Dior - Dune for Women

دیور دان زنانه

زنانه
کد کالا : ATR-31746
نوع عطر : ادو تویلت
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
مشخصات تولید
نام برند : دیور
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 1993
کد کالا : ATR-31746
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 0
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
0 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    3
  • نمی پسندم
    1
  • - 25 سال
    0
  • + 25 سال
    3
  • + 45 سال
    0
  • روزانه
    1
  • رسمی
    2
تعداد رای های ثبت شده : 18
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

عطر «دان زنانه» نمادی از گریز به درون جهان رویاهاست؛ آنجا که فقط آرامشی صلح‌آمیز و ابدی جریان دارد. «دان زنانه» شبیه به آن کرانه ساحلی است که خورشید بر دریا بوسه می‌زند و پرتوهای نور نیز نه‌تنها پوست را نوازش می‌کنند، بلکه در میان شن‌های گرم ساحلی چشمک می‌زنند، حال آن‌که نسیم اقیانوس انبوهی از بوی سوسن و گل صدتومانی را همراه با خود به مشام می‌رساند.

«دان زنانه» در سال 1991 به بازار آمد. آمیزه این عطر که توسط نیلا باربر خلق شده، در نت‌های آغازین از ترنج، نارنگی ماندارین، پالیساندر، آلدهید، گل صدتومانی و طاووسی و در نت‌های میانی از گل یلانگ، سوسن، شب‌بوی زرد و گل‌سنگ سرشته شده است. نت‌های پایانی را هم وانیل، نعناع هندی، لوبان، چوب صندل، کهربا، خزه درخت بلوط و مشک خلق کرده‌اند. بطری این عطر که طراحی نوآورانه‌‌ و لبه‌های گردی دارد، توسط ورونیک موناد طراحی شده است. عطر «دان» در سال 1993 توانست جایزه Fifi را هم برنده شود. این عطر جذاب در قالب ادو تویلت و در بطری‌های 30، 50 و 100 میلی‌لیتری و همراه با محصولات مخصوص حمام و بدن روانه بازار عطرها شده است.

نوع عطر ادو تویلت
برند دیور
عطار ژان لوئیز سوزاک، نیلا باربر
طبع معتدل
سال عرضه 1993
گروه بویایی شرقی چوبی
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای بانوان
اسانس اولیه ترنج ، نارنگی ماندارین، اقاقیای برزیلی ، آلدهید ، گل صدتومانی
اسانس میانی رز ، یاس، گل یلانگ ، گل سوسن، شب بوی زرد
اسانس پایه لوبان ، مشک ، کهربا، وانیل ، نعناع هندی ، خزه درخت بلوط ، چوب صندل سفید
نمره کاربران
Dune for Women-دیور دان زنانه
رایحه
9.3
3 رای
ماندگاری
8
7 رای
پخش بو
7.2
6 رای
طراحی شیشه
6.3
3 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند دیور
اخبار برند دیور
عطرگرام
نظرات کاربران (38 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
9
رایحه
8
ماندگاری
7
پخش بو
7
طراحی شیشه
این عطر یه رایحه سنگین و گرم داره و بر خلاف عطرهای گرم که معمولا شیرین هستند ولی به هیچ عنوان شیرین نیست و از اون دسته از عطرهاست که موندگاریش بیشتر تو ذهن میمونه تا روی پوست و یه سنگینی و وقار خاصی داره به حدی که شاید برای بعضی ها کلافه کننده باشه، ولی در کل از اون عطرهاست که پس از چندین سال هنوز تازگی داره و طرفدار خودشو داره و هیچوقت قدیمی نمیشه، البته شاید تولیدات اخیر اون موندگاری و کیفیت قبل رو نداشته باشه
25 بهمن 1400 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : marjanmohamadi سعیده دهرویه

ملکه فراموش شده
دهه نود دهه‌ی عطرهای دریایی بود. دیور دیون حرکتی خلاف جریان آب بود، عطری دریایی بدون استفاده از هیچ نت دریایی‌ای. اسم عطر به معنی تپه شنی یا تلماسه است و کمپین تبلیغاتی هم بر روی همین متمرکز شد. دیون هنوز هم تولید می‌شود اما به یکی از اتاق‌های زیرزمین کاخ دیور تبعید شده و جزو معدود عطرهای دیور است که تقریبا طی بیست و چند سال فقط دو فلنکر از آن لانچ شده که یکی از آنها هم دقیقا با همان ترکیب دیون اصلی تولید شد (دقیقا مانند فیلم‌های اروپایی‌ای که برای بازار آمریکا با همان فیلم‌نامه و همان دکوپاژ عینا دوباره فیلم‌برداری می‌شوند اما بازیگران زیبای آمریکایی‌پسند نقش‌ها را به عهده می‌گیرند، همواره نسخه اروپایی نسخه‌های بهتریند). دیون عطر بی‌مانندی‌ست، حداقل من مشابه به حقی برایش سراغ ندارم، ممکن است لحظاتی از دیون یادآور عطرهای دیگری باشد اما کلیت عطر خیر، از دیون دنباله‌رو حقیقی‌ یا حتا کپی نزدیکی هم وجود ندارد.
بسیاری از دیون به عنوان تداعی کننده شن‌های داغ بیابان یا ساحل اسم برده‌اند، ریویوهای زیادی حول محور شن گرم نوشته شده، اما من فکر می‌کنم بیشتر این تداعی‌ها نه از دل رایحه دیون بلکه از دل کمپین تبلیغاتی آن سربرآورده‌اند. تپه‌های شنی وهمی از دل تبلیغات دیور است. اگر تیزر تبلیغاتی دیون را دیده باشید، صورت زنی است در میان شن‌ها، دیون برای من نه تپه‌های شنی بلکه زن دراز کشیده و گونه و چشمان و پوست نرم او است، دیون برای من تپه‌های نرم صورت زن است در قاب آن کلوزآپ. به عنوان یک عطر دریایی هم به نظر من بیشتر از آنکه با دریا یا ساحل مواجه شوید با رزونانسی از احساس خودمان از دریا مواجه می‌شویم، درست مانند کودکیمان که صدف‌ها را روی گوشمان می‌گذاشتیم و به صدای امواج دریا گوش می‌دادیم؛ بعدها فهمیدیم صدف‌ها هیچ صدایی از دریا با خود ندارند و هر شیء گود دیگری هم صدای محیط اطراف ما را مانند صدای امواج دریا به درون گوشمان بازتاب می‌دهد. دیون دقیقا به مانند همان صدف‌هاست که فکر می‌کردیم چون از دریا آمده‌اند صدایی از دریا با خود دارند. دیون صدای دریا می‌دهد اما حاوی هیچ صدایی از دریا نیست.
دیون مثل ماهی لیز است، درست لحظه‌ای که فکر می‌کنید به چنگ‌اش آورده‌اید از دستتان لیز می‌خورد، عطری شیرین و در عین حال تلخ، فضایی نمناک و سبز اما در عین حال خشک و گرم، فضایی تیز و ترش و در عین حال نرم و پودری و لطیف، آشنا اما در عین حال غیر قابل فهم، به شدت زنانه اما با صلابتی مردانه، عطری سهل و ممتنع، عطری سرراست اما سوررئال.
دیون با تاپ نتی سیتروسی و گلی و حضور قدرتمند آلدهیدها شروع می‌شود، تداعی‌گر آفتاب و بادی گرم، (کسانی که از آلدهیدها به خاطر وجه صابونی و کلاسیکش دل خوشی ندارند حتما دیون را تست کنند چون استثنای آنان خواهد شد) پایه‌ی این بنای زیبا بر روی آمبر، وانیل، صندل، پچولی و صمغ گذاشته شده، بادی گرم که رایحه‌ی گل ها را به سمت تان می‌آورد. نت‌های بیس‌نت لحن کاملا شرقی ایجاد می‌کنند و با برگاموت، نارنگی، رز، یاس و سوسن به این باد شرقی خشک طراوت، لطافت و تازگی بخشیده می‌شود. بگذارید برای یافتن و تحلیل رایحه‌ی نت‌های دیون تلاش نکنیم، اصلا کار بی‌فایده‌ای ست. دیون همه‌ی نت‌هایش است و هیچ کدامشان نیست. نت‌های دیون مرزی ندارند، حتا آکوردهای دیون هم مرزی مشخص و روشن ندارند، همه چیز در هم تنیده است بدون هیچ مرز و محدوده‌ی مشخصی، سیال و روان، در دیون رنگ‌ها چنان در کنار هم آمده‌اند که از همنشینی‌شان دیگر هیچ رنگی خود واقعی آن رنگ نیست. دیون نمادی از یکپارچگی و انسجامی خارق‌العاده ست. دیون مانند رمان‌های مدرنی است که به کلاسیک‌های امروز پیوسته‌اند، رمان‌هایی که با وسواس زیاد نوشته شده‌اند، رمان‌هایی که همه اسمشان را می‌دانند اما نمی‌خوانندشان.
21 دی 1400 پاسخ تشکر
31 تشکر شده توسط : مهدی محمد

9
رایحه
7
ماندگاری
7
پخش بو
7
طراحی شیشه
من این ادکلن رو سال هاست دارم استفاده میکنم ، و راحیه خاصی داره برام ، اینکه دوستان میفرمایند بوی لوند و… نداره خب بله ، بویی بسیار رسمی از غرور و اصالت داره ، بویی شبیه یه دختر از یه خانواده اصیل زاده توی یه کاخ قدیمی اما سراسر اشیا قیمتی ، البته ک هر عطری برای هر کسی متفاوته ! من توی جمع های دوستانه و باشگاه مطمینا از این عطر استفاده نمیکنم ، اما برای دیت این بهترین گزینه ی منه !
13 آذر 1400 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : شهرزاد نازی جاوید

عطر مورد علاقه مهستی
18 مرداد 1399 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : Amirzed Aram

بعنوان کسی که این عطر رو از دهه 90 میلادی تا به امروز بارها خریده ، معتقدم تولیدات جدید افت کیفیت جدی نسبت به نمونه های قبل دارند.از نظر پخش بو و ماندگاری ، محصولات جدید کاریکاتور نمونه های قدیمی هستند و از این بابت عمیقا" متاسفم .
14 اسفند 1397 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : نازی جاوید سعیده دهرویه

من این عطر رو بر اساس تعریفهایی که شد خریدم و اون بویی که ازش توقع داشتم نبود در کل خورد تو ذوقم، برای کسایی که خیلی دوست دارن بدونن چه بویی داره میتونم بگم که بوش شبیه کرمی به اسم تاپ شرلی هست که خیلی قبلها تو بازار اومده بوددقیقا همون بو رو تداعی میکنه
29 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
درود
بدليل اينكه مقوله عطر و ادكلن سليقه اي هست حتما و لطفا كار رو قبل از تهيه كردن تست بگيريد در اصطلاح بلايند باي كردن هميشه جواب نميده
29 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر

به الناز عزیز
من این عطر و دارم پخش بوش زیاد نیست متوسطه کاملا از نزدیک حس میشه فقط هاله ای از بو دور مصرف کننده قرار میگیره که خودش خیلی حسش میکنه به نظرم زنونگیش تو کمه لوندی و شیرینی نداره من اگه از قبل تستش کرده بودم نمیخریدمش متاسفانه منم در اثر تحریک کامنت ها خریدمش تو کامنتمم نوشتم خیلی شبیه عطر اوری وانه میتونم بگم هم فضای هم هستن بیشتر اطرافیان ممکنه دوست داشته باشن تا خود مصرف کننده به نظر من هم این عطر سن بالاست عطر جوونی نیست خیلی هم جدیه همه پسند نیست ولی روایح با کیفیتی داره
26 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : فاطمه فیضی Amelie
سلام زیبا جان من ی کامنت قسمت عطر هرمس الکسیر کذاشتم لطفا اگه خوندی جوابمو بدین
11 خرداد 1397 پاسخ تشکر

دون عطر خیلی متفاوتیه، ادویه‌ای و گرم و خیلی خیلی خشک. واقعا یادآور باد داغ و شن آلود کویره. فکر کنم برای پاییز و زمستون عطر خیلی خوبی باشه. من ازش بوی گل نگرفتم اصلا، فقط چوب و کهربا و ادویه و قدری شوری.
به نظرم برای سنین بالای ۳۵ و خانمهایی با شخصیت قوی و مقتدر و جاه‌طلب مناسبه. هاله ای ازاقتدار داره. اصلا عطر ملایم و لطیف و رمانتیکی نیست، حتی یه قدری هم به طیف مردانه نزدیکه به نظرم.
به هر حال عطر خاص و متفاوتیه و سلیقه خاصی رو هم می طلبه.

پی‌نوشت: این روزا توی عطرافشان چه خبره؟! کسی ندونه فکر می‌کنه صحنه تئاتره بس که درام موج میزنه!!! هی قهر، هی آشتی، هی قهر، هی آشتی ... بابا آخه یه نظر دادن درباره عطر که انقدر نمایش و درام نداره! کسی اگه دانشش رو داره و میاد تجربیات و وقتش رو برای بقیه مایه میذاره و سعی می کنه سلیقه عطری مردم رو بالا ببره، دمش هم گرم. ولی این همه [...] حاشیه رو نمی فهمم. این همه ادعای فروتنی، و از طرفی [...] رفتار مغایر با گفتار. آدم فروتن، و آدمی که واقعا دغدغه تغییر سلیقه و افزایش دانش مردم رو داره، رفتارش اینطوری نیست که فقط تا وقتی به به و چه چه و نوای تحسین خیل اطرافیان بلنده بیاد نظر بده، و با دو تا نقد مودبانه که به حرفش میشه قهر کنه و طومار خداحافظی بنویسه و بره، و البته باز دو روز بعد برگرده، حالا یا با اسم خودش یا با آی دی جعلی تابلو، در تلاش برای دفاع از پرسونای اصلی. ما هم که گوشامون مخملیه لابد. این رفتارها توهین به شعور کاربران عطرافشانه. حالا من که ادعایی ندارم و مدرک عطرسازی! هم ندارم و مهندس ناقابلی بیش نیستم که تازه مدت کمیه وارد خیل عشاق عطر شدم، و عطرافشان رو دوست دارم چون بهترین مرجع گفتگوی فارسی زبان درباره عطره. آدم حالش گرفته میشه وقتی می‌بینه عطرافشان شده مهد کودک.
[...]
من اصلا از دعوا و تنش خوشم نمیاد و همیشه فرار می کنم از این جور بحث ها، ولی واقعا توی این ۲-۳ ماه کلافه شدم و طاقتم طاق شد. شرمنده از محضر دوستان و مدیریت محترم و بی‌نهایت بردبار عطرافشان.
23 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
خانم مريم سلام بابت توضيح ديور دون ممنونم. در ليست خريدم بود و باعث شد جدي تر بشه خريدش.مخصوصا اينكه قيمت عطرافشان از فروشگاههايي كه ازشون خريد ميكنم مناسبتره.

در مور پي نوشت هم واضحا منظورتون به من بود. من از ماهها قبل اينجا هستم . :) اگه هم دفاعي شد نظر شخصيم بود. بازم ممنون از توضيحاتون راجع به دون. فقط يه سوال : پخش بوي اين عطر همونطوره كه دوستان راي دادن؟ يعني اينقد بالاست؟
24 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
سرکار خانم مریم، با سلام و احترام.
جالبه که پی نوشت شما از کامنتتون طولانی تره و موضوع اونهم کاملاً بی ارتباط با متن اصلی کامنتتون. آقای ایکاروس که از این سایت رفته اند. منصفانه نیست که اینگونه با کسی که امکان دفاع از خودش رو نداره، برخورد بشه. فکر می کنم ایشون به گردن خیلی از ما حق دارن. حتماً شنیدین که بزرگان دینمون در خصوص ارتباط با کسی که به ما حتی کلمه ای آموخته باشه چه گفته اند.
در پایان از مدیریت محترم سایت تقاضا دارد ترتیبی اتخاذ فرمایند که در کنار نام کاربری هر شخص، تاریخ عضویت در سایت و اطلاعاتی دیگر نظیر تعداد کامنت های کاربر قید گردد تا شبهه ای که سرکار خانم مریم در مورد دیگران طرح نموده اند ( که چنانچه با منطق ایشان به موضوع نگاه کنیم، این شبهه در مورد خود ایشان هم می تواند مصداق داشته باشد) دیگر امکان وقوع و طرح نداشته باشد.
با تشکر و تجدید احترام.
25 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : فاطمه فیضی گلی
elnaz towfiqi@
من فقط دو بار دون رو تست کردم، پخشش به نظرم متوسط اومد. کسانی که عطر رو دارن بهتر میتونن نظر بدن.

به آقای پیمان:
اتفاقا منتظر بودم که کسی زیر نظرم بیاد دقیقا همچین نسبتی بهم بده. و از قضا منم موافقم که این قابلیتهایی که گفتین برای پروفایلهای عطرافشان فعال بشه. هم خیلی کاربردیه و هم نور که بتابه خیلی مسائل روشن میشه و سره از ناسره مشخص میشه. روسیاهی هم همیشه به ذغال میمونه.
من هم به دلیل سابقه حساسیت تنفسی که الان چند وقتیه خیلی بهتر شده، مدت کمیه دنبال عطر بازی هستم و ادعایی ندارم، ولی توی [...] میتونین منو با همین عکس پروفایل و با آی دی [...] پیدا کنین. یه وبلاگ هم با تقریبا همین نام دارم که چند ساله فعاله و ارتباطی به عطر نداره البته.
تعصب متاسفانه صفت بسیار مخربیه و بزرگترین دلیل بستن چشمها به روی حقیقته، هم برای فرد و هم جامعه. هیچکس هم مقام خدایی نداره و بنده حق انتقاد محترمانه در حیطه قوانین سایت رو برای خودم محفوظ نگه میدارم.
با احترام و آرزوی سلامتی
25 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
به خانم مریم
خانم عزیز هنوز خیلی زوده که کلافه بشید و طاقتتون طاق!
وقتی در زمان کمتر از ۷ ماه دست کم ۸ میلیون تومن خرج عطربکنید و آخر هم اون چیزی رو که میخواید ،به دست نیاوردید و حسابی مستأصل بشید بعد یه نفر مثل ایکاروس عزیز پیدا بشه که کافیه شرح حالی از خودتون بگید تا یه لیست دست کم ۳۰ تایی از رایحه ها و کاراکتر های مختلف بتون بده که دست کم از این لیست ۸ شاهکار دقیقاً اندازه و فیت شما به دست بیارید اون موقع قدر ایشون رو خواهید دانست.
من تمایلی به اظهار نظر نداشتم،فقط وجدان وظیفه شناسی و قدر شناسیم ایجاب کرد که این کامنت رو بذارم.
گفتنی ها رو گفته ام.
امیدوارم ایکاروس عزیز پیام منو ببینه.
چگونه سر ز خجالت بر آورم بر دوست
که خدمتی به سزا بر نیامد از دستم
25 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط :  Someone Out There Saba  فاطمه فیضی

سلام
من اين عطر رو هديه گرفتم. ميشه يه مقدار در مورد رايحه اش توضيح بدين.
خودم عطرهايي كه استفاده مي كنم و بينهايت دوستشون دارم اينا هستن:
پاريزين ايو سنت لورن
اله ايو سنت لورن
تروزر ميدنايت رز لانكوم
پيور پويزن ديور
كوكو مادمازل شنل
بلك اركيد تام فورد
البته ٢ مورد آخر رو براي مجالس مهماني و رسمي استفاده مي كنم.
حالا با توجه به سلايق من ممكن هست از ديور دان خوشم بياد؟
ممنون ميشم راهنماييم كنيد.
17 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر

به صوفیا ، که مطمینم در جاذبه کم از سوفیا لورن نخواهد آورد:::

-اینفیوژن پرادا مرا جذب نکرد هفته ی پیش که تست داشتم.
-به طرز عجیبی و بی هیچ دلیل موجه ای از بولگاری های زنانه ترسیده ام ( با عقبه ی ذهنی بولگاری رز)
-آنژه دمون له سکرت جیوانچی صورتی که بوی غالب آن کماکان چای است مدتی در ذهنم بود اما استیل را که چای برگاموت آن برجسته تر بود را ترجیح دادم .....اما به شدت مایل ام سراغ حریف نیمه قدر یعنی آنژه دمون له سکرت الکسیر بنفش که از هر وری نگاه اش می کنم تلخ به نظر می آید بروم( شاید هم تست اش کرده ام ویادم نمی آید:)
- اکو از دیویدوف که دلبر است را داشته ام.اما عطر امضا من نخواهد بود
-باربری لندن و باربری د بیت را داشته ام و دبیت را بسیار دوست دارم اما اسپورت ان مرا درگیر یونی س... ها می کند و عقب نشینی ترجیح ام است.
-روی الیزابت تیلورها هنوز مانور اساسی نداده ام.همینطور روی برخی از پراداها .باید سر فرصت به تست اشان کمر همت ببندم.
- پاکو روبان مرا با لیدی میلیون اش چنان هراسانده که سخت به او اعتماد کنم:))
- کماکان ذهنا درگیر برخی از آرمانی ها هستم.....بیا بخش آرمانی ها و فریاد رس :)
23 اسفند 1394 پاسخ تشکر
پاسخ مدیر : [تأیید موقت]
نظرات غیر مرتبط با محصول باید به صورت پاسخ درج شوند.

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟