نظرات | One Flew Over the Cuckoo's Nest
ترتیب نمایش
احسنت!
چقدر خوب مینویسید شما!
حس میکنم باید به شدت اهل مطالعه باشید (بخصوص از منابع غیرفارسی)
12 تشکر شده توسط : مهریار هاشم پور
بسیار عطر باارزشی هست (البته اگه هنوز همون کیفیت قبل رو داشته باشه، چون خیلی وقت هست تستش نکردم) و برام جالبه که چرا به جز یک دوره کوتاه چند ساله، مهجور مونده، درحالی که مشابهی نداره و سبکش خاص و هنوز هم مدرن هست.
25 تشکر شده توسط : احمد شجاعی مهریار
Saif Al Hind
لینک به نظر 12 اردیبهشت 1402 تشکر پاسخ به rahil tagi
سرکار خانم تاجی، هدیه گرفتن رو که همه دوست دارن ، اما هدیه دادن گاهی سخته و دردناک :)
اما نگران نباشید. دانشمندان روشی کشف کردن که درد هدیه دادن تسکین پیدا کنه در عین حال لذت هدیه گرفتن رو بتونیم بچشیم: و اون هدیه دادن به خود هست.
واقعا چه اشکالی داره گاهی به خودمون هدیه بدیم، به خاطر پیروزی های کوچیک و بزرگمون، یا گاهی بی بهانه، فقط به خاطر اینکه از دل این همه سختی گذشته ایم و الان اینجا هستیم. به قول شاعر:

دیوانه و دلبسته ی اقبال خودت باش!
سرگرم خودت عاشق احوال خودت باش!

یک لحظه نخور حسرت آن را که نداری
راضی به همین چند قلم مال خودت باش!

دنبال کسی باش که دنبال تو باشد!
اینگونه اگر نیست به دنبال خودت باش!

پرواز قشنگ است ولی بی غم ومنّت
منّت نکش از غیر و پر و بال خودت باش!

صدسال اگر زنده بمانی گذرانی
پس شاکر هر لحظه و هر سال خودت باش!

برای این منظور، آدم میتونه گاهی برای دل خودش عطر بخره و برای خودش کادو بپیچه و به خودش هدیه بده و مثل مستر بین که کسی رو نداشت هدیه کریسمس براش بفرسته، خودش برای خودش پست کنه و با باز کردنش سورپرایز بشه. یا میشه مثل این تله-تئاترهای قدیمی، آدم یک بار این سمت میز بشینه و هدیه بده و بعدش سریع بره اون سمت میز و هدیه رو بگیره و باز کنه و ذوق کنه. حتی اگه عطری هم درکار نباشه آدم میتونه با کادو گرفتن یک جعبه خالی تظاهر به این کار کنه.
این حرکت رو میشه شبیه به یکی از حرکتهای یوگا دونست که در اون شخص خودش رو بغل میکنه و نوازش میکنه، و ثابت شده برای تنظیم سیستم عصبی )nervous system regulation( بسیار مفید هست.
28 تشکر شده توسط : مهریار Perfumex
Megamare
لینک به نظر 11 اردیبهشت 1402 تشکر پاسخ به احسان شکیب نژاد
احتمالا همون دلیلی که باعث میشه در کروماتوگرافی کاغذی، مواد محلول در یک مایع فواصل مختلفی رو در کاغذ طی کنند و نفوذ کنند، اینجا هم باعث میشه که مواد مختلف تشکیل دهنده عطر، چسبندگی های متفاوت و عمق نفوذ های مختلفی رو در کاغذ بلاتر، پنبه، اکریلیک ... داشته باشن
14 تشکر شده توسط : مهریار Perfumex
Megamare
لینک به نظر 11 اردیبهشت 1402 تشکر پاسخ به احسان شکیب نژاد
سلام.
یک چیزی که مطمئنم نقش خیلی زیادی در عوض شدن رایحه روی لباس داره، باقی موندن مواد شوینده روی لباسها هست که بستگی به جنس لباس و نوع شستشو تاثیرات متفاوتی میگذاره. من وقتی لباسشویی رو در حالت آبکشی سریع میگذارم، لباسها پس از شسته شدن و خشک شدن، کاملا بوی مواد شوینده میدن - که معنیش اینه که مواد شوینده در بافت لباس وجود داره. در این حالت امتحان کرده ام و دیدم هر عطری که به لباس بزنم رایحه اش عوض میشه و یا بدبو میشه. درحالی که همون لباس رو وقتی نو بود و اولین بار بهش عطر میزدم چنین مشکلی نداشت، یا وقتی موقع شستشو خوب آبکشی بشن باز هم این مشکل رو ندارن. میدونیم که مواد شوینده اصلا طراحی شدن برای حل کردن و شکستن مولکولهای مواد مختلف. همینطور آفتاب هم تاثیر مشابهی در تجزیه و شکستن مولکولهای مواد موجود در عطر و در نتیجه تغییر رایحه عطر داره. به همین دلیل قرار گرفتن پوست یا لباسی که عطر روی اون زده شده در زیر نور آفتاب تاثیر مخرب روی رایحه داره (و البته قرار گرفتن شیشه عطر در معرض آفتاب).

احتمالا تفاوت ساختار ریز مولکولی مواد مختلف هم میتونه یک عامل دیگه ای باشه. شاید بعضی از مولکولهای عطر مثلا با مولکولهای لباس اکریلیک چسبندگی بیشتری داشته باشن تا لباس پنبه ای، در نتیجه بعضی از نوتهای عطر رهش آهسته تری داشته باشن و بعضی ها رهش سریعتر ، درنتیجه ترکیبی از نوتها که عطرساز انتظار داشته، با نسبت متفاوتی به مشام شما برسه و رایحه عوض بشه.
22 تشکر شده توسط : احمد شجاعی آماتور 2
Saif Al Hind
لینک به نظر 11 اردیبهشت 1402 تشکر پاسخ به سالمی
بله درست میفرمایید. یک عطر ممکنه برای شخصی عادی به نظر برسه اما برای شخص دیگه دقیقا همون گم شده اش باشه و منطبق بر حافظه ژنتیکی اش باشه و توصیفاتش و واژه هایی که به کار میبره از نظر دیگران اغراق آمیز باشه.

ضمنا برام جالب بود که شما هم از واژه هایی مثل شهد ، شاه عطر، بونوازی و شامه نوازی و دلنوازی، تفکر معطر... استفاده میکنید. این احتمالا نشون از این هست که این عطر منطبق بر حافظه ژنتیکی شماست.
11 تشکر شده توسط : شهریار اسماعیل پور smaeelpoor.sh rahil tagi
Saif Al Hind
لینک به نظر 9 اردیبهشت 1402 تشکر پاسخ به Afsane_salemi
البته شک دارم که واقعا شرکت اجمل این "فیکساتور" ها رو فرستاده باشند، چون کلمه فیکساتور رو فقط در ایران به این اسم استفاده میکنن (لوازم آرایشی ها و اسانس فروشها)، و در صنعت عطرسازی اسم دقیقش فیکساتیو fixative هست. ضمنا اون چیزی که برای رقیق کردن عطر استفاده میشه هم فیکساتیو نیست بلکه حلال و الکل بدون بو هست.
فیکساتوها معمولا خودشون جزو نوتها هستند و دارای بوی مخصوص به خودشون. اضافه کردن فیکساتیوها رایحه رو عوض میکنه. (حتی رقیق کردن هم رایحه رو عوض میکنه)
14 تشکر شده توسط : شهریار شهریار اسماعیل پور smaeelpoor.sh
Mudejar Obscur
لینک به نظر 9 اردیبهشت 1402 تشکر پاسخ به حسن کبیری
سلام آقای کبیری.
آب با محتویات روغنی عطر حل نمیشه و اگه آب به عطر اضافه کنید، با چشم قطره های روغنی و آب رو مجزا از هم میبینید توی شیشه.
واقعیتش اگه منظورتون همون سایت دکانت فروشی معروفی هست که الان این چند مورد بالایی رو موجود داره، ما چندصد مورد سمپل خرید داشتیم و هیچ وقت نشده که حس کنیم عطری که فرستادن فیک بوده باشه یا فاسد باشه یا با چیزی قاطی شده باشه یا حتی یک عطر دیگه اشتباهی فرستاده باشن.
بسته بندی مرسوله پستی دست نخورده بود؟ شاید توی مسیر انتقال ...؟
24 تشکر شده توسط : 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆 علی معماری
سلام.
مبارکتون باشه.
فقط یک چیزی....
این عطر به صورت روغن عود در ظرف سه میل هست و قابلیت پاف کردن نداره تا اونجایی که من جستجو کردم، بلکه درب شیشه عطر باز میشه و مستقیما عطر رو روی دست یا ... میمالن. شیشه ۱۰۰ میل هم نداره برخلاف اون چیزی که دوستان نوشتن. برام جالبه که چطوری پاف کردید؟!؛
اگر لطف کنید و عکس عطرتون رو در عطرگرام اپلود کنید خیلی ممنون میشم.، اگر مثلا یک یادداشت هم کنارش بنویسید برای بچه های عطرافشان که دیگه خیلی عالی میشه.
پیشاپیش ممنونم از لطفتون
16 تشکر شده توسط : Perfumex complihanicated
Brut Oceans

چون صفحه مختص این مدل از بروت در سایت نبود نظرم رو اینجا مینویسم.

بروت اوشنز با شیشه هم شکل بروت سبز قدیمی، اما با رنگ آبی هست در شیشه های مدالین (مدال دار), مربعی با گوشه های کشیده، و همینطور دئودورانت و مام رول و ...
همینطور که از اسمش پیداست، یک رایحه آکواتیک و خنک رو تداعی میکنه. رایحه کاملا قدیمی و کلاسیک هست و تا حدی صابونی و افترشیوی اما اصلا تیز و مصنوعی نیست. و ضمنا هیچ نوت جلبک و لجن و ...‌‌که در بعضی عطرهای اکواتیک یا مارینی میبینید نداره. در عوض پودری و سرحال کننده. برای من یه جورایی تداعی کننده خنکای کولرآبی در یک ظهر داغ تابستونی هست. کمی هم شیرینه.
من نسخه دئودورانت رو دارم اما پخشش کاملا راضی کننده هست.
25 تشکر شده توسط : احمد شجاعی هاشم پور

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir