TOM FORD - F**king Fabulous

تام فورد فاکینگ فابولوس

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-42002
نوع عطر : ادو پرفیوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : رایحه های چرمی
عطار :
طبع :
مشخصات تولید
نام برند : تام فورد
کشور مبدأ : ایالات متحده
سال عرضه : 2017
کد کالا : ATR-42002
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 580
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
29,000,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    97
  • نمی پسندم
    25
  • - 25 سال
    10
  • + 25 سال
    73
  • + 45 سال
    7
  • روزانه
    13
  • رسمی
    78
تعداد رای های ثبت شده : 387
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

صریح. منحصر به فرد. فوق العاده.
یک چرم منحط به سبک شرقی که با بوی مست کننده خود هوا را پر می کند؛ و مبادلات خصوصی و لحظات محرمانه را درست زمانی که تخیل به واقعیت می پیوندد،  بر می انگیزد؛ این رایحه را فقط با یک روش می توان توصیف نمود.

نوع عطر ادو پرفیوم
برند تام فورد
سال عرضه 2017
گروه بویایی رایحه های چرمی
کشور مبدأ ایالات متحده
مناسب برای آقایان و بانوان
اسانس اولیه اسطوخودوس ، سالویا اسکلاریا
اسانس میانی وانیل ، چرم ، بادام ، پونه کوهی
اسانس پایه دانه تونکا ، کهربا، چرم ، روایح چوبی، کشمران
نمره کاربران
F**king Fabulous-تام فورد فاکینگ فابولوس
رایحه
8.4
133 رای
ماندگاری
8.1
133 رای
پخش بو
7.7
133 رای
طراحی شیشه
8.3
133 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند تام فورد
اخبار برند تام فورد
عطرگرام
نظرات کاربران (85 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
7
رایحه
9
ماندگاری
8
پخش بو
10
طراحی شیشه
مردی که یه اتیکت به پیشونیش چسبونده و روش نوشته: I`m fuckin fabulous
یعنی بیشتر از اینکه دیگران بهش بگن فبیولس، خودش به خودش میگه.
خودشیفته ی تمام عیار که با رفتارش و حرفاش همرو کلافه می کنه و بعد با لبخند عریضی بهتون خیره میشه و حس یک برنده رو به خودش می گیره.
راستش مردی رو با همچین خصوصیاتی می شناسم و هرچی فکر کردم دیدم این عطر به طرز عجیبی بهش میاد و برازنده اشه. 34 به بالا، کت و شلواری، برون گرا، سرش رو هم کمی بالاتر از حد متوسط می گیره و کمی زیر چشمی بهتون نگاه می کنه، به همه هم متلک می اندازه و اگه حرفی بهش بزنی با همون لبخند های عریض معروف بهتون نگاه می کنه و میگه: مگه دروغ میگم؟
بنظرم شبا قبل از خواب، یه نیم ساعتی جلوی آینه ژست می گیره و میگه: Oh my me! به خودش هم کلی می رسه. ازوناست که کلی ماسک و محصولات پوستی داره. هرچقدر من هیچ سررشته ای از این چیزا ندارم، جناب فبیولس داره:)
هیچ بعید هم نیست تو کلینیک های زیبایی دیده بشه:)
آقای فبیلوس شرمنده:)

[EDITED] 1401/12/13 21:24
13 اسفند 1401 پاسخ تشکر
41 تشکر شده توسط : Mercedes آماتور 2
:)))) عالی بود. جنسیتی شد ولی خیلی کافی بود در وصف این رایحه
14 اسفند 1401 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : IRRO rahil tagi
سلام خانم رجبی ممنونم
ولی اصلا قصدم این نبود که موضوع جنسیتی بشه:)
بیشتر می خواستم با فبیولس شوخی کنم
مرسی بازم؛)

[EDITED] 1401/12/15 11:15
14 اسفند 1401 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : پرنیان رضا یگانه
سرکار خانم نازنین با درود
سوای شوخی که با فابیولس کردید خداییش هرچی به مغزم فشار آوردم که این توصیفات خودشیفتگی شما به کی میخوره (اصلا به روی خودم نیاوردم البته چون احتمالا بعدش باید به خودکشی و یا جلای وطن فکر میکردم!!) فقط یه تصویر اومد تو ذهنم:
گولتیری بزرگوار
شاد و پیروز باشید
15 اسفند 1401 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : پرنیان امیر رنجبر
سلام جناب عطردوست
سلام سرکار خانم نازنین
عرض ادب و احترام

از باب شیطنت و متلک انداختن و اون لبخندهای عریض دقیقا شخصیت آقای گوالتیری را میشه تصور کرد ولی یادمون باشه گوالتیری همون آدمی هست که لاین عطرهای اورتو پاریسی رو از طبیعتِ باغ پدربزرگش آقای پاریسی در کنار درختان و گیاهان و خاک و کودش الهام گرفت ، به همچین آدمی ماسک و محصولات پوستی نمیچسبه ، البته گوالتیری به جای اصطلاح oh my me با همون لبخند عریض میگه !pardon me ‌
به نظرم یه شخصیت ویلی ونکایی با لباس چرمی با کیفیت با بوی هوس انگیز چرم در پشت این تعریف قرار میگیره.
15 اسفند 1401 پاسخ تشکر
21 تشکر شده توسط :  Someone Out There Saba  🄼🄾🄽🄰
ایرج گرامی با درود
آقای گولتیری یه عکسی دارند با ریش کاهنی، موهای آنکادر کرده، سری رو به بالا در حالیکه داره جلو را نگاه میکنه و مخصوصا با دماغ پینوکیویی فوتوشاپ شده که خیلی به نظرم جالب بود و حرف داشت. وقتی این ویژگی‌های مورد نظر خانم نازنین را میخوندم ناخودآگاه یاد اون عکس افتادم.
غرض به هیچ عنوان توهین یا جسارتی به کسی نبود چه آقای گولتیری، تام فورد و یا هرکس دیگری، صرفا یه لحظه شوخ طبعی ام گل کرد و اون را نوشتم. واقعا من دیگه ازم گذشته بخوام برای عطری یا برندی تعصبی به خرج بدم. ساخته های آقای گولتیری هرچند باب میل من نیستند ولی در این که ایشون یک نابغه تمام عیار است شکی درش نیست. اما اینکه ایشون از محصولات پوستی استفاده میکنند یا نه بازم به نظرم گویای مورد خاصی نیست، اگر در حد روشور و افتر شیو و ضد آفتاب تو گرمای ظهر کارگاه‌های عمرانی باشه من خودم به گناه خود اعتراف میکنم تازه این عطر را هم بسیار دوست دارم.
چیزی که من خیلی ریز خواستم بگم این بود که دنیای ما آدمها و به طبع، عطرها که مخلوقات ما ادمها هستند آنقدر پیچیده و لایه لایه و حتی ناشناخته هست که نمی شود یک حکم کلی در مورد ویژگی‌های یک عطر و استفاده کننده های آن در نظر گرفت و خیلی وقتها تضادهای عجیب و غریبی در وجود ما به چشم می‌خورد که از قضا به داوری من از زیبایی هاست و جهان ما را از کسالت و یکنواختی در می آورد و ما را بیشتر به فکر وا میدارد. هیچ پدیدهء خوب یا بدی وجود ندارد این افکار، احساسات و تجربیات ماست که به آنها برچسب می‌زند و همین است که یک نفر یک عطر را در نهایت زیبایی و گمشده خود تلقی می‌کند و یک نفر دیگر حتی قادر به تحمل آن نیست و جالب اینجاست که هرکدام به فراخور خود آن عطر یا پدیده را واجد بهترین ها و یا بدترین ها میبیند یا اینکه ما از رفتار و سکنات یک نفر چندان خوشمان نیاید و او یک عطری را استفاده کند و ما هر کجا آن عطر به مشاممان بخورد یاد آن حالات و ویژگی‌ها بیفتیم. یا چه بسا یک عطری که بسیار دوست داریم وقتی استفاده اش همزمان با رویداد یا حادثه ناگواری باشد به احتمال زیاد دیگر آن حس سابق را به آن عطر نداشته باشیم، اینجا خصوصیات عطر تغییر نکرده بلکه ذهنیت و ناخودآگاه ماست که عوض شده است.
از بابت طولانی نشدن پوزش میخواهم. قصد جسارت به هیچ کس نبود و صرفا نظرات شخصی هستند که شاید درست هم نباشند.
با آرزوی شادی تندرستی برای همه دوستان و همراهان
15 اسفند 1401 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : محسن علی رشوند
سلام جناب عطردوست
عرض ادب و احترام

اصلا فکر نمیکردم متن من انقدر باعث سو تفاهم بشه!!!
عذرخواهی بنده رو بپذیرید!
من با خوندن متن خانم نازنین و تشبیه شما فقط مشتاق شدم در این بحث شرکت کنم ، باور بفرمایید اصلا بحث دلخور شدن نبوده ،
بیشتر مایل بودم اون شخصیت رو به توصیف خانم نازنین و فضای واقعی عطر نزدیک کنم ، یک حس منحصر بفرد از بوی چرم ، این چرمِ شگفت انگیزِ لعنتی...

ارادتمند تمام دوستان

[EDITED] 1401/12/17 11:05
16 اسفند 1401 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : derrick محسن
ایرج خان گرامی با درود دوباره
آقا شما عزیز و استاد ما هستی، هیچ دلخوری یا سوء تفاهمی نبوده و نیست و کاملا متوجه بی غرضی شما شدم.
همونطور که عرض کردم ازمن گذشته تعصب یک عطر یا شخص و حتی عقیده ام را داشته باشم (به اندازه کافی عقاید مزخرف و نادرست و توهّم دانایی داشته ام که بدانم امکان دارد عقاید اکنونم نیز به آن سرنوشت دچار شوند). از قضا من فکر کردم احتمالا چون شما و خانم نازنین به ساخته های آقای گولتیری علاقه دارید شاید از بابت اون تشبیه کمی دلخور شدید که اگر اینطور است بنده پوزش می خواهم.
این مورد شخصیت دادن به عطرها و ارتباط آن با شخصیت مصرف کننده آن برام جالب بود و منم صرفا خواستم نظر خودم را بنویسم اما واقعیتش نمیدونم چرا این روزها دل بیشتر آدمها از پوست پیاز هم نازکتر شده و ابراز مخالفت بدون دلخوریِ طرفین سخت اتفاق میفتد. به هرحال خوشحالم که این بحث اینطور پیش نرفت.
ارادتمند تمامی دوستان و همراهان گرامی
17 اسفند 1401 پاسخ تشکر
17 تشکر شده توسط : Amirhossein کامبیز سخی
سلام آقای عطر دوست و آقای روحانی
نه آقای عطر دوست ناراحت چرا:)؟ اتفاقا کلی خندیدم سر متن شما و از گفت و گویی که اینجا رخ داد بسیار لذت بردم و همه رو با لبخند می خوندم.
چقدر زیباست که دو نفر در کمال احترام نظرشون رو میگن حتی اگر در قسمتی از اون مخالفتی داشته باشن، بدون کنایه و تکه پراکنی:) در نهایت صمیمیت و مثبت بودن:)
بسیار عزیزید و امیدوارم خدا حفظتون کنه:)

[EDITED] 1401/12/17 12:21
17 اسفند 1401 پاسخ تشکر
17 تشکر شده توسط : آلالیتا Amirhossein
چرا باید همیشه تیپیکال در نظر بگیریم واسه هر عطری، شما یه پسر با شلوار جین و هودی و دکتر مارتین با بوی فاکین فبیولس رو در نظر بگیر ، یا یه مرد لمپن سیبیلوی پولدار قد بلند موفرفری با همین بو، این آقا که شما گفتی ولی نه، آدمی که خودش گاد خودشه کلینیک زیبایی نمیره، اونی که شما میگی به نظرم جلو آینه ادا میاد و عطرشم یا آمواج اینترلوده یا شیخ ، از اینا که ظهر تابستونم اینترلود میزنه و منتظره بقیه بگن آقا عطرت چیه و امیدوارم تو این توصیف منظورتون گوالتری نباشه
22 فروردین 1402 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : Mercedes غزال
سلام آقای ولدخانی
ببینید هر کامنتی که منِ نوعی ذیل عطری اون رو میزارم، به هیچ عنوان نباید اصل و مبنا در نظر گرفته بشه. و فردِ خواننده همچنین نباید خیلی زوم کنه روش، چرا که تماما زایده و برگرفته از تراوشات ذهنِ خودِ من هست و مختصِ به برداشت و دیدی که شخصا دارم. در نتیجه باید خوند و گذر کرد.
و اینکه خیر، گوالتیریِ طفلکی که همچین آدمی نیست:)

[EDITED] 1402/01/23 03:26
22 فروردین 1402 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : آماتور 2 rahil tagi
راستشو بخواین من که به شخصه این عطرو تا حالا امتحان نکردم و فقط دوست داشتم نظراتو دربارش بخونم. ولی بحث جالبی اینجا پیش اومده و دوست داشتم منم نظرمو درباره ی این خود شیفتگی بگم (اگر میخواین بخونین این متن هیچ ربطی به عطر نداره و بیشتر جنبه ی روانشناسی داره). خود شیفتگی و غرور خیلی با خود دوستی و اعتماد به نفس فرق داره. فردی که خودشو دوست داره و اعتماد به نفس داره همون‌طور که ارزش و لیاقت خودشو می‌دونه نه تنها به کسی اجازه نمیده باهاش کمتر از توقعش رفتار شه بلکه همون احترام و ارزش رو برای دیگران قائله. این افراد افرادی هستن که از خود شناختی به خود دوستی رسیدن و تنها افرادی هستن که واقعا‌ً میتونن عشق واقعی رو درک کنند. چون تا خودتو دوست نداشته باشی چطور میتونی کس دیگه ای رو دوست داشته باشی؟ :)
ولی افراد خودشیفته و خودخواه و خودبین و مغرور..‌‌. توی
روانشناسی به این افراد به اصطلاح میگن نارسیسیست Narcissist. نارسیسوس در داستان های اسطوره های یونانی پسر خدای رود ها سفیروس و یک پری به اسم لیریوپ، به زیبایی معروف بوده. این پسر روزی توی آب عکس خودشو میبینه و بی اطلاع از اینکه اون تصویر خودشه عاشق تصویر توی آب میشه و اینقدر خیره میشینه تا توی آب میوفته و غرق میشه. داستان قشنگ و پر استعاره‌ایه برای توصیف این افراد. افرادی هستن که نه تنها اصلاً برای خودشون احترام قائل نیستن، بلکه هیچ وقت از خودشون بودن خوشحال نیستن و به خاطر همین به خدمت ها و نظرات دیگران نیاز دارن تا اون سیاه چال داخل خودشونو پر کنن و البته مخصوصاً همون افرادی که مدام غرورشونو تغذیه میکنن و اون تهی درونشونو با کمر خم کردن پر میکنن برای این افراد پله ی ترقی ای بیش نیستن. این آدما مدل های خیلی مختلفی ظاهر میشن، حتی به شکل پسر و دختر هایی که از طرف مقابلشون مدام تعریف و تمجید میکنن ولی فقط برای اینکه مطمئن شن قربانیشون توی دامشون میمونه. و البته خیلی از ماها خصوصیاتی داریم که ما رو شبیه این آدما می‌کنه.
31 فروردین 1402 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : آماتور 2 روشان
تقصیر من نیست ، رو هر چیز که دوس دارم گارد دارم و فاکین فبیولس هم جز فیوریتای منه، اصلا هم دوست نداشتم آدمی با اون خصوصیات که شما گفتی فاکین فبیولس بزنه😅اما الکسیر ساواژم بهش میاد هر چند اونم عطر خوبیه
25 اردیبهشت 1402 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : فاطمه فیضی Perfumex

حوالی عصر یک روز کاملا صاف و آفتابی و بهاری با یک نسیم ملایم در شهر استانبول
یک تیپ کاملا مشکی با کاپشن چرمی و پیراهن یقه اسکی
یک مرد با احساس و هنرمند و برزخی که فراتر از این دنیا زندگی میکند
10 اسفند 1401 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : مسافر MAHMOUD

مردی با کت چرم ضخیم شلوار مشکی شق و رق…
موهای نسبتا بلند و صاف
عینک آفتابی کائوچویی …
لبخندی مرموز…
پشت میز کنار پنجره یک رستوران لاکچری ، عبورر و مرور ماشین‌های خیابان…
صدای پچ‌پچ رهگذران پیاده رو…
لیوان‌های شامپاین روی میز…
دست زیر‌چانه و نگاهی خیره…
غرق در فکر ، بی تفاوت به صحبت‌های زنی در آن سوی دیگر میز …
صدای آژیر بیهوده خودرو…
شکستن عایق بی‌توجهی مرد …
نگاه توجه‌وار مرد به خیابان …
و…


(پ‌ن : سلام و درود خدمت عزیزان ، هرچند از شخصیت مرموز و درونگرای این عطر بگم کم گفتم، همنشین خوبیست برای شب‌های تنهایی…)
09 اسفند 1401 پاسخ تشکر
25 تشکر شده توسط : فربد فریدی امیرحسین دانشپور

با سلام خدمت عطر افشانی های عزیز
از دوستان و اساتید گرانقدر تقاضا می کنم، اگه ممکنه بین همین عطر تام فورد فابولوس، توسکان لدر و آکوا دی پارما لدر از لحاظ رایحه، پخش و البته بازخورد مقایسه ای انجام و پیشنهاد خودتوشونو بفرمایند. البته خودم بین فابولوس و توسکان لدر مردّدم. سپاسگزارم
27 بهمن 1401 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : امیر محمدی فاطمه فیضی
با سلام
بین اکوا دی پارما(خصوصا نسخه ادوپرفیوم) و توسکان لدر میشه وجه شباهت هایی پیدا کرد
رگه هایی از شیرینی تمشک،رز فرانسوی در بین این دو عطر ممکنه برای شما از اون یکی عطر آشنا باشند اما چرمشان متفاوت است;هر دو سنگین و رسمی پوش هستند در فضایی دارک
نسخه ادوکلن کنسانتره آکوا دی پارما شیرینی کمتری و کمی رز بیشتر با کمی زمینه چوبی دارد
در فبیولس هم ابتدا سالویا با تم صابونی خودنمایی میکند و سپس رگه های خنک ارگانو و همراهی هردو تا رسیدن به چرم شیرین شده با بادام و تونکا در بستر امبری
میشه با ارفاق کمی شباهت با توسکان لدر پیدا کرد اون هم بخاطر یکی بودن بعضی از مواد اولیه آکوردها(البته بسیار کم و خیلی شاید متوجه نشوند)
*
در مبحث بازخورد و پخش
در پخش بو تقریبا در یک لول هستند،اختلافشون اونقدر چشمگیر نیست
در بازخورد نسخه ادوکلن کنسانتره از آکوا دی پارما سیف ترین هست
البته برای مردم عادی
*
باز تا تست نکنید اون هم در چند بازه متوجه نمیشوید
هر چهار نسخه که خدمتتون عرض کردم شباهت ها و تفاوت هایی باهم دارند که انتخابشون سلیقه فرد مقابل رو میخواد و مطلقا با پیشنهاد حقیر و سایر بزرگواران قابل خریداری نیست

اگر امکان تست داشتید،نسخه پرفیوم و ادو پرفیوم امبر لدر و از برند ممو پاریس،محصولات چرمی اش گزینه خوبی هستند
همچنین تربل تدی از پنهالیگانز

گزینه های دیگه هم به ذهن دارم اما بدلیل اینکه بازخورد براتون مهمه ادامه نمیدم
موفق باشید.

04 اسفند 1401 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : احسان آزاد Arad felegari
با سلام. جناب روح الامین، ریز بینی حضرتعالی قابل تحسین و توضیحاتتون مفید و کامل بود. تشکر🌷🙏
09 اسفند 1401 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : عباس روح‌الامین

10
رایحه
6
ماندگاری
7
پخش بو
9
طراحی شیشه
یه روز سرد زمستونی اوایل دی ماه،دور وبرای ساعت 3/4 بعدازظهر و از اون سرما های سرد و دوست داشتنی که سرما دوست هارو سرحال و سرزنده میکنه.و من که پر انرژی و مطمئن از خود داشتم میرفتم دفتر برای کار، قرار بود حدودا نیم ساعتی نوید دوست عطر بازم رو ببینم و برم دفتر وکالت.جلوی مترو توحید و در حال پز دادن رایحه عطری به نوید بودم و سرخوش و مغرورانه بهش میگفتم: میبینی چه حسی قدرتی به آدم میده؟ حس یه ادم بلدِ کار و جدی موقع کار ولی شوخ و پایه و باحال ولی به وقتش. بعد نوید یه تستر از یه عطر بهم داد. بویی که تاحالا نشنیده بودمش و اولین بار بود که یه عطر رو دوست داشتم هی بو کنم. نه شیرین و زننده و نه زیادی سرد و حوصله سر بر. اصل جنس. حالا فکر کن حتی الان اسم اون عطری که داشتم باهاش پز میدادم یادم نیست. تام فورد فاکینگ فابیولس. همون شد هدیه تولدم ، و چه عجیب هدیه ای که از پروسه ی سخت دنبال عطر خاص گشتن نجاتم داد. اسمشو که گفت رفتم تو فکر . گفتم حس 007 رو بهم میده از نظر بلد بودن کارش. ولی در عین حال ،آدم خشک و بی مزه ای نیست. یه هو تو ذهنم اومد،این همون ادمیه که من میخوام باشم یا شاید هم هستم.یه ترکیبی از خودشیفتگی و درعین حال شیطنت های خاص و مخفی (که البته بعدا با افزایش جسارت و اعتماد به نفس بیشتر ابراز میشه)، یه چیزی شبیه جیم کری . اصالتش و همزمان دیوانگی و نبوغ غیر قابل انکارش. این عطر مثل یه ادمیه که نکه به ذات اعتماد به نفس داره بلکه اعتماد به نفسشو تو روزگار به دست آورده. و این موضوع دقیقا تو گذشت و گیرا تر شدن رایحه ش مشخصه. یه ادمی که اول خشکه و دافعه داره. بعدا که ازش خوشت میاد و میری تو عمق شخصیتش جالب و متفاوته و در اخر که میای عاشقش بشی میمیره. بعد مدتی از تست کردن و نظر خواستن از دیگران در مورد این عطر خبر خوشحال کننده برام این بود که همه پسند نیست و ادمایی که تاییدش کردن کمتراز ادمایی بودن که ردش کردن اما کسی نبود که براش زننده باشه و اذیتش کنه ،پس امیدوارم که همه گیر و تکراری نشه. چون این خاص دوست داشتنی برام تبدیل به امضا شده. برای من تفاوت وخاص بودنش رایحه اش انکار ناپذیره و 10 بهش میدم. ولی ماندگاریش اگر بیشتر بود میشد بیشتر از نت های پایانیش لذت برد. شاید قشنگیش به همینه.وقتی تازه عاشقش شدی ، عطر پریده .
09 بهمن 1401 پاسخ تشکر
24 تشکر شده توسط : سجاد ترسا Cheles
در پاسخ به خودم!
دیدی اینم با هایپ شدن مواجه شد و هرچی فروشگاه عطر بوده نسخه های ضعیف و کم کیفیتش رو فروختن و قراره هرجایی که میریم مشابه ای از این بو رو تو سرما حس کنیم؟
24 بهمن 1402 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : بابک سالمی

خب من نتونستم با کارای تام فورد ارتباط برقرار کنم چون بنظرم یکم پیچیده اس گرونم که هست می ترسم انتخاب اشتباهی کنم ... اما نوشته های آقا مسحن و آقا مسیح و ملودی عزیز تو قسمت نظرات خیلی لذت بردم. چقدر نازنین هستن این دوستان
امیدوارم ایام به کامتون باشه .. زمستون سر برسه و با همه این چیزایی که نوشتید تو خیابون پهلوی دل و جانی تازه کنیم :)
08 بهمن 1401 پاسخ تشکر
21 تشکر شده توسط : امیر محمدی Sajjad
زمستون سر برسه و با همه این چیزایی که نوشتید تو خیابون پهلوی دل و جانی تازه کنیم 😭 چه زیبا کشتید مارو با این جمله. دل و جانی تازه کنیم 😭👌🏼🌹به قول مسیح _گوی شیشه‌ای گفت بهار نزدیک است! اگر بگذرد این زمستانِ بی‌بندوبار... آخ که اگر بگذرد و اگر که برگردد خورشید هرچند فرورفته در غروب_ لذت بردم. انگار نور امید به قلبم تابید ممنون ممنون 🖤🌻 :)
08 بهمن 1401 پاسخ تشکر
22 تشکر شده توسط : محمد ح. m.sheykhzade
من از برای آسایشِ آزادگان آمده ام
آمده ام تا دیگر
هیچ ظلمت پرستی در کمینِ صلح و سپیده ننشیند.
آمده ام تا شرابِ آفرینش را به آوازِ خسته آدمیان ببخشایم.
باید باران ها بیاید
صلح بیاید
آواز، علاقه، بهشت...
این منم، زرتشت ارابه ران خورشید..💫
08 بهمن 1401 پاسخ تشکر
20 تشکر شده توسط : m.sheykhzade rahil tagi
در طریق عشق بازی ، امن و آسایش بلاست .
ریش باد آن دل ، که با عشقِ تو خواهد مرحمی !
اهلِ کام و ناز را ...
در کویِ رندی راه نیست !
رهروی باید ، جهان سوزی ؛
نه خامی ، بی غمی ...
آدمی در عالم خاکی ، نمی آید به دست ...
عالمی دیگر بباید ساخت واز نو آدمی .

و سلام بر آنان که از هدایت پیروی کردند ...
27 بهمن 1401 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : rahil tagi امیر محمدی

7
رایحه
9
ماندگاری
7
پخش بو
9
طراحی شیشه
بی شک در سری پرفیوم های تام فورد هیچ یک به گرد پای توسکان لدر نمی رسند ... این جمله را خود تام فورد شریف بار‌ها اذعان داشته و تقریبا اکثریت عطربازهای نابغه ی جهان نیز بر آن اتفاق نظر دارند ... البته که رقابت تنگاتنگی میان توسکان لدر و اود وود و اوبنه فیوم ( آبنوس دودی ) و همین افسانه ی لعنتی ( فاکینگ فاببیولوس ) وجود داره که همچنان همون بحث قدیمی تنوع سلایق و هر کسی سلیقه ای دارد را به میان می کشد ... لیکن تام فورد توسکان لدر یک سر و گردن چه از نظر فروش جهانی و چه از باب رایحه و پخش بو و در وهله ی سوم ماندگاری شاید حرف اول را نه ولی حرف آخر را قطع به یقین می زند ... من پیشنهاد می کنم از بو کردن مشابه ها و کپی ها و اسمارت ها و اسکلاری ها و غیره پرهیز کرده و شده دو میل از اورجینال توسکان لدر را تجربه کنید و خریداری بفرمایید تا متوجه عرض این مرد صاحب تجربه ی بیست سال عطر بازی بشوید ... با تشکر از سایت بسیار خوبتون √
27 دی 1401 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : Shahrokh کوروش
سلام دوست عزیز متشکرم از راهنمایی هاتون . دقیقا هیچ چیز مثل اورجینال توسکان لدر و فابیولس نیست . با اسانس های گرمی و اسپری و شرکتی ها نمیشه در موردش نظر داد . یک میل از ارجینالش می ارزه به یک لیتر اسانس مرغوب
31 خرداد 1402 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط :  امیرحسین امیر علوانی

سلام دوستان.
بین توسکان لدر و فاکینگ فبیولس کدوم رو پیشنهاد میکنید.کدوم مردونه تر هست؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

[EDITED] 1401/10/22 23:02
22 دی 1401 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : کامبیز سخی رضا یگانه

6
رایحه
6
ماندگاری
5
پخش بو
8
طراحی شیشه
این متن بر اساس بچکد T601 نوشته میشود.

تام فورد ، رایحه ی سمی Hypnotic Poison دیور‌ را بر ورقه ای فلزی استشمام کرده است و‌الهام‌گرفته است. اینطور میتوان تصور کرد چگونه میتوانسته به لایه ی روغنی بادام در کنار وایب پودری خشک فکر کند و تصور کند میتواند آن را به مرد هم بپوشاند.
روغن بادام گرم با حربه ای به نام “آکورد پودری خشک” قرار است چرم را بسازند.
آکورد پودری متشکل از تونکا و وانیل هستند. شبیه آنچه در ‌پودر بچه میبینید .
بادام نت شکیلی ست . اصطلاحا خوش‌تراش است. نتی متکبر و در عین حال لجوج ، خودرای و تا حدی باهوش‌است. اما خودشیفته است. این بزرگترین ویژگی آنست . با دیگران حرف نمیزند و بی اعتنایی به دیگران را راه حل میبیند.
میگفت : شهرام باهوش است. اسپانیایی بلد است. کمی گیتار بلد است که از ناخن هایش مشخص است گاهی تمرین میکند. قد بلند دارد. همیشه مرتب و اتوکشیده است. . اما جوری نگاهت میکند انگار تو‌آدم نیستی . یک جور استهزا خاصی داخل چشم هایش به تو دارد که بر آمده از “موجودیت” نیست. برآمده از اینکه به دانش خاصی دست یافته باشد نیست ، یا این نیست که معنای خاصی را کشف کرده باشد که بدانی این استهزا و‌خنده از این نوع است که شما چرا اینقدر سطحی هستید. اتفاقا برآمده از اینست که شما چرا سطحی نیستید. گفت دخترهای کلاس همه دوستش دارند. خصوصا پولدارهایشان.
گفتکو‌مربوط به ۱۵ سال پیش است. گفتگوی سال پایینی من بعد از اینکه با مشت کوبیده بود توی دهن شهرام. گفت : داخل سرویس دانشگاه شهرام به او‌ گفته من خوشحالم شما غربتی ها از من متنفرید. و این عطر ، همان شهرام است.
کسی که از بالا نگاهت کند، تحقیرت کند و ندانی برای چه چیزی و خودش را آمال جهان بداند. کاراکترش را از این میگیرد که بخشی از افراد از او ‌متنفرند: به قول شهرام غربتی ها یا آنها که هنوز ارتباط گرم و دوستانه و بدون تکلف را دوست دارند . شهرام یکبار من را در لابی دانشگاه دید و گفت تو همانی که استادها میگویند ؟ این جمله ی کاملش بود. بدون سلام. با لفظ “تو”. کماکان نمیخواست مچ اش بخوابد . کماکان موضعش همان بود. تحقیر کند حتی وقتی آرزوی “تو شدن” را دارد. رفتاری که سمی ست از آدمی که سم دارد.
من این عطر را دارم. همین پربروز هم به دوستی که این ویژگی ها را داشت توصیه کردم تهیه اش کند. از عطرافشان خرید . صبح گرفت. شب پیام داد: عالی بود. قبل تر از آن انجلز شر را هم گفته بودم بخرد. انجلز شر هم در بخسی از ابعادش همین نظر را در مورد دیگران دارد. اما باهوش تر است، محتوای درونی بیشتری دارد و در‌برخورد اول لجاجت ندارد.
تام فورد عطر نساخته. یک بوستر برای شخصیتی که خودش نیز دارد ساخته است. عطر برای بی محلی کردن است. بازخورد گرفتن توسط بی اعتنایی کردن. درست مانند اسمش خودشیفته است. این عطر تجلی خودشیفتگی ست. اما مثل قریب به اتفاق کارهای این برند در پیاده کردن ایده اش درخشان است. چارچوب ها را میشناسد. از دقت در ساخت ایده اش دست نمیشوید.

۶ از ۱۰
نشر بوی قابل قبول

11 دی 1401 پاسخ تشکر
89 تشکر شده توسط : الف.ر ش علی رحیمی
سلام به ایکاروس گرامی:
بله دقیقا به شاخص و بارزترین مورد درباره کارهای برند تام فورد اشاره کردید که خصوصا در این کار خیلی بیشتر به چشم میخوره.
نمایشی در اوج کیفیت و ظرافت و غنا برای بروز تمول و لوکس گرایی ، اما متاسفانه فاقد روح و حسی مهربانانه . مثل اکثر کارهای لاکچری و بسیار گرانقیمت این برند که حقیقتا برای نمایش ظاهری و ایجاد حسی اشرافی کار خودشون رو خوب بلدند اما اکثرا فاقد روحی هنری و ایجاد احساسی عمیق و تاثیر گذار بر شامه و ذهن مخاطب هستند.درست مثل شخصیت صاحب برند.
عطر هایی که اغلب شکارچی بازخورد و گل سرسبد مارکت هستند و اغلب خیلی سریع کپی های فراوانی ازشون تولید میشه
برند تام فورد به واسطه کیفیت و خلاقیت و یکه تازی در دنیای مدلینگ همیشه برای من قابل احترام بوده اما حسی رو که ایکاروس عزیز درباره این عطر دارند ، برای من هم وجود داره . F**king Fabulous برای مقصودی که در سر داره یقینا کاری لوکس ، باوقار، شیک و قدرتمند خواهد بود ولی به نظر شخصی من هم فاقد روح و کالبدی هنری است.
11 دی 1401 پاسخ تشکر
43 تشکر شده توسط : الف.ر ش امیرعلی نجاتی
به نظر من، یک بررسی کوتاه و مختصر میتونه تاثیر گذار تر از یک متن چند صفحه ای باشه، البته منظور درباره کامنت زیر این عطرها هستش، ولی خب به هرحال این مطالب ادبی و زیبا میتونه در قالب مقاله ارائه بشه ارزشش هم اینجوری بهتر حفظ میشه، ذیل همون مقاله هم بحث بشه، بطور مثال من آمدم چند نظر و بررسی درباره این عطر ببینم و برم تست کنم، کلا از خیرش گذشتم و به فراگرانتیکا پناهنده شدم!(نظر شخصی)
موفق باشید.
13 اردیبهشت 1402 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : الدورادو هەژار

10
رایحه
8
ماندگاری
7
پخش بو
10
طراحی شیشه
خوب اینجا ما یه چرمی فرش داریم ، بوی تندی که میرسه به مشام (بوی نعنا مانند) در زمینه چرمی فوق العاده به این عطر شخصیت داده پرفورمنسشو هنوز مردد هستم روش ولی رایحه از ۱۰ باید کامل بهش نمره رو داد به نظرم 👌
10 دی 1401 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : Arad felegari مسافر
درود فراوان خدمت شما.
اون چیزی که شما بعنوان نعنا،برداشت کردید،در واقع پونه کوهی هست.
در مورد نمره هم کاملا با شما موافقم،حالا نه ۱۰ از ۱۰،ولی واقعا لیاقت ۹ از ۱۰ رو داره.
یک رایحه چرم بی آزار، نه از نوع انیمالیکش،در بستری از روایح سبز و بادام،واقعا انسان از بوییدن خودش ،لذت میبره
10 دی 1401 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : علی نقدبیشی علیرضا ر
ممنون از نظر شما دوست عزیز جزو بهترین چرمی هاست به نظر من ، ولی پرفورمنسش راضیم نمیکنه متاسفانه ، بله در نت های میانی پونه کوهی داریم که بعد از ۱۰ دقیقه قشنگ من متوجه این بوی نعنا مانند یا همون پونه شدم که واقعا لذت بخشه، پرفورمنس امبر لدر به نظرم بهتر از فبیولس هستش دثاز این نظر که چرمی هستند هر دو
10 دی 1401 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : علیرضا ر سعید زند
درود خدمت شما دوست گرامی.
بله ،بی شک یکی از بهترین کارهای چرمی هست که من دیدم.
خوشبو و بی آزار و پربازخورد.
و اما آمبر لدر،یکی از کارهای محبوب من،کاملا حق با شماست، با اینکه قیمت به مراتب،پایین تری از فاکینگ داره، اما پرفومنس قویی داره،از فاکینگ سنگین تر و به نظر من چوبی تره.
فاکینگ واقعا یونی هست و خانمها هم میتونن استفاده کنن،ولی آمبر لدر،قطعا یک کار مردانه ست،سنگین و پرابهت
10 دی 1401 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : Mahmod Akrami derrick
سلام و درود آقای زند
با مرور کامنت های عطر فبیولس متوجه شدم خیلی دقیق و زیبا راجع به این دوست داشتنی نظر داده بودین . به عنوان کسی که تا به حال اورجینال این کار رو تست نکرده و با بوییدن مشابه ها عاشق این لعنتی شده . میشه بفرمایید که پخش و ماندگاری این کار در چه حد و چند ساعت هستش ؟ و اینکه بین اینترلود و فبیولس کدام رابیشتر میپسندید و چرا؟
04 بهمن 1401 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : Perfumex بابک
عرض ادب و احترام دوست عزیز.
در مورد فاکینگ،به نظرم با اینکه یک کار معتدل رو به خنکه،ولی پرفومنس قابل قبولی داره.
در مورد ماندگاری و پخش،با اینکه این دو،به عوامل زیادی از قبیل نوع پوست،نوع آب و هوای محل زندگی و حتی نوع الیاف لباس شخص استفاده کننده،بستگی داره،ولی ماندگاری و پخش هم قابل قبوله.
این رو هم در نظر بگیرید،کلا کارهای تام فورد،بیشتر روی زیبایی رایحه تاکید داره تا پخش و ماندگاری.
در مورد مشابه های این کار،من تا الان با موردی برخورد نکردم که شبیه این کار باشه.
در مورد سوال بعدیتون،اینترلود و فاکینگ،دو تا دنیای متفاوت و فضای متفاوت دارن،قابل مقایسه با هم نیستن. اینترلود یک کار دارک و خیلی سنگین و افیونی داره، تقریبا بویی شبیه تریاک، اما فاکینگ یک فضای ملو و شاعرانه داره،یک کار چرمی سبز.
اینترلود رو به جز سرمای شدید زمستان، نمیشه پوشید،اما فاکینگ یک کار چهار فصله.
اینترلود یک عطری هست مخصوص تنهایی های غمناک آدم یا نهایتا قرارهای عاشقانه در شبهای زمستان با کسی که بیش از اندازه باهاش راحت و نداری،اما فاکینگ عطر اجتماع هست،عطریه که باید بپوشی و وارد یک جمع شاد و مفرح بشی برای لذت بردن از زندگی.
دوست عزیز،تمام اینها رو گفتم که فقط یک راهنمایی کوچکی( در حد فهم و سواد رایحه ای خودم)کرده باشم، جهت شناخت فضای این دو تا کار،و تماما هم برداشت شخصی خودم از رایحه این دو تا کار بود،ولی در نهایت این خود شما هستی که رایحه مورد علاقه و نزدیک به روحیات و شخصیت درونی خودت رو انتخاب میکنی.
هر کسی از ظن خود شد یار من.
موفق و مانا باشید
05 بهمن 1401 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : فــــرهاد derrick
روز بخیر و خیلی ممنون از وقتی که گذاشتین و نظر دقیقتون آقای زند عزیز . موفق باشید
05 بهمن 1401 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : بابک سعید زند

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟