نظرات | Neurostyle
ترتیب نمایش
Habdan
لینک به نظر 14 فروردین 1402 تشکر پاسخ به هاشم پور
با سلام
عمیق بودن، همیشه به معنای برجسته بودن نیست...
بعضی ها ترجیح میدن که عطر، گرفته و مبهم باشه
ولی بعضی ها شفافیت نت ها رو ترجیح میدن.
این کار، گرفته و مبهم هست. خوب و بد بودنش بسته به سلیقه شما و کاربرد اون داره. مثلا در زمستان عطرهای گرفته بهترن و در تابستان عطرهایی با نت های متمایز

قبلنا که عطر ریویو میکردم، سعی میکردم که عطر رو توصیف کنم و کمتر جنبه شخصی نظراتم رو اعمال کنم. مگر در مواردی که عطر واقعا خیلی خوب یا خیلی بد بود. یا مواردی که می نوشتم: نمره شخصی...

بنابراین در ابتدای این تحلیل، عطر رو توصیف کردم. اما در انتها بیشتر نظر خودم هست. بخاطر ابهام در روایح و شیرینی عطر، اون رو نپسندیدم. ولی ممکنه برای برخی افراد جذاب باشه...
موفق باشید
16 تشکر شده توسط : احمد شجاعی ّFatemeh_Akbarpour
درود بر جناب architect عزیز
ممکنه بفرمایید که چه پیشنهادی برای تهیه این نت های خالص دارید؟
1 تشکر شده توسط : رضا یگانه
اصلاحیه
چون از تحلیل قبلیم راضی نبودم و ممکنه باعث خطا در انتخاب این عطر توسط بعضی خوانندگان محترم بشه، تصمیم گرفتم اصلاحیه ای بر نظر قبلیم بنویسم:
فضای این عطر، بیشتر امبری و شیرین/میوه ای بوده و بعد حیوانی-خشن اون، کمرنگ هست. بنابراین یونیسکس هست. رایحه خوشایندی داره که کمی پیچیده هست اما خیلی برجسته و سورپرایزینگ نیست.

نمره 7.5 از 10
18 تشکر شده توسط : احمد شجاعی محمد☆mm
سلام. بوی جیر غالب هست و مقداری عود کهنه داره که در تم ضعیفی چرکی و انیمالیک بیان شده. در زمینه مقداری پودریه.
بر اساس سلیقه شخصی من, علیرغم تمایلی که به چرم و عود دارم قابل مقایسه با بریتیش لذر نیست و نمیتونه بهش برسه....
13 تشکر شده توسط : احمد شجاعی سعید
مرسدس بنز ذ موو
دریا با طعم سیب

شروعی میوه ای, شیرین, دریایی و خوب که بعدش کمی نمکی میشه و تونکایی
رایحه اصلی شکوفه سیب هست که در کنارش روایح هل و انجییر و سبز هم هستن
برای ابتدای فصل گرم و جوانان خوبه
کار همه پسندیه ولی پیچیده نیست
نمره 6.5
10 تشکر شده توسط : 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆 مهدی ارجمندی
Cigar
لینک به نظر 11 اسفند 1400 تشکر پاسخ به مسیح
چه زیبا گفتی مسیح جان:
"خرد را چه سود؟
هنگامی که جاهل نانی به چنگ می‌آورد که همگان را بِدان نیاز است؟"

و نیز به قول ایکاروس عزیز, بعضی روشنگری ها, همچون بذر در بیابان کاشتن است...

امیدوارم که روزی, ما دوباره زنده بشیم و بلکه پرواز کنیم...
با آرزوی بهترین ها برای عطر دوستان
14 تشکر شده توسط : احمد شجاعی دکتر فرشاد
پرادا لوم اینتنس
زنبق شیک

قبل از هرچیزی بگم که بنظر بنده، این عطر فقط مردانه نیست بلکه عطری یونیسکس هست که با هدف راضی کردن همگان ساخته شده. نمره بالای این عطر در سایت های معتبر بین المللی، نشان از محبوبیت گسترده اون داره. عطری ملایم و شیک که میتونه حس آرامش رو هدیه کنه.
شروع این عطر با رایحه پودری و کمی تلخ زنبق هست که با قرار گرفتن دانه تونکا، صندل وود و امبر، حالتی گرمتر و لطیف تر پیدا میکنه.رایحه پچولی هم باعث غنی تر شدن فضا میشه. نهایتا من متوجه حس چرم (در حالت حیوانی) نشدم. احتمالامنظور همون حالت گلی چرم هست.
همونطور که گفتم احتمالا این عطر همه پسند هست و مناسب مهمانی ها یا مناسبت هایی هست که سلیقه ها نامشخصه. کیفیت و شفافیت نت ها هم خیلی خوبه و حس یه کار لوکس و ارزشمند رو داره. اما طبق معمول همین ویژگی همه پسند بودن باعث میشه که خیلی منحصر به فرد نباشه و روایح مشابهش رو قبلا تجربه کرده باشید (بویژه در لوازم آرایشی با کیفیت بالا). نهایتا پخش بو و ماندگاری این عطر متوسط رو به بالاست و میتونه برای خانم ها و آقایان، در هوای معتدل تا کمی سرد، حسی شکیل و آرامبخش خلق کنه.

نمره 7.5 از 10
23 تشکر شده توسط : مهریار هاشم پور
جناب مازیار بنده هم با شما به شدت موافقم!
گرچه گاهی اوقات شعر یا فلسفه، به درک بهتر عطر کمک میکنه، اما صرفا از خاطرات گفتن و یا بحث های بیهوده رو بجای بررسی تخصصی نشون دادن، واقعا باعث عذاب هست.
چند ماهی هست که بنده سعی میکنم که واکنشی نشون ندم اما حقیقتا برخی نظرات اونقدر بی ربط و بی سر و ته هست که دیگه نمیشه چیزی نگفت!
گرچه ممکنه برخی افراد مثل همیشه جواب بدن که: خب اگر کسی کامنتی رو دوس نداره مجبور نیست که اون رو بخونه! اما این جواب منطقی نیست. چرا که سایت عطرافشان محل گردهمایی دوستداران عطر هست و نه درددل و اظهار فضل و ترمیم عقده های گذشته. همچنین اخیرا این مطالب نامرتبط اونقدر زیاد شده که حتی اگر نخوایی ببینی شون، باز مزاحمت بصری ایجاد میکنن!!!
بنظرم اینجا مدیریت محترم باید تکلیف امثال بنده رو روشن کنه که آیا بخش نظرات در این سایت، به صرف آزادی بیان، محلی برای هر ابراز احساساتی اعم از مرتبط و نامرتبط هست و یا اینکه جایگاهی برای نظرات تخصصی و کمکی به انتخاب بهتر مراجعین به سایت هست!
بنده به شخصه به روندی که مدتیه حاکم بر فضای سایت شده اعتراض دارم و از اینکه بجای بررسی تخصصی یا نیمه تخصصی یا سوال و جواب های بجا، شاهد انواع نوشته های بی ربط هستیم آزرده میشم.
همونجوری که اینجا هرکسی هرچیزی دوس داره بگه پس ما هم حق داریم اعتراض کنیم به این روند پوپولیستی!
یه نکته هم بگم که بسیاری از افراد حاضر در این سایت، تخصص های ارزشمندی دارن که اگر بخوان میتونن موارد مربوط به عطر رو به اون گره بزنن و دهها صفحه رو پر کنن! پس زیاد نوشتن، دلیل بر زیاد دانستن نیست!!!

مجددا خواهش بنده از مدیریت محترم سایت اینه که تکلیف امثال بنده رو روشن کنن که آیا بخش نظرات، محل درج مطالب مربوط به عطر و با هدف افزایش دانش مراجعین هست یا اینکه جایگاهی هست برای تراوشات ذهنی هر فردی با هر دیدگاهی!
که اگر بنده دچار اشتباه در انتخاب این سایت بعنوان مرجع بحث های تخصصی عطر شدم، روشنگری بفرمایید تا تفکرم رو عوض کنم.
با آرزوی بهترین ها
پاسخ مدیر : سلام عرض ادب
کاربران آزاد هستند نظر شخصی خود را در چارچوب قوانین ( در مورد عطر ) ثبت نمایند، ممکن است نظر به صورت داستانی بیان شود یا در پاسخ ها ، بحث از موضوع خارج شود اما می بایستی حدی در نظر گرفته شود.
16 تشکر شده توسط : رامین محمد☆mm
تیری موگلر ای من
سفره رنگین

ای من عطری قوی و کهنه کار هست که رایحش برای خیلی از ما آشناست. این عطر، سرشار از روایح گوناگون خوراکیه که مثل یک سفره رنگین، برای سلیقه های مختلف آماده شده. تعداد این روایح خوراکی اونقدر متعدده که ممکنه شما از دو سه تاشون خوشتون بیاد و به دو سه تاشون تمایلی نداشته باشید. به دلیل تعدد روایح موچود در این عطر، میشه اونها رو دسته بندی کرد. برجسته ترین این آکوردها، روایح شیرین هست که کارامل با ایجاد حالتی شیرین و تا حدی سوخته (مثل قند سوخته) نت برجسته این دسته هست. نت های وانیل و امبر هم به طرزی مشابه، عمل میکنن که باعث تشدید حالت گرم و شیرین موجود میشن. درکنارش عسل و وانیل هم به شیرینی کار اضافه میکنن. آکورد غالب بعدی ادویه جات هستن که شامل دارچین، بنزوئین و تا حدی قهوه هست که مقداری حالت تند و انرژی بخش رو خلق میکنن. همچنین دسته روایح چوبی (مثل چوب صندل، سدر و پچولی) کار رو تا حدی چوبی، خشک و جدی میکنن. اما نت شیر یکی از نت های جالبی هست که من با وضوح بالایی در این عطر حس گردم. البته بنظرم رایحه شیر جذاب نیست و حالتی خامه ای و خام داره. نت دیگه ای که برام جذاب بود حالتی مثل لواشک ترشیده هست که احتمالا بخاطر نت میوه های خشک شده هست. احتمالا کلی نت دیگه هم هست که دیگه واقعا کار رو شلوغ میکنه...
اما فضای غالب، همون نت شیرین و تا حدی گرم کارامل و قهوه هست که در بستری از سایر روایح خوراکی، با شما میمونه. بنابراین احتمالااین عطر یونیسکس، برای عزیزانی که به روایح خوراکی علاقه مند هستند جذاب خواهد بود. از طرفی این عطر پخش خوب و ماندگاری خیلی خوبی داره و براحتی تا 24 ساعت پابرجاست. از طرفی با توجه به اینکه بیش از بیست سال هست که داره تولید میشه پس قطعا طرفداران خاص خودش رو داره. از طرفی کاری شاخص یا رسمی نیست و مناسب فضاهای سنگین یا موقعیت های ویژه نمیتونه باشه. همچنین برای فصل های گرم و حتی معتدل قابل استفاده نیست و بیشتر مناسب استایل کژوال و جمع های خودمونیه. خلاصه اگر سفره ای خوشمزه میخوایید که با خوراکی های مختلف تزئین شده، بشتابید 🤤

نمره 6.5 از 10
نمره شخصی 5 از 10
14 تشکر شده توسط : هاشم پور چینَوَت پِرِتو
گوچی گیلتی ابسلوت
چرم و چوب در نفت

این عطر از اون دسته عطراست که یا خیلی میپسندید و اون رو معرکه میدونید و یا کلا نمیپسندید و ازش فاصله میگیرید! بعید میدونم حد وسطی باشه.
با اولین اسپری این عطر، با موجودی جسور و عربده کش طرف هستیم که قرار نیست باعث خوشحالی همه باشه! عطری شکیل، با صلابت و رسمی که ساختاری تلخ، حیوانی (چرمی) در بستری از خشکی چوب داره. چرم در اینجا، کمی متفاوت از بقیه کارهاست و تندی و زنندگی خاصی داره. بین عطرهایی که تجربه کردم، نزدیک ترین رایحه رو با Petroleum از برند Histoires de Parfums دیدم که اونجا هم تمی انیمالیک و هارش وجود داشت. در کنار این تم انیمالیک و چرم، فضای چوبی خشکی وجود داره که برخاسته از چوب و وتیور هست که همراه با غلظت بالایی از کاج (Nootka Cypress) و پچولی، تندی سبزگونه، خاکی و مبهمی رو کسب کرده. اما این تمام ماجرا نیست...

به احتمال خیلی زیاد در ساخت این عطر از مواد دیگه ای هم استفاده شده که اعلام نشده. رایحه تند انیمالیک که احتمالا برخاسته از civet یا castoreum هست به همراه دوز پایینی از musk از جمله بازیگران اصلی این داستان اند! شاید به دلیل همین مخفی سازیه که جناب ایکاروس بهش اشاره کرده و گفته که این عطر " پر از غلط و ایراد و دروغ و دغل هست". همون آکوردی که بعضی دوستان با عنوان فضای آغل یا بوی گوسفند بهش اشاره کردن میتونه برخاسته از این نت ها باشه. البته نت انیمالیک در این عطر، به معنای فضای بد یا متعفن نیست بلکه بیشتر حالت مقتدرانه، عضلانی و شهوانی خلق میکنه که به نظرم ارتباط زیادی با اسم این عطر به معنای گناهکار داره! 😈

در ادامه باید به خطی بودن عطر اشاره کنم که تغییرات چندانی نداره فقط از تندی و شدت عطر کم میشه اما فضای تهاجمی عطر همچنان پابرجاست. البته باید بگم که این تهاجم و تندی، ذاتا خوب یا بد نیست بلکه کاملا سلیقه ایه. در واقع رایحه این عطر کم نظیره اما چون این عطر شناخته شده هست، احتمالا رایحش رو قبلا یه جایی استشمام کردید.
نهایتا باید اضافه کنم که پخش و ماندگاری ای عطر خیلی خوبه و مناسب فصل های سرد بویژه برای آقایان بالای سی سال با استایل چرم و یا کت و شلوار و رسمی هست. نهایتا تاکید میکنم که احتمالا عطر همه پسندی نیست و مخاطبین خاص خودش رو داره بهمین دلیل بهتره قبل خرید، تست بشه.
با آرزوی بهترین ها برای شیفتگان دنیای زیبای روایح 💐

نمره 8.5 از 10
نمره شخصی 6 از 10 (چون خیلی تهاجمی هست)
22 تشکر شده توسط : رضاحسین نوری 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir