نظرات | سوشیانت
ترتیب نمایش
Tygar
لینک به نظر 24 بهمن 1402 تشکر پاسخ به کامبیز سخی
درود سخی عزیز


سپاس فراوون که تجربیاتت رو رایگان در اختیار ما قرار میدی،کاش میتونستم حضوری باهات دوستی کنم تا ازت هر چه بیشتر یاد بگیرم(هر چند دوستی مجازی ما هم سعادتیست).
بزرگوار،چند تا سوال دارم خدمتت که اگه راهنمایی کنی،ممنونت میشم:
من وقتی قصد دارم برم بیرون از خونه برای مدت بالای سه ساعت،با خودم دکانتی از عطری که استفاده کردم داخل اسپری مسافرتی میبرم و هر دو سه ساعت به خودم پاف میکنم؛
۱-الف-این دو بار پاف شدن،یک بار از شیشه اصلی به اسپری مسافرتی(ته والفی)،و دوباره از اسپری به خودمون باعث تغییر در مولکولهای عطر نمیشه؟
۱-ب-وقتی عطر بعد دو سه ساعت که ازش گذشته و به نت های پایانی رسیده و ما دوباره پاف جدید میکنیم،باعث شلختگی و گیجی نتهای عطر برای مخاطب نمیشه؟

شما فرمودید که از لباس به عنوان ترجیهمان برای پاف عطر استفاده کنیم.شما چند نمونه مزایاش رو شمردند،البته از نظر بهداشتی هم پیشنهاد خوبیست ولی پس؛
۲-تکلیف مایی که دوست داریم هر روز یه عطر جدید استفاده کنیم و با وجودیکه از نظر لباس پوشیدن هم تنوع داریم ولی باز هنگام پاف عطر متوجه میشیم که هنوز عطر دو هفته پیشمان ماندگاری داره و سنخیتی هم با رایحه روزمان نداره چیست؟

پیشاپیش سپاس
9 تشکر شده توسط : بابک محسن جمالیان
دود ذغال و تنباکوی اعلا

تو مسیر خونه حرکت میکردم که ناگهان احساس سردردو حال تهوع خیلی خفیییف همراه با گزگز گلو بهم دست داد.من اهل قلیون نیستم ولی چی بشه سالی دو سه بار همراه با جمع دوستان بکشم،این علائم درست موقعی برام اتفاق میفته اگه، تو قلیون کشیدن افراط کنم و به اصطلاح کامهای سنگین بگیرم.
داشتم فکر میکردم که چرا اینطور شدم که یادم افتاد حدود یک ساعت قبلش،سه پاف از این عطر در فروشگاهی روی ساعدم جهت امتحان زده بودم!اولین بار توی فروشگاه از کیفیت بالای رایحه خصوصأ نت تنباکو جا خورده بودم و در واقع دیدن خودم تو اون حال دومین تجربه تعجب من بود،وای که چقدر این عطر واقع گراست!
با انفجار آمبرو دودو روایح ادویه ای شروع میشه که هر چقدر به انتها میرسه،آمبر کم کم خداحافظی میکنهو تنباکو و نتهای دیگه بیشتر نمایان میشن،این در حالیکه که دود از اول تا آخر عمر عطر همراهی میکنه و نت غالب هست.با امید موافقم،بسسیار بسسیار دودی(سوختن هیزم یا ذغال).
حقیقت کمی هم منو یاد اینترلود انداخت و البته یاد شهر بندر لنگه با تویوتا هایلوکس های قدیمیش که به خاطر حمل بار تنباکو و ادویه،از عطر لذت بخشی برخوردارن.من سرباز نیروی هوایی این شهر بودم،جایی که از نظر جغرافیایی خیلی نزدیک به زادگاه این عطر(عمان)هست.درست کنار پادگان روستایی به اسم گزیر قرار داشت،که یکی از محصولات این روستا تنباکو هست که مرغوبیت بسسیار بالایی داره.توصیه میکنم به دوستانی که علاقه مند هستند و دسترسی دارن حتمأ سراغ تنباکوی شهر بندرلنگه،خصوصأ روستای گزیر رو بگیرنو طعم تلخ و واقعی تنباکو رو بچشن.کسانی که به جنوب سفر کردن حتمأ خانومای بندری رو با لباس محلی ،نقاب به چهره زده در حال قلیون کشیدن(قلیون مخصوص چهار سوپاپ) مشاهده کردن.
این رایحه بسیار گرم و مردانه هست و تصور بوییدن آن از یک خانم بسیار سخته،مگر اینکه اون خانم یه زن سنتی بندری باشه:-)
خوشبو باشید
31 تشکر شده توسط : مجتبی برزه شريف رنجبر
Tuxedo
لینک به نظر 31 خرداد 1402 تشکر پاسخ به TIMELESS
درود آقای اسعدی

ببخشید این پرسش باید در صفحه مربوطه قرار میگرفت،ولی چون وجود نداره اینجا مطرح کردم.
آیا Maison Alhambra Toro Pour Homme را که مشابه تغ هرمس هست،امتحان کردید؟کیفیت رایحه و پخش به چه صورت هست؟
دنبال یه کار دم دستی مشابه تغ هرمس میگردم،البته تجربه استفادهInfinite Intense Bentley و Fattan Rasasi را دارم.اولی زیاد شباهت نداشت،دومی خوب بود ولی با خوندن نظر کاربرای فرگرنتیکا در مورد پخش ضعیف،پشیمان شدم از خرید مجدد.دنبال Milton Lloyd kodus گشتم ولی گویا تولیدش قطع شده.به غیر از Cuir Vetiver Yves Rocher آیا پیشنهاد خواصی دارید؟
پیشاپیش سپاس
5 تشکر شده توسط : کامبیز سخی امیر علوانی
درود به شما
اطلاع دارین که بچکدهای قدیمی با چه شماره ای شروع یا پایان پیدا میکنن؟با چه خصوصیتی دارن؟
3 تشکر شده توسط : سالمی سالار كلوچه
عطری برازنده نام

موقعی که بچه بودم،مادرم از یه گل شمعدونی رنجور و ضعیف نگهداری می‌کرد که خیلی کم گل میدادو وقتی بوش میکردم،هر چند کم جون بود ولی تا حدی منو از این دنیا جدا می‌کرد،زن عموم هم یه گل شمعدونی ای نگه میداشت که بزرگ‌تر و از گلهای بیشتری هم برخوردار بود،با بوی قویتر.هر وقت خونشون میرفتیم،منم یه سری به اون گل برای معاینه میزدمو😊از بوییدنش مسسست میشدم.فکر میکنم کسانی که طرفدار رایحه های گلی گیاهی هستن بیشتر بتونن منو درک کنن.
سالهاگذشت تا اینکه حدود سه سال پیش به پیشنهاد ایکاروس با نت شمعدونی توی عطر کرید وتیور جرینیوم
( Vetiver Geranium Creed) آشنا شدم،تانگوی زیییبا از خس خس و شمعدونی،بعدها با این نت به طور اتفاقی تو تغ هرمس ادو تویلت(ترکیب پرتغال،شمعدونی و خس خس)و تا حدی شنل ایگوئیست پلاتینیوم برخورد کردم،این شدکه فهمیدم کشش عجیبی به این رایحه دارم.
دنبالشو تو کار فردریک مال جرینیوم(Geranium Pour Monsieur Frederic Malle) گرفتم،پیشنهادم به این شرکت اینه که اسمشو به نعنا(mint) تغییر بدن،چون سکاندار این عطر رو نعنا دیدم! امیدوارم درست بگم ولی به نظر میاد که عطارها برای ساختن نت شمعدانی یییا توههمی از اون از ترکیب نعنا و رز برای بوجود آوردنش استفاده میکنن،اینه که گاهی بینی مخاطب از یه عطر شمعدونی محور،بوی رز یا نعنا میگیره.
به هر حال توی این مسیر زیبای کشف علایق،با پشتکار فراوون به این عطر رسیدم🤩عطری تازه،تمیز،خاص،ملایم به معنی کم آزار،موندگاری متوسط با پخش متوسط به بالا و اللبته یه شمعدونی شففاف و خیس مثل وقتی که گیاه شمعدونی رو آب دادیو هوا هم کمی خنکهو چند قطره آب هنوز روی گلاش،سرسره بازی میکنن.جایی از دوستی میخوندم(صفحه شنل پلاتینیوم ایگوئیست-آقای شهرابی)که نوشته بود عطرهای خیس و با طراوت رو باید در فصلش استفاده کرد،که فصلشم بهار هست.باهاش موافقم و این در مورد عطرهای سنبل محور هم صدق میکنه.
این شیشه ای که عطرافشان برای نمونه به نمایش گذاشته ،طرح قدیم اون هست و خیلی وقته که تغییر کرده و برای من هم نمونه جدید اونه.در حال حاضر دارم به آخرای شیشه (batch code:32500060) میرسمو پس از اطمینان از کیفیت تولیدات جدید حتتمأ اونو تکرار میکنم،خصوصأ عطریه که سرها رو از هر دو جنس به سمت خودش وادار به چرخش میکنهو بازخورد خوبی هم از خانوم‌ها دریافت میکنه.در ضمن یه گوشه چشمی هم به (Flower's Barrow Lush) دارم،جایی که طبق خوانده ها باید انتظار یه شمعدونی سنگین رو بکشیم و
(Gracefully Madrid Zara) که در اون شمعدونی و مشک با میدونداری پرتغال رقص سه نفره زیبایی رو انجام میدن.
در آخر اینکه،توی دنیای عطری که خیلی از نامهای عطرها بهشون نمیاد،اسم شمعدانی معطر کاملأ برازنده این عطر هستو میتونید حتی بهش به عنوان یه شاخص یا مرجع نت شمعدونی هم فکر کنید.
خوشبو باشید
19 تشکر شده توسط : سالمی سعید رضایی شوشتری
Herod
لینک به نظر 2 اردیبهشت 1402 تشکر پاسخ به Kambiz
یادمه اوایل نوجوانی که تازه شروع کرده بودم به استفاده عطر و هیچ اطلاعی حتی مختصر در موردش نداشتم،توی تابستون از یه عطر بسیار گرم و به شدت تند،اون هم به مقدار زیاد استفاده کرده بودم!وقتی سوار تاکسی شدم،راننده سسسریع شیشه هارو داد پائینو از من هم خواست که شیشه طرف خودم رو پائین بیارمو خدا میدونه تو دلش چه ها که به من نگفت🥴توی سال‌هائی که همزمان با عطربازی،سعی کردم دانش عطریم رو هم تا حدودی بالا ببرم(نقش دوستان عطرافشانی بسزا بوده تو این قضیه)،متوجه شدم که دمای محیط و طبع عطر مورد استفاده چقدر تعیین کننده و مهم هست.
سوالم اینکه چرا تو این موضوع به این مهمی،تولید کننده ها حتی از درج حداقل ترین اطلاعات در مورد دمای محیط مناسب برای استفاده،طبع عطر و … روی جعبه خودداری میکنن؟! همه که عطرباز نیستن یا دانششو ندارن که!!
15 تشکر شده توسط : سالمی nazanin
Al Wisam Day
لینک به نظر 10 مهر 1401 تشکر پاسخ به کامبیز سخی
درود به شما سخی جان
خدا را سپاس که چنین بستری وجود داره تا از دانش شما و سایر دوستان استفاده کنم.
با توجه به حضور بالای مردم آسیای غربی(خاورمیانه) و آفریقایی تبار با ذائقه مخصوصشان(علاقه زیاد به عود و گل سرخ)در غرب،نیز تقاضا برای محصولات مشابه کارهای موفق با قیمت به صرفه،عطرهای عربی(Middle Eastern Brands) هم از فروش بالایی برخوردار هستن،هر چند کفه ترازو به نفع عطرهای الهام گرفته شده از نمونه های معروف باز بیشتر هست. این را با بوییدن مردم در کوچه و خیابان ، خواندن نظرات در فراگرانتیکا ،دیدن سمت و سو دادن یوتیوبرهای شاغل تو این ضمینه و حضور سنگین توی سایت های فروش جهانی میشه متوجه شد.
درسته که،چند سالی هست که رغبت به استفاده از عود در بین شرکت‌های غربی و مردم بیشتر شده ولی همچنان احححساس میکنم،ذائقه غالب غربی نسبت به نت عود و گل سرخ از نوع و فضای عربیش گارد داره که نشون میده این عدم جذب فقط مخصوص ایران نیست و البته باید تفاوت قائل شد بین ذائقه غربی و مهاجرها(یا مهاجرزاده ها).چند جا میخوندم که رایحه گل سرخ رو با بوی پیرزن تشبیه کرده بودن!(این فقط یه نقل قول هست).
به نظرم شرکت‌های عربی- اماراتی برای موفقیت بیشتر تو بازار جهانی در عین حال که ادامه میدن به تولید کارهای تقلیدی یا الهام گرفته شده برای حفظ فروش و بقا در بازار،باید شکل پرداخت شده و مدرنتری از محصولات خود را ارائه بدن.
ضمنأ به نظرم در کنار نام های خوب اجمل و رساسی میشه به آرماف،لطافه،الحرمین هم اشاره کرد.
خوشبو باشید
12 تشکر شده توسط : سالمی هاشم پور
درود
عطرهای اماراتی روز به روز جا پای خودشونو توی سایتهای فروش جهانی بیشتر باز میکنند که از جمله دلایل موفقیت اونها تقلید از شرکت‌های صاحب بازار،بسته بندی نسبتأ خوب،قیمت مناسب و البته تبلیغات تو مجازی خصوصأ یوتیوب هست.با توجه به اینکه یه زمانی ژاپن تو صنعت از کپی کاری شروع کرد تا به اینجا رسید،امارات هم در حال حاظر مثل چین در حال کپی کاری و دوران گذار به سمت پرچمداری توی این صنعت هست(بگذریم که کشور خودمون بسیار مزیت ها داره،چه از نظر مواد اولیه، چه از نظر ارزش پایین ریال که قیمت تمام شده جنس ایرانیرو برای صادرات بسیار پایین میاره و …).
اقتصاد امارات اقتصاد بر پایه سرمایه گذاری است،یعنی روی تولیدات یا خدمات دیگر کشور ها سرمایه گذاری و داد و ستد میکنه،بنابراین شاید توی صنعت حرفی برای گفتن نداشته باشه ولی با توجه به سابقه و زیر ساخت هایی که حداقل تو این رشته از صنعت درست کرده به نظرم حتمأ آینده درخشانی خواهد داشت.
به امید اینکه ما هم به جای فقط مشاهده موفقیت دیگر کشورها و تحسین اونها،ازشون یاد بگیریم و از استعدادهای زیاد طبیعی و انسانی که تو این کشور هست ،استفاده کنیم تا حداقل بخشی از چرخه تولید تو این صنعت باشیم.
خوشبو باشید
9 تشکر شده توسط : سالمی Mahmood.R
Neroli Sauvage
لینک به نظر 16 مرداد 1400 تشکر پاسخ به حمید
درود حمید جان
من به شخصه از عطر استفاده میکنم تا لذت ناشی از استفاده یک رایحه زیبا را با دیگران تقسیم کنم،خوش پوش به نظر برسم،روی دیگران اثر مثبتی که مد نظرمه بزارمو …(که فکر میکنم اکثرأ هم اینطور هستند)وقتی یک عطر فارغ از زیبایی رایحه،از پخش خوب برخوردار نیست،برای من مثل یک دانشمند یا انسان فرهیخته ای به نظر میرسه
که موقع سخنرانی از ابراز نظر خود عاجزه!که طبیعتأ منو در رسیدن به هدفهام نمیتونه کمک کنه.
من مبتدی ای که تو مدت کوتاه عطربازیم با تجربه‌ های زیادی از تقلب (شیشه مجدد پر شده،بچ کدهای پاک شده،جنسی که ارزش هزینشو نداشته و…)مواجه شدم ،حالا بحث تغییر ساختار(Reformulation )عطر دیگه خیلی سرخوردم کرده:-(
به نظرم وجود تقلب(که البته بگم این فقط شامل ایران نیست و توی کشورهای مهد عطرسازیو سایتهای معروف بین المللی هم به وفور اتفاغ میفته!)و همینطور تغییر ساختار(Reformulation)پیاپی عطرها که جدا از فایده های سلامتی و زیست محیطی و …،سال به سال از پخش اونها کم میشه ،به شدددت به این صنعت لطمه وارد میکنه!
من عاشق روایح، که بخش زیادی از زمان و درآمدم رو صرف خوندن مطالب شما عزیزان و خرید عطر میکنم،با سرخوردگی فراوان و در یک چرخش ۱۸۰ درجه ای از عطرهای نیش به جایگزین‌های اماراتی و اروپایی اونها ،دست کم برای مصارف روزانه روی آوردم!
هرچند اونها هم گاهأ از همین عدم پخش خوب رنج میبرن،ولی حداقل برای منی که از عطر سخاوتمندانه(خودستایی نباشه)استفاده میکنم توجیه اقتصادی بیشتری داره.
خوشبو باشید
5 تشکر شده توسط : سالمی کامبیز سخی
درود
قبل از اینکه دست به خرید شیشه اون بزنم،ازش یه نمونه ۵ میل خریدمو از ترکیب رایحه به لیمو و کهربای اون نهایت لذت رو بردم،با پخش و ماندگاریو بازخورد خوب،ولی نمیدونم نمونه ای که گرفتم محصول چه سالی بود که اون نشر بوی قابل قبول برای چنین رایحه استثنایی رو داشت!
بعد از اون دو تا شیشه از اون خریدمو در کمال ناباوری از پخش بسیار کم اون ناامید شدم!با خودم گفتم که اون دوتا حتمأ تقلبی بودن و این بار برای بار سوم! و البته مستقیم از خود شرکت کرید تهیه کردم(A3420C01N) که ناامیدانه متوجه شدم کلأ نشر بوی ضعیفی داره این کار به طوری که خودت به زور بعد از تعداد پافهای زیاد متوجه میشی!
حیف این رایحه! حیییف!
ببخشید این مطلبو نوشتم تا لااقل دیگران مثل من پولی که با زحمت در میارن رو اینطوری هدر ندن.
سپاس
9 تشکر شده توسط : سالمی  حسینی

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir