نظرات | غلامرضا نیک پور
ترتیب نمایش
Musc Blanc
لینک به نظر 9 خرداد 1405 تشکر پاسخ به علی موسوی
جناب موسوی درود بر شما
در مورد سوال شما که چرا بعضی از عطرها با اینکه از برندی مطرح تولید شده اند رایحه کم جان و بی‌رمقی دارند دلایل زیادی وجود دارد که بعضی را به اختصار حضور شما و دوستان ارئه نمودم امید که مفید واقع گردد.
بعضی از عطرسازان این سبک را گاهی برای این موارد میسازند،
# عطرهای روزمره و اداری
#عطرهای مینیمال و تمیز برای لحظه های خصوصی.
#رایحه های روی پوستی، صابونی یا لطیف
#عطرهای لوکس به اصطلاح کم فریاد
دلیل دوم: غلظت مواد موثر پایین است
اگر درصد مواد خوشبو کننده و یا مولکول‌های موثر عطر پایین باشد ، رایحه کم قدرت تر، نزدیک به پوست و رایحه زودتر محو می‌شود.این اتفاق در بعضی ادوتویلت ها و نسخه های اقتصادی رقیق شده بیشتر دیده می‌شود
۳. ترکیبات رایحه از موادی ساخته شده که پخش بوی کمی دارند
همه نت ها به یک اندازه در فضا پخش نمیشوند، بعضی
بسیار فرار و سبک اند یا برعکس خیلی نرم و چسبیده به پوست اند یا اصلا هاله زیادی ایجاد نمی‌کنند.مثل عطرهای مبتنی بر مشک های تمیز، چوبهای نرم، رایحه چای، آلدهیدهای ملایم و برخی گلهای ظریف
۴. عطر با قدرت انتشار کم طراحی شده.
ممکن است عطر ماندگاری خوبی داشته ولی پخش بوی کمی داشته باشد ،بعضی برندهای لوکس عمدا پخش بوی کم را انتخاب می‌کنند، چون هدفشان فقط قوی بودن عطر نیست بلکه می‌خواهند عطر شیک، کنترل شده و نزدیک به پوست باشد.
گاهی اگر زیاد از عطری استفاده شود ،شامه به رایحه عادت می‌کند و فکر می‌کنیم عطر کم رمق شده یا پریده است.
بعضی از ترکیبات در ساختار عطر آنرا بسمت ملایم بودن و پخش بوی کم سوق میدهد، مانند مشک، ایزو ای سوپر ، آمبروکسان، چوبهای نرم و شفاف،هدیون، بعضی گل های سفیدو نت های آکواتیک
و بلعکس آن هم صادق است ترکیباتی که عطر را به پخش بوی قوی و قدرتمند سوق میدهد
مانند ادویه هایی مثل فلفل، دارچین، هل
گل رز در برخی فورمولها،نعنا ، میخک ، لابدانوم،تنباکو ،وتیور و غیره
برقرار و پاینده باشید.


16 تشکر شده توسط : Telecaster          nazanin
علیرضای عزیز
دلیل دریافت چنین حسی از رایحه کندر و رایحه صمغی که از این عطر دریافت می‌کنید، بی شک از ترکیب نت های خس خس و عود است.
ریشه خس خس نیز همچو رایحه کندر ، حالتی دودی و ترکیب نت خس خس با نت های چوبی این حس صمغی و دودی را تداعی می‌کند
پاینده باشی
16 تشکر شده توسط :          nazanin Huseyin_taheri_official
در شهری که صداها گم شده اند و دیوارها دیگر رنگ خانه را بیاد ندارند، عطر چیزی نیست جز یاد زنده ماندن
وقتی آوار نور را می‌بلعد و شب طولانی تر از همیشه میماند، هر نفس بوی تازه ای میخاهد حتی اگر خیلی کوتاه ... حتی اگر در حد یک خاطره.امشب ازین عطر مینویسم ،نه برای جشن زندگی،
برای نگه داشتن تکه های کوچک امید در میان خاک و ویرانی.برای لحظه ای که بوی عطر ،راهی به دل پیدا میکند، جایی که هنوز خاموش نشده است.
درمیان غبار جنگ وپژواک ویرانی، جایی که هر روز با اندوه آغاز میشود، رایحه" سمفونی" از لویی ویتون همچون نغمه ای دوراز دسترس بگوش می‌رسد.
این عطر در بستری از آشفتگی نه ادعای فراموشی دارد نه وعده بازگشت آرامش ، بلکه به شکلی ظریف یادآوری میکند، که زیبایی حتی در تیره ترین لحظات، می‌تواند نفس بکشد.
"سمفونی"با نت های درخشان مرکباتی و رایحه نیمه شیرین گلدار چایپر،در آغاز تلالویی از نور را در دل تاریکی‌ به نمایش میگذارد، انگار قطره ای شبنم بر برگ خشکی نشسته است،یاشکوفه ای که برشاخه ی شکسته ،از رویش خود دم میزند،اما این درخشش فریبنده و زودگذر است. به سرعت،نت های چوبی و ادویه ای،عمق و ثباتی به عطر می بخشند، گوریشه هایی که تلاش می‌کنند در خاکستر راهی به زمین سخت‌تر بیابند.
این عطر سمفونی زندگی درمیانه جنگ است،نه یک ترانه پیروزی،بلکه ملودی مقاومت.رایحه ای که به ما یادآوری میکند،حتی وقتی همه چیز فرومیریزد،روحی لطیف و پابرجا همچنان وجود دارد." سمفونی" برای کسانیست که در خزان دنیا،همچنان بدنبال شکوفه های پنهان اند، ودر سکوت و ویرانی،بدنبال آهنگ حیات.
تحلیل فنی تر:
نت های اولیه:رایحه غالب مرکباتی از ترنج ،برگاموت و زنجبیل
نت های میانی:شکوفه پرتقال و ادویه های ملایم ، رایحه ای تقریبا گلدار در میان پیچیدگی و ظرافت.
نت های پایه: مشک سفید و رایحه های چوبی سبک، گرم و عمیق و حس پایداری واستحکام رایحه.
22 تشکر شده توسط : هاشم پور زینب کشاورز
ساعت از ۸ شب گذشته بود ، از سالن ورودی و سپس پله ها به سمت ورودی مترو سرازیر شدم ، سالن ایستگاه نسبتا خلوت بود ، بوی آشنایی در لحظه شامه ام را نوازش کرد، از آن رایحه های کلاسیک که اگر یکبار به مشامت خورد براحتی فراموش نخواهی کرد، هوا سرد بود و گرمی بوی عطر خودنمایی میکرد،
به مسافران نگاهی انداختم ، میخاستم ببینم از روی تیپ و چهره اشخاص می‌توانم حدس بزنم ، بوی عطر متعلق به کدام شخص است، این بار اولم نبود، همیشه عادت داشتم خود را محک بزنم و از روی تیپ و چهره اشخاص ، آنرا که عطری تن‌پوش کرده تشخیص دهم.
مرد میانسالی چند متر دور از من توجهم را جلب کرد ، قدی بلند با پالتو مشکی و لباسی که می‌شد حدس زد یا ازآن ور آب خریداری شده ، یا برند است و گرانقیمت ،
هنگام سوار شدن با عجله خودرا نزدیکش رساندم و کنارش نشستم،
بار دیگر درست حدس زده بودم ،منشاء رایحه ایشان بود.
دقیقه ای بعد نام ایستگاهش را گفت و از من پرسید چند ایستگاه دیگر باید پیاده شود،
بعد از راهنمایی او ، من نیز از سرشوق با ایشان وارد گفتگو شدم. با کلماتی نافذ و شمرده سخن میگفت از اینکه ساکن سوئد است و برای دیدن برادر به وطن آمده، از اینکه مردم در چه شرایط سختی روزگار میگذرانند و از خرید وسایل بهداشتی ناچیز و ابتدایی هم ناتوانند ، نام عطر را پرسیدم ، پیر کاردین پور مونسیور، همان عطری که چندین سال پیش باتل سرخالی آنرا در بازار کویتیهای آبادان به قیمتی مناسب همراه عطر پلو بلو خریداری کرده بودم ،
براستی رایحه ها چه خاطراتی را که برایمان یادآوری نمی‌کنند.
امشب هم قسمت این بود با شخصی همکلام شوم که خاطره ای از دفتر روزگار را بر من ورق زد .
پاینده باشید و تندرست.
28 تشکر شده توسط : Venus علی
نازنین جان سلام
ای یار آشنا علم کاروان کجاست
تا سرنهیم بر قدم ساربان دوست
بی حسرت از جهان نرود هیچکس بدر
الا شهید عشق به تیر از کمان دوست
بسار خوشحالم از حضور گرمتان در این محفل هر چند دیر به دیر
این خانه به حضور دائمی همچو شما محتاج است.
سلامت و پاینده باشید.


13 تشکر شده توسط : broken LOGGEDOUT
سلام بر دوستان محفل معطر عطرافشان.
سالها پیش که در سنین نوجوانی بسر می‌بردم و در ابتدای مسیر عشقبازی با عطر و روایح قرار داشتم ، هرزمان عطری را تن پوش میکردم و به جمعی ورود میکردم ،اولین چیزی که از خود می‌پرسیدم این بود ، آیا دیگران هم متوجه رایحه عطر من می‌شوند یا خیر؟
پس از سالها هزینه و خرید عطرهای متفاوت و گذر عمر بلاخره دریافتم که چطور می‌شود پاسخ این سوال را داد.
قطع به یقین برای همه دوستان ، این سوال پیش آمده که آیا دیگران بوی عطرمان را متوجه خواهند شد یا خیر. و اینک پس از سالها تجربه من جوابش را به دوستان خواهم گفت .

نکته اول :
بارها برای همه ما پیش آمده که عطری را بر خود اسپری کرده ایم و مادامیکه هنوز اثر عطر وجود داشته تا زمان ناپدید شدن رایحه ، تمام لحظه ها خودمان رایحه عطر را استشمام کرده ایم.

نکته دوم :
بارها نیز اتفاق افتاده که از عطری استفاده کرده ایم و در ابتدای فوران رایحه و همچنین در فواصل مشخصی از زمان ، رایحه عطرمان را استشمام نموده ایم . یعنی رایحه عطرمان بصورت پیوسته با شامه ما در ارتباط نبوده بلکه با فاصله های زمانی مشخص ، به مشاممان برخورد نموده .

نکته سوم :
ودر انتها حتما برای شما هم اتفاق افتاده که عطری را بر پوست و لباس خود اسپری کرده اید ، اما تنها همان لحظه اول اسپری کردن ، رایحه عطر را متوجه بوده اید و دیگر هیچ حسی از رایحه عطر را گیرنده‌های بویایی دریافت نکرده مگر ساعتها پس از لحظه ابتدایی اسپری کردن عطر

حالا جواب نکته اول؛
زمانیکه عطری را استفاده می‌کنیم و تمامی لحظاتی که رایحه عطر پایدار است به مشام می‌رسد دلیلش این است که رایحه عطر آنچنان قوی و قدرتمند نبوده که مشاممان را پرکند و در حقیقت شامه مارا نسبت به رایحه اشباع کند.بنابراین رایحه این عطر ملایم بوده و بصورت هاله ای بسیار خفیف اطرافمان را در بر می‌گیرد و فقط افراد با فاصله بسیار کم متوجه رایحه عطرمان می‌شوند.

جواب نکته دوم ؛

زمانیکه عطری را تن پوش کنیم و پس از استشمام عطر در لحظه ابتدایی ،رایحه عطر گاه به گاه گیرنده های بویایی مارا درگیر می‌کند و با فواصل مشخصی عطر را حس میکنیم به این دلیل است که رایحه عطرمان قوی بوده و به همین دلیل فقط در زمان هایی که اتمسفر اطرافمان تغییر می‌کند یا از مکانی به مکان دیگر و فضای جدید می‌رویم دوباره رایحه عطرمان را حس میکنیم یا وزش نسیمی رایحه عطر را باردیگر با شامه ما آشنا می‌کند.

جواب نکته سوم ؛

هنگامیکه عطری را بر خود اسپری نمودیم و فقط لحظه ابتدایی اسپری نمودن بوی عطر به مشاممان برخورد نموده و پس از ساعتها که خودمان ابدا رایحه عطر را دیگر متوجه نبوده ایم بوسیله برخورد با دوستی یا ورود به جمعی ، بناگاه از رایحه عطرمان تعریف کرده و بوی عطرمان را تحسین نمودند تازه بیاد می آوریم ساعتها پیش عطر استفاده کرده‌ ایم دلیلش این است که رایحه عطرمان آنچنان قوی و پرقدرت بوده که برای ساعتها مشاممان را با آن رایحه انباشته کرده و در حقیقت مارا نسبت به آن عطر کربو نموده است.
مثل زمانیکه شخصی در تنهایی خویش و در اتاقش سیگار دود کرده و ما وارد اتاق می‌شویم با وجودی که خودمان نیز سیگاری هستیم اما فضا و اتمسفر اتاق باعث می‌شود با آن فرد برخورد نموده و از اینهمه دود و بوی سیگار گلایه کنیم و بگوییم چگونه در این فضا دوام آورده است، اما آن شخص متوجه آنهمه بوی سیگار و دود نبوده زیرا شامه اش از بوی سیگار انباشته شده است .
بنابراین شامه خود ما اولین و محق ترین است جهت تشخیص دادن ضعیف یا قدرتمند بودن رایحه عطرمان .
امیدوارم زیاده نویسی بنده جهت دوستان مفید فایده واقع گردد.

پاینده باشید و تندرست.
26 تشکر شده توسط : broken Mir
سپید و سیاه
سلام به دوستان و عاشقان محفل عطرافشان معطر
سپید و سیاه،زشت و زیبا و عطرهای دو وجهی
رایحه عطرها خصوصیاتی دارد که بر هیچ کس پوشیده نیست، نه تنها خاطرات گذشته را زنده می‌کند بلکه برای ساعتها و گاه روزها بر روحیات ما اثرگذار است.
بعضی از روایح بر ما انرژی بخش است و نیروی ماوراء به درونمان تزریق می‌کند، بعضی آرامش را بدنبال دارد و با لمس رایحه و نوازش گیرندهایمان توسط رایحه،مارا از تمامی ناخوشی های روحی به ساحل آرامش میرساند، گاهی نیز با استشمام لحظه ابتدایی رایحه ، یادآور خاطراتیست که با ذره ذره وجودمان پیوند خورده و همچون یک فیلم از گذشته ها ما را به زمان ماضی پیوند میزند.
اما هستند رایحه هایی که برایمان تداعی کننده سیاه و سپیدی،شادی و دلگیری،بودن و نبودنند.
اینگونه روایح برایمان حکم غلاف سردرگم ایجاد می‌کند.
من به این نوع رایحه ها عطرهای زشت و زیبا می‌گویم، هرچند کلمه زشت برای رایحه عطرها نامانوس است و نمی‌توان عطری را زشت توصیف کرد.
اینگونه است که در نزد خود رایحه ها را بر سه بخش تقسیم کرده ام هرچند ممکن است مخالفان بسیاری در مورد این نظر وجود داشته باشد.
رایحه های بخش اول:
۱. عطرهایی که پوشش بسیار شیکی هستند که هم شخص مصرف کننده را بسیار شیک جلوه می‌دهد و هم دیگران را نسبت به آن رایحه به تمجید وا میدارد و شخصی که از رایحه بهرمند شده گویا بر اسب مراد نشسته و همه وجودش سرشار از اعتماد و انرژی مثبت است،اینگونه روایح کمتر اتفاق افتاده که با استشمام آنها بی تفاوت باشیم و مارا به وجد نیاورد ،حتی گاهی به سمت شخص مصرفکننده رفته و نام آنرا جویا شده ایم. قطعا دوستان همین لحظه نمونه های بسیاری را بیاد می آورند..
دسته دوم:
۲. روایح دسته دوم روایحی هستند که برای اطرافیان نامونوس،آزاردهنده و نامتجانس بوده و باعث عکس العمل منفی دیگران میشود، اما شخص مصرفکننده از پوشش چنین رایحه ای احساس رضایت داشته و در مقابل بازخوردهای منفی دیگران ایستادگی نموده و رایحه را از زوایای دید خود بسیار خاص ،اثرگذار پیچیده و مرموز می‌بیند و دیگران را از عظمت درک رایحه عاجز می‌بیند.
دسته سوم اما بسیار جالب است.
۳. از این لحاظ عرض کردم جالب که شخص مصرف کننده از سر اجبار با پوشش آن رایحه کنار آمده و رایحه عطر هیچگونه تاثیر بر احساسات و عواطفش ندارد و فقط شاید در یک لحظه خاص تصمیم به پوشیدن این عطر گرفته و حال بناچار ادامه راه میدهد، در صورتیکه برای دیگران و شامه آنها بسی اثرگذار است و آنچنان از رایحه عطر تعریف و تمجید نموده اند که مصرف کننده رایحه با شک و شبهه به این می اندیشد که نکند من عطر دیگری را تن پوش کرده ام که اینگونه برای دیگران بازخورد مثبت دارد،
دوستان قطعا چنین لحظاتی را تجربه نموده اند و شاید بسی نظرات جالب و مفیدی از ایندست عطرها وجود داشته باشد
که می‌توان از تجربیات دیگر دوستان نیز در این مورد بهره گرفت
برای هرسه گروه نام عطرها و برندهای متفاوتی نیز هست که ممکن است با مرور خاطرات و تجربه دوستان، روایح مشترکی از این عطرها را بدست آورد.
موفق و پاینده باشید.
20 تشکر شده توسط : broken Mahan
سلام به دوستان و همراهان معطر عطرافشان
راستش چند وقتی میشد که دوست داشتم در مورد فلنکرهای سن لورن (Y) مطلبی با دوستان در میان بزارم ، چرا که مطالب و نظرات حق مطلب را در مورد این عطرها بیان نکرده.
در مورد این عطر و سایر عطرهای این فلنکنر ،هرچند همه تقریبا در یک راستا و دی ان ای مشخص تولید شده اند اما هرکدام جهت فصل مشخصی و گروه مشخصی از دوستداران روایح را در بر می‌گیرد.
سن لورن وای ادوپرفیوم : عطری معطر فوژه
نت ها
تاپ نت: ترنج،سیب، زنجبیل
میدل نت: سالویا، شمعدانی ،دانه سرو کوهی
بیس نت : تونکا،وتیور، سدر،صمغ کندر،چوب عنبر
قبل از هر چیز نظر خودم را در مورد این عطر به دوستان اینگونه بیان کنم که هر وقت به هر دلیل نمیتونم عطری را برای زمان و مکان مشخصی انتخاب کنم ، میرم سراغ یکی از این فلنکرها که واقعا بخوبی کارو در میاره .
از ترنج یا برگاموت که در تاپ نت هست شروع کنیم، که طعمی تلخ تر از لیمو داره ، بیشترین تولید ترنج و احتمالا بالاترین کیفیت در ایتالیا و شهر جنوبی کالابریا حاصل میشه،میوه ای که قابل خوردن نیست و فقط بدلیل طعم و عطر عالی آن مورد استفاده قرار میگیره، احتمالا دوستان، چای با عطر و طعم برگاموت میل کرده اند و میدونن که چه رایحه و طعم بی‌نظیری داره، ترنج یکی از نت های اصلی در عطرهای شیپغ است ولی در عطرهای شرقی نیز کاربرد دارد.
اما رایحه برگاموت یا ترنج در عطرها معمولا مرکباتی، گیاهی ،ته بوی ادویه ای و با شیرینی سبکی ست و در اینجا نیز شیرینی بسیار سبکی احساس میشود،
نت سیب اما رایحه ای آبدار، میوه ای ، شاداب، گاه کمی شیرین و گاهی ملس و ترش دارد که در این عطر نت آبدار و ملس آن مورد توجه بوده ،
اما رایحه زنجبیل می‌تواند علاوه براینکه عطر را گرما ببخشد گاه با ترکیب این نت با نت های مرکباتی همانند ترنج، لیمو و پرتقال به عطر انرژی و تازگی می بخشد که در اینجا نیز دقیقا نقش انرژی رایحه وتازگی را ایفا می‌کند وجالبست که بدانیم وقتی نت زنجبیل در قلب عطر قرار گیرد ،هم فاصله میان نت های بالایی و پایه را پر می‌کند دقیقا همانند یک پل ارتباطی، و هم انتقال هماهنگی میان هرم عطر ایجاد می‌کند.
مثل نت زنجبیل در عطر بلو د شنل وقتی کنار نت های لیمو، فلفل سیاه و صندل قرار می‌گیرد ،به عطر حالت خنکی و تلخی می‌بخشد.
نت وتیور یا خس خس، اما مشخصه‌ای از رایحه چوبی با حالتی از کهنگی، کمی تلخ،مقداری خشک و خاکی و گاهی نیز تم گیاهی و دودی دارد، این نت با عنبر و چرم بخوبی هماهنگ می‌شود
در اینجا نت عنبر با آمیختگی با نت وتیور، رایحه ای دودی، و تاریک به ساختار عطر میدهد، نت وتیور نیز یکی از اصلی ترین نت ها در عطرهای شرقی چوبی است، کافیست عطرهای لالیک مشکی و تغ هرمس را بیاد بیاوریم تا با تاثیر نت وتیور در عطر و کلاس رایحه آن آشنا شویم
نت عنبر همانند رزین خود، گرم و شیرین است که مقداری از شیرینی پایه عطر را از تلفیق آن با نت لوبیای تونکا دارد، عنبر رایحه را عمق می‌بخشد و با ایجاد هماهنگی خاص با نت وتیور ،عطر را به سمت و سوی دودی خاکی سوق میدهد
با توجه به ساختار نت ها و آکورد رایحه ، نمی‌توان گفت سن لورن تنها بدلیل پذیرش مصرف کننده و حجم موافقان این عطر،
به ادامه لاین آین عطر پرداخته،
خیر ،هرکدام از این فلنکرها برای خود شخصیت و کارکتری مشخص داشته و هر یک از این چهار عطر ، طیف بسیاری از عطر دوستان را مجذوب خود میسازد،
مهمتر از آن، این نکته که یک عطر با کیفیت چه خوب می‌تواند با اینکه ساده و راحت پوش است ،در عین حال عمیق و ستودنی و پر از رمز و راز باشد
ودر حالی که مبهم و پر رمز و راز است ، آنچنان ساده و بی آلایش است که مبتدی ترین دوستداران روایح را نیز مجذوب رایحه خود می‌کند.
برقرار و پاینده باشید.
27 تشکر شده توسط : کیارش ملک پور دانیال عباسی
سلام به همه دوستان
قبل از هر چیز، خوشحالم پس از حدود دوماه دوری از این محفل عاشقانه و دوستانه بدلیل گرفتاری و بدلیل شرایط سختی که بر من و خانواده گذشت ، بار دیگر می‌توانم از این جمع دوستانه و صمیمی بهره مند شوم.
اما در مورد عطر عود ماراکوجا، نظرات بسیار متفاوتی وجود دارد.
بعضی از دوستان رایحه عطر را بسیار خوشبو و جذاب توصیف کردند و بعضی دیگر از بزرگنمایی بیش از حدی که در فضای مجازی در مورد این عطر وجود دارد گله کرده و لایق اینهمه ستایش نمی‌دانند.
میتوان گفت حق با هر دو طرف می‌تواند باشد.
اگر بخواهیم در مورد مشخصات کلی عطر صحبت کنیم، باید از پخش بوی بسیار مناسب و دوام بالای عطر بر پوست و لباس بگوییم، اما در مورد خود رایحه عطر چی:
برخی دوستان بدرستی در مورد شباهت‌های لاین میانی رایحه با آمبر نومد اشاره کرده اند، بله وجوه مشترک برخی نت ها در ترکیب هر دو عطر که از نت رز و عود تشکیل شده این وایب و حس را تداعی می‌کند، اما در عطر عود ماراکوجا رایحه رز و عود بصورت کاملا نرم‌تر ،لطیف تر و تاحدودی عامه پسندتر از آمبر نومد میباشد.
اما اگر بخواهیم این عطر را به دوستان و آشنایان خود بعنوان عطری پربازخورد و بسیار خوش پوش معرفی کنیم ، توصیه ای گمراه کننده است.در حقیقت ساختار نیش گونه این عطر، از عطرهای دیزاینری و عامه پسند کاملا جداست.
به همان مقدار که این عطر هر عطرباز حرفه ای را میتواند مجذوب خود کند، برای عطربازانی که رایحه های عامه پسند و خوش بازخورد را ترجیح می‌دهند می‌تواند آزاردهنده و ناامید کننده باشد.
اما چرا؟
بدلیل ساختار نوین ، مدرن و تاحدی نامتعارف رایحه که برای عامه ایجاب میکند.
میوه پشن فروت یا همان میوه گل ساعتی در ابتدا ترش مزه است ،اما پس از رسیدن کامل میوه مزه ای شیرین و خاستنی تر دارد،اما در اینجا رایحه ترش پشن فروت در تاپ نت عطر در مقابل قلب عطر که از رز ترکی و عود تشکیل شده و رایحه را به سمت شیرینی و کمی تلخی سوق میدهد در تضاد قرار دارد
بنابرین کلیت عطر ، رایحه ای جسور ، بی پروا ، عمیق و تا حدودی مرموز دارد که دوستداران رایحه های ساده و بی آلایش را مجزا می‌سازد.به همین دلیل برای شامه عموم نمی‌تواند گزینه ایدعالی باشد،هر چند از لحاظ پرفورمنس و سیاژ ، نمره بسیار بالایی می‌گیرد اما جسارت و بی پروایی رایحه ، عمق سنگین و مرموز عطر ، مخاطب خاص خود را برمی‌گزیند و از عموم عطربازان فاصله می‌گیرد و تنها عطر دوستانی را فرا می‌خواند که بدنبال کشف و تجربه روایح جدید و خاص هستند نه عامه پسند و پربازخورد .
به همین دلیل این عطر چیز جدیدی ارائه می‌دهد و قیمت بسیار بالایی نیز دارد .
پاینده باشید


23 تشکر شده توسط : bahar esfandiyari broken
جناب صالحی با احترام به نظر شما، ولی میستیک لدر
مشابه ادکلن فالکون لدر از برند متیر پریمیر هست.
4 تشکر شده توسط : هاشم پور TIMELESS

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2026 Atrafshan