تصویر ها | Hamed Ghazavi
BLESSED BARAKA 7 آذر 1401

Blessed Baraka
Baraka همان برکت در زبان عربی است.موهبتی که از جانب خداوند به فرد( عموما پیشوا یا فردی کاریزماتیک) و یا مکان خاصی داده می شود که افراد دیگر نیز می تواننداز این موهبت با واسطه فرد یا مکان اول استفاده کنند. برکت متبرک یا برکت مقدس تولید شده، نامی با مسما برای این آفریده آلبرتو موریلاس  از سری ابسولوت اینیشیو است. استاد چیره دست عطر سازی که در هر ژانری اعم از نیش یا دیزاینری وارد شده است مخلوقاتی قابل ستایش دارد .هرچند که بنا به نظر برخی از رویونویسان در این اواخر بیشتر به سمت مارکت گرایش داشته است.
بلسد باراکا آفریده ای بسیار خوش بو و شیک است .فرق یک عطار  چیره دست با سایرین این است که از ساده ترین ترکیبات که در بسیاری از عطر های دیگر و مشابه  نیز استفاده شده اند مانند ماسک، صندل وود و یا امبر گریس کامبینیشنی تهیه می کند که نه تنها مانند برکتی شمارا غرق در شیکی این رایحه  اپتیمم می کند بلکه اطرافیان شما نیز از برکت لذت می برند.
تلخی و شیرینی به اندازه با کمی سنگینی کفه ترازو به سمت شیرینی  ، هالوسیناسیون تنفس رایحه تنباکو و...........آن را مناسب برای پاییز و یا دفتر کارفرمال نه چندان گرم می نماید این عطر جزو روایح نیازمند پوشش فرمال است.سن پوشیدن بسیار بالاتر از تینیجری است. خیلی بالاتر. تنها ایراد قیمت نسبتا بالای آن است که البته در مقایسه با قیمت حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ یورویی آن در حال حاضر در خارج کشور هنوز بسیار کمتر است.بسته بندی و آمبولانژ بسیار شیک آن نیز تاثیر خوبی رو مصرف کننده دارد. برای علاقمندان به این قبیل روایح تست آن خالی از لطف نخواهد بود.(تصویر در عطر گرام تقدیم دوستان).

با سلام
دومینیک روپیون از آن دسته عطار هایی است که نباید به سادگی از کنار نامشان گذشت.عطار بزرگی که در سال ۲۰۱۸ لقب استاد عطر باز را دریافت کرده ودر کارنامه خود ساخت ده ها شاهکار عطر سازی را برای برند های گوناگون دارد.عطاری که تبحر خاصی در استفاده از وانیل دارد.شعله زر یا شعله طلا از ارلوو از ساخته های دست این استاد بزرگ است .اما این به معنای بلایند بای کردن یک عطر نمی باشد. هر چند ناگفته نماند  که گاهی بلایند بای کردن هم لذت های خود را دارد.....
شعله طلا عطری کاملا چوبی است .از ابتدا تا انتها سدار نقش برجسته ای دارد  و سایر بازیگران فقط در نمایان شدن جلوه های مختلف آن نقش دارند. اضافه شدن ماسک، پچولی  ادویه زده و......
چرم (در کنار وتیور) یکی از رایحه های بسیار مورد علاقه من است .بدون اغراق ده ها کار نیش و غیر نیش چرم در کالکشن من وجود دارند .اما جالب اینجاست که نمی دانم با انکه در ترکیبات این عطر چرم ذکر شده است اما شامه مبتدی  من نت چرم غالبی در این ادکلن پیدا نمی کند.در ساخت این ادکلن طبق نقد ها از ISO E  هم استفاده شده است.
بسته بندی عطر و جنس شیشه آن بسیار شکیل و سلطنتی است.در مجموع رایح آن شیک، گرم ، رگه هایی از شیرینی و تلخی، دوست داشتنی ، کلاس بالا و رسمی است .قیمت آن در سایت های خارجی از ۱۵۰ یورو تا ۲۵۰ یورو است که در هر دو حالت بالا است. با توجه به قیمت نسبتا بالای آن  علیرغم رایحه شیک ،خرید آن را به دوستانی که عطر باز نیستند اصلا توصیه نمی کنم.ایام بکام.

با سلام .یکی از شاهکار های دنیای دیزاینری. رایحه ای که قیمت آن نسبت به دو سه سال قبل چند برابر شده و با توحه به دیس کانتینیو شدن آن در آینده نه چندان دور باز هم افزایش سرسام آور خواهد داشت. معدودی عطر های نیش یا دیزانیری هستند  که توانسته اند رایحه ای متفاوت از کلیشه  بوی سیتروسی (بوی  شربت لیمو یا شیشه پاک کن های مشابه یا سیتروس به ساده ترین و ابتدایی ترین شکل آن و...که من به شخصه از پنجاه کیلومتری انها هم رد نمی شوم ) را ارایه دهند .این فلنکر گرلن با استادی تمام در ابتدا برداشتی بسیار زیبا و حرفه ای  از گریپ فروت را به شما تقدیم می کند .بسیار های کلاس.طوری که بینی شما حساس و مشتاق جستجوی بیشتر این ارایه می شود .  ترکیب در ادامه با بادام ان هم با لطیف ترین شکل موجود و در انتها وتیور که من فن جدی و بی برو برگرد  وتیور هستم  پکیج کاملی را برای شما و اطرافیان به ارمغان می آورد. بدون شک اگر این ترکیب و رایحه توسط برداشتی نیش ارایه می شد به راحتی قیمتی دو سه برابری برای آن طلب می کردند .این رایحه برای تابستان  برای مکان های بسته مانند دفتر کار ، محیط دانشکده و حتی استفاده در صورت لزوم در مراکز درمانی (اگر اجازه استفاده ادکلن را دارید) جز انتخاب های عالی و هوشمندانه است.دو نکته منفی  برای این ادوکلن که به نظر من قابل طرح است. اول  ماندگاری و پخش کم تا متوسط که شما را ناگزیر به استفاده بر روی لباس و تمدید آن می نماید. نکته دوم که باز متاثر از نکته اول است قیمت بالای ان با توجه به ماندگاری کم و متوسط است که شما را ناگزیر به استفاده و اسپری بیشتر  و  در نتیجه  اتمام زودتر از انتظار باتل شما می نماید.   البته هنوز هم با جستجو قیمت مناسب آن یافت می شود.هر چند به نظر من زیبایی لطافت و نرمی رایحه هر دو نکته به ظاهر منفی را پوشش می دهد.

سلام
تعاریف دوستان باعث شد دوباره به سراغ این عطر بروم.از تابستان پارسال اون رو استفاده نکرده بودم.خوش بو است .به نظر من ترکیبی از سه ادوکلون است .رویال وینتیج از ام میکالف ، توسکان لدر  و کمی هم عود وود از تام فورد. البته هر کدام از  این سه تا را به تنهایی بیشتر از ترکیبشان دوست دارم. وسپرو اکستریت د پارفیوم است اما به نظر من با این قیمت برای سی میل ارزش خرید برای استفاده  مکرر روزانه ندارد چرا که به سرعت تمام می شود. مگر آنکه برای کالکشن خواسته باشید یا در کنار چندین ادکلن بهاره و تابستانه دیگر برای استفاده گاهگاهی.

ترکیبی  گرم و جذاب از تلخی، شیرینی و......

رگه های از چندین عطر رو که من دوست دارم در خودش دارد.

تصویر از کالکشن شخصی

NOBILE 1942 - Fougere Nobile
با اهدای سلام . این ادوکلن در ژانر فوژه جزء خوشبوترین و  شیک ترین  عطر های فوژه ای است.استفاده هنرمندانه عطار از وتیور همراه با چاشنی ای به اندازه  از تنباکو و ....... در کنار رایحه اصلی و پایه ای عطر ، رایحه ای کلاسیک -مدرن ، دوست داشتنی  و درعین حال ساده خلق نموده است که خوشبختانه راه خود را از  مسیر تقریبا مشابه تعداد زیادی عطر های فوژه ای دیگر با قیمت ها ی کمتر و حتی مشابه  کاملا مجزا می نماید. به نظر من مقایسه این ادوکلن با یک  سوم تا یک چهارم قیمت  با سایر سردرمداران فوژه از جمله اینویژن باربر یا تام فورد Fougère d’Argent  و ...  خیلی صحیح به نظر نمی رسد .فوژه نوبیل به انتخاب من یکی از گزینه  های بسیار مناسب(البته با قیمت مناسب و آف خورده اگر پیدا شود و اگر نخواهید هزینه موارد بالا را بپردازید) برای هوای پاییزی، زمستانی نه چندان سرد و روزهای خنک اوایل بهار می باشد که رایحه ای دلچسب و دوست داشتنی را به مخاطب شما هدیه می کند.بویژه این عطر یک گزینه با کلاس و زیبا   و به خصوص مخاطب پسند برای دوستداران فوژه جهت محیط کار به عنوان Office scent  می باشد. اطلاق جمله زیر به این عطر بیراه نمی باشد.
    Olfactory portrait of a Gentleman

امواج اپیک من، محبوبترین عطر برند امواج برای من.

امروز تو كالكشنم چشمم به این عطر زیبا از برند پرآوازه ال آرتیزان افتاد.سه یا چهار سال پیش اون رو تهیه کردم .زیاد علاقه ای به عطرهای زیاد شیرین ندارم . اما این ترکیب عسل و ماسک  خیلی برام جالب بود.دلیلش هم استفاده عطارش از تم دودی یا اسموکی همراه با عسل و ماسک بود که اون رو بسیار خوش رایحه کرده است. این عطر یونی  زیبا با او شیشه و زنبور زیباتر  که اشاره ای به تم عسلی اون است رو امشب دوباره پوشیدم . در هوای سرد جلوه دیگری دارد.تستش برای علاقمندان  به این رایحه ها خالی از لطف نیست

NICOLAEI New York INTENSE

يكي از لاو هاي  کلاسیک قطعي من. تصور بودن بدون دو سه تا  بک اپ از این رایحه برایم آزار دهنده است.

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir