راز عطر اونتوس از برند کرید چیست؟

راز عطر اونتوس از برند کرید چیست؟

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 4 سال پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :تاریخچه برند کریدخلق اونتوسبررسی ساختار و رایحه اونتوساونتوس پرطرفدارترین عطر برند کرید

زمانی که حس می‌کنیم باید نظریه بازاریابی پیچیده‌ای را به موفقیت واقعی کالایی پرفروش در بازار «الصاق کنیم» و تمام انواع توضیحات عطف به ما سبق را ارائه کنیم، تمام ظرایف دیپلماتیک به کمکمان می‌آیند.

برند محبوب کرید

تاریخچه برند کرید

برند کرید خانه عطری در پاریس است که به خاطر تاریخچه‌ی خودخوانده و عطش سیری‌ناپذیرش به تحت‌تاثیرقراردادن مخاطب، مشهور است. برخی عطرهای سبک قدیمی (برای مثال قبل از جنگ) ساخته‌ی برند گرلن، شنل، کارون و غیره قطعا سبکی قدیمی دارند و در اختیار مجموعه‌داران و افراد خبره‌ی سراسر جهان هستند ، در حالی که یافتن تصویری از عطر کرید قبل از دهه 70 عملا غیرممکن است.

برند کرید که از قرار معلوم در سال 1760 به عنوان خیاط‌خانه تاسیس شد، از سال 1979 به عنوان تولیدکننده قوی عطر مشهور است. یکی از اولین عطرهای موفق گرین آیریش تویید بود، فوژه‌ی معطر آوانگاردی که ظاهرا پیر بوردون آن را در سال 1985 خلق کرده بود – نام ترکیبات واقعی به اکراه ذکر شده‌اند.

در آن زمان کرید در حال آغاز ژانر جدیدی بود – گرین آیریش تویید هنوز هم محبوب است اما در آن زمان موج جدیدی بود و اولین نمونه از هزارها: بعدها در سال 1988 پیر بوردون عطری با ساختار مشابه به نام دیویدوف کول واتر را طراحی کرد، در سال 1993 عطر آگوست پلاتینیوم برند شنل پا به عرصه گذاشت، و بعد از آن بازار پر از فوژه‌های آبی متعدد با تکیه‌ی فلز شد. همان طور که می‌توانیم ببینیم، این ژانر ظاهرا امروز در حال برگشت است.

بیشتر بخوانید : کرید فروخته شده است کرید فروخته شده است

 

کرید اونتوس مردانه

خلق اونتوس

اما پیشرفت واقعی هنوز به وقوع نپیوسته بود – با خلق اونتوس که توصیف آن رفت در سال 2010. مسلما این یکی از کپی‌شده‌ترین عطرهای دوران ماست (تعداد «برداشت‌ها»، «کپی‌ها»، «کپی‌های باکیفیت» متعدد، شگفت‌انگیز است)، اما بیایید تحلیل کنیم چرا این عطر اینچنین محبوب و پرطرفدار شد.

ترکیبات کرید اونتوس مردانه

عطرهای به لحاظ تجاری موفق اغلب یا به خاطر بودجه‌های تبلیغاتی نجومی یا به خاطر تازگی و تازه‌کاری خاص ترکیب شیک مشهوری که برای نیازهای مدرن سفارشی شده است، به این موفقیت می‌رسند.

تعبیر دیگری از عطر (یا نقل قول مستقیم) – یعنی ترکیبات کوردهای معطری که «کار کرده» و درآمدزایی می‌کنند – می‌توانست کافی باشد، و این ترکیبات درواقع برآمده از ریسک‌های غیرضروری هستند – برای مثال شنل این راهبرد را با موفقیت به کار می‌گیرد: بلو دی شنل و گابریل تجسم «خلاصه‌ی گرایش» لحظه هستند که در ترکیب با بودجه‌های بازاریابی هنگفت، عادت میل به آزمایش را از شرکت می‌گیرند.

بیشتر بخوانید : اونتوس یا اونتوس کلن : نگاهی به ویژگی آن ها اونتوس یا اونتوس کلن : نگاهی به ویژگی آن ها

ایده‌های جدید زمانی ضروری هستند که فرد بخواهد رو به جلو حرکت کند و جاپای خود را در تاریخ ثبت کند، اما ایده‌های جدید همیشه کمی به بازی دوبرابر یا هیچ شباهت دارند. نتیجه نهایی را هرگز نمی‌توان با قطعیت پیش‌بینی کرد – حتی با کمک گروه‌های کانونی و پژوهش پرهزینه‌ی دیگر.

اسانس میوه ای کرید اونتوس مردانه

بررسی ساختار و رایحه اونتوس

به لحاظ ساختاری اونتوس («جدی»، «یکپارچه»، «مطمئن») جایی بین چایپر کلاسیک و کُلن قرار می‌گیرد (چیز جدیدی زیر نور خورشید وجود ندارد).

با رگبار قوی مرکباتی لیمو، پرتقال و لیموترش آغاز می‌شود که لیموی آن حالتی عجیب، لاستیک‌مانند و ترپنی دارد. پایه نعناع هندی شهوانی با جزییات چرمی و حیوانی برجسته، پر از کینولین ایزوبوتیل اجتناب‌ناپذیر که تصویر را کامل کرده و این رایحه را به طور خاص دیکتاتورمآب و تندخو می‌کند.

این روایت نیکخواه توهمات ناپلئون بناپارت است – با تمام اسب‌ها، چکمه‌های راه راه و چنان و چنانش.

بررسی ساختار و رایحه اونتوس

تاثیر سلیقه مردان

این رایحه چیزی بیش از «مطمئن» است؛ البته مردان عطرهای چرمی تند را دوست دارند، اما اغلب آن‌ها قطعا ترکیبی متوازن و هماهنگ را به چیزی تحریف‌شده و با مردانگی غلوشده ترجیح می‌دهند.
در هر حال همه‌ی ما می‌دانیم – و کارشناسان بازاریابی نیز می‌دانند – که مردان را می‌توان به خرید هر چیزی با برچسب بزرگ «مردانه» روی آن متقاعد کرد، خصوصا اگر در بطری شیشه‌ای آبی زاویه‌دار ریخته شود. همین مسئله بسیاری از ژانر عطرهای اصالتا «زنانه» را به قفسه «مردانه» آورد (قصد ندارم اصل کلی لوکا تورین درباره عطرهایی را تکرار کنم که فاقد اندام‌های تناسلی هستند و به همین خاطر نه خاص «زنان» هستند و نه خاص «مردان»)، یعنی تمام انواع رایحه‌های گل، مشک، پودری، خوراکی. عطرهای میوه‌ای مدت‌ها برج و بارو باشتند اما حالا زمان تسلیم است.

تاثیر سلیقه مردان در عطر

آکورد سیب-آناناس

متمایزترین خصیصه‌ی اونتوس که همه را بسیار زیاد راضی می‌کرد، آکورد سیب-آناناس درخشانش بود که برای ساختار چایپر چرمی سنگین، وزنی اضافه بود. این عنصر از اترهای «میوه‌ای» پیچیده و داماسکون ساخته شده است که به وجه خُرد رز مشهور است و کلیت میوه‌ای شیرینی دارد: این عنصر پس از موفقیت رز متعارف در عطر ناهما از برند گرلن و بعد از اوردوز در دیور پویزن مشهور شد.

داماسکون به خاطر جزییات پیچیده‌ی تنباکو برجسته است که آن را به چسبی کامل برای میانه‌ی میوه‌ای و پایه‌ی شهوانی بدل می‌کند. به علاوه، نُت‌های مرکزی تحت تاثیر میزان زیادی گل سفید، هدیون و خصوصا زنبق دره هستند. 

رایحه آناناس در عطر کرید
این برداشت نوآورانه از نُت آناناس واقعی (که جایگزین «آناناس کنسروی» دهه 90 شده است) چرخشی غیرمنتظره به این ترکیب افزود و موثر واقع شد. بسیاری از برندها این ترفند را به کار گرفته‌اند و آناناس را به گرایشی تازه و جامع بدل کرده‌اند.

اونتوس مردانه پرفروش ترین عطر کرید

تلاش برای انتشار و شفافیت بیشتر این عطر کاملا بجاست: اونتوس می‌تواند به مشک ناب ببالد که با میزان زیادی از ایزو ای سوپر و امبروکسان ترکیب می‌شود. با این حال این نُت‌ها سر جای خود هستند – نمی‌خواهند از پنج به ده برسند. فرمولاسیون آن مینیمال است، هر جزء نقش خود را دارد، و ترکیب با دقتی کامل و موشکافانه متوازن شده است و تاثیر اونتوس را تقلیدناپذیر می‌کند.

مجموعه کرید اونتوس مردانه

اونتوس پرطرفدارترین عطر برند کرید

برگردیم به موضوع: عطری با اجرای خوب و سفارشی می‌تواند بدون تبلیغات گزاف و تشریفات بی‌اساس به موفقیت تجاری برسد. تا امروز اونتوس پرطرفدارترین و سودآورترین عطر برند کرید بوده است. اروین کرید، یکی از مالکان این برند، این را به عنوان پیش‌شرط لازم برای افتتاح بوتیک نیویورک در خیابان مدیسون عنوان کرد. 

بیشتر بخوانید : چطور و چه زمانی اونتوس کلن را با سبک شخصی خود کامل کنیم!؟ چطور و چه زمانی اونتوس کلن را با سبک شخصی خود کامل کنیم!؟مصاحبه در مورد اونتوس کلن با عطرساز برجسته الیویه کرید مصاحبه در مورد اونتوس کلن با عطرساز برجسته الیویه کرید

 


مطلب از Matvey Yudov ترجمه توسط عطرافشان

نظرات کاربران (3 نظر)
Wooooooow
05 خرداد 1400 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : آریاگرجی

ممنون از شما
29 دی 1398 پاسخ تشکر

مقالات از این دست سطح درک از استفاده از عطرها رو افزایش میده و اینکه وقتی بدونی پشت یک رایحه دلپذیر چقدر فکر وتلاش بوده، لذت اون رایحه رو بیشتر میشه چشید
01 بهمن 1398 پاسخ تشکر

سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Baby reXa
1402/11/27
سلام عطر های گود گرل ، بد بوی و ماسکینو توی2 و کرید اونتوس زنانه هم گزینه های خوبی برای کادو ولنتاین میتونن باشن
وکیلی
1402/11/26
سلام وقت بخیر .من یک محلول نیاسینامید اسید گرفتم از سایت خان..می از برند بالانس ،فکر می‌کنم فیک هست ،متاسفانه جعبه محصول رو انداختم ،راهی هست که بفهمم اصله یا فیک؟
جالب بود
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟