TOM FORD - Oud Wood

تام فورد عود وود

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-31381
نوع عطر : ادو پرفیوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : شرقی چوبی
طبع : معتدل
مشخصات تولید
نام برند : تام فورد
کشور مبدأ : ایالات متحده
سال عرضه : 2007
کد کالا : ATR-31381
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 0
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
0 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    120
  • نمی پسندم
    12
  • - 25 سال
    5
  • + 25 سال
    60
  • + 45 سال
    8
  • روزانه
    9
  • رسمی
    65
تعداد رای های ثبت شده : 376
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

یکی دیگر از محصولات محافظت شده و بایگانی شده برند سلطنتی و بسیار رویایی تام فورد میباشد که این گروه متشکل از 12 عطر تخصصی و بسیار خارق العاده و بی نظیر در جهان عطر است که در سال 2007 تولید و تشکیل شد.

این عطر با توجه به نام و رایحه آن کاملا نشان از عنصر وجودی عود و رایحه ای بسیار سنگین و ماندگار و کاملا خاص و بی نظیر است که میتوان آنرا جزو تکهای جهان عطر نامید.

این عطر زنانه - مردانه در سال 2007 وارد بازار شد.

پخش و ماندگاری این کالا در تولیدات جدید کاهش پیدا کرده است و بهتر است قبل از خرید نسخه جدید تست شود .

عطرافشان استشمام این رایحه را به همه شما پیشنهاد می کند .

نوع عطر ادو پرفیوم
برند تام فورد
عطار ریچارد هرپین
طبع معتدل
سال عرضه 2007
گروه بویایی شرقی چوبی
کشور مبدأ ایالات متحده
مناسب برای آقایان و بانوان
اسانس اولیه دانه تونکا ، کهربا، وانیل ، خس خس ، چوب صندل سفید ، دارچین ، روایح چوبی، عود، فلفل سیچوان
نمره کاربران
Oud Wood-تام فورد عود وود
رایحه
8.7
131 رای
ماندگاری
8.1
149 رای
پخش بو
7.5
150 رای
طراحی شیشه
8.3
131 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند تام فورد
اخبار برند تام فورد
عطرگرام
نظرات کاربران (124 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
10
رایحه
7
ماندگاری
7
پخش بو
8
طراحی شیشه
تام فورد عود وود
چوبی عودی ادویه ای
با اینکه به عطرهای عود محور علاقه ای ندارم ولی چند عطر هستند که عود در آنها به کمال رسیده است و شاید بهترین آنها همین عود وود باشد. خوانشی که از عود و حتی چوب در این عطر شده بی سابقه و بسیار خلاقانه است.
عود از گذشته تا کنون ماده ای ارزشمند بوده و بویش یادآور اماکن مقدس و نیایشگاههاست ولی در چند سال اخیر بدلیل بازاریابی برندها برای کشورهای عرب زبان به ویژه حاشیه خلیج فارس بسیار دستمالی و هرجایی شده و هر عطری که کمی تم شرقی داشته باشد را یک پیشوند یا پسوند عود اضافه می‌کنند که در بیشتر موارد در وادی افراط و تفریط گرفتار می شوند. در این بین برند مونتال گوی سبقت را از همه ربوده و به هر نتی یک عود اضافه کرده و از عود ماسک و عود لدر رد عود گرفته تا عود باقالی را می‌توان در محصولاتش یافت.
اما در عود وود نه تنها عود در جایگاه ارزشمند خود قرار گرفته بلکه حتی ارتقا مقام هم پیدا کرده و کمال و نظم و هارمونی همنشینان در آن اثر کرده و آنرا هم به کمال رسانده است و این کاریست که بیشتر عطرها مخصوصا نیش ها انجام نمی دهند چون غیر از معدودی یا تاکید خود را بر روی یک عنصر یا نت خاص قرار می دهند و یا سعی در ایجاد حس طبیعی و شفاف و با کیفیت از نت های عطر دارند. اگر من بخواهم بوی سیب، گلابی، کندر یا لیمو را تجربه و استشمام کنم نیاز ندارم ده پانزده میلیون پول عطر بدهم که این بوها را بدهند (منظور بوی غالب است). همکاری داشتم که هم که همیشه یک سیب روی میز کارش یا روی داشبورد ماشینش بود و هر چند دقیقه بو می‌کرد و بسیار هم لذت می برد و آرامش پیدا می‌کرد. می خواهم بگویم یک نقاش اگر طبیعی ترین تصویر را از درخت بکشد بازم یک کپی از اصل است که برابر با اصل نیست، هرچند او هنوز هم یک هنرمند است. روایح شبیه سازی شده هم بدون شک نشان از مهارت و هنر عطارش دارند و این چیزی از ارزش های آنها کم نمی کند و علاقمندان خودش را هم دارد ولی واقعیت این است که فرایند آفرینش مانند فرایند شبیه سازی نیست. آفرینش و خلاقیت از صفر آغاز می شوند نه از روی مدل. آثار خلاقانه شبیه به هیچیک از آثار قبلی نیستند و خوانشی جدید، کشفی نو و دریافتی بدیع از عناصر اطراف خود ارائه می دهند. ترکیب و آمیختگی عناصر حتی متضاد چنان با استادی و خلاقیت صورت می‌گیرد که تجزیه آن به اجزا سازنده فقط کلیت کار را مخدوش می‌کند. چون کثرات چنان در تار و پود هم آمیخته اند که نشانگر یک واحد است و این همان فرایند آفرینش هستی است و به همین دلیل برای ما مسحور کننده و در عین حال آشناست. نمونه هایش در تاریخ هنر و ادبیات فراوانند و نیازی به اطاله کلام نیست.
در هنر صنعت عطر سازی هم بوده اند عطرهایی که کلیشه های رایج را شکسته و طرحی نو درانداخته اند و دایره هنر و خلاقیت و صدالبته زیبایی را(نه ضد زیبایی) را فراختر کرده و بسیار مورد تمجید و الهام و تقلید قرار گرفته اند که از نمونه هایی چند می توان به اونتوس، پولو گرین، لالیک مشکی تا دیور هوم ها و گرلن ل اینست و بالاخره خود همین عود وود اشاره کرد.
در نهایت، این همه نظرات پراکنده به این خاطر بود که بگویم این عطر یک شاهکار تمام عیار است قدرش را بدانید ولی حیف که صاحبان جدید تام فورد قدرش را ندانستند.
رشته تسبیح اگر بگسست معذورم بدار
دستم اندر ساعدِ ساقیِ سیمین ساق بود
شب و روزگار خوش
24 دی 1402 پاسخ تشکر
30 تشکر شده توسط : میثم شفیعی احمد شجاعی

رایحه این عطر بسیار اعتیاد آوره😴☕
19 دی 1402 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : دنی امیر علوانی
عالیه .. من توی صندوق لباسام اسپری میکنم هروقت درش و باز میکنم بوی عالی به مشامم میخوره
19 دی 1402 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : marjanmohamadi ارشیا

8
رایحه
8
ماندگاری
8
پخش بو
8
طراحی شیشه
سلام خدمت دوستان

تام فورد عود وود یکی از کارایی هست که متاسفانه پرفورمنس نمونه های اخیرش جایی برای فکر کردن به خریدش باقی نمیذاره.
متاسفانه سایر مشابه های این کار هم پرفورمنس بهتری ندارن. نه ورساچه عود نویر و نه مارکو سروسی عود و نه دانهیل.
اما خوشبختانه اخیرا یه کار خوش قیمت با پرفورمنس خوب پیدا کردم که شباهت خوبی به این کار داره و کیفیت مناسبی هم داره.
یه کار از برند Rose simonse به نام Victor که قیمتش حدودای دوتومنه. پکیجینگ شیکی هم داره و به نسبت قیمت کاملا ارزنده ست.
البته موردی که داره رنگ تیره ی مایعش هست که استفاده ازش رو لباسای روشن رو سخت میکنه.

[EDITED] 1402/10/05 00:12
04 دی 1402 پاسخ تشکر
37 تشکر شده توسط : حکایت دوست Rezvani
بابت معرفی این عطر ممنون
لطف می‌کنید بگید از کجا تهیه کردید؟ چون نهایتاً یه سایت این عطر رو موجود داشت.
11 دی 1402 پاسخ تشکر
حذف

[EDITED] 1402/10/11 16:14
11 دی 1402 پاسخ تشکر
سلام. از اون عطرفروش معروف کرمان
11 دی 1402 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : حکایت دوست کامیار فخر
درود به جناب architect عزیز
ممنون از معرفی‌ این عطر. راستش توصیف‌هاتون همیشه کامل هست و جای حرفی باقی نمیذاره. ولی چون دکانت Rose simonse Victor رو پیدا نکردم و بی‌نهایت به رایحه تام فورد عود وود علاقه‌مندم، به نظرتون شباهت رایحه‌اش و تغییر نت‌ Victor اونجوری هست که بلایند بای کنم؟
تشکر از شما.
17 دی 1402 پاسخ تشکر
سلام جناب دنی

دکانتش رو اون فروشگاه عطر معروف کرمان داره. شباهت بالا و کیفیت خیلی خوبی داره به نظرم با پرفورمنس خوب.ولی بلایند بای رو توصیه نمیکنم.
18 دی 1402 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : حکایت دوست کامیار فخر
سلام
این عطر که معرفی کردید مثل عطرهای لطافه بدون عطاره؟
22 دی 1402 پاسخ تشکر
سلام جناب عیسی
در این مورد اطلاعی ندارم
22 دی 1402 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : حکایت دوست محسن
با درود آقای سرافرازی

ضمن تشکر از جستجو و معرفی اینگونه عطرها خواستم بدونم آیا این مشابه در بکارگیری چوب عود موفق بوده؟ یعنی همانند تام فورد وجهه مدرن و غربی از این چوب استخراج کرده یا مانند بعض تولیدکنندگان به مسیری رفته که ما بعنوان عود عربی و عود سنگین میشناسیم.
با سپاس دوباره از شما
02 بهمن 1402 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : سالمی
سلام جناب علی فرد
نه عربی و سنگین نیست و کیفیت و پرفورمنس خیلی خوبی داره. اما همون فروشگاه تو کرمان دکانتش رو هم برا فروش داره توصیه میکنم دکانت تهیه کنید قبلش
02 بهمن 1402 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : حکایت دوست کورش اچ

چند دفعه از تام‌فورد تعریف کرده بودم و خوشحال بودم که مثل اکثر برندها پرفرمنس کارهاش رو پایین نیاورده ولی اشتباه می‌کردم
رسما آب بسته به این یکی
29 آذر 1402 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : سالمی رضا عطردوست

10
رایحه
8
ماندگاری
8
پخش بو
8
طراحی شیشه
سلام به همه دوستان
بین تمام عطرهام اینو یجور دیگه دوست دارم مخصوصا" تو هوای بارونی پاییز
واقعا" خوشبو هست و دلبری میکنه
بهش بدجور وابسته ام
بعید میددونم کسی اینکارو نپسنده
04 آذر 1402 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : مهدی ابراهیمی امیرحسین الله وردی
سلام دوستان بازخوردش چطور هست لطفا درصد بگید.
03 دی 1402 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : بابک
این عطر اگه اصل باشه خدای همه ادکلن هاست و هرچه هوا سردتر باشه بازخوردش بیشتره .. چنروز قبل استفاده کردم اوندم سر کوچه .. دیدم یه بوی نیمه صابونی و خامه ای خاص داره میخوره به مشامم .. از مغازه سرکوچه مون پرسیدم این بوی ادکلن شماست؟ خندید گفت نه بابا ادکلن خودته .. چون هوا سرد بود بوی عجیبی میداد
19 دی 1402 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : marjanmohamadi

شروع این عطر به قدری سبکه که توی اولین اسپری ترسیدم شاید فیک باشه ولی یه مقدار که جلو رفت انگار تازه شروع شد همه چیز و زیباست به معنی واقعی کلمه زیبا ولی شاید به مبلغ پرداختی نیرزه البته که کیفیتی که عطر های تام فورد ارائه میکنن تنها منتهی به بوی خوش نیست بلکه وجود نوعی کیفیت عجیب هستش که به قول معروف ثروت و کلاس رو داد میزنه و پوشیدن این عطر شاید بشه گفت نیاز به نوعی پیش زمینه و اعتماد به نفس داره چون نوت های توش در ترکیب چندان بلند به نظر نمیان(حداقل به بینی خودم) اونجوری که نشر بوی زیادی داشته باشه انگار اینجوری طراحی شده که به حالتی اختصاصی باشه که انگار فقط کسی که انتخاب میکنید نزدیکش باشی بتونه از موهبت زیبای این عطر خبردار بشه من بلایند بای کردم و توی بعضی از ویدیو های بررسی معرفی و تبلیغات میگفتن که ترکیبش با بوی سیگار عالی میشه و... ولی الان که بو کردم و دارم بهش فکر میکنم مطمئن نیستم که حتی با سیگاری مثل مارلبرو فلیور کد که هم سیگار با کیفیت هم نسبتا کم بو تری هستش بتونه میکس بشه و به نظرم بوی سیگار غالب خواهد بود بهترین پیشنهاد اینه که بعد از خرید همیشه یه شیشه ۱۰ میل یا ۳۰ میل همراهتون باشه که البته برای اینکه همچین عطری توی جیب باشه در معرض گرمای بدن و یا محیط قرار بگیره کمی ناخوشایند هستش و پیشنهاد بعدی استفاده زیاد در انواع نقاط بدن پس از مالیدن کمی وازلین روی نه تنها جلوی گردن پشت گردن پشت گوش ها روی سینه روی ساعد هستش و درباره شروع اگر اتفاقی که برای من اوفتاد بیوفته طبیعی هستش یه سری از نظرات در سایت فرگرنتیکا هم به همین موضوع اذعان داشتن که در شروع شبیه به بوی بعد از درای دوان (اسکین سنت) هستش و بعد از مدتی همه چیز شروع میشه
05 مهر 1402 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : باران عشق marjanmohamadi

9
رایحه
8
ماندگاری
7
پخش بو
9
طراحی شیشه
قدیما کنار خیابونا دوره گردایی با لباس کوردی بودن با یه جعبه چوبی و چندتا سرنگ که یه سری عطرا رو داخل اون جعبه میگذاشتن و با سرنگ به رهگذرا عطر میزدن از توی اون جعبه یه بوی عجیب و خاصی میومد یه بوی عود تند و تیز و هل و چندتا بوی دیگه! یادش بخیر چقدر جذب اون بوها میشدم خلاصه که عطر عود وود تا حدودی بوی عود همون جعبه رو میده یه عطر سنگین و خاص مناسب مهمونی های رسمی با کت و شلوار سیاه و کفش ورنی برراق و ترکیبش با بوی لایت همون همیشگی که توی پارکینگ سرو میکنن! از بحث دور شدیم عود وود عطری با تغییر نتهای واضح و شفاف که توی میانه بوی عجیب و مرموزی هم به فضا اضافه میشه که احتمالا بخاطر بوی دارچین باشه عطریه که با فیزیولوژی بدن گرم پسندان سازگاره و بعد از تجربه شیشه عطر عود وود همیشه مابین کلکسیونشون خواهد بود.
13 شهریور 1402 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : حامد Rashed S 1991

به طرفداران این عطر فوق العاده پیشنهاد میکنم که حتما عود وود الحمبرا رو تست کنید با یک بیستم قیمت کیفیت و شباهت و موندگاری فوق العاده ای داره👌🏻
08 شهریور 1402 تشکر
6 تشکر شده توسط : Mehran رضا سعادتی اصل
شما نسخه تام فورد تست کردی یا فقط الحمبرا؟
چون اینجور کارهای کپی تغییر نت ندارن و با توجه به اینکه عود وود تک نت هست می مونه رایحه اصلی کار.
اگر رایحه الحمبرا تونسته باشه مسخ کنندگی تام فورد رو منتقل کنه ارزش خرید داره
09 شهریور 1402 تشکر
6 تشکر شده توسط : SALMAN حامد ایوبی
سلام خدمت حسین عزیز من هر دو نسخه رو تست داشتم و نظر شخصی خودم اینه که در کمال تعجب کار الحمبرا از تامفورد بهتر هم هست
شاید غیر قابل باور باشه ولی یه سر به فرگرنتیکا بزنید و نظرات اروپایی هارو اونجا بخونید که اکثریت همین نظر رو داشتن که عود وود الحمبرا اگه از عود وود تامفورد بهتر نباشه بدتر نیست
09 شهریور 1402 تشکر
6 تشکر شده توسط : Mehran Fatemeh
سلام عزیز
اولا ک شاخ در اووردم
همچین چیزی توو عمرم نشنیدم
چون من ی کار از الحمبرا گرفتم(نرولی پورتوفینو)به لعنت خدا نمیارزید
فقط دوتا سوال
اول اینکه از نظر رایحه اصلا به اورجینال شباهتی داره یا نه؟
دوم اینکه پخش بوش در چ حدیه؟
09 شهریور 1402 تشکر
7 تشکر شده توسط : SALMAN حامد ایوبی
سلام بر دوست گرامی
پخش و ماندگاری الحمبرا بهتر بود یا تام فورد؟
09 شهریور 1402 تشکر
3 تشکر شده توسط : بابک سالمی
سلام خدمت عزیزان
راجب پخش باید بگم که خود عود وود اورجینال هم پخش غول اسایی نداره و کپی الحمبرا تو این زمینه نمره قبولی میگیره و نزدیک به اورجینال عمل میکنه راجب ماندگاری هم بگم خدمتتون که ماندگاری بسیار عالی داره جوری که من شب ساعت ۱۲ به دستم زدم و همچنان تا ظهر بوش رو رو دستم هرچند کم احساس میکردم .به نظرم هم از لحاظ پخش و هم ماندگاری نمره قبولی میگیره و ارزش خرید بسیار بالایی رو داره
از لحاظ شباهت هم در اوپنینگ من ۹۵ درصد شباهت رو به نسخه اصلی حس میکنم و در ادامه حدود ۸۰ درصد شباهت داره . این رو هم بگم که اون تفاوت جزیی که با نسخه اورجینال وجود داره به هیچ وجه بد نیست و حتی شاید از این کار بیشتر از نسخه اورجینال خوشتون بیاد
09 شهریور 1402 تشکر
8 تشکر شده توسط : Mehran Fatemeh
با سلام ،،، به نظرتون کاری داره برای الحمبرا و لطافه و سایر برندهای بی کیفیت عربی تو فرگرنتیکا و سایت‌های مشابه برای این آب و الکل هاشون تبلیغات گسترده راه بندازن؟! اجیر کردن حتی صدها نفر برای تبلیغات الکی کار سختی برای میلیاردرهای عربه؟!
09 شهریور 1402 تشکر
8 تشکر شده توسط : محمد ح. Perfumex
کاملا باهاتون موافقم راجب این حرف ولی مثل سرمایه گذاری گسترده رو جذب توریست و لیگ فوتبال کشورهای عربی،صنعت ادکلن هم یه سرمایه گذاری بسیار گسترده تو کشورهای عربیه و بارها برای خودم پیش اومده کاری رو از الحمبرا تست کردم و پشیمون شدم از اینکه یه روزی با مبلغ گزاف اورجینال اون کارو خریده بودم.واقعا به دور از انصافه اگه بخوایم همشو ربط بدیم به خریدن ادم برای گذاشتن کامنت تو فرگرنتیکا یا سایتهای دیگه
09 شهریور 1402 تشکر
6 تشکر شده توسط : Mehran Fatemeh
با احترام و عرض ادب
دوست فرهیخته و ارجمند جناب آقای مهربد از اهدای تجربیات ارزشمند شما برای این محفل معطر، کمال سپاس دارم. دانش شما در خصوص عطرها بخصوص عطرهای برندهای نوپا اعم از الحمبرا و لطافه بسیار باکیفیت و از روی تجربه ی واقعی عطرهای این برندها است. درود بر شما و دانش عطری شما....

[EDITED] 1402/06/10 13:38
09 شهریور 1402 تشکر
8 تشکر شده توسط : Mehran Golnoosh
باید امتحانش کنم کار های الحمبرا رو
الحمبرا هم فیک داره؟
از چه سایتی کار های الحمبرا رو بخریم؟
09 شهریور 1402 تشکر
2 تشکر شده توسط : بابک سالمی
درود و احترام فراوان خدمت TIMELESS عزیز
نظرات گرانبها و ارزشمندتونو راجب ادکلنهای مختلف در این ماه ها خوندم و بسی لذت بردم از دانش و تجربه فوق العادتون
ممنونم از محبتتون نسبت به این بنده حقیر
10 شهریور 1402 تشکر
5 تشکر شده توسط : Mehran Fatemeh
خدمت مرسدس عزیز
با توجه به نوپا بودن و قیمت پایین الحمبرا بعید میدونم در حال حاضر فیک این برند وجود داشته باشه ولی به هر حال احتیاط کنید و از جاهای معتبر خرید کنید.با توجه به بازار اشفته ادکلن داخل ایران هیچ بعید نیست فیک این ادکلنهای ارزان قیمت هم تو بازار وجود داشته باشه.
با توجه به قوانین سایت بعید میدونم این اجازه رو داشته باشم که منبع خریدم رو معرفی کنم و از این جهت پوزش میطلبم
10 شهریور 1402 تشکر
5 تشکر شده توسط : Mehran Fatemeh
برای جلب توریست بهترین زیرساخت‌های دنیا مثل فرودگاه و هتل و برج خلیفه و دوبی مال و مراکز خرید و ،،، رو ساختن و برای فوتبال هم استادیوم های بسیار مدرن و بازیکنان و مربیان طراز اول دنیا رو وارد کردن ولی برای ادکلن های کپی و بی کیفیتشون از اساتید عطرساز برتر مثل روجا داو و موریلاس و کرسپ و ژان کلود النا و زاروکیان و ،،، هیچ وقت استفاده نکردن و نمیکنن چون هزینه بره و میخوان یه محصول بی کیفیت و ارزون تحویل کشورهایی با اقتصاد داغون بدن و الا مردم ثروتمند خودشون کمتر از آمواژ مصرف نمی کنن،،،، از طرفی از مواد اولیه بسیار بی کیفیت استفاده میکنن تا بتونن محصولاتشون به قیمت ۱۰ الی ۳۰ دلار بفروشن!! چون اگه خوب کار بکنن باید محصولاتی مثل برند عربی عمانی آمواژ با قیمت ۴۰۰ دلار به بالا ارائه بدن! ضمنا در همین سایت معتبر عطرافشان هم دوستانی هستن که ۲۴ ساعته و خستگی ناپذیر در حال تبلیغ برای الحمبرا و اجمل و لطافه هستن پس در فرگرنتیکا و سایت‌های مشابه هم میشه از لشکر سایبری تبلیغاتی به راحتی استفاده کرد،،، فقط جای تعجب داره که عطرافشان که فروشنده الحمبرا و لطافه و ،،، نیست چطور پاتوقی برای تبلیغات گسترده این برندها شده؟! جناب مدیر لطفا منتشر کنید و از سانسور نظر من خودداری بفرمایید تا پاسخ جنابعالی و سایر کاربران رو ببینیم
10 شهریور 1402 تشکر
15 تشکر شده توسط : سورنا مقدم محمد ح.
پاسخ مدیر : سلام عرض ادب
فضای عطرافشان ، فضای ازاد برای تبادل نظر می باشد ، در صورتی که حس شود تبلیغ برند خاصی می شود درجا اکانت مسدود می شود و نظرات کاربر پاک می شود
درود به الن دلن عزیز
کامنت‌های زیادی ازت دیدم که رضایت و دوست نداشتن کارهای کلون رو نشون میداد.
خودم سال‌ها به عطر علاقه‌مند بودم و تازه دو ساله با بهتر شدن شغلم تونستم به سمت این آرزوی دیرینه‌م حرکت کنم و پا به دنیای بو و احساس بذارم. بنابراین هنوز در حال تاتی تاتی کردن توی این دنیای تازه هستم :))
کنار کارهای اورجینال، مشابه‌ش از الحمرا هم تهیه کردم
به طور نمونه ysl edp و yeah الحمبرا. خب برای منی که تازه‌کار هستم هم تفاوت بین این دو حس میشه مث فرش دستبافت و ماشینی :))
اما رایحه دوست داشتی، خوش بازخورد و تا یک ساعت پخش و چهار ساعت هم ماندگاری داره به نظرم.
اما الحمرا ایمورتال چیز دیگه‌ای بود. فَرش ماشینی‌ای که شاید فقط یک خبره میتونه از دستبافت تشخیصش بده! (از اونجایی که نسخه اورجینال رو تست نداشتم از نظر تشابه و تغییر نت رایحه نظری ندارم و پخش و ماندگاری مد نظرمه)
رایحه اون‌قد برام دلچسبه که هر شب یک پاف توی خونه میزنم و کمتر از 10 ثانیه فضای 35 متری رو غرق در خودش میکنه.
ماندگاری 6 تا 8 ساعته! پخش هم به گونه‌ای هست که وقتی وارد مغازه یا مکانی میشم علاوه‌بر خودم، ایمورتال هم حضور خودش رو عیان میکنه.شاید مقایشه درستی نباشه اما حقیقتن از نظر من نمره پخش و ماندگاری بالاتری از ysl edp میگیره.
به تازگی the tux هم تهیه کردم که مشابه tuxedo هست. یه پاف رو دستم تا سه ساعت بعد هم حس بویایی‌م رو تحریک میکرد ولی منتظرم تا هوا خنک بشه تا بهتر ماندگاری و پخش‌ش رو ببینم.
البته هیچ نظری درباره عود وود الحمبرا ندارم فقط بسیار مشتاقم ببینم تست‌ش میکنی تا بازخوردت از رایحه، پخش و ماندگاری‌ش رو بدونیم یا نه
البته امیدوارم تست کنی و بازخورد مثبتی هم بهت بده :))
پیروز و خوش‌بو و دل‌شاد باشی ...
10 شهریور 1402 تشکر
12 تشکر شده توسط : امیرعلی نجاتی امیر علوانی
نظرات محدود شده است
9
رایحه
8
ماندگاری
8
پخش بو
8
طراحی شیشه
به عقیده من عطر مثل یک نقاشی میمونه،
وقتی به یک نقاشی فاخر نگاه میکنی و غرق درونش میشی واست فرقی نمیکنه از چه رنگ هایی برای کشیدنش استفاده شده تو فقط مهارت و زیبایی و شکوه اون رو تحسین میکنی و ازش لذت میبری،
در مورد عطر هم من همین نظر رو دارم و هیچوقت دنبال این نبودم که تک تک عناصری که توی ساخت عطر بکار رفته رو حس کنم و تشخیص بدم و بعد شروع به لذت بردن کنم،این مواد که هر کدوم به تنهایی رایحه خاص خودشون رو دارن وقتی کنار هم قرار میگیرن تشکیل یک پیکر واحد رو میدن و من نیازی نمیبینم که همه سعی خودم رو بکنم که بفهمم از چه موادی برای ساختش استفاده شده (بعنوان یک غیر حرفه ای و صرفا دوستدار عطر).فقط اینکه بدونم توی کدوم دسته از لحاظ چرمی مرکباتی سبز و .. قرار میگیره کافیه.
و اما عود وود،
خاص،باشخصیت،پر بازخورد ولی این همه مطلب نیست،
با هنرمندی هرچه تمام تر ساخته شده،اگه تصور کنیم عطرها هم مثل آدم ها شخصیت دارن من این عطر رو بسان یک انسان مهربان و حمایتگر با چهره جدی و فوق العاده خوشپوش تصور میکنم،شخصی که از کنارش بودن خسته نمیشی،همیشه حرف تازه ای داره واست،جذابیت و اغواگریش باعث میشه نتونی از فکرش در بیای،خلاصه بگم،عاشقشم🙌🏻
10 مرداد 1402 پاسخ تشکر
26 تشکر شده توسط : امیرعلی نجاتی مهتا

10
رایحه
7
ماندگاری
6
پخش بو
7
طراحی شیشه
برای منی که سیگار میکشم بین این و توباکو وانیل و توباکو عوود کدوم بهتره
08 تیر 1402 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : سالمی امیر علوانی
سلام.من یکسال و نیم پیش در آسانسور محل کارم رایحه ای عجیب و بشدت ژرف تجربه کردم مالک رایحرو پیدا کردم برخلاف غرور اشراف زادگی پارسی که داشتم اسم ادکلن پرسیدم و با کمال ناباوری ادکلن خودمو نام برد با این تفاوت که ایشون سیگاری بود و من نبودم.
توباکو عود اینتنس .
15 تیر 1402 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : معین عباسیان Golnoosh
اشراف زادگی پارسی دیگه کیه؟ تو قرن بیست و یکم این تفکرات نژادی مسخره است
07 مهر 1402 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : علی سلامی مهدی رشیدی
داداشمون یه چیزی گفت.شما سخت نگیر
15 دی 1402 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : بابک

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟