نظرات | امین موسوی
ترتیب نمایش
اولین تماس مایع الکلی خوش رایحه نو لیمیت حس خوشایندی داشت که البته آنچنان که در تصورم بود، برام جدید و غریب نبود...رایحه ای به اختلاط از سره ی ادویه ای ها، مرکباتی ها و حس های دارک ولی تَر و تازه ... البته مشخص بود با تلفیقی با کلاس و چیره دستانه مواجه هستیم...بعد از لحظاتی چند ولی، اصل ماجرا خود را نشان می دهد...چرم در حال دباغی در کنار ادویه های گرمِ فرِش
یا شاید بهتر بشه گفت، انباری پر از کالاهایی از جنس چرمین ... آن هم نه جایی معمولی
اگر بخوام توصیف جالبی داشته باشم، باید حسی که از این رایحه به مشامم رسید را با کمی ذوق ادبی و تصویر سازی، به نوشیدن یک شات جین + تونیک در یک جَز کافه بار سرباز گِرد واقع شده جوار انبار لاستیک های فرمولا وان در پشت پیست رالی کنار دریای کارائیب یا شاید اژه مقایسه کنم...
آن جایی که موسیقی اسپانیش یا یونانی کولی وارانه‌ اش، استنتاج و منطق ما را به چالش می کشد و میز کناری که شخصی بر آن نشسته و بلادی مَری می‌نوشد، از جنس چوبی‌ست که ارزش مشخصی دارد و در آن هوای مطبوع و البته مرطوب، هاله ای از خانه های لمبه کوب شده ی شمال خود مان را یادآور است‌...

نو لیمیت (نو لیمیتز) ادکلن جالب توجه و درخور تحسینی است که توسط "سر آلکس فرگوسنِ" دنیای عطر یعنی آلبرتو موری‌ّیاس، برای فصول سرد تر مناسب سازی شده است که برای آن نمی توان شرایط و ضوابط ویژه ای قائل شد...همه کاره است، فقط به شرط استفاده در نیمه ی سرد ترِ سال.
از جمله ادکلن های ماندگار است که می‌توان بالای ۸ ساعت روی ماندگاری آن حساب کرد...از نظر سیاژ، پروجکشن یا پخش بو نیز مایوس نمی کند و در نتیجه به نظر من برای آقایان ۳۰ ساله و بالاتر، انتخاب و خریدی ارزشمند به حساب می آید...باز با همه این تفاسیر، این خلق را بدون تست یا بلایند بای نخرید...شاید با فاز حکم کننده‌ش نجوشیدید.
18 تشکر شده توسط : الف.ر ش A_KARIMI
سپهر خان عزیز
ارادتمند
به نظرم نشتی هارو کاملا تمیز کنید، سه چهار پافی محکم به خودتون اسپری کنید، احتمالا نشتی برطرف میشه
1 تشکر شده توسط : Sepehr s
Chrome United
لینک به نظر 12 مهر 1401 تشکر پاسخ به افشار
ای وااای
چقدر خوب که وقت با ارزش تون را گذاشتین و این نقد کوچیک رو خوندین، امیدوارم کارساز بوده باشه.
با درود، عرض احترام، آرزوی سلامتی، سرزندگی و آزادی

ادکلن دانهیل پرسوویت یکی از اون کار های کلاسیک مردونست که حقیقتا مناسب مردان کلاسیک میخوره... گاهی‌ عدد سن که برای روایح قائل میشیم، درست گویای منظورمون نیست، چرا که در مثالی گویا، من پسرخاله ای دارم بسیار خوش استایل،(بی ربط) ادکلن باز و از قدیم برند باز که متولد ۱۳۶۰ هست، الان ۴۲ سالی سن داره ولی کاملا اسپرت پوشه و بجز مراسم رسمی ندیدم استایل کلاسیک بزنه، این رایحه را براش کمی "سن بالا" ارزیابی می کنم و حدس می زنم با همین توجیه انتخابش نکند ...
در نتیجه بهتره بگیم این ادکلن دانهیل رایحه ای کلاسیک مردونه داره که آمیزه ای تند و شیرین از کهربا، آمبر و به نظر کمی پرتقال است که در عین حال تِم ضعیف و غریب دارک دودی داره که من از این خصیصه ش بیش از همه چیزش خوشم میاد...
همونطور که از نام برند دانهیل و طراحی جذاب شیشه و درب زیبا ی این ادکلن برمیاد، رایحه ای جداً کلاس بالا و البته با کیفیت داره که به خوبی تلفیق شده است. روی درب این ادکلن شکل قطب نما کار شده که زیبایی ظاهری رو دو چندان کرده...
از لحاظ ماندگاری و پخش بو، متوسط است، البته نمره قبولی را قطعا میگیرد، برای هوای سرد مناسب تر است، برای استفاده روزمره در محل کار نیز (البته برای شخصی که به استایل کلاسیکش بنشینه).
گزینه ی خوبی برای خرید بدون تست نیست و احتمال اینکه دوستش نداشته باشید (به ویژه بخاطر همین حس کلاسیک و اُلد فشن ی که داره) کم نیست.

به شخصه از دوست داران برند دانهیل هستم و این کار هم منِ به نسبت سختگیر را مایوس نکرده، ولی به تحسین هم وا نداشته... مایلم به دانهیل پرسویت نمره ۵.۵/۱۰ بدم و بعد از این شیشه کوچک که به عنوان هدیه ای با محبت به دستم رسیده، به احتمال فراوان آن را مجدد نخواهم خرید
17 تشکر شده توسط : کاید امیر nazanin
عجب به این آزارو کروم یونایتد....
کروم یونایتدی که همین الان روی پوست تَن من اسپری شده، یکی از اعضای پر شمار خانواده محبوب کروم هست که سال 2013 توسط این برند و به دست عطار معروف ریچارد ایبا‌نی‌ئِز ارائه شده. من اول شهریور ماه این ادکلن را بعد از آزارو کروم، کروم لِجِند و در ترجیح به کروم پیور به عنوان سومین آزارو کرومی که برای داشتن انتخاب کردم، خریداری کردم. این ادکلن شباهت زیادی به کروم اورجینال و همیشه برنده داره، با این تفاوت که به تناسب سال ساخت، ورود تکنولوژی و بالا رفتن کلاس عمومی جهان، ادکلنی کمی کلاس بالاتر نسبت به باقی اعضای لاین کروم ئه.
به لحاظ فنی ادکلنی متالیک، فرِش یا تر و تازه، پودری (که به نظرم همین هم باعث بالا تر رفتن کلاس کلی رایحه این ادکلن هست)، کِرِمی و کمی سُپی یا صابونی به حساب میاد که بعد از نیم ساعتی روایح گُلی و برگیِ چای و برگ بنفشه هم میشه توش جستجو کرد (ولی در مجموع از دی اِن اِی کروم به وضوح برخورداره). سیلاژ یا پخش بو متوسطی داره و هنگام اسپری کردن شاید تا 5 دقیقه که تاثیر همون نت های آغازین هست، یک اتاق 8 متری را پُر میکنه و کم‌کم این حجم پخش رایحه کاهش یافته و دیگر بعد از ۲ ساعت،این بو فقط از پوست شما ساتع می شود. ماندگاری هم چندان عجیب و تاثیر گذار نیست و روی تن تا حدود 4 ساعت و روی لباس حدود 7 6 ساعت می مونه که برای ادکلن های تابستونی امری طبیعی به حساب میاد، از این بابت عجیب ادکلن کروم لِجِند هست که ولی ماندگاری و پخش بوی 3 برابر این داره (البته رایحه آن کمی بیش از حد سَنتِتیکه و احتمالا اشخاص سخت گیر در ادکلن که الان دارن این متن رو میخونن زیاد مطلوب شان نباشه). طراحی شیشه و جزئیات ادکلن بسیارشکیله و حس یه کالای با ارزش رو منتقل می کنه، گرچه اصلا ادکلن گرونی نیست. در مجموع امتیاز من به این ادکلن لاین کروم یعنی یونایتد امتیاز 6.5/10 می دم و جزء ادکلن هایی که خیلی دوستش دارم و ازش حس سر زندگی و آرامش خاصی می گیرم ...حتی اخیراً با ۵،۶ بار اسپری کردن کروم یونایتد به کالای خوابم (مثل بالشت، ملحفه و تشک) از رایحه آرامش بخش آن به هنگام خواب رفتن لذت بردم و تا چندین مرتبه بعد که به تخت آمدم، حس خوب وجود این رایحه در تختم را گرفتم و بیش از پیش این خلق دوست داشتنی و صلح طلب آزارو مرا درگیر خود کرد.
33 تشکر شده توسط : مجتبی بهشتی الف.ر ش
در آغاز، حجمه ی غریب و بسیار ویژه ای از برگ و سمغ درخت های مرکبات به ویژه نارنج و پرتقال در کنار گل های سفید مانند میخک و محبوبه شب در هاله ای آرامش بخش و خوش منصب که احتمالا نقش فلفل سیاه مکمل در کنار آنها باشد، به پوست غلبه می کند... رایحه شگفت زده تان خواهد کرد. گویی تا بحال در عالم هستی استشمام نشده و حال، آمده تا دنیای روایح را به چالشی جدی بکشد....با گذر اندک زمانی و نشست کامل این عطر...تلفیق روایح کار را از خانواده ی مرکبات، به سره ی روایح گلی می کشاند و آن حس گلی سفید که به دقت از نِرولی می باشد، با گلهای دیگری مثل بنفشه و اسطخودوس بیش از پیش فضا را فلورال می‌کنند و تا انتها به زیبایی بر تن می‌نشیند.
ماندگاری این ادکلن کمی کمتر از حد انتظار است و شاید عمر
مفید آن را بتوان ۳ الی ۴ ساعت دانست، ساعاتی که نیمی از آن پخش بوی قابل قبولی از دانهیل آیکان دریافت می کنید و به غیر از خودتان، هر شخص خوش سلیقه ای را به بازخورد مثبت وا خواهید داشت.
امتیاز من به این خلق زیبا 7.5/10 خواهد بود.
17 تشکر شده توسط : سهیل نصری Milad sayah
با درود، عرض ادب و احترام

یه خورده برام عجیبه میبینم دور این عطر فاز دو قطبی عشق و تنفر وجود داره! آخه رایحه دوست داشتنی و عملکرد خیلی خوب این ادکلن کاری میکنه که هرکسی از این خلق خوشش بیاد و حتی گزینه خوبی و خرید کورکورانه (بلایند بای) یا بدون تست باشه!
یعنی اگر بدون اطلاع از رایحه، فقط آن را بخرید هم ۹۰٪ دوستش خواهید داشت...
ایراد سخت گیرانه که این ادکلن وارده، کمی حالت سنتِتیک یا غیرطبیعی داشتنه رایحه اش است که باز با توجه قیمتش توجیه پذیره. رایحه به طور کلی آمیزه ای از سیب سبز در فاز کمی ادویه ایِ فلفل سیاه در شروع تا ۵ دقیقه است که بعد لَوندر، تونکا و فلفل سیاه است که ماندگاری بیش از ۱۰ ساعت خواهد داشت، ولی پخش بو آنچنان قوی نیست و شاید یک ساعد دور تا دور بدن بعد ۴ ساعت از اسپری کردن، بتوان آن را استشمام کرد. در کل خلق قوی و قابل احترامی ست و من نمره خوب ۸ از ۱۰ را به آن می دهدم.
قطعا با یکی از ۳ برترین روایح مردانه طراحی و خلق شده زیر نام سالوادور فراگامو روبرو هستیم، پس برایش احترام خوبی قائل باید بود.
آرزوی تندرستی ایستایی و آزادی دارم
16 تشکر شده توسط : علیرضا موسوی امیر نیکو
با درود و احترام؛ با آرزوی سلامتی و آزادی... شاید به نظر عزیزانی که خیلی عطر باز هستن و از برند های مشخصی مثل نیش ها یا برند های خیلی لِوِل بالا ی دیزاینر مانند وای اِس اِل، هرمس و ... استفاده می کنند، این مسخره بیاد که کسی از چنین ادکلنی که برند سازندش در زمینه ی کاملا متفاوتی کار میکنه تعریف و تمجید زیاد کنه؛ ولی اجازه بدین به عنوان کسی که از خردسالی و به عنوان اسباب بازی بین عطر و ادکلن های بزرگ تر هاش گم میشده و تجربه ی زیادی در تست و استفاده انواع ادکلن ها از برند های مختلف داره خدمت تون عرض کنم این ادکلن Zippo Original میتونه تمام محاسبات را به هم بریزه. این ادکلن بدون الهام گیری ازادکلن خاصی تولید شده و از حدود سال 2010 طوری برای من عزیز شده که تو این هفته 5 مین شیشه 100 میل آن را (در کنار دیگر ادکلن های فصلی که دارم) سفارش دادم و این ادکلن را رایحه ی امضای تنم میدونم...
این ادکلن آمیزه ای سیب سرخ، تونکا، وانیل، شمعدانی و لوِندر است که ترکیبی تلخ، شیرین، آروماتیک و کاملا یونیک ارائه می کنه و ماندگاری بی رحمی هم داره! بیش از 12 ساعت! از نظر پخش بو هم عملکردش بالاتر از متوسط هست... به طوری که اگر 5 پاف اسپری کنید، تا حدی زیاده روی کردید ... به نظرم ادکلن تقریبا همه کاره ای میاد، البته کفه ی ترازوش کمی به فصول سرد تر و هوا های خنک تر سنگینی می کند. این ادکلن را من کامپلیمِنت بمب می دونم و بار ها از رایحه ام بعد از استفاده از این اعجوبه تمجید شده... در کل بهش اعتماد کنید و اگر طرفدار رایحه های شیرین و تلخ امروزی مردانه هستید، اصلا این ادکلن را از دست ندید.
21 تشکر شده توسط : وحید دولتی Sajjad

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir