نظرات | امیرعلی نجاتی
ترتیب نمایش
چقد تو زیبایی پرتریال......
چقدر شاداب ، چه آرامشی ، سراسر حس مثبت و سرزندگی
گاهی واقعا آدم دلش میخاد قلم رو بده دست کودک درون و احساساتش که از یه عطر براش بنویسه ....
پرتریال خیلی جلوتر از ویژگی های ساختاریش عواطف شمارو به حرکت درمیاره ، علتشم فقط و فقط میتونه شباهتش به فارنهایت نوستالژی باشه ، عطری که رد پاش در خاطرات هممون بخصوص متولدین دهه 40 تا 70 پررنگه.
در عین اینکه قطعا آمواج هیچ هدف تقلیدی از فارنهایت نداشته و جزو خط مشی این کمپانی بلندپرواز نبوده و نیست اما انگار پرتریال فرزند خلف فارنهایته که نقایص پدر رو برطرف کرده و شاد و قبراق صحنه رو در دست گرفته ، البته این بخش سلیقه اییه اما برای من تاکید بیشتر به جنبه گلی و تا حدی صابونی بجای رایحه خیار و گازوییل مانند فارنهایت دلپذیر تر بود .
پدرم همیشه زمان تست عطرام یه جمله تکراری میگه ( عطرای امروزی همه شبیه همن و هیچی ابهت و خاصی عطرای قدیمی بخصوص فارنهایت رو نداره).
اینبار که این کارو میخاست تست کنه آماده بود این جمله رو دوباره بگه ، خبر نداشت چی منتظرشه
تا تست کرد قبل اینکه چیزی بگه چند لحظه سکوت کرد و رفت تو فکر ، انگار تمام خاطراتش با فارنهایت مرور شد چند ثانیه و گفت ممنون بابت معرفی این عطر ، الان دیگه عطرم تا آخر عمر رو پیدا کردم .
خلاصه اگر با سبک رایحه فارنهایت خاطره دارید قطعا پورتریال با همون دی ان ای اما با خوانشی متفاوت اما آشنا تجربه زیبایی خواهد شد.
20 تشکر شده توسط : هاشم پور سعید رضایی شوشتری
یه کار جون دار و ارزشمند دیگه از لطافه ، تحسین برانگیز و قدرتمند
همونجور که مهربد و جناب شوشتری عزیز اشاره کردن ترکیبی از دو مدل 1872 و نامبر وان کلایو کریستین هست .
رایحه عمیق ، با کیفیت بهمراه تغییر نت قابل قبول
شفافیت رایحه لاین پراید لطافه از مابقی برند ها و محصولاتش چند پله بالاتره و این کار به جرعت میشه گفت از مابقی کارهای لاین پراید هم کمی بهتره ....
آناناس ، چرم و رایحه مرکباتی با یکم قدرت کمتر سه رایحه غالب و سوار بر کار هستن ، کلایو کریستین هارو تست نداشتم که تشابه این کار بهشون رو تشخیص بدم اما در مقیاس خودش فوق العادس ، قطعا ارزش تک به تک ریال پرداختیش رو داره.
رایحه بشدت شیک و گیرا و نافذ که اصراری روی خودنمایی و بزرگنمایی نداره ، متین و سنگین مثل تمام روایح برند با اصالت کلایو کریستینه و شخصیت و کلاس خاص خودش رو داره.
باتل زیبا و کاملا مناسب این روزها که گرما آنچنان سوزناک نیست، بواسطه حضور ملموس چرم بیشتر رایحه معتدله تا خنک بنابر این بنظرم بهترین تایم استفادش تا خرداد ماهه .
پخش بو رضایت بخش نمره من 7 از 10
ماندگاریش اما واقعا عالیه 9 از 10
کاملا مناسب بلایند بای و قطعا از بهترین های لطافه پراید
از دست نباید داد اینکارو
وصف خوبی از کیفیت و عیاره کلایو کریستین به نمایش میزاره با توجه به قیمت یک بیستمش .

25 تشکر شده توسط : هاشم پور nazanin
بعضی اوقات زمانی که خیلی عمیق غرق این دنیا میشم یه تفکر ترسناک به ذهنم میاد .
تو دنیای امروز که همه مفاهیم در حال وارونه شدن هستن ، اینکه مفاهیم سیاه و منفی به هنر رخنه میکنن و برای خودشون شاخه ای پذیرفته شده میشن درواقع فرزند ناخونده هنر هستن .
و ترسم دقیقا اینه این جریان پا به دنیای عطر بزاره و تبدیل به شاخه ای خاص از عطرسازی بشه و به جنبه ی هنریش هم صحه گذاری شه !!!!
دقیق تر بخام بگم تو دنیای بشر یبشبینی ناپذیر به جایگاهی برسیم که وارونه حرکت کنیم و هنر و خلاقیت رو در هرچه بدبو تر بودن عطر تعریف کنیم ، حتی فکر بهشم برام آزار دهندس اما مثله همین محصول که شما میفرمایی و تک و توک کارهایی که لانچ میشن اخیرا بخصوص از برند نازاموتو با بوی خون و اسپرم و ..... صرفا برای من آزار دهنده و علامت خطرن .

بنظرم تنها پاشنه آشیل هنر سیال بودن و بیش از حد منعطف بودن و فاقد مرز بودنشه که وقتی با ذات عصیان گر بشر همسو میشه کاملا سیاهی رو به عنوان ارزش ذاتی خودش به نمایش میزاره و مسیرش عوض میشه ، مسیر هایی مثله بلک متال در موسیقی و بروتالیسم در معماری و هزاران هزار مثال که همگی خوندیم و دیدیم.
البته که بلندی این بحث به قامت علم فلسفس اما دست کم آرزو میکنم صنعت عطر به این سمت و سو نره و اصالت خودشو حفظ کنه .
18 تشکر شده توسط : هاشم پور Rohaam
Détour Noir
لینک به نظر 1 اردیبهشت 1403 تشکر پاسخ به ادیب جلالی
امان از فروشنده های سودجو ادیب خان !!!
از پیج ع .ط.ر 19 و ع.ل.ی پ.ر.ف.ی.و.م استعلام بگیرید کمترن به مراتب
5 تشکر شده توسط : هاشم پور الف.ر ش
درود به دوستان عزیز و مهربانم
ایام به کام
برگ برنده و یکی از بهترین های مارلی ، شاهکار حمید خان مرآتی کاشانی.
لیتون قطعا ماندگار ترین اثر ایشونه تا به امروز ، اثری که بعد از گذشت 8 سال از معرفیش نه تنها کمرنگ نشده بلکه در دوسال گذشته ترند اروپا بوده و بیشتر از همیشه مورد اقبال همگانی بوده ، تو چرایی این موضوع میشه گفت آقای کاشانی تو آفرینش این کار به شکل عجیبی همه جوانب رو رعایت کرده .
لیتون در عین وقار و جدیت یه شیطنت و سرزندگی خاصی داره ، در واقع سنگینی ترکیب چوب ، هل و پچولی با روایح وانیل ، گریپ فروت و بویژه سیب به تعادل برمیگرده و این کار به قدری استادانه انجام شده که رایحه در عین عمق داشتن کاملا سیف و به همه نوع شامه و سلیقه خوشاینده .
برخلاف اکثر کارهای نیش که لبه دار هستن ، اینجا وجهه فریاد زن و آزاردهنده ای وجود نداره ، کیفت اعلای نیش رو در غالب همه پسندی یه دیزاینر ارایه میده و این پازل با یه پرفورمنس خوب و جون دار تکمیل میشه .
نتیجه میشه یه شاهکاری که تقریبا تو هر موقعیتی میشه پوشید.....
تو دورهمی و قرار دونفره انتخاب جذابیه
برای روزمره گزینه مناسبیه
حتی تو موقعیت افیس و آکادمیک هم چندان غریبگی نمیکنه و همه اینا بخاطر توازن و فرموله شدن بشدت بالانسشه .
به مشام من رایحه جذاب سیب و مرکبات و وانیل و چوب واضحن و با اسطوخودوس هم با کمی مکث بیشتر خودنمایی میکنه.
بشدت رایحه بازخورد آور بویژه بین خانم هاست و میتونید مطمن باشید که تو هیچ موقعیتی کسی رو ازار نمیده .
گرم ترین روزهای تابستون رو فاکتور بگیریم عطری چهارفصل محسوب میشه .
پرفورمنس تو محدوده قوی هست و +8 ماندگاری و حداقل 2 الی 3 ساعت پخش بوی خوب .
بجهت طولانی نشدن در کامنت بعدی 3 کلون برترش با بیشترین شباهت خدمت دوستان عرض میکنم که هر سه رو تست کردم و واقعا عالین .
23 تشکر شده توسط : هاشم پور ناصر گل فر
3 کلون ( مشابه ) برتر لیتون به ترتیب کیفیت :
1_ Dusk از برند The Woods Collection که دقیق ترین شباهت رو داره با کیفیت بالا و پرفورمنس راضی کننده و متریال بسیار عالی ، قیمت بالا

2_ Détour Noir از برند Al Haramain که شباهت بالا با پرفورمنس خوب و قیمت خیلی مناسب داره (در کشورمون متاسفانه برندش موجود نیست) و نسبت به گزینه اول کیفیت و نت بندی و عمق رایحه کمتری داره و در اوپنینگ شباهتش با لیتون کمی ضعیفه .

3_ Leyden از برند Alhambra که شباهت بسیار زیادی به لیتون داره با قیمت عالی و فراوان در بازار اما پرفورمنس ضعیف و کیفیت ساخت از دو گزینه دیگه کمی پایین تر اما تجربه نزدیکی نسبت به لیتون رو فراهم میکنه .
14 تشکر شده توسط : Jamal nazemi هاشم پور
Hacivat
لینک به نظر 24 فروردین 1403 تشکر پاسخ به Perfumex
درود مجدد جناب perfumex
بنده نوازی میفرمایید ، ممنون از بزرگواری و محبت شما.
باعث افتخاره برام که گوشه چشمی هم به ما دارید و قطعا کامنتتون از دلسوزی و برآمده از فضای دوستی بوده که وقت گذاشتید و اون نکته رو یادآوری فرموید .
صد البته که موافقم با واکنش هایی امثال واکنش شما که کمک میکنه صحت گردش اطلاعات در این فضا بالا بره و مخاطبی که وقت ارزشمندش رو میزاره و مطالعه میکنه تک به تک همه نظرات رو باعث میشه اطلاعات مفید تر و درست تر بهش منتقل شه و درواقع هممون در این قبال مسئولیم و برای همین ازتون ممنونم ، در درجه اول بخاطر اهمیت و لطفی که به بنده دارید و در درجه دوم بابت حس مسئولیت نسبت به درستی نشر اطلاعات در این فضا .
زنده باشید و معطر و خوشبو
11 تشکر شده توسط : هاشم پور مروت
Hacivat
لینک به نظر 23 فروردین 1403 تشکر پاسخ به Perfumex
درود و ارادت جناب Perfumex عزیز و بزرگوار
با عرض احترام فکر کنم یه بخش صحبتمو اشتباه برداشت فرمودید ، منظور بنده از متر و اشل و سلیقمون صرفا بهتر بودن عطر از نظر زیبایی رایحه بود نه کیفیت عطر ، عطر هارو طبق خلوص متریال هاشون ، مهندسی فرمولاسیونشون و چیدمان نت هاشون میشه بسیار تفاوت قایل شد همونطور که خودتون مثال های جالب رو فرمودید .
آمواج کجا ، الرض الزعفران کجا
کلایوکریستین و جووی کجا ، لطافه و الحمبرا کجا
یا حتی لطافه و الحمبرا کجا ، اسانس های گرمی کجا
بله صددرصد تفاوت هست و عامه هم ندونن ما عطربازا قطعا ریز به ریز تفاوت هارو میدونیم .
چیزی که من همیشه به چالش میکشم و بهم بارها اثبات شده اینه که واقعا هیچ رایحه ای رو نمیشه برتر دونست و صرفا یک دسته از روایح امثال اونتوس رو میشه همه پسند تر دونست ، علاقه به یک رایحه و دوس داشتنش فقط متر و معیارش بینی و سلیقه شخصی هر فرد هست که اونم ریشه تو عوامل مختلفی مثه خاطرات اون فرد و قرارگیریش در معرض بو ها و طبعش و ..... داره .
اینکه الان در جامعه ما همه فکر میکنن بلو شنل یا مگاماره و امثالهم بهترین بو ها هستن رو من شدیدا مخالفم و اینو فقط حقه بازی مارکت و نمایش یه سری افراد سودجو میدونم که انگیزه مالی پشتش دارن وگرنه هیچ دو سلیقه ای در انتخاب یک رایحه یکسان نیست .
فکر میکنم خود شما هم موافق با این موضوع باشید .
پاراگراف آخر هم لطف و منطق شمارو میرسونه و قدردانم ، قطعا که در دنیای عطر مثل خود روایح همیشه باید منعطف و سیال باشیم و لذت ببریم (:
16 تشکر شده توسط : هاشم پور پارسا نیا
Hacivat
لینک به نظر 22 فروردین 1403 تشکر پاسخ به دانیال رادمنش
این موضوع کاملا سلیقه ایه دانیال جان
چون هیچ متر و اشلی برای بهتر بودن یه رایحه وجود نداره مگر بینی خودمون و سلیقمون ، برای من هاسیوات تکامل یافته و سنگین شده رایحه اونتوسه و بیشتر میسندم ، البته نسبت به لانچ های جدید اونتوس عرض میکنم ، چون لانچ های قدیمیش واقعا افسانه ای بودن و اتفاقا مثل هاسیوات تم دودی و چوبیشون قویتر بود و با اون لانچ ها اگه بخاییم چیزیو مقایسه کنیم باهات اونوقت موافقم و اغراق حساب میشه .
11 تشکر شده توسط : هاشم پور مهربد
Hacivat
لینک به نظر 22 فروردین 1403 تشکر پاسخ به علی
درود و ارادت علی جان
لطف داری به ما رفیق جان خوشحالم کنار امثال خودت تو این جمع هستم .
هاسیوات x تم دودی و چوبیش تقویت شده و از بار مرکباتیش کمی کاسته شده ، کاملا سلیقه ایه باید ببینی کدوم سبک رو بیشتر میپسندی ، من نسخه x رو بیشتر پسند کردم .
8 تشکر شده توسط : هاشم پور مهربد

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir