نظرات | سام
ترتیب نمایش

درود بر شما خانم مهلا ,,

شما در کشوری که زندگی میکنید, اطمینان دارم چند دوست و آشنا دارید که شاید کلکسیون عطر یا قفسه ای بزرگ داشته باشند. حتما در شهری که هستید چند عطر فروشی میشناسید که از اونها خرید میکنید, , شاید اگر صاحب یکی از اونها خانم بود, حتما در پی علاقه به عطر میتونستید با ایشون دوست باشید و نسبت به تولیدات بروز باشید . , حتما با توجه به قوانین تجاری کشوری که در اون زندگی میکنید, جسته گریخته از نحوه ی ورود و واردات کالا, بازار اون ,تغییرات مارکت اطلاع دارید و به روز میشید. اگر کالایی در کشور تهیه نشه , شاید در مسافرت به کشور همسایه اون رو میخرید و و و و . خانم مهلا, چند متن پیش از این , نوید عزیز سوالی از من پرسیدند, که من دقیقا پاسخی مقارن به ایشون دادم. من به هیچ عنوان متوجه این حساسیت نشدم و نمیشم !!! چون جغرافیایی که من در اون هستم , اروپاست , پس باید اینچنین پایین برداشت بشه ؟؟ !! بعد از نزدیک به دودهه علاقه به عطر و در یک کشور زندگی کردن, شما طبیعتا چند کانال در رابطه با علاقتون پیدا میکنید ! این کجاش تحریک آمیز هست ؟؟؟
وقتی از من در مورد مارکت ایران سؤال میشه , اطلاعی ندارم خوب باید بگم چر ا !! دوستی که میپرسه باید بدونه چرا من سمپل به راحتی دستم میرسه ... و کجام .
اگر ایکاروس عزیز ,, در رابطه با چمیستری عطر مطلب مینویسند,, بسیار طبیعی ست که باید اشاره میکردند که حرفه و شغلشون پزشکیست ! این کجاش تحریک آمیز هست ؟؟؟ کجای این قصه خود برتر بینی بوده ؟؟؟ باور کنید متوجه منظور نمیشم. قسم میخورم که بسیار شگفت زده شدم.
که چرا باید چنین , نگاهی به بالا در ایران نسبت به غربتی باشه , که من بیست و دو ساله هرگز دوستش نداشتم ! که اگر اسمی از شهری در اروپا آورده بشه , کسی تصور کنه فخری فروخته شده. ....این غم انگیزه ..
از همه ی دوستانی که اینجا چه یک خط سلام , و چه از اونها آموختم. ممنونم. با همه ی ارادت به عزیزان عطر افشان و دوستان , اما هرگز دیگه در اینجا حضوری نخواهم داشت . در پناه خدا باشید .
درود بر ایکاروس عزیز, و جناب کبیری نازنین,

راستش کمی از شما دوستان دلگیر بودم :) از لبته از سر مهر و ارادت ...
رفتید و ما رو تنها گذاشتید ..هی گفتیم و گفتیم بلکه ببینید و دوباره باشید , دیدم نه... رفیقان ما رو رها کردند :)
وقتی صفحه رو باز کردم و دیدمتون خیلی خیلی خوشحال شدم ... امیدوارم فریار عزیز که کلی باید ازش گله کنم و ssh پر مهر هم به جمع ما ملحق بشند.
1 تشکر شده توسط : مهدی
[...]
پاسخ مدیر : با احترام به نظرات کاربران، لطفا از به حاشیه رفتن مباحث جلوگیری کنید.
درود امیر موسوی عزیز.

متاسفانه , یا خوشبختانه , هر انسانی ادبیاتی متفاوت , هم در بیان و هم نوشتن داره. اینکه شما احساستون رو در مورد عطر اینگونه بیان میکنید, بسیار قابل احترامه . این لنز متعلق به شماست . اما اصرار به تماشای این منظره فقط از دریچه ای که"من" دوست دارم, خارج از ادب و فرهنگ هست. این ابتدایی ترین الفبای روابط اجتماعیست . شاید در قسمتهایی از شهر به قول شما ادبیات استاد دانشگاهی جذاب نباشه. اما باور بفرمایید هیچی از ارزشهای او یا کسی که در اینگونه محاوره و ادبیات قد کشیده ,کم نمیکنه .
اما در مورد عطر,
دوست من , در این صنعت هرعطری اساسا برای عموم مارکتینگ میشه. و """" همه ی عطر ها دارای کانسپت هستند ,.....همه ... """". به همین دلیل , من همیشه به دوستان توصیه میکنم , نام هر عطر رو ترجمه کنند. او همه ی سناریوی عطر هست. کلمه ی کانسپت رو در مفهوم پیچیده نبینید. منظور, موضوع و اشاره ایست که عطر قرار هست به او بپردازه.به فروید هم رسید, چه باک از تفکر ؟ نه ؟
سناریوی عطر و کانسپتش گاهی به تمام جزییات یک اپرا یا شخصیت و مکان, و گاهی به یک واژه ی مردانه یا Pour homme بسنده میکنه . در اینجا نگاهی به عنوان پابلیک اساسا وجود نداره. حتی در پایین ترین رنج دیزاینر ها , همه و همه بر مبنای سخنی که میگند, موضوع دارند. یا کانسپت دارند. این نگاه از زاویه ای ست که به شناخت بیشتر منظور عطری که استفاده میکنیم میرسه. بطور مثال Bleu de chanel , بیانی از واژه ی آبی و خصوصیات نام Bleu از زبان این خانست , به این خلاصگی ?? , ابدا ... شنل از این نام , الگوریتم نامی نوشته شده رو به زبان محاوره ای و بیانی طبیعی وصل کرده. در کتگوری وودی آروماتیک و مقایسه با نام باید تماشا بشه. عطر دیگری که شما به او اشاره کردید و چند پیچش رو در مشاهده دیدید, Hypnose Homme به مفهوم هیپنوتیزم هست .طراحی خوب از Maurice Roucel که در چند قسمت از عطر خصوصیات با تغییرات , فوژر رو به اورینتال متصل کرده . پیشنهاد میکنم ,در مرور دوباره ,سناریو رو با بوی عطر مرور کنید, و در این نقطه از مارکت خارج از سلیقه ی شخصی , قضاوتش کنید.
این نگاه , به شناخت درست از عطر میرسه. و اتفاقا برعکس جمع بندی شما که فرمودید "ما فقط حسمون به عطر مهمه " باید بگم بسیاری عزیزان در همین سایت علاقه دارند , عطر رو از زاویه ای دقیق تر ببینند. دوست من ,هنر, هر آنچه که باشه,بدون اجازه ی سلیقه ی شخصی ما , وارد فضاهای بسیار مختلف و جذابی میشه , که با انکار و دوری , فقط شانس درست دیدن و لذت بردن رو از دست میدیم. امیدوارم گپ دوستانه ی من , باعث سوء برداشت نشه. برای من, زاویه ی نگاه هر انسانی در " قاب احساس " بسیار قابل احترام هست.
شاد باشید .
6 تشکر شده توسط : Jamal nazemi 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆
درود نوید عزیز,

نوید جان , در حالتهای مختلف . هم بر اساس پرفیومر هایی که بهشون علاقه دارم و هم امضا و کارهای خانه های مختلف. شاید از ۱۵ سال پیش بطور جدی .اوایل اگر عطری نظرم رو جلب میکرد , کارهای دیگه و بنام اون خانه رو هم مرور میکردم. طبیعتا در ادامه ی علاقه, سورس های خوبی برای به روز بودن مهیا شد. آشنایی با کسانی که مجموعه داشتند و یک تیم دوستانه ی چند نفری که مثل محفل عطر افشان, تبادل نظر و گپ در مورد عطر و تجربیات مختلف در اون همیشه تا امروز ادامه داشته. دوست دیگری که نماینده ی خرید عطر یکی از فروشگاه های بزرگ زنجیره ای در اینجا هستند و لیستی از تولیدات جدید خانه های مختلف همیشه مهیا دارند. دوباره, آشنایی باعزیز دیگری که یکی از بوتیک های درست و خصوصی عطر در لندن رو دارند. و روی برند های کمتر شنیده شده متعلق به مارکت ایتالیا و فرانسه کار میکنند. و خلاصه دریافتی های مختلف در این رابطه مستمر ادامه داشته . تاثیر و یک قسمت موثری از تجربه و نگاه در من , اتفاقا در همینجا و در مصاحبت با ایکاروس محترم اتفاق افتاد. و البته دوستان عزیز دیگر درهمین سایت و عزیزانی که امروز جاشون بسیار بسیار خالیه.....
اما در تجربه های پراکنده , بسیاری کارهای خوب از قلم میفتاد . بطور مثال من از یکی از عطر های Lutens چند سال پیش لذت نبردم, و کاملا این خانه رو فراموش کردم !. در صورتیکه شانس های خوبی اتفاقا بر اساس نوع نگاه من به عطر در این خانه وجود داشت. یا عطر های زنانه مدت بسیاری در من فراموش شده بود , شخصیت پردازی های بسیار متفاوت و فضایی کاملا جدید , که جا انداخته شده بود. .برای جلوگیری از این پراکندگی تجربه ها تصمیم گرفتم بطور کلی هر خانه رو کاملا مرور کنم و بگذارم کنار. کامل , تا محصول جدید اون برند. از کارهای مردانه تا زنانه و خلاصه همه.. بدست آوردن یک شناسنامه در مورد هر عطر,از کانسپت , موضوع ,مقایسه با کار قبل از پرفیومر,, حسی که نسبت به او داشتم..و بطور خلاصه در وسع تجربه و مطالعه براشون فایل منسجم میسازم.
تهیه ی سمپل , یکسری از عطر های درست اینجا هم بسیار مشکل هست . نه در رابطه با قیمت سمپل, اساسا در منابع مختلف نایاب هستند . رنج عطر هایی که بالای دو یا سه هزار پوند قیمتشون هست.. که خوشبختانه آشنایی با چند مجموعه دار بسیار درست سبب شده که لذت این تجربه رو هم از دست ندم.
ممنونم وحید عزیز,
امیدوارم همیشه شاد و آفتابی باشی.
درود سیاوش عزیز,

سیاوش جان , من توی سفارش سمپل هام از هر خانه و از چندین سورس مختلف در هر برهه ای , .تولیدات کامل یک خانه رو در یک سفارش اوردر میدم, با هر خانه بروز میشم و منتظر تولید و خبر جدید میمونم , در طول دو هفته باسمپل ها زندگی میکنم و توی مود های مختلف قضاوتشون میکنم. Histoires خانه ای هست که به کانسپت ها و شخصیت های تاریخی میپردازه. همیشه در طول مرور عطر هاش و برای درک کانسپت به مطلعه ی تاریخچه و جزییات موضوع یا شخصیت پرداخته شده در موازات عطر میپردازم. و همیشه خیلی زمان برای درک و گفتگوی عطر های این برند میگذارم." Histoires ها اساسا , تماشایی و خواندنی هستند تا پوشیدنی " .
در طول مرور اونها به L'Olympia Music Hall بر خوردم . کانسپت و موضوعی برگرفته از سالن موسیقی و تآتر تاریخی , در پاریس وبایداعتراف کنم در اون زمان نه پوشیدنی دیدمش و نه مهیج .یک عطر بسیار معمولی. چون اساسا این موضوع رو نه در تاریخچه و نه هیچ کتابی در مقایسه با عطر نمیشد مرور کرد !
در سفری به پاریس , در مورد این سالن جویا شدم و به دیدن این مکان رفتم. تمام منظور عطر و گفتگوی هر لحظه ی اون برام گویا و مصور شد. این سالن سال ۱۸۸۸ تاسیس شده و یکی از معروف ترین سالن های موسیقی اروپاست . این عطر زنانه مارکتینگ شده چون داستانش از اتاق پشت صحنه ایی آغاز میشه که پر هست از بوی میک آپ و لوازم آرایش هنرمندانی که برای پرفورم روی صحنه آماده میشند ! از همین اتاق , با اسپایس و میوه ای در بستر مشک آغاز میشه , که کاملا به کاراکتری پودری میرسه. تلفیقی از پوی لوازم آرایش, رژ لب و پودر های آرایشی. در همین بستر , عطر آرام به سمت فلورال و جنسی از کت های جیر قدیمی که بطور کل حسی مدرن نداره. میره. و در ادامه دوباره به یک سکوت محسوس و استادانه با مشک میرسه.این قسمت از عطر دقیقا زمانیست که همه سالن رو ترک کردند و هنر نمایی روی صحنه به پایان رسیده. انتهای این عطر مدتی چشمگیر در سکوت با مشک میگذره. و من عاشقانه طراحی این عطر رو دوست دارم.
این عطر ها سیاوش جان پوشیدنی نیستند و اساسا تماشایی هستند. یا در واقع به دلیل خصوصیات طراحی متمایل به یک جنس مارکتینگ میشند. اگر برای استفاده ی روزمره او رو در نظر گرفتید, باید بگم , این عطر نه "شما" رو میرسونه و نه نظرتون رو جلب میکنه.. بسیاری او رو به همین دلیل دوست ندارند. ولی از جهت طراحی یکی از کارهای درست این خانه ست.
بر قرار باشید .
درود بر شما علی عزیز,

پیشنهاد میکنم اینها رو تست کنید.

Amber & Roses Mancera
Bal d'Afrique Byredo
Patchouly Profumum Roma
Godolphin Parfums de Marly
issey miyake l'eau d'issey
Pegasus Parfums de Marly
Black Aoud Montale
Ultra Male Jean Paul Gaultier
Pulp Byredo
Colonia Leather Acqua di Parma
Oud Ipahan Dior
Absolute Aphrodisia.c Initio Parfums
Oud Immortel Byredo
بر قرار باشید .
درود بر شما Katyazar محترم ..

پیشنهاد میکنم این عطر ها رو تست کنید,

Daim Blond Serge Lutens
Chanel Coromandel
Classique Intense Jean Paul Gaultier
Roberto Cavalli Eau de Parfum
Viva la Juicy Juicy Couture
Black Opium Nuit Blanche Yves Saint Laurent

شاد باشید
1 تشکر شده توسط : میلاد
درود Joker عزیز,

تمنا میکنم دوست من, خوشحال میشم اگر بتونم کمکی کنم,,
Joker عزیز , عطر ِ دو نوع توتون پیپ در حافظه ی ما ثبت شده . Half and Half و Captain black . که در عطر و بو کاملا متفاوت هستند.من غالبا این خاطره ی همیشه برقرار رو نسبت به بوی پیپ " منتسب به Captain black میدونم.
هالف اند هالف ,تنباکو و جزییات آروماتیکش , عرق بادیان، گیلاس، شیرین بیان بود,
کاپیتان بلک تنباکو و وانیل .
عطر های بسیاری هستند که در سایه ی این تشابه دوست داشتنی و به سادگی در بدنه ی اصلی , تنباکو و وانیل هستند . شاید به طور کامل به این شباهت نرسند اما قسمت زیادی از این سلیقه رو در بر میگیرند. در ادامه ی علاقتون به این جنس بو از هر دو توتون , پیشنهاد میکنم این عطر ها روخارج از مارکتینگ و جنس که در رابطه با این گونه بو مفهومی نداره , تست کنید. اطمینان دارم , او رو در در اینها پیدا میکنید.
Tobacco Vanille Tom Ford
Tabac Aurea Sonoma Scent Studio
Dreamer Versace
Back to Black By Kilian
Havana Vanille L`Artisan
Pure Havane Thierry Mugler
Tabacco Odori
Jasmin et Cigarette Etat Libre d`Orange
Pipe Tobacco Demeter Fragrance
شاد باشید .

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir