نظرات | سعید زند
ترتیب نمایش
درود و عرض ادب، دوست گرامی.
با احترام به نظر شما، ولی من اصلا از این کار، حس گلی بودن دریافت نکردم، وایکینگ یکی از بهترین کارهای تابستانی و خنکه به نظر من، چون پورفومنس قویی داره، که برای یک کار خنک، بزرگترین حسن محسوب میشه، به نظر من، وایکینگ یه کار مرکباتی ادویه ایه، چون فلفل توش خیلی بولده، ولی رایحه گل؟ من حسش نکردم
8 تشکر شده توسط : کوروش nazanin
در وصف این کار باید گفت:
شیر همون شیره، حتی اگه پیره.
درسته تاریخ لانچ این ادکلن خیلی خیلی قدیمیه، اما رایحه اش فراتر از زمان هست، هیچ وقت قدیمی و دموده نمیشه، انگار یک ادکلنیه برای تمام ادوار. حداقل از نظر من.
یک چیز دیگه ای هم که طی این چند روزی که دستریز این کار رو تهیه کردم، فهمیدم، اینه که انگار رایحه اش اعتیاد آوره.
یک دستریز 10 میل رو در عرض 5 روز تقریبا به نصف رسوندم. طی این 5 روز، هیچ ادکلن دیگه ای نتونستم استفاده کنم. به محض اینکه رایحه اش روی لباسم محو میشه، ناخوداگاه کشیده میشم سمت شیشه اش و مجدد اسپری میکنم و هی بو میکشم
23 تشکر شده توسط : سعیده دهرویه Sajjad
سلام خدمت دوستان خوشبو.
امروز برای اولین بار و بعد از اینکه مدتها دنبالش بودم، تونستم یاتاقان رو تست کنم.
بعد از اولین اسپری، احساس کردم چقدر بوش آشناست، کلی فکر کردم تا یادم اومد، برای راهنمایی دوستان و کسانی که میخوان با قیمت پابین تر این رایحه رو داشته باشن، به اشتراک میذارم.
تقریبا 8 سال پیش، یه کار از فرانک الیویر خریدم به اسم بامبو مرد فرنچ، دقیقا دقیقا همین رایحه رو داشت، بدون ذره ای تفاوت
19 تشکر شده توسط : Soroush soltani علیرضا موسوی
F**king Fabulous
لینک به نظر 5 بهمن 1401 تشکر پاسخ به محمد علیزاده
عرض ادب و احترام دوست عزیز.
در مورد فاکینگ،به نظرم با اینکه یک کار معتدل رو به خنکه،ولی پرفومنس قابل قبولی داره.
در مورد ماندگاری و پخش،با اینکه این دو،به عوامل زیادی از قبیل نوع پوست،نوع آب و هوای محل زندگی و حتی نوع الیاف لباس شخص استفاده کننده،بستگی داره،ولی ماندگاری و پخش هم قابل قبوله.
این رو هم در نظر بگیرید،کلا کارهای تام فورد،بیشتر روی زیبایی رایحه تاکید داره تا پخش و ماندگاری.
در مورد مشابه های این کار،من تا الان با موردی برخورد نکردم که شبیه این کار باشه.
در مورد سوال بعدیتون،اینترلود و فاکینگ،دو تا دنیای متفاوت و فضای متفاوت دارن،قابل مقایسه با هم نیستن. اینترلود یک کار دارک و خیلی سنگین و افیونی داره، تقریبا بویی شبیه تریاک، اما فاکینگ یک فضای ملو و شاعرانه داره،یک کار چرمی سبز.
اینترلود رو به جز سرمای شدید زمستان، نمیشه پوشید،اما فاکینگ یک کار چهار فصله.
اینترلود یک عطری هست مخصوص تنهایی های غمناک آدم یا نهایتا قرارهای عاشقانه در شبهای زمستان با کسی که بیش از اندازه باهاش راحت و نداری،اما فاکینگ عطر اجتماع هست،عطریه که باید بپوشی و وارد یک جمع شاد و مفرح بشی برای لذت بردن از زندگی.
دوست عزیز،تمام اینها رو گفتم که فقط یک راهنمایی کوچکی( در حد فهم و سواد رایحه ای خودم)کرده باشم، جهت شناخت فضای این دو تا کار،و تماما هم برداشت شخصی خودم از رایحه این دو تا کار بود،ولی در نهایت این خود شما هستی که رایحه مورد علاقه و نزدیک به روحیات و شخصیت درونی خودت رو انتخاب میکنی.
هر کسی از ظن خود شد یار من.
موفق و مانا باشید
19 تشکر شده توسط : فــــرهاد derrick
Cynefin
لینک به نظر 5 بهمن 1401 تشکر پاسخ به صبا
عرض ادب و احترام.
من پارسال این کار رو تست کردم،پرفومنس قوی و قابل قبولی داشت، بعید میدونم حتی ریفولمه،تاثیر خاصی روش داشته باشه.
سالم و خوش رایحه باشین
7 تشکر شده توسط : محسن  Someone Out There Saba
Cynefin
لینک به نظر 4 بهمن 1401 تشکر پاسخ به صبا
درود خدمت شما بانوی گرامی.
جسارتا،در پاسخ به سوال شما،پیسنهاد میکنم آتکینسونز عود سیو د کینگ رو تست بفرمائید.
البته بعیده که شما بتونید چیزی کاملا شبیه جوهر سیاه(لالیک انکر نویر)رو پیدا کنید،اما شاید این کار بتونه یه جورایی راضی تون کنه.
باز هم فضولی بنده رو ببخشید
10 تشکر شده توسط : 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆 کامبیز سخی
جناب آرشیتکت گرامی،عرض ادب و احترام.
از خاطره قشنگی که ارائه دادید،واقعا لذت بردم.
من هم یک خاطره جالب از این عطر پر ابهت دارم.زمستان ۵ سال پیش بود،من به واسطه پوشیدن این عزیز دل،پام به حراست اداره باز شد.
قضیه هم از این قرار بود که،من برای اولین بار که این کار رو تهیه کردم،صبح موقعی که میخواستم برم اداره،چند پاف ازش اسپری کردم به پلیورم،وقتی رفتم اداره ،نمیدونم کدوم شیر پاک خورده ای رفته بود گزارش داده بود که بعللله،آقای زند ،به شدت بوی تریاک میده،از حراست اداره منو خواستن،براشون توضیح دادم،فرداش هم شیشه ادکلن رو بردم نشون دادم،کلی خندیدن و گفتن مرد حسابی،مجبوری از این ادکلن بزنی که این بو رو بدی؟خلاصه کلی خندیدیم،فقط موقع خداخافظی من هم برگشتم گفتم حالا شما برید از اون بنده خدایی که اومده این فضولی رو کرده،بپرسید تو اصلا از کجا بوی تریاک رو می شناختی که اومدی این گزارش رو دادی؟
مسئول حراست مون هم گفت، راست میگی ها،چرا به فکر خودم نرسید.
فکر کنم بعدش اون آدم فضول، چندباری احضار شد و حتی آزمایش هم رفته بود.🤣🤣🤣
33 تشکر شده توسط : Mercedes Golnoosh
Kingdom of Dreams
لینک به نظر 2 بهمن 1401 تشکر پاسخ به کامبیز سخی
دل بسته ام از همه عالم،به روی دوست /وز هرچه فارغیم به جز گفتگوی دوست/ما را زمانه ،دل نفریبد به هیچ روی/الا به موی دلکش و روی نکوی دوست.
جناب سخی بزرگوار،مفتخرم درود بیکران و عمیق ترین احترام ها را،از صمیم قلب،نثار کنم به وجود نازنین و قلب پرمهر شما.
دنیای عجیبی است این دنیای لطیف و پر از عشق و احساس عطر و عطربازی،شما فکر کن، دو نفر غریبه در یک مکان عمومی، بدون هیچ گونه پیش زمینه و آشنایی قبلی،بدون اینکه قصدی برای ایجاد گفتگو ورابطه داشته باشن و فقط به واسطه استشمام یک رایحه مسحور کننده از سوی هر کدام از طرفین،تبدیل بشن به صمیمی ترین دوستان یکدیگر.
و این اتفاق شیرین بارها و به تکرار،برای من حادث شده،مثلا در شلوغی یک بانک،منتظر برای رسیدن نوبت بابت انجام کار،باب گفتگو با نفر کناری خودم در خصوص اسم عطر،باز شده و این گفتگوی چند دقیقه ای،به یک دوستی عمیق تبدیل شده.
قصد اطاله کلام ندارم،در تایید فرمایشات شما،اینجا هم برای اکثر ما،مثل اون صف انتظار بانک میمونه، که یک عشق مشترک،اکثر ماها رو ،با اینکه نه دیداری اتفاق افتاده و نه شناخت کاملی از هم داریم و شاید صدها کیلومتر هم دوری فیزیکی از یکدیگر داشته باشیم، تبدیل به دوستانی نزدیک و شاید فراتر از اون،تبدیل به یک خانواده کرده.
آری، جناب سخی بزرگوار،این است معجزه عشق.
اینجا هم مثل اکثر دوستی ها و مثل تمام خانواده ها،شاید اختلاف نظر و اختلاف سلیقه ای هم وجود داشته باشه، اما قطعا،عداوت و کدورتی نیست،چون همه عشق مشترک داریم.
اینجا، هرکس نظر و برداشت خودش رو از یک عطر و رایحه، بیان می کنه و کسی بر کسی،ارجحیت و برتری نداره،همه هم معلم یکدیگر هستیم هم دانش آموز یکدیگر.
بنده با کمال افتخار،بر خود می بالم،از این هم نشینی و هم صحبتی، با عزیزان فرهیخته ای چون شما و دیگر اساتید، همچون جناب اسعدی و بوترابی و مسیح و ... و همچنین بانوان فرهیخته و گرانقدر
22 تشکر شده توسط : سعید کرمانی Rohaam
The King
لینک به نظر 1 بهمن 1401 تشکر پاسخ به صبا
سلام خدمت شما بانوی بزرگوار.
در تایید حرفهای با ارزش شما،و خطاب به دوستان فرهیخته و ارزشمند،آقایان مسیح و اسعدی و سخی دوست داشتنی، عرض کنم،دنیای زیبای روایح،دنیای عشق و عشق بازیه،کلاس درس نیست که جزوه و فرمول داشته باشه یا اداره پلیس نیست که کارآگاهی داشته باشه برای بگیر و ببند، اینجا دنیای عشقه،دنیای لطیف و زیبای روایح هست که عاشقان اون هم خود،روح لطیف و بزرگی دارن.
اینجا محلی برای به اشتراک گذاشتن برداشت عاشقانه هرکس،از رایحه مورد علاقه خودشه تا دیگر عشاق رو هم در حظی که میبره،شریک کنه،و حالا یک جورایی هم دیگران رو برای انتخاب رایحه ای که می خواد در موردش فرا بگیره،راهنمایی کنه.
به نظر من، دوست فرهیخته ما،جناب ایکاروس ،نباید از سرزنش ناجوانمردانه بعضی ها، روح لطیفشون آزرده میشه و ما رو ترک میکردند،و الان هم آقایان اسعدی و مسیح و ... نباید از متلک های بعضی ها، ذره ای سستی،در راهی که عاشقانه انتخاب کردن،به خودشون راه بدن،و باید با قدرت،به این مسیری که بهش اعتقاد دارن،ادامه بدن.
در بیابان،گر به شوق کعبه خواهی زد قدم/سرزنشها گر کند خار مغیلان، غم مخور
23 تشکر شده توسط : Mahyar مسیح بسته شده
یادمه ۱۶ یا ۱۷ سال پیش،که بصورت عاشقانه و حرفه ای،وارد دنیای زیبای روایح شدم، از دوتا کار خیلی خوندم و شنیدم،یکی گودلایف و دیگری هم همین عزیز دل،گوچی پورهوم کبیر.
خیلی دوست داشتم این دوتا کار رو تستشون کنم،اما چون متاسفانه دیسکانتیتیو شده بودن،نمیشد به راحتی پیداشون کرد.
البته یک چیزهایی به اسم دست ریز و دکانت پیدا کردم،اما همشون فیک و تقلبی هستن.
خوشبختانه ،دنیای زیبای عطر و عطربازی،باعث میشه آدم، دوستان زیادی در این رابطه پیدا کنه،و این شانس، نصیب من هم شد.
با دوستی آشنا شدم که خوشبختانه هر دو کار رو داشت، و من موفق شدم اورجینال این دوتا کار رو تقریبا ۱۴ سال پیش،تست کنم.
از هر کدوم دو شیشه داشت، از هر کدوم، یکی یک شیشه کامل، و از گودلایف یک شیشه داشت که تقریبا ۳۰ میل ازش مونده بود و از گوچی هم یک شیشه که تقریبا ۱۵ میل ازش مونده بود.
تعارف کرد که من اون دوتا شیشه کم میل رو بردارم برای خودم،اون وقتها هم که عطر و کلا اجناس، اینطور سرسام آور، گرون نبود.
راستش از گودلایف خیلی خوشم نیومد،ولی از گوچی چرا،به شدت عاشقش شدم،با کلی خجالت و اینکه به دوستم گفتم باید پولش رو بگیری یا اینکه یک چیز دیگه ای جاش برات بخرم و کلی تعارف دیگه،اون شیشه ۱۵ میلی رو ازش گرفتم.
آوردم خونه،دوباره سر فرصت اسپری کردم تا قشنگ تستش کنم،به محض اسپری، یهو پرت شدم به ۱۵ سال قبل تر،خدا بیامرزه همه اسیران خاک رو،من پدربزرگی داشتم که تقریبا ۳۰ سال پیش،به رحمت خدا رفت،قشنگ یادمه ۱۲ یا ۱۳ سالم بود،پدر بزرگم عاشق قلیون بود،نه از این قلیون میوه ای ها،بلکه قلیون با تنباکویی که به تنباکوی برازجانی معروف بود،پدر بزرگم اون تنباکو رو قبل از اینکه بذاره توی قلیون،قبلش توی یک کاسه خیسشون میکرد،یک رایحه خیلی قشنگی ازش بلند میشد،من به محض اولین اسپری از این عزیز دل،اون بوی خوش تنباکوی برازجانی پدربزرگم برام تداعی شد،به همون شفافی و تمیزی.
الان که فکر میکنم،می بینم چقدر بی عقل بودم که همون ۱۵ میل رو هم نگه نداشتم و همون سالها،استفاده اش کردم و الان باید برای یک میلش، حسرت بخورم.
نمیدونم ،جناب میشل المراک ،چرا اصلا این موجود رو متولد کرد و سریع هم به نقطه مرگ رسوندش،که جمعی الان اینطور برای پیدا کردنش،آشفته و حیران باشن.
واقعا حیف و صد حیف.
ما را غم فراقت،بحری است بی کرانه/ای کاش با چنین غم دل،در کنار بودی
33 تشکر شده توسط : Rashed S 1991 حسین رفیعی

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir