نظرات | میر
ترتیب نمایش
سلام و عرض ادب و احترام خدمت جناب جوانشیر

واقعا حس و هرم بویایی افراد چقدر متفاوته .
بنتلی اینتنس و امواج اپوس 6 به نظر بنده حتی به اندازه سر سوزن هم با یکدیگر شباهت ندارند .

با خواندن نظر شما آن تصویر به یاد بنده آمد که نمایانگر یک جفت کفش ورزشی بود که برخی افراد رنگ کفش را آبی و برخی دیگر سبز می دیدند و هر دو طرف هم سر رنگ کفش قسم می خوردند.

و یا آن ویدیو کلیپ پخش صدا که یک کلمه نسبتا نامفهوم به گوش می رسید که دو طرف کلمه متفاوتی را میشنیدند و اشکال هم نداشت و آن کلمه هم می توانست برای هر دو گروه صحیح باشد و یا هر دو گروه می توانستند اشتباه شنیده باشند.

و طراحان این چالش ها عنوان کردند که هر دو دسته افراد مشکلی در بینایی و شنوایی ندارند و علت در تفاوت در ژنتیک انسان ها و یا پیری یا جوانی حس بینایی یا شنوایی و مواردی از این قبیل است .

در بحث قیاس این دو پرفیوم , بنتلی اینتنس عطری تند و ادویه ای است و بوی دارچین در آن بر سایر نت ها غالبه و به نظر بنده در دقایق ابتدایی اسپری و نت ابتدایی , بنتلی اینتنس با آمواج اپیک زنانه برادر و خواهر دو قلو هستند. همانطور که در اپیک زنانه نیز در ابتدا رایحه دارچین غالبه که البته عود هم در اپیک در ابتدا دارچین را بدرقه می کند ولی در ادامه عود بر دارچین غالب می گردد و این عود هم در اپیک زنانه عود اعلا و درجه یکی ست.
اپوس شش آمواج در ابتدای اسپری دارای رایحه ترش و شیرین و به اصطلاح ملس هست که ترشی آن بر شیرینی آن غالب است و پس از ساعتی اپوس 6 یک عطر کاملا چوبی است . و البته عطری مشابه با اپوس 6 در خاطر ندارم .
هر چند این دو از نظر بنده شباهتی به یکدیگر ندارند شخصا بنتلی اینتنس را ترجیح می دهم که بعنوان یک عطر ادویه ای و نسبتا چرمی و چوبی دارای شفافیت در رایحه هست اما اپوس 6 با وجود پخش و ماندگاری بالا رایحه ای گنگ دارد و نت ها در آن قابل تفکیک نیستند و به نوعی خاص هست و البته از آن خواص که مورد سلیقه باشد نیست .

با توجه به اینکه این نظر با حس بویایی متعلق به بنده نگارش شده و با توجه به توضیحاتی که در سطرهای پیشین طرح کردم , ممکن است از نظر بسیاری از دوستان اشتباه و یا صحیح باشد .
8 تشکر شده توسط : Perfumex nazanin
درود بر شما.
در یکی دو خط نوع رایحه و شباهت به دیگر عطرها و هر آنچه لازم بود بیان کردید. سپاس

سفرنامه ناصرخسرو فقط به جهت کوتاه بودن شرح ما وقع و در عین حال گیرا و دربرگیرنده بودن به دیگر سفرنامه ها برتری دارد و از منظر عموم به دیگر سفرنامه ها برتری دارد.
9 تشکر شده توسط : ایمان اجاقلو سورنا مقدم
سبک و سیاق آمواج اپیک بانوان و مجدا بکالی mon nom est rouge به مذاق خانم سسیل زاروکیان خوش اومده که این شاهکار ها رو با کمی تغییر در کارهای بعدی شون و شاید قبل در کارنامه دارند.

این کار برند آمواج بسیار مشابه اپیک زنانه Amouage Epic Women هست. شیرینی اپیک زنانه رو از اپیک بگیرید و کمی اپیک رو عودی تر و چوبی تر کنید میشه آمواج متریال Amouage Material

نسبتا خطی هست. کارهای جدید آمواج دارای پخش بسیار پایین نسبت به کارهای سابق هستند از جمله این عطر.
نت عود در ابتدا و سپس روایح چوبی غالب هستند. مقداری بوی برگه ها و دفترهای کاهی رو برای بنده تداعی کرد.
در سبک عطرهای عودی و چوبی راضی کننده ست.
رایحه 8
پخش 6
ماندگاری 8
11 تشکر شده توسط : سورنا مقدم احمد شجاعی
با عرض سلام و تبریک سال نو به همه ی دوستان گرامی.

با اسپری آمواژ سان شاین اولین موردی که به ذهنم رسید این بود که این رایحه چقدر آشناست و مطمعنم مشابه این رایحه را قبلا تست کردم و یا شاید داشتم.

نکته ی دیگری که جلب توجه کرد این که این عطر چقدر تم آلبالویی تنباکویی داره ولی هیچ نتی در ترکیب این عطر که رایحه تنباکو و یا آلبالو ایجاد کنه وجود نداره مثل هل و دارچین و نت ها و روایح دودی و تنباکویی. پس این عطر به نوعی میتونه مردانه هم باشه.

تنها موردی که به نظرم به میزان کمی مشابه این کاره عطر آمواژ باندلس از همین برند هست. ضمن اینکه باندلس به نظرم نسبت به سان شاین تاپ تر و مدرن تر در این نوع روایح است.

آمواژ سان شاین و باربری بریت سبک رایحه یکسان دارند ولی شباهت رایحه چندانی ندارند. در باربری بریت شیرینی تند و خشنی وجود داره که تا انتها غالبه و اجازه خودنمایی به سایر نت ها نمیده، در سان شاین همه چیز در این سبک سر جای خودش قرار گرفته.

دومارلی عوجان را تست نداشتم اما اگر آنقدر که گفته شده عوجان به انجل شیر بایکیلیان شباهت داره و با توجه به تست انجل شیر میتونم بگم سان شاین کوچکترین شباهتی به انجل شیر بایکیلیان نداره.

در نهایت سان شاین یک کار گرم و شیرین و دلچسب و ادویه ای و به نظرم تنباکویی و البته با ارزش هست و جزو معدود عطرهایی هست که با وجود اینکه همانطور که عرض شد رایحه عطر خیلی خیلی آشنا به نظر میاد، برام دلنشین بود.




6 تشکر شده توسط : احمد شجاعی سالمی
سلام دوستان
باز هم با یک عطر با کیفیت اماراتی روبرو هستیم.
دوستان توصیفات بی نظیری درباره این عطر داشتند و تنها نکته ای که اشاره نشده شباهت بسیار زیاد اجمل بلو به مون بلان لجند Mont Blanc Legend هست.

در ابتدا یک شیرینی دلچسبی احساس میشه و اگر گفته شود که کیفیت نت ابتدایی حتی بالاتر از مون بلان هست گزافه گویی نشده و فقط در همین نت ابتدایی تفاوت رایحه نسبت به مون بلان حس میشه که به نظر از نت هندوانه گرفته میشه که با وجود اینکه رایحه هندوانه وضوح بالایی نداره و با نت های دیگه بالانس شده ولی همین نت ابتدای رایحه را کمی متفاوت و البته دلچسب تر کرده است.

در ادامه و پس از یک ساعت شما مون بلان لجند را خواهید داشت.
9 تشکر شده توسط : سالمی سميرا_ال
کاش که پیداش نکنید و اون نوستالژی M7 توی ذهنتون رویایی باقی بمونه.
نسخه قدیمی نمیدونم چطور بود ولی با امتیازی که در عطر افشان و فراگرنتیکا گرفته باید در اذهان، خیلی خوش بو و ماندگار باقی مانده باشه. به هرحال من افتخار تست نسخه قدیمی رو نداشتم.
و اما نسخه ی جدید، چیزی که من شنیده بودم از M7 با
چیزی که دیدم و تست کردم یکی از بدترین عطرهای عودی بود که تا حالا تست داشتم و اصلا قابل مقایسه با عود شاهکارهایی مثل عود وود تامفورد و حتی عودهای مانسرا که بعضا خودشون حرف ها برای گفتن دارن، نبود.و خیل عظیم عطرهای دیگر که حتی عود نت پایه نیست اما به زیبایی در لا به لای نت های دیگر روح رو جلا میده مثل آمواژ اپیک خانم ها و حتی آزارو پور ال اکستریم از این عطر سرتر هستند.

عود این کار، کاملا مصنوعی و بی روح هست. و جز این شبح عود نت دیگه ای هم حس نمیشه.

البته زیاد پیش اومده که نظرم در مورد کاری بعد ها عوض شده ولی پس از تست چند باره از نسخه جدید فکر نمیکنم در مورد M7 هم این اتفاق بیفته.
17 تشکر شده توسط : احمد شجاعی سالمی
سلام
آمواژ باندلس هم از دسته ی عطرهای آلبالویی تنباکویی با یک شروع بینظیر و رویاییه هرچند در ادامه ناامید کننده ظاهر میشه و اون نت پایانی پیچیده و زیبای پچولی و چوبی و دودی کارای مردانه دیگه آمواژ رو نداره.

در کامنت ها هم کاربران اشاره کردند پرفومنس کارای سابق آمواژ رو نداره. پخش و ماندگاری نسبت به عطرهای هم رده خودش مناسبه اما نسبت به کارای سابق آمواژ پایینه.

بین عطرهای آلبالویی تنباکویی نظیر دی مارلی هرود، باربری لندن، سی کی شاک و غیره و انبوهی از کارای آلبالویی تنباکویی و شاید انجل شیر که از نظر من بیشتر تکیه روی اسم زیباش داره ، انتخابم قطعا آمواژ باندلس با اون شروع واقعا بینظیرش خواهد بود.

هرچند در کل، بنده عطرهای آلبالویی تنباکویی مورد سلیقم نیست اما این یکی در این سبک رایحه فقط و فقط در نت ابتدایی به دلم نشست.
16 تشکر شده توسط : سالمی وحید مهدوی
یاد فیلم های کریستوفر نولان و تبلیغ معرفی و اکران فیلم افتادم.

انجلز شیر تو لاین عطرهایی همانند ناسوماتو باراوندا Baraonda هست.

تو لاین خودش عطر تاپی هست. تغییر نت ها بخوبی اتفاق میفته. اول یک بوی نامطبوع تند آلبالویی مانند و بعد رایحه خوش آیند تنباکویی و سپس یک شیرینی بالانس شده همراه رایحه ضعیف شده تنباکو . دوستان عطر افشانی گفتند بوی کنیاک هم تاپ نوت عطر به مشام میرسه.

نظر شخصی بنده اینه که ممکنه اونطور که هایپ شده، شایسته توجه نباشه.

در مورد شباهت با خمره لطافه، به نظرم الخمره لطافه با انجلز شر شباهت خاصی نداره، شاید طرح روی شیشه دو عطر شباهتشون خیلی بیشتر از رایحشون باشه.

و بین این دو قطعا انجلز شیر برتری والایی داره هر چند که عرض شد شباهت خاصی هم ندارند و مقایسه این دو عطر صحیح نیست.

در مجموع درباره انجلز شیر به قولی بیشتر یک اثر هنریه تا یک عطر . و آدم خیلی خاص خودش رو می خواد.

مطمعن هستم با سلیقه دوستان تازه وارد شده به دنیای عطر، و تعریفی که این افراد از عطر دارند سازگار نیست.


10 تشکر شده توسط : Kity.perfumelover سالمی
ایسی میاک بلو از اون دسته عطرهاییه که وقتی برای اولین بار به مشام مخاطب میرسه، با اینکه میدونه این اولین باره که همچین رایحه ای رو تجربه کرده ولی انگار هزار بار تو یه دنیای دیگه باهاش ارتباط گرفته.

یه جایی خوندم علت افسردگی ها و مشکلات روحی روانی آدم ها در عصری که زندگی می کنیم فاصله گرفتن انسان ها از طبیعته . انسان خودش جزوی از طبیعته و اینکه اغلب اجسام اطراف ما از میز و صندلی مستطیلی و مربعی که طبیعتا اشکال غیر طبیعی هستند گرفته تا حتی اقلام خوراکی از مصنوعات ساخته شدند موجب ایجاد نوعی ناهمگون بودن با طبیعت و ذات انسان شده.
ایسی میاک بلو مخاطب رو از دنیای مصنوعات جدا میکنه و اون رو به اصل و ذات خودش پیوند میده.

پس با این توصیفات، طبیعتا بوی شکلاتی و آدامسی و آبنباتی و شیرینی اصلا نداره و مجلسی نیست.

بوی یک سپیده طوسی سرد رو میده.

راجع به نت ها و نوع و سبک رایحه جذاب ایسی میاک بلو، دوستان عطرافشانی ریویوهای خواندنی و کاملی ارایه داده اند.

31 تشکر شده توسط : احمد شجاعی حسین رفیعی
یک کار عالی و شاید یکی از بهترین های آنتونیو باندراس همین عطر باشه .
به عناصر سازنده عطر که نگاه می کنید فورا یک عطر گلی و زنانه میاد توی زهنتون .
اما پس از اسپری و پس از دقایقی با شگفتی روبرو میشید . سبک رایحه یک کار کاملا ادویه ای است و ابدا زنانه نیست .
هیچ اثری از گل نیست .
اگر چه بوی عطر شباهتی به کارایی مثل تام فورد ایتالین سایپرس و یا کارنر بارسلونا پالو سانتو یا آمواژ آنر مردانه نداره , اما سبک رایحه همانند این کارهاست و ادویه ایست .
از اونجا که تصور عموم مردم از عطر , یک بوی گلی و یا میوه ای با شیرینی زیاده روحیه هنری میخواد برای مصرف کننده که سراغ همچین کاری بره .

به نظرم بیشتر مردانه ست . بوی بسیار دلپذیر و هنری و درجه یک داره متاسفانه با پخش و ماندگاری خیلی خیلی پایین , قیمت پایین رو که در نظر بگیریم می ارزه .
17 تشکر شده توسط : 🄼🄾🄽🄰 nazanin

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir