LALIQUE - Chypre Silver

لالیک چایپر سیلور

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-32815
نوع عطر : نا معلوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : رایحه های چرمی
عطار :
طبع : گرم
مشخصات تولید
نام برند : لالیک
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 2015
کد کالا : ATR-32815
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 260
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
13,000,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    0
  • نمی پسندم
    0
  • - 25 سال
    0
  • + 25 سال
    1
  • + 45 سال
    0
  • روزانه
    1
  • رسمی
    0
تعداد رای های ثبت شده : 4
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

علاوه بر ادیشن جدید «لیوینگ لالیک» که از عطرهای برجسته کمپانی لالیک در سال 2015 بود، کالکشن جدیدی هم در این سال با الهام‌گیری از فلزات گران‌بها معرفی شد. این کالکشن پس از کالکشن «نویر پریمر» روانه بازار شد و بر مبنای میراث هنری و سبک عطرسازی کمپانی لالیک خلق شده است. بطری‌های این کالکشن جدید که Lalique Les Compositions Parfumees Collection نام دارد، به سبک همان بطری‌های عطرهای مردانه «هومج الهوم وویاژر» و با استفاده از شیشه‌های تار و درپوش‌های سیاه خلق شده‌اند.

به‌طور کلی این ادیشن‌ها در کالکشنLalique Les Compositions Parfumees  قرار می‌گیرند: برنز، سیلور، گلد، الکتروم و زامک. فلزهای گران‌بهای به‌کاررفته در این عطرها با ظرافت و هارمونی دقیق در کنار آمیزه درون بطری‌ها قرار گرفته‌اند تا مجموعه‌ای از عطرهای زیبا و منحصربه‌فرد را خلق کنند. بدین ترتیب پنج عطر مختلف داریم که براساس آلیاژها یا فلزات گران‌بها ساخته شده‌اند.

نت‌های اولیه «چایپر سیلور» از رایحه‌های هل، لیموترش و آویشن شکل می‌گیرند که همچون ستاره‌های نقره‌ای می‌درخشند و همه حواس ما را برانگیخته می‌کنند. رایحه‌های صمغ گالبانیوم و خس‌خس هائیتی هم در نت‌های میانی جای گرفته‌اند تا ظرافت ویژه این عطر را برجسته سازند، درحالی که رایحه‌های چرم، نعناع هندی و لابدانیوم نیز نت‌های پایه را می‌آفرینند تا این عطر ردی غلیظ، چرمی و چایپر داشته باشد.

برند لالیک
طبع گرم
سال عرضه 2015
گروه بویایی رایحه های چرمی
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای آقایان و بانوان
اسانس اولیه لیمو ترش، هل ، آویشن
اسانس میانی خس خس ، صمغ گالبانیوم
اسانس پایه نعناع هندی ، چرم ، لابدانیوم
نمره کاربران
Chypre Silver-لالیک چایپر سیلور
رایحه
7
1 رای
ماندگاری
7
1 رای
پخش بو
7
1 رای
طراحی شیشه
8
1 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند لالیک
اخبار برند لالیک
نظرات کاربران (2 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
عطرسازان نیز مانند جواهرسازان ، کیمیاگر هستند و عطرهای خود را با مواد منحصر به فرد ترکیب و به چیزی گرانبها تبدیل می کنند. "Les Compositions Parfumées" این دانش جادویی و بی نظیر را با 9 ترکیب بسیار غنی که از یک فلز گرانبها الهام گرفته ، با بهترین مواد معطر منعکس می کند.

مجموعه Lalique Les Compositions Parfumees (ترکیبات معطر) شامل نسخه‌های زیر است: برنز، نقره، طلا، الکتروم و زاماک ، چایپر سیلور ، فلورال برنز ، اورینتال زینک ، اسپایسی الکتروم.

در این مجموعه ترکیبی هماهنگ از فلزات در هم ذوب شده به عنوان مواد خام عطر ، وارد مجموعه ای از عطرهای زیبا و منحصر به فرد می شود.

چایپر سیلور

فوران برگ بنفشه سبز ومرطوب در بالا و پچولی خاکی در پایین ، پیوندی از فاصله دور بر مبنای خواستن ، در کنار رایحه مرکباتی ، حسی مرطوب و خاکی را برای شما تداعی میکنند که بسیار باطراوت و جذاب هست .
در ادامه با اضافه شدن روایح گلی حسی خنک و فلزی را برای شما تداعی میکند ، آیا حضور فلز نقره را تداعی میکند؟

عطرهای چایپری حسی تند و تیز و گرم و غلیظ را تداعی میکنند ، در اینجا به نظر میرسد با یک چایپر جدید مواجه هستیم.
به تدریج در کنار این فضا رایحه تلخی حس میکنید که از حضور چرم یاغی خبر میدهد که نرسیده به نرولی سفید و زیبا میگه : حالت چطوره خوشگله ؟

پیوند برگ بنفشه و پچولی انقدر قوی هست که تحت تاثیر این حواشی قرار نمیگیرند و خیلی مصمم این تعامل رو ادامه میدن.
البته چرم تحت تاثیر مشک و بنزویین شیرین ، چرم تلخ همیشگی نبود.

اینجا واقعا چه اتفاقی افتاده ؟

شاید بشه اینجوری گفت:

نقره در بین فلزات بیشترین خاصیت رسانایی رو داره ، چرا؟
به خاطر الکترون آزاد در لایه ظرفیت فلزات ،
الکترون آزاد لایه آزاد نقره فاصله زیادی از هسته داره و خب واسه خودش ول میچرخه .

تعامل برگ بنفشه از بالای هرم و پچولی از پایین هرم بویایی ، که تا انتها باقی میمونه در واقع رسانایی بالای فلز نقره رو تداعی میکنه.
البته این یک برداشت شخصی بود.
به نظرم چایپر سیلور عطری هست که در روایح چایپری حرف جدیدی برای گفتن داره،
رایحه ای که مثل جواهر روی پوست شما میدرخشه...

از رایحه برگ بنفشه و پچولی در این عطر لذت ببرید ،
عطری با طبع معتدل و نیمه شیرین و فلزی فضایی سبز ، خاکی ، کمی تلخ

با پخش وماندگاری خوب.

[EDITED] 1401/05/01 11:00
31 تیر 1401 پاسخ تشکر
21 تشکر شده توسط : Dapper مهدی ارجمندی
روایح چایپر Chypre

چایپر در زبان فرانسوی به معنی کشور قبرس است که جزیره‌ای در شرق دریای مدیترانه است و آب و هوایی مدیترانه‌ای و ساحلی دارد.
این گروه بعد از تولید عطر کوتی چایپر در سال ۱۹۱۷ به این نام
معروف شد.

رایحه این عطرهای تند بر مبنای ترکیباتی از خزه بلوط، لابدانوم (از گل لادن بدست می‌آید و تلخ است)، نعناع هندی و برگاموت نیز از این دسته ترکیبات هستند.

به زبان ساده این نوع عطرها، اغلب رایحه‌ای تلخ، ، تند، نسبتاً غلیظ، گرم و اشرافی دارند.
البته برای خانم‌هایی که به رایحه‌های خنک و ملایم علاقه دارند توصیه نمی شود.
زیر‌مجموعه‌های خانواده چایپر به شرح زیر می باشند:

چایپر- گلی (Floral)
این عطرها رایحه ای تلخ، تند، سنگین، غلیظ و گرم دارند. در این گروه بویایی، گل‌ها در ترکیبات این گروه نقش پررنگی دارند و نت گل‌های مختلف مثل رز، یاسمن و زنبق را با نت‌های چایپری ترکیب می‌کنند.

چایپر- میوه ای (Fruity)
عطر های این زیرمجموعه اغلب زنانه هستند و رایحه گرم و میوه‌ای دارند.

[EDITED] 1401/05/01 01:39
31 تیر 1401 پاسخ تشکر
21 تشکر شده توسط : Hani Dapper

سلام دوستان عزیز لطفا اگه کارهای این سری لالیک بخصوص همین کارو تست داشتین تجربتون رو با ما هم به اشتراک بذارین،سپاس.
04 آبان 1396 پاسخ تشکر
صحبت راجع به این لاین لالیک با تیتر "خوشایند" میتونه شروع بشه. خصوصا همین کار شیپغ سیلور . منتها این تیتر جای خودش رو به واژه "رقت" میده. رقیق بودن کیفیت ، رقیق بودن ایده و رقیق بودن کیفیت و پرفورمنس. همه چیز در سطح متوسطی قرار میگیره اما کماکان اون واژه خوشایند در میان هست. شاید بزچسب قیمت واژه ی "رقت" رو قدری بیشتر به ما تحمیل میکنه. این لاین کماکان دیزاینر از نوع اکسپنسیو مارکت هست. این محصولات رو عموما در فروشگاههای میشه پیدا کرد که با مخاطب چانه ای بر سر قیمت ندارن. از طرفی شما کاملا حس میکنید که با محصولی ارتباط برقرار کردید که بواسطه ی فرمولی مطمئن جهت خوشایند شما قصد فریب شما رو داره. لاینی که عطارش اصلا اهل ریسک نیست و عینا چیزی رو ساخته که همه تاییدش میکنن ولی تشویقش نه. در واقع این تیپ کارها از واژه ی " زشت " پرهیز دارن و با هر کنشی سعی میکنن خودشون رو محتاطانه موجه جلوه بدن. مثلا برای چرم سراغ یک چرم ایمن با کیفیت معتدل میرن و خودشون رو در سناریویی سخت قرار نمیدن. همینم میشه که یک چرم دیراینری خیلی ساده و نازک و شفاف رو انتخاب میکنن. با این قیمت ها در بازار نیش میشه انتخاب های متعددی داشت.
مدت هاست چشم بر لالیک بستیم متاسفانه. در کالکشن نویر پریمیر این برند هم مورد دندان گیری ندیدیم متاسفانه هر چند اونها هم گزینه های خوشایندی داشتن که شاید با تعدیل قیمت تصمیم خرید رو منطقی میکردن.
05 آبان 1396 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : دهناد ساسان فر معین هاشمی
سلام خدمت دکتر عزیز
دکتر جان یه سوال دارم.به نظر شما از بین برندهای جووی.د پرفیوم امپر.هرمس.و یا به طور کلی بهترین عطر مرکباتی .چند مورد رو ذکر میکنید.ممنون
05 آبان 1396 پاسخ تشکر
ممنون جناب ایکاروس،توضیح و توصیف خیلی جالبی بود راجع به این لاین.
05 آبان 1396 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : ssh
افشین جان سلام.
دو برند ابتدایی تسلطی بر زوایح مزکباتی ندارند واضحا. جووی مرکبات رو بلد نیست بهیچ وجه و میشه به راحتی ازش چشم پوشید. پارفوم د امپایر (به تلفظ انگلیسی) مرکبات رو از لهجه ی ایتالیایی و اصیلش جدا کرده و بهش انگیزه های شخصی و کم کاربرد خودش رو ضمیمه کرده. حتی فرانسوی هم نیست . مرکبات دز این بزند با لحن چوبی شکل میگیره و از مرکباتی که میشناسیم دور و جدا هست. تئوری نوینی نیست البته اما تئوری شکست خورده ایه. اسکندر بلافاصله خشک و زبر و مقابله گر میشه. آزمور هم تابستان رو رها میکنه و به اواخر پاییز میره و تازه در اون فصل هست که به کار میاد. من این دو برند رو برای مرکبات برندهای خوبی نمیدونم. علاقمندانی که سخت گیر نیستن آتلیه کولون برندی مرکبات ساز براشون هست. اما هرمس بواسطه ی حضور یکی از اساتید بنام مرکبات برند معتبری برای مرکبات هست. اما دو ایراد وجود داره. یکی پرفورمنس نه چندان دلچسب بیشتر کارهای مرکباتی این برند هست. و دومی تاکید و اصرار النا بر ستون های کلاسیک عطرسازی فرانسوی که خیلی وقته برای مخاطبین امروزی جذاب نیست.. فرانسوی ها مرکبات رو بعنوان یک اجرای ضروری میشناسن و برای همین هم با مرکبات برخوردی عام دارن.. میبینین که بیشترین تعداد عطرهای مرکباتی جهان در فرانسه ساخته میشه. در واقع فرانسوی ها عاشق ساختن عطرهای مرکباتی هستن. و هر کدوم یک لاین شلوغ از اسامی مرکبات دارن. کاری که النا در تغ انجام داد رو نگرین به نظرم بهترشو در Vetyver Chantecaille انجام داد. هرچند روی کاغذ تکنیک های النا قوی تر بود اما در خروجی کار نگرین بهتر بود. یا او دو کولون از شنل جزو بهترین مرکباتی های تاریخ عطر سازی هست. یا bigarade concentree از فردریک مال. اما در نهایت نکته همینجاست که برای اینکه مرکباتی خیلی خیلی قدر پیدا کنی باید خیلی در تاریخ عطرسازی فرانسه جستجو کنی چون مرکبات در فدانسه یک انر باری به هر جهت و روزمره و تکراری هست.. مرکباتی های دیزاینری فراوانی دارن که در سطح اتفاق میفتن و وارد درونمایه مرکبات و روایت اون نمیشن که از قضا خیلی هم معروفن و پر فروش ترین عطرهای مرکباتی جهان هستن. از دیور تا آرمانی عطرهای مرکباتی بسیار پرفروشی دارن. آکوا دی پارما برند قابل اعتمادی هست برای عاشقان مرکبات. یا برند میسون مارتین که باز چند تا مرکباتی خوب و مدرن داره که به بافت مرسوم فرانسوی نمیخورن. یا تام دکسون. یا خود لومانیست از فراپن. ولی باز هم فرانسوی ها به برداشتی حدید از مرکبات فکر نمیکنن خیلی وقته چون سالهاست یاد گرفتن پرتقال رو پوست بگیرن بعد بخورن. حال آنکه ممکنه یک سیبریاییی پوست پرتقال رو رنده کنه و با آب پرتقال بخوره چون اونجا مرکبات یک اتفاق همیشگی نیست و سعی میکنه نسبت بهش خلاقیت و حساسیت ایجاد کنه. حالا بیا از فرانسه بزنیم بیرون. بریم مثلا به یکی از دور افتادهوترین حونه های ایالت اورگان امریکا :
برند olo رو داره که مرکباتی های کاملا ویژه ای رو داره.

سوییس :
- Humiecki & Graef : اورادییوس و یکی دو کار دیگه داره که شاهکارن
- برند امانوئل لوین: عطر lake یکی از عجیب ترین برداشت های مرکباتی ممکنه.
-اندی تاور: معرف حصورتون هست دیگه.
-odur: جیوانی سامارکو یه برند داره بهمین نام که داره پشت سر هم شاهکار میسازه. این برند هم متعلق به او هست. توی فرگرنتیکا دو تا کارش هست ولی جیوانی 5 تا کار داره تو این برند. هر 5 تا سیتروسی چوبی. ا

هلند :
Rituals : برداشت های خاکی-زمینی از نرکبات که قبلا دیده نشده.
کافیه oasis و تغ رو کنار هم تست کنید.
Hiram green: دو تا کار داره با فضای مرکبات. یکی گرم و امبری و یکی خنک. تست کنید و بعد مقایسه کنید با همزاداشون در برند هرمس. داخل پرانتز: مون بلام از این برند برای خانم ها انتخاب افسونگری هست.


دانمارک :
Zakroperfume: اگر بخوایم گزا شوئن رو در ابعاد بزرگتری تصور کنیم میرسیم به زاکرو پاولف. یکی از قویترین و باهوشترین عطاران کنونی دنیا که از کسانی هست که عطرسازی رو تغییر خواهد داد.


آرژانتین :
Fueguia: من حرف نزنم. خودتون صفحه ش رو ببینید. مرکباتی های این برتد عالین.


آلمان :
:)
Anat fritz:
Tzora از این برند رو با هر عطر فرشی که دوست دارید مقایسه کنید. و بعد به معنی مرکبات در عطر و حایگاه و کاربردش دقت کتید.


Biehl: از برندهایی هست که افرادی میدن سراغش که از روایح تکراری خسته شدن و نیش های مطرح رو همگی تست کردن.
دو کار با بک گراند مرکباتی داره که al03 و pc02 هستن اگه درست یادم مونده باشه.


Jf scwaraloze : کارای مرکباتی این برند عجیب ترین لحن مرکبات هستن. تصویر واضحی از اتوریته ی المانی ها.


میشه تا روزها این لیست رو ادانه داد. من فاکور گرفتم از روس ها ، ایتالیایی ها، لهستانی ها و ژاپنی ها. فرانسه در مرکبات اسیر سنت خودش شده.
05 آبان 1396 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : اردلان Jo

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟