TOM FORD - London

تام فورد لندن

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-34948
نوع عطر : نا معلوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : چوبی ادویه ای
عطار :
طبع : گرم
مشخصات تولید
نام برند : تام فورد
کشور مبدأ : ایالات متحده
سال عرضه : 2013
کد کالا : ATR-34948
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 0
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
0 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    4
  • نمی پسندم
    1
  • - 25 سال
    0
  • + 25 سال
    0
  • + 45 سال
    0
  • روزانه
    0
  • رسمی
    0
تعداد رای های ثبت شده : 11
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

ستایش زیبایی اصیل و روح آزاد از قید و رسوم لندن است. این عطر چوبی انیمالیک پرمایه و تند رابطهٔ خارق‌العادهٔ بین عطر اصیل چوب عود که یکی از ممتازترین مواد اولیه عطرهای تام فورد است، با رایحهٔ گرم و شهوت‌انگیز تانکین ماسک ایجاد می‌کند.

برند تام فورد
طبع گرم
سال عرضه 2013
گروه بویایی چوبی ادویه ای
کشور مبدأ ایالات متحده
مناسب برای آقایان و بانوان
اسانس اولیه هل ، گشنیز ، فلفل ، زعفران ، قهوه ، زیره سبز
اسانس میانی شمعدانی ، یاس، لابدانیوم، روایح دودی
اسانس پایه مشک ، سدر ، عود، چوب درخت قان
نمره کاربران
London-تام فورد لندن
رایحه
9.7
3 رای
ماندگاری
9.3
3 رای
پخش بو
10
3 رای
طراحی شیشه
9.3
3 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند تام فورد
اخبار برند تام فورد
نظرات کاربران (4 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
ادکلن گرم و تلخ بسیار فوق العاده برای من یاد آور ادکلن آرماتور گلد که چندین سال قبل برای اولین بار تست کردم بود
حتی شاید این آرماتور از تام فورد جان کپی کرده! البته با این قیمت‌ها اگه رایحه شبیه تام فورد لندن مد نظرتونه یه سری بهش بزنید!
به هر صورت ادکلن فوق العاده خوبی هست که برای پاییز و علل خصوص زمستون استفاده بشه.
واقعا من به شخصه از تام فورد بیشتر از حضرت موسی معجزه دیدم 😂در روایح و تولید ادکلن های جالب
به نظر من به روش بسیار ماهرانه ای رایحه عود و زعفران رو طوری تولید کرده که نه خیلی تلخ و آزار دهنده باشه و نه خیلی شیرین و خسته کننده! بی نهایت منتظرم خزون پاییز برسه و تو اون حال و هوا بپوشمش!
شاد و خوشبو باشید
27 مرداد 1402 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : شایان احمدی امیر علوانی

Agarwood نام گرانقیمت ترین و با ارزش ترین "چوبِ صمغی" جهان است که ارزشی معادل 1.5 برابر ارزش طلا دارد. به همین خاطر بهش "طلای مایع" میگن.

عود چگونه بدست میاد 👈در نتیجه مکانیسم دفاعی درخت اکویلاریا در واکنش به حملات قارچی یا باکتریایی ، ترشحاتی چسبناک روی تنه درخت میشینه که با جمع اوری اون ترشحات صمغ گون ، به سه روش تقطیر با آب، تقطیر با بخار و استخراج به روش CO2 اسانس عود استخراج میشه .
از اونجا که استخراج عود به شیوه طبیعی دچار محدودیتهایی از قبیل در دسترس نبودن منابع پایدار از محصول طبیعی ، قیمت نجومی ، مقرون به صرفه نبودن و... همه اینا سبب شده نمونه های سینتتیک در اکثره عطرای عودی جایگزین شود.

عود طبیعی با رایحه ی عمیق اما متعادل، چوبی ، اسموکی و در عین حال با بن مایه ی قره قروت مانند و بالزامیکی اش شخصیت برجسته طبیعت شرق را با صدای رسا و لحن عود بیان می کند، در حالی که عود سینتتیک بوی چوبی ساده و سطحی ، لاکی و استون مانند ، ضرب آهنگ معطر متزلزل، هویت نامعلوم و مبهم چرم و چوب و هر نوع آکورد بالزامیک را اغراق می کند.
با این پیش زمینه به تامفورد لندن میرسیم که نت غالب و پایه اش را آگاروود تشکیل داده .

برررسی رایحه👇👇👇
وقتی در ترکیب عطری زیره سبز رو در کناره مشک و عود میبینیم میشه حدس زد باعطری انیمالیک طرف هستیم که شروعی طوفانی و فرودی بسیار ارام دارد.

شروع لندن شروعی پرهیاهو ، شلوغ و کمپلکسِ . ارپژ ابتدایی این شروع طوفانی و عربده کش با رایحه ی ملایم آگاروود استارت میخوره که توی بستری متراکم و چگال از زیره سبز و اسپایس هایی ماننده هل و تندی فلفل سیاه باز میشه ، در پس زمینه ی بستر ، حضوره ژرانیوم و کمی سیترال محسوسِ که به بیس عودی عطر تمی اروماتیک ، گیاهی ، کمی ترش و گس میدن .

خیلی طولی نمیکشه که مشک نمایان میشه و با لمس عود آگار و زیره سبز ، فضایی چرک الود، انیمالیک، خاک گرفته و بالزامی رارقم میزنه که این فضا رو هاله ای غبارالود و دارک از رایحه ی اسموک میپوشونه.

هرچه زمان میگذره یه تم تارگون و چرمی در بطن عود آگار قدرت میگیره و بالا میاد که به عطر عمق میده و میکسش با بیس انیمالیک ، چرک الود و اسموکی عطر ، فضایی ناب ، سکشوالیته و شهوانی را خلق میکنه .
این توهم تارگون وچرمیِ شامه نواز در واقع مدیون همبستر شدن چوب توس ، لابدانوم و زعفرانِ که ملغمه شون بُعد خشنِ چرم را فضاسازی کرده که تاحدودی به چرم روسی شبیه .
در انتها تغییر چندانی نداریم و با اضافه شدن اندکی چوب ، اون فضای انیمالیک وحس گزنده فلفلی فروکش کرده و تمی چوبی ،عودی ، اسموکی، چرمی و کمی اسپایسی را بصورت خیلی کمرنگ تا زمان محو شدن داریم .

با تشکر از عطرافشان ...
27 آبان 1400 پاسخ تشکر
37 تشکر شده توسط : amin shafiei عرفان يعقوب زاده
به این میگن یه تحلیل درست حسابی آموزنده کاربردی شفاف و روان مرسی دوست عزیز که این اطلاعات رو به اشتراک میذارید.
27 آبان 1400 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : neda amir
بسيار جامع و خوب نوشتيد درود
27 آبان 1400 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : amir حکایت دوست
درود بر شما بله کاملا درسته بسیاری از شرکتها روایح را بازسازی میکنن چون بسیار مقرون بصرفه تر درمیاد بویژه شرکتهای تام فورد و ناسوماتو ولیکن شرکتهایی هستن که اسانس رو بصورت کاملا طبیعی و از موادی صددرصد طبیعی استخراج میکنن (حتی باوجود محدودیت منابع)برای نمونه کرید و تولیدات روژا داو و یا هیرام گرین،، برای نمونه کرید در هنگام معرفی رویال عود اعلام میکنه که عصاره آگار وود رو که از یک اونس پالادیوم باارزشتره در ترکیب عطرش استفاده کرده اینگونه شرکتها ادعا میکنن که روش تولید محصولاتشون که شامل تولید اسانس از موادی کاملا طبیعی و بصورت دستی و سنتی تا حتی تولید شیشه و جعبه با دست و نه بکمک ماشین آلات! که این ادعای بزرگیه ولی واقعیت داره
28 آبان 1400 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : neda مسیح بسته شده
سلام و عرض ادب جناب امید نیک ، ابی عزیز و محمد محترم ، در محضر شما بزرگواران درس پس میدم🙏🙏.

ابی جان در مورده شباهتی که از دانهیل عربین و بلک افگانو برداشت کردی با اینکه شباهت ریزی باهم دارند ولی همون نیمچه شباهت زودگذر بخاطره سه نت غالب در دانهیل یعنی کهربا ، اگاروود و اسموکِ که دوتای اخر نقش پررنگی در بلک افگانو دارند ...، کهربا و تنباکو را وقتی روی بلاتر بصورت تک نت تست میکنیم بخاطره یه سری نتِ مشترک شباهتای ریزی باهم دارند ، کهربا در اینجا در اثره همبستر شدن با اگاروود تمی بالزامی از خودش بجا گذاشته و وقتی بخور هم کنارشون قرار میگیره برای برخی شامه ها اشتراکاتی با بلک افگانو هرچند اندک و برای لحظاتی کوتاه باشه را تداعی میکنه ، البته در عربین دانهیل نت های گلی بخصوص رز و زعفران مسیررا جدا میکنند و بسمت بیس عربی میبرند .
اگاروود جز نت هایی که رایحه ش توی حافظه بویایی با وضوح بالا ذخیره میشه ، برای اشنایی با این نت دوست داشتی تاپ نت شاگیا و بیس نت بلک افگانو را با تمرکز تست و در حافظه بویایی ذخیره کنید که رایحه ی غالب اگاروودِ ،اگاروود در هر عطری غالب باشه ردپایی از عطرای دیگه ای که حضور داشته را ازخودش بجا میزاره .

ممد عزیز ممنون از نظرت ، اینکه برندهایی مثل کرید ، روژا داو ، جووی و.... بهترین مواد را استفاده میکنند هیچ شکی درش نیست ولی همونام قسمتی از ترکیباتشون سینتتیکِ ، امروزه علم شیمی و مواد سینتتیک با عطرسازی گره خورده و حتی پیش نیاز ورود به دانشکده های بزرگ عطرسازی برای پرفیومری حداقل صد واحد شیمی ... ،در صنعت عطرسازی انگشت شمار برندهایی هستند که تماما طبیعی باشند تازه همون انگشت شمار ارتیزان ها مثل سلطان پاشا و بانو داون خودشان علنن میگنن در هر عطری که میسازیم با اینکه سعی مان مواد۱۰۰٪ طبیعیه ولی یه سری موادنایاب و یا ممنوعیت های ایفرا سبب میشه که توی هر عطری حداقل بیست درصد را مواد سینتتیک استفاده کنیم ، متاسفانه اسم سینتتیک در ایران بدجا افتاده که در اینمورد برخی فروشنده ها نقش خیلی پررنگی دارند و سبب شدن خیلیا تصور کنند سینتتیک یعنی بوی لاستیک و پیف پاف در حالیکه واقعا اینطور نیست ، اگه گریدهای تاپ و سوپرسینتتیک استفاده بشه فقط شامه های فوق حرفه ای میتونن تشخیص بدن طبیعی نیست و بلحاظ قیمت بعضا گرون هم هستند ، وقتی در عطری از عود طبیعی استفاده میشه قیمت صدمیل اون عطر میره بالای چهارصددلار ، به همین خاطره که عطری مثل الکساندریا۲ زرجف قیمت نجومی داره و علت اون فی نجومی احتمالا استفاده از صندل میسوری و عود طبیعی در ترکیب باشه که این دو خیلی عالی پارتنر هم میشن و برای خلق یه بیس عودی تاپ و ملایم بخوبی همدیگرو تکمیل میکنند .
28 آبان 1400 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : الناز dani
با تشکر از شما جناب علیرضای عزیز پس احتمال شباهت عربین دیزرت به بلک افگانو وجود داره و خیلی هم اشتباه نکردم و بازخوردی هم که گرفتم همین موضوع رو نشون میده . سپسگزارم از پاسخی که به بنده دادید تا حدودی خیالم راحت شد.
28 آبان 1400 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : alireza .xx mehrdad
سلام و عرض ادب ابی جان .
بله بخاطره مواردی که اشاره شد توهمی زیرپوستی و گذری از بلک افگانو حس میشه که روپوشی اورینتال ، گرم و گلبو روی بستر امبری وودی را میپوشونه و مسیر متفاوتی را رقم میزنه .جناب ابی اتفاقا این نشون میده شما حتی اگه عمیق غرق در عطربازی نباشی ولی بازم شامه ریزبینی و قوی دارید و وقتی عطری را استشمام میکنید این حس بویایی قوی ناخوداگاه نت های غالب اون عطررو در حافظه بویایی تون ذخیره میکنه .
(جناب شهریار ،عرض ادب و احترام ، بزرگوار در عطرگرام ذیل عکس زرجف جوین دکلاب براتون پیامی گذاشتم که فکرکنم هنوز نخوندین .
شهریار جان اگه اشتباه نکنم فرموده بودین که ساکن کرمانشاه هستید؟ اگه درسته ذیل همون عکس زرجف ناتس در عطرگرام ok بدین که با پسرعموم که ایشونم ساکن کرمانشاه هستند هماهنگ کنم یه تعداد اسنشیال اویل را درحجم پایین جهت تست بدستت برسونه ، مش قاسم به فکر شماهم هستم ها ، خودم در حال حاضر سلیمانیه ام و انشالله تهران اومدم نمونه های شما رو شخصا میارم تقدیمتون میکنم).
29 آبان 1400 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : الناز dani
ارادت جناب علیرضا
از پاسخ جامع و کامل شما سپاسگزارم.
29 آبان 1400 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : alireza .xx
قربان شما آقا علیرضا شما لطف دارین، اتفاقا بنده هم ساکن کرمانشاه هستم
29 آبان 1400 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : alireza .xx
بله دوست عزیز، ساکن کرمانشاه هستم
29 آبان 1400 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : alireza .xx

سلام،عزیزانی که این کار رو تست داشتن بفرمایند این کار چقدر شبیه عودوود هست؟؟
25 اسفند 1399 پاسخ تشکر
درود بر شما،بنده یکبار این عطر را تست کردم...رایحه منحصر بفردی داره،ترکیبی از روایح بخوری،تنباکویی،زیره و....کاملا خاص هست و لبه دار،امکان اینکه نپسندید زیاده،متایفانه چون دیسکانت شده ،تقریبا کمیابه ...بنظر بنده کمتر از ۲۰ ٪ شبیه عود وود هست....اگر روایح سنگین می پسندید شاید از اینهم خوشتان بیاد....توصیف نتهاش الان برام سخته،چون رایحه کمپلکسی داشت ،ولی فضایی شبیه تائور ۰۳ و هیستواغ ۱۷۴۰ را در ذهن متبادر میکرد....تند و نافذ و سنگین و البته خاص.شاید بدلیل همین خاص بودن و عدم استقبال از چرخه تولید خارج شد.....شاد باشید
25 اسفند 1399 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : اميد نيك مصطفی منفرد

Ali
10
رایحه
9
ماندگاری
10
پخش بو
10
طراحی شیشه
این کارو دیروز گرفتم واقعا بینظیره . پخش بو ماندگاری عالی داره شروعش کمی تلخه! ولی هرچقدر از زمانش بگذره از تلخی و تُندیش کاسته میشه ! و با اضافه شدنش بخور وعود حالت دودی پیدا میکنه با اضافه شدن مشک حالت چرکین و کثیف اضافه میشه و همزمان با سدروس پایانی تلخ و چوبی و کمی تلخ همراه میشه .
23 دی 1398 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط :  حسینی F.E

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟