BRECOURT - Farah

برکورت فرح

زنانه
کد کالا : ATR-33615
نوع عطر : ادو پرفیوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : شرقی ادویه ای
طبع : گرم
مشخصات تولید
نام برند : برکورت
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 2010
کد کالا : ATR-33615
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 225
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
11,300,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    7
  • نمی پسندم
    3
  • - 25 سال
    0
  • + 25 سال
    4
  • + 45 سال
    1
  • روزانه
    2
  • رسمی
    5
تعداد رای های ثبت شده : 31
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

امیلی بوژه درباره خلق این عطر می‌گوید: ذائقه خاص من که به فرهنگ‌های شرقی گرایش دارد، در نقش سرچشمه الهام‌بخش من برای خلق این عطر سوزان ظاهر شد؛‌ عطری که در آن، حس‌وحال غریزی نت‌ها با خلوص نابشان آمیخته می‌شود. همیشه چیزهایی همچون وسوسه در زندگی سرکوب می‌شوند، اما من می‌خواستم همین وسوسه را در قالب عطر به زنانی هدیه کنم که از آزاد کردن نیمه اروتیک و هوس‌انگیز خودشان نمی‌هراسند. 
در آمیزه زنانه «بریکورت فرح» نت نعناع هندی کشت‌شده در اندونزی خودش را از طریق آمیختگی با سویه‌ای کمیاب از نت دارچین نمایان می‌کند. آکورد خرما هم که در کنار دانه تونکا و ترکیبی از لوبان و لابدانیوم قرار می‌گیرد، نه‌تنها سرمست‌کنندگی این عطر را بیشتر می‌کنند بلکه سرشت زنانه آن را هم عمیق‌تر می‌سازند. مجموعه این نت‌ها ما را به مکانی در دوردست‌ها می‌برند که ناخودآگاه جمعی مردان را شیفته خودش می‌سازد.

سرچشمه الهام: علاقه من به فرهنگ شرقی به سرچشمه الهام من برای خلق این عطر آتشین کمک کرد؛ عطری که غریزه را با جلوه‌های ظریف و ناب همراه می‌کند. اصل حرمت در بخشی از جهان شرقی، وسوسه را ممنوع می‌کند. ما من می‌خواستم همین وسوسه را در قالب یک اکسسوری به زنانی بدهم که از آزاد کردن سویه‌های اروتیک شخصیت خودشان نمی‌ترسند.

روند خلق: نعناع هندی کشت‌شده در اندونزی خودش را در این عطر از طریق استفاده نادری از دارچین سیلان در یک آمیزه زنانه آشکار می‌سازد. آکورد خرما، ترکیبی از موم‌ها (لوبان و لابدانیوم) در کنار دانه تونکا توانسته‌اند جلوه‌های سرمست‌کننده این عطر سرشار از زنانگی را غلیظ‌تر کنند و ما را به مکان‌های دوردست ببرند؛ آنجا که عطر فرح ناخودآگاه جمعی مردانه را جادو می‌کند.

نوع عطر ادو پرفیوم
برند برکورت
عطار امیلی بوژ
طبع گرم
سال عرضه 2010
گروه بویایی شرقی ادویه ای
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای بانوان
اسانس اولیه ترنج ، دارچین ، بوته وحشی جاوی
اسانس میانی سدر ، چرم ، عسل ، خرما
اسانس پایه دانه تونکا ، لوبان ، مشک ، نعناع هندی ، لابدانیوم
نمره کاربران
Farah-برکورت فرح
رایحه
7.5
10 رای
ماندگاری
8
10 رای
پخش بو
7.3
10 رای
طراحی شیشه
6.4
10 رای
این عطر برای من یاد آور ...
عطرگرام
نظرات کاربران (12 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
7
رایحه
9
ماندگاری
9
پخش بو
5
طراحی شیشه
عطری به غایت چسبناک

فرح عطر جالبیه؛میشه گفت تغییرات نسبتا کمی داره و ماهیت و صورت اصلی اش تغییر زیادی نداره اما توی خودش جابجایی ها و رفت و آمد هایی میشه.

شروعی فوق العاده شیرین،اسپایسی،ترش و بالزامیک داره که عسل با وجوه شیرین-چسبناک-صمغی پرقدرت ترین نت به حساب میاد.
توی ابتدا کار رایحه ای بوزی اما بسیار غلیظ و اسپایسی حضور داره که شبیه نوشیدنی های الکی شیرین و میوه ای هست.
بوی دارچین بسیار زیبا و قدرت مند هست و خیلی خوب با نت های شیرین و صمغی ترکیب شده.
این رایحه ی بوزی به صورت شریان هایی در بدنه این عطر جریان داره و دوام زیادی هم داره.
کمی که می گذره نت های بالزامیک قدرت می گیرند و یک وایب تنباکویی-خاکی-گیاهی وارد میشه که از طرفی این تنباکو شیرین،کمی آلبالویی و کمی هم دودی هست و حس خاکی ای که بهم داد دقیقا مثل محیط کارگاه های سفال گری و گِل رس و ... بود و رایحه ی گیاهی که از پچولی و نت های جانبی اش ساطع می شد حس و حال شربت گون ای داشت و منظورم از شربت،دارو هست که با اون طعم های شیرین و کمی تلخ توی بچگی و بعضا بزرگسالی می خوردیم یا بهمون می خوروندند :)))

کاملا رایحه ی صمغی حس میشه و زیر بال و پر نت عسل رو می گیره و بهش قدرت میده که در نهایت هم باز اثراتی ازش به جا می مونه.
هرچی به انتها نزدیک میشیم یک سری از وجوه خاکی و شیرین از تونکا و مشک قوی تر می شوند و از اون شیرینی و تب و تاب اولیه فاصله می گیرند.البته باید بگم که این حالت حدود 5-6 ساعت بعد از اسپری اتفاق می افته و زمان نسبتا زیادی رو می طلبه.
این حجم از شیرینی برای من کمی آزار دهنده است و برای خودم خیلی نمی پسندم اما به شدت دوست دارم که این بو رو از سمت دیگران استشمام کنم و ازش لذت ببرم.
یونی سک.س هست اما بیشتر زنانه می تونه باشه.
ماندگاری فوق العاده و پخش بسیار خوبی داره.
مناسب فصل زمستان.
عطری شبانه برای مهمانی و دورهمی.

مخلص
07 آذر 1402 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : امیر علوانی سولماز

به یاد هانی عزیز
دقایقی پیش کاری رو به یاد پرنیان ازش نوشتم و حالا از این کار به یاد هانی مینویسم.


امیدوارم هرچه زودتر برگردن.

بگذریم
این برند فوق العاده با کیفیت و فوق العاده طبیعی هست روایحش. بسیار کارهای ارزشمندیه که هرجا دیدید حداقل یه تست کنین
نتیجه تست های من از این برند عمدتا مثبت بودن.
مرسی از هانی عزیز برای معرفی این کار
11 اسفند 1401 پاسخ تشکر
17 تشکر شده توسط : mohsen پرنیان
با سلام
در مورد این خانه عطر عرض کنم که از مواد بسیار با کیفیت چه طبیعی و چه مصنوعی در عطرهای خدش استفاده کرده
خانم امیلی در مورد عطرها میگه در ساخت این عطرها از ادویه های با کیفیت و دستچین شده از مزارع و مناطق با کیفیت استفاده کردم
این مواد در حال حاضر که دارم مینوبسم این کیفیت بالا را دارند و در سالهای بعد ممکن است این عطر تولید بشه یا نشه و اگر تولید بشه شاید دیگه نتونم این کیفیت را در انها استفاده کنم یا شاید مجبور باشم بخاطر نبودن یک ادویه از جایگزین سنتتیک ان استفاده کنم خلاصه من در مورد کیفیتذعطرم در اینده اظهار نظری نمیکنم ولی در حال حاضر بارقاطعیت اینو میگم
11 اسفند 1401 پاسخ تشکر
28 تشکر شده توسط : mohsen پرنیان

فرح(حرام) من را به یاد کلئوپاترا آخرین فرعون مصر باستان و یکی از قدرتمندترین و بزرگترین پادشاهان زن در تاریخ جهان می اندازد. همانطور که میدانید بعضی از روایت‌های تاریخی ، دلیل جذابیت و محبوبیت وی را در بین مردان ، چهره ی زیبای او توصیف نکرده اند. بلکه دلیل جذب شدن افراد مخصوصا مردان به او ، عطرش بوده است که اکنون بعد از گذشت سالیان دراز با تکیه بر علم مولکولی و پس از آزمایش موادی که شامل روغن خرمای صحرا، مر، دارچین و رزین کاج بود، رایحه‌ای تولید کردند که گمان می‌رود تقریباً همان عطری است که کلئوپاترا به طور دائم از آن استفاده می‌کرد. آن‌ها می‌گویند این عطر یک ترکیب قوی، اما دلپذیر و ماندگار از تندی و شیرینی است. درست مثل همین عطر(فرح).فرح عطری گرم وشیرین با آکورد قوی کهربایی است که در آن رایحه ی برگاموت و چرم بسیار ضعیف است و اصلا جایی برای عرض اندام ندارند ، و رایحه ی خرما هم به صورت چیزی شبیه به شهدِ خرما دریافت میشود.
این عطر در ابتدا تند و گرم است ولی رفته رفته ملایم و نرم می‌شود و ممکن است به علت ترکیب ِعسل - دارچین - وانیل، در کنار آکوردِ ضعیف چوبی که مدیون حضور چوب سدر است کمی بوخوری طور وبه سمت روایح دارویی پیش برود ، ولی این حالت دارویی ،اصلا بد نیست وخود یکی از عوامل جذابیت کار در نت میانی می‌شود.در آخر رایحه با مشک و تونکا و نعناع هندی فیکس می‌شود و در کنار بقیه ی اجزا ،رایحه ای جذاب - آرامبخش- رمزآلود- محرک و اغواگر می سازد که برای خود من در فصل زمستان بسیار دوست داشتنی است. این عطر از اون عطراست که اگر استفاده کنید اونقدری که از آقایون بازخورد میگیره از خانمها بازخورد نمیگیره. ماندگاری خیلی خوب و پخش متوسط رو به بالا در این عطر یکی دیگر از علت‌های جذابیتش است که در فصل زمستان قابل توجه است و مخصوص خانمهای کاریزماتیک بالای ۳۰ سال می باشد.❣
11 مهر 1401 پاسخ تشکر
32 تشکر شده توسط : سالار كلوچه محمد جواد رضوانی
مونای عزیز سلام
ممنون میشم از شما یا سایر دوستان عزیز اگر برکورت آمبر نویر رو هم تست داشته اید با برکورت فرح مقایسه بفرمایید که کدام یک برای محیط اداری مناسب تر است؟ و بازخورد کدام بهتر است
08 آذر 1401 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : الهام آرمان
سلام عزیزم.
به نظر من از آنجایی که شیرینی و میزان پخشِ آمبرنویر از فرح کمتره ، و همینطور ابهت و جِدیّت بیشتری داره ،پس بیشتر مناسب جلسات اداری است.
چون اصولا فکر نمیکنم عطری که شیرینی زیاد یا پخش زیاد داشته باشه مناسب جلسات اداری باشه. بازم اگر بتونی با سمپل یا دکانت یا مراجعه حضوری به عطرفروشی نزدیک محل زندگیتون، هردو را سرفرصت و با دقت بررسی کنی ،بهتر میتونی تصمیم بگیری نازنین❣
09 آذر 1401 پاسخ تشکر
22 تشکر شده توسط : الهام nazanin
سلام مونای نازنین
ممنونم بانوی مهربان نمیدونم چرا پاسخ شما را ندیده بودم
عذرخواهی بابت تاخیر بوجود آمده و سپاس و تشکر بخاطر پاسخ دقیق و راهگشای سرکارعالی
08 دی 1401 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : nazanin Melody
من هر دو کار رو تست کردم و بین این دو امبر نویر رو انتخاب کردم.به نظرم هر چقدر فرح عطر نچسب و چغری بود، امبر نویر دوست داشتنی و دلپذیر بود.یک امبری شیرین و عآلی با قدرت رایحه، پخش و ماندگاری بسیار خوب.چند بار دکانت ازش تهیه کردم و تو اولویت خریدمه.
31 فروردین 1402 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : نازی جاوید امیر علوانی
الهام عزیز از شما ممنونم💕
01 اردیبهشت 1402 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : الهام
خواهش میکنم🌸
02 اردیبهشت 1402 پاسخ تشکر

برکورت فرح
چند سالِ پیش تو سالنِ انتظار یک فرودگاه خانمی کنارم نشسته بود وَ بصورت جدی عطری که از سمت سرزمینش بلند میشد داشت دیوانه ام می‌کرد. در واقع نمیشد گفت بو، رایحه یا عطر! بلکه فوجِ ستمکاری بود که به اقلیمِ بی دفاع هر احساسی حمله‌ور میشد! چیزی شبیه به ترکیب عسل دودی، ادویه گرم، شهدانگور'خرما وَ خُرده چوب که داخلِ یک کیسه چرمی رها شدن! از بس تلاش کردم نگاهش نکنم گَردنم کاملا اسپاسم شده بود!

شیطان درگوش چپم نجوا می‌کرد: تماشایَش کن
فرشته ها در گوش راست می‌گفتند: هرگز. اصلا. ممنوع. نه!
تماشا کردم! گوش راست من ناشنواست
انسان را، راهِ مبارزه با هوس نیست
ما محکوم به تسلیم شدن در مقابل شیطان سرخ هستیم
فرزندان آشوبِ آدم و حوا
فرزندان هوس وُ میل وُ خواست!

نگاهش کردم. کاملا جدی با لبخند!
اونم منو نگاه کرد ولی لبخند نزد! عجیب بودم برام. انتظار داشتم لبخند بزنه. نوع نگاه و جدیتی که داشت عمیقا یه حس سرد و فلج گونه پشت گردنم ایجاد کرد که همون حس دیگه توان برگشتن رو ازم گرفت! البته خیلی زود فهمید که بی آزار هستم و کلا بیخیالم شد... / منشا عطر جایی بود بین گردن و لاله گوش! همچنین قفسه سینه!

تو ای جغرافیای سنگدل، خاکِ بی رحم...
دژخیم سیاه پوش! ای آتش

منم دقیقا به سرچشمه نگاه میکردم. کاری که داشتم انجام می‌دادم دورنمای اروتیک و کاملا منحرفی داشت. اما خودم با خبر بودم که داره چه اتفاقی میوفته. اووو چه نشربوی عجیبی...

ای بازجوی بی رحم... اعتراف من، ابتلاست!

شیبه به گرگ آلفا برخورد می‌کرد! که اگر کسی سَمتِش بره چیزی نصیبش نمیشه جز آرواره های خونخواه و وحشی!

من در انجمادِ سرزمین تو، شکاری بی دست و پا، اسیر در چنگالِ گرگِ خشمگینِ گله ی اندامت

بالاخره فرهنگِ خجسته ی خاوری برروی آداب منفرد غربی تاثیر گذاشت و خانم تونست یکم سرخ شه! :)
با، بالارفتن حرارت بدنش گرگ آلفا عصبانی تر هم شد
دلم برای خودم عمیقا میسوخت.
زیر اون حجم از تجمل 'زارا'ی ارزون قیمت و بیخودِ من داشت له میشد
دوست داشتم شماره ی سه تاور کنارم بود.

ای شیرینِ تب دار، چرم دیده ای که ژنده پوش باشد و اشک بریزد؟ نه! تو از سرزمین صورتی ها هستی! کجا دیده ای تکه ای چرمِ سیاه سوگوارِ از دست دادن باشد.

خلاصه... خانم گفت چی میخوای؟
منم میخواستم بگم تورو با تمام آکوردهای شیرین صمغی ناراحتت :) ولی فقط به عطر اشاره کردم... بالاخره، رسید به اونجا که عطر رو از داخل کیف چرمی زشتش خارج کرد وَ من با قفسِ مِشکیِ گرگ های وحشی رو به رو شدم!

کنار تو، در تماشای پرواز هواپیماها که می‌روند و می‌مانم من در خیالِ رفتن. در کنار تو؛ منِ جامانده. گناه را می‌بویم.

جالبه دوستان این عطر در ابتدا اسمش حرام بود! بعدا شد فرح :)
خوبه فرح پهلوی نشد وگرنه تو ایران باید تحت عنوان 'فرحِ بعضی ها' ازش یاد می‌کردیم :)

اون خانم با تمام زیبایی هاش از کنارم رفت
ولی اون عطر، چهره و لبخند که بعد از فهمیدنِ داستان با محبت بهم هدیه داد تو خاطرم موند... حسی داشت شبیه به بی مرز بودن!
فکر کنید تو شهر همه پچ‌پچ کنن : دیگه برای سفر به هیچ جای دنیا به گذرنامه نیازی نیست!

گذرنامه یعنی، مرزهای کشیده شده بین من و تو؛ حصارِ سمیِ قاضی بی رحم
گذرنامه یعنی سیم های خاردارِ رها شده برروی دیوار برلین!
یعنی جَبرِ دیوارِ حائل!
گذرنامه یعنی کنارِ کلاغ سیاه؛ آزادی هَم؛ پَر!

فرح با حجمی شیرین دودی که یک سوزخیلی نابِ مرکباتی داخلش هست آغاز میشه و در حافظه های دورِ خودش رگه هایی از تلخی داره و به قلب جریان اسپایسی، عسلِ سوخته و آکوردهای پودری بادام مانند وُ چرم حرکت میکنه و با سِحرِ چوب، کهربا و مُشک که در اطراف سیاره اشون خطوطِ حیوانی با قیافه ی نمکی وجود داره فرد مقابل خودش رو جادو میکنه!

اساس : عسل دودی، چیزی شبیه به ترکیب شهد خرماوانگور، دارچین، صمغ، کهربا، مشک، چوب، اطوار انیمالیک نمکی...

تنباکو : در قلب این عطر زنی هست که داره به این فکر میکنه ای کاش تنباکو داشت و دود می‌کرد! دقیقا چیزی که دریافت میشه کرد همینه. هوس یک 'زن' برای آتش زدن تنباکو :)

دارچین: اینجا هم به صورت مستقل در گام اول بارز میشه هم به نظرم در کنار استایرکس و صمغ سیستوس تمام آنچه از چرم دریافت میکنیم رو ایجاد میکنن! برای همین چرم اینجا درون مایه های ملایم داره و از اون چرم هایی نیست که من خوشم بیاد :)

چرم باید دو دستی بزنه تو سر خودش. باید هفت بار اقدام به خودکشی و سه تا شوک الکتریکی تو پرونده اش باشه :)
چرمی که دیوانه نباشه جیر هم نیست :)

شرقی، گرم شیرین میوه ای با رگه های دست نیافتنی از تلخی، چرمی، دودی، اسپایسی صمغی بالزامیک گورمند، انیمالیک نمکی مُشکی :)

این حرف ها به درد نمیخوره... خودتون باید استشمام کنید. وگرنه تا دو روز میشه از انتزاع و خروجی رایحه های چنین عطرهایی نوشت. :)

رایحه و ماندگاری : هفت
باتل و سیاژ : شش!
نشر : زیاد از منشا دور نمیشه! اما گرانش بسیار قوی داره و خنجر به دست! در واقع شما به سمت او جذب میشید و خودتون رو به خنجر بُرنده اش میسپارید :)
خانم‌ ها؛ پاییز زمستان.
استایل و تایپ : خانم بالای سی سال. پوست سفید روشن، موهای بلوند، چشم آبی، میکاپ مات و یخ زده، پالتو مشکی، بلوز پشمی آبی، شلوار جین اسکینیِ آبی نفتی. کتانی مشکی ساده، کیف چرمی زشت. لبخنددیرهنگام، مناسب برای فضای فرودگاه! نام؟ آلیس :)


زیبا! در کدامین تکه از جغرافیای سردِ خود دلبری میکنی
مَن اینجا؛ در بغض آلودترین قسمت از حنجره ی هستی
مابین لخته های گیر گرده پشتِ تارهای صوتی بَشر
از تو برای تو می‌نویسم
از تو وَ گرگ های باشکوهِ سرزمین یخ زده ات
ای ماده گرگ پنهان از نظر همه و آشکار در خیالِ من
ای زوزه ی اغوا بر فراز کوه های آزادی
ای شمایلِ بی مرز، ای آتش در استخوان
ای کاش تا همیشه طعمه ی نگاه آبی ات بودم...
ای کاش خاک کوچک من، جزیره ی دورافتاده ای بود، در اقیانوس چَشم هایت
چشمانم را میبندم و تورا تصور می‌کنم
نفسی عمیق میکشم
افسوس! تو دیگر در سیالِ سیاره ی غم زده ی من نیستی
من و تو یعنی همان که فرشته ها می‌گفتند؛ اصلا، هرگز، ممنوع، نه!
تو، آلیس در سرزمین عجایب
من، پینوکیوی چوبی که دوست داشت پسری واقعی باشد!
تو زیبایِ آن سوی آینه های پنهان
من پینوکیویِ همچنان چوبی اسیر در دستان روباه مکار.
22 آذر 1400 پاسخ تشکر
50 تشکر شده توسط : فرهاد ح لیلامحمدی
دوستان عزیزم سلام
مخاطب این نظر بانوان محترم ، معطر و دوستداشتنی ی این خانه اند ، نیز مردانی که فرشتگانی جوان در منزل دارند به آتیه ای پرنور انشاله .
مسیح زیباگو اینبار از زنان گفت و مرا یاد مطلبی انداخت که دانستن اش را به زنان توصیه میکنم و اگر دوستانی با این عقیده ( که خواهم گفت ) دارند ، بر ایشان نیز بگویند .
قبل اش از دیگر دوستان ام برای درج موضوعی غیر مرتبط با عطر عذرخواهم هر چند به رای من و برای مردان ، عطری خوشبوی تر از عطر زن درین جهان عظیم موجودیت ندارد .
و خدای را شکر کمتر مردی چون من از ایشان منتفع گشت که البته خدای ِ دانا چنان قدرت ِ ذهنی ای به ایشان تقدیم نموده که در نخستین نگاه به سرعت متوجه منظور نظر مخاطب ( مرد خصوص ) میگردند !
و اما این نظر که معروض میشود ، تحقیق شده و تجربه شده است .
دختری در بین بستگان ام هست که سالها پیش به من گفت : ناراحت ام ازین که بسیار نازیبا و زشت ام !
به او گفتم :
خداوند عزیز ما در خلقت زن در روز آخر ، تجربه ها و دقت نظر ها کرد . و پس از این خلق عظیم بر خود آفرین گفت و الحق که آفرین دارد و نیز پیشاپیش بهشت تقدیم کرد که بالاترین هدیه ی اوست و منظور نظر ِ همگان .
زشت آفریده ؟؟ از محالات است .
اولا : ۹۹ و ۹ دهم درصد از زنان زیباروی ، با تاسف ، طالعی نازیبا دارند ( در این دنیا ) که این از قانون توازن نشاءت دارد ! این موضوع به کلیت ، تحقیق شده است .
نیز معکوس اش هم صادق است .
در این دو موضوع ، بارها و مدت ها مطالعه کرده ام .
نیز بسیار شواهد عینی در دسترس همگان است .
دوم : حکمت ِ خلق ! هزار مرد را در یک سینما بنشان و عکس زشت ترین زن را به شهادت همه ی دیگرانی ، بر ایشان به تصویر ، نشان ده . و بپرس : چه کس حاضر است به زوجیت این زن ؟ ( به شرط آنکه زن دخالت در خلق نکرده و دست به صورت ِ خود به تغییر نداده باشد )
۹۰۰ نفر در حین فرار میگویند : چنین صورتی گر به خواب آید ، زهره ی ما بترکد !
۹۰ نفر گویند : بد نیست اما با سلیقه ما سازگار نباشد .
۹ نفر گویند : بله . من آماده ام که صورت بر من ارجحیت ندارد بر سیرت هر چند این زن ، بت نیست لیکن زشت روی نیز نباشد
و اما یک نفر گوید : اگر کس نزدیک این زن شود شکم او به تیغ پاره کنم که این همان فرشته ایست که در تمام عمرم به خواب دیده ام و اکنون یافتم ! او بت من است !
حکمت خدای : برای هر زن ، مردی آفریده است و تمام !

دختر پرسید : تا چه حد بر این نظر استواری ؟
گفتم : آهان ! چه پرسش خوبی !
تا این حد که اگر تا زمان لازم که موعود است ، کس پیدا نشد ، خود با کمال میل ،خواستگارم !
که تمام عمر صرف حکمت حکما کردم به مطالعه .
و سه سال و اندی بعد : جوانی به ازدواج آمد ، که :
در کل فامیل من که دختران به زیبارویی معروفیت دارند ( به جز این ) اکنون ، زندگی اش زبانزد است به مهر و عشق !
و هر بار که حقیر بیند ، گوید با لبخند :
حکیم ! حکمت ات زیاده باد !
که البته او بی خبر است از نادانی ی عظیم تر ِ من !

تقدیم شد به زنان زیبارو و زیباخو و زیبا عطر ِ خانواده ی من درین خانه ، عطرافشان
نیز مردان فرشته دار در منزل که امید بر سعادت ایشان دارند .
امید که مفید به فایده باشد انشاله
با ارادت
23 آذر 1400 پاسخ تشکر
27 تشکر شده توسط : عباس بهرامی عاطفه نظری
دوستان عزیزم سلام
لازم است توضیحی راجع به نظر قبل عرض کنم که خدای ناکرده تفسیر اشتباه نشود :)
اینکه عرض شد کمتر کسی به اندازه ی حقیر از زنان منتفع گشت .
عرض شد زنان ذهنی قوی دارند که به سرعت ِ یک نظر ، منظورِ نظر ، ادراک و سره از ناسره تشخیص میدهند .
و اما زنان حدس هایی بسیار نزدیک به واقع میزنند !
مثلا :
یکی از دوستان پرسید آشنایی داری ؟ میخواهم مبلغی پول سرمایه گذاری کنم . گفتم بله . یکی از دوستان دکترای اقتصاد دارد . ضمنا دوست دیگری دارم کارشناس بورس .
به همین بهانه جلسه ای در منزل کارشناس بورس برقرار و نشستیم به تفریح و مشاوره .
چهار مرد بودیم و صحبت راجع به داستان آغاز شد .
متفق تصمیم بر خرید بورس الف شد .
خانم اش در آشپزخانه میشنید . چای آورد و گفت به نظرم سهام جیم بهتر است !
همگی به او نگاه کردند با تعجب !
همسرش گفت : خانم ، ما کارشناس این کاریم . کلی قانون و تجربه و علم دخیل کردیم تا به این نتیجه رسیدیم !
شما مگر بلدید ( با تمسخر ) !
خانم اش ناراحت شد . گفت حس ام اینگونه گفت .
خندیدند که : حس ؟؟
گفتم آقا جان ، مگر ایشان همسر تو نیست ؟ مگر بارها و بارها فعالیت تو از نزدیک ندیده ست درین شغل ؟ مگر نظرات ات نشنیده است ؟ چطور این میگویی که کم از توست ؟
بیرون که آمدیم همراه دوستم ، به او گفتم تصمیم گرفتی ؟
گفت بله . سهام الف .
گفتم به من مربوط نیست اما اگر من بودم سهام جیم میخریدم !
اینجا ایران است . قانون در اقتصاد توجیه ندارد . سواد کارساز نیست . مشاوره خوب است لیک تصمیم اهمیت دارد . آن دستور خدا بود که از زبان زن جاری شد اما خود دانی .
دو سال بعد زنگ زد که خدا خیر ات دهد که اگر الف میخریدم نابود بودم و اکنون از سهام جیم چندین برابر منتفع شدم .
گفتم ممنون . اما من چرا ؟؟ من کاره ای نبودم . فقط به اطراف ام خصوص برخی حدس های زنان دقت میکنم .
گل و شیرینی بخر تا از آن زن تشکر کنی چون پیروزی ی تو به قیمت ناراحتی ی آن زن تمام شد و به اوست که بدهکاری .
رفتیم و دکتر را هم گفتم که بیاید . در همان جمع آنچنان که لایق آن زن و دیگر زنان بود ، گفتم ، تا شاد شد .
و من چنین داستانهایی زیاد داشته ام و بسیار از زنان منتفع گشته ام .
زنده باد زنان هوشیار که سیم شان به خداوند وصل است .
با ارادت به همه ی دوستان ام
23 آذر 1400 پاسخ تشکر
27 تشکر شده توسط : عباس بهرامی عاطفه نظری
سلام از دیشب بارها و بارها این نوشته رو خوندم هربار بیشتر تعجب میکنم از اینکه چطور تونستید خنده و گریه رو انقدر ظریف در یک قالب کوچیک جا بدید براوو من فرح رو دوست داشتم از این به بعد عاشقش خواهم بود
06 تیر 1401 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : nazanin نازی جاوید
چقدر زیبا نوشتی چند بار خوندم و لذت بردم
کاش بیشتر بنویسی
17 آبان 1401 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : Mehran مسیح بسته شده

سلام دوستان
یکی از یوتیوبرای خارجی که سلیقه بویایی خوبی هم داره این عطر رو مشابه angels by kilian معرفی کرد و یا حتی جایگزین اون میدونست، کسی از دوستان اطلاعی داره؟
11 آذر 1400 پاسخ تشکر
به نظر من که شباهتشون زیاده
22 مهر 1401 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : محسن 🄼🄾🄽🄰

با سلام
من فکر نمیکنم نیش بودن یک عطر به سال تاسیس شرکت مربوط بشه.یک شرکت یا خانه عطر میتونه همین امروز بوجود بیاد و عطری نیش بزنه که تاریخ بخودش ندیده باشه.مشک آنست که خود ببوید....نیش بودن یک عطر رو نظر صائبین عطر و آرای اونها و ری اکشن جامعه عطر دوست تعیین میکنه
.
09 خرداد 1400 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : مروت علی مروانی نیا
به فرض مثال خانه عطر آکوا دی پارما که نزدیک به صد سال قدمت داره عطرهای بسیار نیش با کیفیتی داره و در کنارش عطرهایی داره که به لحاظ پرفورمنس و رایحه در حد عطرهای دیزاینری هست.
09 خرداد 1400 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : مروت 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆

7
رایحه
7
ماندگاری
7
پخش بو
7
طراحی شیشه
درود
برکورت فره
این دومین کار از برند نیشِ برکورت بود که تست کردم و حقیقتا در هر دو مورد سیر نشدم و قطعا دوباره سفارش دستریز خواهم داد.
این معجونِ شیرینِ دارچین و خرما و عسل ، هرچند که نمیتونم بپوشمش اما هرازگاهی دوست دارم چندساعتی باهاش باشم ولی متاسفانه تمام بازخوردهایِ اطرافم منفی بودِ.
رایحه ی بینِ نیم ساعت اول و نرسیده به انتهایِ عطر یک حالتی شبه اینسنسی و یا حتی رگه های بوزی رو برام تداعی میکنه و حالتِ خاصی رو ایجاد میکنه که همین جذب کننده است‌.
جالب اینجاست که یک حسِ شبهِ تنباکویی ازش دارم که در مارلی اوجان هم همین حسُ داشتم و بعد از خواندن پیامهایِ این صفحه به خاطرم اومد که بعد از تستِ اوجان هم فکر میکردم تنباکویی هست و اون به خاطررایحه ی مرکب از دارچین و صمغ هست . احساس میکنم اوجان برام پوشیدنی تر و خواستنی تر بود. دقیق یادم نیست که بخواهم تشریح کنم اما یادمِ که بعد از تستش خیلی پسندیدم و حتی بهتر از کارهایِ تنباکویی دوسش داشتم چون کم شیرین بود.
ابتدا و انتهای عطر جایی که کم رمق شده رو کمتر می پسندم.در انتها رایحه ای شبه افیونی احساس میکنم که باب میلم نیست. و جالب اینجاست که ابتدا متوجه تونکا نشدم و بعدا که به پیج عطر برگشتم و تونکا رو در بیس نت دیدم ، خنده ام گرفت. اینجا بهم ثابت شد که به هیچ وجه نمیتونم باهاش کنار بیام.
پرفورمنس بسیار خوب است و رایحه ی عطرمیشه گفت یونیسکسِ. هر چند که فصلش حالا نیست اما در این شرایط هم پرفورمنس جالب توجه بود.
شاداب باشید
08 خرداد 1400 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : mohsen 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆
اون ترکیب شیرینِ اولش منو یاد انجیر میندازه ... فک میکردم انجیر توشه تا اینکه دیدم انجیر توش نیس! ازین برند یه کار دیگم بود در تست سرسری بنظر کار خوبی میومد Contre Pouvoir که عطر سیتروسی، سبز و معتدل بود؛ بنظر میومد جالب باشه
08 خرداد 1400 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : معین هاشمی یک آدم معمولی
رزینی هست؟
تنباکو توش برجسته است؟
08 خرداد 1400 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : علی شهرابی
درود؛ تنباکو رو من برجسته حس نکردم چیزی که‌ من حس کردم ترکیب فِرش سیتروسی ابتدایی بود که کم کم یکم گرم و شیرین میشه ولی عطر جالبی بود در تست سرسری؛ اون صمغشم المی هست که توی او ساواج باهاش آشنایی دارید بنظر من المی بوی زنجبیل مانند در ترکیب با نوت های سبز داره و ته مایه چوبی شارپ مثل وتیور ... اینجام یکم حس میشه ولی نه خیلی بولد
08 خرداد 1400 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : معین هاشمی یک آدم معمولی
درود برخودت گل
کار قابل توجهی هست. امیدوارم دوستان دکانت فروش اینجا باشن و بخوانند و به زودی دستریزشُ عرضه کنند.
به امید خدا
از این برند poivre bengale رو هم تست داشتم که نظرم رو جلب کرد. تستِ بلاتری داشتم . تصمیم دارم بعد از تهیه ی دستریزش از اون هم یک ریویوی کوچولو بذارم. به امید خدا
08 خرداد 1400 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : معین هاشمی F.E
درود بر شما جناب پارسی گرامی
برند برکورت البته برند خوبیه ولی به اون معنی در زمره نیش پرفیومها قرار نمیگیره
مانسرا ،مارلی،اورتوپاریسی. برکورت و برخی که حضور ذهن ندارم برندهای نوپا و جدید هستند و پیشینه ای حدود یک دهه دارند و اکثرا کارهایی هم سبک معرفی میکنن که من توی این برندها اون اصالته عطر سازی به سبک بهترینهارو نمیبینم اما حسن بزرگ مشترکشون خودمونی بگم باکلاسن و پرفورمنسهای عالی دارن که من خودم هم البته از همشون خرید داشتم و توی مراسمات مختلف استفاده کردم
09 خرداد 1400 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : معین هاشمی پارسی
دوست عزیزم سلام
اورتو پاریسی رو در کنار مارلی و مانسرا قرار دادن فکر کنم یکم اشتباه باشه چون همه ی عطراش کاملا نیش و ساختار شکن هستند و کاملا کانسپچوال!درسته مدت زیادی نیس تاسیس شده ولی جناب گوالتیری سابقه ی بسیار درخشانی در عرصه ی نیش دارن.
09 خرداد 1400 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : معین هاشمی یک آدم معمولی
درود دوست گرامی
البته اقای الساندرو گوالتیری در ایتالیا به عطار دیوانه معروفن به علت ساختارهای خاص خودش که البته تا زمانی که الوده به انواع فیکساتورها نشده بود من بیشتر دوستش داشتم
جناب گوالتیری معمولا برندهای خوبه دیزاینری را امتحان کرده مثل ورساچه ،والنتینو و ناسوماتو در انتها هم که برند خودش رو تاسیس کرد مهمترین لانچ ایشون بلک افغان هست که در اکثر لانچهای بعدی یک تم‌ ازین کار حضور داره
من شخصا بزودی ترونی ازین برند را میخرم فقط منتظرم قبل از خرید تستش کنم برند اورتوپاریسی برند بسیار خوبیه فقط در جای خودش تا جایی که قصد بازخورد گرفتن و پرفورمنس باشه
برند هیستواغ هم چندان قدمت بالایی نداره ولی بلاشک مسیر جدایی از برندهای مذکور طی کرده
اورتوپاریسی از دیده من هم سبک و هم سطحه برکورت ،مارلی ،ناسوماتو و این قبیل برندهاست که اتفاقا برای عموم بهترین برندهای ممکن هستند وقتی اسم نیش میاد من
ال آرتیزان،ماجدابکالی،گرلن،هیستوریز،روژا داو و آکوا دی پارما را سزاواره این نام میدونم
با احترام
09 خرداد 1400 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : حکایت دوست سيد مصطفي موسوي
درود بر شما بزرگوار
البته که من تجربه ی بویاییم در حد هیچ کدوم از دوستان نیست و هم شما و هم علی آقای گل شایسته تر از من هستید. منتها هر ۲ کاری که از این برند تست کردم از کیفیت ساختِ نسبتا خوبی برخوردار بودند مخصوصا بنگال. حداقل میشه گفت از کلیشه ای که تقریبا همه ی دیزاینرها درگیرش هستند خارج بودند.
از حضور با دانش شما خوشحالم.
09 خرداد 1400 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : F.E مازیار
درود بر شما دقیقا عطر ضد قدرت بی نظیره ، بی نظیر
13 تیر 1400 پاسخ تشکر
درود بر شما بروتوس رو هم تست کنید بازخورد بالایی داره
13 تیر 1400 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : یک آدم معمولی

این عطر به جز اوجان مارلی که دوستان گفتند فضای نزدیکی به کلوزاپ الفکتیو استودیو داره (به جز چند دقیقه اول که کلوزاپ بوی گیلاس غالب داره) بعدش خیلی شبیه میشن
08 دی 1399 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : گلی کامبیز سخی

1
رایحه
5
ماندگاری
5
پخش بو
6
طراحی شیشه
یه نت نامانوس و غالب و از نظر من ناخوشایند داره و اصلا نمیپسندمش.
08 دی 1399 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : Fatimah حامد

اگه شیرین و گورماند پسندید برکورت فرح رو برای فصل پیش رو حتما در نظر داشته باشید...با رایحه غالب خرما و دارچین در ترکیب با عسل... که بنزوئین ،بالزامیکیش کرده مقداری.عطر جذابیه.کاملا بالغ و زنانه و تقریبا رسمی.عطریه که مدتهاست تو لیست خریدم بوده و دیگه داره نوبتش میشه...هم کیفیت رایحه ش خوبه هم پخش و موندگاریش
24 مهر 1399 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : معین هاشمی Fatimah

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟