PENHALIGON'S - Sartorial

پنهالیگونز سارتوریال

مردانه
کد کالا : ATR-36023
نوع عطر : نا معلوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : معطر فوژه
طبع : گرم
مشخصات تولید
نام برند : پنهالیگونز
کشور مبدأ : انگلستان
سال عرضه : 2010
کد کالا : ATR-36023
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 10
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
520,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    6
  • نمی پسندم
    5
  • - 25 سال
    0
  • + 25 سال
    1
  • + 45 سال
    3
  • روزانه
    0
  • رسمی
    3
تعداد رای های ثبت شده : 25
توضیحات

PENHALIGON'S Sartorial - پنهالیگونز سارتوریال

نخستین بار در سال 2010 روانه بازار شد به عنوان عطری مردانه و بسیار جذاب و شیک معرفی شده است . از ویژگی های این عطر رایحه بسیار جذاب و طبع گرم آن می باشد و در دسته عطر های معطر فوژه قرار می گیرد. از ترکیبات بکار برده شده در این عطر می توان به آب دریا ، بهار نارنج، هل ، آلدهید ، زنجبیل ، فلفل ، برگ بنفشه ، بوی فلزات، اسطوخودوس ، چرم ، عسل ، گل پنجه مریم ، شکوفه لیمو ترش سبز، دانه تونکا ، مشک ، کهربا، وانیل ، نعناع هندی ، خزه درخت بلوط ، سدر ، صمغ درختچه مر، عسل ، روایح چوبی، صمغ درخت گورجون اشاره کرد.

برند پنهالیگونز
عطار برتراند دوشافو
طبع گرم
سال عرضه 2010
گروه بویایی معطر فوژه
کشور مبدأ انگلستان
مناسب برای آقایان
اسانس اولیه آب دریا ، بهار نارنج، هل ، آلدهید ، زنجبیل ، فلفل ، برگ بنفشه ، بوی فلزات
اسانس میانی اسطوخودوس ، چرم ، عسل ، گل پنجه مریم ، شکوفه لیمو ترش سبز
اسانس پایه دانه تونکا ، مشک ، کهربا، وانیل ، نعناع هندی ، خزه درخت بلوط ، سدر ، صمغ درختچه مر، عسل ، روایح چوبی، صمغ درخت گورجون
نمره کاربران
Sartorial-پنهالیگونز سارتوریال
رایحه
7.3
4 رای
ماندگاری
8
4 رای
پخش بو
8
4 رای
طراحی شیشه
7.3
4 رای
این عطر برای من یاد آور ...
نظرات کاربران (3 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
10
رایحه
10
ماندگاری
10
پخش بو
10
طراحی شیشه
وقتی صحبت از عطرای فوژه و باربرشاپی میشه، منو میبره به داخل آرایشگاه های با کلاس دهه 50-60مردانه که لوازم آرایشی مثل آرایشگاه های امروزی شامل انواع ژل، تافت، پنس و ...با دکورهای آنچنانی نبودن. آرایشگر معمولا مردی میانسال با یه روپوش سفید و شلواری پارچه ای همراه با ریش و سبیل مرتب که آرایشگاهش شامل تعدادی صندلی ساده آرایشگری و قفسه چوبی که روی قفسه چندتا عطر (اون زمان بهش میگفتن ادکلن) که معمولا هم عطرهایی با شیشه مات و مایع رنگ زرد در اون قفسه ها چیده میشد که بعد از اصلاح صورت، آرایشگر یکی از اون عطرارو به کف دستش اسپری میکرد و صورت و گردن مشتریو به اون عطر آغشته میکرد. اون موقع عطرها هنوز آبکی نشده بودن کافی بود از آرایشگاه بیرون بیائید، از هر جا که رد میشدید همه متوجه میشدن شما از ارایشگاه اومدید. کسائی که سن و سالی ازشون گذشته میدونن چی میگم. اینا رو گفتم که بدونید وقتی به عطری برچسب باربرشاپی زده میشه، غالبا ما رو میبره به چند دهه گذشته و یه ذهنیت و انرژی منفی نسبت به اون عطر برای ما ایجاد میکنه که بعله این عطر، عطری قدیمی و برای پیرمردها خوبه!!! اما در سارتوریال از این خبرا نیست. این عطر، عطر تین ایجری و جنگولک بازی نیست. از اون عطرا نیستش که با یه شلوار جین و یه تیشرت بپوشید. این عطر منو یاد مردی میندازه 30 سال به بالا و کاملا موقر، با قدی بالای 180سانت همراه با کت شلوار پشمی(در زمستان همراه با یه پالتو تا زیر زانو) کراوات زده که وقتی راه میره به زمین و زمان فخر میفروشه! از اون تیپ مردا که اکثر خانمهای متشخص آرزو دارند پارتنرشون این سبک لباس بپوشه و پز پارتنرشونو به اطرافیانشون بدن. سارتوریال با انفجاری از اسطوخودوس و نت های فلزی باز میشه. در بطن عطر یه گرمای جزئی حس میکنید که اصلا آزار دهنده نیست که این گرما تا انتها همراه شما هستش و دائم مشام شما رو نوازش میکنه. در عطرای فوژه معمولا لوندر حرف اول و آخر رو میزنه. یعنی وقتی به هرم بویایی این عطرا نگاه میکنید میبنید که لوندر جز لاینفک این سبک عطرا هستش و بعد از اسپری با اقتدار، سایر اجزا عطرو کنار میزنه در راس هرم بویایی اون عطر قرار میگیرن. ساتوریال هم از این قاعده مستثنا نیست اما تفسیری مدرنتر و جذاب تر از لوندر نسبت به اسلاف پیشینش به نمایش گذاشته. عطر فوژه رویال از برند اوبیگان هم تفسیری مدرن اما متفاوت تر از سارتوریال و سایر عطرای باربرشاپی به نمایش میذاره. در سارتوریال بازی بین لوندر در کنار آلدئیدها که نت فلزی مانند به عطر دادن وجود داره. اما در فوژه رویال، شاهد بازی لوندر در کنار شمعدانی و خزه بلوط هستیم. جالبه که هر دو عطر در سال 2010 لانچ شده. اولی امضا "دوشافو" و دومی امضا "رودریگو فلورس روکس" داره.( جائی خوندم رودریگر با همکاری "روژا داو" این عطرو بازسازی کرده) هر دو این عطرا تفسیر جدید و مدرن از عطرای کلاسیک و بابرشاپی به نمایش میذارن. یعنی وقتی این عطرا بیپوشید دیگه کسی فکر نمیکنه از آرایشگاه، تازه بیرون اومدید. به نظرم باید تاریخ عطرای باربرشاپی را به قبل و بعد از سال 2010 تقسیم کرد. یعنی همون سالی که این 2 غول لانچ شدن. سارتوریال عطری چهارفصل با پخش و ماندگاری خوبی هستش. مناسب تیپ رسمی برای قرارهای عاشقانه، جلسات کاری و... هستش. متاسفانه این عطر در ایران نایاب شده. نمره من به این عطر 10از10 هستش
18 مرداد 1401 پاسخ تشکر
27 تشکر شده توسط : سجاد ترسا Mahyar
درود برادر.یه سوال داشتم.آیا این عطر،شباهتی به عطر بروت قدیمی داره؟
10 بهمن 1401 پاسخ تشکر
متاسفانه تستی از عطر بروت نداشتم
30 بهمن 1401 پاسخ تشکر
من این عطر رو تست نداشتم، ولی بنظر من عطر پنهالیگونز تراژدی آف لرد جورج شبیه بروت سبز هست
بروت سبز هنوز هم قابل تهیه هست
20 آذر 1402 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : بابک
سلام خدمت شما دوست عزیز:
با احترام به نظرتون ولی بین عطر تراژدی آف لرد جورج و عطر بروت دنیایی تفاوت است و اصلا نمی تونیم این دو عطر رو مشابه و جایگزین هم اعلام کنیم.
20 آذر 1402 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : Mehran مهربد
سلام
بله پنهالیگونز سارترویال تا حدی شبیه بروت هست.
20 آذر 1402 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : حکایت دوست Mehran
سلام جناب شوشتری عزیز، راستش من دکانت تراژدی آف لرد جورج رو تست کرده بودم و هرجا هم میگم شبیه بروت هست با قاطعیت جواب نه میشنوم، چون دکانت رو از جای معتبری تهیه کرده بودم واسم عجیب بود. ولی چون بلااستثناء همه این حرف رو رد میکنن باید بپذیرم که یا اشتباهی پیش اومده و یا اون فروشگاه اونقدری که من فکر میکردم معتبر نیست!
26 آذر 1402 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : بابک سعید رضایی شوشتری

این عطر رو تست کردم
بارها و بارها
بوش بسیار برام جذاب بود
بار دوم بوی گزنده برام جذاب بود

شکم زیاد شد
چرا اگر امپریال بودمساویه با بوی شامپو و صابون. سلمانی

با خودم گفتم یکجای کار میلنگه
این عطر در نوع خودش برتری داره از نظر بازخورد
از نظر تخصصی در جایگاه بررسیش نیستم و گفرمایش دوست عزیزمون رو میپذیرم.

کل عرضم این بود
اگر بجای فلز از عنصری دیگر استفاده میشد شاید خیلی موفقتر بود.
اعتراف میکنم خوشم اومد ازش
گذنده خوشبو.

02 آذر 1396 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : nazanin Jamal nazemi

1
رایحه
6
ماندگاری
6
پخش بو
4
طراحی شیشه
سارتوریال

خب اگه من رو دنبال کرده باشید مطلعید که منفورترین عطری که میشناسم سارتوریال از پنهالیوگنز لاندن هستش. افکار و عقاید من راجع به عطر سخت گیرانه و متحجر نیست ولی ایده ی عطرهای آرایشگاهی (بوی آرایشگاه و در راس شون خمیر ریش های قدیمی) یه ایده ناکارآمده در‌عطرسازی‌ بجز معدود استثنائاتی. . شخصا در زندگیم از چیزی که بیش از همه نفرت دارم "ادای آدم خوب" در آوردنه. یعنی قایم شدن پشت ادبیات و الفاظ و تعارفات و فعالیت هایی که سعی میکنه از انسان پیشی بگیره .‌ انسان خوب، انسانِ رسواست. انسانی خلاف قواعد موقتی و روزمره. انسانی که به فعل رسوندنش نیازمند به کنار زدن فجایع محاوره ایه. همه چیز علیه "انسان ِ خوب" ابداع شده: قوانین، اخلاقیات، طبقات اجتماعی و حتی عشق . زیستن ، انسان رو از حقیقت خودش دور می ‌کنه. بگذریم.. در مقوله عطرسازی هم از "ادای اصالت" متنفرم. خاصه زمانی که با علم بر اینکه من از تاریخ اطلاعی ندارم تصویری رو برای من بسازه که حاصل تخیل باشه و نه تهور. و نه حتی تجربه.. ادایی از بریتانیا که اصیل زادگانش در آرایشگاههایی با چیدمان چوب و چرم صورتشون رو در حالیکه محاط به دستمال های سفید بلند بود با خمیر های پلی اتلین گلیکول و الکل و تیغ های ضدعفونی شده میتراشیدن. و بعد با پالتوهای کرم یا طوسی رنگ و کراوات های گره باریک ِ آبی و سفید مکان رو ترک میکردن در حالیکه درب کالسکه مقابلشون باز بود. در این داستان ها هرگز من صدایی از بحث های پر هیاهو راجع به "جنگ بوئر " تا "پرده ی آهنین" یا هتاکی های مخالفان کمونیست به چارتیست ها رو نمیشنوم.‌ من چهره ی مقابله گرای بریتانیایی رو در سارتوریال نمیبینم بلکه تصویر مبتذل و سینمایی و روتینی از مردهای قد بلند اصلاح شده ای رو میبینم که با زن همسایه شون تعامل دارن.

فلز اسطوخودوس، ادای دروغین و ناهمگونی آلدهید های تیز در بدنه ی عطر چالش های نقد من هست. چالش هایی که قبل از سلیقه ی شخصی و صرفا با تمرکز بر ساختار عطر من رو از او بیزار میکنن.
1 از 10.
15 مرداد 1396 پاسخ تشکر
23 تشکر شده توسط : وحید سعید رضایی شوشتری

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟