نظرات | Rohaam
ترتیب نمایش
درود و عرض ادب و تبریک سال نو خانم الهام گرامی؛
متأسف شدم که چنین تجربه ای رو در شروع سال نو شنیدم، باز هم بهش فرصت بدید و در شرایط مختلفی تست کنید، اما با توجه به عطرهایی که نام بردید و تجربه شون رو داشتید، باید سعی میکردید روایحی بالاتر از اونها رو تست کنید و نه روایحی در سطوح پایین تر.. که قطعا شامه شما رو راضی نخواهند کرد.
با توجه به علاقه تون به روایح کهربایی، پیشنهاد میدم عطر (Amber Eccentrico) ، از لاین پرایوت آرمانی رو چک بفرمایید. انشالا آخرین تجربه ناموفق شما باشه،
پاینده باشید.
8 تشکر شده توسط : سورنا مقدم مهربد
با درود و تبریک مجدد سال نو خدمت دوستان
‏Encens Suave : که اشاره به عطرهای اینسنسی(بخوری) دلپذیر و گیرا دارد؛
یک شبه گورماند امبری-اسپایسی، و رزینی-اسموکیِ بسيار خوشبو، که در ساختش از بهترین و مرغوبترین مواد اولیه استفاده شده:
لابدانوم اسپانیا، بنزویین لائوس، کافی ونزوئلا، بوربن وانیل ماداگاسکار و نوتهای بخوری سومالیا…
اورلیان گیشارد پرفیومر این کار، که آثار بسیار شاخصی رو برای برندهای معروف در کارنامهً خود دارد، اینبار برند خودش بنام Matiere Premiere را تأسیس کرده و بهترین مواد اولیه رو هم در کارهاش بکار گرفته، که همگی نیز تا به امروز از پرفورمنسی عالی برخوردارند که نشانهء احترام به مخاطبين و خريدارانش است.
این عطر هم ازون دسته عطرهاست که قطعا یک گشتاور چرخشی رو به سر مخاطبین اعمال خواهد کرد 😊
عطریست بسیار پربازخورد بخصوص از سمت بانوان، که یونی معرفی شده اما بنظر من متمایل به سمت آقایون است. بهترین فصل پوشش: پاییز و اوایل بهار.
آرزوی شادکامی برای همگان 🌹
20 تشکر شده توسط : سورنا مقدم احمد شجاعی
جناب سخیِ نيك پندار و نیک گفتار و نیک رفتار:
بارها و بارها این متن را خوانده ام و لذت برده ام و بر شما درود فرستاده ام. و در آینده باز هم خواهم خواند… پاینده باشید 🌷

بی آزاری و سودمندی گُزين
كه اينست فرهنگ و آبين و دين
13 تشکر شده توسط : احمد شجاعی امیرعلی نجاتی
درود و وقت بخیر خدمت دوستان؛
جونیپر سلینگ‌ از برند انگلیسی و خوشنام پنهالیگونز :
(آویزه ای از میوه سرو کوهی)
عطری وودی-اسپایسی و آروماتیک است که طبعی خنک و تلخ دارد. بسیار خوشبو و نسبتأ یونیک است و شما رو از عطرهای یکنواخت بهاری-تابستونی که غالبأ سیتروسی و آکواتیک هستن، به جورايی نجاتتون میده.
اپنینگ عطر، حسی خنک و فرش و نسبتأ تلخ، از نتهای جونیپر (سرو کوهی) و آنجلیک رو داره که بسیار سرحال کننده است. در زمان کوتاهی نتهای اسپایسی هل و دارچین و فلفل در دوزهای بسیار پایین جهت warm up کردن و بالانس این تلخی، به عطر اضافه میشن که ترکیبی دلپذیر و بازخوردآور رو ایجاد میکنن.
پایه ای امبری-وودی از امبر و وتیور برای عطر تعریف شده که من زیاد حسش نمیکنم، اما تا دلتون بخواد هاله ای از نت خوشبوی -ايزو E سوپر- رو در طول عمر عطر حس میکنم که فضایی چوبی-آروماتیک و گیرا رو به عطر اضافه کرده. فکر نمیکنم شامه ی هیچ مخاطبی از بوییدن این رایحه فرح بخش، اذیت بشه. احتمالا همین بهار و تابستون تمومش کنم و بفکر تمدیدش باشم.
غلظت: ادو تویلت، پخش و ماندگاری نسبت به غلظت و جنس رایحه: قابل قبول، و کیفیت بالای متریال.
عکس آن در عطرگرام تقدیم به دوستان 🌸
20 تشکر شده توسط : احمد شجاعی امیر علوانی
درود و احترام به همگي دوستان:
دو سه هفته ای رو با این عطر، وقت گذروندم. هرچند نیازی به توضیحات و ریویو نمیبینم چون دوستان کاربلد بسیاری قبلا این زحمت رو متقبل شدن. فقط خواستم تجربه و نظر شخصیم رو بگم که با کاری بسیار خوشبو و ارزشمند، و با کیفیت و خوش بازخورد طرفیم.
این عطر بنظر من اصلا شیرین نیست، بلکه طبعی گرم و شیرین دارد، و این دو، بسیار باهم متفاوت اند…
دوستانی که این عطر رو شیرین خطاب میکنن ارجاعشون میدم به عطرهایی مثل استرانگر ویت یو از آرمانی، اسپایس بمب اکستریم از ویکتور رالف و یا E گورماند از کلایو کریستین، و امثالهم، تا درک صحیح تری از عطرهای شیرین داشته باشن. ضمن اینکه دنبال جایگزینی مثل خمره هم برای این عطر نباشید که بسیار به خطا خواهید رفت. کاملا عطرهایی مجزا هستن. خودم شخصا عاشقش شدم.
شاد باشید و مانا 💐
19 تشکر شده توسط : خاطرات یک گورکن امیرعلی نجاتی
Purpose
لینک به نظر 24 اسفند 1402 تشکر پاسخ به کامبیز سخی
درود جناب سخی عزیزم، سپاسگزارم از لطف شما بزرگوار به بنده. فرمایشتون کاملا صحیحه. ما همه اینجاییم که از همدیگه یاد بگیریم و هیچکس جز آفریدگار، دانای مطلق نیست. کما اینکه خودم بسیار در این محفل آموخته ام و هنوز هم هیچ نمیدانم.
بقول سقراط فیلسوف بزرگ؛
یکی از کارهایی که بشر برای بهتر شدن می‌تواند انجام دهد، شروع یک ماراتن در مسیر ندانستن است!
چون تنها پس از درک ندانستن است که میتوانیم تلاش کنیم یاد بگیریم.
پاینده باشید دوست بسیار ارجمندم 💐
10 تشکر شده توسط : سانیار nazanin
Purpose
لینک به نظر 23 اسفند 1402 تشکر پاسخ به Neroli
درود :
‏Purpose در زبان انگلیسی بمعنی هدف، مقصود، و یا آهنگ انجام کاری است، و کاملا متفاوت است از کلمه Papyrus ، که همان گیاه مردابی معروف است.
نامگذاری Purpose در اینجا برای عطر، به کانسپت آن برمیگردد که هدف و مقصودی را برای رایحه تعریف کرده است:

“تجسمی از آسودگی خیال و آرامش درونی، از طریق خلق اکسیری که یک نفس عمیقش، شما را مملو از حس کمال خواهد کرد”

پاراگراف آخر: ترجمه ی کانسپت عطر از وبسایت رسمی آمواژ.
پاینده باشید.
9 تشکر شده توسط : داوود ساداتی سالمی
چند شب پیش مادربزرگم خونه مون بود، از اونجا که میدونه عطر چه جایگاهی تو زندگی من داره، بهم گفت عطری داری که توش بوی یاس یا بوی رز باشه؟ من عاشق عطر با این روایح ام… گفتم فکر نکنم مادرجون، اما اجازه بده بازم یه نگاهی بکنم.. چندتایی عطر یونی و فلاوری از توی مجموعه ام در آوردم و براش تست کردم، هیچکدوم باب میلش نشد. گفتم مادرجان بقیه عطرام دیگه همه مردونه هستن، ولی بهم فرصت بده یه عطر خوب برات میگیرم.
روز بعدش رفتم سراغ کمد عطرهام که عطری اسپری کنم، و تصادفأ زرجف فارس رو برداشتم و اسپری کردم. به طرز عجیبی ازش بوی رز شیکی دریافت کردم که قبلا اصلا متوجه ش نشده بودم. سریع اومدم اینجا توی صفحه ی عطر، دیدم نت رزی وجود نداره، اما توی کامنت آقای کبیری دیدم ایشون هم اشاره به رز و فضای زیارتی شیکش کرده، اما بقول ایشون نه از نوع چیپش، بلکه بسیار باکلاس و استخون دارش. یاس هم که خوشبختانه توی نتها هست.
بعد رفتم با مادرم مشورت کردم، اونم بوی رز رو دریافت کرد و گفت مادربزرگت عاشق این رایحه میشه. سریع گوشی تلفن رو برداشتم و باهاش تماس گرفتم. گفتم مادرجون خدا منو ببخشه که اونشب به شما گفتم ندارم ولی الان عطر مورد علاقه ات رو پیدا کردم. چقدر ذوق کرد و چقدر قربون صدقه من رفت.
حالا امشب، زرجف فارس رو کادو پیچ کردم که بمناسبت سال نو، تقدیم وجود پربرکتش کنم. و اینجا هم این خاطره رو نوشتم که بمونه به یادگار برای خودم و هر رهگذری که میخونه…
پیشاپیش آرزوی سالی پربار و پرامید برای تمام عزیزان و همچنین مدیریت محترم سایت عطرافشان رو دارم.
امیدوارم این دیار کهن و مردمان شریفش که ریشه و پای در گذشته های دور دارند، بزودی به جایگاه واقعیشون که همانا بهترینهای دنیاست نائل آیند.. و سپاس از اینکه این متن رو تحمل کردید و خوندید. شاد باشید و پیروز و مانا، و روشنایی در انتظارتون 💐💐💐
21 تشکر شده توسط : پریا امیر علوانی
درود خانم الهام گرامی؛
من این عطرو چندین سال پیش داشتم و ازش لذت میبردم و کار ارزشمندی هم هست.
بوی آلبالوی‌ زورگویی که اشاره فرمودین، ناشی از ترکیب تنباکوی خیس و بوزی شکلی است (رام)، که باهم آکوردی رو میسازن که توهمی از بوی آلبالو ایجاد میکنه، و در ادامه چرم هم این آکورد رو ساپورت میکنه و موندگارش میکنه.
در دماهای سردتر این بوی آلبالویی کمی فروکش میکنه و نتهای شیرین بنزویین و تونکا، اونو‌ متعادل میکنن و عطر دلپذیرتر هم میشه. اما در دماهای بالاتر، اون بو خیلی بولد میشه.
فکر میکنم اینجا در تاپ نوت عطر، نت بوزی رام از قلم افتاده باشه. پاینده باشید.
18 تشکر شده توسط : احمد شجاعی الهام
Ombre Nomade Louis Vuitton
لینک به نظر 13 اسفند 1402 تشکر پاسخ به سید رضا ربانی
درود جناب ربانی گرامی،
ترکیب رز و عود در عطرها، یک ترکیب بسیار قدیمی و آشناست که در بسیاری از برندها اعم از نیش و دیزاینر میتوان نمونه ای از این ترکیب را یافت.
اما چیزی که در اینجا این کارو متمایز میکنه و از اون شخصیتی لوکس و امروزی ارائه میده، کیفیت این نوتها و ترکیب بینظیر آنها با دیگر نوتهاست (زعفران، تمشک و…).
مثل ترکیب افسانه ای روماریو و ببتو در نوک حمله تیم ملی برزیل، که این تیم رو به قهرمانی جهان رسوندن. (در سال‌های بچگی من 😊)
در برندهای اماراتی قطعا میتونین براش مشابه پیدا کنین، که من تابحال نه تست کردم و نه به کسی پیشنهاد میدم. و صدالبته که نباید انتظار چنین کیفیت و چنین blend ای رو داشته باشین.
اما اگه خودم بخوام رایحه ای جایگزین برای این عطر و برای شخص خودم انتخاب کنم که هم شیک باشه و هم با کیفیت و هم اقتصادی، قطعا اون عطر، عربین دیزرت از لاین سیگنچر دانهیل خواهد بود (dunhill- Arabian Desert)، که تا حدودی همین فضا رو براتون تداعی میکنه و اگه بتونین این عطر رو با یکی دوپاف از توسکان لدر تام فورد لایر کنید، تا حدود زیادی به ombré nomade نزدیک شدید. پاینده باشید.
18 تشکر شده توسط : Perfumex سید رضا ربانی

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir