نظرات | امین کریمی
ترتیب نمایش
سلام علی جان. امیدوارم حالت خوب باشه عزیز.
واقعا سوالی کردی که به خودم یک لحظه تردید ندادم که کمکت کنم...

نه عزیزم عطرت هیچ مشکلی نداره. من دو بار تا حالا این عطر رو خریدم و هر دو بار با همین پدیده روبرو شدم. اولش خودم هم جا خوردم اما استفاده که کردم هیچ مشکلی نداشت حتی با بررسی موشکافانه... هرم رایحه همچنان پابرجاست به خوبی و کیفیت عطر به نسبت قیمت فوق العادست... میشه جزو ۳ عطر برتر خوش قیمت برای فصول گرم گذاشتش بدون شک... خلاصه اصلا بد به دلت راه نده و مثل عطرهای دیگت باهاش رفتار کن.

این هم شاید بد نباشه بگم که من شخصا عاشق دیور اوم کولونم... و این عطر از لحاظ رایحه شباهتی ۹۰ درصدی داره و از لحاظ عملکرد، حتی کمی بهتر از دیور هست.

{این عطر دیگه تولید نمیشه... تا دیر نشده تهیه کنید اگر طرفدار عطرهای مرکباتی محور و فوق العاده خنک هستین}
12 تشکر شده توسط : حکایت دوست Sepehr s
Amouage Boundless:

"میخواهم بی حد و حصر باشم؛ میخواهم زمانی که روی پوست زنده شدم، دروازه ای باشم به جنگل های انبوه و غنی. دوست دارم یادآورِ رایحه ی تمامِ درختان باشم... تمامشان... میخواهم مرز و محدودیت نداشته باشم.
میخواهم آنچنان فخیم و با ارزش باشم که نمادِ آفتاب طلاییِ جنگل های بکر باشم، همان رنگ و نوری که درختان را زنده میکند و زیباتر... و پر رمز و راز تر..‌. دلم میخواهد به همه ی درختان جنگل، زندگی و جلال ببخشم... میخواهم بی حد و حصر باشم."

🖊📄 - برداشتی شخصی از ایده و توضیحات پرفیومِر بَوندلس. (متن اصلی پشت باکس و سمپل ها موجود هست؛ در سایت رسمیِ آمواژ توضیحات متفاوتی درج شده.)

✅رایحه:

با توجه به توضیحات خودِ پرفیومر، ایشون دو بُعد اصلی برای بَوندلس در‌نظر گرفته بوده؛
اول: یک رایحه چوبیِ عمیق، غنی، پیچیده و غالب
دوم: ایجاد یک آکورد رزینی، کمی شیرین و لذت بخش. (در جایی که از آفتاب طلایی و زیبا سخن میگه، تاکید میکنه که با استفاده از نت هایی مثل بالزام ها، وانیل، هِل، زنجبیل و... سعی در ترسیم این حس و حال داشته.)
به نوعی در تلاش هست تا با هم آمیزی این بُعد با بُعد اول، روحی حیات‌بخش به روایح چوبی بِدَمه تا اونهارو از تاریکی و تلخی محض خارج کنه.

خواهیم دید در ادامه که نتیجه نهایی چقدر شباهت داره به ایده اولیه ایشون.

▪︎چکیده ی مسیرِ رایحه اینطور هست:
• این عطر کار خودش رو شلوغ و نسبتا پر تنین آغاز میکنه. آکورد های: رزینی، کمی شکلاتی و سیروپی، حجم بالایی از ادویه جات گرم کاملا حس میشن در ابتدای کار.
•بعد از مدتی یک آکورد پودریِ خشک، اما نسبتا نرم وارد بازی میشه
•در درای دَون کمی تم چوبی-عودی رو میشه حس کرد. از هیاهو ی اولیه کاسته میشه
•نمیشه گفت بدیع ترین عطر در شاخه اورینتال-تنباکویی-چوبی هست.

المان های اصلی این عطر قطعا یاداور چند عطرن.
مهم ترینش در شروع اولیه رایحه هست. از دور سلامی به توباکو وانیل عرض میکنه... اون حالت سیروپی و جنس شکلاتی که ازش گرفته میشه یادآور این عطر هست... اما شخصا فکر میکنم از نظر جذابیت و جلب توجه اصلا به گردِ توبَکو وانیل نمیرسه. هرچند عمر این شباهت و سیروپی بودنِ بَوندلس خیلی سریع به پایان میرسه. میشه گفت تا انتهای این رایحه، رزین ها و چوب ها حکم رانی میکنند و چهارچوب عطر رو تشکیل میدن.

بعد تر، در میانه کار، تلفیق و همبازی شدنِ تنباکو با سایر نت ها، بخصوص رزین ها، کمی من رو یاد اون پرداخت خاص نَکسُسِ زرژوف میندازه... به نظرم یکی از نکات فوق العاده زیبا درباره نَکسُس، لطافت و روشن بودن و ظرافتِ تنباکو هست... تنباکویی فوق العاده رام شده، کمی شیرین شده و تمیز‌ و البته روشن... بَوندلس کمی من رو در درای دَون یاد این پرداخت به خصوص میندازه... هرچند که تا میاد کاملا شبیه بشه، عود و آکورد چوبی نسبتا غلیظ و دربرگیرنده ای به رایحه کلی اضافه میشه و تنباکو رو پرت میکنه توی همون فضای قبلی! و با رزین ها و ادویه جات گرم همنشینش میکنه.

همون طور که گفتم، یک آکورد پودری خشک رو مدام در پشت صحنه این عطر حس میکنم... لذا این عطر، آنچنان شاداب و زنده نیست... شاید بهتر باشع این طور بگم که شما از تنباکو در اینجا، هیچ شخصیت میوه ای و شیرینی دریافت نمیکنید... شیرینی ای هم اگر حس میشه، از شکلات و کمی از ادویه هاست که اون هم کاملا در قفسِ جدیت و صلابتِ رزین ها و عود حبس میشه و این مسئله نمیذاره جنب و جوشی در عطر ببینیم. شخصیتِ شیرینی ای که در این رایحه داریم صرفا کمک میکنه که کلیتِ رایحه، روی طنابی باریک که زیرش تلخی محض هست به سلامت و آسه آسه حرکت کنه...
هرچه از عمر‌عطر میگذره، تاریک تر و تاریک تر میشه... و شاید گاهی وقتا تا جایی تاریک میشه که از شما تواناییِ تفکیک نت ها و آنچه بر روی پوست در حال رخ دادنه رو صلب میکنه.
لذا آفتاب طلایی و حیات‌بخش جنگل ما آنچنان پر نفوذ و ماندگار نیست و خیلی زود غروبش رو میبینیم. حالتِ گرفته و تاریک عطر نسبتا زود غالب میشه به بقیه جوانب رایحه. و ای کاش کمی دیرتر میتونست مچِ ریزه کاری ها و آکوردهای هیجان انگیز رو بخوابونه.
هرچند، تاریکی ای که در اینجا داریم، حیوانی و انیمالیستیک نیست. و میشه گفت وحشتناک نیست... فریادی از سیاهی نمیزنه اما حضورش کاملا حس میشه. چهارچوب رایحه کنترل شده هست و مغز مارو در یک تعجبِ محض فرو نمیبره.(از نظر حضور قویِ یک نت انیمالیستیک و یا از هر جنس دیگری). کاری که به نظرم overture کاملا انجام میده و حیرت زده میکنه ادمو... حیرتی که البته به نظر من خیلی هم لذت بخش نیست.

✅ عملکرد و پوشش:
عملکرد به نظرم خوب هست... البته با معیارهای خودِ آمواژ شاید خیر!

پخشِش فکر نمیکنم دیوانه وار باشه حتی با فول وِر... اما قطعا اَبر رایحه ی قوی ای برجای میگذاره...
ماندگاری بالای ۸ ساعت خواهد بود.

مناسب استفاده در شب های سرد پاییزی و زمستانی...
عطریست جدی، رسمی و بالغ.
31 تشکر شده توسط : rick nazanin
زن و مرد به غیر از کاربردشون در تعریف جنسیت، در توضیح کیفیت ها و ویژگی های شخصیتی هم کاربرد دارند.

هیچ آقایی کاملا و صد درصد ویژگی های شخصیتی، رفتاری و ذهنی مردانه نداره و برای خانم ها هم همینطور هست.

گاها دیده میشه بعضی آقایون ویژگی های شخصیتی شون حتی اورینتِیشن زنانه داره و دقیقا برای بعضی خانم ها هم همینطوره.

اما اینها رو اصلا نباید با این موضوعی که شما مطرح کردی اشتباه گرفت.

مرد ها و زن ها بیش از آنچه متفاوت باشند، شباهت دارند اما همین کیفیت های متمایز بسیار کلیدی هستند.

از اونجا که کلا گویا این قضیه رو با همجنسگرایی بخصوص برای توضیحاتی که دادید قاطی کردید، لازم میدونم یک سری از ویژگی های زنانه یا feminine traits رو براتون لیست کنم. دوباره ودوباره... مردا و زن ها ، هر دوجنس، تشکلی از هر دو گروه از ویژگی های زنانه و مردانه هستند... و این ویژگی ها هیچ کدوم دلیلی برای نشان دادن اینکه طرف مقابل بصورت فیزیکی یا نئوروژیکال و... مرد یا زن هست نداره... به اضافه اون، دلیلی بر تراجنسیتی بودن یا همجنسگرا بودن هم نداره.

۱. توانایی پرورش و تربیت کودکان
۲. حساسیت احساسی
۳. حمایت کردن از دیگران
۴. همدلی و همدردی
۵. ملایمت و مهربانی
۶. فروتنی
۷. گذشت و بخشش
۸. صمیمیت و گرم بودن احساسی
۹. فداکاری

و ....

لذا اینکه یک عطر پودری، با ظرافت، گلی و یا هر چیزی باشه که کلیت اون، حالات و ویژگی های زنانه رو برانگیخته کنه و یا محوریتی اینچنینی داشته باشه، هیچ ربطی نداره که کسی که استفاده میکنه حتما چه جنسیتی داشته باشه!!! یا حتی بدتر از اون... دلیلی بر میل جنسی اون فرد هم نداره... مغز من که سوت کشید حقیقتش...

این استنباطی که شما کردی، کاملا آنالیز بسیار دقیق و طولانی سایکولوژیکال و منتال انالیسیس میخواد. نه صرفا از آکوردهای یک عطر!

هر مردی میتونه به صورت کاملا طبیعی، بخش زیادی از ویژگی های شخصیتیش و رفتاریش زنانه باشه...
و میگم، این یک راه برای تعریف اون ویژگی هاست... نه اینکه واقعا ربطی به جنسیت یا میل جنسی داشته باشه.

حالا اینکه یک عطر چون صرفا حالات خاصی از مردانگی محض و خالص که اون ها‌هم فقط زاده ذهن شماست رو القا نکرده پس ینی این عطر اصلا پایه و بنیان مردانگی رو جابه جا میکنه و فقط مخصوص افرادی هست که .... !


پناه بر خدا با این ارتباط و داستانی که گفتید...
زبان قاصر هست.
اول گفتید از نظر ایدیولوژیکی ذهنمون رو باز کنیم... واقعا این نتیجه ای که شما گرفتی ربطی به بسته یا باز بودن ذهن ما داره؟
من که اینطور فکر نمیکنم.
با این طرز فکر حداقل ۵۰ درصد از عطرای مردانه رو نباید زد که فکر و خیال بقیه رو مخدوش نکنیم!! بله دقیقا! ۵۰ درصد! دوباره بخوام لیست کنم خیلی طول میکشه. ولی همینقدر کافیه که بدونیم ما عطرهایی با محوریت white floral, پودری، وانیلی، میوه ای و ... بسیار زیادی داریم که به زیبایی برای مردان ساخته شده اند... ربطی هم به گرایش جنسی ندارند اقا.

خیلی شرمنده ها...
ولی اصلا ربطی نداره کسی دیور اوم پارفام رو بپسنده یا نه... این تحلیلی که شما کردی از نظر روان شناختی کاملا بی اساس و به غایت سطحی هست.
در پایان نوشتید: "گرچه رایحه به وضوح به " زنانگی " میزنه اما تاکید بر کلمه " اُم " توجه برانگیزه ! پس تاکید می کنه برایِ مرد طراحی شده
این علیت همجنسگرایانه بودنش هست"

این پدیده رو اصلا بهش همجنسگرایی نمیگن دوست عزیز... اسمش و هویتش کلا یک چیز دیگست. :)))

حتی حتی و حتی... اگر با‌ متریک ها و استانداردهای شما هم پیش بریم، این عطر هیجوقت نمیتونست یکی از "جذاب ترین" عطرهای "مردانه" بشه!! :))
در اینکه دیور اوم ها رو حتی خیلی از خانم ها میزنن و لذت مبرن شکی نیست؛ اما تئوری و دلایل این انتخاب هیچ سنخیتی با هدفِ پروموت کردن همجنسگرایی بین آقایون نداره. نه این عطر مردانه، و نه هیچ عطر مردانه دیگری.

لطفا در انتخاب کلمات دقت کنید و مطالعه داشته باشید.
موفق باشید
22 تشکر شده توسط : Sepehr s شقایق واحدی
Sauvage Elixir
لینک به نظر 14 بهمن 1400 تشکر پاسخ به علی افتخاریان
سلام علی آقای عزیز.
شما همیشه به من لطف داشتی... بی نهایت ممنونم

در مورد bleu electrique ، آره ببینید بهتر هست اما نسبت به لانویی edt جدید! نه اینکه خودش به تنهایی خیلی خوب باشه... حداقل میشه گفت توی ماندگاری بهتر هست واقعا... هرچند عملکرد عطرها واقعا مثل یک معادله چند مجهولیه... پوست، شیمی بدن، حتی تفاوت در حس بویایی و ... دقیقا همینطور که گفتی هیچکدوم از عطرهای این لاین فوق العاده نیستن از نظر عملکرد...
به نظرم خیلی نمیشه گفت نفش اسطخدوس فرقی کرده توی این نسخه... همون پرداخت لانویی رو داره، چیزی که تفاوت ایجاد کرده یک مقدار تمِ امبروودی و بلو هست که اول به مشام میرسه و بله کمی اولش سیتروسی و فرش تره... اما بعدش خیلی نزدیک میشه به نسخه اصلی.

در مورد مُست وانتد؛ راستش من خودش خیلی طرفدار این لاین نیستم اتفاقا... حتی وانتد بای نایت... همچنان پرداخت مصنوعی و شیمیاییش منو از خریدش باز میداره. هرچند ‌نسبت به قیمت عطر قابل احترامیه. خوبی این دوتا این دوتا فلنکر اینه که فرق محسوسی با هم دارن و لذا خریدشون جفتشون منطقیه برای کسی که علاقه مند باشه. حقیقتش نمیتونم بگم کدوم بهتره چون سلیقه ایه... میتونم اینطور خلاصه کنم... هر دو عطر اشتراک اکوردِ ادویه ای دارن که خیلی واضحه... هرچند در وانتد بای نایت کمی تیز تر و خراشیده تره و کاملا دارچین حس میشه. اما در مست وانتد، میشه گفت کمی ترکیب نرم تری داریم از این نظر.
تنباکویی در مست وانتد حس نمیشه و بجاش گرما و شیرینی از تافی داریم که یه حالت کاراملی-امبری به عطر داده...
مُست وانتد هم کار شفاف و ریز نقشی نیستش و میشه گفت چیزی که شما حس میکنه ترکیبی از نت هاست به صورت آکورد... مست وانتد ۳ آکورد واضح داره... اسپایسی-امبری-کاراملی
پرفورمنس خیلی خوبی داره شاید کمی بهتر از وانتد بای نایت.

در پایان، من همچنان دارم با دیور اوم اریجینال دارم حال میکنم :))
پیشنهاد میکنم برای بچ های قدیمی قیمت های عجیب غریب خرج نکنید. هم رایحه و هم عملکرد خیلی خوب و شبیه هست.
مخلصیم
12 تشکر شده توسط : حکایت دوست 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆
📝🔎 بررسی بهترین عطرهای مردانه دیزاینر در سال ۲۰۲۱
...
سال ۲۰۲۱ به تازگی به پایان رسید و فرصت رو مناسب دونستم تا شمارو با ۱۰ تا از عطرهای موثر، موفق و جدید آشنا کنم. امسال مجدد اتفاق خیلی خاصی نیوفتاد و همچنان شرکت ها گاماس گاماس گام برمیدارن و سعی در تولید فلنکر ها از لاین های موفق دارن و ترِند پرفیومری امسال تغییر قابل ملاحظه و رادیکالی رو تجربه نکرد. از اونحایی که هنوز امکان تست خیلی از عطرهای ۲۰۲۱ فراهم نیست، این لیست میتونه به شما کمک کنه تا با تاثیرگذار ترین روایح امسال آشنا بشید. همچنین درباره یک سری نکات جالب درباره سالی که گذشت براتون خواهم نوشت.
(لیست ترتیب خاصی نداره)
...
- AZZARO THE MOST WANTED: یک عطرِ گرم، اسپایسی و شیرین با محوریت هِل و تافی. این عطر کاملا بیان گرِ عطرسازی جنریک و امروزی بسیاری از برندهاست. عطری شیرین، پربازخورد، کمی synthetic. عطری نه چندان خاص اما خوش پوش و خوش ساخت. لاین وانتِد لاین موفق هست و این عطر میتونه ادامه دهنده موفقیت هاش باشه. نکته خوب اینکه رایحه تفاوت چشمگیری با wanted by night داره.

- GIVENCHY GENTLEMAN EDT INTENSE: لاین جنتلمن بعد از نسخه EDP خیلی دوباره بر سر زبان ها افتاد و از اون زمان تونسته محصولات خوبی رو ارائه بده. لاینی که نت زنبق، اصلی ترین بازیگرش هست. نسخه ادوتویلت اینتنس یک عطر شیک و خوب برای استفاده اداری-کاری ، روزانه و خیلی ورستایل هست. عطری که رایحه ی آروماتیک، صیقل خورده و فرِش اسپایسی داره. خیلی عطرِ متوازنی هست و شیرینی و تلخی حاصل از رایحه چوبِ خوبی داره. نت زنبق به خوبی سطح این کار رو بالابرده و کمی هم تمِ پودری بهش داده.

- YSL Y LE PARFUM: مجدد... فلنکری از یک لاین موفق! هرچند این عطر نسخه عمیق تر، دارک تر و غنی تری از وای هست، اما تفاوت انچنانی با نسخه ادوپرفیوم نداره... عملکرد خیلی خوب هست. عطری پربازخورد و پرکاربرد مخصوص کسانی که میخوان یک عطر داشته باشن برای هر جا و مکانی. کیفیت ساخت خوبی هم داره.

- EMPORIO ARMANI STRONGER WITH YOU ABSOLUTELY : این عطر رو واقعا دوست داشتم... هرچند اصلا طرفدار این لاین نبودم. این عطر یک حس بوزی مانند رو به نسخه اصلی بخشیده که در کنار شیرینی وانیلی و اون آکورد فندقی مانند خیلی جذابش کرده. شیرینی متعادلی داره و مناسب فصول سرد هست. عطری جوون پسند و دلبریه به نظرم... کیفیت خیلی خوبی هم داره. پخش خوب و ماندگاری خیلی خوب.

- SPICEBOMB INFRARED: و بالاخره... بازگشت اسپایس بامب به اصل خویش... که هیچ خبری از این بهتر نبود برای طرفداراش... بعد از نسخه های نایت ویژن که سعی در ورود به دنیای روایح اینویکتوسی داشتند و حسابی همه رو نا امیدکردن، اینفرارد مجدد به dna اصلی برگشت و با اضافه کردن یک آکورد جدید با رایحه ای میوه ای(میوه های قرمز) ، حالا دوباره عطری درخور حساب میشه... تاکید مجدد روی آکورد اسپایسی و تنباکویی این عطر خیلی خوب انجام شده.

- HERMES H24: شاید بدیع ترین عطر امسال بود... بالاخره ارمز تصمیم به ساختن و پرداختن عطری جدید کرد. آیا میتونه به اندازه تق دِ ارمز تاثیرگذار باشه؟ شاید نه..‌. اما رایحه ی اتوکشیده، کمی گلی-آروماتیکش دلنشینه. عطری ۴ فصل مناسب استفاده روزانه. کمی فرمال و با امضای همیشگی حس و حال ارمز... کیفیت خوبی داره.

- DOLCE AND GABANNA LIGHT BLUE FOREVER: گرِیپ فروت خالص!!! شروع این عطر فوق العاده مرکباتی و تر و تازه هست... از ویژگی های خیلی خوبش، کیفیت همین آکورد مرکباتی هست که خیلی طبیعی ساخته شده. عطری تابستانی و دلچسبی هست هرچند خیلی عملکرد انچنانی نداره... میتونه حالا در کنار او اینتنس بهترین های این لاین باشن... تاکید او اینتنس بیشتر روی روایح دریایی و آکواتیک هست. اما مرکبات در فور اِوِر بیشتر نمایان هستند.

- YSL La Nuit de L'Homme Bleu Électrique: جایگزین نسخه اصلی... اثری برای احترام به شهر عشق، لانویی دِ لوم اوریجینال، همان هست..! هِل، هِل، هل..‌ جذاب، جذاب، جذاب..‌. و با عملکردی بهتر!

- DIOR HOMME ORIGINAL: گاهی سنت ها آنقدر خوبند که راهی جز بازگشت به آن ها نیست... راهی جز ادای احترام به ارزش های دیرینه، راهی جز زنده کردن امضا و کارکتر اصلی..‌ و بله... دیور دیوانگی را کنار گذاشت و نسخه اصلی اوم رو در دار حیات نگه داشت... رایحه این عطر همان است خداروشکر...! حتی کمی بهتر! باورش شاید کمی سخت باشد... اما انگار فرمول اصلی را بارها و بارها از فیلتر رد کرده اند و حالا رایحه حتی صیقل خورده تر، متین تر و زیباتر شده...! کمی از تلخی زنبق گرفته شده و به جایش یک حسی از شیرینی و نَرمی چوب صندل ازش گرفته میشه... فوق العادست... ممنون دیور!

- DIOR SAUVAGE ELIXIR : ارزش این عطر سال ها بعد بیشتر واضح خواهد شد و روزی کنار نسخه های EAU SAUVAGE قدیمی قرار خواهد گرفت... عطری به شدت اسپایسی، مردانه، موقر، با کلاس و جا افتاده... نه خبری از فریاد امبراکسن هست و نه شلاق های فلفلی و مرکباتی... ادویه هست و ادویه و ادویه... عملکرد؟ واو... از دیور های قدیم یادی کرده... انگار از همان نسل است هم از نظر جنس رایحه و هم عملکرد... یک مَنیفِست عالی از ایده ی مدرن-کلاسیک در دنیای عطریات...

حالتان خوب و دل هایتان آسوده باد.
با تشکر از وقتی که گذاشتید.
43 تشکر شده توسط : شاپور اتش پارسا نیا
Bleu de Chanel EDP
لینک به نظر 12 دی 1400 تشکر پاسخ به امیر محبی
جناب محبی سلام. وقتتون بخیر باشه.
سوال شمارو میتونم با ذکر کردن شباهت ها و تفاوت های این دو عطر جواب بدم. حس میکنم بهتر میتونه به شما کمک کنه.
شباهت های این دو عطر:
۱. هر دو عطرهایی blue، خوش پوش، پر کاربرد، ورسِتایل و پر بازخوردی هستند.
۲. جزو عطرهایی هستند که مختص رنج سنی خاصی نیستند.
۳. هر دو مناسب بهار و تابستان هستند.(البته میتونن بعنوان عطر امضا هم استفاده بشن بصورت ۴ فصل. بخصوص بلو د شانل بخاطر اون رایحه امبری-اینسنسی)
۴. کلیت رایحه این دو نسبتا شبیه به هم هست. بصورت خیلی خلاصه، شروع هر دو مرکبات-محور هست. کمی حس و حال چوبی و وتیوری از هر دو گرفته میشه و مهم تر از همه، تاکید روی شادابی و تمیزی رایحه هست.

تفاوت ها:
۱. قیمت! الیسیوم پارفام کلون حدود دو برابر شانل قیمت داره. شاید برای بعضی ها قابل درک و منطقی باشه و برای بعضی ها نه!
۲. کیفیت رایحه. هرچند بلو د شانل ادوپرفیوم جزو با کیفیت ترین روایح دیزاینری و شاید با کیفیت ترین عطر بلو در شاخه دیزاینر ها هست، کیفیت و ریزه کاری، طبیعی بودن روایح و نت ها و پیچیدگی کلی رایحه در الیسیوم بالاتر هست.
۳. عملکرد: پارفام کلون رو میشه ابداع اقای روژا داو برای ایجاد فرمولاسیونی خاص در عطرها دونست. این روایح پخش بویی شبیه به eau de cologne ها دارند که خیلی زنده و پرجنب و جوش هستند. در کنارش از ماندگاری، عمق و غنای غلظت پرفیوم ها برخوردارن. در کل عملکرد الیسیوم در هر دو بخش ماندگاری و پخش بو از شانل بهتر هست.
۴. پکیجینگ و presentation قطعا در محصول روژا داو بالاتر هست.
۵. هرچند کیفیت رایحه در الیسیوم بالاتر هست، رایحه ی بلو د شانل ادوپرفیوم کمی طبع گرم تری داره نسبت بهش.

در نتیجه میشه گفت که این دو عطر برای یک سری اهداف مشترک ساخته شدن و کلیت روایح شبیه به هم هست اما در ریزه کاری ها تفاوت هایی بعضا واضح دارند.

13 تشکر شده توسط : شقایق واحدی Saeed Faramarzi
Valentino Uomo Intense
لینک به نظر 5 دی 1400 تشکر پاسخ به احمد پورحسین
سلام جناب پورحسین. بنده منظور شمارو از ادویه اینترلودی نفهمیدم اما نگران شباهت هیچ یک از این عطرها به اون نباشید. فرسنگ ها فاصله هست بینشون.
از نظر آکوردها و بصورت تخصصی،‌ ولنتینو اومو اینتنس بهترین گزینه هست براتون. اما هر ۳ کار، خیلی خوب هستند.
ادویه در عطرها، با پرداخت های مختلف وجود داره و شخصیت هر آکورد ادویه ای متفاوت هست. این که بگید کلا آکورد ادویه رو نمیپسندین کمی زود تصمیم گرفتید. به نظرم هر ۳ کار رو تست بفرمایید.
خوشبو باشید.
10 تشکر شده توسط : 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆 شقایق واحدی
▪️تام فورد توبَکو وانیل▪️
در طول زندگی هر شخصی، بخصوص افراد مشهور و تاثیر گذار در دنیا، همیشه یک سرفصل مشترک در بیوگرافی اونها نوشته و ثبت میشه. سرفصلی به نام: "دوران طلایی"
فرقی نداره شما اهل موسیقی هستین یا فوتبال، ماشین باز هستین یا عطر باز، اهل دنیای تکنولوژی هستین یا حتی جامعه شناسی...
همیشه و همیشه... یک دوران طلایی در گذار زندگی هر جامعه، شرکت یا فردی ثبت میشه... دورانی که شاید دیگه هیچوقت جان، توان و شانسی برای تکرارش پیش نیاد.
تام فورد، فشن دیزاینری که به عقیده ی بعضی، راه صد ساله رو یک شبه پیمود... عاشق شکستن روتین ها و نُرم های متداول بود(و البته هست)... طراحی که شجاع بود و از چیزی نمیترسید... از انتقاد واهمه ای نداشت. زیر چهره ی مرموز و متفکرش، پشت صدای بم و گیراش، همیشه لایه ای از اعتماد به نفس بوده... نشانه ای از کسی که میخواد رهبر باشه، نه شاگرد... موسس باشه، نه پیرو ...
توبَکو وانیل، عود وود، توبَکو عود و تاسکِن لِدِر ، مربع اقبال، موفقیت و احترام برای تام فورد رو ایجاد میکنن.
همون اقبالی که باعث میشه یک بازیکن فوتبال ۲۰ساله در نیمه نهایی جام جهانی وارد بازی بشه و با دو گلی که به ثمر میرسونه، در مقابل دو جین بازیکن با تجربه و کارکشته، باعث صعود تیمش به فینال بشه و همه با خودشون بگن:‌ واو... این دیگه از کجا اومده؟!
عطرهایی که در همان اوایل ماجراجویی تام فورد در دنیای نیش ساخته و پرداخته شدن. روایحی که در اولین لحظات استشمام، شمارو به سکوت معنی داری دعوت میکنن... باید فهمیدشون و درکشون کرد... و شاید تنها نتیجه ی این سکوت پر معنا، تحسین تام فورد باشه.
این ۴ عطر به عقیده من، بازیگران سر فصل دوران طلایی زندگی تام فورد هستن... بازیگرانی که دیگر هیچ زمان مثلی براشون تعریف نشد و بدون جایگزینی درخور و قابل اتکا،‌ در تاریخ عطرسازی دنیا، در تالار مشاهیرش، ثبت شدن... و صد البته صد افسوس که بعد از توبَکو عود، زمزمه توقف تولید ۳ عطر باقی خیلی به گوش میرسه.

تجربه ی هم نشینی با توبَکو وانیل، برای شخص من، یک پارادوکس لذت بخش بود... فوق العاده لذت بخش... شاید تا به حال از بوییدن عطری به اندازه این، به وجد نیامده بودم.
شاید بپرسید چرا پارادوکس؟
این عطر در عین تاریکی، روشنه...
در عیبن سیاهی، سفیده...
در عین سنشوال بودن، رسمیه...
در عین پر صر وصدا بودن، محترمه...
توبَکو وانیل کارش رو با فریادی بلند شروع میکنه. قلب رایحه خیلی پر تپش و سوزانه... مثل رقصی دیوانه وار ...
همون طور که گفتم، رایحه در عین تاریکی (منظور عمیق، دارک و سنگین بودنه ) ، فوق العاده واضح و شفافه... از این نظر شفافه که شما به معنای واقعی کلمه، میفهمید هرم رایحه یعنی چی... این عطر ملغمه ای بی سر و ته و سر درگم از نت های سنگین و اورینتال نیست، بلکه هر کس داره به زیبایی کار خودش رو انجام میده. این عطر برای من جایگاهی خاص داره، چون تنها عطری بود که من قبل از نگاه کردن به نت هاش و حتی ندونستن اکوردها، طی یک مدت ۳ ساعته، کامل و بدون کم و کاست، تمامی نت هارو درست تشخیص دادم. هرچند، چند سالی غوطه ور بودن در دریای عطربازی قطعا بی تاثیر نبود، اما همگی میدونیم تشخیص ۱۰۰ درصد درست نت های یک عطر بدون اطلاعات قبلی، بخصوص عطری پیچیده، اورینتال و دارکی مثل این، خیلی سخت و نشدنی هست... لذا بی تردید کیفیت و چینش رایحه در این عطر بالاتر از هر عطری بود که من تست داشتم...
من در این عطر:
رایحه ای واقعی و البته کمی البالویی از تنباکو رو حس کردم،
مشامم با ادویه جاتی گرم و پر حرارت قلقک داده شد،
حس شیرینی و اورینتال بودن وانیل رو به بالاترین کیفیت دریافتم،
جنس شیرینی دانه تنکا، بهمراه آن اکورد امبری معروفش رو با لبخند درک کردم،
با رایحه ی پودر کاکائو فوق العاده خوش ساختش، حس خوشمزگی-شیرینیِ اشنای کاکائو رو گرفتم،
و در پایان، روایح چوبی مشخص، عمیق و واضحی رو در کنار ترشی و ملسی خاصی از میوه جات تجربه کردم...

برای من، این عطر، یک شاهکار بی بدیل و یگانه در شاخه ی تنباکویی- اورینتال- چوبی هست...

...

رایحه ای که شاید خود اقای فورد هم در خفا از خودش بپرسه: چطوری شد که انقدر بی نقص و بدیع از کار درومد؟!! :)))

به امید برخاستن مجدد فورد دوست داشتنی برای کارگردانی عطرهایی اینچنینی... عطرهایی که اسانس و عصاره ی شخصیت تام فورد، کامل درونش حس میشد...
به امید رها شدن دوباره ایشون از چهارچوب های نرمال.
32 تشکر شده توسط : علی آرش م.
Good Life for men
لینک به نظر 1 آذر 1400 تشکر پاسخ به h.bakhtiyari
سلام آقای بختیاری.
حرفتون درسته. از روی نظرات بقیه واقعا نمیشه نتیجه گرفت. اما دو تا نکته هست.
من خودم شخصا زیر صفحه کول وادر وِیو تاکید کردم که این عطر رایحش از هم خانواده های اینویکتوس هست. به امید اینکه هم رایحه رو بررسی کرده باشم و هم یک رفرنس بدم که کلیت رایحه چطور هست. به نظرم یکم بیشتر تحقیق کنید وقتی برای خرید تصمیم دارید. و اینکه ما‌قطعا‌ اینجا دوستانی داریم که با دقت و صداقت عطر بررسی میکنن. واقعا میشه روی حرفشون حساب کرد. (امیدوارم منم یکی از اونها باشم). پیدا کردن این افراد انچنان سخت نیست. بقول معروف "از کوزه همان برون تراود که در اوست" . شما با یکم دقت و توجه میتونید این دسته از دوستان که واقعا وقتی میخوان مطلبی بذارن، قبلش کلی فکر و تحقیق میکنن و ارزش قائل هستن برای وقت و توجه شما، پیدا کنید. قطعا وقتی کسی کلا در پروفایلش فقط همین دیده میشه که فلان عطر در دوبی تولید میشه و از این دست حرف ها... (که فقط زاده ی ذهن خودش هست و فکر میکنه چون چند تا عطر تست کرده دیگه میتونه بیاد یک اظهار نظر کلی کنه) نمیتونه شمارو راهنمایی درستی کنه. این طور حرف ها خیلی بی ربط و غیر علمی هست از نظر من. فقط وقت بقیه رو میگیره.
من این مسئله رو بارها دیدم در سایت و برای خودم چند باری پیش اومده. مثلا دوست عزیزی به من گفتن که بررسی پرادا لوم لو رو بذارم در سایت و نظرم رو بگم. در صورتیکه من اینکار رو ماه ها قبل زیر پیج این عطر انجام داده بودم!! حس میکنم یکم باید قوه تحقیق و جست جومون رو برای چیزی که میخوایم افزایش بدیم.

امیدوارم بقیه دوستان هم که به این سایت سر میزنن متوجه این نکته باشن. قطعا هر کسی در این سایت حق اظهار نظر داره و شکی نیست. اما اینکه شما چه کسی رو رفرنس قرار بدی، به چه کسی اعتماد کنی و یکم بیشتر و با دقت تر نظرات عطری رو که میخوای بخری رو بخونی، حقیقتش به تصمیم خودتون برمیگرده. مطمئنا اگر این کار رو بکنید میتونید به نتیجه بهتری برسید.
16 تشکر شده توسط : حمید بختیاری محمد☆mm
"ارمِز H24"
مردی در کشاکش جذابیت و تازگی

در خیابان ها قدم میزنی، هوا نسبتا افتابی و دل انگیزست، برای خرید روزانه وارد فروشگاهی میشوی...
مردی، کمی دورتر از تو، مشغول خرید است...
نزدیکش میشوی... کمی نظرت را جلب کرده انگار...
رفتارش... ویژگی بارزیست که در او میبینی... آرام است، متین به نظر میرسد و مبادی آداب... اجناس را با دقت و ظرافت جالبی برمیدارد و نگاه میکند. مراقب است... به نظر، درون گراست و کم حرف...
ناگهان صورتش را برمیگرداند، موهایی دارد به رنگ قهوه ای روشن، چشم هایش سبز است... صورتی کشیده، ۳ تیغ، مرتب و منظم... ظاهر و باطنش گویی در هماهنگی بی نقصیست. آدم راست و صادقی به نظر میآید...
لباسی بر تن دارد روشن... پیراهنی سفید و بافتی به رنگ چشمانش... شال گردنی طوسی انگار، رنگی پاشیده بر البسه اش و آن را از بی مزگی و خنثی بودن دراورده...
نگاهی به تو می اندازت... شخصیت آرام و متنیش از نگاهش جریان می یابد به سویت.
نگاهی شیرین... به دور از زمختی و مردانگی محض... به دور از حس غرور و تکبر...
رفتارش حوالی مهربانی و ادب میچرخد... رگه هایی از خوش قلب بودن و شاد بودن دارد... .
...
و این حس و حال من بود نسبت به ابن عطر...
تداعی گر همچین شخصیتی هست برای من.

ارمز اچ ۲۴، عطری تر و تازه، کمی فلزی و آروماتیکه...
کلیت رایحه تنه ای به گلی بودن میزنه و انگار از کنارش رد شده... گل هایی که رده هایی از شیرینی بهش دادن. عطر نیم نگاهی به سبز بودن داره اما به خودش اجازه نمیده کامل وارد این فضا بشه... رایحه در کل تند و تیزی های قشنگی داره و یکنواخت یا صابونی نیست... اما بله... تکامل خاصی بر روی پوست نداره و خطی هست.
رایحه ای دلپذیر و با کیفیتی داره... نسبتا خاص هست اما نه اون چنان که ساختار شکن باشه...
حس و حالش از دور، من رو یاد وود نرولی بولگاری انداخت... هرچند روایح شباهت انچنانی ندارن اما در یک فضا هستند و کیفیت ارمز بالاتر هست.
فکر میکنم رایحه ای همه پسند داشته باشه و ریسک کمی داره پوشیدنش.
...
برای استفاده روزانه، اداری و شاید فرمال گزینه خوبیه. اما فرمالیتی عطر خیلی بالا نیست حقیقتش.
حس میکنم بهار بهترین فصلش باشه، هرچند خیلی ورستایل هست.

عملکرد معمولی و معقول هست... دقیقا مثل شخصیت رایحش پخش بو داره... متین، آرام. اما زیبا و دلنشین.
...
ممنون از وقتی که گذاشتید.

31 تشکر شده توسط : فرشاد رامتین Sajjad

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir