نظرات | نگین داودی
ترتیب نمایش
🏖ورساچه دیلن ترکیز

🏖در یک ساحل زیبا با شنهای سفید و دریایی زلال و آبی، زن جوونی باموهای طلایی روی صندلی‌ آفتابی لمیده، پیراهن ساحلی نازکش به رنگ آسمونه و تن سپیدش رو در سایه روشنی فوق العاده به نمایش گذاشته. صداش می‌کنید و به سمتتون برمی‌گرده. نوشیدنی لیمویی با یخ و چتر به دست داره. با چشمکی پرشیطنت از بالای لیوانش براتون بوسه‌ای می‌فرسته و بویی مست‌کننده از دریا و ساحل و آفتاب و لیمو شما رو در بر خواهد گرفت

🏖دیلن ترکیز شفاف و درخشانه، خنکایی سرحال برای روزهای آفتابی تابستان. شاید بهترین توصیف براش اینه: دیلن ترکیز زنده ست. خبری از روایح خفه و مرموز باهاش نیست، درخشش روایحش حتی ممکنه چشم عصب بویایی رو هم کور کنه!😁

🏖 با بازشدن درش اولین حسی که دارید لیموی یخ‌ زده ست. ترش و سرد. برجسته ترین عنصر لیموترش و سرزندگی فلفله و برای بینی‌های تیز حلاوت ماندارین به عنوان جایزه😁 بعد از ۱-۲ ساعت انگورفرنگی جای فلفل رو می‌گیره و فریزیا و یاس خیلی بی سروصدا روی صندلی‌های عقبی می‌شینن. گواوا عنصر سختیه و در مقام کلمات میشه با بویی میوه‌ای کمی ملس توصیفش کرد. بعد از ۶ساعت سدر و چوب حکمرانی می‌کنن و لذت اوج می‌گیره. بوی چوب خیس سرد که روش لیمو ریخته شده بود و حالا خشک شده....

🏖بزرگان خیلی گفتن هر عطری رو باید در فصلش بویید، چه کنیم که حرف به گوش ما عشاق نمی‌ره. بندگان خدا راست میگن. دیلن رو زمستان خریدم و متاسفانه مورد کم لطفی قرارش دادم. یه ذره هوا گرم شد و باد ساحلی با من و دیلن ترکیز چه ها که نکرد! واقعا در گرما چنان لطفی داره که باورم نمیشه همون نچسب زمستونی بوده.

🏖فیدبکهای متفاوتی خواهید گرفت: بوی تمیزی، بوی استخر، بوی ساحل و نوشیدنی یخی، بوی یخمک لیمویی و... اما بینی‌هایی رو خواهید دید که به اقصی نقاط بدنتون می‌چسبن: عطرتو عوض کردی؟! بوش... چه جوری بگم... (بینی بیشتر به شما می‌چسبه) نمی‌دونم چرا نمیشه بوت نکنم!
دیلن روی لباس برخلاف پوست ماندگاری قابل توجهی داره. هرچی بهش زمان بدید که آکوردهای بعدیشو رو کنه، متین‌تر و خواستنی تر میشه. من تا ۳۶ساعت بعد پاف هم بوش رو حس می‌کردم که با توجه به قیمت و طبع آکوردهاش، به عقیده من چشمگیره.
🏖 شاد و خوشبو باشید
11 تشکر شده توسط : 🄼🄾🄽🄰 shima.a
سلام بر خانم محمدی عزیز
تعبیر بسیار جالبیه، سرو در اساطیر ماایرانی ها ید طولایی داره، نمادیه از آزادگی و جاودانگی. به قول حافظ عزیز:
زیر بارند درختان که تعلق دارند/ ای خوشا سرو که از بار غم آزاد آمد
نوعی وارستگی و حس بی‌نیازی از ذات رایحه سرو میاد که به احتمال زیاد الهام بخش حس زیبای شما بوده. چرا نپوشیدش؟ عطرها به وجود اومدن که زبان احساس باشن، عین موسیقی. اگه اینطور صداتون کرده، پس متعلق به شماست. حتی اگه از پوشیدنش در جمع حس خوبی ندارید، در خلوت دل به نوای خالص و دوست‌داشتنیش که میشه داد😊 عطریه برای روزهایی که حس وارستگی داریم یا نیاز داریم که وارهیم😅 حتی شده به کمک ایتالین سایپرس زیبا🌲
9 تشکر شده توسط : شهریار کامبیز سخی
🌲ایتالین سایپرس تام فورد
یه جنگل تاریک و سبز، هوای سرد زمستانی که از بین درختهای سرو می‌گذره و رطوبت یخ‌زده‌اش نشون میده فردا قراره برف بباره، صدای افتادن کنده‌های خشک سرو در شومینه همراه با بوی نعناهای تازه چیده در کنار پرتقالها در سبد چوبی پشت پنجره سرد.

🌲ایتالین سایپرس ورای جنسیته، محیطیه که هم خانمها هم آقایون می‌تونن ازش لذت ببرن. عین یه اقامتگاه مجلل که به شکل کاتج (cottage)های لوکس برای اسکی بازان ساخته شده.
🌲علی‌رغم حس و حال زمستونی این عطر، فضاش تاریک نیست.
نعنا شاداب و خنکه (حس طراوت خمیردندون نعنایی رو یادتونه؟😁آقای کارلوس بنایم منو ببخش)، سرو و صمغ تازه‌ان، انگار تازه تنه سرو رو با تبر زدن و هنوز صمغش می‌چکه. اینها اولین ضربات سرو ایتالیایی تام فورده. بعد ۲-۱ ساعت آروم آروم ریحان صداشو بلند و بلندتر می‌کنه و با نعنا هم‌آواز میشه. شما می‌مونید و سکوت جنگل سرو، با هوای تازه و خنکش، با گرمای شومینه از چوب سرو و نعناها و ریحانهای معلق در هوا.
🌲نوتها چنان درهم آمیخته و تافته‌ان که روی هر پوست یا لباسی یه نوت متفاوت شکوفا میشه.
🌲ماندگاریش دیوانه‌کننده ست. زیباترین بخشش اینه که چه بهش دل بدید چه نه، نوتها رو خودش تعویض می‌کنه و هر چندساعت انگار یه فلنکر جدیدش رو دارید تست می‌کنید. سیلاژ کار کیلومتری نیست، اما افرادی رو که باهاشون در یک اتاق باشید قطعا متوجه خواهید کرد.
🌱سلیقه شخصی منه:
با اینکه خودم هم دارمش اما به تن آقایون بیشتر می‌پسندمش، به خصوص آقایون بالای ۲۵ سالی که نسبتا جدی و محکم هستن بدنیست به این سرو زیبای ایتالیا اجازه بدن دور قامتشون بپیچه و بعد سیل ستایشات رو پذیرا باشند😉.
روی لباس محشر کبری به پا می‌کنه، ریسک نکنید تغییرات کموی پوست (chemo) رو باهاش تست کنید، ممکنه نتیجه خوشایندتون نباشه.
در فصول معتدل تستش کنید تا نعناش اعصابتون رو به هم نریزه، از بیش از حد اسپری کردن (overpuff) کردنش بپرهیزید، خودتون نسبت بهش کَربو خواهید شد اما بقیه دیوانه میشن😅
واقعا مایه بسی تاسفه که این خوشبوی خاص دیگه به این راحتی ها پیدا نمیشه.
شاد و خوشبو باشید🌲
17 تشکر شده توسط : 🄼🄾🄽🄰 marjanmohamadi
دلچه از برند دلچه و گابانا

یه پاسیوی خنک، پر از گلدونهای تازه آب داده شده، از آفتاب داغ تابستون فقط نور درخشانش به این پاسیو رسیده، توی این فضا یه دست میز وصندلی فلزی سفید با تشکچه‌های گل‌دار، دنج و صمیمی. دخترجوونی پشت لپ‌تاپش روی یکی از این صندلیا نشسته و پاهاش رو زیر بدنش جمع کرده، موهای بلوندشو گوجه شلخته‌ای بسته (messy bun)، بلوز و شلوار سبزنعنایی به تن کرده و یه ماگ دمنوش معطر دستشه.

این فضای دلچه‌ست. ساده، خنک و صمیمی. اپنینگ عطر شامل بهارنارنج و شکوفه انبه ست که طراوت بهارنارنج رو کنترل کرده، یواش یواش نرگس و نیلوفرآبی بین فضای بهارنارنج و شکوفه‌انبه ظاهر میشن و محیط عطر رو از طراوت صرف به فاز آکواتیک-گلی می‌کشن. مشک و کشمیر خیلی خیلی ملایمن و تا انتهای کار بین اون گلها و حس آب محیط چندان عرض اندام نمی‌کنن.
ماندگاری دلچه برای من حدود۳-۴ساعت بود و همیشه ازش فیدبک مثبت گرفتم، خبری از پخش بوهای انفجاری یا ماندگاری‌های چندروزه نیست اما رضایت‌بخشه.
صابون و اسانسهایی که براش استفاده میشن خیلی اوقات تداعی‌گر نوتهای پرتکرار عطرهای خنک و تابستونی هستن اما کیفیت این روایح با دلچه واقعا متفاوتند.
به عنوان یک عطر روزانه دلچه عطر واقعا مناسبیه، برای سرکار، برای محیطهای آکادمیک و...
دلچه شما رو مایوس نمی‌کنه به شرطی که به یه فضای صمیمی و دوستانه رضایت بدید😊
شاد و خوشبو باشید😊
17 تشکر شده توسط : Rohaam ایرن
Black Opium Floral Shock
لینک به نظر 6 اسفند 1402 تشکر پاسخ به کامبیز سخی
درود جناب سخی عزیز
از لطف جنابعالی خیلی متشکرم و یکی از طرفداران ریویوهای غنی و کم‌نظیر شما هستم. عضوی کوچک از خانواده عطرافشانم که مدتها ناظر اساتیدش بوده و واقعا در زمینه عطربازی کم‌تجربه و در ابتدای راهم. فعلا جز احساسات و واقعیت چیزی که لمس و حس کردم رو روایت نکرده‌ام

امیدوارم در آینده با بیشتر شدن دانش و تجربه ام ریویوهای بهتری خدمت عزیزان ارائه کنم.

مجددا بسیار ممنونم💐💐💐
11 تشکر شده توسط : Rohaam ایرن
ایو سن لوغان- بلک اپیوم فلورال شاک
یه مهمانی عصر بسیار لوکس که مخصوص افراد خاصه که همه با شیکترین لباسهاشون درحال صحبت با هم هستن، همه چیز از لوازم پذیرایی و خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها ویژه انتخاب شده، در همین حیص و بیص آخرین مهمان وارد میشه. زنی جوان با موهای قهوه‌ای بلوطی که شل پشت سرش جمعشون کرده، پوست سفیدش با هاله‌ای صورتی پوشیده شده و دستکشهای تور بلند مشکی در کنار پیراهن مخمل زرشکی بلندش وجودش رو قاب گرفتن. مستخدم کت پوست خز سیاهش رو ازش می‌گیره و...کاملا حال و هوای جمع رو عوض می‌کنه. پشت پیانو می‌شینه و همه مثل آهنربا به سمت این زیبایی کشیده می‌شن تا ذره ای از بوی خاصش رو بتونن به مشام بکشن.
اپنینگ کار به مشام من فریزیا و گلابی درهم تنیده ست، عجیب ترنج و لیمو ساکت موندن ولی بیشتر انگار فریزیا و گلابی رو از پشت گرفتن که اولفکتیو نرو (olfactive nerve) رو داغون نکنه😁شروع لطیفه و اصلا مشام رو آزار نمیده. به تدریج با عقب‌نشینی آکورد اول، مود عطر عوض میشه و تازه متوجه میشید چرا اسمش فلورال شاک گذاشته شده. یه گروه از وایت فلورالها ارکستر راک شروع می‌کنن که نمیشه ازش چشم گرفت💃🏻حداقل واکنشی که میشه نشون داد بستن چشمها و تکون دادن سر توام با امواج زیبای وایت فلورال خواهد بود. در نهایت بعد از اتمام کنسرت بوی قهوه در فضا طنین‌انداز میشه و بوی گلها رو با شنل قهوه‌ای خودش می‌پوشونه.
فلورال شاک واقعا ظریف طراحی شده. یکی از جنبه های خیلی قشنگش فید (fade) شدن آکوردها باهمدیگه ست. ممکنه آکوردمیانی رو یه نفر از همون اول حس کنه، ممکنه آکورد ابتدایی رو بعضیا تا انتها هم حسش نکنن. بسیار خوشپوشه و زنانگی رو مثال یک شنل از تور به دور پوشنده‌اش می‌اندازه.
به عقیده من می‌تونه چهارفصل هم استفاده شه اما دیگه تو گرمای داغ تابستون لطفش رو از دست میده.
یک جنبه بسیار جالب دیگه اش محو و آشکار شدنشه. از فیدبک هایی که گرفتم این بود که بوت یهو محو شد انگار رفتی، بعد برگشتیم دیدیم هنوز اینجایی و بوت هم میاد! انگار رایحه هوشمندانه خودشو تنظیم می‌کنه که چقدر پخش بشه😁 وقتی پوشیدینش سرهای زیادی به سمتتون خم میشه تا بیشتر و بیشتر ببویند، بیچاره ها تقصیری ندارن، من که می‌دونم فلورال شاک هر چند دقیقه خواننده ارکستر وایت فلورا رو داره عوض می‌کنه😄
از معدود عطرهاییه که با عطر دیگه ای کاور یا لیر نکردمش، به نظرم خودش به تنهایی این کار رو انجام می‌داد
فلورال شاک نه تنها زیباست بلکه شما رو هم با خودش به داستانش می‌کشه. براش وقت بذارید و از حس خوبی که بی‌دریغ نثارتون میشه لذت ببرید.
شاد و خوشبو باشید⚜️
30 تشکر شده توسط : عطیه سلیمانی فرد Rohaam
نارسیسو رودریگز زنانه
یه گل‌فروشی که با باد کولر خنک خنکه و بوی گلهای تازه خیس خورده توش پیچیده، یه دخترجوان که موهای قهوه‌ای تنباکوییش رو با یه پاپیون دم‌اسبی بسته وسط این همه گل نشسته و همونطور که زمزمه می‌کنه داره دسته گل سفارشی می‌پیچه
نمی‌دونم چرا به مشام من ترتیب حس آکوردها متفاوته.
اپنینگ این کار برای من پیونی یخ‌زده کنار لیمو بود (احتمال زیاد تاثیر گل برفه)،یه بوی به شدت تروتازه و لطیف. به تدریج یخ‌ها آب میشن و بوی یاس و پیونی درهم پیچیده زبونه می‌کشه. بعد از یکی دوساعت یه کوچولو پچولی و رز ظاهر میشن که البته رز کاملا تحت سلطه پچولی سکوت اختیار کرده و صرفا یه صندلی بهش دادن بشینه :)
راستش من هم مثل خیلی از دوستان رز پرسروصدا رو دوست ندارم چون خاطره متصل بهش چیز خوشایندی نیست مثل بوی حرم و گلاب بهشت زهرا و...
نارسیسو فور هر به شدت در بهار و اوایل صبح بازخورد داره، هم خودتونو بیدار می‌کنه هم بقیه رو😁 به نظرم روی الیاف پارچه سیلاژ زیباتر و طولانی تری داره تا روی پوست.
به عقیده من خیلی مناسب خانمهای جوان و شادابه و شخصیت سرحالشون رو به رخ و بوی جماعت می‌کشه، اما در عین حال عطر اغواگری نیست و میشه در محیطهای کاری و مجامع رسمی هم راحت استفاده‌اش کرد.
خوشبو و شاد باشید😊
18 تشکر شده توسط : Rohaam سالار كلوچه
الیمپیا پاکو رابان
یه روز آفتابی در ساحل دریا، صدا و بوی امواجی که در باد پخش شده، یک بالکن به سبک هاوایی دیزاین شده با انواع گلهای خوش رنگ و بو
این تعبیر من از فضای الیمپیاست. متاسفانه به نظرم الیمپیا مخاطب خاص نداره و داستانی روهم دنبال نمی‌کنه. نت آکواتیک، وانیل، یاس، چوب، این همه عنصر شگفت انگیز ولی نتیجه بسیار معمولی. حتی شیشه‌اش هم تناسبی با معجون درونش نداره، از شیشه یا توقع بویی اسپرت و انرژی‌زا می‌ره یا بویی شایسته درخشش در روزی آفتابی، ولی صدافسوس که هیچ.
من سالها پیش یک باتل الیمپیا داشتم و تا آخر هم استفاده‌اش کردم، هیچ وقت اذیتم نکرد ولی واقعیتش یه بادی‌اسپلش خوشبو هم می‌تونست در همون حد جوابگو باشه.
عطر باید زیبا باشه ولی الیمپیا نتونسته. ملغمه‌ای از بوهای زیبای نامتجانس که همه دارن باهم پچ پچ می‌کنن، هیچکس اون یکی رو شکست نمیده تا لااقل داستانی تعریف کنه. نتیجه هم شده یه ارکستر بی‌ سروته و دوست نداشتنی.
قیمتش با توجه به رایحه و ماندگاریش اصلا مناسب نیست.
زیباترین جنبه وجودش شیشه‌اش هست و دیگر هیچ.
10 تشکر شده توسط : سالار كلوچه ایرن
درود فراوان خدمت مدیریت سایت
با توجه به نزدیکی فصول گرم ایران امکانش هست زیبابویانی مثل این عطر دلنشین رو کم کم مهیا کنید؟
پاسخ مدیر : سلام عرض ادب
احتمالش کم هست بازم پیگیر هستیم
3 تشکر شده توسط : سالمی مهدی مددی
چقدر دقیق و زیبا
1 تشکر شده توسط : سالمی

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir