خانه‌های عطر به مبارزه با کووید 19 کمک می‌کنند

خانه‌های عطر به مبارزه با کووید 19 کمک می‌کنند

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 4 سال پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :کووید 19 و نظافت دست هاخانه های عطر به میدان مبارزه با کووید 19 آمدند

 

کووید 19 و نظافت دست ها

به محض اینکه دنیا از ویروس کرونای جدید باخبر شد، ناگهان تمام بطری‌های الکل و ژل‌های الکلی ضدعفونی‌کننده دست از فروشگاه‌ها، سوپرمارکت‌ها و داروخانه‌ها ناپدید شد، این مسئله وحشتناک است چون تمیزنگه‌داشتن و ضدعفونی‌کردن دست‌ها یکی از مهم‌ترین شیوه‌های دفاع از خود در مقابل این همه‌گیری است. 

استفاده از ژل ضدعفونی دست

همچنان بهترین راه تمیزنگه‌داشتن دست‌ها شستن آن‌ها با آب و صابون به مدت دست کم 20 ثانیه است. مواد فعال در سطح که مهم‌ترین بخش صابون، ژل حمام و شامپو را تشکیل می‌دهند، قابلیت ویروس‌کشی دارند به همین دلیل هم‌پیمان و دوست ما هستند.

با این حال زمانی که مجبوریم برای خرید خواروبار یا دارو بیرون برویم، همراه‌داشتن محلول الکلی و مالیدن مرتب آن به دست‌هایتان فوق‌العاده مهم است. ژل الکلی خصوصا مفید است چون به آب نیازی ندارد و نه تنها درصد الکل بالایی دارد بلکه نرم‌کننده‌هایی دارد که پوست را سالم نگه داشته و از خشک‌شدن و ترک‌خوردن آن جلوگیری می‌کند.

خانه های عطر به میدان مبارزه با کووید 19 آمدند

دراختیارنداشتن الکل مشکلی جدی است که به نظر نمی‌رسد اولویت هیچ دولت یا صنعتی باشد. شرکت‌های شیمیایی بزرگ برای حل این مشکل تقریبا هیچ کاری انجام نمی‌دهند. اما برخی تولیدکنندگان عطر و لوازم آرایش تصمیم گرفتند وارد عمل شوند.

کمک های شرکت آوان

شرکت آوان به کشورهایی در سراسر جهان صابون هدیه می‌کند، برای مثال در رومانی که به گفته مجله فوربس، این شرکت در آنجا 1.7 تن صابون به مراکز قرنطینه اهدا کرده است.

به طور خاص یافتن ضدعفونی‌کننده‌های دست تقریبا غیرممکن است، به استثنای معدودی داروخانه که در حال ساخت دستی آن هستند و آن را به قیمت بالا می‌فروشند. اینجا در پرتغال برخی داروخانه‌ها بطری‌های کوچک ضدعفونی‌کننده دستی را که می‌سازند، به بهای هر عدد 20 یورو می‌فروشند.

LVMH

به گفته فوربس در فرانسه، LVMH تصمیم گرفت از کارخانه‌هایش (که معمولا محصولات دیور، گرلن، جیونچی تولید می‌کنند) برای تولید ضدعفونی‌کننده‌های دست برای مقامات و بیمارستان‌های فرانسه استفاده کند. 

خانه عطر فرمنیخ

خانه عطر فرمنیخ در حال آغاز تولید محلول ضدعفونی‌کننده برای بیمارستان دانشگاه ژنو در سوییس است که این شرکت در آنجا واقع شده است. با این وجود افراد معمولی به ضدعفونی‌کننده‌های دست دسترسی ندارند، به استثنای این برندهای عطر مستقل حیرت‌انگیز که در مقیاس کوچک تولید کرده و آن‌ها را فروخته یا توزیع می‌کنند: 4160 Tuesdays (بریتانیا)، اکسالتیتوم (بریتانیا)، January Scent Project (ایالات متحده)، کامیلا آبور (بلژیک)، و سارا بیکر (بریتانیا). 


4160 Tuesdays

محلول ضدعفونی‌کننده دست

«ما روز یکشنبه اساسا 4160 Tuesdays را به استودیوی ضدعفونی‌کننده دست تبدیل کردیم.
در اینجا اتانول ارگانیک 99.9 درصد داریم و پروژه بزرگی را کنسل کردیم، به همین خاطر ابزار لازم را داریم و به نظر می‌رسد این کار درستی باشد. تا همین حالا در این مورد علنی صحبتی نکردیم چون درباره تعداد بطری‌هایی که می‌توانیم تهیه کنیم، محدودیت وجود دارد و ما در London W6 هستیم به همین دلیل حالا در قرنطینه شخصی هستیم.

ما همین حالا دوبرابر فروش داشته‌ایم و نمی‌خواهیم بیش از آنچه در توانمان است، تقاضا ایجاد شود. (ما با کارکنان محدودی که اینجا داریم، می‌توانیم حدود 40 سفارش در روز ارسال کنیم.) این مایع است نه ژل، به همین دلیل راهی طولانی در پیش دارد. اگر به بطری بزرگ‌تر و بطری‌های کوچک‌تر برای تقسیم بین اعضای تیم، خانواده یا کارگرانتان نیاز دارید، با ورود به وبسایت ما و رفتن به بخش تماس با ما، به ما ایمیل بزنید. ما هر بار می‌توانیم 500 میلی‌لیتر یا یک لیتر (1000 میلی‌لیتر) تهیه کنیم، تا زمانی که بطری‌ها به پایان برسند. 

عدم برون‌سپاری به کارخانه‌ای دور برای ضدعفونی‌کننده دست ارزان نیست، بطری 100 میلی‌لیتری آن 15 پوند قیمت دارد – چون ما هنوز عطرسازی صنعتی هستیم که دستمزد اخلاقی به افراد می‌پردازیم. اما برای عطر صنعتی با محتوای الکل 70 درصد، این کار معامله‌ای باصرفه است. ما تا زمان اتمام مواد، این کار را انجام خواهیم داد. کارهای دیگر را به حال تعلیق درمی‌آوریم. مراقب باشید، و همین طور خوشبو.» - اینستاگرام 4160 Tuesdays


اکسالتیتوم

ضدعفونی‌کننده دست با اتانول 80 درصد

«عزیزانم، من در هر سفارش ضدعفونی‌کننده دست با اتانول 80 درصد را به شکل رایگان می‌گنجانم (نه برای نمونه‌ها، چون بسته‌بندی متفاوتی دارند). مواد تشکیل‌دهنده: اتانول، آلوئه‌ورای ارگانیک، درخت چای ارگانیک، اسطوخودوس، روغن اکالیپتوس. آرام و ایمن بمانید!» - اینستاگرام اکسالتیتوم.


January Scent Project

صابون با داوانا و چوب صندل

January Scent Project به دنبال لذتبخش‌ترکردن رسم سلامتی روزانه شستن دست‌هاست و به همین دلیل صابونی با داوانا و چوب صندل به بازار عرضه کرده است. عکس در اینستاگرام January Scent Project.


سارا بیکر

اتانول 80 درصد

«امیدوارم همگی سالم باشید. دوره پیچیده‌ای برای تمام ما است چون با قلمرو بسیار خطرناکی مواجهیم. افرادی هستند که همین حالا کارهای خوبی انجام داده‌اند و من واقعا خوشحالم که می‌بینم برندهای عطر کوچک در حال تولید ضدعفونی‌کننده‌های دست هستند. ذخیره اتانول ارگانیک ما محدود است و دستور خوبی برای ساخت ضدعفونی‌کننده دست با اتانول 80 درصد داریم، به همین دلیل تصمیم گرفتیم آن را در بریتانیا عرضه کنیم.

نام آن را Jazz Hands گذاشته‌ایم و در وبسایت ما وجود دارد. ما از فرمول توصیه‌شده سازمان بهداشت جهانی که منتشر کردیم، استفاده می‌کنیم، هر کسی در صورت داشتن مواد لازم می‌تواند آن را بسازد. محصول ما با رایحه چهار عطر ما که بهتر از بقیه با این رقت (0.5 درصد) کار می‌کردند، ساخته می‌شود. به خاطر پایین‌نگه‌داشتن هزینه‌ها ما عملا نمی‌توانیم این محصولات را به جایی غیر از بریتانیا بفرستیم.

لینک موجود در صفحه بیوگرافی ما را ببینید و اطلاعات بیشتری درباره اقدامات ما کسب کنید، ما در هر بسته خانواده ارسالی به پزشکان بدون مرز، 5 پوند هدیه می‌کنیم. به علاوه ما با خیریه‌ای محلی کار می‌کنیم تا بطری‌های رایگان را برای افرادی ارسال کنیم که بیشترین نیاز را به آن دارند، یعنی افراد مسن. لطفا به ما کمک کنید تا به این کار به همراه امور خیریه همراه آن ادامه دهیم.» - اینستاگرام سارا بیکر.

محصول Jazz Hands سارا بیکر به همراه رایحه‌های آتلانت، شراد، گرین کیز، و جانگل جزیبل است. 

ما می‌دانیم که خانه‌های عطر کوچک دیگر هم همین فکر را می‌کنند. دستانتان را تمیز و معطر نگه دارید، و از کسب و کارهای کوچک حمایت کنید! 

بیشتر بخوانید : کووید-۱۹ و از دست دادن بویایی کووید-۱۹ و از دست دادن بویاییکازاموراتی ایتالیکا کازاموراتی ایتالیکا

 


مطلب از Miguel Matos ترجمه توسط عطرافشان

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Baby reXa
1402/11/27
سلام عطر های گود گرل ، بد بوی و ماسکینو توی2 و کرید اونتوس زنانه هم گزینه های خوبی برای کادو ولنتاین میتونن باشن
وکیلی
1402/11/26
سلام وقت بخیر .من یک محلول نیاسینامید اسید گرفتم از سایت خان..می از برند بالانس ،فکر می‌کنم فیک هست ،متاسفانه جعبه محصول رو انداختم ،راهی هست که بفهمم اصله یا فیک؟
جالب بود
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟