کریستین دیور هوم 2020 : چرا هوم ، دیور؟

کریستین دیور هوم 2020 : چرا هوم ، دیور؟

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 4 سال پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :دیور هوم بدون نُت زنبقچرا هوم، دیور؟نُت های عطر

دیور هوم بدون نُت زنبق

زمانی که شنیدم دیور قصد دارد تفسیر جدیدی از دیور هوم بدون نُت زنبق ارائه کند، کنجکاو شدم.

آیا فرانسوا دماشی موفق شد ترکیبی خلق کند که بتواند با این عطر افسانه‌ای مردانه رقابت کرده و درنهایت جای آن را بگیرد؟ می‌توانید ناامیدی مرا وقتی این عطر جدید را امتحان کردم، تصور کنید ... در آن لحظه تنها چیزی که در ذهنم بود این سوال بود: «چرا هوم، دیور؟»

ست دیور هوم 2020
 

چرا هوم، دیور؟

مجموعه‌ی دیور هوم در اواسط دهه اول قرن بیست و یکم متولد شد و به سرعت به نوعی نماد دوران بدل شد: دیور هوم بر پایه‌ی عطری چوبی، پودری و پرمایه بود که برای مردان پیچیده خلق شده بود.

این مفهوم مبتنی بر این ایده بود که جذابیت مرد در گذشته‌ی اسرارآمیزش است، سبک او در زمان حال زودگذرش است، و رویاهایش در آینده‌ای ناپیدا هستند. چنین مردی می‌تواند شیک و سختگیر، بااعتماد به نفس و رومانتیک باشد.

او مدام پاداش به خانه می‌آورد و برای خود و همسرش از دیور پرفیوم و لوازم آرایش می‌خرد. رویایی که در گذشته باقی مانده است. تا سال 2011 اوضاع خیلی تغییر کرده بود و دیور هوم هم همینطور.

فرانسوا دماشی ترکیب اصلی خلق‌شده توسط اولیویه پولژ را ساده کرد، و ایده‌ی آن را در مجموعه‌ای از عطرهای فرعی (فلنکر ها ) به شکلی عالی تکثیر کرد.

دیور هوم 2020
مجموعه عطرهای دیور هوم که تقریبا ده سال از عمرش می‌گذرد، مفهوم بازاریابی ایده‌آلی است که امکان عرضه ثابت محصولات جدید بدون بالابردن بودجه برای تهیه ترکیبات واقعا جدید، طراحی بطری و بسته‌بندی و بستن قرارداد تبلیغات با ستاره‌های درجه یک را به دیور می‌دهد.

باید از فرانسوا دماشی تقدیر کنم و بگویم که حتی با وجود محدودیت‌هایی که وصفشان رفت، او توانست هویت فردی خود را نشان دهد. برای مثال دیور هوم پارفوم به عطری کاملا برجسته بدل شد که دی‌ان‌ای کل این خط تولید به شکلی عالی با آن بیان شد: بوی چرم، نعناع هندی، و پودر زنبق، عمیق و تقریبا شبیه به رژ لب.

از همان آغاز روشن بود که زیان فروش حتمی بود اما زمان آن نامعلوم. بیش از حد خاص بود و تقاضای راز مردانه خصوصا به شکل افراطی تقریبا نتیجه‌ای به بار نمی‌آورد.

در سال 2020 زنی جوان ترجیح می‌دهد وقت گرانقدرش را صرف شخصی با نیات روشن و بدون عادات پودری-متروسکشوال کند. به بیان صادقانه، به نظر می‌رسد این زن خیلی زود خودش آماده‌ی استفاده از دیور هوم 2020 می‌شود... اما بیایید بحث جنسیت را کنار بگذاریم – گرچه این کار در حین صحبت از خط تولید دیور هوم آسان است – و به سراغ مهم‌ترین چیز برویم: دیور هوم 2020 چه بویی دارد؟

بطری زیبای دیور هوم 2020

مدل تبلیغاتی دیور هوم 2020
جایی که قبلا لبخند بوده، خط لب‌های غنچه‌شده است. آغوش جای خود را به دست‌دادن می‌دهد. ذهن جدی به جای صداقت می‌آید که آسیب‌دیدن از آن بسیار آسان است. قطعات گیتار جای خود را به رپ دادند.

بیشتر بخوانید : دیور عود رزوود دیور عود رزووددیور ژادور اینفینیسیم ⁓ معرفی عطر دیور ژادور اینفینیسیم ⁓ معرفی عطر

«من مرد تو هستم» این را رابرت پتینسون در حالی می‌گوید که احتمالا به میز تکیه داده و به پایین نگاه می‌کند. تنها راز این میزانسن چیزی (یا کسی) است که او به آن نگاه می‌کند. حتی ردی از راز دیور هوم اصیل نیز وجود ندارد.

عطر مردانه دیور هوم 2020

به گفته‌ی فرانسوا دماشی، دیور هوم 2020 «عطری است که با نُت‌های چوبی شهوانی اوردوز کرده است، و نشانگر بازگشت به پایه است: کلاسیک‌بودن و سادگی. روشن، پاک، آرام، و چوبی، اما کمی شیرین است و مانند پوست دوم روی تنتان می‌نشیند.»

به شما می‌گویم منظورم از بازگشت به کلاسیک چیست، اما یک مقاله‌ی کامل می‌طلبد و ما در سال 2020 هستیم، پس نیازی نیست هیچ کس اینجا متن بلند بخواند. متوسط زمان مطالعه 1.5 دقیقه است. پس به انتشار در مطبوعات و عکس‌های تبلیغاتی «نه» خواهم گفت؛ این‌ها ربطی به پرفیوم جدید ندارند.

بازیگری مدل تبلیغی دیور هوم 2020
 

نُت های عطر

دیور هوم 2020 با فلفل سیاه و اثر نامحسوس ترنج آغاز می‌شود. نُت فلفل در اینجا نقش کمکی ندارد؛ تمام توجهتان را به خود جلب می‌کند و با ریشه‌های پیروسین سیاهش در قلب سرد این عطر جوانه می‌زند که از شمعدانی و عود در ترکیب با آمبروکسان ساخته شده است.

نمی‌توانم بگویم که از اولین ساعت حیاتش لذت بردم. بلکه عکس این قضیه صادق است. چه کسی می‌خواهد بویی شبیه به فلفل‌پاش بدهد؟ من که نمی‌خواهم. راه نجات از این وضعیت پایه‌ی فوژه‌ای سانتیمانتال ساخته‌شده از اسطوخودوس، وتیور، سدر، و مشک است. جذاب اما به شدت رسمی است. فوژه‌های پریم انگلیش از برند پنهالیگون را به ذهن متبادر می‌کند.

شاید دیور هوم 2020 برای آن‌ها که ارتباط از راه دور را ترجیح می‌دهند، یک شانس به نظر برسد. به عقیده‌ی من دیور هوم اصل که می‌توانست عطری برای فردی نزدیک و بومی نامیده شود، در نسخه 2020 خود به عطری برای دفتر کار، باشگاه، و روابط قدیمی بدل شد.

اگر این روح زمان باشد، خب، حالا وقت به‌روزرسانی کل خط تولید هوم است. باید اعتراف کنم که هیچ وقت طرفدارش نبودم اما به ترکیب اصیل آن احترام می‌گذاشتم و درک می‌کردم که چرا مردم دوستش دارند. حالا تمام آنچه در دیور هوم 2020 درخور احترام است، پایه‌ی این ترکیب و بطری آن است که همان شکل اسلافش را دنبال می‌کند، با لوگوی برجسته و نام آن روی در بطری.

عطر مردانه

پس چرا هوم، دیور؟ گذشته از همه چیز، کاملا ممکن بود که ترکیبی جدید، هویتی جدید با نام، بطری و «چهره»ی جدید خلق کند. بعدها دیور می‌توانست به تدریج این عطر را ارتقا دهد، آن را پیچیده‌تر و شایسته‌ی لوگوی شرکت کند.

اعتراف می‌کنم که دوست دارم نسخه فرضی این پارفوم را امتحان کنم که با تاکید روی پایه‌ی سانتیمانتال ساخته شده است. فکر می‌کنم همین حالا جایی در دفتر دیور منتظر است. اما چند سال باید صبر کنم و با دیور هوم 2020 روبرو شوم که به نظر می‌رسد نامش را از صرفه‌جویی در بودجه تبلیغاتی گرفته است؟ خب مانند نُت‌های آغازین این ترکیب جدید، من هم باید بر این سال‌ها فائق آیم.

قاعده‌ی این برند این است که بهترین‌ها را برای آخر بگذارد، و قاعده‌ی دیگرش اشتباه‌گرفتن اسم‌هاست: میس دیور، ساواج، جوی، و حالا دیور هوم. نسخه 2011 دیور هوم با نام «دیور هوم ارجینال» در قفسه‌ها باقی خواهد ماند، اما کسی نمی‌داند تا چه زمانی. بعد چطور؟
طراحی جعبه و بطری دیور هوم 2020


مطلب از Igor Masyukov ترجمه توسط عطرافشان

نظرات کاربران (2 نظر)
ممنون
02 بهمن 1398 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : احمدp

بسیار عالی
دیور واقعا بهترین دیزاینری هاست
بی صبرانه منتطرم که این شیشه هم به کلکسیونم اضافه بشه
05 اسفند 1398 پاسخ تشکر

Baby reXa
1402/11/27
سلام عطر های گود گرل ، بد بوی و ماسکینو توی2 و کرید اونتوس زنانه هم گزینه های خوبی برای کادو ولنتاین میتونن باشن
وکیلی
1402/11/26
سلام وقت بخیر .من یک محلول نیاسینامید اسید گرفتم از سایت خان..می از برند بالانس ،فکر می‌کنم فیک هست ،متاسفانه جعبه محصول رو انداختم ،راهی هست که بفهمم اصله یا فیک؟
جالب بود
جالب بود
ریحانه
1402/11/24
تو یه فروشگاهی رفتم خانمه به اون یکی گفت بوی عطر مشهدی میاد🤦🏻‍♀️
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟