CREED - Vetiver Geranium

کرید وتیور گرانیوم

مردانه
کد کالا : ATR-32351
نوع عطر : نا معلوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : چوبی گلی مُشکی
عطار :
طبع : خنک
مشخصات تولید
نام برند : کرید
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 2014
کد کالا : ATR-32351
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 0
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
0 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    22
  • نمی پسندم
    1
  • - 25 سال
    0
  • + 25 سال
    11
  • + 45 سال
    2
  • روزانه
    3
  • رسمی
    10
تعداد رای های ثبت شده : 85
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

جزیره جاوا در اندونزی، یکی از مقاصد گرمسیری و محبوب اولیویه کرید است. وتیور گرانیوم به نت وتیور (خس‌خس) جانی دوباره می‌بخشد؛‌ گیاهی که به تپه‌های کوهستانی جزیره جاوا و ‌چشم‌اندازهای بومی زینتی خاص می‌بخشد و در کنار گل شمعدانی با مایه‌های آرامش‌بخش و پراحساسش به شکل‌گیری آمیزه‌ای درخشان کمک می‌کند. نت‌های برگرفته از سیب‌های دستچین، ‌ترنج و لیموترش به خلق لایه‌ای شیک در سطح آغازین کمک کرده‌اند، درحالی که گرمای دارچین و رز نیز به نعناع هندی، سدر و کهربا در نت‌های میانی می‌رسد. اگرچه این آمیزه واقعا پیچیده است، اما احساس ساده‌ای برمی‌انگیزد: لذتی مهارناپذیر از ایستادن میان علفزار پس از بارانی گرم.

عطرافشان استفاده ی بهاری و تابستانی از آن را به شما عزیزان توصیه میکند

برند کرید
طبع خنک
سال عرضه 2014
گروه بویایی چوبی گلی مُشکی
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای آقایان
اسانس اولیه ترنج ، لیمو ترش، سیب
اسانس میانی رز ، شمعدانی ، دارچین
اسانس پایه مشک ، کهربا، نعناع هندی ، خس خس ، سدر
نمره کاربران
Vetiver Geranium-کرید وتیور گرانیوم
رایحه
8.6
28 رای
ماندگاری
7.4
28 رای
پخش بو
6.9
27 رای
طراحی شیشه
8.3
27 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند کرید
اخبار برند کرید
نظرات کاربران (43 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
10
رایحه
8
ماندگاری
6
پخش بو
8
طراحی شیشه
چقدر تو شیک و خوب بودی چه حیف که تولید نمیشی 😔
12 بهمن 1401 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : رضا ندریان فاطمه فیضی

X
8
رایحه
7
ماندگاری
7
پخش بو
10
طراحی شیشه
من ارادت خاصی به کرید داشتم چرا که به نظرم عطر تولید میکنه نه فقط یک بوی خاص مثل گل، ادویه، مرکبات رو داخل یک شیشه بریزه بگه اینم عطر. ولی کم کم دیدگاهم عوض شد. به نظرم عطرهای کرید ماندگاری و پخش بوی مناسب رو ندارن و همچنین از مواد مناسب به اندازه کافی استفاده نمیکنن. از نظرم کرید یک نیش نیست و بیشتر کارهاش شبیه دیزاینرها هستش که فقط میخوان بفروشن.
و اما وتیور گرانیوم: باز هم یک عطر خوش بو با ماندگاری پایین، مثل باقی کارهای کرید. با زدن این عطر یک بوی خاص و کلاسیک میدم، البته همون دو ساعتی که به زور بوم میاد. به نظر من یک مقدار عطر تندی هست و بوی سبزیجات از سیتروس غالب تره. و چون بوی تندش به واسطه سبزیجات هست به جای چوب اون حس لاکچری رو بهم نمیده. همچنین من چندان تغییر فاز رو توش احساس نمیکنم، اولش بوی سبزیجات تنده به همراه سیتروس بعد سبزیجات ملایم میشه و سیتروس میره. بهم حس نت آخر گرین آیریش تویید رو میده که سبزیجات بیشتر خودشون رو نمایان میکنن.
پخش بو: متوسط رو به کم.
ماندگاری: ۲ ساعت.
بویایی: اینکه نظر یک فرد چی هست به نظرم چندان مهم نیست و نظر باقی افرادی که بوی ما رو احساس میکنن مهمتره چرا که اونها علاقه فراوان ندارن و حس اونها واقعیت ۹۹٪ جامعه رو نشون میده.
این عطر خلاف باقی کارهای کرید چندان مردم پسند نیست چرا که یکم تند هستش. با توجه به اینکه نمیدونم الان اونتوس جدید چه بویی میده (مال من از اولین هاش بود) به نظرم ارولفا توی کارهای کرید همه پسندتره.
طراحی شیشه: خیلی زیباست
07 بهمن 1401 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : محمد☆mm اميد نيك

10
رایحه
8
ماندگاری
6
پخش بو
8
طراحی شیشه
بهترین کار کرید به عقیده ی من همین وتیور گرانیوم هست
20 شهریور 1401 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : سالار كلوچه سعید رضایی شوشتری

9
رایحه
7
ماندگاری
6
پخش بو
10
طراحی شیشه
وتیور ژرانیوم

یکی از مشخصه های برند کرید ، طبیعی بودن و کیفیت بسیار بالای اونها هست که همیشه آدم رو به حیرت میاره از نظر کیفیت نت ها و شفافیتشون . این کار خنک از کرید هم از همین خصلت برخوردار هست و اگر طرفدار چنین روایحی که اشاره میشه باشید شما رو بسیار راضی میکنه من باب رایحه .
رایحه اپنینگی بسیار دوست داشتنی رو داره که تا چند دقیقه خیلی حس شاداب و پرانرژی ای به ما میده که با بمبی از شمعدانی به همراه لیمو و برگاموت در بستری از وتیور و سدر حس میشه . با گذر زمان کم کم رایحه سیب ترش خیس به کار اضافه میشه و مقداری سمت و سوی رایحه رو تغییر میده که در این مرحله برای عده ای خیلی خوشایند تر میشه و برای عده ای برعکس . مشک هم دوز خیلی بالایی ازش حس نمیکنم ولی حس میشه .

پس تا اینجای کار میشه گفت در مجموع که کار بسیار با کیفیت و طبیعی و خوش ساختی در اومده و اگر مبنا قضاوت رایحه باشه باید 10 دقیقه اجازه بدید تا چهره واقعی رایحه رو مشاهده کنید . اما چند مبحث این وسط پیش میاد . اول پرفورمنس هست که پخش متوسط رو به پایین و ماندگاری متوسط رو به بالایی داره نسبت به خنک بودنش .
دوم قیمت کار هست . شاید خیلی از کارهای کرید با اینکه قیمت بالایی دارند رو من ارزنده میدونم هنوز هم . مثل رویال عود ، گرین ایریش ، سیلور مونتین و... ولی این کار رو با این قیمت 7 میلیونی اصلا مناسب نمیدونم مخصوصا اگر مورد اول یعنی پرفورمنس کار وسط باشه . پس با این تفاسیر از من چند امتیاز منفی در قبال ارزندگی میگیره . اما اگر کسی فاکتور قیمت رو نخواد در نظر بگیره با عطر باکیفیت و خاصی روبرو هستیم که اصلا نباید بلایند بای بشه چون احتمال دیس لایک داره مخصوصا برای خودتون . به نظرم کار نسبتا یونی سکس هم هست و خانم ها هم میتونن بعضا استفاده کنند و بجز چند دقیقه اول مشکل خاصی برای استفاده خانم ها نمیبینم .

اصولا روایح خنک همونطور که قبل تر هم صحبتش شده بود خیلی میلی به محتوا و کاراکتر ندارند و بیشتر کارهای مطرح سعی در شفافیت و کیفیت بالای عناصر داشتند که خب قابل تحسین هم هست . اما کارهای کمی هستند که کاراکتر و شخصیت خوبی داشته باشند و بشه ازشون مفهوم خیلی دوست داشتنی ای استخراج کرد مثل ایر یا رنسانس یا مگاماره و یا ... (که البته تعدادشون کم هست ! ) ولی خب این کار با اونا مقداری فاصله داره در این زمینه .
در کل کیفیت و شفافیت و طبیعی و دل نشین بودن رایحه ( اگر طرفدارش باشید ) نمره خیلی خوبی میگیره یچیزی تو مایه های 8 تا 9 و واقعا نمیشه از کیفیت و شفافیت بسیار بالای کار به سادگی عبور کرد ولی اگر تمامی تفاسیر بالا من جمله قیمت و پرفورمنس و سعی در خلق کاراکتر و دیگر موارد در نظر گرفته بشه برای بررسی ارزندگی از نظرم 6.5/10 .
14 خرداد 1400 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط :  حسینی complihanicated

سلام به همه بزرگواران .این عطر رو من سال ۹۵ خریدم . همه دوستان با ترکیبات اون اشنا هستند.به جرات هنوز نصف باتل پر است. فکر کنم بهار و تابستان سال قبل هم از اون استفاده نکردم. نمی دونم چرا. دیروز که کامنت دوستان رو خوندم دوباره رفتم سراغش.بسیار رایحه لطیفی دارد اما به یک شرط. اجازه دهید حدود پنج تا ده دقیقه از اسپری کردنش بگذرد. یعنی اون هجوم رایحه تند شمعدانی فروکش کند.اون وقت به غایت دلپذیر می شود .جالبه دیشب که استفده کردم متوجه شدم چه قدر ماندگاری طولانی دارد .صبح امروز کاملا روی مچ دست و ساعدم حس می شد.
07 اردیبهشت 1400 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : اکبر خلیل پور Fatimah
جناب قضاوی یک سوال داشتم شما عقیده دارید که برای اینکه عطر ها با هم ترکیب نشن باید هر عطر رو با یک لباس پوشید. حالا اگر عطر رور به گردن و مچ دست بزنیم چی، اینجوری دیگه میشه هر روز یک عطر استفاده کرد و ا ز تنوع عطر ها لذت برد نظر شما چیه؟
11 اردیبهشت 1400 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : حکایت دوست
سلام پروفسور عزیز
بله تقریبا این امر رو سالهاست که رعایت می کنم .تا بوی یک عطر کاملا از لباسم محو نشود چه با گذشت زمان و يا با شستشو عطر ديگه ای رو روی اون‌لباس استفاده نخواهم کرد.
16 اردیبهشت 1400 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : rick حسین .ب
احسنت . من هم مثل شما لباسی را برای عطری انتخاب می کنم سپس تا آخر عمر لباس فقط همان عطر را استفاده می نمایم.
30 اردیبهشت 1400 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : Hamed Ghazavi

9
رایحه
6
ماندگاری
6
پخش بو
10
طراحی شیشه
کرید - وتیور ژرانیوم
«بازگشت به اصالت»

همینطور که میدونید با محدودیت های وضع شده توسط نهادهای نظارتی، مصرفِ خیلی از مواد طبیعی ممنوع و یا محدود شده و به تبع آن هزینه استفاده از نوت هایِ طبیعی در عطر به شدت بالا رفته، از همین رو استفاده ناصحیح از موادِ سنتتیک در عطرها، ناخواسته در راستای تحریفِ ذاتِ مواد طبیعی پیش میره (تحریفِ بو و کاراکتر) ...
یکی ازین دسته روایح که به شدت بنظرم تحریف شدن دسته فلورال یا همون گُلی هستن، که استفاده بیش از حد و نابجا ازشون خصوصا در عطرهای خانوما باعث شده یادمون بره واقعا گل ها به صورت طبیعی چه بویی داشتن و هر بویِ نرم و صیقلی و اصلاح شده با ته بویی شبیه به گل ها رو فلورال تصور میکنیم!

درین هیاهویِ تحریفِ ذات، اندک عطرهایی که به ذاتِ یه نوت و رایحش پایبند هستن، از ارزش بالایی برخوردارن و تستشون لذت بخشه، وتیور ژرانیوم یکی ازین عطرهاست!

در ابتدا با شروعِ تند و تا حدی زننده شمعدانی با تمامی متعلقاتش که کاملا به ذاتش پایبنده و همه خوب و بدش رو نشون میده روبرو هستیم که پس از مدتِ اندکی از تندیِ اولیه کاسته میشه و کم کم با همراهی سیب، لیمو و برگاموت، فِرِش، تازه، شارپ و اندکی ترش و ملس میشه و با اضافه شدن به موقع و به اندازه رُز شیک تر و اندکی هم رمانتیک میشه و وجود وتیور در پایه این عطر، ترکیبِ چوبی شیک، تر و تمیز و مبادی آداب بهش میده که درای داونِ زیبایی ازین عطر میسازه و میشه از هر لحظش نهایتِ لذت رو برد ...
وتیور ژرانیوم به طور خلاصه حس و حالِ اینو داره که انگار پس از یه روز گرم تابستونی، ظرفی خُنَک از مواد معطرِ گُلی و نوشیدنی های تازه و فِرِش گذاشتن جلوتون و بوش به مشامتون میرسه!

بنظرم این شاهکارِ مینیمال، یونی هست ولی در یونی بودن یکم به سمت مردونه بودن متمایله و بهترین موقعیت استفادش هم وقتیه که هم میخواید رسمی، شیک و مبادی آداب باشید و هم دعوت کننده و صمیمی ...
استفاده ازش در میهمانی های دوستانه ولی خاص و باکلاس ترکیب خیلی خوبی میشه و ماندگاری و پخش متوسط در ترکیب با قیمت بالا، ارزش خریدش رو پایین میاره ولی تستش واسه تصفیه حس بویایی پیشنهاد میشه!
30 فروردین 1400 پاسخ تشکر
24 تشکر شده توسط : شاپور اتش پرنیان
بنظرم واقعا جا داشت زیر یکی از نظرات ازتون تشکر کنم، چون بشخصه بسیار از سبک و سیاق نقداتون لذت میبرم و استفاده میکنم.درک فضای عطر های نیش(و حتی دیزاینری) برای مخاطب عام(مثل من) کار ساده ای نیست، ولی نقد های شما و بعضی دیگر از دوستان باعث شده حتی در برخورد با عطرای ساده هم دقت نظر بیشتری داشته باشم و به نوعی بویَنده:)) ی بهتری بشم. واقعا خوشحالم که همچین فضایی به زبان فارسی برای دوست داران عطر وجود داره و امیدوارم هیچ وقت از رونق نیوفته و ما بتونیم استفاده کنیم:)
30 فروردین 1400 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : Hani  حسینی
ممنونم بانو
جدیدا جوِ خوبی در سایت وجود داره که توصیفاتِ خوب و دقیق راجع به اکثر عطرا میبینیم و میتونیم بدونِ تست، تا حدِ زیادی عطرها و کاراکترشون رو حس کنیم ...
منم خوشحالم که تونستم به عنوانِ بخشی ازین مجموعه، این حس رو منتقل کنم :)
30 فروردین 1400 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : Hani complihanicated
اصولا تاریخچه نقد عطر در ایران را به دو دسته اصلی میتوان تقسیم کرد: دوران ماقبل ایکاروس و دوران پساایکاروس
نقدهای دوران ماقبل ایکاروس معمولا به جمله ختم نمیشوند. به عنوان مثال: عالیییی...
نقدهای دوران پسا ایکاروس اما به چند دسته تقسیم میشوند:
۱_ مخاطره(خاطره نویسی)
۲_مشاعره( شعر و داستان )
۳_ تاریخ و فلسفه( تاریخ ایران و جهان و قبل از اسلام و ..)
۴_ مفاخره(فخر و خودستایی)
۵_ مجادله(دفاع متعصبانه از یک یا دو برند نیش نما ویا یک عطار و تکفیر سایر برندها)
۶_ و بالاخره تحلیل نت که به دودسته علمی( براساس مطالعه و شناخت نت ها و اکوردها و رایحه و تجربی تقسیم میگردد.
صرفا جهت مزاح
31 فروردین 1400 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط :  Someone Out There Saba   حسینی

درود بر اعضای محترم؛
آه خدای من، وتیور جرینیم. چرا من بلایند بای میکنم؟ سالها بود که بخاطر معرفی این عطر توسط ایکاروس و همچنین تایید کاربران حرفه ای سایت، این عطر تو لیست خریدم منتظر بود و به شدت بیتابی میکرد تا دو ماه قبل که خریدم و کاش نمیخریدم. عطر کریده و بسیار گرون و بدون تست خریدنش کار بسیار پرریسکی ه. اینو دارم برای کسانی میگم که مثل من خیال بلایند بای دارن و بدون تست و بر اساس کامنت های دوستان، میخوان بخرن: لطفا اول تست کنید.
شاید با استفاده زیادتر بعدا بتونم با این کار کنار بیام اما تا الان که نتونستم و ازش فراری ام. شاید هم من تنها کسی باشم که این عطر رو دوست نداره. حالا چرا دوست ندارم؟ بخاطر انفجار شمعدانی.
اساسا و عموما نت های مرکبات و سیب و رز و دارچین و سدر و مشک و عنبر اگر اندازه باشه، نت هایی نیستن که آدم دوست نداشته باشه یا حداقل من بدم نمیاد. وتیور و نعناع هندی و شمعدانی هم اگه بالانس باشن، نت های خوشبویی از آب درمیان. اما اگه وتیور و پچولی و شمعدانی و نت های اینچنینی، انفجاری و غیربالانس و تند و بیش از حد باشن، اونوقته که همگان ممکنه کارو دوست نداشته باشن. بنظر من اینجا نت شمعدانی بالانس نیست و بسیار تند و زننده عمل میکنه و من هر وقت اینکارو پوشیدم نه خودم لذت بردم نه اطرافیان. شفافیت نت ها و پیچیدگی پروسه تولید و کیفیت رایحه این عطر رو من کاری ندارم. اما برآیند کار و رایحه نهایی ش به دلم نمیشینه. درحالیکه عاشق گری وتیور تام فورد و تق هرمس تویلتم و لی این عطر، نه اصلا. خدایا چقدر من تا حالا پول هدر دادم. با احترام به فن های محترم این عطر اما گری وتیور و تق هرمس و خیلی از شاهکارهای دیگه رو به اینکار ترجیح میدم. حتی نارسیس بلو نواغ و بنتلی اینفینیت اینتنس رو که باهاشون میونه خوبی ندارم.
29 فروردین 1400 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : رضا ندریان Hani
با سلام :
به نظر من دوست عزیز طبق فرمایش خودتون شما که از عطر هایی مثل بنتلی و مارلی و نارسیسو رودریگویز ،هرمس و حتی تام فورد استفاده میکنید و میزان قیاس و سطح شناخت رایحه براتون توی این دسته کارها خلاصه میشه و اصلا و ابدا نباید بدون تست های مکرر سراغ بلاند بای کارهای نیش برین ، اونهم خانه عطر کرید برادر بزرگوار. جسارتا هر چیزی توی دنیای هنر و علی الخصوص دنیای روایح سلیقه ای هست ولی استدلال و اثتنبات خودتون رو راجب به عطر به گفته ها یا بهتر بگم تبلیغات پولی یه شخص فیک یا هایپ شده تیوبری محدود نکنید .
29 فروردین 1400 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : محمد جواد رضوانی Hani
سلام
به عطر فرصت بدید.
شما حتی اگه خودتون هم یک عطر رو تست کنید و خوشتون بیاد،چند روز بعد همون عطری که تست کردید و با رضایت خریدید رو دوست نخواهید داشت. ولی دوباره باهاش خو میگیرید
برای خودم پیش اومده که گفتم.
ولی یه مدت تایم روش بخوره اوکی میشه ( تایم حتی میتونه سه یا چهار ماه هم بشه)
در کل با بلایند بای مخالفم تو این وضعیت
ولی شما هم زیاد نگران نباشید! حداقل بلایند بایتون چیز الکی نبوده، یکی از اعضای خانواده کرید دوست داشتنی بوده نه ....
بازم میگم: صبر!! بزارید اون رایحه عطر کم کم باهاتون انس بگیره.
30 فروردین 1400 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : Hani  حسینی
به daniar عزیزم:
بی نهایت ممنون و سپاسگزارم از پاسخ مستدل و منطقی و زیبای شما. دقیقا همینطوره که شما فرمودین و خود من بارها با چنین موضوعی برخورد کردم. همونطورکه نت بهارنارنج در خیلی عطرها مثل reflection در ابتدا برام آزاردهنده بود اما الان واقعا ازش لذت میبرم. بازهم متشکرم از همراهی تون.
30 فروردین 1400 پاسخ تشکر
جناب سلمان کتابچی
هرچند متحمل هزینه زیادی شدید اما تجربه خوبی بدست آوردید . بلایندبای عطرهای نیش اونهم عطرهای گران وخاص که سلائق خاصی را هدف دارند کلا اشتباه است . عجله برای چه ؟ هرچند درک میکنم که آدم عاشق صبوری نمیشناسد .خودم بدتر از شماهستم !
اما گذشته ازین نه تنها نباید ناراحت باشی بلکه خوشحال هم باش . یکی از مفاخر کرید رو تهیه کردی .فرض کن اصلا نداری اش . بگذارش کنار و در زمستان امسال دوباره برو سراغش .حتی اگر بازهم دوستش نداشتی بگذارش کنار برای چند سال بعد .به مرور زمان سلائقت تغییر میکنه هیچ شک نکن . پنج سال دیگه اثری از سلولهایی که الان بدنت رو ساخته اند حضور ندارند حتی استخوانها ! واین یعنی تغییر . دقیقا به همین دلیله که خیلی افراد عطر امضاعشون رو عوض میکنند و حتما زیاد شنیدی کسی عطری رو دوست داشته و الان حتی نمیتونه تحملش کنه ! داستان آلرژی های جدید که با بیدار شدن برخی ژن ها در مدت زمان مشخص از عمر ما هم ادله این مدعاست .
بازهم میگم : از افتخارات کرید رو خریدی . مبارکت باشه
معطر وشاد باشی انشاله
31 فروردین 1400 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : عباس بهرامی Salman Ketabchi
درود بر جناب کتابچی.
متاسفانه یکی از بلایای عطر بازی تعمیم موفقیت یک کار خوب از یک برند به همه کارهای اون برنده.
اصولا من سراغ ندارم برندی که همه کاراش رنکینگ خیلی بالایی داشته باشن( جز یکی دوتا برند خیلی خاص مثل پوردیستنس و پرفزوم د امپایر)
متاسفانه این خطای برداشت باعث صرف هزینه و وقت گزاف در عطربازی میشه و تعصبات هم به این قضیه دامن میزنه.
به نظر من هیچ وقت بر اساس نام برند نباید بای بلند کرد و حتما باید رویوها رو قبلش خوند.
31 فروردین 1400 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط :  حسینی سوشیانت
به نظر من اتفاقی در مورد این عطر که برای شما افتاده با فرصت دادن ک صبر کردن و..حل نمیشه و اگه نهایتا تو چند تست اول به کار علاقه مند نشدید بعیده از این به بعد بشید.
31 فروردین 1400 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط :  حسینی
درود جناب کتابچی عزیز
مبارکتون باشه . اصلا نگران نباشید دوست عزیز. همونطور که دوستان گفتن پس از مدتی قطعا عاشقش خواهید شد . چون لحنتون دوستانه بود چنتا چیز رو دوستانه بگم . اول اینکه همونطور که دوستان باتجربه ای که قدیم در سایت بودن تاکید میکردن لازمه ارتباط گرفتن با یک کار هنری و با کیفیت صبر کردن و زمان دادن و از همه مهمتر طی کردن سلسله مراتبی هست که در دنیای روایح باید طی بشه . عطری رو تست میکنید حتی متنفر میشین ! به حالت تهوع دست پیدا میکنید ‌. ولی پس از زمان دادن و سعی در برقراری ارتباط با اثر باعث میشه که اون کار به تاپ های شما تبدیل بشه . یه سری دوستان انتظار دارند یه تست کردن حالا رو بلاتر بعضا !! یا روی دست بگن اه چه بد یوعه پس بده . یا دنبال یافتن تشبیهات بی ربط هستند . اون دوستان نباید وارد تست کردن یک سری کارها بشن و باید سلسله مراتب مربوطه رو اول تست کنند تا بتونند خودشون لذت ببرند . یک سری از عطرها کار هنری هستند . یک سری ها از بهترین متریال و ترکیب ساخته شدند و خب باید فرقی باشه بینشون با کارهای دیزاینری خوشبو . پس بدونید لازمه اش در ابتدا زمان دادن و سعی کردن در برقراری ارتباط هست و بدون شک این کار همونطور که جناب سخی و دیگر دوستان هم گفتند پس از مدتی به کار مورد علاقتون تبدیل خواهد شد و اصلا نگران نباشید پولتون رو هدر ندادین . در این مدت سعی کنید کارهای دیگری رو تست کنید و به هر کدوم زمان بدین تا شامه شما به اصطلاح پیشرفت کنه بیشتر . بدون شک مسیر درست رو خواهید رفت و چند ماه بعد کامنتی خواهید داد از زیباییه این عطر . باز این کار سریع میشه ارتباط گرفت به نظرم ولی کارهای گوالتیری و سورچینلی اگر بود خیلی بیشتر زمان نیاز بود . بهرحال لذتش رو ببرید و در خوشی ها استفاده کنید و کامنت های دکتر مدارا و جناب کبیری عزیز رو حتما مطالعه کنید بسیار مفید هستند و همیشه یادتون باشه هنر ، زمان میخواد . روز خوش
01 اردیبهشت 1400 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط :  حسینی complihanicated
پاسخ به امیر محمد.
دوست عزیز این که شما فکر میکنید هرکسی که عطرا و برندایی که شما میپسندید رو نپسنده ازروبلوتر تست کرده یا زمان نداده صحیح نیست.
بسیاری از عطرا و برندایی که شما بهش خیلی علاقه مندید رو ممکنه خیلی از عطربازای باتجربه همین سایت یافرگرنتیکا نپسندن و این چیزی نیست که با فرصت دادن تنها حل بشه.
این که یه نفر ملیونها پول بده و یه عطر از کرید بای بلند کنه و بعد ببینه که یه ترکیب به شدت کلاسیک از وتیور و شمعدونی و رز نصیبش شده و نپسنده به نظر من چیزی نیست که با زمان دادن حل بشه . یا این که یکی بعضی عطرای به شدت سنتتیک گوالتیری رو نپسنده یا یه عطر رزی رو.
علاقه به هر دسته از عطرای نیش کاملا سلیقه ای هست و این بحث جدای از مبتدی یا حرفه ای بودنه و نام هیچ برندی بر علاقه و سلیقه فردی اولویت نداره.
البته امیدوارم که ناراحتتون نکرده باشم ولی مطالبی که اینجا نوشته میشه ممکنه توسط هزاران نفر به عنوان رفرنس در نظر گرفته بشه و بهتره که سلایق متفاوت افراد لحاظ بشه.
01 اردیبهشت 1400 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط :  حسینی
محمد معین عزیز، سلام
( پاسخ بنده پیرو نظر اول شماست )

اینکه چنین برداشت هایی از نظراتِ بنده کردین احتمال میدم بدبینانه نظرات بنده رو دنبال میکنین وگرنه همه میدونن بنده بجای اینکه دنبال حواشی باشم دنبالِ یادگیری و راهنماییِ دیگر دوستان براساس تجربه و علمی که بدست اوردم هستم و تمامی افراد خبره در این راه بنده رو کامل میشناسند و همیشه بدون ادعا در پی اموختن و کمک کردن بودم و خداروشکر تا الانشم خوب پیش رفته، من بعدشم به همین منوال خواهد بود.

نکته ای که راجع به کامنت دادن مطرح هست اینه که هرموقع حس کردیم چیزی به مزاجمون خوش نمیاد و واسمون آزار دهندست میتونیم نادیدش بگیریم و نه پاسخ دادن و جنگ و جدل! باقی موارد برعهده مدیریت مجموعه هست .
من در صحبتم راجع به روایح صحبت میکنم، منتها بعضی از دوستان به جای نقدِ روایح یا تایید و مخالفت با نظری خاص در حیطه بررسی رایحه، ترجیح میدن که راجع به اشخاص صحبت کنن و توهین شخصیتی کنن که امیدواریم این چنین کامنت هایی رو دیگه شاهد نباشیم خصوصا از شما که از اشخاصِ قدیمی سایت هستید؛ چونکه ارتباط همه ما در سایت از طریقِ نقدِ روایح هست و نه نقد رفتاری!

اگر کاربری ریویو نمیذاره بخاطر اینکه فک میکنه عده ای روی کاری تعصب دارن، مشکل شخصی خودش هست و اگه کسی نتونه نظرش رو بده به این دلیل که مخالف داره و ممکنه باهاش مخالفت شه بهتره کلا نظر نده چون نمیتونه به کسی کمک کنه و درک نمیکنه که در واقع تضادِ نظرات هست که به کاربرا کمک میکنه وجه های مختلف عطر رو ببینن!
عرض کنم خدمتتون ، کارهایی که شما اون رو بت تلقی میکنین نه توسط بنده و نه توسط هیچ کسی بزرگ نشدند، بلکه هنر داخلشون چنین بزرگی ای بهشون داده ... در نتیجه اشکالی نداره که کسی ازشون خوششون نیاد اما دلیل نمیشه بی احترامی کنیم بهشون!
ما میتونیم موسیقی راک گوش ندیم ولی دلیل نمیشه به دیوید گیلمور بی احترامی کنیم و بگیم این دلینگ دلینگ چیه دیگه راه انداختی؛ میتونیم نقاشی سبک کیوبیسم رو دوس نداشته باشیم ولی دلیل نمیشه به پیکاسو بگیم این آشغالا چیه کشیده! به همین منوال موردی نداره کارهای گوالتیری رو دوس نداشت اما نمیشه بهشون گفت سنتتیک و ترشحات! میشه اوپوس رو دوس نداشت اما اینکه بگیم حشره کش درست نیست! و تلاش برای کوچیک کردنِ بزرگان منجر به کوچیک کردنِ خودمون میشه و نه اونا ...
اینکه کسی نتونه با یک اثر هنری ارتباط بگیره دلیل نمیشه به کسی که اون کار رو میپرسته گیر بده!

در مورد بلاتری بودن یک سری افراد اگر اطمینانی نداشتم بیان نمیکردم، دقت کنید که هدف ما همگی اینه با این وضع گرونی کسی متضرر نشه . یک سری از ریویو ها به وضوح مشخصه یه تست سرسری روی بلاتر داده شده و باقی متن کپی برداری از فرگرنتیکا هست. چیزهای غلط و غیر علمی که بعضا بنده دیدم 180 درجه خلاف واقعیت گفته شده در ریویوهای بسیار زیادی ولی احترام گذاشتم به نظرشون و برعهده خود بیننده سایت هست این موضوع . قصد ندارم این بحث ادامه پیدا کنه و فکر میکنم همه حرف ها زده شد!

روز خوش
01 اردیبهشت 1400 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : complihanicated آرش
درمورد بلاتر که من رویوهای های کمی از روی بلاتر نوشتم و واقعا هم نمیشه زیاد از فروشنده ها توقع تست داشت این روزها.
اما در مورد اینکه میفرمایید راهنمایی میکنیم بقیه رو باید ببینیم ایا درست این کار انجام میشه یا نه.این که من یا شما بیایم عطرای مورد علاقه خودمون رو هی و هی تکرار رویو کنیم و عطرایی که علاقه نداریم رو بی ارزش کنیم راهنمایی نیست.
فرگرنتیکا هم مجموع نظرات عطربازای بزرگی از دنیاست و نظر شخصی یکی دونفر نیست که به این راحتی رد یا تاییدش کنیم و بالاخص برای کسی که میخواد جمع کثیری از خلق الله رو راهنمایی کنه خوندن نظرات مختلف بسیار صروریه.
حالا چطور میفرمایید دیدید که امثال ماها رو بلاتر تست میکنن و نظر میدن و کجا دیدید نمیدونم. در هرصورت نه وقت جدال هست و نه حوصله ش و باشد که رستگار شویم.
01 اردیبهشت 1400 پاسخ تشکر
البته بنده هم قصد ناراحت کردن کسی رو ندارم و رویکرد کلی م در چنین مواردی نادیده انگاری هست. اما جایی که احساس میکنم تین نادیده انگاری این به شناخت کلی دوستان از عطرها ضربه میزنه نظرم رو بیان میکنم .
01 اردیبهشت 1400 پاسخ تشکر
البته در مواردی که دوستان صرفا براساس علاقه شخصی و اطلاع دیگران نظراتشون رو بیان میکنن جای مناقشه نیست.
اما درمورد دوستانی که در مقام ارشاد و راهنمایی خلق اله قرار دارن دیگه بحث سلیقه شخصی نباید تا این حد بولد باشه و نمیشه هر کس که از عطرای مورد علاقه ما خوشش نیومد بگیم بلاتری هستی یا غیر حرفه ای هستی یا هی بانو زاروکیان که بود و چه کرد و ..بلکه باید بپذیریم که ممکنه حتی یک نفر در نهایت حرفه ای بودن مثل جناب ایکاروس اعظم این عطر رو نپسنده و حتی ناموفق و یا سنتتیک و ازارنده و.. بدونه.
01 اردیبهشت 1400 پاسخ تشکر
به طور کلی در مورد نقد برخی عطرها من به وضوح میبینم که برخی دوستان به شدت تحت تاثیر نام برند یا عطار هستند در صورتی که تو نقد عطر این یه ایراد بزرگه از نظر من.
در نظرات برخی بزرگان مثل جناب ایکاروس یا سام میبینم که ممکنه کارایی از زارا یا حتی کوبا پاریس رو موفق بدونن و از اونطرف کارای زیادی از کرید ومارلی رو ناموفق بدونن.
اینکه ما بخوایم براساس سلیقه و علاقه به چند برند و عطار و چند نت به خصوص عطرها رو رد یا تایید کنیم و به بقیه هم تلقین کنیم به نظرم راهنمایی درستی نیست.
مضاف بر اینکه تحلیل نت ها هم مطالعه واقعا زیادی نیاز داره و واقعا باید با شناخت علمی انجام بشه.
01 اردیبهشت 1400 پاسخ تشکر
باز هم امیدوارم که باعث ناراحتی کسی نشده باشم و صرفا جهت استفاده صحیح از تجربیات هم اینجایبم.وگرنه خیلی از ماها رو تو این سایت فک نکنم کسی از نزدیک بشناسه که بزرگ یا کوچیک شدنمون اینجا برامون مهم باشه.
01 اردیبهشت 1400 پاسخ تشکر

9
رایحه
7
ماندگاری
7
پخش بو
8
طراحی شیشه
رایحه ای بسیار با کیفیت و شامه نواز که انسان از بوییدن اون سیر نمیشه. نت شمعدانی در ابتدای اسپری کردن تا چند ثانیه مجال خودنمایی به نت های دیگر رو نمیده. انگار وارد مغازه گل فروشی شده اید و یک شاخه گل شمعدانی رو از نزدیک بو میکنید. دقیقا همون کیفیت رو داره. بعد از مدت کوتاهی که رایحه شمعدانی ملایم تر شد نتهای مرکباتی و سیب و وتیور شروع به خودنمایی میکنن. بیشتر میتونیم بگیم یه کار آروماتیک چوبیه. نمیشه این کار رو زیاد به عنوان یک عطر سیتروس در نظر گرفت. در این کار گل رز هم به کار رفته من رایحه رز رو دوست ندارم اما خوشبختانه رز در این کار رایحه ضعیفی داره اگر قویتر بود بالانس روایح رو به هم میزد. شباهت هایی به تق هرمس معروف داره که اونم به خاطر نتهای وتیور و مرکباته که در هر دو مشترکه اما به نظر من کیفیت رایحه با تق هرمس اصلا قابل مقایسه نیست. در کل یک عطر بسیار خوشبو و کاملا بهاری با پخش و ماندگاری متوسط.
23 فروردین 1400 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : Hani In The Dark

9
رایحه
8
ماندگاری
7
پخش بو
8
طراحی شیشه
این عطر یک ادوپرفیوم بسیار خوشبو و خاص هست با رایحه برجسته از وتیور - کمی گل و مرکبات و مقدار زیادی بوی شمعدانی که پخش و ماندگاری نسبتا خوبی داره اما اگر در یک مهمونی که بعضی افراد از عطرهای نیش جدید و یا ادوپرفیومهای اینتنس قوی یا خدانکرده اینترلود یا بلک ارکید و نظایر اونها استفاده کرده باشند شاید بوی این عطر زیاد مشخص نباشه و بهتره اونموقع زیاد از عطر و ادکلن صحبتی نکنیم چون ممکنه بهتون بگن شما با عطر و ادکلن میونه ای ندارین یا زیاد استفاده نمیکنید ؟
یکی دو سال پیش که ارزون بود زیاد پیدا نمیشد حالا که قیمتها 10 برابر شده خیلی از سایتها با چندین برابر قیمت قبلی برای فروش گذاشتن تو سایتشون ، اگه ارزون بشه حتما یدونه 100 میل آکبند تهیه میکنم و میگذارم تو کمد که گاهی اوقات عصرهای تابستون برای استفاده خودم بیارمش بیرون و چند ساعتی از بوی خنک و فوق حرفه ایش لذت ببرم
پخش بوی متوسط برای یکی دو ساعت با ماندگاری حدود 4 -- 5 ساعت روی پوست و بعد از این مدت هم تا حدود 3 ساعت یه ته بوی بسیار خوب اما ضعیف مشخصه
بوی خنک و تند کمی ترش و تلخ که در انتها کمی شیرین کهربایی وتیوری میشه و اصطلاحا بوی خنک چوبی و کمی شیرین داره ، اما فی الواقع تلخی یا شیرینی و یا هر طعم دیگری توی عطر زیاد ملاک نیست و یکجور سلیقه یا درک بویایی توسط یک فرد هست که ممکنه ازنظر یک نفر که عطرهای تلختری استفاده کرده باشه این عطر شیرین بنظر بیاد و برعکس اگر فردی عطرهای شیرینتری را استفاده کرده باشه این بو براش تلخ محسوب بشه ، برای همین موضوع بسیاری از سایتها در مورد تلخ یا شیرین بودن محصول توضیحی نمیدن که اشتباهی پیش نیاد
18 دی 1399 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : Hani alireza .xx
با تشکر از مسئولین سایت که نتهای این عطر را تصحیح و نت وتیور را نیز که وجود نداشت به ترکیبات عطر اضافه کردند

موفق باشید .
19 دی 1399 پاسخ تشکر
پاسخ مدیر : تشکر از شما

9
رایحه
8
ماندگاری
7
پخش بو
8
طراحی شیشه
این عطر یکی از عطرهای وتیوری گلی هست که مقداری بوی مرکبات و چوب در لابلای روایح اصلی یعنی رایحه ( شمعدانی و خس خس یا وتیور ) بوی بسیار باکیفیت و خاصی داره که در نتهای ابتدایی ممکنه بخاطر فوران بوی شمعدانی یا ژرانیوم و سیب سبز برای بعضی افراد زیاد خوشایند نباشه اما بعد از حدود نیم ساعت یا کمی بیشتر بطور عجیبی تغییر نت داده و کم کم رایحه وتیور با نعناع هندی و مقدار کمی رز تازه با چوب سدروس و کهربا با همون پس زمینه مرکباتی یک بوی جادویی و بسیار خوشایند میسازه که در هیچ عطر وتیور محوری پیدا نمیشه یا من تابحال پیدا نکردم شما را نمیدونم اما در بعضی نتها به چند عطری که میشناختم شباهتایی داره ولی نه مشابه و همینطور کیفیتی نچندان قابل مقایسه مثل تق هرمس ادوتویلت نسخه قدیمی (نسخه های جدید وتیور خاکی با ته بوی شیرین پرتقالی دارند و فلفل و شمعدانی کمتر شده) - بواس د وتیور لگرفیلد - اویدنس ایو روشه که هر کدوم از اینها بخاطر داشتن یکی دو تا از نتهای شمعدانی - گل رز - وتیور و نعناع هندی در بعضی لحظه ها و یا ابتدا یا انتهای این ادوپرفیوم یک تشابهاتی دارند و البته لگرفیلد کمی بیشتر
در ضمن این عطر وتیور داره و فکر میکنم شاید از نوع هائیتی باشه چون در نتهای انتهایی شباهتی هم به ادوپرفیوم اینتنس بنتلی اینفینیت داره ، اتفاقا در سایت فرگرانتیکا به ترکیبات این عطر نگاهی انداختم دیدم که داشت اما در مورد نوع وتیورش توضیحی نداده بود
به هرحال اگر اوضاع و احوال خوب بشه و کمی بیشتر حوصله و یا فرصت عطربازی داشته باشم حتما یه 10 -- 15 تا عطر مورد علاقه خودم را برای چند سال آینده تهیه خواهم کرد ، فعلا که همش شده سمپل و دستریز و عطر جعبه باز و استفاده شده نصفه نیمه یا چند میل باقیمونده ، عطرای قدیمی و قبلی هم که دیگه زیاد کیفیتشون جواب انتظار منو نمیدن مگر موقع بیرون رفتنی تو بعضی روزها و اکثرا شدن دکوری .
18 دی 1399 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : مهدی Hamed Ghazavi
سلام .صحيح مي فرماييد .عطر بسيار با كيفيتي است .مخصوص فصول گرم سال .تا آنجا که از بررسی ها یادم است توی این عطر از وتیور استفاده نشده است .بلکه از ترکیب چند نت اکورد وتیور بدست آمده است .
18 دی 1399 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط :  حسینی TH_MEN
سلام وقت بخیر ، بررسی ها از کجا بوده ؟
اینها مطالبی هستند که در سایتهای مربوط به شرکت اصلی کرید هست و همگی یکسان در همین چند پاراگراف نوشته شدند :

The Island of Java, Indonesia is one of Olivier Creed's favorite tropical destinations. Vetiver Geranium brings to life the vetiver which adorns the mountainous rolling hills of its native landscape and pairs the sensual, soothing essence of geranium to create a radiant juice.

Handpicked Granny Smith apple, bergamot, and lemon make a elegant debut, while warm cinnamon and rose lead to hearty patchouli, cedar, and amber. Though the blend is sophisticated, the emotion it evokes is simple: the unbridled joy of standing outside in the grass after a warm rain.
18 دی 1399 پاسخ تشکر
و البته وتیور آکورد نیست بلکه نت هست و در آکورد چوبی قرار داره و یا با ترکیب شدن با نتهای دیگه در آکوردهای مختلف دیگری محسوب میشه
18 دی 1399 پاسخ تشکر
سلام مجدد ، جناب Hamed Ghazavi عزیز وقت شما بخیر
الان داشتم نظرات دوستان را مطالعه میکردم رسیدم به جمله ای در نظرات آقای ایکاروس در مورد نت وتیوری که در این عطر هست و دیدم که جواب شما به این کامنت ، احتمالا برداشتی از نظرات ایشان بوده ، البته من در مورد طرز ساخت وتیوری که آقای ایکاروس در نظر شخصی خودشون توضیح دادند اطلاعی ندارم و بیشتر نظر من این بود که در این عطر رایحه وتیور هست چون استشمام میشد و سایت عطرافشان اون را از قلم انداخته بوده که در ترکیبات عطر مشخص نبود و بطور غیر مستقیم این نقص را اشاره کردم که در نظر داشته باشند و فردای همان روز هم بطور مستقیم ازشون خواستم که اینکار را انجام بدهند و در نهایت این درخواست را انجام دادند و یکی از نتهای اصلی این عطر را که ناقص بود اضافه کردند که در بیس نتهای ارائه شده توسط شرکت سازنده مشخص بود
اما در مورد نت وتیور ، طبق چند صفحه جزواتی که قبلا مطالعه کردم ، مطمئن هستم که وتیور آکورد نیست بلکه نت هست و با ترکیبات دیگه و یا طرز فراوری یا منطقه مورد برداشتش میتونه در آکوردهای چوبی - فرش اسپایسی و یا آروماتیک و غیره قرار بگیره
از شما بخاطر لطف و محبتتون و پاسخی که به این کامنت دادید ممنونم دوست بزرگوار ، سر افراز باشید .
24 دی 1399 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : پارسی

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟