چند کلمه در مورد کاغذ های تست عطر (بلاترها)

چند کلمه در مورد کاغذ های تست عطر (بلاترها)

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 4 سال پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :نوارهای معطر یا mouillettesاندازه بلاترچگونه نگهداری می شود؟شکل ظاهری بلاترطریقه استفاده«درخت» یا همان نگه دارنده بلاتر

نوارهای معطر یا mouillettes

بلاترها، که در فرانسوی به نوارهای معطر یا mouillettes نیز شناخته میشوند، توسط عطرسازها در فرایند عطرسازی و توسط مصرف کنندگان به منظور تست رایحه (به جای اینکه آن را بر روی پوست آزمایش کنند) استفاده میشوند. با این حال بوی عطر روی این کاغذها در مقایسه با هنگامی که روی پوست آزمایش میشوند کمی متفاوت است، هر چند که معمولا رایحه اصلی حفظ میشود.

اندازه بلاتر

برای استفاده راحت تر از یک بلاتر معمولا آن را با طول 4 اینچ (10 سانتیمتر) تهیه میکنند. بعضی اوقات میتوانند بلند تر هم باشند یعنی حدود 5-6 اینچ طول و 4/0 اینچ عرض (13-15 × 1 سانتیمتر). به عنوان مثال ادموند رودنیتسکا از بلاتر هایی به طول 7 اینچ (18 سانتیمتر) استفاده میكرد.

چگونه نگهداری می شود؟

عطرسازها از یک قاعده کلی پیروی میکنند و اینکه بلاتر ها را درون شیشه های نمونه عطر فرو میکنند، اغلب میتوانید ببینید که چطور آنها را از وسط تا میکنند تا هنگام خیس شدن درون شیشه خم نشوند.

شکل ظاهری بلاتر

برای راحتی بیشتر یک طرف بلاتر ها باریک تر از طرف دیگر آن است تا بتوان آن را به راحتی داخل شیشه فرو برد، همچنین دلایل عملی و اقتصادی نیز برای به حداقل رساندن مصرف مایع نمونه در این امر دخیل هستند. بلاتر های حرفه ای اغلب در وسط خط تا دارند و از جنس کاغذهایی متراکم با قدرت جذب بالا ساخته میشوند.

کاغذ تست عطر

 

هیچگونه الزام خاصی در مورد نوع کاغذ استفاده شده وجود ندارد مگر اینکه کیفیت پردازش آن بسیار پایین باشد و همچنین کاغذها نباید روکش داشته باشند. بقایای مواد سفید کننده یا رنگ در کاغذ ممکن است بر روی رایحه تاثیر منفی بگذارد. تراکم معمولی 180 گرم برای کاغذها مناسب است. خرید بلاتر ها در انواع مختلف کار دشواری نیست و چاپخانه ها میتوانند آن ها را به هر شکلی، درست مانند کارت های ویزیت شما، سفارشی آماده کنند. همچنین خودتان میتوانید با استفاده از یک فیلتر ضخیم یا کاغذ آبرنگ آنها را تهیه کنید.

اگر قصد دارید خودتان ترکیب عطر خود را مخلوط کنید، بهتر است از بلاتر نازک تری استفاده کنید؛ زیرا رایحه را برای مدت طولانی نگه نمیدارد و در نتیجه شما میتوانید مراحل مختلف عطر را خیلی سریعتر بو کنید. به همین دلیل بلاتر های موجود در فروشگاه ها از کاغذ ضخیم تری تهیه شده اند تا عطر ماندگاری بیشتری روی آنها داشته باشد، همچنین برای سهولت کاربرد عرض آنها بیشتر است  یا حتی برش های مختلفی دارند.

طریقه استفاده

اگر به شما بلاتری حرفه ای به شکل گوه (سه گوش) داده شود اما عطر نمونه شما در یک بطری اسپری کننده باشد، حتما عطر را روی قسمت پهن تر بلاتر اسپری کنید. این کار از نظر عقل سلیم بسیار راحت تر است وگرنه هیچ قاعده یا روش سختگیرانه ای وجود ندارد.

اگر عطر را دوست دارید و میخواهید بوی آن را روی بلاتر حفظ کنید، آن را در یک کیسه دربسته قرار دهید تا از بوهای پیرامون دور باشد. حتی میتوانید آن را با اتوی کمی گرم فشار دهید تا رایحه عطر روی نوار کاغذی تازه شود.

«درخت» یا همان نگه دارنده بلاتر

نگهدارنده بلاتر

وسیله بسیار مفیدی برای عطر سازان و وبلاگ نویسان عطر وجود دارد که «درخت» یا همان نگه دارنده بلاتر نامیده میشود. شما میتوانید از هر گیره دیگری مثل گیره نگه دارنده کاغذ یادداشت یا برچسب اسم استفاده کنید. این وسیله در بهتر نشان دادن تصاویر در عکسبرداری های حرفه ای ضروری است.

تست عطر با بلاتر

 

اگر میخواهید بلاتر آغشته به عطر خود را روی میز قرار دهید توصیه میشود انتهای آن را کمی رو به بالا خم کنید، در غیر این صورت آن قسمت از میز خیس خواهد شد. همچنین میتوانید نام، یادداشت یا هر چیز دیگری را که باید به خاطر بسپارید بر روی بلاتر بنویسید.

وقتی با مواد ناآشنا کار میکنید، به عنوان مثال هنگام مخلوط کردن یک ترکیب، سعی کنید کمترین مقدار ممکن از آن را در بلاتر خود استفاده کنید؛ زیرا ممکن است بسیار شدید و در نتیجه گیج کننده باشد.

جمع آوری بلاترها یک سرگرمی مفرح است اما برای قضاوت بهتر باید عطر را روی پوست خود آزمایش کنید.

نویسنده مطلب : Matvey Yudov ترجمه توسط عطرافشان

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Baby reXa
1402/11/27
سلام عطر های گود گرل ، بد بوی و ماسکینو توی2 و کرید اونتوس زنانه هم گزینه های خوبی برای کادو ولنتاین میتونن باشن
وکیلی
1402/11/26
سلام وقت بخیر .من یک محلول نیاسینامید اسید گرفتم از سایت خان..می از برند بالانس ،فکر می‌کنم فیک هست ،متاسفانه جعبه محصول رو انداختم ،راهی هست که بفهمم اصله یا فیک؟
جالب بود
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟