ACQUA DI PARMA - Blu Mediterraneo Bergamotto di Calabria

آکوا دی پارما بلو مدیترانو برگاموتو دی کالابریا

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-33808
نوع عطر : نا معلوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : چوبی معطر
عطار :
طبع : خنک
مشخصات تولید
نام برند : آکوا دی پارما
کشور مبدأ : ایتالیا
سال عرضه : 2010
کد کالا : ATR-33808
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 15
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
760,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    4
  • نمی پسندم
    1
  • - 25 سال
    1
  • + 25 سال
    2
  • + 45 سال
    0
  • روزانه
    5
  • رسمی
    1
تعداد رای های ثبت شده : 26
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

سرزمین کالابریا سرزمینی نیرومند و شورانگیز است. فقط در این سرزمین است که ترنج اصیل و ناب زادگاه طبیعی خودش را می‌يابد. نت‌های درخشان ترنج در شروع آمیزه شاداب و نشاط‌آور برگاموتو دی کالابریا به مشام می‌رسد و به‌واسطه طراوت بالنگ، زنجبیل سرخ و سدر تقویت می‌شود. در نت‌های پایانی هم ترکیب بی‌سابقه‌ای از خس‌خس، لوبان و مشک پدیدار می‌شود.

برند آکوا دی پارما
طبع خنک
سال عرضه 2010
گروه بویایی چوبی معطر
کشور مبدأ ایتالیا
مناسب برای آقایان و بانوان
اسانس اولیه ترنج ، بالنگ
اسانس میانی سدر ، زنجبیل ، گل‌های سفید
اسانس پایه لوبان ، مشک ، خس خس
نمره کاربران
Blu Mediterraneo Bergamotto di Calabria-آکوا دی پارما بلو مدیترانو برگاموتو دی کالابریا
رایحه
9.3
6 رای
ماندگاری
6.3
6 رای
پخش بو
6.2
6 رای
طراحی شیشه
8.7
6 رای
این عطر برای من یاد آور ...
اخبار برند آکوا دی پارما
عطرگرام
نظرات کاربران (5 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
9
رایحه
8
ماندگاری
7
پخش بو
6
طراحی شیشه
با احترام و عرض ادب
قبل از معرفی این عطر ناب مرکباتی یک موردی رو باید مطرح کنم که برای عزیزان محترم دور از ادب و اخلاق نباشد.
عصر بعد باشگاه اومدم گوشیمو نگاه کردم دیدم ماشاالله ۵۹ تا ایمیل اومده که همشون از دوستان عطرافشان بودند که خیلی هاشون رو اصلا اینجا نمی‌دونم کیا هستند و همه این عزیزان درخواست دوباره نویسی از من کردند. دوستان محترمی که ایمیل فرستادند و اسمشان اینجا نیست یا من نمی‌دونم کدوم عزیزان هستند تا به شخصه تک تک از آنها تشکر کنم، خدا شاهده شرمندتون هستم و اصلا جا خوردم این حجم ایمیل از طرف عطرافشان محترم دیدم. از همه تون و بخصوص از مدیریت محترم عطرافشان بسیار سپاسگزارم و قدردان مهر هر کدام از شما عزیزان که ایمیل فرستادین و اون عزیزانی که در قسمت عطرگرام پیام فرستادند مبنی بر دوباره نویسی ام در سایت وزین عطرافشان هستم.... سخن یکی از عزیزان در عطرگرام بسیار برام تاثیرگذار بود که حقانیت بر دانایان آشکار هست و نیازی نیست به نظری پاسخ بدین و ادامه بدین روایت نویسی خودتان رو..... بله دوست عزیزم موافقم و سخن شما بر من بسیار موثر واقع شد. بنابراین در اینجا حاضر خواهم شد و نظرات عطری علمی روایت خواهم کرد و آن دو سه کاربری که محقق نما هستند پشت اسم مستعار و عکس شماتیک خودشان را مخفی کردند هیچ پاسخی نخواهم داد حالا اگر هم خیلی علاقمند هستند بروند خودشان مطالعه کنند، و از همه آنهایی که به من این همه لطف داشتند و من بی خبر بودم از آنها کمال سپاس دارم.
عطری بسیار مرکباتی با رایحه ای وحشتناک از برگاموت که شاید تن‌پوش آن نیاز به مکان زمان خاصی داشته باشد و شاید برای همگان خیلی مورد پسند نباشه چون تقریباً رایحه ی خطی داره و تغییرات چندانی رو حس نمی‌کنید و همان شهد برگاموت غالب هست که یکی هم عطری به نام مونوتم برگاموت هم دقیقا همین مدلی هست یعنی رایحه ای مثل همین داره. بنظرم بیشتر مناسب تن‌پوش برای از خواب بیدار شدن در صبح مناسب هست که لحظه ی بیرون رفتن از منزل برای حس داشتن حس خوشایند واقعا لذت بخش هست. ماندگاری و پراکنش متوسطی داره و فقط برای عاشقان مرکباتی از نوع برگاموت ارزش خرید داره ولی در کل با این رنج قیمت بنظرم گزینه های شایسته تری هست.
سپاس از همراهی بزرگواران.....

13 بهمن 1401 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : فرهاد ح saeidrostami118

آکوا دی پارما بلو مدیترانو برگاموتو دی کالابریا
یک کار شدیدا مرکباتی با برگاموت فراوان ( که حس میکنم مقدارش زیاد از حد بوده) به همراه یک تلخی کمی از پوست لیمو شروع میشه . برای دوست داران روایح مرکباتی بی شک این کار لذت بخش هست . پرفورمنس نه چندان جالب . در کل کار خاصی نیست که ارزش خرید داشته باشه از نظرمن.
18 آبان 1399 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : حامد architect

يادمه بچه بودم داييم قطر كار ميكرد و هر وقت كه از قطر ميومد با خودش قرص ويتامين جوشان مياورد وقتى تو اب حل ميكردى يه بوى مركباتى خوب و عالى تو فضا پخش ميشد. اين عطر دقيقا برام ياداور همون دوران كودكى و دقيقا همون بو هست. خيلى بوش عاليه حال آدم رو عوض ميكنه يه حس شادابى به ادم دست ميده ٧/١٠ نمره من به اين عطر در قبال عطرهاى برگاموتى و مركباتى
13 تیر 1398 پاسخ تشکر
منم دقیقا با تست این کار یاد قرص جوشان افتادم،شرمنده اگه بد بیان کردم اما به عنوان یه فرد عادی که تخصصی نداره توی عطر نظرمو گفتم
10 مهر 1399 پاسخ تشکر

8
رایحه
6
ماندگاری
6
پخش بو
9
طراحی شیشه
ADiP - Blu Mediterraneo Bergamotto di Calabria -_- -_-

یکی از دوستان عطرافشانی از من خواسته بودن که این عطرو با یه عطر دیگه همزمان تست بگیرم و نتیجۀ اون رو بصورت نظر شخصی در سایت به ثبت برسونم .

یه عطر خوشبو از آکوا دی پارما بر پایۀ ترنج : خنک - کمی تند - تلخ و ترش - کمی شیرین و کمی گُلی و دست آخر چوبی و مرکباتی که اینبار واقعاً این عطر بر Base ترنج یا همون برگاموت از نوع ایتالیایی ساخته شده منتهی با کیفیتی متفاوت و خوب که از اول تا آخر بوی ترنج با تغییراتِ کمی به مشام میرسه .
شروع عطر با روایحی از : ترنج - کمی پوست ترنج - زنجبیل (زنجفیل) تازه - کمی مُشک - کمی لیمو یا پوست لیمو و کمی چوب (سدر) آغاز میشه و بویی شاد و خنک - مفرح و تازه و کمی تند فضای محیط رو تا یکی دو متری در بر میگیره که بعداز مدت کمی مقداری شیرینتر میشه و پس از ضعیفتر شدن زنجبیل ، بوی گُل - مُشک و چوبها (وتیور و بخصوص سدر) بیشتر بمشام میرسه و بعداز نیم ساعت کمی تلخ شده و روایح چوبی و بیشتر سدر مشخصتر شده و حالتی خنک - تلخ - مرکباتی و چوبی تشکیل میشه و آروم آروم با همین رایحه تا انتها پیش میره .
این عطرو با سه عطر دارای ترنج که در اونها بیشتر مشخص بوده و دو عطر مرکباتی و میوه ایِ دیگه مقایسه کردم و نتیجه این شد :
1 - ارمنگیلدو زگنا آکوا دی برگاموتو : کمی تلختر (پوست ترنج و پوست لیمویی تر) - خنکتر و با کیفیت نازلتر و با پخش و ماندگاریه بیشتر .
2 - بولگاری من اکستریم : کمی تلختر و چوبیتر - تازه تر و با همین دما و کیفیت - پخش کمتر و ماندگاری در همین سطح .
3 - تام فورد فور من : کمی تلختر (پوست لیمویی تر) - تمباکویی تر - کمی گرمتر و کیفیتی نازلتر و با پخش و ماندگاری در همین سطح .
4 - گرلن لهوم ایدیل کولون : کمی تلختر (پوست گریپ فروت و کمی بهار نارنج) - خنکتر و کیفیتی در همین سطح و تا حدودی پخش و ماندگاری کمتر .
5 - آکوا دی پارما بلو مدیترانو فیکو دی آمالفی : کمی شیرینتر (میوه ای تر) - خنکتر و با کیفیتی در همون سطح و پخش و ماندگاریه بیشتر .

ADiP - Blu Mediterraneo Bergamotto di Calabria تست و نظر شخصی :
رایحه : 8 از 10 - روایح ابتدایی .
رایحه : 7 از 10 - روایح میانی .
رایحه : 10 از 10 - روایح انتهایی .
پخش بو : 6 از 10 - متوسط 1 الی 1.5 ساعت از روی پوست نیمه چرب تا مسافت یک الی دو متری .
ماندگاری : 6 از 10 - متوسط 1.5 الی 2 ساعت روی پوست نیمه چرب و حدود یک ساعت روی پوست نیمه خشک یکی از دوستان . و حدود 5 الی 6 ساعت روی لباس (تیشرت نخی) و یک قطعه دستمال کاغذی چهار لایه .

موفق و شاد باشید .
10 دی 1396 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : Mehdi IRRO
بسیار سپاسگزارم آقای خسروی عزیز از وقتی که صرف این مقایسه کردید. از توصیفتون لذت بردم. به عقیده من یکی از اون عطرهای شاد هست که شما در نظرتون در صفحه دیگری بهشون اشاره کرده بودید.
مواردی که در کنار این کار معرفی کردید سعی می کنم حتما تست کنم.مخصوصا ارمنگیلدو زگنا.
همونطور که ایکاروس عزیز هم فرموده بودند از بهترین رفرنس های برگاموت هست این کار ولی پخش و ماندگاریش کمتر از حد انتظار هست متاسفانه.
امیدوارم این جمع پایدار باشه و همیشه بتونیم از نظرات شما و سایر اساتید استفاده کنیم.
برقرار باشید
11 دی 1396 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : ssh TH_MEN
زنده باشین سپهر عزیز ، خوشحالم از اینکه برای شما ارزش داشت . سمپل اوریجینال عطر ارمنگیلدو زگنا آکوا دی برگاموتو در حال حاضر موجود هست برای تست البته یه نسخۀ جدیدترش رو دیدم بنام عطر Ermenegildo Zegna Italian Bergamot که تعریفشو شنیدم ولی هنوز خودم تستش نکردم اگه شد یه تأملی بفرمایید .
در ضمن عطر Blu Mediterraneo Bergamotto di Calabria در حال حاضر یکی از بهترین ریفرنسهای ترنج موجود در بازار ایرانه و احتمالاً از نسخۀ برندهای دیگه میتونه با ارزشتر باشه علاوه بر اینکه قیمت بسیار مناسبی هم داره .
برای همۀ دوستان و همچنین شما آرزومندم سالم و شاد باشید و از دنیای روایح بهرۀ لازم رو ببرید و امیدوارم که آقای مدارای عزیز هم فرصت داشته باشن دوباره با دست پر برای دوستان عطرافشانی نظرات جدیدتری به ارمغان بیارن .

روز خوش .
11 دی 1396 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : مهدی سپهر
ارادت داریم جناب خسروی. حتما همینطور بوده قربان!!
در اسرع وقت سمپلش رو از دوستان عزیز تهیه می کنم .
شاد و پیروز باشید
12 دی 1396 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : TH_MEN


Bergamotto di Calabria
Acqua di Parma
Calabrian Soul

مرکبات ، امضای مدیترانه ست. جنوب ایتالیا با روح مرکبات گره خورده و بعد از سیسیل میشه از کالابریا بعنوان یکی از مدرن ترین و بهترین رفرنس های مرکبات جهان اسم برد. برگاموت کالابریا یکی از بهترین و دقیق ترین نت های سیتروسی هست که به اصالت مرکبات پایبنده و مثل انواع لاتین مرکبات شکلی چوبی-زستی به خودش نمیگیره. برگاموتو دی کالابریا یکی از بهترین رفرنس های برگاموت در جهان عطرسازیه. شدیدا استشمامش لذت بخشه و برای یک پیاده روی نیم ساعته صبحگاهی بسیار عالی و مناسبه. و بعد از حدود نیم ساعت تنها از روی سطح پوست قابل استشمامه .
5.5 از 10
10 مرداد 1396 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط :  حسینی فاطمه فیضی

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟