PARFUM D'EMPIRE - Musc Tonkin

پارفوم دی امپایر ماسک تونکین

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-35835
نوع عطر : نا معلوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : چایپر گلی
طبع : گرم
مشخصات تولید
نام برند : پارفوم دی امپایر
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 2012
کد کالا : ATR-35835
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 0
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
0 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    0
  • نمی پسندم
    8
  • - 25 سال
    0
  • + 25 سال
    0
  • + 45 سال
    0
  • روزانه
    0
  • رسمی
    0
تعداد رای های ثبت شده : 13
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

PARFUM D'EMPIRE Musc Tonkin - پارفوم دی امپایر ماسک تونکین

از عطر هایی با سبک بویی گرم و جذاب و به یادماندنی می باشد که اولین بار در سال 2012 به بازار عرضه شده است. عطار آن مارک آنتوان کورتیکیاتو می باشد و در خانواده عطری چایپر گلی قرار می گیرد. از اسانس های بکار برده شده در این عطر می توان به مشک اشاره کرد.

برند پارفوم دی امپایر
عطار مارک آنتوان کورتیکیاتو
طبع گرم
سال عرضه 2012
گروه بویایی چایپر گلی
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای آقایان و بانوان
اسانس اولیه مشک
نمره کاربران
Musc Tonkin-پارفوم دی امپایر ماسک تونکین
رایحه
6
1 رای
ماندگاری
7
1 رای
پخش بو
7
1 رای
طراحی شیشه
7
1 رای
این عطر برای من یاد آور ...
نظرات کاربران (4 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
بنده جدا خالق این اثر را ستایش میکنم، عطریبی حیوانی بی نظیر و کمیاب که مورد استفاده اخر شب. رایحه ای کثیف و شلخته و بی حیا. بهترین توصیف برای این عطر بوی رابطه جنسیه. بوی عرق بعد رابطه. بوی جنابت بوی هوسرانی و وحشی گری. رایحه ای چرمی و خونی و گوشتی و بالزمیک و تند. مشک تیز بوی اهو ختن در فصل جفت گیری. بسیار تحریک کننده، اغوا کننده و مست کننده. ا
09 اسفند 1402 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : سالمی Dapper
آقا کمی رعایت کنین تورو خدا همکارو فامیل خانم داریم تو این پیج این تعابیری که میفرمایین خارج از توصیف یه عطره
09 اسفند 1402 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : سالمی بابک
یه مقاله ای میخوندم که میگفت سال های قدیم عطر ها تم حیوانیت بیشتری داشتند و بیشترین استفاده از مشک و عنبر میشد و رایحه وینتیج و طبیعی و اثر خود را به خوبی نشان میدادند امروزه بنا به ملاحضاتی مولکول ها و نت های حیوانیت و کثیف عطر را حذف کردند و اکورد های تمیز و شفاف و پودری را به نمایش گذاشتند که هیچ درکی از واقعیت اکورد های حیوانی نشان نمیدهند. متوجه هستم شما چی میفرمایید اما حقیقت همینه، در نظر داشتم توصیف واقعی این گوهر کم نظیر را بگم. نه تنها بنده بلکه تجربه کنندگان دیگر از سایر کشور ها نیز همین نظر را داشتند.
10 اسفند 1402 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : سالمی

در برخورد اول با ماسك تانكن، حقيقتا نظرم جلب نشد. اما در جريان زمان، خودش را ثابت كرد. چيزي در اين عطر دعوتگر است و لطيف و در عين حال، كمي زيرك و ناپسند. ابتداي امر، شاكي بودم كه چرا آن چنان رايحه انيماليك كثيف و تندي از خود بروز نمي دهد. حتي حس يك مشك تميز و صابوني هم دريافت نمي كردم. اما بنظرم ماهيت ماسك تانكن همين است. ميان تميزي و كثيفي- با تمايل بيشتر به كثيفي-. احساس مي كنم همه چيز در ماسك تانكن توهمي از واقعيتش است. توهمي از چرم، از روايح فلورال، از شيريني و حتي ترشي؛ و با اين همه، بسيار طبيعي مي نماياند و متوازن. يك حس ترش خوني تيز، بيني را قلقلك مي دهد. اصلا نمي خواهد به تمامه خودش را بر من آشكار سازد. اين هجرت مدام ميان يك رايحه تميز و رايحه انيماليك تيره، مرا وادار به تحسينش مي كند. به تجربه دريافتم كه عطرهاي كنجكاوي برانگيز، برايم ماندگارترند و دوست داشتني تر. ماسك تانكن، بالانس خواستني اي دارد ميان سر به زيري و اغواگري. نه عربده كش است و نه منفعل.

ماسك تانكن، فلورال- انيماليك درخشاني است. همچنين حس مي كنم در دراي داون، ردي از اوكموس- خزه درخت بلوط- هم ديده مي شود و شايد بتوان ماسك تانكن را يك شيپغ هم دانست. براي من رايحه اي است بسيار خوني، گرم، كمي ترش و تيز. به شامه ي من علاوه بر مشك، رگه هايي از گل رز و گل مريم حس مي شود و نقش سيتروس نيز در افتتاحيه و ايجاد فضايي ترش، پررنگ است. كاري كه از ميان چركين يا صابوني بودن، تقريبا راهي ميانه را برگزيده. با وجود فضايي خونين، نمي توانم آن را سياه يا چرك آلود مطلق بدانم!

ماندگاري كار عالي است؛ پخشش اما، از متوسط كمي بالاتر. به نظر شخصي بنده، به راحتي قابل پوشيدن است؛ هم براي بانوان و هم براي آقايان. حسي خاص و رازآلود به كسي كه او را پوشيده اعطا مي كند.
25 آذر 1401 پاسخ تشکر
21 تشکر شده توسط : nazanin 🄼🄾🄽🄰
حمیدجان درود
واقعن به شامت احترام میگذارم
تمام متن رو خوندم و لایک هم داره،فقط سئوالم از شما چگونه رد بوی خزه درخت بلوط رو متوجه شدید.؟خودم برای تست نتونستم این عنصر بصورت خام حتی درک و تجزیه کنم...سپاس
25 آذر 1401 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : nazanin آرمان
درود بر شما جناب قهرماني، تشكر از حسن نظر جنابعالي؛
اين نظر بنده لزوما صحيح نيست و سعي كردم با احتياط اين را عنوان كنم چرا كه نت هاي ذكر شده براي عطر را هم مشاهده نكرده ام- نمي دانم نت هايي به صورت رسمي ذكر شده اند يا خير- اما بعد از چند بار تست كمي متمايل به اين شدم كه ماسك تانكن را يك شيپغ انيماليك مشكي بدانم. در دراي داون به صورت خفيفي ردي از خزه لااقل به شامه بنده حس مي شود لكن شايد اين هم توهمي بويايي باشد. نظرات بنده نه بر اساس تخصص كه صرفا مبتني بر تجربه شخصي است و خود را در جايگاه نقد و يا ريويوي هيچ عطري نمي بينم. مبتني بر تجربه اي كه از روايح دارم بدين شكل تصوري از رايحه در ذهنم ايجاد مي گردد؛ اوكموس نيز به همچنين، چرا كه علاقه بسيار زيادي به عطوري دارم كه اوكموس در آن ها بسيار نمايان است. در هر صورت طبيعي است و شايد اين اشتباهي از سوي بنده باشد كه قطعا نيازمند تصحيح از سوي عزيزاني چون شما است.
25 آذر 1401 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : nazanin جواد وزیری
درود بر شما.بسیار خوب توصیف کردید.شنیدم مشک تانکین،بیشترین شباهت رو به مشک آهوی واقعی داره،شاید دلیل بویی شبیه خون یا گوشت،همین باشه.در ضمن،من مشک راواجر از فردریک مال رو هم امتحان کردم،خیلی به هم شبیهن،با این تفاونت که مشک راواجر،اون حالت انیمالکش کمتره.
25 آذر 1401 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : nazanin رضا یگانه

ماسک تونکِن : این زودیاک است که صحبت می‌کند!

عطری گرم شیرین، انیمالیک فلورال، چوبی اسپایسی اسموکی با رایحه‌ای پلشت، چرکین وَ لَچَر شبیه به خونابه‌ای ولرم جاری در اطرافِ بافتِ نیم خامِ یک تکه گوشتِ تازه وُ گرمادیده! بوی غریزه. گرسنگی وُ شکار. مانند افولِ تفکرِ بشر درهوسِ ایجاد باغ‌وحش. ترسیمِ اسارت ازبرای کسب لذت وُ انتشارِ قدرت. بویِ قوی‌ترین دام گسترِ زنجیره‌ی دَوام. شکارچیِ راسِ هرمِ غذایی. همان صدایی است که فریاد می‌زند : آبدار باشه لطفا! آب نه؛ خون است قِرتیِ بی‌بندوبار. نوش خفاشِ وارونه! بنوش وُ لبِ خود پاک نکن. لبخند بزن جوکرِ ضدقهرمان!

آغازی حجیم و قابل تامل با یک جریان گلدار فلزیِ دَمکرده که شاید تلفیقی باشد از گل‌های سفید وُ رز وَ قلبی کوچک از مرکبات که در عین حال اوهام هربال هم ایجاد می‌کنند! این گام حرارت نه؛ بلکه آتش وُ تشویش در سر دارد. نگران است. چه حاصل از گل‌ها؟ این مخلوق خیلی زود به جغرافیایِ حیوانات وُ عجایب حرکت خواهد کرد وُ انقلابِ کوچکِ اسپایسی به خود می‌بیند وَ آنجا آدمیزادِ فراموشکار از جگرِ خونینِ اثر بیرون خواهد زد. اجماع وُ مشتقی از مُشک‌ها که در اتمسفر خود ماهیتی پودری، توهمی چرم گون، خطوطِ صابونیِ چرب، رگه‌های سبکِ چوبی، باریکه‌ی شیرینِ تونکامانند، بروزِ شدیدِ حیوانی وَ دودی بسیار رقیق را پنهان کرده‌اند.

این رایحه مدرن نه؛ کلاسیک هم نه؛ بلکه باستانی است. به حافظه‌ی بلندمدت مربوط می‌شود. شبیه به کوچه‌های سنگی، دودگرفته وَ پُر از خون، آفت وُ جسد در حدودِ جنگ‌هایِ صلیبی. واقعه‌ی بازپس‌گیریِ اورشلیم است. همانجا که اسب‌هایِ تکه‌تکه شده در کنارِ کودکانِ سوخته، مرگ را به ضیافتِ آرامش می‌بُردند.

این اثر شاید حسِ نفرت، انزجار و دل‌آشوبه را انتقال دهد اما درعین‌حال نبایست طبیعی و جان دار بودنِ آن را نادیده گرفت. ازنظرمن خانه‌ی مذکور و همچنين مارک آنتوان کورتی'کیاتو بسیار قابل احترام و کاربلد هستند. درصورت تمایل و امکان Ambre russe, fougere bengale, cuir ottoman, salute, osmanthus, tabac tabou, le cri, wazamba را امتحان بفرمایید. تلفیقی هستند از هنر، حس‌های طبیعی وَ تجمیعِ آکادمیک نت‌ها. همان که ما تحت‌عنوان تجمل وُ مِکنتِ یک رایحه می‌شناسیم.

خارج قسمت.
در صورت تمایل [بااحتیاط] مستند earthlings محصول سال 2005 به کارگردانی شون مانسِن را تماشا کنید. 95 دقیقه انسان‌شناسی!

باری. ماسک تونکن همان است که شارل بودلر نوشت :
نه جانوری، نه رودی، نه سبزه‌ای، نه بیشه‌ای
اینجا جهانی‌ست تیره با اُفقی سُربی‌
که شبانگاه در آن هراس، واهِمه وَ ناسزا شناور است...!
25 بهمن 1400 پاسخ تشکر
30 تشکر شده توسط : آماتور 2 nazanin

سلام
اين كار در ساختارش فقط مشك ذكر شده ..ولي مشخصه عناصر ديگه اي هم درش هست..ابتداي اسپري كردن يه بوي چرك و كثيفي به مشام ميرسه كه بيشتر شبيه مشك حيواني هست اما با مشك هاي حيواني ديگه اي كه در عطرهاي ديگه هست فرق داره واقعا ...خلاصه اون بوي چرك و كثيف رو يه مقدار رايحه ي گياهي هم همراهي ميكنه (ميتونم بگم اين بوي چرك و كثيف شبيه چي هست اما شايد درست نباشه براي همين نميگم ) كم كم بوي عطر يك حالت كاملا صابوني پيدا ميكنه رايحه اي صابوني مثله صابون نخل تقريبا اين حالت صابوني تا انتهاي بوي عطر باقي ميمونه...راستش اصلا باب سليقه من نبود و هيچ چيز خاصي نداشت از هر نظر
20 آبان 1396 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : وحید معین هاشمی
بهترین توصیف از این عطر. دست‌مریزاد.
اول انتیمالیک، بعد گیاهی و در نهایت صابونی.
21 دی 1401 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : اشکان حدام فاطمه فیضی

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟