نظرات | Salman Ketabchi
ترتیب نمایش
درود بر اعضای محترم و عرض ادب و احترام حضور مدیر فرهیخته و محترم سایت؛
اینجا صفحه ۷۰ کامنت‌ها ذیل عطر بی‌بدیل و بی‌نظیر و افسانه‌ای DHI و صدای مرا از اعماق تاریخ در پاسخ به سوال ده سال پیش یکی از کاربران می‌شنوید. البته DHIی که اینجا کاربر ازش سوال کرده و مدیر محترم جوابش رو دادن، دیور هوم اینتس آبکی الان نیست بلکه هنوز ویروس لعنتی ریفرمیولیشن سراغش نیومده بود و ماندگاری و سیلاژش در حد لالیگا بوده. پسر تو ده سال پیش تو خرداد سال ۹۲ کجا بودی؟ حواست کجا بود؟ چکار میکردی؟ مشغول چه کارهایی بودی؟ چه چیزی مهمتر از خرید این عطر اونم نسخه ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱ بود که سرت رو گرم کرده بود و حواست نبود؟ البته من اون موقع هنوز این سایت رو نمیشناختم و اگه میشناختم حتما هر دو نسخه رو با بکاپ میخریدم. اون سالها و قبل از اون هم من عاشق عطربازی بودم ولی هنوز اطلاعات زیادی نداشتم و دو سه سال بعدش با عطرافشان آشنا شدم و دو سال هم بدون ثبت نام فقط کامنت میخوندم. از بد روزگار زمانیکه اولین عطرهای کلوسیونم رو میخواستم بخرم دیگه قانون ریفرموله شدن عطرها، دنیا رو گرفته بود. یادمه شش هفت سال قبل وقتی میخواستم لالیک انکر نواغ (از اولین خریدهام) رو بخرم، فروشنده می‌گفت تا پارسال پیرارسال یک هفته ماندگاری داشت اما الان موندگاریش خیلی کم شده و این اولین برخورد من با ویروس ریفرموله بود. بگذریم، گذشته‌ها گذشته و
This too shall pass
این نیز بگذرد. اما خیلی دلم میخواد بدونم مدیر سایت عطرافشان در سال ۹۲ همین مدیر کنونیه یا اینکه رفته؟ و اگه رفته الان کجاست؟ آقای مدیر محترم سال ۹۲ عطرافشان، هرجا هستی امیدوارم شاد و سلامت و موفق باشی و از پروردگار متعال بهترین‌ها رو برات آرزو دارم. همینکه این مدیر که اسمش رو هم نمیدونم باعث شد دنیای ما انقدر زیباتر بشه و اینهمه مطلب یاد بگیریم و با بسیاری از کاربران باسواد که همتون میشناسید آشنا بشیم، پس حق بزرگی به گردن امثال من داره و از دور دستش رو میبوسم. کاش اسم مدیر عطرافشان رو میدونستم و یا ایمیلی ازش داشتم. خیلی دوست دارم بدونم که چی شد چنین سایت حرفه‌ای و بزرگی رو تاسیس کرد.
ضمنا بسیاری از کاربران قدیمی عطرافشان که از سالها قبل کامنت میذاشتن و اطلاعات امثال ما رو بالاتر میبردن، دیگه نیستن و نمیان. ایکاش تو صفحه کاربری هر کس میتونستیم آدرس ایمیل یا پلت‌فرم‌های مجازی شخص رو ببینیم.
بهرحال از همینجا به تمام اعضای قدیمی و جدید عطرافشان و به مدیران قبلی و فعلی سایت و تمام پرسنل و دست‌اندرکاران محترم سایت که شب و روز بی‌وقفه زحمت میکشن، درود میفرستم و دست تک‌تک‌تون رو می‌بوسم و بهترین‌ها رو براتون آرزو می‌کنم. هدف از این پیام صرفا قدردانی از اعضای محترم عطرافشان و مدیران و پرسنل سایت و کمی خاطره‌بازی و یادکردن از قدیمی‌ترها بود.
پاینده و برقرار باشید.
13 تشکر شده توسط : بابک وحید رضایی
درود بر محمد جواد رضوانی؛ وقت بخیر. بنظرم سن شما نسبت به نگارش و قلم زیبایی که داری خیلی جوونتره و این طرز نوشتن برای سن شما واقعا تحسین‌برانگیزه.
7 تشکر شده توسط : میثم شفیعی هاشم پور
پاسخ به خودم:
پانوژ سند ستورم عطر خوب و خوش‌بوئی‌ه اما نه در حدی که چند سال قبل و مخصوصا دفعه اول بنظرم اومد. الان بین عطرهایی که دارم میشه گفت دیگه خیلی به سند ستورم فکر نمی‌کنم و کم پیش میاد که بپوشمش. برای کسانیکه حرفه‌ای یا باتجربه هستند و یا تعداد زیادی عطر دارن، فکر کنم انقدر عطرهای خوب دیگه هستن که نوبت به این نمیرسه (همونطوریکه آقای Ghazavi اشاره کردن). مگر کسیکه علاقه خاصی به رایحه این عطر داشته باشه.
بنظر من آدم باید حداقل چند سالی با یه عطر زندگی کنه تا بتونه نسبت به اون عطر نظر بده. چه بسا عطرهایی که من اصلا دوستشون نداشتم اما بعد از گذشت مدت زمان طولانی، عاشقشون شدم و جزو فیوریت‌های درجه یکم شدن و چه بسا عطرهایی که مثل سند ستورم، اوائل آشنایی خیلی دوستشون داشتم اما بعدا در نظرم افت کردن.
18 تشکر شده توسط : nazanin دانیال
درود بر اعضاء محترم؛
آیریس نازارنا. در نظر من ترکیبی است از زنبق و رز و دود. بقیه نت‌ها برای من بولد نیست. ماندگاری و پخش کاملا قابل قبول. بازخورد بسیار عالی بطوریکه تو این دو سالی که خریدم همه به شدت تعریف کردن و حتی وقتی کس دیگه پوشیده، من لذت بردم. اما وقتی خودم می‌پوشم دوسش ندارم. فکر کنم بخاطر نت گل رزه که کلافم میکنه.
"دکتر هومن مدارا" اکثرا این عطرو پیشنهاد میداد و به قول یکی از کاربران، "لوکا تورین" هم در کتابش به این عطر، پنج ستاره کامل داد. بسیاری از دوستان عطرباز هم این عطر رو تایید کردن و بنابراین قبل از خرید، خیالم از همه جهت راحت بود که کار باارزشی خواهد بود که واقعا هم بود ولی من دوستش ندارم. با اینکه عطر بسیار خوش‌ساخت و محکم و بولد و پررنگی‌ه ولی من رایحه رو نمی‌پسندم. پس نتیجه اخلاقی اینکه اگه همه گفتن یه عطری خوبه بازم دلیل نمیشه که همه بپسندن چون سلیقه‌ها متفاوته. دوسال با این عطر ور رفتم و جنگیدم بلکه بتونم باهاش ارتباط بگیرم اما نشد که نشد که نشد. با توجه به قیمت‌های نجومی این روزها، توصیه اکید دارم که ابتدا تست کنید.
با احترام به فن‌های محترم این عطر و با سپاس فراوان
14 تشکر شده توسط : سعید زاهدی هاشم پور
سلام. ادکلن اصلی حتما قدرت کمتری داره و معمولا اسانس‌ها قوی‌ترن. مخصوصا دانهیل فرش که ماندگاری کمی داره. البته بنظر من بسیار خوشبو و تو قیمت خودش از بهترینهاست.
7 تشکر شده توسط : مجتبی برزه سعیده دهرویه
به امیرمحمد عزیز؛
متن زیبایی بود و زیباییش منو یاد کامنت‌های دکتر هومن انداخت. احتمالا ازین جهت که این متن رو هم مثل اکثر متن‌های این‌تیپی دکتر، نصفه نیمه متوجه شدم و شاید هم اصلا متوجه نشدم غیر از چند خط آخر.
3 تشکر شده توسط : رضا یگانه F.E
درود بر اعضاء محترم؛
سالها تعریف پگاسوس رو میشنیدم و همیشه دوست داشتم سفارش بدم تا پارسال که بالاخره تونستم بخرم. میشه گفت از معروفترین عطرهاییه که از ایکاروس بزرگ تا بقیه ایرانی ها و خارجی ها راجع بهش صحبت کردن و تو این ده سال اکثر جاها اسمش بود و کامنت های مثبت راجع به پگاسوس بیشتر بود تا کامنت های منفی. بخاطر همین در نظر من هم از اولویت ها بود. وقتی برای بار اول تست کردم بی نهایت خوشم اومد و ذوق زده شدم و حتی از هرود برام رایحه بهتری داشت. با هر بار استفاده ازین عطر تو این یک سال، علاقه م نسبت بهش کمی کمتر شد و سیر نزولی داشت. چرا؟ نمیدونم. با اینکه کاملا عطر شرقی و مناسب دورهمی ها که با قدرتی که داره بر بقیه عطرها غلبه کنه و حتی تو محیط های باز هم پرقدرت عمل میکنه. پرفورمنس خیلی خوبی داره اما نه اونطور که اوایل میگفتن و الان دیگه نمره کامل نداره اما باز هم نسبت به بسیاری از عطرها پخش و ماندگاری قویتری داره مخصوصا تو این وضعیت واقعا افتضاح که برخی آمواژها و اندی تاورها و دیورها و امثالهم هم دیگه مثل گذشته نمیدرخشن.
الان برعکس اوایل برای من هرود بسیار خوش رایحه تر از پگاسوسه و ضمنا پرفورمنس بهتری هم داره. الان تصور می‌کنم دیگه پگاسوس مناسب جوانترهاست و برای من ۴۶ ساله دیگه جذابیت و سنخیتی نداره اما هرود رو برعکس گذشته، بینهایت دوست دارم و علاقه م هر روز سیر صعودی داره. دقیقا نمودار علاقه من به هرود و پگاسوس نسبت به زمان عکس همدیگه بود، از روز اول نسبت به هرود صعودی و نسبت به پگاسوس نزولی. نه خطی بلکه تصاعدی. نسبت به گلووی هم از اول بسیار بالا و الان هم همینطور، فعلا یه خط افقی نسبت به زمان. چرا علاقه رو به نسبت زمان بصورت نمودار گفتم چون علاقه من نسبت به عطرهام از روز اول تا الان خیلی تفاوت کردن و میدونم که دیگران هم همین حس رو نسبت به برخی عطرها دارن.
علاقه فزاینده من نسبت به هرود که روز اول اصلا دوستش نداشتم، شاید تابع وب گردی هام هم بوده چون بسیاری از عطربازهای خارجی رو دیدم که از بین تمام عطرهای خانه مارلی، هرود رو دوست داشتن و بین اینهمه عطر تو دنیا هرود جزو نامبرواناشون بوده چه خانم چه آقا. البته لیتون و کارلایل و نيسان رو هم زیاد از حرفه ای ها شنیدم. مردم عادی اما لیتون رو معمولا بیشتر دوست داشتن. اینها شنیده ها و تجارب منه از وبگردی و ممکنه دوستان نظرات دیگه ای داشته باشن.
دو تا موضوع مهم رو میخواستم برای آماتوهای عزیزم روشن کنم:
اول اینکه من تا همین چند وقت پیش فکر میکردم عطری که اکثرا ازش تعریف کنن حتما میتونه بلایند بای موفقی باشه و حتما منم خوشم میاد. یا اگر بزرگان و حرفه ای ها در اینجا و سایت ها و صفحات دیگه، عطری رو پیشنهاد بدن حتما خوبه و میرفت تو لیست اولویت هام. غافل از اینکه به هیچ کس و هیچ چیز جز سلیقه و شامه خودتون نمیتونین و نباید اطمینان کنین و حتما باید خودتون تست کنید تا خوشتون بیاد. حتی اگر همه آدم های دنیا بگن فلان عطر خوبه یا خوش رایحه س یا لاکشری ه یا هرچیز دیگه ممکنه شامه و سلیقه شما مخالف با نظر همه باشه.
دوم اینکه وقتی از یه عطری که تست کردین خوشتون بیاد هیچ ضمانتی وجود نداره که این علاقه با گذشت زمان ثابت بمونه و تغییر نکنه. انگار سلیقه آدم و حتی حس بویایی گه گدار با گذشت زمان تغییر میکنه. این مساله رو هیچ کاریش نمیشه کرد اما موضوع اول رو میشه بیشتر دقت کرد.
با سپاس فراوان
19 تشکر شده توسط : شاپور اتش nazanin
درود بر اعضاء محترم؛
اوایل تابستون با مشاور یکی از بزرگترین عطرفروشی های اینترنتی راجع به اینکه چه عطر خنکی بخرم داشتم صحبت می‌کردم که بمن نشانه حاچیوات یا هاسیوات که من بهش میگم "حاجی وات؟" رو بمن پیشنهاد داد و گفت اگه نداری نیم عمرت بر فنا. گفت خودمم دارم و بعد از دوش گرفتن و حمام کردن هم بوش میمونه و با هیچ عطر خنکی هم قابل قیاس نیست. با اینکه از اول طرفدار اونتوس و خانواده پرجمعیت clone هاش نبودم اما یه چیز همیشه تو ذهنم بود و اونم اینکه آقای سباستین به شدت عاشق هاسیوات ه و تو خیلی از لایوهاش راجع به این عطر صحبت و تعریف می‌کرد. دل رو زدم به دریا و با اینکه حدود پنج تومن قیمت داشت بدون تست طبق معمول سفارش دادم. یه تومن هم کم داشتم که از رانت رفاقت با مشاور استفاده کردم و دو ماه بعد پرداخت کردم.
آخرین عطر خنکی که قبل از حاجی خریده بودم گلووی بود و اونقدر برام جذاب بود که دیگه فکر نمیکردم به این راحتی ها تو عطرهای خنک کشف بزرگتری بکنم اما چشمتون روز بد نبینه که وقتی نشانه حاجی رو تست کردم تازه فهمیدم معنی extrait، معنی پخش، معنی ماندگاری، معنی قدرت تفکیک نوت ها، معنی زیبائی و لطافت و ملیح بودن رایحه در عین هارش بودن و قدرتمند بودن یعنی چی. رایحه این عطر دقیقا مثل جنس بطری مکعبی عطره که لمسش میکنی. بطری ش یه حالت مخملی بسیار نرم و لطیف به رنگ شیری با درب طلایی زیبا داره که انگار جنس بطری عطر با زیبائی و نشاط رایحه هم ارز و یکسان اند. همه اینها برمیگرده به سلیقه هر شخص اما برای من، صرفنظر از طبیعی و مصنوعی بودن نت ها، این عطر یه کشف بزرگه. آنقدر عطرهای مصنوعی تر ازین که بسیار هم معروف و همه پسند هستن دیدم که این در مقابل شون طبیعی حساب میشه. اگر خیلی هم مته به خشخاش بخوایم بذاریم از بین حدود دویست عطری که تا حالا خریدم فقط کرید وتیور جرینیم کاملا طبیعی بنطر میاد اما من این عطرو بیشتر دوست دارم و ضمنا هیچ عطری تابحال مثل هاسیوات اینقدر بازخورد خوب نداشته چون رایحه ش بسیار عامه پسنده و بعیده کسی خوشش نیاد. البته به قول سباستین دو پاف و نهایتا سه پاف بیشتر نباید زد و همون تا شب کافیه و روی لباس حداقل تا یک هفته. کلا سباستین فلسفه ش اینه که هیچ عطری رو نباید overspray کرد و حتما باید کم استفاده کنی چرا؟ چون یه رایحه ضعیفی به شامه دیگران برسه تا اگر خودشون خواستن و خوششون اومد برای اکتشافات بیشتر بهت نزدیک بشن و ضمنا دیگران اذیت هم نشن. البته من که هیچوقت نتونستم به حرفش گوش بدم اما تجربه اینو داشتم که حتی وقتی عامه پسندترین و خوش رایحه ترین عطرها رو تو جمع استفاده کردم یک نفر مثلا بدلیل آلرژی‌ یا سلیقه عجیب یا هر چیز دیگه با صدای بلند شکایت کرده و چون نمیدونسته کی عطر زده، حرفهای زشت پرتاب کرده که صاحبش بگیره !
هنوز با قطعیت نمیتونم بگم رایحه هاسیوات رو کاملا بیشتر از گلووی یا تام فورد گری وتیور یا گرلن هوم اینتنس یا کرید وتیور جرینیم یا بلو شنل ها یا خیلی از عطرهای خوب خنک و یا معتدل دیگه دوست دارم اما با توجه به پرفورمنس هیولای هاسیوات یه سر و گردن از بقیه بالاتر میدونم. فقط یک عطر خنک در کلکسیون کوچک من هست که از لحاظ پخش و ماندگاری از حاجی ما بالاتره و اونم همه میدونید چیه مگامار مرموز که پرحاشیه و پرحرف و حدیثه چرا چون عطربازهای حرفه ای عطرافشان خیلی راجع به این عطر بحث کردن اما من فقط میتونم بگم پخش و ماندگاری وحشتناک و یه عطر هیولای بیست. منظورم از بیست نمره ش نیست بلکه پرفورمنس ش beast و هیولاست. من حاچیوات رو خیلی بیشتر از مگامار دوست دارم چون درک و فهم مگامار مال از ما بهترونه و من خیلی درک نمیکنم و نظری راجع بهش ندارم. آره پخش و ماندگاریش از حاچیوات هیولا هم بالاتره و نمرش ده کامله اما آیا رایحه ش بهتر از حاچیوات و عطرهای بالاست که نام بردم؟ به نظر من نه. شاید چند ماه بعد نظرم عوض بشه ولی فعلا برای تازه کارها میگم که مگامار، پرایوت لیبل، سایکدلیک و امثال اینها برای من و امثال من نیست و حتما باید قبل خرید تست بشن. البته مگامار تو سایت های خارجی هم کمتر بهش پرداخته شده و اونجا هم حرف و حدیث همراهشه اما تو ایران خیلی طرفدار داره انگار. بسیار ممنونم از همراهی عزیزان خوش رایحه اطرافشانی
18 تشکر شده توسط : Haddock noredin fakhri
درود بر امین کریمی عزیز. بسیار لذت بردم از تحلیل تکنیکال حضرتعالی. من خودم عاشق گرلن ام و دوستدار دوستداران گرلن.
2 تشکر شده توسط : alireza .xx امین کریمی
درود بر اعضاء محترم؛
کامنت قبلیم فکر کنم اونقدر طولانی شد که راجع به سایکدلیک بعضی چیزا رو یادم رفت بنویسم: رایحه پرایوت لیبل بهتر از سایکدلیک ه، اما من سایکدلیک رو بیشتر دوست دارم. پرایوت لیبل برام بازخوردهای بسیار خوبی داشت اما سایکدلیک بازخوردهای به مراتب بهتر برام داشت. کلا تا الان بهترین عطر زمستونی که تا حالا داشتم همین سایکدلیک ه. سایکدلیکی که روز اول حالم رو گرفت و اصلا ازش خوشم نیومد. اما الان بی اندازه عاشقشم. بهترین عطر تابستونی م هم تا الان نشانه هاچیوات که هیچ حرفی راجع بهش نزنم بهتره. کلا از وقتی هاچیوات و سایکدلیک و پرایوت و مارکی د ساد ۱۸۴۰ و مگامار و تاور ۰۲ و چند تا نیش دیگه رو امسال خریدم تازه فهمیدم اساسا نت هایی که تو این تیپ عطرها استفاده میشه کاملا با عطرهای دیزاینری فرق داره. مثل فرق بین فرش های ابریشمی دست باف قم و نائین و کاشان و غیره با فرش های ماشینی. میدونم قیاس درستی نیست اما برای درک بهتر مطلب برای آماتورهایی مثل خودم گفتم.
رایحه ای که از اسپری کردن عطرهایی مثل سایکدلیک استشمام میشه با خط بوی اون ها متفاوته. شاید رایحه سایکدلیک یا مارکی د ساد ۱۷۴۰ در ابتدا جالب بنظر نیاد اما چیزیکه باعث معروفیت سایکدلیک و مارکی د سادی که ۲۱ سال قبل ساخته شده، خط بوی اونها و رایحه ای ه که دیگران حس میکنن.
شاید یکی از علت های تفاوت رایحه عطرها و خط بوشون، نت پنهانی باشه که هیچکس توجه نمیکنه: رایحه حاصل از ترکیب نت های مختلف عطر با مواد شیمیایی روی پوست و خصوصا عرق روی پوست که این خط بو در افراد مختلف متفاوته و دلیلش هم واضحه. چون شیمی پوست هر شخص منحصر به فرده. دنیای عطر خیلی پیچیده س.
از بزرگان و حرفه ای های سایت وزین اطرافشان بدلیل اطاله کلام پوزش می طلبم و اگر در این کامنت و کامنت قبلی، خطایی داشتم عذر میخوام. با سپاس از بذل توجهات همگی دوستان
19 تشکر شده توسط : سعید ون ورنبرگ فاطمه فیضی

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir