نظرات | Haddock
ترتیب نمایش
یعنی شما این عطری که نام بردید رو هم رایحه ی الیسیوم میدونید؟؟!!!
نمیدونم چطور اون بوی بسسسیار طبیعی که از داخل ( و نه پوست میوه) سیبهای سبز به مشام میرسه رو صناعی یاد کردید!
1 تشکر شده توسط : مهربد
ممنون از نقد حرفه ای و زیبایتون. بسیار زیبا نتها رو باز کردید. لذت بردم.
بسیار زیبا نقد کردید و ااطلاعات خوبی هم دادید. ممنون
احتمالا تقلبی بوده. اینی که من دارم و جدید خریدم؛ 13 ساعت روی پوست بود و پخش بو داشت!!
2 تشکر شده توسط : rick علیرضا موسوی
خانمها؛‌ آقایان؛ معرفی میکنم:

XJ 1861 Naxos
از برند ایتالیايی سرجف؛

*عطری که به عنوان بهترین عطر نیش جهان در سال 2023 میلادی به گفته معتبرترین سایتهای عطر جهان معرفی شد….*

معمولا همیشه ناقدین عطر؛ سریعا میروند سر اصل مطلب و در مورد نتهای عطر صحبت میکنند. ولی خوب حیفه که یک همچین عطر خاصی رو بدون معرفی فیزیکی اش نقد کنیم.ابتدا خصوصیات فیزیکی اش رو بررسی میکنم و بعد به بررسی خصوصیات شیمیایی اش میپردازم

وقتی این عطر رو خریداری میکنید؛ با یک جعبه سفید خیلی ساده روبرو میشوید. با خودتان اولش میگید: این بود اون عطری که بهترین عطر نیش جهان شده؟! ولی خوب زیاد سریع قضاوت نکنید. اول باید این جعبه ی سفید به ظاهر ساده را باز کنید؛ بعدش تازه با جعبه ی عطری که سلوفون شده روبرو خواهید شد. طرف چپ جعبه ؛ رنگ سبز بصورت ستونی عمودی وجود دارد و طرف راست جعبه هم رنگ قرمز و کل باقی مانده جعبه هم سفید رنگه. البته ممکنه خیلی از افراد به این طراحی هوشمندانه ایتالیایی پی نبرند و سریع سولوفون رو باز کنند و برند سراغ عطر! ولی این دو نوار رنگی که در دو طرف جعبه ی عطر هست؛ نماد پرچم کشور ایتالیاست و نشون میده که شما با عطری ایتالیایی روبرو هستید.
سلوفون روی جعبه رو باز میکنید و انتظار دارید که مطابق معمول 99 در صد عطرهای جهان؛ با عطرمورد نظر روبرو شوید. ولی خوب؛ صبر کنید! شما با بهترین عطر نیش جهان روبرو شده اید و به این راحتی به آن دست نخواهید یافت!!
وقتی سلوفون روی جعبه را باز میکنید و بعد در جعبه رو باز میکنید؛ با یک جعبه ی بسیار نفیس و زیبا مواجه میشوید؛ از همان جعبه های نفیسی که ساعتهای بسیار گران قیمت را در آن میگذارند. رنگ جعبه قهوه ای خاصی هست که یاد آور نت توتون به شماست و روی جعبه هم یک علامت [x] زیبا به نشان لوگوی عطر سرجف به رنگ طلایی وجود داره…
باز هم ادامه میدهید و انتظار دارید که این بار پس از باز کردن این جعبه سرانجام چشم شما به جمال عطر روشن بشه!! ولی بازم اشتباه میکنید! وقتی در جعبه رو باز میکنید؛ میبینید که جایگاه خیلی زیبایی به رنگ سفید طراحی شده و یک پارچه ابریشم مانند بسیار مرغوب؛ عطر رو در خودش نگه داشته. باید این پارچه ی ابریشمی رو هم کنار بزنید تا سرانجام به الماس خود دست پیدا کنید!!!..........ا

وقتی سرانجام به عطر دسترسی پیدا کردید! و ظاهر عطر رو بررسی میکنید؛‌ متوجه یک طرح زیبای لیزری برجسته که در پشت عطر وجود داره؛‌ خواهید شد. در جلوی عطر هم زیر نشان معروف [x] باز هم با همون طرحی که در ابتدای باز کردن جعبه ی دوم مواجه بوده اید؛ روبرو خواهید شد؛ یعنی یک خط منحنی سبز رنگ در سمت چپ و یک خط منحنی قرمز رنگ در سمت راست و پایین لوگوی سرجف






بلاخره عطر رو روی پوستتون تست میکنید…ا
در ابتدا با یک بوی وانیلی بسیار نرم و مخملی روبرو خواهید شد. در اینجا باز سرجف شما رو غافل گیر میکنه: با خودتون میگید که این بوی نرمی که در ابتدای این عطر هست؛ حتما پخش بو و ماندگاریش خیلی کم خواهد بود. ولی باز هم نه! چون شما پس از تجربه کردن این عطر متوجه پخش بوی عالیش خواهید شد و از نظر ماندگاری هم بگم که من بعد از 13 ساعت بدون بو کردن موضع؛ خودم متوجه بودم که بوی عطر قابل استشمام هست. به نظر من عجیب میاد این مسئله. چون قاعدتا گیرنده های بویایی بینی باید پس از مدتی به عطری که زده اید غیر حساس شوند و به قول معروف با آن آداپته شوند و دیگر خودتون عطر رو نتونید استشمام کنید و اطرافیانتون باید در مورد آن به شما نظر بدهند؛ ولی این عطر روی گردن من بعد از 13 ساعت نه تنها ماندگاری داشت؛ بلکه خودم متوجه بویش بودم. منظورم اینه که عطر رو روی مچ دست نزدم که پس از این زمان آن را از روی مچ دستم بو کنم و بگم؛‌ بله بویش هنوز میاد؛ بلکه این احساس رو از روی عطری که به گردنم زده بودم داشتم که این نکته از نظر من خیلی جالب بود

در هر حال بعد از حدود یک ربع؛ یک بوی توتون بسیار خاصی به نت قبل افزوده میشه. این نت توتونی شیرین نیست. کمی تلخه. در واقع مثل این میمونه که شما دارید توتون خشک رو بو میکنید و اصلا شباهتی به بوی توتون متصاعد شده از داخل پیپ نداره. و نکته ی جالب هم اینجاست که شما در یک آن؛ دو بوی کاملا متفاوت رو میتوانید استشمام کنید. یعنی همان بوی وانیلی قبل که شیرینی کمی داره وجود داره و این نت دوم توتونی نسبتا تلخ رو هم در همان زمان خواهید داشت.
شما ممکنه که در این حالت که در فاز میانی عطر هستید؛ این عطررو بیشتر مردانه بدانید تا زنانه. سرجف فکر این مسئله رو هم کرده و نگذاشته که این بوی نسبتا مردانه طولانی بشه و عطر رو با فاصله ی کوتاهی میبره به مرحله ی نتهای پایانی اش. در این فاز عطر اون تلخی تنباکوییش خیلی کم میشه و در عوض کمی شیرین تر میشه. میتونم بگم که در این مرحله بوی نت عسلی ظاهر میشه و عطر رو کاملا یونیسکس میکنه که میتونید این عطر رو در کل یونی سکس در نظر بگیرید. نت انتهایی این عطر بسیار بسیار طولانیه. در این فاز همون طور که گفتم عطر کمی شیرینتر شده و تنباکو به لایه ی زیری رفته و شما در عین حال که بوی تنباکویی (غیر تلخ) رو حس میکنید؛ بوی شیرینی بسیار معصومی هم خودش رو در این مرحله به شما نشون میده. یک حالتی ایجاد میکنه که انگار دارید یک فرشته رو میبویید! منظورم اینه که در مرحله نت پایانی شما با هیچ نت خشنی که در خیلی از عطرهای مطرح جهان هم وجود داره (اعم از نتهای عودی یا دودی قوی و یا نت گلی بسیار غلیظ و یا نت شیرین بسیار قوی و یا نتهای رزینی مرموز) روبرو نخواهید شد

خیلی از افراد این عطر رو با عطر هاوانه از برند تیری موگله مقایسه میکنند. البته خوب میشه گفت شباهتهایی هم این دو عطر به هم دارند؛ ولی در برند موگله شما با یک نت خیلی شیرین روبرو هستید. ممکنه افرادی باشند که از بوی شیرین زیاد خوششون بیاد؛ ولی اکثر افراد نمیتونند با بوی شیرین خیلی زیاد کنار بیایند ( مثل شیرینی که در عطر ؛ای من موگله؛ میشه تجربه کرد) . در عطر ناکسوس؛ شیرینی خیلی جزیی تر هست و بسیار بسیار طبیعی هست و مثل عطر هاوانه خیلی غیر طبیعی و نامعقول نیست. در عین حال از نظر ظاهر عطر و پخش و ماندگاری هم که اصلا قابل قیاس با هم نیستند

این عطر به نظر من ترجیحا در زمستان باید استفاده بشه و در درجه ی بعدی هم روزهای سرد پاییز . در فصل بهار هم میشه استفاده کرد؛‌ البته به شرطی که با بهاری گرم روبرو نباشید ( مثل گرمای زیاد فصل بهار در جنوب کشور) . ولی از این عطر در تابستان استفاده نکنید که هم خودتون رو اذیت میکنه و هم باعث سر درد بقیه میشه!.............ا

از نظر استایل لباس پوشیدن هم میتونم بهتون بگم که این عطر رو به هیچ وجه با لباس ورزشی و عامیانه (به قول معروف کژوال) نپوشید و از نظر من لباسی مانند کت و شلوار تمیز و اتو کشیده و ترجیحا با رنگهای کرم یا قهوه ای میتونه انتخاب مناسبی باشه. کت و شلوار مشکی یا سرمه ای هم اصلا مناسب این عطر نیستند. من کلا هر عطری رو که تست میکنم؛ در حافظه ی بویایی ام رنگی ظاهر میشه. این عطر هم از نظر من رنگ لیمویی متمایل به قهوه ای کاراملی داره و بنابرین با نوع و رنگ لباسهای قید شده میتونه کاملا هماهنگ باشه
18 تشکر شده توسط : سعید مصطفی عادل زاده
۱- تست عطر در خرداد ماه:

از اولش که بوی گل مریم وحشتناک زیاد رو میده خوشبختانه ده دقیقه بعد اون غلظت زیاد کم میشه و بوی قهوه میاد باهاش ترکیب میشه . البته میشه گفت باز اینجا در صد بوها 70-30 به نفع گل مریم هست. در ضمن بوی قهوه؛ یه حالت کاراملی بیشتر داره تا قهوه تلخ. در مجموع بعد از نیم ساعت بوی خوبی داره ولی بیشتر به گل مریم میخوره تا قهوه و به جای کافه توبروز باید اسمش رو میگذاشتند توبروز کافه!
من فکر میکنم این عطر بیشتر زنونه هست تا مردانه. البته مردانی که از عطرهای گلی و خوشبو خوششون میاد به نظرم از پوشیدن این عطر بدشون نیاد. ولی فکر نکنید که با خرید این عطر عطری با بوی غالب قهوه خواهید داشت.


۲- تست عطر در بهمن ماه:
توضیحاتی که من در بالا دادم؛ در ماه گرم سال بود. من در آن زمان این عطر رو که مخصوص روزهای سرد سال بود رو اسپری کردم که بوی زیاد گل مریم در ابتدا واقعا من رو از عطر زده کرد.
تا اینکه چند روز قبل مجدد این عطر رو پوشیدم. واقعا شوکه شدم. انتظار همون بوی حمله مانند اولیه گل مریم رو داشتم؛ در حالیکه با بویی بسیار دلنشین مواجه شدم! در این حالت عطر بویی کارامل مانند داره که وقتی عطر رو عمیقا بو میکشید در ۹۰ در صد زمان بو کشیدن عطر؛ کارامل خوشمزه به مشام میرسه و ۱۰ در صد آخر عطر گل مریم داره که اون هم اصلا خشن نیست و ملایم و مهربون هست!
با هر بار بوییدن موضع؛ تصویری که در ذهنم حک میشه؛ یک مایع خیلی غلیظ خوراکی کرم مایل به قهوه ای رنگ نیمه چسبنده هست.
به نظر من این عطر در گروه خوراکی هم قابل طبقه بندی شدن هستش.
پخش بوی عطر خیلی خوبه و با وجود اینکه حس بویایی انسان بعد از مدتی به بو عادت میکنه و اون رو دیگه حس نمیکنه؛ ولی باز قابل تشخیص هست. ماندگاری عطر هم خیلی خوبه.
این عطر پخش بوی بسیار قابل قبولی داره و از طول اثرش میشود گفت که به خوبی پخش بویش نیست. این عطر رو در ماه گرم سال تست کردم و به صراحت گفتم که زنانه هست؛ ولی در ماه سرد که تست بشه قطعا یونی سکس خواهد بود.


۳- بحث علمی: بنده داروپزشک هستم و به رفتار مواد مختلف و خصوصیات فیزیکوشیمیایی آنها آشنایی دارم. در ماه گرم سال نقطه تبخیر گل خیلی سریع اتفاق میوفته. به همین علت؛ اگر این عطر رو در ماههای گرم سال استفاده کنید؛ در ابتدا نت گلی به علت نقطه تبخیر سریعتر؛ زودتر تبخیر شده و با یک یورش از بوی گل مریم روبرو هستید که فکر کنم که شوکه خواهید شد و به هر حال زیاد مورد علاقه آقایان نیست.
ولی وقتی این عطر رو در زمان خودش؛ یعنی در فصول سرد سال استفاده میکنید؛ به علت سردی هوا؛ نت گل مریم به سرعت تبخیر نمیشود و تقریبا همزمان با نت قهوه تبخیر میشود که آکورد این دو نت؛ بوی بسیار بسیار دوست داشتنی و نرم کاراملی را ایجاد میکنه و محاله که در دی و بهمن این عطر رو تست نکنید و عاشقش نشوید. ولی خواهشا در فصول گرم استفاده نشه که دیگه اصلا طرفش هم نمیروید!!

17 تشکر شده توسط : جواد وزیری محسن
اسم این عطر وانیل هست؛ بنابرین اگر شما از بوی وانیل خالص خوشتون میاد و یا عطرهای شیرین رو دوست دارید؛ به صرف این دو مورد؛ طرف این عطر نروید؛ چون ناامید میشوید.

من از نتهای شیرین خیلی خوشم میاد و برعکس از بوی میخک خوشم نمیاد!
این عطر رو هم به خاطر تعریف های مختلفی که ازش شده بود؛ بدون تجربه ی بویائی قبلی خریداری کردم و خوشحالم که این کار رو کردم. چون هم عطری بسیار حرفه ای و زیبا فرموله شده رو خریدم و هم اینکه با نت میخک آشتی کردم!!

شروع عطر با نت غالب میخک هست و وانیل خیلی خیلی کم در مرحله ی ابتدایی حضور دارد. انگار در لایه های زیرین وجود داره و اصلا نت غالب نیست. خود میخک یک بوی تلخ بدی از نظر من داره و من به این جهت خیلی به این نت علاقه ندارم. ولی در مرحله ی تاپ نت عطر؛ این تلخی بد میخک انگار از آن گرفته شده و تلخی که از نوع تلخی پوست پرتقال هست؛ جایگزین اون تلخی نامطبوع شده. البته باید یادآوری کنم که این تلخی پوست پرتقال فقط با همان تلخی پوست پرتقال همراه هست و بوی پرتقال رو از آن دریافت نخواهید کرد. صرفا این تلخی به خاطر پوشاندن تلخی نامطبوع میخک در فرمول استفاده شده.

این عطر به نظر من اولین عطری هست که تاپ نت نسبتا طولانی داره و تا نیم ساعت فقط رایحه ی شرح داده شده در فوق رو استشمام خواهید کرد.

بعد از حدود نیم ساعت نت میانی عطر شروع میشه و وانیل از اون لایه های پایین به سمت بالا حرکت میکنه و عطر رو کمی؛ تاکید میکنم کمی شیرین میکنه. اصلا فکر نکنید که در این مرحله با عطری شیرین روبرو هستید (چیزی مثل ای-من موگله و یا هاوانه از برند موگله) بلکه یک بوی کمی شیرین و ملیح به همراه یک بوی دودی بسیار مختصر و نرم به مشام میرسه. عطر در این مرحله خیلی دوست داشتنی تر میشه.

بعد از حدود 1.5 ساعت از شروع زدن عطر؛ عطر به سمت نتهای پایانی خودش میرسه در این مرحله شما آکوردی رو حس خواهید کرد که در درجه ی اول تولوبالسام و در درجه ی بعدی وانیل و در درجه ی سوم چرم هست. من اسانس خالص رزین تولو بالسام رو دارم. بوی رزینی و رمز آلودی داره. عطر در نت انتهاییش خیلی از نت تولو بالسام بهره برده و شاید علتی که اکثر افراد حضور این ماده را در عطر کم گزارش کرده اند؛ همین عدم آشنایی آنها با این نت هست که بنظرم از حدود ۲ ساعت به بعد خیلی در این عطر بارز هست. در این فاز هم بوی عطر بمراتب دلنوازتر میشه یعنی میتونم بهتون اینطوری توضیح بدم که از اول شروع اسپری عطر تا اتمام کل بوی عطر که حداقل ۱۱ ساعت بعد هست، نمودار خوشبوئی عطر با شیب ۳۰ درجه و بدون وقفه به سمت بالا حرکت میکنه.

عطر وانیل بسیار زیبا و حرفه ای فرموله شده و از یک تلخی کم به یک شیرینی ملایم و دوست داشتنی و از یک عطر عودی خیلی ملایم به یک عطر رزینی و بالزامیک دلربا میرسه.

طول عمر عطر خیلی خوبه و راحت و حداقل ۱۲ - ۱۰ ساعت هست؛ ولی پخش عطر در حد کاملا متوسط هست و اصلا پخش بوی زیادی نداره.

این عطر؛ عطری بدون عمق و ساده و خطی نیست و دارای عمق هست؛‌ بطوری که شما میتونید با بو کردن محلی که عطر رو پاشیده اید؛ به مرحله ای از عطر که خود نمایی میکنه (نت ابتدایی؛‌ نت میانی و یا نت پایانی) به راحتی پی ببرید.

در مجموع عطر وانیل از برند نیش مونا دی اوریو عطری است که از نظر من برای افرادی که تازه با دنیای عطر آشنا شده اند؛ کمی پیچیده، سنگین و غیر قابل هضم است و باید عطرهای ساده تری رو استفاده کنند تا بتوانند کم کم با تغییرات بویائی این عطر معرکه کنار بیایند. در ضمن اینکه، با صرف دوست داشتن نت وانیلی؛ شما اگر بخواهید این عطر روبه صورت بدون تست بویایی خریداری کنید؛ ریسک بزرگی کرده اید و ممکن است نا امید شوید. ولی اگر از نت میخک خوشتان نمیاید ( مثل خودم ) این عطر میتواند شما را با نت میخک آشتی بده.
13 تشکر شده توسط : امیر علوانی derrick

یک موردی که من قبل از دیدن نتهای عطر و به محض استشمام عطر به ذهنم اومد؛ این بود که تعادل بسیار بسیار زیبا و دلنشین و ملیح بین نت گلی و نت میوه ای وجود داره. بعد از اینکه نتهای عطر رو دیدم متوجه شدم که حدسم درسته و این عطر شامل نتهای گلی و میوه ای و عودی هست. (من در بین نتهای میوه ای؛ میوه ای که بنظرم بیشتر قابل استشمام هست؛ بوی میوه ی هلو است) البته عود در این عطر بسیار بسیار سبک کار شده و برای کسانی که از بوییدن عطری که حاوی نت عود هست هراس دارند رو میتونه تشویق کنه که از این عطر برای پرورش حس شامه شان برای نت عودی استفاده کنند

در مجموع با عطری بسیار بسیار ملایم و نرم و ابریشمی و ملیح و بدون زاویه روبرو هستید که از بوییدن آن احساس آرامش و در عین حال خوشی خواهید کرد

فکر میکنم که این عطر رو میشه بدون تجربه ی بویایی قبلی خریداری کرد و عطری هست که روایح قوی عودی و یا گلی نداره که تعداد زیادی از افراد نتوانند با آن کنار بیایند

خیلی از آقایان (منجمله خودم) اصلا از روایح گلی صرف خوششون نمیاد و اون رو عطری زنانه در نظر میگیرند؛ ولی این عطر آشتی خوبی برای آقایانی خواهد بود که از نتهای گلی خوششون نمیاید و با بوییدن این عطر؛ با نتهای گلی آشتی میکنند.

اگر شما از عطرهای با بوی شیرین و یا تلخ خوشتان نمیاید؛ این عطر میتونه گزینه مناسبی برای شما باشه. چون نت شیرین و یا تلخ قوی رو در این عطر بو نخواهید کرد

من پیشنهاد میکنم که وقتی که حال روحی تان خوب نیست این عطر رو بزنید و به آرامش و نیز خوشی درونی به سرعت دست پیدا کنید

15 تشکر شده توسط : سالار كلوچه Aram
Nisean
لینک به نظر 8 آذر 1402 تشکر پاسخ به S8
سلام. صفحه ی اشتباهی اومدین جناب! اینجا بحث برند پرفیوم د مارلی هست و نه آمواژ و ممواق!!
2 تشکر شده توسط : بابک مشتی

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir