آشنایی با عطرساز بزرگ : آلبرتو موریلاس - Alberto Morillas

آشنایی با عطرساز بزرگ : آلبرتو موریلاس - Alberto Morillas

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 2 سال پیش
اشتراک گذاری :

«عطرسازی همچون آینه‌ای است که یک جامعه را نشان می‌دهد. من هنرمندی هستم که احساسات را تفسیر می‌کنم».

زندگی‌نامه آلبرتو موریلاس

پس از دهه‌ها اشتیاق تزلزل‌ناپذیر برای آفرینش عطرها، ایده‌های عطرساز آلبرتو موریلاس همچنان برجسته و خیره‌کننده هستند. چیزی از جنس ماجراجویی‌های خارق‌العاده او همچنان در پیکر مخلوقات افسانه‌ای و با دقت طراحی‌شده و نیک‌پرداخته‌اش زنده‌ است و نفس می‌کشد. بی‌تردید هیچ جای ‌تعجبی ندارد که آلبرتو موریلاس، این استاد عطرسازی مشهور، اولین عطرسازی است که به جایزه مهم «یک عمر دستاورد» از طرف بنیاد عطرسازی FF یا Fragrance Foundation دست یافته است. همکاری دیرینه و درازدامنه او با برنامه‌های تحقیق و توسعه شیمی‌دانان و دانش همه‌جانبه و دایره‌المعارفی‌اش در زمینه تاریخ عطرسازی، این امکان را برای آلبرتو موریلاس فراهم آورده که مهارت‌های خلاقانه و نوآورانه ذاتی‌اش را با سنتزهای مولکولی شگفت‌انگیز آمیخته کند تا نهایتا آثار هنری رویایی و نابی پا به جهان عطرسازی بگذارند؛ تازه این نکته را هم نباید فراموش کرد که او در حیات بخشیدن به بسیاری از همین سنتزهای مولکولی نقش مهمی داشته است. با این‌همه، آقای موریلاس متواضعانه از شک و تردیدهایش می‌گوید: «حتی وقتی که ما همه چیزهای یادگرفتنی را بیاموزیم، همیشه همچنان چیزی تردیدآمیز و غیرقطعی وجود دارد. هر فرمول شبیه به یک جمله است که کاملا عالی نوشته شده؛ یعنی هزاران کلمه زیبا وجود دارند که می‌توان تعدادی را از میان آنها انتخاب کرد، اما چیزی که یک جمله را به اثری تاثیرگذار و عمیق بدل می‌سازد، احساسی است که همه این کلمات را کنار یکدیگر گرد می‌آورد و نگه می‌دارد».

بیشتر بخوانید : حس‌آمیزی در عطرسازان حس‌آمیزی در عطرسازان

آلبرتو که در سویل (در اسپانیا) بزرگ شده، از همان روزگار کودکی به‌سوی اکتشاف در استعدادهای ذاتی و کنجکاوانه‌اش کشیده شد. ایوان خانه کودکی‌اش مانند بطری بزرگی بود که عطرها را درون خودش جمع می‌کرد. در آن روزگار، آلبرتوی جوان در میان انبوهی از عطرهای برآمده از چاه‌های آب، درختان ازگیل، لباس‌های شسته‌شده و یاس‌های درون باغ‌های سرسبز و زیبا مدهوش می‌شد. اما کانون مرکزی و پُرتپش تعطیلات و خوشی‌های او را اقیانوس می‌ساخت. خاطرات نسیم دریا، بوی فراموش‌ناشدنی اقیانوس اطلس و رازهای اسرارآمیز دریا همچنان او را شگفت‌زده می‌کنند.

بیشتر سرچشمه‌های الهام برای آلبرتو همان عناصری هستند که دورتادورش را احاطه کرده‌اند و او هرگز حتی به شیوه دیگری برای عطرسازی فکر هم نمی‌کند. او که همیشه نگاهی به آینده دارد، به‌قول خودش «شاید زیاده از حد!»،‌ اظهار می‌کند که زیاد نمی‌تواند بخوابد؛ چراکه هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن دارد و هنوز سرچشمه‌های الهام زیادی هستند که باید در چنگشان بگیرد؛ از گشت‌وگذار در باغ‌های محبوبش تا تماشای ببرها در سرزمین هند. هیچ چیز یک ذهن خلاق حقیقی را متوقف نمی‌کند، نه حتی پایان یک روز.

جهت مشاهده عطر های آلبرتو موریلاس وارد لینک شوید : عطر و ادکلن آلبرتو موریلاس

POSTS:

بیشتر بخوانید : آشنایی با عطرساز بزرگ : آنه آیو - Ane Ayo آشنایی با عطرساز بزرگ : آنه آیو - Ane Ayoآشنایی با عطرساز بزرگ : آماندین کلرک ماری - Amandine Clerc Marie آشنایی با عطرساز بزرگ : آماندین کلرک ماری - Amandine Clerc Marie
]


مطلب از firmenich ترجمه توسط عطرافشان ( ندا احمدلو)

نظرات کاربران (1 نظر)
پیر ِ پرتجربه ی عطارها
همکاری با او برای هر برند از بزرگ تا کوچک نه تنها افتخار که چک ِ سفیدی از فروش ِ آتی است .
هرکس که در انتخاب عطر برای خود اندکی اهمیت قائل باشد نام او را شنیده است .
و رایحه بازان ِ کهنه کار خلق ِ جدید اورا چشم بسته میخرند ! بر ارزش کار او نیک واقفند و نیازی بر پرس و جو یا تحقیق و تست نمیبینند و این یعنی انتهای موفقیت یک استاد در حرفه ی خود .
عطربازان همیشه در انتظار آخرین خلق هر عطار خوشنام و پرتجربه ای نشسته اند !
در بین خیل عظیم عطاران جهان از انگشت شمار پیش رو هست . از محالات است عطری ازین عطار در کلکسیون هرچند کوچک عطربازی نباشد .
زنده باد
09 تیر 1400 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : احمد شجاعی محمود بالدی

سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Baby reXa
1402/11/27
سلام عطر های گود گرل ، بد بوی و ماسکینو توی2 و کرید اونتوس زنانه هم گزینه های خوبی برای کادو ولنتاین میتونن باشن
وکیلی
1402/11/26
سلام وقت بخیر .من یک محلول نیاسینامید اسید گرفتم از سایت خان..می از برند بالانس ،فکر می‌کنم فیک هست ،متاسفانه جعبه محصول رو انداختم ،راهی هست که بفهمم اصله یا فیک؟
جالب بود
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟