dunhill - Dunhill Icon

آلفرد دانهیل آیکون (نقره ای)

مردانه
کد کالا : ATR-31919
نوع عطر : ادو پرفیوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : چوبی معطر
طبع : معتدل
مشخصات تولید
نام برند : دانهیل
کشور مبدأ : انگلستان
سال عرضه : 2015
کد کالا : ATR-31919
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 65
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
3,170,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    19
  • نمی پسندم
    9
  • - 25 سال
    2
  • + 25 سال
    19
  • + 45 سال
    2
  • روزانه
    20
  • رسمی
    3
تعداد رای های ثبت شده : 118
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

رایحه‌ای از گیاهان، مرکبات، چوبها و ادویه جات.

دانهیل آیکون محصولی از برند آلفرد دانهیل در رایحه‌ای معتدل و چهارفصل برای آقایان است .

دانهیل آیکون عطری است که جلوه‌های ناب طبیعت را به بیان درمی‌آورد و همچون ترجمانی از میراث شکوهمند و کلاسیک کمپانی دانهیل نمایان می‌شود. عطری که با رگه‌های مدرن جذاب‌تر می‌شود و دقیقا برای مردان باشخصیت و پیچیده طراحی شده است.

آمیزه دانهیل آیکون آروماتیک‌ـ‌چوبی است و با ترنج و بهارنارنج شروع می‌شود. نت‌های میانی‌اش اما از روایح ادویه‌ای و آروماتیک فلفل سیاه، اسطوخودوس و هل شکل گرفته‌اند تا سپس بر بستری چوبی از سویه‌های دودی عود، چرم و خزه درخت بلوط قرار بگیرند.

دانهیل آیکون محصول سال 2015 خانه ادکلن سازی آلفرد دانهیل را با معرفی عطرافشان به خانه ببرید .

نوع عطر ادو پرفیوم
برند دانهیل
عطار کارلوس بنایم
طبع معتدل
سال عرضه 2015
گروه بویایی چوبی معطر
کشور مبدأ انگلستان
مناسب برای آقایان
اسانس اولیه ترنج ، بهار نارنج، فلفل
اسانس میانی اسطوخودوس ، سالویا ، هل ، فلفل ، دانه سرو کوهی
اسانس پایه خزه درخت بلوط ، خس خس ، زنبق ، چرم ، عود
نمره کاربران
Dunhill Icon-آلفرد دانهیل آیکون (نقره ای)
رایحه
7.4
31 رای
ماندگاری
6.9
38 رای
پخش بو
6.4
37 رای
طراحی شیشه
8.5
32 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند دانهیل
اخبار برند دانهیل
نظرات کاربران (34 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
سلام به همه دوستان عزیز
دکانت این کار رو تهیه کردم و بعد از اسپری، یه نت این کار که بنظرم ترنج یا بهار نارنج هست که انگار بهش حساسیت دارم خیلی اذیتم کرد. نمیدونم چطور توضیح بدم اما یه تندی داره که سردردم میکنه. ممنون میشم از دوستان اگر توضیحی بدن .🙏🙏🌹🌹
10 آذر 1402 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : بابک فاطمه فیضی

دانهیل آیکون، رایحه ای زیبا که من رو سر ذوق آورد.
کیفیت مواد به کار رفته و تغییر محسوس نت ها و آکوردها باعث شده با کاری به واقع ارزشمند به نسبت قیمت اون مواجه باشیم. شروع کار فوران ترنج و فلفل هست که کاملا حس تازگی رو منتقل میکنه، کمی بعد بهارنارنج بیشتر حس میشه و هل وارد میدون میشه و ترکیبی بسیارزیبا رو در کنار فلفل میسازه (هل تا انتها ما رو همراهی میکنه). لوندر در اینجا تنها به قصد تلطیف رایحه بکار رفته و حس صابونی منتقل نمیکنه. عود علی رغم حضور اسمش به عنوان یکی از عناصر بیس نت، احساس نمیشه. زنبق و چرم اما به صورت ملایم و ضمنی از میانه کار همراه هل میشن تا آکورد فلورال و چرمی بیش از پیش مشخص شه و جنبه ای شیک و موقر به عطر بده و رایحه کاملا از حالت ادویه ای (با محوریت فلفل) خارج شه.
بیس نت و درای داون کار زیباترین بخش این اثره.
رایحه در شروع تا حدی یادآور دکلریشنه اما بعد از گذشت حدود یک ساعت کاملا راه جدایی رو در پیش میگیره.
11 آبان 1402 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : احمد شجاعی علیرضا موسوی

من این عطر رو نزدیک یک ماهه خریدم......خیلی بوی خوبی داره ( که کاملا سلیقه ای است این موضوع و نمی تونید به حرف من استناد کنید و بلایند بای کنید ! ) و تا حدی شبیه به شاهکار مزون هرمسه ( تق دی هرمس ! ) .......کاملا و بدون هیچ تردیدی می تونه به عنوان عطر امضا استفاده بشه و به نظرم برای افراد بالای 25 سال خیلی خوبه.......مردهای 40 سال به بالا هم با خیال راحت می تونند این عطر رو استفاده کنند........طراحی بطری فوق العاده است.......یه بطری خیلی سنگین با روکش فلزی خوش ساخت و لوگوی دانهیل روی اون و دری که سرجاش کلیک می شه.......ماندگاری عطر نسبتا خوبه و حدود هشت ساعت روی پوست دوام داره....گاهی مواقع روز بعد هم می شه روی لباس یا حتی پوست حسش کرد که البته دیگه خیلی ضعیفه ......اما به نظر من ماندگاری این عطر کاملا رضایت بخشه .........اما نقطه ضعف جدی اون پروجکشن ( پخش بو ) خیلی خیلی ضعیفی است که داره.......واقعا ضعیفه.......تا حدود نیم ساعت اول نزدیک یک ساعد دست اطراف شما رو پوشش می ده .......بعدش تبدیل میشه به بادی سنت ( فقط روی پوست یا لباس و در صورتی که بینی رو بهش بچسبونی حس می شه ) ..........اصلا هم سیاژ نداره ( یعنی وقتی حرکت می کنید کسی متوجه نمی شه یا خط بویی پشت سر شما جا نمی گذاره ! ) ..........من توی این مدت هیچ بازخوردی ازش نگرفتم ( چون کسی اصلا حسش نمی کنه ) .......اما از دوستام هم که پرسیدم ( همه و بدون استثنا ! ) گفتند که هیچ بویی حس نمی کنند مگر اینکه دماقشون رو بچسبونند به دستم ............در کل به نظرم این عطر بسیار بسیار شیک و خوشبو است ( اصلا شبیه عطرهای آبی و آدامسی و پرطرفدار همه پسند نیست ، بلکه بسیار باکلاس و با اتیکته.......یه عطر خاص و البته تا حدی شبیه به تق دی هرمس ) .......ماندگاری خوبی داره ولی اصلا پخش بو نداره.........اما اگه اون رو به عنوان عطر سیگنچر ( امضا) انتخاب کنید و هر روز بزنید لباساتون همیشه بوی این عطر رو می ده و خودتون اگه بخوایید ( یعنی عمدا سعی کنید بوش رو حس کنید ) می تونید اون رو حس کنید......شیشه هم که بی نظیر و زیبا است .......من دیگه بعد از این شیشه این عطر رو تجدید نمی کنم چون خیلی پخش بوی پایینی داره..........در ضمن عطری که من خریدم متعلق به سال 2022 است .......موفق باشید !
24 اردیبهشت 1402 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : علیرضا موسوی منوچهر
عرض سلام جناب کنعانی عزیز
این عطر واقعا به فرمایش شما رایحه پرجذبه و کلاسیک و شسته رفته ای داره.. و هل غوغا میکنه.. من زمانی که استفاده میکردم با تعداد پاف بالا و ایضا دو مرتبه اسپری پشت گردن سعی در افزایش پخشش داشتم..
03 خرداد 1402 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : علیرضا موسوی Sajjad
احسان عزیز کاملا موافقم باهاتون.....و البته استفاده استادانه از نرولی هم مزید بر علت شده برای جذابیت هرچه بیشتر این اثر ...چون ظاهرا استفاده از رایحه نرولی کمی ریسک پذیری بالایی داره و به شهادت اساتید فن اینجا ، عطار هنرمند کارلوس بنایم بسیار ماهرانه این رایحه رو به کار گرفته.....درود بر شما !
06 خرداد 1402 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : علیرضا موسوی Perfumex

این کار رو به تازگی تهیه کردم و بنظرم با وجود بهار نارنج، زنبق و اسطوخودوس بیشتر یه عطر گلی محسوب میشه تا چوبی ادویه ای. من تو اوپنینک این عطر یکم بوی گلاب رو حس میکنم و معتقدم این کار کاملا شرقیه و یجورایی آدم رو یاد حرم میندازه. حسی رو که برای تق هرمس هم داشتم. کلی بخوام بگم دانهیل آیکن من رو یاد یه حاجی بازاری با یه کلاه پشمی میندازه که تو بازار یه حجره فرش فروشی داره و دائم تو مسجده و آخر هفته ها هم به اتفاق حاج خانم تو حرم شاه عبدالعظیم.
سرفراز باشید.
21 فروردین 1402 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : امیر علوانی سولماز
خوب این نظر شما برمیگرده به خاطرات که تو ذهن بیشترمون مونده
وقتی ترکیب نت نرولی و چوب گایا یا عود یا حتی رز و عود رو به ذهنمون میاریم ناخودآگاه میریم سمت عطر حرم
بهتره عطرهای گلی بیشتری تست کنید تا بینیتون رو تقویت کنید تا بتونه این روایح رو از هم جدا کنه
ترکیب بهارنارنج و زنبق و کمک گرفتن از عود می‌تونه یک رایحه آروم و ملایم و جذاب بسازه
این سبک عطر ها رو تو عصر روزهای بهار و پاییز تو فضای بسته با یک پیراهن سفید استفاده کنید
حتما ازش لذت خواهید برد
تمرین تمرین تمرین
با تمرین کردن روایح از عطر ها لذت ببریم🌱
23 اردیبهشت 1402 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : Shahrokh امیر علوانی

8
رایحه
7
ماندگاری
6
پخش بو
10
طراحی شیشه
رایحه ش ترکیبی است از ادویه جات از فلفل گرفته تا هل که با شیرینی ترنج و رایحه بهارنارنج ملایم شده. بوی شربت هل و بهار نارنج ازش استشمام میشه. خیلی یونیکه و مثل ساواج و عطرای دیگه که فیکشون تو بازار زیاده هر روز به مشامتون نمیخوره.

[EDITED] 1402/01/18 16:02
17 فروردین 1402 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : nazanin امیر علوانی

5
رایحه
5
ماندگاری
6
پخش بو
8
طراحی شیشه
سلام دوستان
عرض ادب

خواستم لطف بفرمایید راهنماییم کنید ، بین این عطر( دانهیل آیکون ) و لالیک انکر نویر اسپرت ،،نسخه حال حاضرشون
کدوم پخش و موندگاری بهتری داره؟
میخوای یکی رو بلایند بای کنم ،، میخوام ببینم کدوم ارزش خرید ازین نظر دارن توی این رنج قیمتی

ممنون از محبتتون


13 فروردین 1402 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : فاطمه فیضی derrick
سلام با توجه به عطرهای پروفایلتان من لالیک اسپرت رو پیشنهاد میدم دانهیل یه بوی ویکس مانند داره که شاید مورد پسند همه نباشه گرچه خودم اونم خیلی دوست دارم ولی هر دوی اینها رو پارسال که دکانتشونرو گرفته بودم از لحاظ پرفورمنس خوب بودند و لالیک که بهترم بود
13 فروردین 1402 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : Sepehr s اشکان حدام
خیلی ممنونم از لطفتون
14 فروردین 1402 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : derrick

8
رایحه
8
ماندگاری
7
پخش بو
8
طراحی شیشه
دانهیل آیکون
این کار هم،یکی از اون کارهایی هست که به نظرم، خیلی بیشتر از قیمتش می ارزه،هل و فلفل و زنبق، در کنار روایح سبز و یه کوچولو هم چرم،یک رایحه شیک و خاص بوجود آوردن.
من که دوستش دارم،یک کار پربازخورد و خوش قیمت.
اگه تستش نکردید،پیشنهاد میکنم تست کنید،از اون دسته کارهایی هست که خودتون هم از بوییدن خودتون، لذت میبرید
09 دی 1401 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : منوچهر Sajjad

در آغاز، حجمه ی غریب و بسیار ویژه ای از برگ و سمغ درخت های مرکبات به ویژه نارنج و پرتقال در کنار گل های سفید مانند میخک و محبوبه شب در هاله ای آرامش بخش و خوش منصب که احتمالا نقش فلفل سیاه مکمل در کنار آنها باشد، به پوست غلبه می کند... رایحه شگفت زده تان خواهد کرد. گویی تا بحال در عالم هستی استشمام نشده و حال، آمده تا دنیای روایح را به چالشی جدی بکشد....با گذر اندک زمانی و نشست کامل این عطر...تلفیق روایح کار را از خانواده ی مرکبات، به سره ی روایح گلی می کشاند و آن حس گلی سفید که به دقت از نِرولی می باشد، با گلهای دیگری مثل بنفشه و اسطخودوس بیش از پیش فضا را فلورال می‌کنند و تا انتها به زیبایی بر تن می‌نشیند.
ماندگاری این ادکلن کمی کمتر از حد انتظار است و شاید عمر
مفید آن را بتوان ۳ الی ۴ ساعت دانست، ساعاتی که نیمی از آن پخش بوی قابل قبولی از دانهیل آیکان دریافت می کنید و به غیر از خودتان، هر شخص خوش سلیقه ای را به بازخورد مثبت وا خواهید داشت.
امتیاز من به این خلق زیبا 7.5/10 خواهد بود.
10 مهر 1401 پاسخ تشکر
17 تشکر شده توسط : سهیل نصری Milad sayah

8
رایحه
8
ماندگاری
7
پخش بو
8
طراحی شیشه
دانهیل آیکون
بوی هل و هل و هل و فلفل،رایحه هل توی این کار خیلی بولده،یکی از ادکلنهایی که دارم و هرچندوقت یکبار میپوشم،نه همیشه،جالبه که بین همکارانم خیلی ازش بازخورد میگیرم و جالبتر اینکه هروقت میپوشم بهم میگن بوی شبدر میده،به نظرم قابلیت بلاندبای کردن رو داره،کمتر پیش میاد کسی از رایحه اش خوشش نیاد
شاد و خوشبو و پرپول باشید
08 اسفند 1400 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : Mahan نازی جاوید

9
رایحه
5
ماندگاری
4
پخش بو
8
طراحی شیشه
من ابتدا سمپل این کارو تهیه کردم واقعا ماندگاری وپخشش خوب بود، ووقتی عطر اصلی رو خریداری کردم به هیچ عنوان ماندگاری وپخش سمپل رو نداشت وبه قول دوستمون خودتم متوجه بوش نمیشی، دیگه به سمپلا هم نمیشه اعتماد کرد، حیف این رایحه
07 اسفند 1400 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : neda Dragon
سمپل

به عنوان کسی ک سمپل و دستریز خیلی زیاد خریدم چندتا نکته رو بگم

بعضی عطرا اسپری خوبی ندارن ، مثل رد توباکو که بحثش هم در عطر افشان هست
یعنی عطر اصلی خیلی خوب عمل پخش رو انجام نمیده

بعضی عطرها هم شما سمپل پر شده ی دیور 2016 یا 2017 رو میگیرین
بعد اوم اینتنس 2020 به بعد خریداری میشه و تفاوت قابل تأمل در پخش ، موندگاری یا فرمولاسیون می بینید ،
یعنی سمپل از نسل و فرمولاسیونِ دیگریست تا عطرِ خریداری شده ی شما .
و حالت سومی هست که رویِ ناخوشایندِ صنعت عطر سازی هست
اونم اینکه وقتی مثلا سمپل ورساچه ادوپرفیوم رو میخرید خیلی شیرین تر و غلیظ تر با موندگاری و پخش بالایی هست
جوری که من وقتی درشو شکوندم بعدِ مصرف، و بدنه ی سمپل رو گوشه اتاقم گذاشتم که حتی دو دَهُم میلم بهش نچسبیده بوده رسما ، اما چنان فضا رو پر میکرد تا دو روز که وقتی عطر اصلی رو خریدم
به 15 اسپری روی پیراهن و غیره ، لباسم در دو متری ، نصفه اون زمان هم برگشت ب اتاق و بینی من رو نداره ،
حتی وقتی در اتاق کلی اسپری هم میشه و در رو میبندم و شب برمیگردم باز نمیتونه با اون یک قطره ی فرار کرده از دستم در سمپل رقابت کنه

این اخری بنا ب سال ساختِ عطر ، سناریو ریفورموله شدن کنسلِ
و همچنین شیشه اصلی نعنایی تر و کمی تیز ترم هست
و رایحه اون قوام ِ سمپل رو نداره
( ذکر کنم که بحثی بابت اصالت و کیفیت رایحه نیست )

بنظرم سمپل ها کمی بنا به دلایل بالا و دلایل دیگری کمی خطا دارن و نمیشه اتکا صد درصدی بهشون کرد ،
و تجربیات افراد مهمتره و گاها بچ کد و سال ساخت بی تقصیر نیست
حالا بعضی ها میگن یعنی یه لاینِ دیگه راه انداختن واسه سمپل و از یک شیرِ دیگه پُر میشن ؟ و جناب منطقی نیست ،
منطقی باشه یا نباشه ، کاری بهش ندارم
موضوع خروجی متفاوت هست ک گاها دیده میشه و حقیقتِ نه فرضیه
( نگهداری نادرست از سمپل و کیفیت ساختِ بدِ بعضی و شکاف و خروج مایع و این داستانها هم کم پیش نیومده موقعِ رسیدنِ محصول )

08 اسفند 1400 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : ناشکـــیبا ملورین
آقای افتخاریان عزیز سلام و احترام

در دو مورد اول که به اونها اشاره کردید با شما هم نظر هستم اما در مورد نکته سومی که اشاره کردید نظر شخصی خودم رو عرض میکنم.

ببینید پلمپ سمپل ها هیچوقت به خوبی ظرف های فول سایز نیست. درِ سمپل روی ظرف میشینه و چفت میشه در حالی که در باتل های شیشه ای در کاملا کیپ میکنه. این تفاوت باعث میشه برخی سمپل ها خیلی جزئی اجازه نشت الکل رو بدن. گرچه این نشت در کوتاه مدت و میان مدت قابل چشم پوشیه اما در طول چند سال اثر خودش رو نشون میده. با تبخیر آهسته ی الکل، عطر بمرور زمان قوام بیشتری پیدا میکنه و باتوجه به اینکه سمپل هایی که تهیه میکنیم خیلی وقت ها تولیدات چند سال پیش هستن شاهد این هستیم که مایع موجود در اونها غلیظ تره و از پخش و ماندگاری بهتری برخورداره و اون هم به دلیل که الکل تنها چیزیه که میپره و ماده معطر باقی میمونه.
بنابراین وقتی سمپل و محصول فول سایز تولید یکسال رو تهیه میکنیم ممکنه احساس کنیم که سمپل قدرتمندتر عمل میکنه و دیگری آبکی تره. شاید احساس کنیم شرکت سرمون رو کلاه گذاشته اما درواقع بطری فول تقریبا کیفیت پیشفرض کارخونه رو داره(تقریبا و نه کاملا به این دلیل که پلمپ بطری های بزرگ تقریبا احتمال پریدن الکل رو به صفر میرسونن) در حالی که سمپل نسبت به استاندارد تولید کارخانه غلظت بالاتری پیدا کرده.
ممنون از توجه تون
شاد باشید


09 اسفند 1400 پاسخ تشکر
21 تشکر شده توسط : ملورین Dapper
مهیار عزیزم درود و خسته نباشید ،
و سپاس بابت توضیحات خوبی که دادید .

من حرف شما رو کاملا منطقی میدونم ، ولی ،
یک ولی اینجا بگم ، که واسه عطرایی "بیشتر" میتونیم متن منطقی و درستِ شما رو جلو ببریم که چندین سالی از لانچ شدنِ عطر گذشته باشه ،
و خیلی "کمتر" میتونه اتفاق بیوفته یا درست باشه واسه عطر و سمپل ِ من چونکه ، اروس ادوپرفیم لانچِ 2020 هست و دو سال هم نیست از معرفی تا به امروز ،
و عمر مفید در بازار بودنش نهایت یک سال و نیم هم نیست ( تازه به شرطِ اینکه این سمپل از اولین ها بوده باشه ) ،
و چیزی که اب پاکی رو ریخته ، این هست که من دوبار این سمپل رو تهیه کردم ، چون چیزی رو واسه خرید انتخاب کنم بیش از یکبار تستش میکنم ،
و هر دوبار همین حس و خروجی رو گرفتم .
09 اسفند 1400 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : ایرن حکایت دوست

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟