Filippo Sorcinelli - Ennui Noir

اونوم انوی نویر

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-36592
نوع عطر : نا معلوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : چوبی معطر
عطار :
طبع : گرم
مشخصات تولید
نام برند : فیلیپو سورچینلی
کشور مبدأ : ایتالیا
سال عرضه : 2016
کد کالا : ATR-36592
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 0
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
0 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    3
  • نمی پسندم
    0
  • - 25 سال
    0
  • + 25 سال
    3
  • + 45 سال
    0
  • روزانه
    0
  • رسمی
    3
تعداد رای های ثبت شده : 15
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

«در کورسویی رخنه می‌کنم تنها در قلب تاریکی خیال. صدای سختی که در رگ‌های تپنده جاری‌ست. نفسی حبس شده و چشمانی نیمه‌باز. حس خونسردی بی‌انتها و محسوس؛ سست و بی‌جان. ابراز آزادانهٔ انزجار و سرور در لذت‌مندی. نه ظاهر و نه تعبیری وجود دارد. کاملاً در پوست سخت احساسات تیره‌مان گرفتار شده. گردی ریشه ریشه آنگاه که آتش برافروخته می‌شود؛ زنگاری سیاه که لایه نازک را می‌پوساند. همچنانکه شکل‌اش می‌دهد، محافظ توست. این ملالت تیره محافظت‌کننده است، زیرا در تنهایی شکل می‌گیرد و با تنهایی از تو سپری آهنین می‌سازد در برابر حس میانه‌روی‌ای که در پس زندگی روزمره وجود دارد. رسوخ ملالتی سیاه است که می‌تواند در درونش نفوذ کند و از آن یک نعمت بسازد. کمه که ملالت سیاه مایهٔ گشایش توست، تو را به جهان دیگری می‌افکند، به دور از هر آلودگی جزئی و خاص. این ملالت سیاه قطعیتی در بر ندارد، چرا که تو را بوتهٔ آزمایش قرار می‌دهد و به جزء و پوسته‌ای از درختان پنهانت تبدیل می‌شود. نوای تنهایی در تیرگی درونت. «پوچ و شیطانی‌ست، این ملالت همانند نیستی است که در واقعیت تام رخنه می‌کند.» «آن انسان‌های رنجانده شده همان برگزیدگانند، همان نجیب‌زادگان!» «چیزی فراتر از خیالم، برای مردان ملالت‌زده» ملالت لحظه‌ای برای تعمق در درون‌مان است، لحظهٔ تأمل در موقعیتی که در جهان داریم، و این تأمل زمانبرست، زمانی که همواره از دست می‌رود. آنچه ملال‌آور است انسان را نابود نمی‌کند، بلکه در سرتاسر مسیر زندگی‌اش، مایهٔ باروری او می‌شود: ما را تسلیم مرگ و پایان حیات می‌کند، حیاتی به دور از تمام خصایص پست. ملالت ضرورتی‌ست که انسان را به تلاش مستقلانه و خودکفایانه وا می‌دارد، نه در مسیری بی‌خطر، بلکه در هراس از نیازها، جایی که مقابله با یکنواختی دشوار است، جستجوی ناموفق آرزوها در گنجینهٔ ازلیت تا لذتی عمیق و تکرارپذیر. عادت شدن هیجان کسب موفقیت‌ها. واکنش به سردی کسالت‌بار وابستگی‌ها و رهایی از اتهام پوچی، توقف ناگهانی شور و هیجان، در لحظه‌ای از بی‌خوابی شبانه محال‌ها ممکن می‌شوند، و صدای دیوانه‌وار دریای جهان بیرون انگیزه‌ای کسل‌کننده به وجود می‌آورد. ادراکات بیرونی از رفتارها جدا می‌شوند، و رایحهٔ شیره وانیل را یادآوری می‌کنند؛ رایحه‌ای پیوندخورده با وتیور و پیچیدگی نعناع هندی سوماترا، سنگاپور و بورنئو، این عطر ویران‌کننده است، جایی‌ست که پوچی شکل واقعیتی ممکن به خود می‌گیرد. صحبت از صرف زمان نیست، بلکه صحبت از پذیرفتن روند تسلیم‌ناپذیر آن است. توهم حیات ازدست‌رفته در ترکیبی اصلی متشکل از رایحه جذاب چوب‌های سدر بر فرش نمداری از گل آفتاب‌پرست، عاشق آن تنهایی‌ام که مایهٔ آرامش است. منشأیی ارزشمند با تاریخچه مورد سبز که همانند محصولی از زمینی کم‌محصول متولد شده است، اسطخودوس را می‌پروراند و در آغوش می‌گیرد. روح حیات تشنهٔ تحولاتی تازه و پیوسته است، تمام جان را فرا می‌گیرد، همانند غبار، همانند خوابی که از حرکت بازمی‌دارد، و مست‌کننده است، زیرا چیزی نیست جز آن که مدهوش قدرتی خارق‌العاده است. زیرا، انوی نویر با زبان افقی خود قصد دارد اوضاع پیرامون‌مان را نشان دهد» - نشریه برند.

برند فیلیپو سورچینلی
طبع گرم
سال عرضه 2016
گروه بویایی چوبی معطر
کشور مبدأ ایتالیا
مناسب برای آقایان و بانوان
اسانس اولیه اسطوخودوس
اسانس میانی سدر ، گل آفتاب پرست
اسانس پایه وانیل ، نعناع هندی ، خس خس
نمره کاربران
Ennui Noir-اونوم انوی نویر
رایحه
8.5
2 رای
ماندگاری
8.5
2 رای
پخش بو
8.5
2 رای
طراحی شیشه
9.5
2 رای
این عطر برای من یاد آور ...
نظرات کاربران (4 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
ای آدمک بی‌خیال. تکدر خاکستری، عارضه‌ی کبود.
زمان درحال بلعیدن زندگی است!

انوی نواغ سرزمین شیرینی‌های بی‌بندوبار. هم‌قطار شدنِ پشیمان‌ترین پچولیِ دیده شده بعد از رنسانس با وانیلِ کلافگی‌ها! ملغمه‌ای نیمه‌روشن و مبهم که در آن پرداختی قابل و متفاوت از اسطوخودوسِ شیرین، تازه و معطر را می‌توان یافت که با خنکای یک وتیور لطیف، شکننده و سیال آغازی مبسوط را خلق می‌کنند. در قلب اثر : بروزهای شبه میوه‌ای گورمند گلی، معجزه‌ای نیمه سبز هربال از گیاه مورد که سایه‌ای از جریاناتِ بیگانه‌ی چوبی آسمانش را خاکستری می‌کند. پچولیِ تیره تند و بی‌اعصاب در کنار وانیل نرمِ کره‌ای می‌نشیند و هیلیتروپ هم‌چون الهه‌ای آشوبگر برروی خاکِ نمور انوی نواغ و سپس به داخل جهنمی سراسر پودری سقوط می‌کند. [در اوج تلاطم این عطر حسی وجود دارد شبیه به حریره‌ی شیرینِ بادام که داخلش ادویه‌های گرم و وانیل چکانده شده، ایضا رگه‌های نامفهوم (محو) مانندِ نایلون‌های بازیافتی!]

انوی نواغ را می‌توان ملالتِ سیاه یا بی‌حوصلگی کدر ترجمه کرد. اما در سرزمینِ این عطر هیچ ردپایی از تیرگیِ مطلق، حس‌های مالیخولیایی، سایه‌های حزن و... یافت نمی‌شود. [فرضیه] سورچینلی با انوی نواغ علاجی برای این احوالِ کسالت‌بار یافته است و به‌نوعی خودِ ملول بودگی را بازسازی کرده نه یک رایحه‌ی ملول! با نگاه کردن از زاویه‌ای متفاوت و باتوجه به روش‌های مختلفِ نام‌گذاریِ آثار هنری می‌توان به چنین استدلالی 'هم' رسید که : ملولِ قصه شما [نوعی] و داروی این ملال لیکوئیدی است که سورچینلی خلق کرده و این دارو شبیه به آینه عمل می‌کند. یعنی خودِ خموری درون را تحویل شامه‌ی شما می‌دهد تا واقعیتِ بطنی این مرض را بهتر درک کنید! همان‌قدر کش‌دار، خسته‌کننده و غیرپذیرفتنی! فیلیپو خود می‌گوید : من عطر نمی‌سازم؛ بلکه شعر! پس باید هميشه و همواره در جانِ آثار او به‌دنبالِ ایهام، شُبهه‌سازی، جناس، جلوس، اصولِ سمبولیک، بروزهای فلسفی عرفانی ادبی و... گشت! به‌یاد داشته باشید هنر درمعنای کلان خود جهانی است بدون مرز و کاملا بسیط. درواقع گیومه‌ی 'معنای هنر' همیشه باز است. حتی اگر در نظر خالق ایده‌ی الف نباشد شما حقِ این را دارید که همان ایده‌ی ناموجود را ایجاد و سپس آن‌را بعنوان‌ اصلی‌ترین پایه‌ی اثر درنظر بگیرید. یعنی هنرمند و مخاطب هردو در ایجاد معنا برای اثر شریک هستند!

در بخشِ معرفی و ایضا پشت جلدِ کتابِ روانشناسی ملال نوشته‌ی جیمز دانکِرت با این جملات روبه‌رو می‌شویم : انسان‌ها نیازمند به برقراری رابطه‌ای خودمختارانه و موثر با دنیا هستند. باید مشغولیت داشته باشند، ذهن‌شان را درگیر کنند، تمایلات‌شان را بیان و مهارت‌ها و استعدادهای درونی را عملی سازند. به بیان کوتاه : نیاز به عاملیت دارند! اگر این نیاز رفع شود شکوفا می‌شوند. اما هنگامی که برطرف نشود احساس بی‌حوصلگی و بطالت می‌کنند. ملال، نیرویی برای سوق دادن آدم‌ها به سمت فعالیت‌های معنادار و رضایت‌بخش‌تر است. این احساس شمارا وادار می‌کند که سوال مهمی را از خود بپرسید : باید چه‌کار کنم!؟

سورچینلی با این عطر سراغ ملالت‌، اندوه و پژمردگی‌های بطن آدمیزاد می‌رود. آدمی که بطورکامل ساختارِ ضمیرِ درونی خویش را در سازه‌های پیرامون و جهانِ هیجان‌زده‌ی بیرونی غرق نه؛ بلکه حل کرده و بدل به محصولی غیرجالب از محیطِ اطراف شده است. موجودی که از رجوع به درونیات، تجزیه‌ی نهاد و بازشناسی خویش می‌ترسد. انوی نواغ احتمالا دوست‌نداشتنی‌ترین اثر اونوم باشد. بله. کسل‌کننده، خاکستری، تحلیلی، فرسایشی و تقریبا غیرهارمونیک. دقیقا مانند حسِ انسانی که پس از سال‌ها فراری بودن از خود، حال به‌اجبار در اتاق خودشناسی قرار گرفته. افسوس. حاصلِ این برخورد دل‌آشوبه خواهد بود. زیرا او خودرا نخواهد شناخت! چنین حسی تیره، تلخ، شور، ترش، اگزوتیک، انتزاعی و یا دارای سامان نیست. بلکه به‌هم‌ریخته و استرس‌زا درعین‌حال قابل شناسایی، دردسترس و شیرین است. به‌حدی شیرین که دلزدگی ایجاد می‌کند و به‌سوی مدلی از آشوبِ زیرپوستی می‌رود. انوی نواغ با شیرینی وانیل، ناهماهنگی پچولی و غیرمعمول بودن چوب شما را تا مرز کلافگی و بیچارگی پیش می‌برد و تصمیم دارد ملال‌آور و شکنجه‌گر باشد‌! عطر مرموز، کدگذاری شده، مفهومی و معناداری است. باید به پستوترین جغرافیای ممکن گریخت، سپس استشمامش کرد و با خود گفت : این بوی کرختی، کسالت و خودگریزی بی‌پایان توست. بوی چسبناک و لزجِ گم‌شدن‌های بی‌انتهایت!

فیلیپو سورچینلی، پروژه‌ی اونوم، انوی نواغ. موهبتی ناب از هنرِ هدفمند و واقعی!
23 خرداد 1401 پاسخ تشکر
25 تشکر شده توسط : Rezvani مهران
Sometimes you shine. Sometimes you fall. Sometimes you know........... Nothing at all.......... Want to see you shine, shine, shine, shine, shine like I know you can 🖤
24 بهمن 1401 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : بابک Hani

شاید صحبت در مورد این قضیه شخصی باشه و هر کس نظری داشته باشه.
ولی گاهی پیش اومده دوستان سفری به نقاط مختلف و عجیب و غریب دنیا داشته باشن.از پاریس تا موناکو از پترزبورگ تا موسکو یا ماندنی در عمان.

دوستی به اتریش میخواست بره از من میپرسید چی بپوشم تا برسه به اینکه چه عطر بزنه.

دوستدارم نظرات دوستان بخصوص دکتر ارجمند رو بدونم.

اگر شخصی به شهری مثل پاریس میره و به مدح ادبیات و فرهنگ دنیا پا میزاره دوست داره چه عطری استفاده کنه.

اگر من پا به نیواورلئان میگذارم ایا مردم اونجا طبع بخصوصی دارن اکثرن یا اگر به چین سفر کنم.

بازخوردها چیه و طبعها چگونه است.میدونم سئوال کلیه.
من در این تاپیک لاوز رو برای ایتالیا انتخاب کردم برای مثال.بازخورد عموم ایتالیایی چیه نمیدونم.

امیدوارم برداشت بدی نشه.
خواهشن سو برداشت نشه.
26 آذر 1396 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : ‌آرش پویا
درود بر شما رضا جان
شاید این سوال ساده شما یکی از جالبترین سوالاتی بوده که ازم شده
اروپای امروز سرزمین فرهنگ و آزاد اندیشی سرزمین مردمان بی تجمل و بی ریا در پاریس عطر ریو و ویسکانتی هیچ فرقی نداره مهم فقط انسانیته مردم اونجا اصلا اهمیتی به این چیزا نمیدن اونجا هر چی بپوشی هر عطری استفاده کنی مورد قضاوت قرار نمیگیری
ولی من شخصا عاشق تیپ رسمی کت و شلوار و کراواتم که خب در این فضا عطرای سنگین وو رسمی مورد علاقتونو میتونید انتخاب کنیم من شخصا انتخابم مارلی نیسان هستش شما هم عطرای رسمیتونو میتونید انتخاب کنید ولی تیپای مختلف و عزرای مختلف هم جذابیت خودشونو دارن از نظر من ممنونم رضای عزیز روزت بخیر
26 آذر 1396 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : ‌آرش رضا قهرمانی

بوی دلنشینی داره ولی نسبت به بقیه عطرهای اونوم متوسط تره
این نظر اولمه تا چند روز تست و زندگی کردن با این عطر نظرم رو خدمت دوستان عرض میکنم

تا اینجای کار از لاوز و اوپوس و پشن ضعیفتر بوده برام
به نظرم عطر جاذبی که ادم بخواهد ۷۰۰ ۸۰۰ تومن هزینش کنه فقط عشق میخواد و نه پسند
البته ذاعقه و حس بو هم مهمه من هفته پیش از ۱۱۴۴ اصلن خوشم نیومد امروز کلن فهمیدم بوش نکردم بلکه دیدمش
امروز بوش کردم و پرستیدمش
17 آذر 1396 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : ابوالحسن ssh
در هوای سرد تست عطر سخته خصوصن اینکه سرما حس بویایی رو ضعیف میکنه.
انویی نویر خستگی سیاه که میتونه تاویلی از سورسی تراژیک باشه و یا میتونه لینکی به بیمعنایی همان مرز هذیان باشد

عطر با وانیل خودش رو پوشونده ولی استادانه و قطره قطره لوندر و پچولی به فضا تزریق میشوند
به نظر من با اینکه عطر شیرینی هست ولی تلخی و سیاهی در کارش هست
کیفیت وظرافتش کافیه تا چند روز بو کردن کار از هوش سازنده مست و عجیبش سر دراورد
دیروز بود که لووهابسولوت با بوی مرکبات رو بو میکردم متوجه شدم معیار ترکیبات و پیچیدگیه روایح از یک عطر به عطر دیگر چقدر تفاوت دارد
من سمفونی پشن اونوم رو سیاهترین کار این برند میدونم خیلی دلم میخواد بدونم هدف از ساختش چی بوده. این مسله رو میدونم که هر برند برای انواع مخاطب سعی در ساخت انواع عطر میکنه ولی توضیح شخص خودش فکر نکنم دستوری و فرمایشیه دیگران بوده باشه
حقیقتش تا حالا عطری به کیفیت لاوز ندیدم
اوپوس رو دوباره تست میکنم
گاهی یک عطر در نوت اول و تاپ خوبه و نوت اخر نداره مثل عطرهای بازاری و ریفورموله ارزون
گاهی نوت اول بویی ناخوشایند و تاپ پیچیده و نوت پایانیه دلچسب داره مثل نیش پرایویت لیبل
اما
به نظر شخص حقیر لاوز بیسش تاپش و داونش یکیه
اصلن معنیه لاوزش هوش عطارش رو میرسونه که به من میگه هر وقت میزنی خودت عاشقش میشی. مقابل پشن هست که ادمی بیروح رو نشون میده
جالبه برام انوی نوغ چرا اسمش فرانسویه اما ساخت ایتالیاست
اونم فرانسویهای دماغ دراز مغروری که با غذاهای به اصطلاح لذیذشون مثل صدف داعیه هنر دنیا رو دارند. دلشون به ژید و چهارتا هنرمندتر از اون خوشن. بگذریم این نظر من بود

دوست ندارم ترجمه نوشته های دیگران رو بگذارم.دوست دارم ببویم و ابراز حس کنم.
21 آذر 1396 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : ssh مهدی

من عاشق این برند هستم ولی باز نشد که یک برند عالی کار بد نداشته باشه!
ترکیب پچولی و وانیل اصلاً خوب در نیومده و یک شیرینی بدی داره.
شاید هم مقصر بدی این کار لاوندر باشه.ولی رایحه ی غالب همون وانیل و پچولیه.
توی فرگرنتیکا یه کاربر خارجی گفته :رایحه ی این کار پلاستیکیه!
فکر کنم منظورش اینه که این کار و نتها و رایحه ش طبیعی نیستند.
م.س و علی لطفی عزیز اگر نظرتون رو درباره ی این کار بگید ،خیلی ممنونتون میشم.
27 مهر 1396 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : ssh Ali lotfi
حسن کبیری گرامی از لطفی که بهم دارین واقعا متشکرم. به نظر من این کار هم بسیار با کیفیته اما بنده هم مثل شما این رایحه مورد پسندم نبود rosa nigara هم باب طبع من نبود. ولی سنتتیک بودن رو من حس نکردم. از نظر من روایح در اون حد نیست که پلاستیکی خطاب بشه و یه جورایی بی احترامیه به این کار.
27 مهر 1396 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : ssh م. س.
جناب کبیری من ازین کار تست نداشتم ولی چون به کیفیت این خونه ایمان دارم از سینتتیک توصیف شدنش تعجب کردم و رفتم به همون سایتی که شما ازش نقل قول کرده بودین و کاربری توش بوی این کارو پلاستیکی توصیف کرده بود. راستش من کامنتهای یه خطی رو چه اینجا و چه توی همون سایت جدی نمیگیرم، واسه همین بقیه کامنتها رو چک کردم و برخوردم به کامنتی از یه کاربر که بنظرم همیشه نظرات خوب و معتبری ارائه میده. ترجمه اونو برای استفاده دوستان اینجا میزارم:


انوی نواغ کم کم داره علاقه منو بعنوان یه اورینتال فوژه مدرن و قوی جلب میکنه. باید اعتراف کنم که در آغاز با جنبه های تقریبا گورماندش مشکل داشتم ولی این ترکیب با دز مناسبی از پاتچولی و وتیور ترکیب شده که از شیرین شدن بیش از حد کار جلوگیری میکنه. بله، کار در نهایت شیرین و وانیلیه اما ترکیب مناسب نوتها باعث میشه که مصرف کننده اش بویی مثل کیک فنجونی لاوندر نده.
خوب، یه اوریننال فوژه مدرن با انفجاری از لاوندر، یه اسکلت چوبی صاف که (هرچی دوست دارین بهم بگین اما این نظر منه) بنظرم شباهتهایی با نسخه فعلی آزارو پور اوم داره و یه ترکیب از پاتچولی/هلیتروپ/بادوم/وانیل که خیلی از L'Instant De Guerlain Pour Homme Extreme فاصله نداره.
احتمالا خلاقانه ترین عطر موجود نیست اما اگه از پاورهاوسهای به سبک عطرسازی دهه 70 و 80 با یه رویکرد مدرن خوشتون میاد انوی نواغ میتونه انتخاب اصلیتون باشه.
قوی و با ماندگاری بالا 7/10
27 مهر 1396 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : حسن کبیری ssh
م.س عزیز کاملا با شما موافقم اصلا سنتتیک کاری و بی کیفیتی در این برند ناممکنه.
حسن کبیری عزیز پیشنهاد میکنم کمی بهش فرصت بدین . اطمینان دارم بعدا نظرتون تغییر خواهد کرد.
27 مهر 1396 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : ssh م. س.
علی لطفی و م.س. عزیز سلام
خیلی ممنون از کامنتهاتون.راستش من منظورم رو خوب بیان نکردم.منظورم بی کیفیتی برند اونوم نبود.اولش هم گفتم که من عاشق این برندم.منظور من دوست نداشتن رایحه بود که با اون ترجمه ی کاربر خارجی که کاملاً میشناسمش کاملاً متوجه شدم که چرا این کار مورد علاقه ی من نیست.
کاری گورماند ،شیرین و وانیلی با انفجار ی از لاوندر با تمی کلاسیک دهه ی هفتاد و هشتاد.
همین موارد کافیه که این کار رو نپسندم و گر نه کیفیت کار بی نظیره.من حتی پارسال که اولین بار تستش کردم عاشقش شدم ولی الان دیگه نه.
دیگه الان خوب میدونم که چه کارهایی کاراکتر من هستند و چه کارهایی علیرغم شاهکار بودنشون برای من ساخته نشدند.
از شما دو دوست عزیز بخصوص م.س. که زحمت ترجمه رو کشیدند بینهایت سپاسگزارم.
یا حق
27 مهر 1396 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : ssh Ali lotfi

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟