LACOSTE - L`Homme Lacoste

لاگوست لهوم لاگوست

مردانه
کد کالا : ATR-37425
نوع عطر : ادو تویلت
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : چوبی ادویه ای
طبع : خنک
مشخصات تولید
نام برند : لاگوست
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 2017
کد کالا : ATR-37425
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 65
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
3,240,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    4
  • نمی پسندم
    2
  • - 25 سال
    1
  • + 25 سال
    2
  • + 45 سال
    0
  • روزانه
    4
  • رسمی
    0
تعداد رای های ثبت شده : 17
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

لاگوست لوگو تمساح بی حد و مرز خود را با عطر جدیدش به عنوان لهوم جشن گرفت ، ترکیب مردانه ظریفی که برای آقایانی جذاب است که معتقد اند با ظرافت و زیبایی برنده بازی خواهند شد.

نوع عطر ادو تویلت
برند لاگوست
عطار میشل ژیرا
طبع خنک
سال عرضه 2017
گروه بویایی چوبی ادویه ای
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای آقایان
اسانس اولیه نارنگی ماندارین، پرتقال، ریواس ، به
اسانس میانی یاس، زنجبیل ، فلفل ، بادام
اسانس پایه مشک ، کهربا، وانیل ، سدر ، روایح چوبی
نمره کاربران
L`Homme Lacoste-لاگوست لهوم لاگوست
رایحه
8.2
5 رای
ماندگاری
6.4
5 رای
پخش بو
6.2
5 رای
طراحی شیشه
6.6
5 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند لاگوست
اخبار برند لاگوست
نظرات کاربران (5 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
9
رایحه
6
ماندگاری
6
پخش بو
7
طراحی شیشه
بوی بی مانند و دلنشینی داره ولی از دید پخش و ماندگاری عطر خیلی سرآمدی نیست ، نسبت به قیمتش ارزش خرید داره ، پیش از این عطر من دانهیل دیزایر بلو استفاده کردم که البته سنجش خوبی نیست ولی رایحه لاگوست لهوم یه سر و گردن بالاتره
26 مرداد 1401 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : مهریار علیرضا موسوی

8
رایحه
7
ماندگاری
6
پخش بو
6
طراحی شیشه
با یه قیمت خوب از اینجا بلایند بای کردم .
با اینکه موافق عطر های پرتغالی , ماندارین , یا همون فانتا طوری نیستم اما تو نقد ها خونده بودم که فقط اولاش اینطوریه و بعد نت هاش تغیر میکنه . .
درست هم‌ بود ‌.
اوایل اسپری کردنش خیلی شلوغ و فانتاییه اما بعد از چند دقیقه با یه بوی قشنگ و دلنشین مواجه میشید .

به نظرم محیط باز بیشتر جواب میده تا محیط بسته
با چهار ، پنج پاف از نظر موندگاری که خوبه و از نظر پخش متوسط
از اون سری بو ها هم نیست که زیاد به مشامتون خورده باشه

بودنش تو کلکسیونتون خالی از لطف نیست چون در کل عطر سیف و خوبیه . مورد پسند خانم ها هم هست . .
09 دی 1400 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : مهریار علیرضا موسوی

9
رایحه
5
ماندگاری
5
پخش بو
6
طراحی شیشه
کار خنک و خوش بویی برای استفاده در بهار و تابستان، متأسفانه ماندگاری کمی داره و پخش بوی متوسط
18 تیر 1400 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : مهریار علیرضا موسوی

8
رایحه
7
ماندگاری
7
پخش بو
7
طراحی شیشه
لاگوست لهوم لاگوست.
یه عطر زنجبیلی_میوه ای _ بادومی شیرین
نت های اصلی این کار زنجبیل و میوه ( مرکبات و به) هستن که البته من بیشتر از به سیب حس میکنم.
نت بادوم تم اجیلی و شادی به کار داده و شیرینی وانیل هم ترکیب رو کامل میکنه.
تو نت ها ریواس هم ذکر شده که تا حدی میشه ترشیشو حس کرد.
بسیار عطر همه پسندی هست و کیفیت خوبی هم داره. شباهت هایی به کرید تاباروم و از طرفی دولچه گابانا دووان داره.
بعیده کسی بدش بیاد و به نوعی همه کاره و چهارفصل و بسیار خوش بازخورده. پرفورمنس متوسطه که برای من قابل قبوله و برای محیط های کاری خیلی مناسبه.
12 فروردین 1400 پاسخ تشکر
17 تشکر شده توسط : مهریار علیرضا موسوی
سلاام.وقت بخیر.جسارتا این کار بازخورد و ماندگاری بهتری داره یا لاگوست سبز یا همون اسنشیال؟ممنون
06 خرداد 1400 پاسخ تشکر
سلام جناب مهبد. از نظر من این کار.فضاش به دوان شبیه هست
23 تیر 1400 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : علیرضا موسوی سجاد نامداری
به به جناب آرشیتکت
غیبتتون طولانی شد !
انشاله که سلامت و پرحضور باشید
23 تیر 1400 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : عباس بهرامی شهریار اسماعیل پور smaeelpoor.sh
باتوجه به اینکه جناب ارشیتکت درواقع همان جناب معین سرافرازی هستند که هرروزه از نظراتشان بهره‌مند میشویم ولی با این حال خیرمقدم!
24 تیر 1400 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : Kamyar TIMELESS
ای به فدای سانروفت!
ای به فدای افشاگری هات!

اخه جناب ارشیتکت اهل شیراز
من اردبیل
چه ربطی داره اخه..
24 تیر 1400 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : One Flew Over the Cuckoo's Nest گلی
آقای آرش سلام
عرض میشه بدجوری حس کارآگاهی ی منو تحریک کردید .پدر من فوت کرد . از بزرگترین کارآگاه های پلیس بود با وجودیکه علاقه ای نداشت .میگفت کار من چیز دیگه است .اما کورترین پرونده ها رو که نمیتونستن حل کنند می آوردند و گره اش را باز میکرد .استعداد خدادادی داشت
و خیلی خیلی چیزها به من یاد داد .
قبلا هم یک بار دیگر این موضوع رو گفته بودین . هر چه فکر کردم اشتراکی ندیدم که هر کدام انشای خود و طیف سلائق خود و دغدغه هاای خود را دارند . خط فکری ی شان جداست .حتی در زمانهایی جدا و در دو جای مختلف به هر دو حمله شده و واکنش هایی کاملا متفاوت داشته اند .
چطور این موضوع به ذهن شما رسید ؟
لطفا
24 تیر 1400 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : عباس بهرامی nazanin
درود بر جناب سخی
حس کاراگاهیتون بسیار قابل احترام .
عرض کنم خدمت حضرتعالی اگر اشتباه نکنم بالاخره یکی از آن دو حسابی که انکار می شد توسط مدیریت محترم غیر فعال گردید
همیشه پیش آمده گاهی افرادی در دوره های مختلف با شخصیتی دوگانه سعی در توهین به شعور بقیه کاربران دارند . شما یک روی ماجرا رو میبینید و دیگر دوستان فعال در سایت روی دیگر سکه رو . یک دوره ای با خواندن نظرات سایت متوجه شدم فردی با اکانتی از سفرهای خارجیش و چهل شیشه الور اسپرت مصرفی میگفت و ریویوهایی تاحدودی علمی وگاهی با تناقص و با اکانتی دیگر کارهایی با یک بیستم قیمت معرفی و تبلیغ اسانس و کارهای بی هویت می‌نمودند .دلیل این کتمان را متوجه نمی شوم آن هم دو مرتبه . با این کار شدیدا شعور کاربران سایت و افراد تحت حمایتشان را زیر سوال بردند . بیش ازین دوست ندارم خدایی نکرده به کسی توهین شود بدین خاطر مساله و شواهد را بیش ازین باز نمیکنم .
24 تیر 1400 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : nazanin TIMELESS
یید) عرضم به حضورتان جناب ارش جریان اکانت دوم من کاملا اتفاقی بود.
اوایل سر جریان رویو بنتلی اینتنس! با بعضی قدیمی های سایت تنش پیش اومد:)
یه روز صبح که پا شدم دیدم نمیتونم وارد سایت شم و گفتم شاید اشتباهی شده یا اینم از عوارض رویوی بنتلی اینتنسه! نگو رمزم یادم نبود.
خلاصه از اول یه اکانت ساختم و رمز قبلی هم یادم نبود و به فراخور شغلم زدم ارشیتکت.البته تا حدی دیدگاهم عوض شده بود و بیشتر رویکرد هنری نسبت به عطر پیدا کرده بودم. رویوها رو دقیق و با رویکرد هنری ادامه دادم گرچه باز هم رویو های منفی که براساس برداشت خودم و دوستان برای بعضی عطرهایی که خیلی مورد تعاریف افراطی یکی دونفر بود نوشتم ایجاد تنش کرد اما من سبک خودمو داشتم.
ازطرفی نوشتن مقاله های هنری و سبک شناسانه که بعضا برای اولین بار خودم در مقوله عطر وارد میکردم واقعا کاری وقت گیر بود و علاقه و وسواس من هم مزید بر علت شده بود تاحدی که واقعا داشت به کارم لطمه میزد.
در هرصورت دیگه تصمیم گرفتم نوشتن مقاله های هنری رو ادامه ندم و فقط در حد سوال و جواب هر از چندی تو سایت باشم. البته وسطا متوجه شده بودم که اکانت قبلی فعاله ولی توطئه ای در کار نبود فقط تصمیم گرفتم دیگه سراغ رویو نویسی هنری نرم و کمتر وقت بذارم و اصلا کاراکتر هنری که واقعا وقتم رو گرفته بود رو تو عطرافشان کنار بذارم.
بله بنده معین سرافرازی هستم. ارشیتکت پایه یک هستم و تو رشته خودم چندین رتبه کشوری دارم. وبیش از خیلی از مدعیان با مقوله هنر و کانسپت و ساختار و سبک و بیان ایده و...اشنا هستم.
اما همچنان معتقدم که بسیاری از برندها ی نیش جز شیادی و موج سواری و سو استفاده از ژست هنری هیچ چیزی برای ارایه ندارند و به خوبی سو استفاده بعضی از برندها و عطارها از علاقه بازار به ژست هنری درک میکنم. همچنان معتقدم که هنر عطر هنری کارکردی است( و نه زیبا) که ایده یابی در ان باید براساس فرهنگ و کارکرد صورت بگیره و اگه عطری ایده ای داشته باشه که با کارکردش در تضاد داشته باشه مورد علاقه من نیست حالا میخواد عطار سورچینلی باشه یا گوالتیری.
این بود داستان ما اما این که میگید دوستی بود که از سفر خارجی و ۴۰ تا الور میگفت و اسانس تبلیغ میکرد اون رویو رو من هم خوندم و اون قضیه مربوط به قبل از عضویت من در سایته و ایشون رو نمیشناسم.
دلیل من برای معرفی عطرای مشابه ارزون به دوستان کمک به خیل عظیم عطربازانی هست که فعلا به دلایلی از جمله اینکه هیچکس جای خودش نیست توان خرید کمی دارن. من خودم از زمانی که بچه معلم بودم عطر رو در حد اشانتیون و مینیاتوری شدیدا دنبال میکنم و کمتر عطری تو بازار ایران هست که تست نکرده باشم و خداروشکر الان برای خرید عطر هیچ مشکل مالی ندارم اما روزایی که بچه معلم بودم و با جیب خالی عاشق سده بودم و دنبال عطر امضای خودم بودم و میرفتم کل عطرای گرون رو بو میکردم و اخرش یه چیز ارزون شبیه فارنهایت میخریدم رو فراموش نکردم و وضعیت علاقه مندان بی بضاعت عطر رو درک میکنم و سعی میکنم کمکشون کنم.
اما دلیل شما ازعملیات کاراگاهیتون برای من مبهمه گرچه این جور کنجکاوی ها از مختصات جامعه ماست.شاید از دست اندرکاران فروش باشید یا خودتون هم از کسانی باشید که سر رویوهای قبلی از من ناراحتید اما در هرصورت متوجه نمیشم این که من دو تا اکانت داشته باشم و به دوستانی که دنبال مشابه ارزون و باکیفیت عطرای گرون هستند عطر معرفی کنم اصلا چه ارتباطی به شما و شعور شما داره رو متوجه نمیشم و بر اساس تجربیات علاقه ای هم ندارم بدونم چرا براتون مهمه.
در هر صورت اهمیت چندانی نداره اما اگه مسدود سدن یه اکانت این قد باعث حس موفقیتتون شده خوب خداروشکر
25 تیر 1400 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : علیرضا موسوی ع میرزایی
جناب سرافرازی مسدود شدن یا نشدن اکانت جنابعالی هیچ سود یا ضرری را متوجه من نخواهد کرد چیزی که سبب رنجش من شد صرفا انکار شما بود که موجب از ازبین رفتن اعتماد نسبت به اکانتهای موجود در سایت خواهد شد شما و سایر دوستان در مورد نظرات و سلایق کاملا آزاد هستید و چون این نظرات ممکن است توسط دوستان مبتدی یا حتی حرفه ای مورد استفاده قرار گیرد بهتراست همگی با علم و دقت کافی به این مسئله بپردازیم و تا حد امکان یک برند و عطار آن زیر سوال نبریم که پشت تولید هر رایحه ای علم دانشی نهفته است و در نهایت به جمله "این عطر من نیست "اکتفا کنیم .در آخر اگر باعث رنج خاطر جنابعالی شدم عذر میخوام.
25 تیر 1400 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : علیرضا موسوی nazanin
من انتقادات صریحم رو نسبت به عطرها و همچنین معرفی عطرای ارزون رو با نام و نشان خودم و با اکانت سرافرازی انجام دادم و همچنان هم رویه م همونه و هرچند مدتی که اتفاقی اکانت ارشیتکت ایجاد شد تو بیان راحت تر بودم اما احساس کردم نقدهنری عطر برام خیلی تنش زا و وقت گیره و ترجیح دادم ادامه ندم.
اما با عرض معذرت بنده به اکتفا به چیزی به نام این عطر من نیست معتقد نیستم و معتقدم که نقد عطر اگه در حد بیان احساس شخصی باشه هیچ اشکالی نداره به شرطی که منتقد بیان کنه که این احساس منه.
اگه هم کسی دوست داره تحلیل نت کنه اون هم هیچ اشکالی نداره به شرطی که دریافت خودش رو بر اساس ظهور و افول نت ها بیان کنه البته با شناخت رایحه هر نت .ولو فرگرنتیکا رو هم مطالعه کنه چیزی از ارزشاش کم نمیشه.
اما بحث اصلی جاییه که ما ادعا میکنیم هنر و هنر عطر رو درک میکنیم اما کسی که یه عطر معروف رو نپسنده یا از نظرش بدبو باشه درک هنری نداره.نقد هنری عطر و به طور کلی هر هنری اگه قرار باشه از زاویه هنری انجام بشه باید سبک کار، ایده و ساختار عملکرد نقد بشه نه این که صرفا متنی احساسی تهیه بشه و هرکس مخالفت کرد متهم به بی تربیتی شامه بشه.
البته خداروشکر جو سایت نسبت به زمانی که من اومدم و توهین به بنتلی اینتنس گناهی نابخشودنی بود خیلی عوض شده ولی هنوز هم کاربرها نمیتونن بدون تنش روایحی که تو فرهنگ ما جایگاهی به عنوان عطر تقریبا ندارند مثل پرداخت پهنی چرم یا رایحه رحم یا اسپرم و..رو توصیف کنن و بارها به دلیل چنین توصیفاتی مورد هجمه قرار گرفتن و متهم شدن که به اسب شاه گفتن یاوو! که امیدوارم به مرور مثل فرگرنتیکا جو کاملا باز شه و عطرها دقیقا توصیف شن و اتهام توهین به عطر! از لیست جرائم سایت حذف شه.
25 تیر 1400 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : محسن جمالیان سيد مصطفي موسوي
سلام اقای سرافرازی
شما چجوری اینهمه مدت در جریان نبودین دو اکانت دارین درحالیکه با جفتشون فعالیت داشتید و در هر بحثی با هر کدوم موضع گیری میکردید و اکانت های خودتون رو لایک میکردین؟ دوست عزیزمون دوبار بهتون گفتند و شما با قاطعیت کتمان کردین ارشیتکت کجا و معین کجا ؟ اردبیل و شیراز کجا ؟ شما در حقیقت به شعور عطربازهای سایت توهین کردین و اگر بحثی بود هفته قبل که گفتند یکی هستید مسئله فراموشی رمز رو که از قضا سایت یک گزینه داره به اسم فراموشی رمز هم بیان میکردین . طبیعتا بخاطر هشدار دو مرتبه و کتمان شما برای این مسئله اگر مدیریت حساب شمارو مسدود نمیکردند ادامه میدادید و با هر اکانت سعی داشتید تا اهدافی رو دنبال کنید و این قابل کتمان نیست
اینکه شما کارهای ارزان با یک بیستم قیمت معرفی میکنید هیچ ایرادی نداره اما نباید با خود کار اصلی مقایسه بشه به این صورت . شما با اکانت معین فرمودین که ریچموند از الفا مونته از پرایوت و کروئل کیلیان به جرئت بهتره . این حرف از آدمی که به زعم گفته خودش همه عطرهای ایران رو تست کرده و با مقوله هنر بسیار آشناست نمیاد این حرف رو بزنه . تمامی اساتید دنیای نیش رو اگر بررسی کنید چه در عطرافشان مثل ایکاروس و قدیمی ها چه بسیاری از مدیران سایت های معروف و عطرباز های زبده دنیا حرفی برای کارهای سورچینلی نمیذارند و پرستش میکنند هنر رو . اینکه دکتر مدارایی که ده ها برابر امثال ما عطر تست داشته به لاوز ۱۰ میده به ۱۱۴۴ هم ۹ میده نشون از این نیست که همه اشتباه هنر رو میفهمند و اشنا نیستند و فقط شما اشنایید . شما میتونید نظر شخصیتنپون رو بگید محترمانه ولی اینکه عطار و برند اونم چیزی که نیاز به اثبات نداره رو بخواید برای هر نیتی زیر سوال ببرید قابل قبول نیست و سطح سایت رو به افول پیدا میکنه . امیدوارم شرط اصلی زندگی در هر دنیا که صداقت هست رو یادمون نره . روزگارتون خوش
25 تیر 1400 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : علیرضا موسوی nazanin
با سلام تا زمانیکه مطلبی خارج از قوانین سایت مطرح نشود هرکس با هر عنوانی میتواند نظر خود را بیان کند حال این نظر غلط یا درست باشد یا به مذاق فرد یا افرادی خوش آید یا نیاید .گذاشتن مطلب مربوط منوط به نظر مدیر محترم سایت میباشد و به کسی مربوط نیست که فردی با دو اسم در سایت آمده یا نیامده و نباید از فرد یا افرادی بترسد که نظر خود رابیان کند.درست یا نادرست بودن را خود افراد و مدیر محترم تشخیص میدهند.من بالشخصه از نظرات آقای سرافرازی لذت میبرم هرچند بعصی از آنها را تایید ممیکنم ولی در کل از نظراتشان اذت میبرم
25 تیر 1400 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : علیرضا موسوی سجاد نامداری
عجب !
درود بر جناب آرش
حدسی که میزدم مردود شد !
اما خودم رو که جای جناب آرشیتکت گذاشتم هرچه فکر کردم نفهمیدم که چه سودی ازین کار ممکنه عاید بشه جز مواردی که خیلی اهمیت نداره یا اینکه جزء واحد فروش باشند و بخواهند خرید خریداران را به سمت و سویی هدایت کنند که اون رو هم مردود دانستند .
فکر کنم تکذیب ایشان هم صرفا نگرانی از قضاوت های اشتباه باشه چون بنظر آدم فهمیده و با شعور و هنرمندی هستند .
جالب اینجاست من هر دو رو خیلی دوست داشتم ! هم جناب آرشیتکت و هم جناب سرافرازی !
و الحق هر دو رو خیلی هوشمندانه جلو بردند . یاد زورو افتادم زمانی که هر یک پایش روی یک اسب بود و ایستاده بر هر دو میتازید !
دروغ را هم که همه میگوئیم ! حضرت مسیح گفت اولین سنگ را شخصی پرتاب کند که بی گناه باشد !
و همگی سنگ ها را انداختند و رفتند !
همه ی ما اینجا میهمانیم و رایگان دانسته هامون رو به بقیه هدیه میدهیم هر چند بقول شما یک روی سکه را میبینیم .
سود این ماجرا برای من این بود که فکر میکردم چیزی میفهمم و متوجه شدم هیچ نمیفهمم !
عمری دل من ز علم محروم نشد
کم ماند ز اسرار که معلوم نشد
هفتاد و دو سال فکر کردم شب و روز
معلوم ام شد که هیچ معلوم نشد !
بزرگترین استاد جهان که این بگوید حساب من معلوم است !
و این هم مورد خیلی مهمی نیست البته که دلخوری ی شما درست است ولی کماکان هر دو رو من دوست دارم !
محمد معین از نظر من شخصی دانشمند و برای من بسیار کارگشا و بدرد بخور بوده . مشابه یابی دانش بزرگی میخواهد . باید هر دو را کامل شناخت و آنهم این طیف گسترده . حضور ایشان برای من مغتنم است .
اگر هدیه های بی شمارش را به همه ی ما در کفه ای و این اشتباه اش را ( از دید ما ) در کفه دیگر بگذاریم کفه ی لطف هایش بی شمار سنگین تر است .
در پایان از هر دوی شما سپاسگذارم
این هم سرگرمی ی امروز ما !
25 تیر 1400 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : مهریار عباس بهرامی
درود بر جناب دهقان.
بنده بزرگ شده شیرازم و سابق اونجا بودم و الان ساکن اردبیلم و دروغب از این بابت گفته نشده.
همونجور که عرض شد مدتی بعد متوجه شدم که هردو اکانت فعاله و تقریبا مدتی بعد از این که فهمیدم اکانت ارشیتکت رو کنار گداشتم و برگشتم به محمد معین گرچه میتونستم با اکانت ارشیتکت راحت تر باشم.
اما در مورد الفامونته ریچموند توصیه میکنم تا تست نکردید نظر ندید. سیگار بلک عود رو تا با اوپوس ۱۴۴۴ هردوباهم تست نکردید قضاوت نکنید.
دکتر مدارا مورد احترام همه بوده و هست اما بنده هم نظر خودم رو درباره اوپوس ۱۴۴۴ دارم.
25 تیر 1400 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : علیرضا موسوی حکایت دوست
اما نکته ای که در مورد اون عطر و دکتر مدارا گفتید رو من دقیقا با همین مساله مشکل دارم.
اگه دوران ظهور جناب ایکاروس اعظم رو به دوران ظهور عیسی مسیح تشببه کنیم و دوران محکومیت نقد بنتلی اینتنس رو به دوران تفتیش عقاید به نظر من الان میتونه دوران رنسانس سایت باشه.
در روزگاری که هیچ قدیس غیر قابل نقدی تو هیچ حوزه ای باقی نمونده من نمیتونم قبول کنم که چون دکتر مدارا فلان عطر رو تقدیس کرده دیگه ایرادی بهش وارد نیست و به شخصه معتقدم که میشه حتی عطری که دکتر مدارا بهش ده داده رو نقد کرد و نظر شخصی رو درباره ش بیان کرد.
26 تیر 1400 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : علیرضا موسوی Shahrokh
ما که نفهمیدیم چی شد!
ولی حالا واسه یه ریویو نوشتن اینهمه جیمز باند بازی لازم نیست.
به هر جهت شما ۱۰۰ تا اکانت داشته باشین نداشته باشین به ما مربوط نیست.
ولی استاد
اگه شما با همون اکانتی که روژا رو ریویو کردین میومدین کپی دیور هوم ۵۰۰ هزار تومنی رو هم به ما معرفی میکردین باز هم عزیز بودین. چه بسا عزیز تر
ارزش ریویو ها به خوده عطر نیست به نویسنده اشه، حالا میخاد عطر کپی درجه چهار باشه یا یه ۱۲ ملیونیش. چه عیبی داره یه نفر هر دو عطر رو همزمان ریویو کنه؟ تو دنیای روایح جای تبعیض و اختلاف طبقاتی بین روایح که نیست،
خود اقای معین سرافرازی میگفتن خیلی وقتا کیفیت فلان کپی مثل اصلشه
شبتون خوش
26 تیر 1400 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : علیرضا موسوی حکایت دوست
درود بر شما وزبان زیبای قلمتان ودرود بر ارشیتکت عزیز که در این مدت بسیار ازاو اموختیم امید دارم مارا از دانش خود محروم نکنند
26 تیر 1400 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : Mehran مهریار
و اما جناب سخی عزیز که برای من یاداور شازده ای هستن که به ظاهر از اسب افتاده( ایشالا که نیفتاده) اما از اصل نیفتاده.
شما برای من از دوست داشتنی ترین و به یاد ماندنی ترین شخصیت های سایت بودید. چیزی که بیش از همه ور مورد شما نظر من رو جلب کرد صداقت مثال زدنی و شهامت شما در پرهیز از ژست اشرافی و لاکچری و عطربازی با بودجه محدود بود.
امیدوارم که همیشه ایام به کامتون باشه.
26 تیر 1400 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : علیرضا موسوی محسن
درود جناب آقای سخی.
واقعا جو سایت از زمانی نامطلوب شد که به جای نقد عطرها به نقد افراد پرداختیم و کاربرهای دیگه رو مخاطب قرار دادیم. گویی مجموع تعداد کامنتها یا لایکهای روزانه سایت جیره بندی هست و اگر کسی زیاد مطلب بگذاره جای دیگری رو تنگ کرده. این نمونه رفتاری هست که در همه جای جامعه مون و بخصوص محیطهای کاری هم رخنه کرده.
ساخت دو اکانت چه اشکالی داره؟ آیا شماها هیچکدوم در اینستاگرام مثلا اکانتهای متعدد ندارید؟ یا مثلا اگه شما توی اینستاگرام دوتا اکانت داشته باشید آیا من حق دارم بیام تجسس کنم و بپرسم:" یالا بگو ببینم تو همون فلانی هستی؟" و بعد هم که شخص مقابل مایل نباشه هویتش رو اعلام کنه بگم تو به شعور ما توهین کردی؟"
ضمن اینکه ایشون اصلا مخاطبش عطرها بودن نه اشخاص، و اصلا بده بستون و ارتباطی بین اکانتهای ایشون و اشخاص وجود نداره که خلف وعده کرده باشه و یا به کسی بدهکار باشه. تناقضی هم بین گفته های ایشون در دو اکانت مختلف نیست و اتفاقا اون مطالب جدل برانگیز رو هم با اکانت اسم واقعی خودشون منتشر کردن.

خیلی ها دلشون میخواد بعضی حرفها رو به صورت ناشناس بزنن. خود من هم اسم اکانتم واقعی نیست و عکس هم ندارم. ناشناس موندن به آدم حاشیه امن رو میده که بدون دغدغه و نگرانی از اینکه حرفهای من ممکنه چطور برداشت شه، خودسانسوری نکنم و هر چه میخواهد دل تنگم بگم. زیباترین ریویوهای عطر از نظر من اونهایی هستند که شخص ارتباطی بین خاطرات و احساسات شخصی خودش با عطر مورد بحث برقرار میکنه و سعی میکنه از بیان خاطرات کمک بگیره برای بهتر رسوندن موضوع و تصویرسازی. و به همین دلیل ناشناس موندن باعث میشه صادقانه تر بنویسیم یا مثلا از لحن غیردوستانه دیگران خطاب به اکانت مون ناراحت نشیم.
ضمن اینکه آدمها معمولا به دنیای فانتزی عطر "فرار میکنن" و میان که برای لحظاتی قیل و قال دنیای واقعی و زشتیهاش رو فراموش کنن (نه اینکه زشتیهای جامعه مون رو به دنیای عطر هم بکشونیم).
خیالتون راحت! هیچ کس نمیتونه به شعور شما توهین کنه مگر خود شخص. و اصولا این جرمهای جدید هم فقط توی ایران ساخته میشن: توهین به شعور ما، توهین به عطر و سلیقه ما، توهین به اعتقادات ما ... .
26 تیر 1400 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : مهریار علیرضا موسوی
جنابان جواد وزیری و سپهر
متشکرم
از هم نظری ی جنابان
آقا اتفاق خطرناک و بدی نیفتاده است
به کسی هم توهین و بی احترامی ای نشده است
برسیم به کار اصلی مان " عطر "
مگر کسی میتواند اهل عطر باشد و افکاری پلید داشته باشد ؟ ؟
از محالات است . عطر یعنی هنر
و قبلا هم عرض کردم هنر یعنی مرد خوب !
کوچکترین شکی ندارم که جناب آرش هم قصدی نیک و آموزنده داشته . و خواندید که در کمال احترام از جناب معین عذرخواهی کردند .
فراموش نکنید کودک درون ِ همه ی هنرمندان بیدار و فعال است .
معین هنرمند ِ ما هم تفریح اش این بوده . مثل قایم باشک ِ بچگی هامان !
بقول جناب سپهر خیلی از دوستان ِ هنرمند ما از پشت پرده ای سخن میگویند تا راحت تر بگویند . تا اگر قضاوت اشتباه شدند کمتر ناراحت باشند .
اگر دو اکانت اشتباه است پس همه ی اکانت های بدون عکس و بدون نام بایست حذف شوند !
از کجا معلوم است که ... !
بروز حساسیت بوده که جنابان را تحریک به اقدام کرده ..
حساس نباشید .که بدون کوچکترین شکی امید به لحظه ای دیگر ندارید !
تا کِی غم آن خورم که دارم یا نه ؟
وین عمر به خوشدلی گذارم یا نه ؟
پرکن قدح باده که معلوم ام نیست
این دم که فرو برم برآرم یا نه ؟ !
آقای معین از مهم های این سایت اند .
نظرات و مقالات آرشیتکت را بخوانید . بی نظیر است .
پیشنهادات معین را بخوانید . عجیب گره گشاست .
تنها کسی که درین سایت پرگویی و زیاده گویی میکند بنده ی حقیرم که از همه چیز میگویم جز عطر !!
اما مطمئن باشید اندکی بلدم ! اما حال ریویو ندارم و چون آقایان استادترند . ضمنا خواندن کیف اش بیشتر است !
برسید به کارها که ساخت عطرها و چرخش روزگار توقف ندارند !
آقای آرشیتکت هم مقصر است که مدتی طولانی ست مقاله ای صادر نکرده است .
درود بر همه ی عطر دوستان
چه عصبانیون
چه خندانیون
26 تیر 1400 پاسخ تشکر
17 تشکر شده توسط : مهریار عباس بهرامی
اتفاقا الان جناب آرشیتکت عزیز باید حضور خودشونورو پررنگتر کنن و بیشتر از پیش مطلب بگذارند که مسان دهند در این سایت هرکس آزاده نطرات خودش را بیان کنهدبدون ترس از مجازات و هجمه
26 تیر 1400 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : مهریار علیرضا موسوی
با سلام به همه دوستان و عذرخواهی از اینکه این بحث کم ارزش یک ذره طولانی شد. امیدوارم که این حرف آقای آرش که گفتند یعنی انکارِ داشتن دو اکانت همزمان از سوی اقای سرافرازی عزیز صحت نداشته باشه. هرچند اگر درست هم باشه توهین محسوب نمیشه ولی به نظر من میتونه نشان دهنده عدم صداقت (به هر دلیلی) باشه. از طرفی استدلال آقای سرافرازی و دیگر دوستان هم عقیده با ایشون هم جای تامل داره و ناشی از نگرانی نسبت به مورد هجوم قرار گرفتن باشه. ولی چه اشکالی داره آدم حرفش رو بدون توهین به دیگران و بدون واهمه بزنه؟ و دوستان هم سعه صدر داشته باشند. خلاصه عرضم اینه که داشتن یک اکانت که نشان دهنده هویت واقعی ادم باشه رو نزدیکتر به صداقت می بینم و درست تر میدونم. با احترام به همه دوستان دارای اکانت واقعی و غیر واقعی
26 تیر 1400 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : مهریار nazanin
دوست عزیز من به سلیقه ی شما احترام میذارم و قبول میکنم که شما از رایحه ی یک عطر خوشتون نمیاد ولی تشبیهات نامربوط به دور‌ از جو حرفه ای هستش و نمیشه اثر هنری ای که اون عطار با بهترین متریال ممکن خلق‌ کردرو به سخره بگیریم. دکتر مدارا هیچ وقت سلیقه ی شخصیش رو با نوشتن ریویو قاطی نکرد و این باعث شد که نظرات حرفه ای رو از ایشون شاهد باشیم. کاری‌که شما میکنید مثل این میمونه که بیاین و بگیم کسانی که بی ام و دوس دارن میتونن بیان لیفان بگیرن با یک بیستم قیمت که تو اکثر مدل ها شبیه هم هستند نیازی هم به اون همه هزینه نیست! این شباهت ها صرفا ظاهری هستند و در بطن کار بسیار تفاوت هست. کسی که‌بودجش نمیرسه بره سیلور مانتین رو بخره میره کریشن سفید رو میخره ولی دلیل نمیشه بگیم اون از کرید بهتره و یا کرید الکی گرون هستش.کرید مزارعی داره که توش مرکبات و نت های مورد نیازش رو ازونجا تامین میکنه که عطر رو با بهترین کیفیت به مشتریش بده و قطعا متریال اسفاده شده تو عطرهای گرون قیمت بسیار درجه یک هستند و اون رایحه ای رو که رو تحویل شما میده خیلی خیلی حس بهتری رو به شما و اطرافیانتون القا میکنه.مثل فرق حس‌ سواریه همون بی ام و با لیفان. بلک افغان بالای صد تا کپی مختلف داره تو برندای ارزون داره و حتی میشه با پنجاه هزار تومن شما‌ بوی بلک افغان رو بدین ولی کدومشون کیفیت نسخه اصلیش رو‌ داره؟ بلک افغان اصل از ۲۰۰متر اونورتر رایحش قابل تشخیص هستش! پس شما‌ نمیتونین بگین با یک بیستم قیمت این میتونه جایگزینه اون بشه.هیچ عطری جایگزین نسخه ی اصلی نمیشه و این قابل کتمان نیستش.در رابطه ارزش خرید من خودم قبول دارم تو یک سری برندای دیزاینری مثل شنل و یا یه سری برند های از این قبیل که خیلی شناخته شده و معروف هستند عطراشون خیلی گرون تر از ارزش واقعیشون فروش میره و اونم‌به خاطر شهرت اون برند هستش ولی برندایی نیش خیلی کار درست قطعا ارزش خرید رو دارن و هیچگونه کپی ای از عطراشون مثل نسخه اصلی نیست.و درآخر... کسی هم اگر بخواد که عطری با قیمت پایین تر جایگزین کنه واسه عطره دیگه ای تو قسمت پرسش و پاسخ مطرح میکنه و جوابشم همونجا میگیره
یاحق
26 تیر 1400 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : TIMELESS حسین .ب
در راستای اختتام به خیر
موردی کوچک اما بسیار مهم
در جهت دلجویی از دوستانی که رنجور و محق اند
که عذر خواهنده بدون شک هنرمندی مشعور است
فهیمی که نیک و بد میداند
و لذت بخشایش را چشیده است
لذت کوچکی کردن و بزرگی دیدن
مشعور را مشهور میکند به مزید دانش
که عقلا میفهمند !
درین جریان عذر خواهی ی بزرگی همچون آرشیتکت ( تنها و تنها بدلیل کتمان آنهم بهر دلیل هرچند قابل درک )
دور از انتظار ِ عقلا نیست !
بنده ی حقیر کوچک بدلیل حمایت از حضور آرامش و نیز از همه مهمتر رفاقت در بین اساتیدی که همه از یک جنس و یک سلیقه ایم درین دنیای بزرگ پر از سلائق که خوشبویی ، نظافت و نذاکت را برگزیدیم از کلیه ی دوستان و همکیشان عطرافشانی ام که رنجور شده اند و محق اند طلب بخشایش دارم .
امید که لذت عفو را به من بچشانید .
معطر ، خندان و پرگذشت باشید انشاله
26 تیر 1400 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : مهریار عباس بهرامی
سلام و عرض ادب
با فرمایش شما موافقم چنین حرکتی و ایجاد دو یا چند پروفایل نشان دهنده عدم اطمینان به متون نگارش شده هست
وقتی قورمه سبزی درست میکنید در نتهای مختلف لوازمی اضافه میکنید که خروجی اون میشه یک مزه که همه به عنوان قورمه سبزی میشناسنش حالا اگر کسی بگه در قاشق اول مزه سبزی را حس کردم و کم کم طعم لوبیا اومد و فضا را لوبیایی کرد سپس تندی فلفل جایگزینش شد این داستان سرایی هست که شاید منم اینکارو کرده باشم مجموع همه اون متریال به همراهه دستور پختش میشه یک مزه که مجموع همه اون متریال هست
حالا وقتی عطری از ترکیب نوتهای متفاوتی تشکیل میشه من دقت کردم بعضا روایحی داره که در دسترس ما نیستند و اصلا در کشورهایی اون گیاه هستند که هیچکدوم از ماها به اونجا سفر نداشتیم اما در همین داستان سرایی ها از اون نوت طوری یاد میشه گویا ریویو کننده هر روز از سبزه فروشه محله مثلا چوب گایاک میخره و چون به گفته خودش اطمینان نداره با پروفایلی خودشو تایید میکنه البته اینو کلی گفتم و مقصودم جناب معینه عزیز نیست
دوستان تغییر نوتهای عطر ،اصل رایحه را تغییر نمیده وقتی کیفیت اسانس بالا باشه و نوتها کاملا شیمیایی نباشن مغزه ما همونطور که لوبیا و سبزی و نمک و فلفل را در غالب یک غذا از طریق گیرنده های زبان تشخیص میده شامه هم رگه های اصیل یک رایحه غنی را در چهارچوب همون رایحه تشخیص میده
جناب معین سرافرازی گرامی تحت نامه ارشیتکت همین ایراد را داشتن داستان سرایی قشنگه همه کاربران هم لذت میبرن اما کیفیت تحلیل اون کارو پایین میاره شاید چون من تحلیلگره بازار سرمایه هستم کمی سختگیر باشم البته
در مورد پروفایل و توهین به اعضا موافق نیستم شاید حضوره من در عطرافشان به یک دهه برگرده دقیق نمیدونم و اگر اسم پروفایل اسبق خودمو بگم محاله منو نشناسید بنا به دلایلی دیگه دوست نداشتم با اون نام فعالیت داشته باشم توهین هم نیست جناب سرافرازی هم با همین نام خودشون فعالیت داشته باشن خیلی عالیه اتفاقا انسان افتاده و شریفی هم هستند مطالب موثر و متناسب هم کم ازشون ندیدیم موفق باشید
26 تیر 1400 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : مهریار حسین .ب
ببینید مسلما من از اول بیش از شما واقف بودم که با معرفی مشابه ارزون عطرای گرون دارم چه خودزنی میکنم و متوجه بودم که دوستان متمول تری که هزینه کرده بودن تا عطرایی خاص بگیرن با این کار چه موضعی میگیرن.
اما هدف صرفا کمک به دوستان عطر دوست کم بضاعت بود و واقعا توطئه ای در کار نبود. من جایی نگفتم که فلان عطر ارزون از اصل گرونش بهتره فقط گفتم دوستانی که نمیخوان اونقد هزینه کنن میتونن جایگزین کنن. فقط در مورد الفامونته ریچموند گفتم رایحه ش به نظر من از اون سه تا بهتره دقت کنید از نظر((( من)))
اما در مورد تشبیهات بیربط که میفرمایید در دومورد عطر اوپوس ۱۱۴۴ و سمینالیس اگه تشبیه مناسب تری به ذهنم برسه جایگزین میکنم چشم ولی واقعا نزدیک ترین تشبیهی که به ذهنم رسید رو بیان کردم.. گرچه دیگه تمایلی به ادامه نقد تو این سایت ندارم اما توصیه میکنم بذارید افراد راحت باشن و برداشتشون رو بیان کنن و اصلا اصطلاح توهین به عطر رو فراموش کنید.
26 تیر 1400 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : شهریار اسماعیل پور smaeelpoor.sh complihanicated
به نظر میرسه علت اصلی ناراحتی بعضی از دوستان از آقای آرشیتکت مشکل دوتا اکانت داشتن نیست و دل پری از ایشون دارن. گاهی محکومش میکنن که چرا درمورد فلان عطر با این لحن حرف زدی و گاهی میگن چرا گفتی فلان عطر ارزون مشابه فلان عطر گرون هست!
ای کاش این رفتارها تموم بشه و همه به موضوع عطرها بپردازن و نه کاربرها. باور کنید کسی جای دیگری رو نمیگیره و به اندازه همه امکانات برای کامنت نوشتن و ریویو نوشتن هست.
26 تیر 1400 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : مهریار Raeisi
دوستان محترم خواهشا گفتگوی وبحث کوچیک بین دو عزیز دیگر را کش ندین که مثل چند سال قبل سبب دوگانگی،یارکشی و ترک بعضی دوستان نشه.
به هرحال ایشون خطای کوچیکی به هردلیلی داشتن و درست نیست هجمه شدید واردکنیم و روح روانش را مخدوش کنیم، اما نباید خطا را هرچند کوچیک باشه و هردلیلی داشته باشه توجیه کنیم.
این دو عزیز بحث را خاتمه دادن تمام شد رفت.
26 تیر 1400 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : nazanin TIMELESS
جناب سپهر سلام
شما از قدیمی های سایتید . نه به معنی ی بالا و پائین یا بزرگ و کوچک که بمعنی ی اشراف به اتفاقات سایت و چشیدن گرم و سرد آن وبه همین دلیل است که رفاقت را دوست تر دارید . درود برشما .
نظر آقای دهقان را خواندم . درست میگویند . منتها برخی مطالب سوء برداشت شده است .
در سایت کسی نیست که عطرهای اصیل را مردود کند و اتفاقا اصیل دوستی ی ایشان نشان از اصالت طبع دارد .
و اما جبر روزگار !
خدا میداند که ب ام و را دوست دارم . اما فقر باعث شد که پراید انتخاب کنم و یک هفته گشتم تا پراید صفر خودم را پیدا کنم ! پیدایش کردم و درین ده سال اینقدر دوستش دارم که با بنز تعویض اش نمیکنم !
این در حالیست که پدرم نصف سن من را داشت و چهار ماشین آخرین سیستم داشت که تویوتای کرونای آبی ی متالیک صفر را که از کشتی در آبادان پیاده شده و خریده بود جا در پارکینگ نداشت و در کوچه اینقدر خاک خورد تا روی اش نوشتند صاحب ماشین اگر ماشین ات را نمیخواهی ما میبریم ! ترسید . قسطی دادش به دامادش !
من بچه بودم . تا صبح گریه کردم .
پسرش که من باشم همین پراید را که خدا بهم داده اگر بگیرد دیگر نمیتوانم بخرم !
هر چند قیاس عطر با ماشین مع الفارق است لیکن عطر هم همینطور . عطری نیست که دیده باشم و در چمدان شیمی ام ( ! ) چند میل نباشد . که البته پنج سالیست اضافه نشده است ( از گران ها )
اما
دیگر زورم به خرید شیشه ی عطر اصیل جهت استفاده نمیرسد .
از طرفی عاشق تحقیق ام . این کار جناب معین را خیلی خیلی میپسندم که مشابه ها را دنبال و معرفی میکند .
منتظرم بشنوم چه پیدا کرده و پیگیری کنم .
یعنی صفحه ی معین بیشترین مراجعت من است و دیروز که شنیدم قفل شده نگران شدم مراجعه کردم دیدم خدارا شکر حاضر است . مرجع ما فقراست در حال حاضر!
مقالات آرشیتکت را که بخوانید متوجه میشوید شخصی مسلط به روایح آن را نگاشته است . چندین برابر منی که عمری را بوئیده ام میداند .
حرفم این است :
از یکدیگر بهره ببرید که همه چیز را همگان دانند
همدیگر را خاموش نکنید که خود را خاموش کرده اید
و تمام


ما هم بسیج داریم !
بنام عطاریون !!
گردان را به لشکر تبدیل کنیم نه به گروهان !
اینهم برای لبخند بر لبان زیبا و معطر همه ی دوستان
26 تیر 1400 پاسخ تشکر
17 تشکر شده توسط : عباس بهرامی علیرضا موسوی
دوست عزیزم تشبیه کردن یک اثر هنری که جناب سورچینلی خلق کردن و کل دنیا قبولش دارن به حشره کش به دور از نقد کردن یک عطر و محیط حرفه ای هستش.میتوان به جای استفاده کردن ازین الفاظ گفت= این عطره من نیست و یا اصلا دوست نداشتم این رایحه رو.
جناب آرشیتکت هم اگر مثل قبل به ریویو کردن عطر ها و تحلیل اون ها بپردازند هم جو سایت خیلی حرفه ای تر خواهد بود و هم بقیه لذت بیشتری میبرند با سر زدن به سایت.هدف ما از به اینجا سر زدن کسب اطلاعات و به اشتراک گذاشتن تجاربمون هستش. عذرخواهی می کنم بابت زیاده گویی ولی احساس کردم قبلا ها که ازین قبیل صحبت ها نبود جو اینجا خیلی صمیمی تر و بهتر بود و البته مفید تر.
26 تیر 1400 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : Dani ghahremani neda
ببینید جناب perfumex بنده بیش از بیست ساله جدی عطربازی میکنم و احتمالا شما و بسیاری دوستان بیش از این مدت.
اما بدون تعارف بگم تا حدود دوسال پیش بجز دوسه تا نت هندونه ای خیاری سایر نت ها رو نمیشناختم.
چیزی که اتفاقا شما اسمشو داستان پردازی میدارید علاقه اصلی منه. بنده مدت طولانی رو صرف خوندن مقالات ایرانی و خارجی و فرگرنتیکا کردم تا رایحه نت های مختلف رو بشناسم و اتفاقا چوب گایاک یا پالوسانتو که من با کارنر پالو سانتو شناختمش با اون رایحه خاشاکی و دودیش ببش از هرنتی مورد علاقه منه.
اتفاقا علاقه و چالش اصلی من اینه که یه عطر رو تست کنم و نت ها رو براساس ظهور و افول تشخیص بدم و اگه جایی هم نتونستم یا نتی برام نااشنا بود به فرگرنتیکا و سایر مقالات سر بزنم. اما اینکه فک کنید در این باره داستانسرایی و خیالپردازی کردم هرگز و بنده بسیار ادم واقع گرایی هستم.
در باره اینکه نت های مختلفی که تا حالا ندیدیم رو چطور بشناسیم تو بخش پرسش و پاسخ همین سایت سوال شده و من و سایر دوستان در حد اطلاع رایحه نت های مختلف رو شرح دادیم.هر چند توضیح دادم که چند موردی که روی بلاتر تست شده احتمال خطا داره و در یکی دومورد اشتباهم رو بعد از تشخیص دروباره اصلاح کردم و در اخر اینکه تا حدی شامه ها نسبت به روایح مختلف برداشت های متفاوتی ممکنه داشته باشن اما من و برچسب داستان سرایی هرگز..
26 تیر 1400 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : مهریار علیرضا موسوی
حالا که شما اینقدر مطمینید سعی میکنم دوباره تهیه کنم ممکنه نمونه من ایراد داشته. گرچه دوستان دیگری تو همین سایت همین نظر رو داشتن.
26 تیر 1400 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : حکایت دوست جواد وزیری
درود دوست عزیز عرض ادب واحترام ،درسته نت هایی مثل چوب گایاک، آگاروود و ... درکشور ما اصلا وجود نداره ولی تک نت هاشون هست که امیدوارم در آینده نزدیک عطرافشان از منبعی مطمعن تهیه و به قسمت فروش اضافه کنه که عزیزان عطرافشانی بتونن از این منبع مطمعن تهیه کنن .
ما ایرانیا چون از بچگی با گل رز ، دارچین ،زعفران و... اشنا بودیم وقتی این نت ها در عطری باشه سریع حسش میکنیم و اگه تک نت های دیگه هم در اختیاره عطرباز باشه بعداز مدتی مثل همون رز و دارچین ملکه ذهنش میشه و تشخیصش براش کار سختی نیست.
26 تیر 1400 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : الناز امیر
آرشیتکت عزیز
شما کارت رو انجام بده لطفا
اگر کسی بدخواه سایت و افزایش دانش مشترکین آن باشد از غیبت شما خوشحال میشود .
غایب شدن نشانه ی ضعف هست .
حتی کسایی که از تو خرده گرفتند هم دوستت دارند و هم اشراف به دانش ات دارند .
این قهر کردن رسم خوبی نیست .
از رفتن ایکاروس کسی جز دشمنان رایحه سود نبردند .
تکرارش به دور از عقلانیت است .
همه ی دوستان هم فرمایشاتشون رو فرمودند .
دوستانی هم که درین بحث شرکت نکردند معنی اش این است که این قبیل مشاجرات را نمی پسندند و بر صلاح سایت نمیدانند .
برس به کار جناب آرشیتکت
26 تیر 1400 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : مهریار عباس بهرامی
درود جناب ارشیتکت؛متشکرم از زحماتی که کشیده اید امیدوارم سایه‌تان مستدام باشد.
26 تیر 1400 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : جواد وزیری architect
عجیبه آخه چرا همش ما با هم درگیریم
چرا اینقدر چشم دیدن هم دیگرو نداریم
کی میخاد تموم شه این ایرانی بازیا
مشکل اینجاس که همه پر ادعا هستن باور کنید تموم کسایی که باعث شدن ایکاروس بره پیش خودشون فکر میکردن گنده تر از ایکاروس هستن و فقط ایکاروس زبون باز تره
تا همین چندوقت پیش دوستایی مثل آرشیتکت امیرمحمد پارسی in the dark و بقیه به نقد عطرهای مختلف می پرداختن و ما حظ می بردیم الان چند وقت تو پیج عطرای زیر پله ای داریم همش دعوا میبینیم
آقایون اگر ما میایم اینجا نظرات بخونیم برایِ اینه که با چارتا عطر درست حسابی آشنا بشیم وگرنه این عطرای ارزون که تو سوپرمارکت سر کوچتون میفروشن دیگه معرفی کردن نداره. بیایید همگی مثل قبل ادامه بدید.
اونایی هم که رفتن خواهشا برگردن.
26 تیر 1400 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : ‌آرش مهدی ارجمندی
عرض ادب و احترام؛متشکرم از شما جناب سخی؛امیدوار هستم ایکاروس هم زودتر برگردند و در کنار دوستانی مثل آرشیتکت در این آشفته بازار مرهمی باشند بر افسوس‌های ما.
26 تیر 1400 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : ‌آرش مهدی ارجمندی
البته یه سری نت هارو میشه بصورت تجربی و با تست های مکرر از روی عطرایی که نت های مشابه دارند باهاشون آشنا شد، بعنوان مثال رایحه تلخ وغالبی که بمحض اسپری مارلی شاگیا حس میشه از آگاروود ، نت غالب و اغازین دوان دولچه گابانا از کهرباست، نت غالب و آغازین ساواج از امبروکسان و ... اینا رو میشه در حافظه ذخیره کرد که وقتی در عطرای دیگه باهاش برخورد کردیم بدونیم مثلا اون بوی وودی پودری ونیمه شوری که در تایگاربولگاری ، لایت بلو دولچه گابانا و کارای اسنتریک مولکول حس میشه از امبروکسان، یا اون تم تلخ عودی وودی که در نت پایانی بلک افگانو حس میشه و اوج زیبایی بلک افگانو را رقم میزنه از آگاروودی که ملایم شده و....
27 تیر 1400 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : الناز امیر
ارشیتکت عزیز یه تشکر ناچیز از جانب بنده پذیرا باش .چرا که این عطر رو بدون تست خریدمش با کامنت شما یعنی متقاعد شدم که تهیه کنم و دست بر قضا با رایحه قابل توصیفش مواجه شدم..سپاس
04 آبان 1401 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : سجاد نامداری رضا یگانه
ارادتمندم جناب جوانشیر و خوشحالم که مورد پسند بوده.
04 آبان 1401 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : آرمان بابک

بسیار کار خوشبو با عملکرد متوسط رو به بالا. برا استفاده روزمره گزینه خوبیه
22 فروردین 1399 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : neda آرش

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟