نظرات | reyhane
ترتیب نمایش
آخیش خیالم رو راحت کردید ....آقای ایکاروس میشه خواهش کنم ازین حجم فقط 3 تارو خودتون بلد کنید؟من خیلی مردد میشم بین این همه اتفاق...فقط میخوام کاری کاملا لوکس وبافضای کمی عمیق باشه ورایحه تلخی که یک رگه شیرینی توش احساس شه با قیمت 700تومن...
وهمچنین بین عطارهاشون..اقایان روجاداو و الیویرواروین کرید
سلام دکترایکاروس..ممکنه ازتون بخوام مقایسه کلی بین برندهای کرید و روجا وکیفیت واصالت کارهاشون داشته باشین؟
2 تشکر شده توسط : رضا بابر Ashoor mohseni
سلام..اقای ایکاروس میشه ازتون بخوام بین dior addictوchanel gabrielleمقایسه و ریویویی داشته باشید لطفا؟
سلام آقای ایکاروس..ممکنه نقدو ریویویی درمورد این عطر بگید لطفا؟
میشه نظرتون رو راجب این عطر بگید؟
پس عکسی که سایت برای نت ها گذاشته اشتباهه چون اینها عنبرالسائل هستند اگراشتباه نکنم
1 تشکر شده توسط : Farshid
سلام..میگن آدم مث هم نشینش میشه راسته واقا...من از وقتی بانامزدم اشنا شدم اینطور به عطر علاقه مند شدم...
[...] ممنون ازآقای ایکاروس که این مبحث رو کامل کردن
1 تشکر شده توسط : مهدی
قسمتی از یک مقاله بود...انیدوارم مفیدباشه برای اعضای محترم عطرافشان
3 تشکر شده توسط : م. س. TH_MEN
وانیل و لادن همونطور که اشاره کردم اجزای اصلی اولین اکوردهای کهربا بودن. مرکزیت این هسته رو صمغ لادن تشکیل میده که بویی تلخ و شیرین و دودی و عمیق داره و وانیل بویی شیرین و – بنا به ادعای برخی عطرسازها مثل گرلن – آفرودوسیاک داره که به تلخی لادن بُعدی شهوانی و دلنشین میده. لابدانوم صمغی قیرگون هست که از گونه های مختلف لادنهای مدیترانه ای بدست میاد و قدمت استفاده ازش به چند هزاره میرسه. رایحۀ قدرتمند، تاریک، اغواگر و مرموز این صمغ اون رو به یکی از عناصر محبوب عطرسازها تبدیل کرده. بوی سنگین و پیچیدۀ لابدانوم میل به قدرت نمایی توی ترکیب داره که وانیل لبه های گرد و نرم و شیرین چوبی دلچسبی بهش میده. این ترکیب اگر چه تنها ترکیب بکار رفته توی اکورد کهربا نیست، یکی از مهمترینها و قدیمیترین هاست.نمونۀ بسیار خوب یکی از اکوردهای کلاسیک کهربا بر پایۀ صمغ لادن و وانیل اکورد Ambre 83 هست که توسط شرکت De Laire در بین سالهای ۱۹۱۵ تا ۱۹۲۶ ساخته شد. امبر ۸۳ یک اکورد بنیادی و پایه هست که بعدها از روش اکوردهای مشابه بسیار زیادی ساخته شدن. این اکورد یه جورایی استاندارد طلایی اکورد کهربا توی عطرسازی بحساب میاد و حق سنگینی به گردن خیلی از عطرهای بزرگ تاریخ داره. گرلن میتسوکو (Guerlain Mitsouko 1919) روی پایه های این اکورد کهربا ساخته شده که توی فرودِ عطر حس طلایی و مخملی پاییز رو بده. توی عطر شنل بوا دِزیل (Chanel Bois des Îles 1926) این کهربای شیرین رایحۀ چوبی رو نرم و خنثی میکنه. عطر معروف سرج لوتانس، امبر سلطان (Serge Lutens Ambre Sultan 1993) نمونۀ مدرن و ارتقا یافتۀ این ترکیب کلاسیک هست که با نُهای آروماتیک سبز مسیر حرکتش رو تغییر میده. کریستین دیور میتزا (Christian Dior Mitzah 2010) همین اکورد رو با فضایی روشن و آسمانی ارائه میکنه. استخوان بندی عطر Caron Pour un Homme هم روی همین اکورد هست که به اسطخودوس ماهیتی گرم و نرم میده. همچنین توی عطرهای Tom Ford Amber Absolute و Tom Ford Japon Noir و Annick Goutal Ambre Fétiche حضور بسیار پررنگی داره. جدا از این عطرها ریشه و اساس اکوردهای مطرح شیپق (chypre) و فوژه (fougère) هم همین اکورد کهربا هست.

اونچه از مبحث نتیجه میشه اینه که کهربای طبیعی به صورت نرمال توی عطرسازی استفاده نمیشه؛ لااقل به صورت متداول و توی عطرهای شناخته شده استفاده نمیشه. تشابه اسمی اکورد معروف عطرهای شرقی که ما اسمش رو کهربا گذاشتیم، باعث شده خیلی از سوتفاهمات شکل بگیره و خیلی از برداشتها نادرست نهادینه بشه. کهربا توی عطرسازی اکوردهایی گرم و شیرین و دودی و تاریک هستن که حس اغواگر و عمیقا احساسی رو القا میکنه.
11 تشکر شده توسط : پارسی complihanicated

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir