نوشته هایی روبرو میشیم. روی پروفایل صاحبش کلیک میکنیم، بخش نظرات به امید اینکه نظرات بیشتری از او بخوانیم.
اما حیف خیلی اوقات تعداد این نظرات به یک یا جفتی میرسه.
میگن چیزهای خوب کمیابن. چی بگم. شاید.

نه که حرف دلت رو لزوما زده باشه اما حرفی رو جوری گفته که میخواهی کنارت باشد و بگویی که خب بازم بگو، دیگه چه برایم داری.

شاید به علت تماس با دنیای درونی اش باشد. همه ما طالب وصل هستیم. شاید وصل بودن او ناخوداگاه حس خوب وصل بودن و چگونگی اش رو به ما یاداوری میکنه.

میگن همه ما وصل هستیم. بودیم. قبلا بیشتر. در کودکی بیشتر. در نسل های قبل بیشتر. گم اش کرده ایم. لابلای چین و چروک زندگی. کودکان وجودش رو به ما یاداوری میکنن. حس بودنش را به ما سرایت میدهند.

بزرگسال ها کمتر این ارتباط را دارند. قبلا زیادتر بودن. الان دیگه... گرفتارن، حواس ها شان جاهای دیگه است. ولی گاهی بعضی ها شان را ملاقات میکنیم که ما رو به گذشته های خوب میبرند.

ممنون از متن زیبا تون. امیدوارم بیشتر بنویسید.
اما در مورد جمله آخر
زن بودن در ایران بطور اجتناب ناپذیر مترادف با قوی بودن است. انتخاب نیست، جبر است. کلا انسان بودن اینجا به همین گونه است.

بازم ممنون. از شما و همه دوستان محترم
سال خوب و خوشی داشته باشید

16 تشکر شده توسط : 🄼🄾🄽🄰 مانی آدامیان
سلام و ارادت به شما دوست گرامی و عزیزان عطرافشان
ممنون که تجربه تون رو از فضای این عطر به اشتراک گذاشتید تا جلوی خرید ناموفق دیگران رو بگیرید.

به تجربه متوجه شده م که وقتی ترکیب زیر در عطری مشاهده شد باید بدوم و واقعا باید بدوم و دور شم:
رز+شکوفه پرتقال+مشک+ترکیبات چوبی
این ترکیب یعنی قراره بریم زیارت :))

بازم تشکر و امیدوارم این خرید ناموفق زیاد هم دل خسته تون نکرده باشه. کام آن... فقط پول یه سمپل سوخت شد :)
14 تشکر شده توسط : 🄼🄾🄽🄰 Perfumex
این آب در ظرف تو جا نمیگیرد

سال 2016 عرضه شد. بهتر بود در سال 1916 معرفی و در همان دوران طلایی پرونده اش بطور کلی بسته میشد.
زمانی که مردها مرد بودند، زن ها زن و تعادل ها برقرار.
در مورد شاهکارها صحبت میکنیم. اینجا زمان زیادی صرف تمرین دادن شده تا هیچ کس خارج از کوک اجرا نکنه. همه چیز به اندازه، برنامه ریزی شده و سرجای خودشه.

شخصیت اش رو با کت و شلوار تام فورد پرزنت نمیکنه، عاقله، حرف به موقع اما سنجیده میزنه، ادب و آداب رو بلده، ارتباط خوب و محترمانه با خانم ها داره، به خودش و دیگران احترام میگذاره گرچه عقاید شون رو سطحی و مضحک بدونه.

نقطه کانونی بر میخک قرار گرفته. در قلب ولی پرتحرک از ابتدا تا انتها. شروع تند میخک، تا حدی درخشنده که طراوتش رو از دوز کم مرکبات پس زمینه میگیره، ادامه ملایمتر با فروکش میخک، سبز، استخوان دار و ادویه ای در همراهی اسطخدوس و پچولی با میخک تا رسیدن به بستر سبز، تند و کمی خامه ای از پچولی و صندل. با یه باربرشاپی به روز شده روبرو هستیم.

چیزی که بیش از ظرفیت خوب باشه تو را بالا نخواهد کشید اما تو با تصاحب کردنش آن را خراب خواهی کرد.
ارزش خرید 3 از 10
ارزش خرید در دهه 50 شمسی(در صورت وجود) 9 از 10
20 تشکر شده توسط : هاشم پور Perfumex
سلام و عرض ادب خدمت شما دوست گرامی

بواسطه علاقه وافرم به اوم اینتانس دیور مشابه های متعددی با کیفیت های متفاوت از شرکت های مختلف تست کرده ام، حتی نمونه هایی که به تولید انبوه نرسیده اند ولی صرفا جهت تست و جهت اعلام نظر بمن داده شده.

عارضم به خدمت تون که اولا هیچ مشابهی شبیه خود دیور نیست و دیور فعلی هم شبیه دیور سابق نیست. پرونده دیور اوم اینتانس هم با اون رایحه استثنایی اش تا چند سال آینده باتوجه نایاب شدن نسخه قدیمی برای همیشه بسته خواهد شد.

در مورد سوال شما، نمیدونم کدوم نت یا نت های بکار رفته در محصول اورجیناله که وقتی با نت دیگه ای جایگزین میشه یا گرید پایینترش رو در محصول کپی بکار میگیرن همین رایحه حشره کش مانند که فرمودید رو ایجاد میکنه. چنین رایحه ای رو بارها در محصولات مشابه حس کردم و متاسفانه باوجود اینکه کمی در ذوق شما خواهد زد باید بگم احتمالا نظر اطرافیان شما درسته.

چند مشابه تا حالا معرفی شده تو همین سایت که متاسفانه چون تست نکردم نمیتونم با قطعیت به شما توصیه کنم. مشابه هایی هم که خودم تا حالا تست کردم استاندارد مدنظرم رو نداشتن که لایق معرفی به شما بدونم بنابراین پیشنهاد فعلی من اگه دنبال محصول با کیفیت بالاتر هستید خود اورجینال دیور یا دکانت اون، در صورتی که بودجه مالی کفایت به خرید شیشه کامل نکنه، است.

آرزوی سلامتی و توفیق برا شما
20 تشکر شده توسط : Perfumex احمد شجاعی
جناب ارشیتکت، افتخاریان و سایر دوستان ارجمند
سلام و عرض ادب

جناب ارشیتکت ممنون از پیشنهاد بزرگوارانه شما، واقعا نیازی به این کار نیست و گفتنش یک دنیا ارزش داره. من میدونم شما هم میدونید که دریافت هزینه برای یک عطر اقتصادی مشکلی از مشکلات اقتصادی کسی حل نمیکنه و علت کامنت اصلی من هم اقتصادی یا خرید ناموفق من نبود، که خب اینجور خریدها پیش میاد در بلایند بای، بلکه بخاطر پاسخ هایی بود که به دوستان ناراضی داده شد و منو ناراحت کرد، ایکاش چنین پاسخ بزرگ منش گونه ای زودتر داده میشد، نه به من، من که اعتراض خاصی از اول نداشتم، بلکه به دوستان.

اما در مورد این عطر موضوعی که است موضوع اعتبار شما در واکاوی رایحه هاست. سابقه و علم شما در بیان رایحه ها به گونه ایست که باعث میشه با تایید شما خریدهایی صورت بگیره و این مسوولیت شما رو بالا میبره.

اینطور هم نیست که بگوییم فلانی ناسپاس است، خیر. منم از بررسی های شما بخصوص اون هایی که مرتبط با محصولات اقتصادی هستن استفاده میبرم و دست تون رو بابت نوشتن بررسی هاشون میفشارم. اما هر چیزی سر جای خودش دیگه، چه سپاسگزاری چه مخالفت و اعتراض. اون بررسی هم بنظر من نیاز به تعدیل داشت چون بعد از استفاده بازخوردهای منفی خیلی عجیبی داره. و اینکار رو هم انجام دادم.

در پایان مجددا ممنون از شما، تشکر بابت بررسی هایی که مینویسید و سپاس از پیشنهاد بزرگوارانه شما
زنده باشید
15 تشکر شده توسط : Perfumex سالمی
سلام عرض ادب خدمت دوستان و عزیزان
من معمولا در عطرافشان خواننده نظرات هستم منتها در مورد این عطر بنظرم باید چند نکته ای رو مطرح میکردم، این شد که بعد از مدتها گفتم مطالبی خدمت دوستان عرض کنم.
موضوع از این قراره که چند وقت قبل بررسی از این عطر توسط یکی از کاربران انجام شده که بنظرم با خوندنش ذهن خواننده جهت خرید این محصول کانالیزه میشه. از اون جایی که هم خودم و هم چند نفر ازدوستان با مطالعه اون کامنت خرید ناموفقی داشتن بنظرم امد یکی دو نکته مهمی که در بررسی پایین ذکر نشده رو اشاره کنم که بقیه با دید کاملتری نسبت به این عطر اقدام به خرید کنن.

مهمترین نکته اینکه این عطر بشدت بوی اماکن مذهبی میده،لطفا عبارت «کپی بسیار موفق» و «باکیفیت قابل قبول» از تام فورد، که در مورد این عطر ذکر شده، باعث نشه فکر کنید با یک دهم قیمت به حدود کیفیت تام فورد میرسید و قراره از شما و عطرتون تمجید بشه چون احتمال زیاد با اسپری اون تو ذوق تون خواهد خورد. تو این عطر از رز گلاب گون استفاده شده که در ترکیب با نوت های دیگه رایحه مشابه عطرهای حرمی رو خلق کرده.

نکته بعدی که اگه قصد خرید این عطر رو دارید بهتره مدنظر قرار بدید اینه که بازخوردهای متداولی که از این عطر میگیرید اینکه «بوی عراقی هارو میدی و از این دست بازخوردها. بنابراین اگه دوستدار چنین عطرهایی هستید میتونید این عطر رو تهیه کنید و برای دل خودتون در منزل استفاده کنید.

رایحه این عطر تقریبا خطیه. از اجزاش زعفران، رز، بهارنارنج و جوز و کهربا قابل تشخیصه که خب این نوت ها شاکله بسیاری از عطرهای موسوم به مشهد رو میسازن و این عطر هم از این قاعده مستثنی نیست.

نویر اکستریم رو تست نداشتم اما با خوندن کامنت ها بنظر نمیاد بوی گلاب داشته باشه.در صفحه نویر اکستریم تام فورد عموما به شیک و لوکس بودن عطر اشاره شده. مخاطبان ایرانی روی خوشی به نویر اکستریم نشون دادن و این بمن میگه که احتمالا رز در محصول تام فورد بصورت نامحسوس در پس زمینه بکار رفته اما رز بکار رفته در این عطرِ مشابه، پر سر و صدا و بولده و همونطور که اشاره شد از مدل گلاب گونه که مخاطب ایرانی دوستش نداره. بنابراین فکر نمیکنم عبارت «مشابه بسیار موفق تام فورد» عبارت دقیق و مناسبی جهت توصیف این عطر باشه.

اینکه هم گفته بشه دکانت موجود بود اول دکانت میگرفتید بنظرم قابل قبول نیست. اصولا عطرهای زیر یک میلیون تومن قیمت های دکانت هاشون خیلی غیرمنطقیه و بصرفه تره که بطری کامل تهیه بشه.

اینکه هم گفته بشه قیمت 500 تومنه و ارزش خرید بالاست رو من قبول ندارم به این دلیل که تو این شرایط اقتصادی 500 تومان هم 500 تومانه و خب چرا مخاطب ایرانی باید ترغیب به هزینه برای کالایی بشه که عملا باید بخره و تو کمد بذاره، هرچند هزینه نسبتا کمی داشته باشه.
بلحاظ اخلاقی هم در صورتی ترغیب به خرید کار مناسبیه که تمام حقیقت گفته بشه تا مخاطب با چشم باز دکانت یا بطری کامل خرید کنه نه که بخش جذابی از حقیقت گفته بشه، مخاطب ترغیب به خرید بشه و تازه بعد از خرید بهش گفته بشه که خب دکانت میخریدی یا خوش فروشه در کانال های تلگرامی برو بفروش! نشد دیگر!

البته شاید اگه اون نظرات از آیدی کاربر دیگه ای مطرح میشد انقدر منجر به خریدهای ناموفق نمیشد اما باتوجه به اعتبار کاربر در همین مدت نسبتا کم چند خرید اعلام شده فقط در عطرافشان وجود داره که میتونه ادامه دار بشه. بنابراین بنظر بهتر امد این مطالب گفته بشه تا از خریدهای ناموفق دیگران جلوگیری و خریدشون با آگاهی بیشتری از ویژگی های محصول انجام بشه.

ممنون از همراهی شما دوستان گرامی امید به اینکه مطالب گفته شده در تصمیم گیری شما مفید باشه.
10 تشکر شده توسط : Perfumex سالمی
Lord
لینک به نظر 9 تیر 1402 تشکر پاسخ به IRRO
سلام به جناب روحانی عزیز عرض ادب

ممنون که تجربه تون رو در میون گذاشتین. باتوجه به توضیحاتی که دادین کوروس عطر جالبی میتونه برای عطربازی من باشه آخه چنین عطری رو فکر نمیکنم بتونم بیرون بپوشم و اصلا سلیقم هم نیست. با توضیحا تون یاد گوچی گیلتی ابسولوت افتادم که دکانتی ازش داشتم و هر از گاهی رو مچ دستم میزدم و لذت میبردم اما قطعا عطری نیست که بیرون خونه بزنم، نه معرف شخصیت منه نه مکمل اون.
کوروس هم بنظر برای لذت شخصی عطر خوبی باشه.

اما با توضیحات شما و دوست عزیزمون این عطر لرد که من دارم خیلی فرق داره با اینی که بالاتر در موردش گفتن و گویا رایحه حیوانی شبیه کوروس داره چون عطر من هم شکلش فرق داره هم رایحه اش ادویه ای عربیه حالا نمیدونم جریان چیه!

12 تشکر شده توسط : Perfumex سالمی
سلام به شما وقت بخیر
ممنون از نظرتون اتفاقا چند وقت پیش یه اقای جوان تو تاکسی نشسته بود از عطرش خیلی خوشم اومد بهش گفتم گفتم"عجب عطری زدی آقاااا" خوشش اومد خلاصه سر صحبت باز شد و گفت عطرم لرده. تشکر کردم و جدا شدیم. خلاصه کلی گشتم و این عطر رو تازگی از یه فروشگاه اینترنتی سمت مرز تهیه کردم. شکل شیشه با اینی که عطرافشان گذاشته خیلی فرق داره، سه گوشه تقریبا و اینکه شکل جعبه هم تفاوت هایی داره با یه رایحه عربی طور که نه خودم خوشم اومد نه دیگران. حالا نمیدونم کوروس چه بویی داشت ولی میخواستم بدونم نظری دارید که این عطر آیا فیک داره؟ و اینکه یه جوری دم گوشی فروشگاهی که تست کردین رو اطلاع بدین ممنون میشم چون رایحه های مردونه قدیمی رو خیلی دوس دارم
13 تشکر شده توسط : سالمی مهربد
Beach Hut Man
لینک به نظر 9 خرداد 1402 تشکر پاسخ به کامبیز سخی
دوستان عزیز عطرافشان سلام
در ادامه و تایید فرمایشات جناب سخی و آرشیتکت عزیز توضیحاتی رو در مورد مبحث ریفرمولاسیون عرض کنم.
ببینید این تغییر فرمول عطرها در سال های اخیر بیشتر از اینکه خودش اذیت کننده باشه(که هست) توضیحاتی که کمپانی ها برای توجیهش ارائه میکنن ناراحت کننده و شرم آوره.

شما ببینید در کشور مدعی منطقه که همه چیزش با زور پیش میره اگه برندهای عطرساز معتبر حضور داشتن و با دیکتاتوری میگفتن همینه که هست یا اینکارو کردیم چون صرفه اقتصادیش بیشتره نهایتا همه ما یه بد و بیراه به طمعکاری صاحب شرکتها میگفتیم و با شرایط میساختیم اما شرکت های غربی دقیقا همین زدن از کیفیتو دارن انجام میدن ولی جوری بازی کلمات میکنن که نه تنها اکثریت معترض نشه بلکه ضرر مشتری درذهنش نفع او جلوه کنه و چه بسا مشتری حتی حمایت هم بکنه چون بالاخره هرکسی سلامت براش اولویته و دقیقا کمپانی ها هم از همین دَر کمک به سلامت ورود کردن!

میگن فرمول تغییر میدیم که آلرژی نگیرین. بقول یکی مگه چند نفر از هر ده هزار نفر آلرژی میگیرن که لذت عطرو از اکثریت مطلق میگیرید؟ خب اون افراد حساس عطر نزنن، موضوع به همین سادگیه، آخه کی گفته همه باید عطر بزنن!
اصلا مگه بیست سال پیش که عطرها درست و حسابی بودن چند نفر با عطر زدن سرطان و حساسیت و آسم گرفتن؟! الان که والا همه چیز ضعیف شده(از جمله عطر) بیماری ها به اوج رسیدن!

میگن نوت هارو جایگزین یا حذف میکنیم بدلیل ایجاد حساسیت. خب چرا هرگز این جایگزینی ها منجر به افزایش قدرت عملکرد نمیشه؟ مگه دو نوت چوبی یا مرکباتی که جایگزین هم میشن چقدر ضریب تبخیر متفاوتی دارن؟!

بعد میگن که بعضی از این مواد آلرژن در بیس عطرسازی استفاده میشده لذا بیس عطرها ضعیف و در نتیجه پرفرمنس پایین اومده. خب برای دانشگاه ها و انستیتوهای تحقیقاتی پروژه هایی تعریف کنید موادی تولید کنند که به عطر عمق و قدرت بده.

بلحاظ اخلاقی اینکه کیفیت عطر کاهش پیدا کنه بدون اینکه قیمت پایین بیاد باتوجه به اینکه هیچ اطلاع رسانی از قبل نمیشه اصلا قابل قبول نیست و اینطور خریدار در عمل انجام شده قرار میگیره. مشتری شیشه عطر چندسال پیششو تمام میکنه و میره برای شارژ، عطری میخره با انتظار عملکرد و کیفیت X، عطری گیرش میاد با عملکرد و کیفیت X/10. عطرو هم که هیچ جای دنیا نمیشه پس داد به این دلیل. آخه اینکه نشد!

من تخصص شیمی ندارم ولی بنظرم افت عملکرد رو نمیشه فقط تقصیر حذف مواد حیوانی از بیس عطر دونست. وقتی شیمی انقدر پیشرفت کرده که مواد سینتتیک بمراتب جذابتر از ماده طبیعی درمیاره، میتونه موادی هم برای قوام بیشتر عطر ارائه کنه(؟) چرا همیشه پروژه ها برای ارائه رایحه طبیعی تره و نه پایدارکننده قویتر؟ اما آیا اراده ای برای تعریف چنین پروژه هایی وجود داره؟ شاید نه چون سود در ضعف حداکثری ست!

من باز تاکید میکنم خود عمل تغییر فرمول بدون اطلاع رسانی به اندازه عدم صداقت کمپانی ها ازاردهنده نیست. اینکه گفته میشد هدف پول در اوردنه، کمتر یه علاقمند به عطر ناراحت میشد. الان به شعور مخاطب آگاه توهین میشه. مخاطب رو ساده فرض میکنن و با توضیحات بظاهر قانع کننده فریب سازی میکنن. جوری سیاست چیدن که هرکس خودش خودشو سانسور کنه یعنی بجای اینکه طرف اعتراض کنه که اقا این چه وضعشه تو دلش بگه نه اونا بفکر سلامتی و حساسیت(!) من هستن پس لابد همین درسته.
Not cool, not cool at all
13 تشکر شده توسط : احمد شجاعی سالمی
Tellus
لینک به نظر 11 اردیبهشت 1402 تشکر پاسخ به کاوه
درود کاوه عزیز
عطرهای این برند «بهداشتیه غیرمجاز»هِ! بلحاظ بهداشت هیچ نگرانی وجود نداره اما مجوز بهش نمیدن. آقای محمدرضا که طراح عطرهای برند هم هست اشراف کامل بر قوانین و محدودیت های ایفرا داره، گرچه بازارشون بیشتر داخلیه و تو ایران هم ملزم به رعایت قوانین ایفرا نیستن ولی بخاطر احترام به سلامت مصرف کننده و پرستیژ کاری خودش همه موارد رو رعایت میکنه.
تنها دلیلی که محصولاتش بصورت عمده پخش نمیشه وزارت بهداشت بی در و پیکر ماست که هیچ قانون درست حسابی در مورد عطر نداره. بهش میگن باید فرمول کامل عطرتو به ما بدی تا مجوز بدیم و خب بدلیل عدم اعتماد به سیستم چنین چیزی رو زیربار نمیرن ایشون و متعاقبا وزارت بهداشت هم بهشون مجوز نمیده!
خلاصه که عطرهای ایشون توی بعضی فروشگاه های خاص فروش میره و میتونین با خیال راحت خرید کنین ولی اگه بهداشت بهشون گیر بده مجبورن اون عطرها رو از فروشگاه جمع اوری کنن نه بخاطر مشکل بهداشتی بلکه بخاطر اصطلاحا مجوز نداشتن!
23 تشکر شده توسط : احمد شجاعی سالمی

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir