GUERLAIN - Santal Royal

گرلن سانتال رویال

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-32010
نوع عطر : ادو پرفیوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : شرقی چوبی
طبع : گرم
مشخصات تولید
نام برند : گرلن
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 2014
کد کالا : ATR-32010
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 160
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
7,950,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    10
  • نمی پسندم
    27
  • - 25 سال
    2
  • + 25 سال
    6
  • + 45 سال
    10
  • روزانه
    1
  • رسمی
    15
تعداد رای های ثبت شده : 102
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

رایحه ای عودی از گرلن.

سانتال رویال محصولی یونی از برند گرلن با رایحه ای مبتنی بر عود برای استفاده آقایان و خانم ها می باشد. این محصول از رایحه ای گرم برخوردار بوده و برای فصلهای سرد سال توصیه می شود.

سانتال رویال محصول سال 2014 خانه ادکلن سازی گرلن را با معرففی عطرافشان برای خود خاطره انگیز کنید.

کمپانی گرلن برای خلق عطر «سانتال رویال» از شیوه‌های عطرسازی عربی الهام گرفته است. این ادیشن اختصاصی اولین بار به مناسبت افتتاحیه فروشگاه Harrods Salon de Parfums عرضه شد. بطری سیاه و درخشان این عطر با جزئیاتی طلایی و سیاه آراسته شده است و یک روبان طلایی‌رنگ زیبا دارد. آمیزه شرقی «سانتال رویال» را نت‌های چوب صندل، چرم، عود، بهارنارنج، دارچین، رز، کهربا و مشک می‌سازند

نوع عطر ادو پرفیوم
برند گرلن
عطار تیری واسر
طبع گرم
سال عرضه 2014
گروه بویایی شرقی چوبی
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای آقایان و بانوان
اسانس اولیه بهار نارنج، یاس
اسانس میانی رز ، دارچین ، هلو
اسانس پایه مشک ، کهربا، چوب صندل سفید ، چرم ، عود
نمره کاربران
Santal Royal-گرلن سانتال رویال
رایحه
8.1
21 رای
ماندگاری
8
27 رای
پخش بو
7.8
26 رای
طراحی شیشه
8.7
21 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند گرلن
اخبار برند گرلن
عطرگرام
نظرات کاربران (38 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
واقعا با بوي اين عطر زندگي ميكنم ، تا به حال از هيچ عطري چنين حس خوبي نگرفتم ...
اينم ميخواستم بگم كه به نظرم رايحش بيشتر زنونه تر تا مردونه شما اينطور فكر نميكنيد؟
31 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
Ssh جان
توضیح گرلن سونگ رو پیدا کردم.دمت گرم با این توصیف عالی که داشتی.
من توی یه سایت قیمت ۷۰۰ تومن دیدم برای این کار.واقعاً گرونه.مثل این که باید به همون سمپل اکتفا کنیم.من کارهای گرلن رو خیلی دوست دارم ولی واقعاً این کار تست نکرده میگم over price هست.من با این پول دست کم میتونم ۲۰ کار نیش شاهکار که با حجم ۱۰۰ میل و قیمت کمتر بخرم.نظر شما هم که روی قیمت ۴۰۰ هست.پس بهتره همون سمپل رو تهیه کنم.
Ssh جان به غیر از وازامبا دیگه کدوم کار رو ابتیاع کردی؟یعنی وازامبا اولین گزینه ی خریدت بوده؟
31 تیر 1395 پاسخ تشکر
مردانه هم میتونه استفاده بشه من خیلی دوسش دارم شبها با بوی این عطر میخوابم
18 تیر 1396 پاسخ تشکر

واي خيلي خوووووبه عاشقشم پيشنهاد ميكنم حتما امتحان كنيد
27 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر

به ایکاروس گرامی وجنابlancettiIL
بعد مدتها انتظاردورروزپیش سمپل سانتال رویال دستم رسید و دوسه بار تستش کردم وبا اشتیاق اومدم هم نظراتو بخونم هم نظرمو بنویسم اولش متعجب شدم از اینکه دیدم تو این مدت کوتاه درباره این عطراینهمه مطلب نوشته شده اما باخوندن کامنتها متاثر شدم اما امیدوارم همه ما در انتها دوستان خوبی برای هم باشیم.حالا میخوام نظر هردوی شما عزیزان رو راجع به2RANCE RANCE1795بدونم اگه تستش کردین.ممنون
12 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : هاشم پور
بن هور عزیز سلام

غانسه یکی از برندهای خیلی خوبیه که توی این سالها دیدم. این کارش از نظر اون تعداد اندکی که تست کردن تابستونیه ولی به نظرم اینطور نیست. من البته این رو جایی تست کردم که هوا خنک بود ولی اینهمه گل گوشتی که توی این کار هست نمیتونه ول کن ماجرا باشه و تابستون شاید اذیت کنه. این کاریه برای فصلای معتدل و تا شروع تابستون ساخته شده. رایحه ترش و تیز و روشن و کمی تلخ و شاداب گریپ فروت (که از هنیشه یکمی خشک تر شده) در کنار رایحه زیره که اسپایسی و آروماتیک و یه کوچولو تند و براق و گرمه شروع میشه شروع و غالب این کار هستن. میشه گفت جز بوی خاکی-زمینی-جنگلی که اواسط کار اضافه میشه ولی باز توان بالایی نداره (گلسنگ) و اون بوی موم مانند و کمی تند و خشک و شیرین انتهای کار که باز خیلی قوی نیست این عطر تغییر محسوسی نمیکنه در ادامه کار . پخش خیلی خوبی هم داره. ولی ارزش این قیمت رو داشته باشه یا نه.. نمیدونم. ترجیح میدم یه سیتروسی خیلی بهتر از برندهایی مثل سرجف ، پروفوموم روما، له لابو ، آنیک گوتال، لوتنس ، سانتا ماریا، ایلومینیوم ، آگونیست یا هرمس بردارم.
هرچند واقعا غانسه رو دوست دارم. ولی خب بینشون همیشه کارای متوسطی هم داره. این یکی از اوناست. استفاده از زیره ی سبز بجای زیره سیاه(که باعث شده بوی دارویی تری بگیره) و متاسفانه استفاده از ژرانیوم در قلب کار که باعث میشه گالبانوم و مگنولیا به محاق برن تصمیم عجیب غریبیه. توی رویوش ارزش خریدش رو گذاشته بودم ۳ از ۱۰. بوش خوبه جدن. اما ارزش این قیمت رو داشته باشه به شما بر میگرده.
12 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : بهزاد معصوم نژاد هاشم پور
خدمت دوستان قدیم و رفقای گرمابه و گلستان دنیای مجازیم ssh بزرگوار ، حسن جان کبیری و نوید گرامیم. از اینکه در حال التذاذ از دنیای زیبای روایح هستید غرق لذتم. امید دارم سعادت دیدارتون قریب الوقوع حاصل بشه. به امید روزی که عطرافشان جشن باشکوهی ( با مساعدت معنوی و مادی اعضا)به مناسبت سالگرد تاسیس برپاکنه تا بتونم شما عزیزانم و سایر دوستان رو در عالم حقیقت(نه دنیای مجازی) ملاقات کنم. چه شود. سلامت و برقرار باشید. یا حق.
12 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : هاشم پور
من هم بشدت با دور همی فیزیکی موافقم....پیوند ها رو محکمتر میکنه....همه دوستانی که مایل هستن اعلام آمادگی کنند
13 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : هاشم پور
آقا منم پایه م .
14 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
تا اینجا فریار و سیاوش اعلام آمادگی کردن...بقیه دوستان هم اسمشونو اینجا اضافه کنن
14 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
سلام و عرض ادب.منم کاملا موافقم.انشاالله که سعادت دیدار اساتید گرامی نصیب ما هم بشه
15 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : آرمان
تا اینجا بنده ..سیاوش..فریار و مهدی پایه اند...بقیه دوستان هم اعلام کنند و اسمشونو اینجا اضافه کنند..اولین گرهمایی عطربازهای ایران به کمک سایت عطر افشان....راستی مدیر عزیز سایت هم اعلام آمادگی کنند تا افتخار دیدارشون نصیب بشه..منتظریم
15 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
به نظرم اگه عطرافشان خودش یه ابداعی انجام بده و در یک حرکت قهرمانانه تدارک این جشن رو ببینه هم تعداد خیلی بیشتری اوکی میدن، هم ما هم دست پر میایم جشن تولد عطر افشان! ;)
15 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
پاسخ مدیر : :) انشاالله باشه برای زمانی که شرایط برای ما فراهم بشه.
منم اگه بتونم دوست دارم بیام!
15 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
بنده و پسر عمم رو هم بپذیرید خوشحال میشیم.
15 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
قدم شما هم روی چشم نوید و پسر عمه و آرش و همچنین مدیر عزیز و دوست داشتنی...هر چه لحظه وصال نزدیکتر گردد صبر ما لبریز تر گردد
16 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
به نام خدا
درود :
در صورت امکان برای عطرافشان، من هم اعلام آمادگی میکنم.
16 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
دوستانی که تا الان اعلام آمادگی برای دور همی کرده اند: فریار...سیاوش..مهدی..آرش...نوید ابوطالبی....مهدی ذاکری و مدیر عزیز هستند...بقیه دوستان هم اسمشونو اضافه کنند...آقایان بن هور ...ایکاروس..ssh..سید ساحا...مهدی مصلی نژاد...lancetti..و خیلی از کسانی دیگر که اسمشونو الان یادم نبود هم اعلام کنند..بسیار مشتاقیم
17 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
منم میام بخدا
18 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
مسعود عزیز هم اعلام کردن...بچه ها زودتر اعلام کنید اتوبوس میره ها
18 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
یاری اندر کس نمی‌بینیم یاران را چه شد؟
دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد؟
چه شد؟ به کجا رسیدیم؟
03 تیر 1395 پاسخ تشکر
سلام بر دوست گرامیم سیاوش عزیز. برادر جان، یاران موافق همگی جهت یاری رسانی حضور دارند و دوستی ها هیچگاه به پایان نخواهد رسید ان شااله. اما نکته اینجاست یاران خواسته ای دارند که تحقق آن منوط است بر "مساعی جمیله" و "همت والای" عطرافشان . مدیر محترم چندی پیش اعلام فرمودند عجالتا تحقق این آرمان و امل میسر نیست. سیاوش جان، جمع یاران موافق لیکن مسلوب الاختیار در این قضیه چه می توانند کرد؟ کار که به اینجا کشید پس به قول" کولی ها " بیا " دستت بده فالت بگیرم" .بدان و آگاه باش قصر امل بنیان سستی دارد. پس این لطیفه عشق را از حافظ که خود وی نیز ز رهروی شنیده است بنیوش، از باده عشق بنوش و راجع به برگزاری جشن سالگرد تاسیس عطرافشان در بند غم مباش چرا که تصمیم گیرنده در این خصوص عطر افشان است و در اختیار بر ما گشاده نیست. /بیا که قصر امل سخت سست بنیاد است/ بیار باده که ایام عمربر باد است / غم جهان مخور و پند من مبر از یاد/ که این لطیفه عشقم ز رهروی یادست/ رضا به داده بده وز جبین گره بگشای/ که بر من و تو در اختیار نگشادست/. ضمنا سیاوش جان اون طورکه تو فالت دیدم(د مضموم) دو تا دشمن داری نه خیلی درازن نه خیلی کوتاه. چند وقت دیگه یه پول قلمبه می رسه دستت نه خیلی کمه نه خیلی زیاد. همه رو میدی یه سایت اینترنتی عطرکه نه خیلی خوبه نه خیلی بد عطر میخری. این سایت یه جشنی قراره بر پا کنه. برای همین یه سفر برات پیش میاد که نه خیلی دوره نه خیلی نزدیک. از غرب کشور به سمت شرق میری. به شهری که نه خیلی غربیه نه خیلی شرقی. از کیک جشن تولدشون نوش جان میکنی نه خیلی خوشمزس نه خیلی بدمزه. کیک یه کم با مزاجت سازگار نیست، برای همین میری درمانگاه. اونجا با یه خانم دکتری آشنا میشی که نه خیلی خوشگله نه خیلی زشت. باهاش ازدواج میکنی و موندگار میشی. تو فالت هشت تا بچه میبینم. نه دخترن نه پسر. بعدها سونوگرافی معلوم میکنه. کار و بارت سکه میشه نوه دار میشی، نتیجه دار میشی...... " ها چیه میخوای بقیش بگم (گ مضموم) اگه بسته، نیازم(ز مضموم) بده برم(ر مضموم)". سیاوش جان هر آنچه گفتم از سر مطایبه و جهت تلطیف فضای دوست داشتنی عطرافشان بود. خواستم خنده بر لبت بیارم پاینده و پیروز باشی . یا حق.
04 تیر 1395 پاسخ تشکر
فریار عزیز
همیشه از خوندن مطالبت لذت میبرم. مَثَل سایت عطرافشان و مطالب قشنگت مَثَل یه رستوران سنتی معروف و پرمشتریه که یه نوازنده سنتور زیبایی اون رو دوچندان میکنه. خدا رو شکر دشمنی ندارم چه دراز چه کوتاه! گرچه امید من و همه اینه که یه پول قلمبه برسه دستم! ولی مطمئنا اگه قصدم خرید از فروشگاه اینترنتی عطر باشه راه دوری نمیرم! البته که جشن برپا میکنه! دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره! برای همین جشن هم بله از غرب میهن میام! سرزمین بلوط و انار و گردو! بقیه فالم رو میسپرم به سرنوشت!
فریار عزیز فعلن که لاجرم در همین سایت گفت و شنفت داریم. قوانین سایت هم چیز دیگه ای جز این اجازه نمیده. فعلن که درگیر امتحانات دانشگاهم و رایحه کاغذ و جوهر خودکار بیک، بیس نت عطر این روزام رو تشکیل میده! انشالله بعد این روزهای تکراری و ملال آور، هم دوباره به دنیای عطر برگردم و دلی از عزا دربیارم، هم بتونم شماره ای از شما پیدا کنم.
در پناه حق
05 تیر 1395 پاسخ تشکر
با سلام خدمت دوست عزیز و اهل قلم سیاوش جان. از اظهار لطف شما سپاسگزارم.امیدوارم در امتحانات پایان ترم موفق باشی. از تعبیر قشنگت راجع به رایحه کاغذ و قلم لذت بردم. امید دارم با همت عطرافشان سعادت دیدار دوستان عزیزی چون شما را پیدا کنم. برایت سربلندی و پیروزی در آزمون زندگی را مسئلت دارم. در خدمت شما هستم. یا حق.
06 تیر 1395 پاسخ تشکر

سلام دوست عزیز Lancetti IL
میخواستم از شما بپرسم بوی Santal Royal چقدر به Tuscan Leather شبیه هست؟
من Tuscan Leather رو امتحان کردم بنظرم خیلی خوب بود ولی شاید زیادی سنگین بود برام. آیا شباهتی بین این دو کار هست؟
متشکرم از شما و ممنون از راهنماییهای حرفه ای
06 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : هاشم پور
سلام پدرام عزيز ، Tuscan Leather يه كار چرمي هست و بيشترين نت اين كار تو هرم بويايي رو چرم تشكيل ميده بنابراين يه كار تلخ به حساب مياد ، اما سانتال رويال (عطر رويايي خودم) يه كار عودي هست ، عود هم بوي تلخ به حساب مياد ولي دركنار نت هاي رز ،دارچين ، اين كار جزو كارهاي گرم وشيرين قرار گرفته. نت چرم هم توي اين كار به كار رفته ولي فقط بوي رز و دارچين رو بالانس ميكنه. بنابراين سانتال رويال در مقابل توسكان لدر بسيار شيرين و خوشمزه هست.
07 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : هاشم پور
Gold Leather از برند atelier که از لحاظ بو بین توسکان لدر و سانتال رویال هست رو بهت پیشنهاد میکنم.
07 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : هاشم پور
خیلی دوست دارم gold leather رو خریداری کنم. چند بار تستش کردم. حتی یک بار با قصد خرید این کار به فروشگاه مراجعه کردم اما مردد شدم. نمیدونم چرا رایحه زعفرون بیشتر از هر رایحه دیگری در این عطر برای من برجستس. من رو دقیقا یاد بستنی سنتی زعفرونی میندازه. هر دفعه که تستش کردم همین احساس رو داشتم. میخواستم دیدگاه سایر دوستانی که gold leather رو دارن یا تست کردن در مورد این عطر بدونم و این که آیا همچین احساس مشابهی به این دوستان هم منتقل شده یا خیر. میدونم ایکاروس عزیز خیلی اشتغال کاری دارند. ولی چنانچه هر زمان وقت داشته باشند خیلی خوشحال میشم دیدگاهشون رو در خصوص این عطر( با طعم بستنی سنتی زعفرونی) تبیین فرمایند.سپاس.
07 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : هاشم پور
gold leather یه کار چرمی عودی هستش ، بوی چرم و عود توی اینکار بسیار محسوس تر از زعفران هستش ،در واقع زعفران نت های چرم و عود رو همراهی میکنه تا کمی از تلخی اونها کم بشه.
07 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
سلام و درود بر فریار عزیز

قربان یکی از انواع چرم نوع جیر سافرالین هست. که سافرالین ماده موثره ی زعفران هم هست. و اون بوی زعفران در واقع چرم همین کار بوده. در روزهای آتی ذیل یکی از محصولات چرمی انواع چرم ها رو توضیح میدم. همانطور که عرض کردم متاسفانه دوستان آشنایی زیادی با چرم ندارن و فکر میکنن چرم تلخه. حال آنکه چرم های تلخ درصد بسیار کمی از عطرهای چرمی رو تشکیل میدن. برقرار باشید.
07 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : فاطمه فیضی 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆
جناب فریار عزیزم سلام مجدد.

رویوی گلد لدر آتلیه کولون ؛

گلد لدر آتلیه یک عطر چرمی- چوبی هست. متاسفانه شناخت خوبی از رایحه چرم وجود نداره. اکثرا دیدم که فکر میکنن رایحه چرم زننده و تلخ هست. در حالیکه رایحه چرم اکنون سنتر میشه. هر زمان چرم و زعفران رو با هم در یک کار دیدید (نه همیشه) باید بدونید که احتمالا سافرالین بکار رفته که ماده موثره زعفران هم هست و منتظر بویی زعفرانی و سیرین از چرم باشید . هر زمان استیراکس و چرم همزمان در کنار هم بودن متوجه میشیم که بوی چرم از نوع چوبی و تند هست مثل دیور دیورلینگ. هر زمان در کنار چرم توس رو نشان داد متوجه میشیم با بوی چرم تندی مواجهیم. مثلا در عطرهای اندی تاور . بوی چرم اینجا شیرین و تا حدی چرب و گورماند و دوست داشتنی و پر بازخورده. رایحه شیرین و گرم رام در کنار رایحه شیرین و خشک میوه های خشک شده (شبیه به بوی پلام) باعث شدن شیرینی ابتدایی کار کمی اغراقی و سرگردان بنظر برسه. متاسفانه قلب و میدل نت اینکار بسیار مبتدیانه ساخته شده و اصلا در حد این کار نیست. استفاده از اوکالیپتوس پر از لکنت و گنگ و اسفنتین که از تلخی و زهم گونه گیش در این کار از او خبری نیست باعث شدن قلب شکننده و پر نوسانی رو شاهد باشیم. بوی چوب گایاک در ادامه از شیرینی ابتدایی رام و پلام کم میکنه خدا روشکر و با ورود عود عطر وارد بستر شیکی میشه. در واقع عطر از فضای عربی تاجرگونه ی خودش وارد فضای مدرن اورینتالی میشه. شروع عطر تا یک ربع اول سرگردان و مغالطه گو و پریشان گو هست. فضای سفره ای که دسرهای غلیظ شیرین بی ملاحظه افکار مهمان ها رو پریشان میکنه که بواسطه عود و گایاک و شدت گرفتن سافرالین بشقاب های دسر از روی میز برداشته میشه. چراغ ها روشن میشن و پرده های مشکی و سرخ فضا میدرخشن. و این مهمانی با میزبان گشاده رویی ادامه میدا میکنه . گلد لدر رو شخصا به افراد بیست و پنج تا سی و پنج سال پیشنهاد میکنم که با کمک یک فروسنده ماهر البسه ی نفیس و برازنده ای به تن کردن اما با سهل انگاری یک پیشرایشگر تازه کار موهای نا مرتب و کم و زیاد تراشیده ای دارن. عطری که در قلب خودش دچار ریتمی دندانه ای و بیماره. با اینحال برای اون گروه سنی کماکان پیشنهاد ارزنده ای است. بنده به حضرتعالی پیشنهاد میکنم تا قبل از خرید موارد زیر دست به خرید گلد لدر نبرید. اینها مواردی صوفی گرایانه تر و پر رمز و رازتر و مستحکم تری برای شما هستن.
هبیت روژ گرلن
نوبل لدر ایوسن لورن
کویق د روسی شنل
سرجف اوم
بل امی هرمس

برقرار باشید.
07 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆 ‌آرش
تجربه استفاده من از این عطر میگه:بوی زعفران جزو نت های اولیه این کار هستش البته به همراه بوی چرم و با گذشت زمان. بوی تلخ چرم کاملا جایگزین بوی شیرین زعفران شده، جدا بودن نت ها ی زعفران و چرم و قرار گیری اونها در جاهای مختلف هرم بویایی این عطر کاملا محسوس هست.
08 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
Lancetti. عزيز سلام

بوي تلخي كه استشمام كرديد بوي تري متيل اكسا باي سايكلو اكتان هستش.
3methyloxabicyclooctan
ماده موثره ي سينِلئول اويل كه از تقطير برگ اوكاليپتوس حاصل ميشه. در فرگرنتيكاش نوشته كه اوكاليپتوس گلوبولوس كه خاص استرالياست ولي اكنون ديگه اينگونه نيست. از اوكاليپتوس dives استفاده ميشه كه حتي ميتونين در ايران خودمون و در مناطق غرب و جنوبغربي ايران نظير مهران، دهلران، دشت عباس ، انديمشك و شوش هم ازش به وفور پيدا كرد. علت ديگه ي اين بوي تلخ آرتميزيا هست. چرم گلد لدر جين سافرالين هست. اين نكات رو براي اين عرض كردم چون ميدونم علاقه مند هستيد به مقوله عطر. و نه براي مقابله .
قربان شما عزيزجان
08 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : رابین هود
لازم دونستم خدمت دوستان عزیزم این نکته رو بگم که که عود هم نوعی چوب هست و رایحه عود جزو روایح چوبی قرار میگیره و گرم و تلخ هم هست .در هرم بویایی gold leather عود و چرم در کنار هم در نت های پیاه استفاده شدند و تلخی اونها به وضوح محسوس هست.
08 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : BHNM الهام
ایکاروس عزیز سلام
تلخی که در gold leather بعد از چند ساعت ماندگاری روی پوستم حس میکنم دقیقا شبیه کار چرمی Acqua di parma Leather هست که سال قبل داشتم .با توجه به این که آرتمیزیا و اوکالیپتوس جزو نت های میانه تو هرم بویائی gold leather هستند میتونند تا چند ساعت دوام بیارند؟چون بعد از چند ساعت دیگه نت های پایه به تنهایی خودنمائی میکنند.
08 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
فریار عزیزم سلام.

نوشته بودم "تا قبل از خرید.."
با ید مینوشتم تا قبل از تست کردن اون کارها دست به خرید گلد لدر نبرید

برقرار و سلامت باشین
08 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
Lancetti عزیز سلام. پاسخ خودتون رو خودتون دادید و از شما ممنونم. بله مثال خوبی زدید : آکوا دی پارما کولونیا لدر . وجه تشابه این دو تا چیه؟ گایاک .
ببینید اینها سناریوهایی نیستن که بازیگری که در تاپ نت نقشش رو ایجاد کرده ، نقشش که تمام شد حذف بشه. اگر دقت کنید تلخی این کار اندکی اسنیزینگ هستش . در پرفیومری اصطلاحی هست تحت عنوان درگ کردن. هر نتی میتونه تا مدتی درگ کنه و مزه ش زیر دهان بمونه. که بخاطر خاصیت داون رگولاسیون رسپتورهای بویایی هستش. شما ممکنه بعد از خوردن یک دسر شیرین یک شام مفصل بخورید ولی مزه دسر رو هم کماکان میتونید حس کنید . از طرفی در رویوم عرض کردم که نت های چوبی در اینکار بارزن. از جمله گایاک. من نمیدونستم منظورتون از تلخ چیه. الان متوجه شدم که بوی اکریک-فنولیک-دوده گرفته-قطرانی و اگزوتیک( که در تقسیم بندی بوهای تلخ نیست) و قوی انتهای کار رو میگید. اون بوی گایاک هست عزیز جان . با چرم مرتبط نیست.
08 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : رابین هود Mary sha
ایکاروس جان دوست عزیزم
طبق آماری که [...] در مورد شدت نت ها اعلام کرده البته طبق رای کاربران،بیشترین بویی که احساس میشه مربوط به چرم و عود هست و نقش گایاک خیلی کمتره . من واقعا تلخی عود و چرم رو حس میکنم.
08 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
با درود متقابل خدمت برادر عزیزم عالیجناب ایکاروس. ایکاروس جان مگه امکان داره که نقد و تحلیل های چهل پنجاه خطی شما رو که با دقت نظر، جزئی نگری و وسواس کامل و به صورت اختصاصی برای عطرافشانی ها(از جمله اینجانب) نگاشته شده و محتاج خوردن دود چراغ، صرف انرژی و عمر گرانمایه شماست مطالعه کرد، حظ وافر برد و در مقام تشکر و تحسین برنیامد که اگر چنین باشد خلاف مروت و انصاف است. به خصوص که شما نه به صورت کلی بلکه به صورت اختصاصی و با لحاظ شرایط سنی، شخصیتی و ... اشخاص به ارائه پیشنهاد میپردازید. تحلیل شما راجع به gold leather رو بارها مطالعه کردم و بسیار آموختم. تردیدم تبدیل به یقین شد که gold leather عطر مطلوب من نیست.مواردی را که پیشنهاد کردید یک به یک تست خواهم کرد و اگر عمری باشد امسال یکی را زین میانه برخواهم گزید.سپاس بیکران مرا پذیرا باش.یا حق.
08 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : ‌آرش
سلام ایکاروس عزیز
در مورد اسانس اکالیپتوس یه مطلب خوندم که ماده اصلی اونو سینئول معرفی کرده بود ولی فرمولش با فرمولی که شما گفتید فرق میکنه و در ضمن از خواص درمانی اون گفته شده بود: C10H18O
این فرمول مربوط به تری متیل بای سایکلو اکتان نیست.
در مورد اصطلاح درگ کردن در عطر سازی تو گوگل سرچ کردم چیزی پیدا نکردم.
به نظر شما دونستن این مطالب و اصطلاحات واقعا برای خرید یه عطر لازمه?
همیشه برام سوال بوده که چرا دوستان هیچ سوالی در مورد این اصطلاحات ازتون نپرسیدن?
واقعا انقد تبحر دارند?
شایدم من یه عطر ساز نیستم.
09 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
Lancetti عزیز
C10 h18 o فرمول مولکولی هست. و فرمول آیوپاکش میشه ۱ و ۱ و۳ تری متیل بای اوکسا اوکتان
http://www.chemspider.com/Chemical-Structure.2656.html

و همچنین لینک زیر خط اول که نوشته iupac name

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Eucalyptol

ببینید این بحث واقعا داره منو خسته میکنه.
جزو معدود دفعاتی هست که اتفاقا اصطلاح تخصصی به کار بردم. چون نیتم این بود از اشتباه درتون بیارم. مطلبی رو فرمودید تحت عنوان اینکه مگه میشه در هرم بویایی نتی در میدل باشه و بعد تا آخر بوش بمونه. راه دور چرا بریم. پریشب جوبیلیشن رو بحث کردم. توت در تاپ نت هست ولی تا آخر کار بوی غالبه. فقط صرف تاپ نت بودن یا بیس نت بودن تعیین نمیکنه یک عطر چقدر غالب میمونه. ساختار رسپتورهای بویایی و میزان اتچمنت مولکول به گیرنده و موارد بسیار دیگه ای دخیلن. من روحیه یادگیری دارم. کما اینکه قبلا از دوستان خودم بارها شده سوال پرسیدم. اصطلاح درگ کردن یک اصطلاح بیوفیزیوپاتولوژی هستش. درگ کردن رایحه. که عطارا هم استفاده میکنن ازش. برای این ازش استفاده کردم .
این بحث رو اگر تمایل داشتید بیاموزید میتونم در حد معلوماتم بهتون بهتون کمک کنم یا گایدلاین بدم که از روی چی بخونین.. ولی اگر تمایل و روحیه ای به اصلاح اینها ندارید از بنده هم کاری ساخته نیست .
سعی کردم در کمال ادب پاسخ بدم. اگر برداشت دیگه ای داشتید ببخشید. اپدر صفحه سانتال رویال دیگه رتجع به اینگونه نوارد بحث نمیکنم. چون رویوی خودم هم به حاشیه رفت. و این فرثت هایی که میتونست صرف راهنمایی دوستان بشه داره صرف اصلاح شیوه ی سرچ کردن شما بشه. وقتی فرمول ایوپاک رو از مولکولی افتراق نمیدید من چه کار بایستی بکنم.
برقرار باشی
09 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : فاطمه فیضی رابین هود
سلام ایکاروس جان
من مخلصتم هستم فقط میخوام یاد بگیرم. ولی اشتباه یاد نگیرم.
نمیخواستم ناراحتت کنم ،ازت ممنونم هستم، ولی اگه خودت نگاه کنی همین اسمی که واسه فرمول آیوپاک این ماده میگی با اسم قبلیش فرق میکنه. من دنبال تری متیل اکسا بای سایکلو اکتان بودم که الان یه چیز دیگه شد.اصلا بیخیال من دیگه مزاحمت نمیشم، چون میدونم آزرده خاطر میشی. ممنونم از راهنمایی هات.
09 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
لینک ها موجوده و عزیزان میتونن خودشون نگاه کنند. اوکالیپتول یا همون سینئول با فرمول مولکولی c10h18 o که فرمول مولکولیش تری متیل بای اوکسا اوکتان هیتش.. وقتی هم لینک میدیم که اینگونه تحریف میشه.. کاش میشد قابلت آملود عکس موجود بودش.. سعی نیکنم هر بار که پاسخی ندم ولی... شاد باشین
09 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : رابین هود
فریار جان سلام
اینکار داخلش بوی زعفرون فقط واسه بالانس کردن چرم و اگار عود بکار رفته و اون حس که شما نسبت بهش دارین یکم مشکوکه به نظرم اونو در هوای باز خارج از محیط بسته تست کنین اینار گلد لدر بیشتر به توسکان لدر شبیحه با این تفاوت که توی توسکان لدر بجای الو از تمشک استفاده شده
09 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
دوست عزیز
فرمول شیمیایی این ماده رو بدون ضریب عنوان کردید و باعث شد بنده یه فرمول شیمیایی اشتباه رو سرچ کردم و کلی وقتم رو گرفت ، در ضمن ضریب درست 1,3,3 هست نه 1,1,3.
10 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
دوست عزیز lancetti لطفا این بحثو ادامه ندید. میترسم خدای ناکرده ایکاروس خان رنجیده بشه.
خواهش میکنم
11 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
Ssh عزيز سلام

من هرزگاهي كامنتهاي طولاني اي ميدم چون فكر ميكنم الازمه. اين كامنت بكي از اونها ميشه. برادر عزيزم با احترام عرض ميكنم كه نيازي به اين خط كشي ها نيست. حالا رنجيده خاطر هم بشم اتفاقي نميفته. با تقدس دادن به افراد مخالفم. حالا چه خودم باشم چه هر كس ديگري. ايشون مطلبي رو فرمودن و ميبينيد كه غرض دارن تا نيت. ولي سعي كردم با آرامش و توضيحات علمي پاسخ پر محتوايي رو بدم تا از اشتباه مصون بمونن. ولي بين ده ها نكته كه عرض كردم گشتن و اين رو پيدا كردن كه چرا بجاي ١.٣.٣ تري متيل باي سايكلواوكسا اكتان گفتم ١.١.٣ تري متيل باي سايكلواوكسااكتان. خب اين خيلي وقيحانه ست. همين نكته رو كه ساختار شيميايي اين تركيب اپوكسي منتان هست ميتونه براي خيلي عزيزاني كه رشته تحصيليشون شيمي و يا سيستماتيك گياهي يا فيزيولوژي گياهي هست مفيد باشه و از اين نكته در كارهاي تحقيقاتيشون استفاده كنن. كما اينكه هر روز شاهد اينم كه دوستاني با همين حوزه هاي تخصصي به پيج هاي بنده سر ميزنن. حالا جالب اينجاست كه تا چند ساعت قبلش ايشون تفاوت بين فرمول مولكولي و ايوپاك رو هم نميدونستن و يك باره بيوشيميست شدن و ايراد از نحوه قرار گيري گروهها متيل روي كربن گرفتن. عجايب!
يا تلاشي نامحترمانه كردن براي اينكه ديگران رو تشويق كنن كه واو به واو حرفهايي كه ميزنم رو سرچ كنن. كه خب من خوشحال ميشم اينكارو بكنن دوستان. تا خودشون متوجه بشن كه اينها حاصل سالهاي بسيار زيادي مطالعه و كار عملي و ممارست و همكاري با پروژهاي بسيار زيادي هستش و نه گوگل سرچ كردن. البته من كامنتهاي ايشون رو بييار بييار شرافتمندانه تر از كامنتهاي بعضي ديگر از دوستان ميدونم. در ورودي سايت محترم عطرافشان نوشته : مرجع تخصصي عطر. و بعدش نوشته؛ و فروشگاه اينترنتي. يعني ابتدا مرجع تخصصي هستن و بعد فروشگاه .. بخش اولش در در حد ادعا داره ميمونه. (كه اگر توضيح خواستن پاسخ ميدم) از طرفي اتفاقاتي كه سالها پيش در فرگرنتيكا افتاد و باعث شد خيلي از ماها از اونجا بيايم بيرون داره باز اينجا تكرار ميشه. ساخت اكانتهاي جعلي با يا يك آي پي و از سوي يكنفر. . خب من و شما كودك كه نيستيم و اينها رو درك ميكنيم و متوجه ميشيم.البته منظورم شخص آقاي lancetti عزيز نيستن بهيچ وجه. من اگر اينجا مينويسم فقط به اين خاطره كه سعيم رو بكنم بعضي واسطه ها كه عطرهاي بي كيفيتي رو به ضرب رانت به بازار ايران وارد كردن و دارن به مصرف كننده ميدن رو جلوش بگيرم. اين وسط فكر ميكنم جسارتا دارم خيلي نرمخويي به خرج ميدم و الاكه مشخصا پر واضحه بعضي از كامنتها (منظورم ايشون نيستن جدن) فقط به اين دليل درج ميشن كه محصولات وارد كننده رقيب رو بكوبن. اينها داره از چشم ادمين اينجا دور ميمونه. توصيفات بعضي عطرها كاملا مشخصه كه بعضي افراد دارن از روي كاتالوگ هايي كه ويزيتورها به شركت ها ميدن ميخونن. قرار هم نيست رابين هود اين فضا من باشم. چون فرصتش رو ندارم. اما با ايشون و يا هر عزيز ديگري يك نقطه اشتراك داريم و اون هم علاقه به عطره. و ميتونيم اين نقطه رو بشينيم پر رنگ كنيم تا اينكه بيايم و نقاط اختلاف بسازيم. كامنتهايي كه ترجمه رويوهاي خارجي هستن و يا پيشنهاداتي كه براساس search by notes در همون سايت هاي پر از اشتباهات ساده لوحانه و مبتديانه ست تازگي ها در اينجا موج ميزنه.
الان باز دوستان تشريف ميارن ميگن چرا به عطرافشان حمله ميكني. خب اگر نيتم اين بود كه اينهمه محصول رو اينجا رويو نميكردم . فقط هدف كمك به اينه كه فضايي سالم و با روحيه و مفيد ايجاد كنيم.
ممنون ssh عزيز از حمايت شما. اجازه بديد دوستان راحت حرفشون رو بزنند. خود شما احساس خوبي به حضور بنده نداشتيد در بدو ورود. نبايد قضاوت هاي نا مستندمون مانع از ايجاد دوستي هاي جديدمون بشه. من و ايشون احتمالا در آينده دوستان خيلي نزديك و خوبي خواهيم شد
11 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : فاطمه فیضی امیر هوشنگ طاهری
در این که این سایت یه سایت تخصصی. در حوزه روایح هست شکی نیست ، این رو با اطمینان کامل میگم چون بانک اطلاعاتی روایح این سایت دقیقا مطابق با سایت های معروف هست، ولی متاسفانه بعضی دوستان با گذاشتن کامنت های نامربوط ،رفتار تخصصی از خودشون نشون نمیدن، بحث علمی با بی احترامی کردن بسیار متفاوت است ،بنده هیچ ادعایی در شیمی و بیو شیمی و مواد آلی نداشتم و ندارم، فقط یه فرمول اشتباه رو همون طور که دوست عزیزم از اینترنت جستجو کردن و به اشتباه در اینجا نام بردن، همون فرمول اشتباه رو جستجو کردم ولی به نتیجه نرسیدم. استفاده از اینترنت و اطلاع رسانی جرم نیست حتی اگه یه کپی پیست ساده باشه،ولی باید درست اطلاع رسانی بشه، ذات انسان هم جایزالخطاست پس اگه اشتباه میکنیم انقد شهامت داشته باشیم که قبول کنیم همانطور که جسورانه میتوانیم یه مطلب رو به نام خودمون کپی پیست کنیم، اگر هم شهامت نداریم ، فضای سایت رو با کلمات نامربوط. مخدوش نکنیم.
11 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
دوست عزیز ایکاروس خان سلام. تواضع برای هر شخصی عالیست. بلکه وظیفه هر کدام از ماست. بنده هم همیشه ورد زبانم بوده که افتادگی آموز اگر طالب فیضی- هرگز نخورد آب زمینی که بلند است. و همچنین، در این دنیای بی حاصل چرا مغرور میگردی- سلیمان گر شوی آخر نصیب مور میگردی.
خب اینها را ما باید در رفتار و گفتار و حتی افکار خودمان مد نظر داشته باشیم.
ولی وظیفه هر شخصی در قبال دیگران زمانی که در زمینه ای سرتر از او باشند، اعم از علم، اخلاق، سن وسال یا هر ارزش حقیقی دیگری این است که حرمت اورا نگهدارند هرچند که شخص متواظعی هم باشد.
امام علی میفرمایند اگر شخصی کلمه ای به من یاد دهد تا عمر دارم خدمت اورا خواهم کرد.
به شخصه با کامنتهای شما مطالب بسیاری آموختم که مهمترینش این بوده که تا بحال هیچ چیزی از عطر نمیدانستم. پس احترام شما بر من واجب است هرچند که شما کم سن تراز بنده باشید.
علاوه بر این جدا میترسم که ناراحتی شما از یک کامنت باعث ترک اینجا و محرومیت بنده از مطالب شما شود. همانگونه که دوستانی مانند iris اینجا را ترک کرده و مارا از فیض حضورشان بی بهره کردند.
ملاحظه میکنید که هیچکدام از دو دلیل ذکر شده یعنی احترام به علم شما و ترس از دست دادن نظراتتان، به معنی تقدس بخشیدن به جنابعالی نیست.
ضمن اینکه بنده بعنوان احتمالا مسن ترین کاربر سایت وظیفه خود میدانم که هرجا حس میکنم جو درحال ملتهب شدن است بنحوی وساطت کنم.
امیدوارم همه از این جو بوجود آمده در سایت (که سهم عمده ای از آن مرهون سعه صدر وتلاش مدیر محترم میباشد) نهایت لذت و استفاده را ببریم.
11 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : فاطمه فیضی رابین هود
سلام
قدر تجربه و اطلاعات ایکاروس و امثال ایشان رو بدونید ، فقط همین
11 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : فاطمه فیضی ‌آرش
دوست عزیزم مهدی جان مصلی نژاد. ازت ممنونم برادر. اگ عمری باقی باشه بعدا راجع به موضوع توضیح خواهم داد. چون سوال من یک تنش ناخواسته رو ایجاد کرده و شرمنده دوستان عزیزم شد ه ا م در آینده راجع به موضوع با شما مفصلا گفتگو خواهم کرد. پاینده و برقرار باشی.
11 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
Lancettiعزیز:
تمام آدمها علیرغم داشتن اخلاق و روحیات خوب ، دارای برخی نقاط ضعف و خلقیات متوسط نیز هستند . من در این بحث اخیر صرفنظر از بعد فنی ، حق رو به شما میدم. چون احساس کردم بدون منظور نظرتونو اعلام میکنین. دوست عزیزمون ایکاروس علیرغم اطلاعات خوب و البته اخلاق خوبی که دارن به نظر کمی زودرنج هستن یا علیرغم تواضع در کلام در عمل کمتر تواضع دیده میشه. با اینکه نسبت به ایشون ارادت خاصی دارم ولی باید عرض کنم تبادل نظر در اینجا به هیچ عنوان به معنی توهین نباید تلقی بشه حتی اگر نظر کسی اشتباه باشه. ما همه در حال یادگیری هستیم و دلخوری بی معنی هست. مطمئن هستم انتقاد کوچیک من رو از روی علاقه تلقی خواهند نمود.
11 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
درود بر یار قدیمی و رییس سنی محفل عطرافشان جناب ssh. جانا سخن از زبان ما میگویی. دوست عزیزم هنوز دود از کنده بلند میشه. به شخصه از تجربیات و نظرات شما راجع به عطرهای کلاسیک که امروزه چندان محل توجه نیستند بهره ها جسته ام. ریویوی مختصر و زیبای شما راجع به آرامیس قهو ه ای همچنان در ذهنم نقش بسته و بر همین اساس در لیست خرید قرار دارد. جیونچی جنتلمن را بعد از مطالعه کامنت شما و سایر بزرگواران تهیه کردم . و البته بیشتر از آن از ادب و سعه صدر شما آموخته ام. ادب مرد به ز دولت اوست. هنوز موضوع پوشن بلک و سعه صدر جنابعالی از خاطرم نرفته. با فحوای بیانات شما کاملا موافقم. گفته شده دیکته نانوشته غلط ندارد. به شخصه همواره تلاش کرد ه ام به دور از اشتباه بنویسم لیکن با این وجود دچار خطا شده ام به نحوی که از مدیر محترم سایت خواسته ام از انتشار نوشتارم خودداری فرمایند.بنابراین بروز خطا امریست اجتناب ناپذیر که از آن گزیری نیست. اعتقاد دارم همواره می بایست حجم پر لیوان را دید و نه بخش خالی آن را و البته درب نقد سازنده نیز کماکان باز است. به جای نفرین بر تاریکی می بایست شمعی برافروخت. نیتم ازین نوشتار جلوگیری از بروز تنش است و به همه دوستان عطرافشانیم من جمله ایکاروس عزیز و lancetti ارادت دارم. ما برای وصل کردن آمدیم/ نی برای فصل کردن آمدیم. یا حق.
11 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : رابین هود
دوست عزیز فریار خان سلام
انشالله لایق ذره ای از الطاف جنابعالی باشم.
بنده هم بوجود دوستان نازنین و فرهیخته و اهل دلی چون شما و حسن خان کبیری افتخار میکنم.
اعتراف میکنم بیش از هرچیز در این سایت از کامنتهای شما دونفر لذت میبرم. خوشحالم که هرسه تقریبا هم سلیقه هم هستیم و هر عطری که یکی از ما خوشش بیاد دونفر دیگه تقریبا با خیال راحت ابتیاع میکنند.
همچنین شادی فراوان خود را از حضور ایکاروس گرامی که به همه ما دید بازتری در مورد عطر دادند، نمیتوانم پنهان کنم.
انشاله همه عزیزان همواره شاد باشند و انرژی مثبت شادیشان را با کامنتهایشان به بقیه منتقل کنند.
12 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
منم میام
15 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر

دوستانی که شیرینی این کار براشون قابل تحمل نیست کار GOLD LEATHER از برند atelier رو بهشون پیشنهاد میکنم.
05 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : هاشم پور

این عطر یه کار با بوی صندل واضح به شمار میاد ؟ اگه نه میشه یه کار زنونه یا مردونه با بوی مشخص صندل معرفی کنید .
05 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : هاشم پور
عود و دارچین و رز تو این کار غوغا میکنند،یه کم زمان میبره بوی صندل ر و به صورت واضح احساس کنی،ولی به طور کلی کار بسیار قوی و خوشایندی هست.
05 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : هاشم پور
Sensuous Estée Lauder
05 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : هاشم پور
wood&spice از برند montale و Liquid gold euphoria از برند calvin klain با نت پايه و بسيار محسوس صندل ميتونه گزينه مناسبي باشه.
05 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : هاشم پور

من با اینکه عطرهای شیرین رو میپسندم ، ولی با احترام به همه دوستان طرفدار، چیزی که از این عطر حس کردم شربت هایی بود که در مناسبتها بین مردم پخش میشه.حداقل از عطرهای شیرین تیری موگلر که کیفیت کمتری داشت به نظرم.
04 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : هاشم پور
اسانس های طبیعی که توی این کار استفاده شده نسبت به اسانس های شیمیایی کارهای تیری موگلر که همیشه باعث سردردم شده، از کیفیت بالای این کار خبر میده. اگه شیرینی این کار اذیتت میکنه سوپریم عود رالف لارن رو امتحان کن.
04 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : هاشم پور
سوپریم عود یه ادکلن تلخ و عودیه ، فکر نمیکنم به این ادکلن و کارهای موگلر شباهت وارتباطی داشته باشه. البته دیروز سوپریم عود رو هم تست کردم بوی بدی نداشت ولی مشابهش رو قبلا زیاد حس کرده بودم. یه مقدار در رایحه پایانی اون یاد بلک افغانو افتادم. پخش و موندگاریش هم انچنان که گفته میشد نبود.
05 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : هاشم پور
اتفاقا A*MAN تیری موگلر هیچ ارتباطی با این دو کار یعنی سانتال رویال و سوپریم عود نداره ،هر کسی با یه بار بو کردن متوجه این قضیه میشه، من سوپریم عود رو به خاطر نظر شما در مورد سانتال رویال پیشنهاد کردم.
05 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : هاشم پور

نسخه Ambre eternel این کار رو [...] آورده ،به خاطر رنگ بد شیشه اش اصلا تست نکردم.
04 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : هاشم پور

این عطر فوران شیرینیه.
شیرینی عمیق، چسبنده و غلیظ.
درابتدای اسپری برای من ترکیب عود و چرم خودنمایی میکنه. فعلا چرم مهار کننده ی این شیرینی افسار گسیختس و به وضوح حس میشه تا تست کننده ی عطر دلش ازاینکه باکاری تلخ و شیرین و بالانس طرفه خوش باشه و بعد از چندبار بوییدن کاغذ تست بگه : (همین خوبه آقا همینو میبرم. قیمتش چنده؟)

اما خب شیرینی کذایی موذی تر از این حرفاست و نباید گول قایم شدنش پشت چرم رو در نت های اول خورد. بعد از گذر مدتی و با برجسته شدن رز اون هم از نوع گلاب مانند چرم به پس زمینه کار رانده میشه و حالا ما یه ترکیب شیرینه شیرین از عود و رز داریم که دارچین و صندل با حضورشون در کنار این دو مهر شیرینی مطلق رو بر عطر میزنن و تقلای چرم برای متعادل کردن این شیرینی جسور و وحشی بی فایدس.
رایحه ای اکیدا شرقی و عرب پسند با حرارت ادویه ای کهربایی که روی عطرای شیرین وانیلی رو سیاه کرده و فقط کارایی مثل سی جورجیو آرمانی و لاوی ا بل قدرت رقابت با اون رو در شیرینی دارن و از پسش بر میان.
باید به این اشاره کرد که اگر چرم در پس زمینه این کار نبود شیرینیش آزار دهنده و غیرقابل تحمل میشد. عطار میدونسته چه خبره که چرمو تو این کار دخیل کرده.
این کار فقط مناسب زمستونه و فضای باز. مثل خانواده عزیز ای من تیری موگلر و اصلا برای مصرف روزانه مناسب نیست.
در ضمن رنگبندی شیشه بسیار عالی با رایحه همسوئه و کاملا مناسب برای چنین رایحه ای.
دوست داران روایح صرفا شیرین رو حتما به تست این عطر سفارش میکنم و کسانی که باشیرینی ارتباطشون ضعیفه اصلا.
04 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : هاشم پور Hani
آفرین ، زیبا گفتی.
04 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
سلام شروين عزيز
ميخواستم نظرت رو در مورد atelier colonge gold leather بدونم .
09 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر

من این عطر رو دو هفته ای هست گرفتم و عاشقش شدم ... البته سلیقه ایه من اینکارو تو سبک والنتینو عود و بیشتر اوجان از کارخونه ی د مارلی میبینم... اولش خیلی تنده اما بعد بوی دارچین و عود و یاس ترکیب فوق العاده ای ایجاد می کنه... تاکید می کنم اینکار مورد پسند هر سلیقه ای ممکنه نباشه اما طرفداران عطرهای تلخ و گرم رو شیفته ی خودش می کنه
04 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
واقعا فوق العاده و خاصه ،رقیب سرسخت هابدان و ا و آجان دمارلی.
04 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟