PENHALIGON'S - Elisabethan Rose 2018

پنهالیگونز الیزابتن رز 2018

زنانه
کد کالا : ATR-38696
نوع عطر : نا معلوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : گلی چوبی مُشکی
عطار :
طبع :
مشخصات تولید
نام برند : پنهالیگونز
کشور مبدأ : انگلستان
سال عرضه : 2018
کد کالا : ATR-38696
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 10
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
520,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    1
  • نمی پسندم
    0
  • - 25 سال
    0
  • + 25 سال
    0
  • + 45 سال
    0
  • روزانه
    0
  • رسمی
    0
تعداد رای های ثبت شده : 2
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

PENHALIGON'S Elisabethan Rose 2018 - پنهالیگونز الیزابتن رز 2018

محصول سال 2018 میلادی بوده و و در دسته عطر های گلی چوبی مُشکی قرار می گیرد. از ترکیبات بکار برده شده در این عطر می توان به دارچین ، بادام ، فندق ، رز ، گل سوسن، مشک ، خس خس ، روایح چوبی اشاره کرد.

برند پنهالیگونز
سال عرضه 2018
گروه بویایی گلی چوبی مُشکی
کشور مبدأ انگلستان
مناسب برای بانوان
اسانس اولیه دارچین ، بادام ، فندق
اسانس میانی رز ، گل سوسن
اسانس پایه مشک ، خس خس ، روایح چوبی
نمره کاربران
Elisabethan Rose 2018-پنهالیگونز الیزابتن رز 2018
رایحه
6
1 رای
ماندگاری
8
1 رای
پخش بو
7
1 رای
طراحی شیشه
9
1 رای
این عطر برای من یاد آور ...
نظرات کاربران (3 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
درود بر دوستان عطر افشانی

مقاله ای در مورد گل محمدی و تاریخچه آن را برایتان به اشتراک میگذارم امید که مفید واقع شود

گل محمدی و تاریخچه آن

گل سرخ یا گل محمدی (نام علمی: Rosa damascena) که در اروپا به رز دمشقی (damascus ) معروف هست نام نوعی گل رز است که از برخی نمونه‌های آن گلاب می‌گیرند. این گونه از رز مقاومت بالایی در مقابل کم‌آبی دارد و در شهرهای بزرگ به خوبی رشد می‌کند. گل سرخ درختچه ای برگ‌ریز است که ارتفاع آن به ۲٫۲ متر نیز می‌رسد و شاخه‌های آن با خارهای تیز و محکمی حفاظت می‌شود. گل محمدی طیف رنگی از صورتی روشن و متوسط تا سرخ روشن دارد.

این گل بومی رشته کوه‌های مرکزی ایران و البرز است.

گل سرخ از خانواده گل رُزاسه بوده و بیش از هزاران نوع مختلف دارد که 13 نوع آن در ایران کاشت و برداشت می‌شود. اولین گل رُز در زمان جنگ‌های صلیبی توسط فردی جنگجو به نام رابرت دی بری از شهر شام در سوریه، به اروپا برده شد و از این رو در اروپا گل سرخ محمدی به گل رُز دمشقی شهرت دارد. نام دیگر گل سرخ Rose Damask است و قدمتی تاریخی دارد. در قرن هجدهم در زمان ناپلئون بناپارت و لوئی چهاردهم، این گل جایگاه خاصی در طبقه اشرافی پیدا کرد و از این گل به عنوان یک گل سلطنتی یاد می‌کردند. در آن زمان ژوزفین همسر ناپلئون علاقه فراوانی به گل‌ها و باغبانی پیدا کرد و به کمک لقاح مصنوعی گونه‌های بسیاری از گل رُز را پرورش داد و به همین علت به او لقب حافظ رُز را دادند.

ایران، ترکیه، هند و افغانستان کشورهای هستند که در بخش‌های مرتبط با روغن‌گیری و عطر گیری از گل محمدی در حال فعالیت هستند.

پیشینهٔ پرورش گل سرخ مربوط به دوران هخامنشی و در استان فارس برمی گردد که در دوران صفویه به کوهپایه‌های کاشان برده شد و در سال‌های گذشته نیز در منطقهٔ لاله زار کرمان در کوه شاه نیز کشت شد و به دلیل شرایط مناسب آن منطقه کشت گل محمدی گسترش یافته‌است.

در رابطه با تاریخچه ی گل ­محمدی می توان گفت از دیرباز علاقه و توجه مردم به گل‌های سرخ بیشتر از سایر گل ها بوده است به طوری که گل سرخ را سمبل عشق، شادی و علاقه می دانستند؛ و در داستان های قدیمی هند گل سرخ را به عنوان خدای مهر یا خورشید معرفی می کردند.

زادگاه ابتدایی گل‌محمدی سرزمین کهن ایران است به طوری که مبدا تولید گلاب هم ایران معرفی می­شود.

اسم های دیگر گل محمدی:گل­سرخ، گل­ گلاب، گل­سرخ عطری، گل­سوری، گل­چای، گل­سرخ صد پره می­باشد که برحسب نژاد به ۷ دسته تقسیم می­شود که شامل: گل سرخ فرانسوی، نسترن، گل­چای، گل­سرخ با گل های زیاد، گل­سرخ مینیاتوری، گل­سرخ بنگال و گل سرخ ایرانی می باشد که نمونه ایرانی آن در دنیا منحصر به فرد است به طوری که گل سرخ ایران را به کشورهای مختلفی مثل هندوستان، شمال آفریقا، ترکیه و بلغارستان صادر می کند و پرورش گل سرخ ایرانی در این کشورها رواج یافت در حال حاضر کشورهای تولید کننده گل محمدی در جهان زیاد شده است که بلغارستان ترکیه ایران و هند جزو پیشگامان حساب می‌شوند.

منشاء پیدایش و تاریخچه ی گل ­محمدی در ایران:

در رابطه با تاریخچه ی گل ­محمدی گفته شده حدود ۷۰۰ سال پیش بر اثر حمله ناجوانمردانه قوم مغول به استان فارس و نابودی اکثر شهرهای استان فارس به دست سربازان چنگیز و بروز ناامنی در استان فارس باعث شد که ‏گل ­کاران و کشاورزان به فکر یک منطقه جدید باشند که از حمله و غارت قوم مغول در امان باشند ودر آنجا به ادامه زندگی و حرفه اصلی خودشان که کشاورزی بوده بپردازند در نتیجه عده‌ای به سمت کاشان، همدان و خراسان روانه شدند؛ عده ای که به سمت کاشان رفته بودند درآنجا ساکن شده و به پرورش گل محمدی پرداختند مدتی نگذشت که پرورش گل سرخ و صنعت مراسم سنتی گلاب گیری در این منطقه رواج پیدا کرد.

عطر و کیفیت گل سرخ ایران به علت شرایط مناسب آب و هوایی مرغوبیت خاص و ویژه ای دارد اما چون برای مصرف داخلی استفاده می­شود آن هم به تعداد کم از شهرتی که برازنده آن باشد برخوردار نیست و شهرت محدودی دارد.

سپاس و بدرود
24 آذر 1400 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : شکیبا کاوه
ایرج روحانی عزیز
چون همیشه مکمل و مکفی
دِینی بر ما داری به آموزش .
سپاسگذار :)
24 آذر 1400 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : عباس بهرامی Mahyar

سلام دوستان

در مورد این کار یک نکته هست گفتم شاید جالب باشه بدونید

رایحه رز در این کار خیلی متفاوته و از ترکیب ۲ نت مختلف بوجود میاد
نت رز سنتیفولیا : از نوعی گل رز هیبریدی به نام رز صد برگ گرفته میشه
نت رز ابسولوت : عصاره بسیار غلیظ گل سرخ که با عصاره معمولی رز از لحاظ شدت بو وماندگاری بسیار متفاوت است.

با احترام

21 آذر 1400 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : محمد neda

6
رایحه
8
ماندگاری
7
پخش بو
9
طراحی شیشه
پنهالیگنز- الیزبتن رز … شروعش یه “نه” گنده است و پایانش یه “رزی با شکوه” ه… قبلا از عطرباز ها راجع به اینکه پنهالیگنز نت رزُ خوب کار میکنه شنیده بودم. وقتی اسپری اش کردم رسما ناامید شده بودم، لیترالی یه پاف گلاب اعلا و شفاف بود که روی مچم اسپری کرده بودم، شاید بشه گفت نزدیک ترین رایحه به خودِ گلاب در بهترین هیئت و کیفیت شروعِ الیزبتن رز بوده برام. اما… بعد ازینکه ازش ناامید شدم و ولش کردم، متوجه یه رایحه شیک شدم و دوباره بوش کردم و واقعا متعجب شدم، رایحه خطی ازار دهنده ی رز شروع، با مغز ها (آجیل) و چوب یه ترکیب ظریف و لوکس و کماکان شفاف ساخته بود و میشه گفت هرچقدر بیشتر به الیزبتن رز وقت بدید، بیشتر جا میوفته و شیک تر میشه. وتیور هم تو درای داون یه تلخیِ اسموکی بسیار بسیار محو و زیبایی بهش بخشیده.
گمان نمیکنم بشه این عطرو لااقل تو ایران خرید، اما علی ای حال اگر هرگونه دافعه ای نسبت به رز های خطی، زیارتی، گلاب کاشون و غیره در عطرها دارید، این عطر مال شما نیست :)
عملکرد(پخش/ماندگاری) و کیفیت رایحه خوبه، شیشه ی بسیار ناز و شکیل؛ عطرای این برند خوراک کلکسیونن :(
مناسب بالغ تر ها- رسمی-نسبتا چهارفصل جز خیلی گرم
اما اگر بخوام یه کار رزی شرقی شیک و باکیفیت معرفی کنم، یا رز پرایو از ل ارتیسانه یا الیزبتن رز از پنهالیگنز.
20 آذر 1400 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : کاوه فاطمه فیضی

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟