نظرات | مهدی خفاجی
ترتیب نمایش
چون اکثر مواقع این عطر با آنچه که قبلا همنام خودش بوده مقایسه میشه، چند مورد را در مقدمه عرض کنم‌.
اول اینکه عطر اصلی قدیمی با عنوان دیور هوم اوریجینال، البته در شبکه توزیعی متفاوت و به شکل محدودتر، عرضه می شود و قابل خرید است، در اروپا البته. اگر مسؤولین فروشگاه صلاح دانستند می توانند کار را برای عشاقش موجود کنند. این عطر در حال حاضر جایگزین نسخه قبل نشده، ولی احتمالا در دراز مدت می خواهد بشود. نسخه اینتس مدرنتر و کمی فرش شده، دیگه گل زنبق به شکل پودری قوی و با بوی ماتیک عرض اندام نمی کنه، ولی شباهت با قدیم حفظ شده. نسخه پارفام در جعبه ۱۰۰ مل (به جای ۷۵ مل) و بدون تغییر رایحه و از لحاظ اقتصادی به صرفه‌تر عرضه شده ولی خرید فقط از خود سایت دیور هست.
با این مقدمه خواستم فقط بگم که این عطر را جدای از بقیه بایستی دید، شاید سیاست دراز مدت دیور برای تغییر هویت این سری، شاید هم سواری بر موفقیت قدیم و عرضه عطر جدید با نامی آشنا برای همه.
حالا خود عطر مستقل از نام، به نظر من کار با نت فلفل صورتی و برگاموت و سدر شروع میشه، رایحه سدر یا ایزو ای سوپر بوی نسبتا غالب هست. بعد از چند دقیقه فقط بوی برگاموت همراه سدر هست و اینجا من را یاد بلو شنل می انداخت، اگرچه متمایز هستند از هم. تو یک ساعت بعدی بوی برگاموت کمتر میشه و جای خودش را به کشمران و اندکی خس‌خس میده. در کل عطر خشک یا دودی حساب نمیشه و حالت کرمی داره، که ظاهرا به دلیل وجود مشک هست. به نقل از یک شیمیدان می گویم که ایزو ای سوپر خودش شامل سه مولکول متفاوت هست، و هر سه در این عطر حضور دارند، و ظاهرا به همین دلیل بینی این رایحه را مرتب حس می کنه در مقایسه با عطرهای دیگه ایزو ای سوپر که معمولا خیلی زود توسط شخص حس نمیشه (مثل مولکول ۰۱). این رایحه آخر کرمی سدر و کشمران تا ساعتها در فاصله شاید ۱۰ سانتی حفظ میشه.
این عطر به نظر من به شدت چوبی، کرمی، مدرن، فرش، مناسب روز، مردانه، با پخش کم از اول تا انتها، ماندگاری بالا (۷-۸ ساعت روی پوست من)، مناسب اداره، چهار فصل، غیر تکراری، با استفاده‌ای مشابه ژانر عطرهای آبی رنگ ولی متفاوت از آنها، و به نظر من البته مردانه‌تر و شیک پوش‌تر از آنهاست. برای من حکم یک کت و شلوار سفیدی را داره که روی لباس پوشیده میشه و بیشتر خود شخص از این عطر لذت می بره تا اطرافیان. بعدتر من نظر عطار محترم را خواندم و کاملا با این گفته آقای دماشی موافقم:
《عطری است که با نُت‌های چوبی اوردوز کرده است، و نشانگر بازگشت به پایه است: کلاسیک‌بودن و سادگی. روشن، پاک، آرام، و چوبی، اما کمی شیرین است و مانند پوست دوم روی تنتان می‌نشیند.》
16 تشکر شده توسط : احسان جباري Mr green
فرض: شخص من و حلقه اطرافیان من همگی از یک عطر/ کار هنری/ عقیده/ لباس/ نظر خوشمان می آید.
نتیجه: تمام ساکنين محترم، معمول، و معقول این کره خاکی با ما هم نظرند و در غیر اینصورت، دارای کج سلیقگی/ بد سلیقگی/ مشکلات ذهنی در فهم بدیهیات اولیه هستند.
طرح مسأله‌: تعمیم سلیقه و نظر شخصی/ گروهی به همه.
موفق باشید.
10 تشکر شده توسط : Mehran وحید
بنده سری اول این عطر را تهیه کردم و می خواستم چند خط راجع بهش بنویسم.
اول از همه برای فقط چند ثانیه بوی خوشمزه فندق و دارچین می شنوم. بعد از اون دارچین تو کار می مونه ولی فندق استشمام نمیشه، حداقل به مشام من.
بعد از چند دقیقه نت غالب تبدیل میشه به عسل گرم به همراه وانیل. در کنارش گل آفتاب‌پرست حالت پودری به کار میده و کشمیران کمی حالت چوبی مدرن‌ ایجاد می کنه، به این معنی که از غلظت عطر و شیره‌ایی بودن اندکی کم میکنه و اجازه تنفس به آدم میده، به انگلیسی airy می گویند، مثل سری ایده‌آل گرلن(اگرچه اونها کشمران ندارند) یا موگلر آلین مردانه. بوی دارچین در کنار اینها به شکل نت ضعیفتر تا ساعتها ادامه داره. به نظر من علیرغم وانیل، عسل و دارچین کار بوی خوراکی (gourmand) یا چرمی نمی ده، اگر چه خیلی نزدیک این دو حیطه هست. پخش در یک تا یک و نیم ساعت اول نزدیک یک متر هست و بعد نزدیکتر میشه، ولی شاید تا ۱۰ ساعت نزديک پوستم باقی می موند.
من این را از هر اسلاف خودش بیشتر دوست داشتم. نسخه اصلی برای من حالت شیره‌ای غیلظ و سردرد آور داشت، نسخه ادوپارفام سیاه هم علیرغم رایحه زیبای گل و دانه تونکا، ماندگاری و پخش بسیار کوتاهی داشت.
این کار با توجه به بوی عسل و وانیل و اندکی دارچین، بوی گرم، سنگین، شیرین، پودری، و دوست داشتنی داره که مناسب مهمانی یا بیرون قدم زدن تو هوای سرد هست و برای من شخصیت یک مرد باوقار، خنده رو، کت و شلوار پوش، و در عین حال مهربان را تداعی می کرد.
12 تشکر شده توسط : رضا Salman Ketabchi
جسارتاً چند جمله به عنوان مقدمه می خواستم عرض کنم. من از دیور ساواج نسخه اولیه بدم میاد و به نظر من رایحه خوشایندی نیست. در نسخه بعدی که ادو پارفام بود این مسئله تا حدی تعدیل شد و رایحه وانیلی شیرین باحالت فلفلی و فرش بودن ترکیب نسبتا متعادلی داشت اگرچه از نظر من ارزش خرید نداشت و تجربه عطری فوق العاده‌ای رو رقم نمی زد. با اینکه میدونم هر دو کار بازخورد خوبی داشت و حتی خانم من هم خوشش می آمد. کار سوم یعنی پارفام رو من اصلاً بو نکردم و نظری هم نمیدم ولی این کار آخر رو بعد از اینکه تست کردم خریدم، البته به صرفه تر و با قیمت مسافری.

به نظر من یکی از نت های مشخص این کار بوی اسطوخودوس هست که خودش رو به شکل عصاره گیاه از ابتدا تا انتهای کار نشون میده. ترکیب این گیاه با نتهای ادویه بوی دراکر نوار را به یاد میاره. من نسخه ۲۵ سال پیش این عطر را بو کردم و میتونم ارتباط این دو را به همدیگه بفهمم ولی به نظر من فضای کار و تجربه عطری اینجا به شدت متفاوته.
در شروع بوی بسیار قوی گریپ فروت و اسطوخودوس می آید که رایحه نسبتا تلخ، گیاهی، با حالتی خاکی، و البته فرش داره. مثل عطرهای قوی دیگه بهتره که به صورت مقدار بسیار کمی زده بشه و به قسمت زیر لباس مثل شکم و سینه استفاده بشه. بعد از نیم ساعت که گریپ‌فروت ضعیف میشه و رایحه جوز هندی اضافه میشه پخش کم میشه و رایحه به سمت شیرین شدن میره. من ادویه دیگری را تشخیص نمی دهم. این قسمت هست که من را یاد دراکر نوار می انداخت اگرچه این بوی قویتری داره و متفاوت. بعدتر، هر قدر زمان می گذره گریپ فروت ضعیفتر میشه و بوی شیرین بیان(نت غالب در آزارو دسی بل) به شکل چوبی اضافه میشه و بعدتر بعنوان نت قویتر جای ترکیب گریپ‌فروت و جوز هندی را میگیرد. در تمام این مراحل هم اسطوخودوس به عنوان نت ضعیفتر حضور داره ولی کار هیچوقت بوی صابونی ندارد. به نظرم بعد از یک ساعت با رایحه شیرین و چوبی (شیرین بیان و نتهای چوبی غیر قابل تشخیص دیگه) و اسطوخودوس در پس زمینه مواجه هستیم. اینجا عطر نسبتا شیرین، تمیز، چوبی، گرم و تا حدی فرش هست. روی پوست من بیشتر از ۱۲ ساعت ماندگاری داره اگر چه پخش مرتب کمتر شده. بعد از ۱۰ ساعت رایحه کمی چوبی دودی و دوباره کمی تلخ روی پوست می مونه که از خیلی نزدیک قابل استشمام هست. شاید تنها وجه تشابه سری ساواژ رایحه نسبتا فرش و شیرین ولی کمی ادویه‌ای-فلفلی باشه.
این عطر تصویر یک آدم جا افتاده، با شخصیت قوی، کت و شلوار پوش، محترم ولی نه لزوما مهربان را داره که می تواند خیلی راحت ابراز وجود کنه و برای خیلی‌ها تحسین برانگیز باشه بدون آنکه مثل برادر کوچکش جلف بازی و جیغ و داد کنه.

ببخشید اگر خیلی طولانی نوشتم. امیدوارم به تصمیم شما برای خرید یا عدم آن کمک کنه
23 تشکر شده توسط : Ehsan.s آندریاس کبیر
Voyage d'Hermes Parfum
لینک به نظر 13 تیر 1400 تشکر پاسخ به باتیس سمیعی
کارتیه دیکراسیون اسنس تقریبا تو همون فضا هست، پخش و ماندگاری ضعیفتری نداره روی پوست من و قیمتش مناسب تره. اگر دوست داشتید تست کنید.
2 تشکر شده توسط : یک آدم معمولی شهریار اسماعیل پور smaeelpoor.sh
با عرض سلام
چون این کار دوباره موجود شده و من هم دارم خواستم چند خط بنویسم شاید کمک کنه.
اول اینکه نتهای کار هر جا یک طور ذکر شده، و در خود سایت اصلی هم تعدادی هستند که اینجا نیستند. آنچه که من بو می کنم در ابتدا نت چای غالب هست که کمی لیمو هم از دور همراهی اش می کنه. بعد نت هل و کمی رایحه گلی اضافه می شه. حالت گلی فقط در پس زمینه هست وغالب نمیشه. اینجا شمعدانی هست و در سایت اصلی گل رز صخره‌ای( بی ربط به رز هست و اسم دیگه‌اش گل آفتابی میشه ظاهرا، با رایحه‌ای کمی شیرین و کمی صمغی) ذکر شده که من شمعدانی بو نمی کنم و باید رز صخره‌ای باشه. بعد از مدتی بوی غالب چای و هل با رایحه قوی سدر که با کمی مشک حالت کرمی و با کمی وتیور و خزه بلوط حالت دودی و کمی زمینی (نمی دونم دقیقا چطور توصیف کنم ولی مثل رنگ پایین بطری هست، اگر معنی داشته باشه حرفم) پیدا می کنه تا انتهای کار باقی می مونه. به نظرم ماندگاری خوبه، ولی پخش وقتی آدم عرق می کنه یا حرکت می کنه خوبه وگرنه بعد از یک و نیم ساعت نزدیک بدن هست. به خاطر ایزو ای سوپر، یا همون سدر، احتمالا گاهی حس نمیشه و بعد می بینید که هست. قابل مقایسه با این نارسیزو رودریگوز آبی و هرمس وویجر هستند، ولی این کار حالت کرمی تر نسبت به هر دو داره، و شاید هم کمی جنتلمن تر.
من کارتیه دیکراسیون، دون سوار، و پرفیوم را هم تست کردم. کارتیه اصلی پرتقال و کمی زیره داره به جای هل و چای. سدر اونجا حالت تازگی داره نه کرمی، تو گرمای بیشتر مناسب تر هست. دون سوار گل رز و چای داره، مدرن شده تی رز شاید اسم خوب نباشه برای کیفیت وپیچیدگی اون، ولی از مردانه ترین و در عین حال لطیف ترین رزهای مردانه هست. بیشتر شبیه کار اصلی می مونه البته با نت غالب رز. در نسخه جدید پرفیوم هم کار بیشتر به اسنس نزدیک شده با این فرق که به جای مشک و سدر کار کمی چرمی و شیرین میشه.
6 تشکر شده توسط : Mistral مهران
سلام
من این عطر را دارم.
از نسخه قدیم ادو تویلت خیلی سنگینتره،
روی پوست من اول بوی سیب همراه با روایح گیاهی می آید ‌و کمی شلوغ هست، بعد از تقریبا ۱۵ دقیقه بوی سرو در کنار بوی تمیزی و البته‌ کمی تیز گیاه مریم گلی و اسطوخودوس غالب می شوند. بعد از مدتی این بوی نسبتا تمیز (کمی صابونی)، گیاهی، با نت قوی سرو، با حالت کرمی و شیرینی خیلی کم (که احتمالا از جوز هندی و عنبر هست) همراه می شه و تا مدتها باقی می مونه. کار به نظرم مردانه هست و مناسب بهار یا پاییز. رنگ سبز به درستی انتخاب شده و عطر هم همون حال و هوا را داره. خیلی شاید جوان پسند نیست، و بیشتر برای یک فرد جا افتاده می توانم تصورش کنم.
پخش بعد از ساعت اول نزدیک شخص هست ولی ماندگاری خیلی بالا.
اگر عطر ایسی میاکه آبی را دوست داشته باشید، این هم متعلق به همون خانواده هست، اگر چه شباهت بویی جز بوی سرو ندارند با هم.
9 تشکر شده توسط : محمدرضاسپهی 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir