4711 - 4711 Original Eau de Cologne

4711 اورجینال او د کلن

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-43990
نوع عطر : ادو کلن
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : مرکباتی معطر
طبع :
مشخصات تولید
نام برند : مورر اند ورتز 4711
کشور مبدأ : آلمان
سال عرضه : 1792
کد کالا : ATR-43990
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 30
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
1,380,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    5
  • نمی پسندم
    4
  • - 25 سال
    1
  • + 25 سال
    5
  • + 45 سال
    1
  • روزانه
    6
  • رسمی
    0
تعداد رای های ثبت شده : 36
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

چیزی که «4711 اورجینال او د کلن» را بسیار خاص می‌کند، انتخاب دقیق ترکیبات باکیفیت و عصاره‌های کلیدی است. البته کمپانی سازنده‌ این عطر همچنان از آمیزه دقیقش به‌عنوان رازی جادویی محافظت می‌کند. اما تاکید آگاهانه عطرسازان بر رایحه‌های سبک و نشاط‌آور در «4711 اورجینال او د کلن» واقعا سرشتی خاص و دلپذیر به این عطر بخشیده است.

طراحی بطری «4711 اورجینال او د کلن» عملا از همان الگویی استفاده می‌کند که تقریبا حدود 200 سال است در کمپانی مورر اند ورتز 4711 رواج دارد، ولی همچنان هیچ ایرادی در آن پیدا نمی‌کنید. البته دلیل خوبی هم برای این کار وجود دارد: در سال 1820 بود که پیتر هاینریش مولانوس،‌ بطری جدیدی را اختراع کرد که از آن روز به بعد همچنان نام او را بر خودش دارد، یعنی «بطری مولانوس»!

«4711 اورجینال او د کلن» تجربه آب در همه سویه‌های گوناگونش را برای شما ممکن می‌کند؛ و کشف طیف‌های رنگارنگ آبی را در کنار لذت بردن از لحظاتی اصیل و ناب. فراموش نکنید که این تجربیات، انسان‌ها و احساسات گوناگون هستند که ما را می‌سازند و به ما شکل می‌دهند. «4711 اورجینال او د کلن» از 222 سال پیش تا کنون همچنان در جایگاه عطری اصیل، ‌طراوت‌بخش، غنی و متنوع ایستاده است.

نوع عطر ادو کلن
برند مورر اند ورتز 4711
عطار ویلیام میولنس
سال عرضه 1792
گروه بویایی مرکباتی معطر
کشور مبدأ آلمان
مناسب برای آقایان و بانوان
اسانس اولیه ترنج ، پرتقال، لیمو ترش، ریحان ، هلو
اسانس میانی رز ، یاس، گل سوسن، گل پنجه مریم ، خربزه
اسانس پایه مشک ، نعناع هندی ، خزه درخت بلوط ، خس خس ، سدر ، چوب صندل سفید
نمره کاربران
4711 Original Eau de Cologne-4711 اورجینال او د کلن
رایحه
7
15 رای
ماندگاری
4.2
15 رای
پخش بو
4.7
15 رای
طراحی شیشه
7.2
15 رای
این عطر برای من یاد آور ...
عطرگرام
نظرات کاربران (8 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
من اینو مدرسه میرفتم توی بهار میزدم، در اصل خالی میکردم روی هودیم چون از سرش هم بلد نبودم چجوری استفاده کنم. یادمه روز اول که بابام اینو برام خریده بود خوشحال و ذوق زده درشو باز کرد و وقتی خواب بودم آوردش جلوی بینیم تا مثلاً خیلی شاعرانه با بوی خوش عطر از خواب بیدار شم، ولی من که خواب و بیدار بودم سرمو محکم چرخوندم و کردم توی بالشم از شدت هم تلخی بوش و هم ترش رویی های اون دوران بچگی خودم :٫) پدر بیچاره خیلی خورد تو ذوقش با اینکه بعدها عطر رو در عرض چند ماه تموم کردم و الانم خودم بهش عطر هدیه میدم. پدر عزیز منو ببخش :)
خیلی برام عجیبه که اینهمه آکورد های مختلف و مواد مختلف توش استفاده شده چون من به جز بوی پوست پرتقال تراشیده شده هییییچی احساس نمی‌کردم و نمیکنم. ولی یه جوراییم از بوش بدم نمیاد. خاصه و توی اون روزای بارونی بهاری تهران می‌چسبید و دوستامم خوششون میومد.
20 فروردین 1402 پاسخ تشکر
29 تشکر شده توسط : پویا شهرزاد

داستان ادوکلن

در قرن شانزدهم میلادی یک عطرساز ایتالیایی به نام "خوان ماریا فارنینا" که در دوران رنسانس به شهر کلن آلمان تبعید شده بود، موفق شد با استفاده از برگ استوخدوس، رزماری، تنباکو، یاس، آویشن و برگ پرتقال به رایحه ای خوشبو و دلپذیر دست پیدا کنه و به افتخار شهری که در اون زندگی می کرد اسمش رو گذاشت "Eau de Cologne " به معنی "آبی از کلن"

دو قرن بعد "ویلهلم مولنس" یک تاجر آلمانی نخستین کارخانه تولید "ادکلن" رو در شهر کلن برپا کرد و با وفاداری به فرمول "فارینا" اسم عطر جدید رو "4711" گذاشت و البته بخشی از محصولات تولیدی اون هم نام "فارینا" رو به خودش می دید. البته اون در محصولات جدید از نارنج، گریپفروت، لیمو و نوعی نارنگی استفاده کرد تا تنوعی در بوی عطر پیدا بشه.


به هرحال این مشهورترین عطر جهان یعنی 4711 تا امروز همچنان تولید میشه و البته جزو سوغاتی ها و محصولات پرفروش شهر کلن هست که در دنیا طرفداران زیادی داره

پیدایش عدد ۴۷۱۱

در سوم اکتبر ۱۷۹۴ ارتش فرانسه که شهر کلن را فتح کرده بود با هماهنگی شورای شهر تصمیم گرفتند که تمام مسیرها و خانه‌ها را شناسایی کنند تا هم امار دقیق از شهر داشته باشند و هم بتوانند سیستمی جهت روشنایی محل‌ها ایجاد کنند. این شد که هر خانه صاحب شماره‌ای شد و کارگاه کوچک تولید عطر مویرر چهار هزار و هفتصد و یازدهمین خانه بود که شماره گرفت و از آن پس عطر تولید آن کارگاه معروف به ۴۷۱۱ شد.
13 آذر 1400 پاسخ تشکر
39 تشکر شده توسط : Saba Mardoukhi پویا

9
رایحه
4
ماندگاری
6
پخش بو
10
طراحی شیشه
یه افترشیو یا بادی اسپلش فرشششششششششششششششششششش که بعد اصلاح یا استحمام حسابی حال آدم جا میاره
ولی اصلا به عنوان عطر بهش فکر نکنید
کل پخش و ماندگاری زیر نیم ساعت
07 آبان 1400 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : پویا غزال
افتر شیو و بادی اسپلش خیلی از این خوشبو ترن
19 مرداد 1401 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : پویا

سلام به دوستان عزیز،
من خیلی نظر نمیدم، اما اینجا دلم نیومد برای 4711 بکه قدمتش حتی به قبل از عصر طلایی فرانسه یعنی بله پوک میرسه چیزی نگم:)
این نکته رو توجه داشته باشید که درسته 4711 تحت عنوان ادکلن معرفی میشه، اما یک افترشیو رقیق شده ارزان قیمت البته در آلمان هست و در تمام داروخانه های آلمان ۸۰۰ میل آن با فقط و فقط با قیمت ده دلار فروخته میشه، و حتی این حالت افترشیو در این مورد، بدین معنا نیست که لزوما باید بعد از اصلاح زده بشه، بلکه این رو عموما بعد از حمام، به صورت فراوان به گردن و صورت می‌زنند که یه بوی بهار نارنجی داره که حس بی حالی حمام رو ببره و حس شادابی خوبی رو به آدم منتقل میکنه که این بعد نیم ساعت تقریبا تموم میشه و حالا که شما آماده هستی از خونه بیرون بری، بسته به فصل و هوا و روز و شب و موقعیتی که قراره تشریف ببری باید ادکلن مناسب را استفاده کنی، همین به همین راحتی،
توی اروپا بسیار ارزان و در تمام داروخانه ها در دسترس عموم هست و اسپری هم نیست و به صورت زیاد تو دست ریخته و استفاده میشه چون بسیار ارزونه،
منتها وقتی وارد کشورهای جهان سوم میشه،همه چی عوض میشه! قیمت ها عجیب و غریب میشه و طبیعی هم هست طرف وقتی بابت ۸۰۰ میل که ده دلار بیشتر نیست، یک و نیم میلیون پول میده، انتظار ماندگاری یک عطر رو ازش داره!
دیگه چه میشه کرد اینجا همینه دیگه!
ناگفته نمونه، جناب آقای تام فورد، عطر نرولی پورتوفینو رو با الهام از همین 4711 تولید کرده، منتها یک ادکلن واقعی است با ماندگاری بیشتر، که البته باید چند صد دلار ناقابل براش پرداخت کنید :)
18 مرداد 1400 پاسخ تشکر
38 تشکر شده توسط : Saba Mardoukhi سجاد ترسا

سلام دوستان

مدتی پیش نسخه ۴۰۰ میلِ این عطرو از سایت محترم عطرافشان تهیه کردم؛

رایحه؛
قدیمی و نوستالژیک
کمی خنک
نسبتا تلخ با کمی شیرینی
کاملا سبک و مطلق مردانه
رایحه غالب در این عطر لیمو ترش در نت ابتدایی،یاس در نت میانی و مشک در نت پایانی هستش

پخش؛
ضعیف
(حدود نیم ساعت)

ماندگاری؛
نسبتا کم
(حدود دو سه ساعت)

طراحی؛
زیبایی خودشو داره و برای دکور قشنگه (شیشه)
والف نداره (حائز اهمیت)

ارزش خرید؛
بستگی داره به چه منظور بخواید استفاده کنید؛

اسپری به خود؟
با تعداد پاف زیاد

اسپری در محیط؟
من بابت این موضوع گرفتم که به نظرم برای اینکار چندان مناسب نیست چون پخش و ماندگاریش نسبتا ضعیفه
مگر برای حفظ تقریبیِ ماندگاری، عطرو به اشیا از جمله (گوشهء) پرده اسپری کنید (با تعداد پاف زیاد)

مصارف بهداشتی؛
نمیدونم

در اصل نقطه ضعفهِ اصلی این محصول پخشِ ضعیف و ماندگاریِ نسبتا کمشه

شاید خرید نسخه های حجیمش قابل توجیه باشه چون دستتون در اسپری کردن باز هستش

نمره دادن به این محصول در آیتم های مختلف کمی سخت هستش چون عطر در سالهای بسیار دور معرفی شده و با توجه به علم امروز امتیاز دادن، زیاد منصفانه جور در نمیاد.

در بین تمام عطرهایی که تا به امروز خریداری کردم (نیش و دیزاینری) مادرم تنها این عطرو پسندید و گفت: آزار دهنده نیست،طبیعی هستش و چندین رایحه در فواصل مختلف ازش استشمام میکنم.(انواع مرکبات،انواع گل،انواع گیاهان معطر و انواع مواد طبیعی معطر مثل مشک)

ممنون دوستان
25 اردیبهشت 1400 پاسخ تشکر
26 تشکر شده توسط : Saba Mardoukhi پویا
توضیحاتِ عالی و کاربردی
25 اردیبهشت 1400 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : complihanicated پارسی

سلام خدمت تمامی دوستان و مدیریت عطر افشان، بنده یه سوالی داشتم، این کار رو گرفتم بیشتر برای بعد از شیو کردن و اگه فامیل ها خواستن از عطر هام به عنوان افتر شیو استفاده کنن این جلو دست باشه،حالا سوال بنده اینه که لیمونن مه یکی از ترکیبات این عطر مضر نیست برای سلامتی مخصوصا اینکه به عنوان افتر شیو استفاده شه؟مطمئن نیستم اما فکر کنم یک بار خوندم که دکتر ایکاروس فرمودن جز مواد مضر،حالا چون مطمئن نبودم که ایشان این حرفو زدن یا نه گفتم از شما دوستان بپرسم شاید کسی اطلاع داشته باشه
13 بهمن 1399 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : Amirhossein پارسی
با سلام خدمت شما؛
باید عرض کنم که لیمونن از نظر شیمیایی یک ترپن حلقوی هست (از نظر ساختار مولکولی) و ظاهر آن هم یک مایع بی رنگ هست که در صنعت عطر سازی فرم سینتتیک پوست پرتقال هست و در واقع؛ بوی پوست پرتقال فشرده شده رو میده. در ضمن باید خدمت شما عرض کنم که به هیچ وجه سرطان زا و مضر نیست که هیچ؛ یک سری کاربردهای پزشکی هم داره.
در مورد اینکه فرمودید از این ادوکلن به عنوان افتر شیو استفاده بشه؛‌ باید خدمتتون بگم که افتر شیو فقط برای خوش بو شدن صورت کاربرد نداره؛‌ بلکه هدف اصلی از طراحی و ساخت افترشیو موارد دیگری هست که خدمتتون عرض میکنم:

1)وجود مواد کواگولانت و در واقع بند آورنده ی خون احتمالی در اثر اصلاح کردن .
2)در ضمن در افتر شیو ها از مواد آنتی سپتیک یا همون ضد عفونی کننده مثل ترکیبات استارات و یا سیترات و نیز آلوم استفاده میشه که جلوی ایجاد جوش رو میگیره.
۳)کاربرد سوم افترشیوها به عنوان هومکتانت یا مرطوب کننده هست. شما وقتی مثلا از همین ادوکلن به عنوان افتر شیو استفاده میکنید؛ به علت وجود اتانول در آن پوست شما به تدریج خشک میشه که مستعد چروک شدن میشه؛ ولی مواد مرطوب کننده در افتر شیوها کمک میکنه که پوستی که با مواد شوینده (همون خمیر ریش) در تماس بوده خشک نشه و مرطوب بمونه.
بنابرین لطفا به جای افتر شیو از ادوکلن استفاده نفرمایید.
23 مرداد 1402 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : پویا complihanicated
سلام دوست عزیز
خیلی لطف کردین
ممنونم
03 شهریور 1402 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : کامیار فخر بابک
قربان شما. خواهش میکنم
06 شهریور 1402 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : کاوه

8
رایحه
2
ماندگاری
6
پخش بو
8
طراحی شیشه
این اودکلن از نظر حجم تولید شده از سمپل مینیاتوری 3 میل داره تا ظرف 800 میل یعنی نزدیک به یک لیتر
بوی عطر تا حدودی خنک و تلخ هست با رگه هایی کم از ترش و شیرین که بیشتر مناسب تمیزکاری صورت یا قسمتهایی از بدن و یا بعد از اصلاح ، یک ظرف 200 میل گرفته بودم 270 تومن برای تابستون و در نهایت دست و دلبازی استفاده کردم که حدود 50 میل ازش هنوز باقیمانده داره
این اودکلن در کنار آکوا دی پارما برگاموتو برای تازگی و سرحال اومدن توی هوای گرم خیلی خوب جواب میده ، دیدین یه وقتایی از کنار یه نفر رد میشین یهو یه بوی تازه و سرحال ازش پخش میشه تا چند متر اونورتر انگار یه شیشه عطر تازه و خنک را باهاش دوش گرفته یا از توی بشکه عطر اومده بیرون ، اونا با همین اودکلنها و عطرا یا اسپری مشابه همه را سرکار میگذارن و بعدش هرچی میپرسی جواب درستی نمیدن و می پیچونن ، الان اون دوره زمونه گذشت که با یدونه عطر 2 - 3 میلیونی بتونی اینهمه جواب بگیری ، طرف زرنگه با 200 تومن از این عطرا یا با 40 تومن ناقابل اسانس رقیق شده و اسپری از خودش یه منبع پخش عطر میسازه ولو برای یک ساعت از دم در خونش تا پارک بعدش هی میری به هوای اون بو ، این عطرو میخری اون عطرو امتحان میکنی اما باز آخرش به اون بویی که هلاکت کرده نمیرسی و هاجو واج میمونی که یارو چه عطری زده بود که همه پیاده رو و خیابونو بوی عطرش ورداشته بود بعدش میایی تو این سایت و اون سایت از این و اون میپرسی داداش آبجی یه همچین بویی ما رو برد تو عالم رویا شما میدونین اون چی بود ؟ !!! .
10 دی 1399 پاسخ تشکر
17 تشکر شده توسط : پویا سعید کرمانی
من هم 50 میل ازین اودکلون دارم، اکثر دوستام که بوییدن،خوششون اومده ازش
البته من دکوری گذاشتم یه گوشه،شیشه خیلی قشنگی داره
11 دی 1399 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : پویا 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆

8
رایحه
2
ماندگاری
6
پخش بو
8
طراحی شیشه
با تشکر از عطرافشان گرامی ، دیدم در این برندی که بسیار حرفه ای و قدیمی هست و حتی اولین اودکلن جهان را ساخته یعنی همین ادکلن 4711 اوریجینال اثری نیست و تعجب کردم چطور ممکنه در یک سایت اشتراک نظر ایرانی از اولین ادکلن جهان صحبتی نیست و ازشون درخواست کردم که به لیست برند اضافه کنند که زحمت کشیدند با مطالبی نسبتا تکمیل در خصوص این عطر قدیمی براش یک صفحه مجزا و جدید اضافه کردند
در مورد خود عطر مطلب زیاد هست اما بطور خلاصه این اودکلن از اجداد عطرهای برگاموتی و نرولی اولیه اروپاست که سرمشق و الگوی بسیاری از عطرهای گرونقیمت فعلی در زمینه عطرهای خنک و تازه نرولی شرکتهای معروف دنیاست البته تا اونجایی که من اطلاع داشتم در سال 1791 یک عطرساز ایتالیایی ساکن آلمان در شهر کلن بکمک یک عطرساز مشهور آلمانی یعنی آقای ویلهلم مولنس این عطرو طراحی کردند و پس از اتمام کار اون را به افتخار شهر کلن آلمان (او دو کلن) نامیدند و در سال 1792 اولین اودکلن اروپا ساخته شد
بوی عطر بسیار دلنیشن - خنک - تازه و نشاط آور هست و بقولی بوی ماورایی داره البته بعد از گذشت بیش از دو قرن از تولید این عطر و ارتقاء سطح کیفی عطرها و همینطور شامه مردم دنیا و بخصوص عطربازها معلوم نیست که همچنان این محبوبیت را حفظ کرده باشه یا نه اما بنظر من هنوز عطر جذاب - حرفه ای و شادابی هستش
در مورد پخش و ماندگاریش میشه گفت که استاندارد عطرهای اودکلن را داره اما از اونجایی که شرکت آکوا دی پارما با 2 الی 4 درصد غلظت بیشتر اودکلنهاش را تولید میکنه این عطر قدیمی ولی همچنان جوان و با نشاط از نظر پرفورمنس به آکوا دی پارما نمیرسه اما با وجود قیمت یک چهارم در مقیاس 200 میل برای هر دو شرکت ، میشه گفت که 4711 برنده اصلی میتونه باشه
پخش نسبتا خوب برای حدود 20 دقیقه تا نیم ساعت و ماندگاری حدود یک ساعت روی پوست که نصف اودکلنهای خنک آکوا دی پارماست اما تنها مشکل این محصول نداشتن پمپ و افشانه هست و باید بشکل سنتی از شیشه منتقل بشه کف دست تا بشه اون را به روی صورت یا اطراف گردن مالید که با این وجود ، اسراف و هدر شدن عطر زیاد هست اما راه حل مناسب ، استفاده از ظروف دست ریز و قیف مینیاتوری هستش که با داشتن اسپری از همه نظر خوب میشه چون هم میتونه براحتی استفاده بشه و هم میتونه برای مصرف بیرون ، قابل حمل در جیب باشه

10 دی 1399 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : پویا سعید کرمانی

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟